DayZ [PC, XBOX, PS4]

Hienosti toimii, 10-30fps, peli näyttää melko skeidalta, järjetönä warppimista, zombit reagoi kerran tunnissa johonkin ja muutenkin aivan pihalla. Välillä jää joku itemin teksti leijumaan ruutuun, serverillä monesti yö vaikka piti olla päivä.

Oikeasti, en oo IKINÄ pelannut näin huonoa DayZ kuin tänään. Uskomatonta.
 
Hienosti toimii, 10-30fps

Bugi, deveillä jo tiedossa ja korjaavat asiaa.

Nopeasti katottuna perus early access release scam tämä eli muutetaan vaan pelin tila alphasta/betasta suoraan releaseen ilman että mitään oikeaa muutosta on tapahtunut. Parit pelit tehny saman aikaisemmin eikä se niille ainankaan kovin hyvin päättynyt. Voin vain kuvitella mitä näin tunnetulle projektille käy tälläisessä tilanteessa.
 
Nice launch btw http://imgur.com/a/3USv0Rm

dayz.png dayz.png
 
Tätä minä vähän pelkäsin, että joku mönkään menee. Harmi. Ehkä se siitä vielä, ehkä.
 
Mua ei kyllä enää edes kiinnosta. Kaikki pelimekaniikat on uusittu mutta ainoastaan space hyppynä on oikeaa edistys. Todella hankalat mekaniikat, ei minkään asteista vaulttausta vieläkään, sällillä on vaikea päästä polvenkorkuisesta aidasta yli jne...
 
Tuli hotfixi tohon FPS ongelmaan.

Ei tota kyllä enää 2018 jaksa pelata. Jotenkin nuo survival pelit joissa selvityminen on ainoa tarkoitus ei oo enää järkeviä kun markkinoilla on niin monta survival peliä jossa on muutakin puuhaa selviytymisen lisäksi.
 
Just olin tulossa sanomaan, että itsellä ei ole fps:n kanssa ongelmia. Olikin ilmeisesti tullu jo fixi, että eipä tullut edes vanhemmalla versiolla testattua.

20181213230632_1.jpg
 
Ei tota kyllä enää 2018 jaksa pelata. Jotenkin nuo survival pelit joissa selvityminen on ainoa tarkoitus ei oo enää järkeviä kun markkinoilla on niin monta survival peliä jossa on muutakin puuhaa selviytymisen lisäksi.

Jos itselle tulee tarve survival-juoksusimuun niin valitsen sitten Scumin. Puutteensa siinäkin, mutta DayZin rinnalla mestariteos ja graafisesti aivan eri tasolla.
 
Aika yleistähän tuo, että jotain menee julkaisussa pieleen (vaikka kyllähän tuo nyt vähän surkuhupaisaa on). Ilmeisesti pelin launcheri aiheuttanut:
upload_2018-12-14_6-56-6.png


PS. Bohemia on ilmoittanut jatkavansa DayZ kehitystä ainakin 5 vuotta julkaisusta.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään voisi kyllä laittaa dayzin tulille illasta. Paitsi että Below julkaistaan tänään myös. :hungry:
 
Special promotion hinta tällä hetkellä 23,79€ -15% voimassa 17.12.2018 asti. Kannattaa toki nyt kokeilla tätä jos maistuu kun on ilmainen viikonloppu.
 
Special promotion hinta tällä hetkellä 23,79€ -15% voimassa 17.12.2018 asti. Kannattaa toki nyt kokeilla tätä jos maistuu kun on ilmainen viikonloppu.

Ei tätä enää vuonna 2018 kannata ostaa. Testata toki kannattaa. Silloin modin ja alphan aikaan oli kova juttu. Ei ole vanhentunut kovin hyvin...
 
On muuten mielenkiintoiset laitteistosuositukset pelissä. mm. 12 gigaa ramia ja gtx 1060, vaikka ei tuo juurikaan 1000 sarjalaisia rasita. (Pyörii toki silti huonosti).... Aika kovat vaatimukset vähän vempatusta Arma2 moottorista. Arma3 edustaa vieläkin 2013 julkaistuksi peliksi yllättävän hienoa grafiikkaa yms. Miksiköhän tämä engine ei kelvannut DayZiin, kun se kerran päätettiin "uudistaa" kesken EA:n?
 
