DayZ [PC, XBOX, PS4]

Itsellä kans joku ~380h ja hauskaakin on joskus ollut :D
Veikkaan että Chernarus A-Team tulee seikkaileen vielä paljon jahka saadaan ne ajoneuvot ja hyppääminen kuntoon :kahvi:
 
Ajoneuvot ja tukikohdan rakentelu on ollut se suurin no-go tähän asti.
Parhaat hetket modin parissa oli juuri niitä kun oli HQ rakennettuna ja ajoneuvoilla liikkui pitkin mappia.
 
Toivottavasti eivät vain taas ammu itseään jalkaan lupailemalla 1.0 tälle vuodelle :eek: Onhan tässä toki vielä reilu 9kk aikaa. Hyvälle tuo pelaaminen näytti. Kyllä täytyy käydä fiilisteleen expalla kun sinne saavat 0.63.
 
Jep, en itse enään odota pelistä mitään(toivo elää), mutta Steamin pelikellon mukaan lähes kymmeniä ja kymmeniä tunteja pelannut ja 25e investoinilla en itse puhu epäonnistuneesta tuotoksesta vaikka ei valmista tulisi. Edelleen ainut peli missä kaverin kanssa saanut parhaat naurut ja paniikin omaiset tunteet muista pelaajista.
 
Ite ootellu tulisko tästä sa joskus jotain, 4h pelikellossa.. modia ja dayzeroa satoja tunteja. Sais nyt jonkinlaiseen kuntoon tulla ettei mennyt rahat hukkaan. Dayzeroonkin lahjotetuille rahoille sai paremmin vastetta.

Muuta en tarttis ku ajoneuvot, zombit ja muuten sujuvan pelattavuuden (liikkuminen, ammunta, inventory).
 
Meitä on moneksi, onneksi. Modi oli kiva vuosia sitten, mutta hemmetin kömpelö teknisesti ja toteutettu samalla arma"1" tai tunnettuna operation flashpoint:n käyttämällä moottorilla, missä muutokset on kiveen hakattuja.
 
Niin, en mä modeja kaipaa takaisin. Siihen on syynsä, miksi niiden pelaaminen tuli lopetettua.

Lähinnä tarkoitin, että tuo olisi se minimitaso (zombit, ajpneuvot ja sujuva pelattavuus) joka tulisi sa löytyä että siinä olisi rahalle vastinetta. Kaikki muu sitten plussaa.
 
lataus (1).jpg
Herkkä hetki joskus 0.4x aikoihin :D
 
lataus (2).jpg
Tässä ehkä ikimuistoisin hetki kun oli samassa paikkaa 12~15 äijjää :D
 
Kävin testaamassa offline modea. Ainakin tuossa tilassa kun ei ole loottia ja zombeja niin pyörii todella hyvin.
Tämmösellä vanhalla i5 2500k, GTX 670 2G, Chernossa High asetuksilla 70-80fps.
 
Kävin testaamassa offline modea. Ainakin tuossa tilassa kun ei ole loottia ja zombeja niin pyörii todella hyvin.
Tämmösellä vanhalla i5 2500k, GTX 670 2G, Chernossa High asetuksilla 70-80fps.
Pitäis olla lootti + zombit kyllä :think:
 
Mihin tässä on hävinny kaikki lootti?

Joka ikinen talo koluttu läpi.
 
Nyt kierrelly kohta 5h eikä ole löytynyt mitään. KAIKKI ovet auki joka talossa. Mitä nyt?
 
Experimental vai normi? Persistance servuja vai mitä? Paha sanoo sit ku eilen kokeilin RunningmanZin servua ja sie oli loottii kyllä
 
Näköjään mennyt viesti ohi. Mutta jollei offlinessä löydy loottia, myöskään zombeja ei ole. Jotain vastaavaa ongelmaa tuli vastaan redditissä. Siihen auttoi uudelleenasennus. Redditistä löytyy myös ohjeet miten saa halutessaan spawnattua mitä tavaraa haluaa. Myös zombeja.
 