On muuten mielenkiintoiset laitteistosuositukset pelissä. mm. 12 gigaa ramia ja gtx 1060, vaikka ei tuo juurikaan 1000 sarjalaisia rasita. (Pyörii toki silti huonosti).... Aika kovat vaatimukset vähän vempatusta Arma2 moottorista. Arma3 edustaa vieläkin 2013 julkaistuksi peliksi yllättävän hienoa grafiikkaa yms. Miksiköhän tämä engine ei kelvannut DayZiin, kun se kerran päätettiin "uudistaa" kesken EA:n?
Ensinnäkin Arma3:sta on kehitetty koko ajan ihan viime päiviin asti, joten hieman epämielekästä puhua 2013 pelistä. Ja niin aikovat tehdä tämänkin tittelin kanssa.
Samaa mieltä, A3 näyttää hyvältä!
DayZetassa tarpeet on paljolti erilaiset kuin armassa, vaikka paljon samaakin.

PS. A4 aloitetaan taas tekemään Enfusionin (DayZ engine) pohjalta.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tätä enää vuonna 2018 kannata ostaa.

Miksikäs ei? Mä olen viimeksi kokeillut modin aikaan peliä piljoona vuotta sitten, ja nyt ilmaisen viikonlopun aikana pelaillut jokusen tunnin miten kerinnyt. Ei ole aikoihin ollut näin hauskaa minkään pelin kanssa, pakkohan tuo on ostaa. Ihan hyvin (aina yli 60fps ja sulavasti) pyörii omalla koneella kaikki tapissa. 4xAA ja 1440p. Tämä on varmaan niitä pelejä, jotka ei ole kaikkia varten.. mutta jos jaksaa opetella ja ei ole niin turhan tarkka pienestä kankeudesta niin kyllä tästä tuntuu saavan hupia irti ihan tänä päivänäkin. Mä tosin olen niitä, jotka jaksaa ja tykkää tahkota mm.7 days to dieta, se vasta ruma ja kankea peli on (ja raskas! i7 8700k+gtx 1080 eikä voi pelata edes 1440p vaan pakko tyytyä 1080p resoon :D). Tämän tempo ja meno muutenkin tuntuu sopivan tämän hetken pelifiiliksiin passelisti.
 
Olis pitäny kaiketi olla varovaisempi peliajan kanssa ea:ssa koska nyt kun peli julkaistiin, minun refund hylättiin koska olin pelannu peliä 6h. Ei muuta kun uutta appealia sisään, haluan rahani takasi tästä paskaläjästä.

edit: pitänee lisätä että 'game purchased 15.11.2014'
 
Olis pitäny kaiketi olla varovaisempi peliajan kanssa ea:ssa koska nyt kun peli julkaistiin, minun refund hylättiin koska olin pelannu peliä 6h. Ei muuta kun uutta appealia sisään, haluan rahani takasi tästä paskaläjästä.

edit: pitänee lisätä että 'game purchased 15.11.2014'

Maksimi kaksi viikkoa ostosta ja pitää olla alle kaksi tuntia pelattuna. Ei varmaan kannata ostaa early access -pelejä jos ei osaa suhtautua niihin oikein.

E.

"WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING."
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pelattua n. 2h ja kokemukset vähän ristiriitaiset.

- Zombit bugittaa ihan perkeleesti
- Yö on yö ja pimeetä on toki, mutta tartteeko siitä tehdä sellaista, että mustaa ruutua katsoo? -> Pelaajat häipyvät servulta kun yö tulee.
- Tavarat häviää usein maan uumeniin kun lasket ne käsistä
- Monen tavaran funktio (korjauspakkaukset esim ompelu) ei toimi ollenkaan.
- Ajoneuvon käyttöönotto saattaa aiheuttaa kuoleman

Jos pelissä on tarkoitus mallintaa selviytymishenkistä taistelua niin tällä hetkellä tuossa ei ole mitään muuta uhkaa kuin muut pelaajat ja niihinkin törmää erittäin harvoin. Jos zombi maailmanloppu on aiheena niin luulisi edes zombien toimivan.

Rikkinäisen julkaisivat.
 
Muutama tiima tuli pelattua äsken. Aseiden käyttö aivan hukassa. Älytöntä sähellystä ladata ase kesken tulitaistelun.

Osa servuista lagaa. Hyvällä servulla military loot alueella zombeja joutuu kyllä varomaan. Jos juoksee vain zombien ohi kämppään sisään, kohta perässä on kymmenpäinen zombilauma. Pari kertaa joutui kaveria elvyttämään maasta, kun zombilauma kävi päälle.

Veri palautuu kroppaan mielestäni liian nopeasti. Purkki safkaa naamariin ja muutama minuutti kuusen alla ja kuivaksi valunut ruumis on eloa täynnä.

Vaimentimet aivan älyttömän tärkeitä. Pistoolilla ei edes vieressä seisova kaveri kuule sinun ampuvan. Kesken taistelun voi ampua aggroavat zombit ilman, että muut kuulee sijaintiasi.

Yöt kyllä pakottaa vaihtamaan servua. Harmi kun official first person servuja niin vähän.

Pitkästä aikaa ihan makiaa selviytymistä.
 
Naurahdin aivan kun huomasin Steamissa et DayZ on julkaistu :D Kaipa toi pitää asennella ekaa kertaa moneen vuoteen.
 
Nyt kun lukee kommentteja niin onneksi en ostanu. Itselle riittää Survive The Nights jatkossakin tätä genreä.
 
Onko mitään vastaavia pelejä, mutta toimivampia? Nimittäin innostuin kyllä pelin ideasta ja maisemista ilmaisen kokeilun aikana, mutta onhan tämä toteutukseltaan täysin raakile. Ja jos tässä kehitysajassa on päästy siihen pisteeseen missä nyt ollaan niin ei tästä ole tulossa meidän elinaikana yhtään mitään.
 
Onko mitään vastaavia pelejä, mutta toimivampia? Nimittäin innostuin kyllä pelin ideasta ja maisemista ilmaisen kokeilun aikana, mutta onhan tämä toteutukseltaan täysin raakile. Ja jos tässä kehitysajassa on päästy siihen pisteeseen missä nyt ollaan niin ei tästä ole tulossa meidän elinaikana yhtään mitään.

Scum on samantapainen kuin tämä. Kannattaa sitä kokeilla.
 
Onko mitään vastaavia pelejä, mutta toimivampia? Nimittäin innostuin kyllä pelin ideasta ja maisemista ilmaisen kokeilun aikana, mutta onhan tämä toteutukseltaan täysin raakile. Ja jos tässä kehitysajassa on päästy siihen pisteeseen missä nyt ollaan niin ei tästä ole tulossa meidän elinaikana yhtään mitään.

Miscreated on toinen mitä kannattanee vilkaista.. Nyt jo pelillisesti vähän kattavampi kuin DayZ, teknisesti hyvinkin toimiva ja 1.0 julkaisu on kans aika nurkan takana mikä lisää vielä monenmoista peliin.
 
Vähän semmoinen fiilis että tämä tarvitsee jonkun todella hyvän modin, ei tuo peruspeli enää oikein nappaa.
Zombit pitäis nakata ensimmäisenä helvettiin, ne on bugannut aina ja tulee todennäköisesti aina bugaamaan, jospa joku modi tois tähän jonkun hyvän koukun.
 
Vähän semmoinen fiilis että tämä tarvitsee jonkun todella hyvän modin, ei tuo peruspeli enää oikein nappaa.
Zombit pitäis nakata ensimmäisenä helvettiin, ne on bugannut aina ja tulee todennäköisesti aina bugaamaan, jospa joku modi tois tähän jonkun hyvän koukun.

Pubg / vastaavat?
 
Nähtävästi ilmaista viikonloppua varten luotiin läjittäin bulkki-servuja, jotka tosiaan toimi heikommin kun "nokut".
 
Pubg / vastaavat?
En ole Pubg:tä koskaan pelannut, mutta joidenkin videoiden perusteella ainoa yhdistävä tekijä on, että molemmissa nostellaan tavaroita maasta. Toisessa fully-geared-up parin talon jälkeen ja toisessa loottimisessa menee parhaillaan (tai pahimmillaan) päiväkausia.
 
En ole Pubg:tä koskaan pelannut, mutta joidenkin videoiden perusteella ainoa yhdistävä tekijä on, että molemmissa nostellaan tavaroita maasta. Toisessa fully-geared-up parin talon jälkeen ja toisessa loottimisessa menee parhaillaan (tai pahimmillaan) päiväkausia.

Niin no, eihän tuossa taidettu 1=1 kaivatakkaan. Itse en ole taas tätä SA:ta paljon pelannut (lähinnä koska aina kun olen kokeillut ei sa ole ollut pelattavassa kunnossa..) vaan eniten tuli pelattua dayzeroa, josta ainakin pelattavuuden puolesta oli helppo hypätä pubgiin.