Missäs jamassa tämä peli tällähetkellä on? Ilmeisesti ainakin joku isompi päivitys nyt lähiaikoina tullut? En ole vuosiin kokeillut koko peliä. Varmaan laitettava asentumaan ja testattava onko mitä tapahtunut parissa vuodessa.
 
Missäs jamassa tämä peli tällähetkellä on? Ilmeisesti ainakin joku isompi päivitys nyt lähiaikoina tullut? En ole vuosiin kokeillut koko peliä. Varmaan laitettava asentumaan ja testattava onko mitä tapahtunut parissa vuodessa.

Kannattaa ladata steamin beta asetuksista stresstest versio .63 salasanalla ireallywanttotest. Pääset kokeilemaan uusinta versiota pelistä.
 
Jtn tolle loot -systeemille on tehty. Menin sinne lentokentälle. Ja kävin varmaa 10 eri servua läpi ja jokaisessa oli lootittu kaikki.
 
Voi voi tätä tuli joskus hakattua antaumuksella, mutta kehitys junnasi pahasti paikallaan.
Ihmettelen kyllä ,että vielä tätä joku muka koodaa. Ei taida montaa kaveria tämän kimpussa olla kun muistuttaa jotain modi ryhmää ennemmin kuin pelitaloa.
Rahaa tuli jonkun aikaa ovista ja ikkunoista ja sitten homma vaan tyssäsi.
 
No jos siellä on kaksi jätkää koodamassa peliä ja toiset kaksi enginen kimpussa, niin aika pieniä inkrementtejä johtuu väkisin tekeen. Vielä kun sama jengi tekee kehitystä ja supporttia...
 
Menetetyltä tilaisuudelta tääkin projekti on alkanut tuntumaan kun vuodesta 2013 ollut alpha versiona ja rahat käytetty johonkin ihan muuhun kuin pelin kehitykseen. Sinällään sääli koska tää peli on antanut itelle sellasia adrenaliini piikkejä että oksat pois :D
 
Kyllähän tuolla rahamäärällä mitä nuo teki, olisi peli pitänyt saada valmiiksi ajoissa jo aikaa sitten. Nyt se juna meni jo ja pelaajat kaikonneet muiden pelien pariin.
En usko väähääkään, että tämä joskus muka valmistuisi.
 
Kyllähän tuolla rahamäärällä mitä nuo teki, olisi peli pitänyt saada valmiiksi ajoissa jo aikaa sitten. Nyt se juna meni jo ja pelaajat kaikonneet muiden pelien pariin.
En usko väähääkään, että tämä joskus muka valmistuisi.
Sulla ei taida kauheesti olla ymmärrystä kauanko pelien teko ottaa. Tätä on nyt tehty ~5v ja täysin alusta, kun kaikki vanha koodi korvattu uudella. Et sä nyt voi olettaa et tällainen valmistuisi yhtä nopeaan kuin copy-paste -pelit (ne mistä tulee melkein joka vuosi "uusi" jatko-osa).
Se toki on myönnettävä, että juna osittain varmaan onkin mennyt.
Kyllä noita isoja pelejä tehdään jopa kuusikin vuotta (esim. FO4), vaikka alla on jo semi-valmis engine.
 
Juu kyllä pelien teko kestää mutta jos se on julkaistu pelattavaksi early access 2013 niin onhan sitä jo tehty myös ennen vuotta 2013 eli aikaa on ollut kyllä. Siis en halua mollata peliä koska ideana tämä on pirun loistava, kaverit vaan eivät käyttäneet fiksusti myyntituloista tulleita rahoja ja kehittäneet lisää. Itse ku alotin 0.4x niin silloin oli kyllä oikeinki hauskoja peli hetkiä tän kans ja en olisi toivonut muuta että ajoneuvot olis saatu toimiviksi kunnolla. Nyt vituttaa pelata ku ensin juokset 2-3h ja keräät kamat ja sitte