Ja ainakin meidän porukalla dayzero meni melko nopeasti siihen, että oli teltat pystyssä ja gearaamiseen meni n. se aika mikä sinne polkupyörällä sompaamisessa meni. Ainoa järjevä tehtävä oli enää metsästää muita pelaajia ja ajoittaista kopteria kasailla. Ilman telttojakin "perussetin" sai n. 30min.

Pubgissakaan harvoin saa täydellistä gearia (= kolmosen kypärät "parhaat" aseet) vaan vähän vajailla joutuu lähes aina pelaamaan.

Itse taas mielelläni ottaisin toimivan sa:n ajoneuvoilla ja zombeilla kokeiluun, jos sellainen joskus tulisi..
 
Pelaa community servuilla, official servut lagittaa ihan perkeleesti.

Nähtävästi ilmaista viikonloppua varten luotiin läjittäin bulkki-servuja, jotka tosiaan toimi heikommin kun "nokut".

No näinhän se oli. Eilen tuli vedettyä kavereiden kanssa community serverillä 4h setti ja kaikki toimi hienosti.
En ihmettele nega-kommentteja, jos servu on lagannut.

Btw Onko muuten vähän @Sampsa näköö? :D
En tätä itse luonut vaan tuli randomilla:
DayZ_jarru3.png
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas tänne arkistojen helmi. Hauska oli päästä singolla tusauttamaan. Ite peliä ei oo kyllä enää vuosiin tullut pelattua, mut hauska katella näitä vanhoja videoita.


Toinen hieno hetki ku pääs toista helikopteria jahtaamaan.
 
Missäs jengi pelailee?
Onko jotain hyvää Suomi-servua tai muuten hyvää privaa hyvällä latenssilla?

Me ollaan nyt oltu [FIN] Korpi private serverillä, mutta siellä ei juurikaan ole ollut pelaajia ja slottiejakin vain 30.
Ja Devils breath (Swedu servu), siellä on väkeä, mutta on "extra loot" ja kamaa löytyy vähän liiaksikin...
Tuntuu, että vieläkin kaikilla (millä käynyt) official servuilla on lagia, commun puolla toiminut aina hyvin.
 
Anarchy servu on hyvä, 80 slottia ja normaalit asetukset. Tosin yötä ei tuolla servulle tule...
 
Anarchy servu on hyvä, 80 slottia ja normaalit asetukset. Tosin yötä ei tuolla servulle tule...
Cool. Paitsi tuo yön puute. Saisi olla setupit niin, että bootin jälkeen aika jatkuisi siitä mihin buutin hetkellä jäätiin.
 
Hieno traileri kyllä. Tulee mieleen lapsuusjajat, kun pelit ostettiin kannen perusteella. :) Kyllähän tuon tason video varmasti konsolipelaajia houkuttelee pelin pariin. Harmi vaan että nykyään on internet jonka kautta voi halutessaan selvittää pelin oikean tilan.
 
DayZ sai kolmannen alustapäivityksen:
DayZ
Hyviä juttuja jälleen lisänneet ja korjailleet.
ADDED:

  • Added: Chinese localisation
  • Added: Switch on/off for walk modifier ('CTRL' by default)
  • Added: Separated hold breath and walk inputs (both 'CTRL' by default)
  • Added: Erect, crouch and prone inputs (no binds by default)
  • Added: Turn on/off headlight/night vision goggles ('L' press/hold by default)
  • Added: Possibility to change the orientation of items in the inventory (press 'SPACE' while dragging item)
  • Added: New vehicle Gunter 2 with its attachments
  • Added: VSS rifle with its attachments
  • Added: 9x39 ammunition
  • Added: 9x39 armor-piercing ammunition
  • Added: Tracer ammunition (5.56x45, 7.62x39, 7.62x54R, .308WIN)
  • Added: Night Vision Goggles (NVG)
  • Added: NVG head strap
  • Added: NVG can be attached to Tactical Helmet (hold 'L' to switch on/off)
  • Added: Universal Flashlight can be attached to Tactical Helmet (press 'L' to switch on/off)
  • Added: Baraka sights
  • Added: Backup Iron Sights (BUIS)
  • Added: PSO-1-1 Scope, designed for the VSS rifle
  • Added: Bayonets for KA, M4-A1, Mosin 91/30 and SK 59/66
  • Added: Firearms Melee Attacks with pistols, buttstocks, and bayonets
  • Added: Hand Saw
  • Added: 4-dial Combination Lock
  • Added: Strawberry Jam
  • Added: Handheld Transceiver and Glow Stick attachments on backpacks
  • Added: Separated erect, crouch and prone inputs
  • Added: Quickbar working in the inventory
  • Added: "You are here" marker on each tourist trail map stand
  • Added: Instead of press, some actions are now triggered by holding 'F' button for a continuous action
  • Added: New optional server.cfg parameter - disablePersonalLight = true/false; which toggles personal light on all connected clients
  • Added: Quantity bar for energy based items and fireplace
  • Added: New 'swayModifier' config param for weapons and their attachment
  • Added: Milliseconds to client/server rpt files
  • Added: check to prevent invalid requests from clients (inventory optimization)
  • Added: Possibility to execute different types of melee hits (expanded melee command to execute stationary melee animations)
  • Added: Character statistics into the main menu
  • Added: Baseball/nailed bat
  • Added: Drop and pickup sound for scopes
  • Added: Sounds for death animations
  • Added: Sounds for suicide animations
  • Added: Lock/unlock sound for doors
  • Added: Sounds for prone animation with a rifle in hands
  • Added: One male and one female character sound set
  • Added: Different character sounds when wearing certain headgear (e.g Combat Gas Mask, Motorbike Helmet)
  • Added: Belts (Military and Civilian version) with attachments.
  • Added: Wooden Crate (crafted).
  • Added: Hair hiding mechanism to avoid hair clipping.
FIXED:

  • Fixed: Server crash when planting seed into a watered garden plot (T138343)
  • Fixed: Server error when crafting torch (T136903)
  • Fixed: Building position updated after the first open/close door action (T137749)
  • Fixed: Issue with flickering lights when there were more than 6 lights in render view (now sorted based on the distance) (T136038)
  • Fixed: Transition between close and distant light is now instant (without dark gap in-between)
  • Fixed: Jammed weapons make shooting sounds for other players
  • Fixed: A crash when looking at the outside terrain from the close-up at certain terrain configurations
  • Fixed: Sea outside of the terrain borders was not rendered when enableTerrainSynth was set to false
  • Fixed: Black dots on a single wooden plank model
  • Fixed: Incorrect visuals for Patrol Pants in 1st resolution LOD
  • Fixed: ClockHour and clockMinute animation sources now synchronize with the accelerated time
  • Fixed: Breath vapour should now properly handle temperatures lower than its lower range threshold
  • Fixed: Torch displaying "pieces" as quantity
  • Fixed: A dropped Road flare now points forward, not always north
  • Fixed: A dropped Flash light now points forward, not sideways
  • Fixed: Universal Light and Pistol Light now face forward when dropped, not sideways
  • Fixed: Corrected texts and animations for digging hidden stash
  • Fixed: Watering a garden slot had no progress bar
  • Fixed: Possible desync issues when using base building actions
  • Fixed: Torch did not update its quantity while not burning when rags were added to it
  • Fixed: Infected can attack player through tent walls
  • Fixed: Weapon fire mode is not saved upon relogging (T137708)
  • Fixed: Infected can hit player character through walls (T138230)
  • Fixed: Equipment window gets cut off on specific resolutions (T128448)
  • Fixed: Loot in infected corpses spawns after a while (T133245)
  • Fixed: Drinking gasoline does not harm your character (T117406)
  • Fixed: Character doesn't go to the crouch position when lying on the back and moving (T138970)
  • Fixed: Lens flares are visible when unconscious
  • Fixed: Server crashed when a session was terminated
  • Fixed: Car/Truck battery was invisible when attached to Battery Charger
  • Fixed: Boxed Headlight Bulb could not be opened
  • Fixed: Player could not drink from pumps with item in hands
  • Fixed: NBC Gloves typo
  • Fixed: Input configuration compatibility problems that would result in the character being stuck in crouch, issues with leaning and holding breath
  • Fixed: Issue in vehicle physics regarding in them appearing twitchy to nearby clients
  • Fixed: Server error while drinking from a well.
  • Fixed: Drinking from wells/pumps with an item in hands.
  • Fixed: Quickbar not being visible despite it being on in HUD settings.
  • Fixed: Items could be rotated even when they were not being dragged.
  • Fixed: Buried containers were unable to dig up.
  • Fixed: Inventory could not be scrolled all the way down.
  • Fixed: Weapon swap animations were not played when switched via Quickbar.
  • Fixed: Weapon dropped by restrained player was unusable.
  • Fixed: Player was not able to type into the chat bar.
  • Fixed: Melee with a one-handed item pushed character forward - allowing to look through walls.
TWEAKED:

  • Changed: Limit of dynamic lights in render view has been increased to 16
  • Changed: Many fixes and tweaks to the Chernarusplus terrain
  • Tweaked: Ladders on deer stands should be easier to get on
  • Removed: airtemperaturecheck() function removed and its functionality moved to a new modifier breathvapourmdfr.c
  • Changed: Config parameter recoilModifier[2] now used to modify cam offset
  • Tweaked: Minor improvements for the fireplaces
  • Tweaked: Minor improvements for the radial menu
  • Tweaked: Improved Road flare particles
  • Tweaked: Torch no longer illuminates the world during daytime any more
  • Tweaked: Muzzle flash illumination range at night increased from 5m to 15m
  • Tweaked: Improved variability of the muzzle flash particle for the VSD and LAR rifles
  • Tweaked: Improved visibility of the blood splatter particle
  • Tweaked: Smoke particles on weapons
  • Tweaked: Decreased lethal radius of the landmines
  • Changed: Damaging of vehicles/doors.
  • Changed: Extended checking of client-server inventory requests (inventory optimization)
  • Changed: Read and check of file signatures moved to different thread so it won't block the main thread
  • Changed: Checking client signatures on the server is done in multiple frames
  • Changed: Possibility to render proxy objects on creatures
  • Changed: Unified unlocking behaviour for house doors (using Lock pick or brute force)
  • Tweaked: Death darkening not playing when already unconscious
  • Tweaked: Inventory improvements to correctly display more items in the vicinity
  • Tweaked: Inventory icons for bladed weapons, food and drinks
  • Tweaked: Projectiles damage
  • Tweaked: Bleeding sound
  • Tweaked: Distance attenuation for weapons reloads
  • Tweaked: Land Mine activation/explosion sounds
  • Changed: Jumping is disabled when a player is significantly injured
  • Changed: Separated hold breath and walk inputs
  • Tweaked: Disabled locking of aim while the melee attack is committed.
  • Tweaked: Character statistics in the main menu
  • Tweaked: Melee damage
  • Tweaked: Melee armour
MODDING

  • Fixed: Cast warning spam caused by a modded playerbase class
  • Changed: Greatly optimized RecipeChache, now built automatically on startup (mods no longer require to rebuild it when adding custom recipes)
  • Changed: Loading unpacked mods using -mod= parameter (both game and workbench) no longer requires deprecated mod.cpp, now reads from CfgMods class in config.cpp
  • Added: '-gproj custom.gproj' parameter to workbench for custom selection of gproj files.
  • Changed: Constants are now moddable through modded class
  • Fixed: FPrint crash when writing extremely large strings to file
  • Changed: Increased max file size limit for script created files to 50MB
  • Added: Despawn times for dead bodies of players, infected and animals can now be assigned separately (CleanupLifetimeDeadPlayer / CleanupLifetimeDeadInfected / CleanupLifetimeDeadAnimal for globals.xml)
  • Added: Energy Manager - new config parameter convertEnergyToQuantity = true;
  • Added: New script events OnQuantityChanged() & OnAttachmentQuantityChanged(ItemBase item)
  • Added: Human::LinkToLocalSpaceOf & Human::UnlinkFromLocalSpace for character link to different entities
  • Changed: Rework of user action inputs, bringing support to add inputs for user actions and modify input behavior.
  • Changed: Rework of user actions initialization. Set actions have been moved from config to script. The use of multiple mods is now supported by the action system. Reduced number of steps for creating new user actions.
  • Tweaked: User actions selection process and conditions check optimizations
 
Modatuilla servereillä oli käytössä jo monet päivityksessä tulleet parannukset.
Vähemmän yllättäen päivitys rikkoi myös joitain ominaisuuksia kuten rakentaminen on nyt vähän pelottavaa.
Porteista syntyy näkymättömiä seiniä, portin saa kyllä auki mutta läpi ei pääse, nimimerkillä jäin jumiin omaan linnoitukseen.

Pelinä on upea kyllä, paljon tekemistä ja hienon näköinen, pyöriikin melkoisen hyvin.
Innostuin pelaamisesta taas pienen tauon jälkeen tämän ansiosta.
 
Onkos kukaan erehtynyt ostamaan DayZ:n PS4 tai XBOX-versiota? Oma pelaaminen on hieman siirtynyt tietokoneelta konsolille ja mietin että tässä voisi olla tulevaa kesälomaa ajatellen mukava peli yöpelattavaksi. 49e hinta on vaan niin pirun suolainen etten uskaltaisi lähteä sokkona ostamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 643
Viestejä
4 553 062
Jäsenet
75 038
Uusin jäsen
Kieroliero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom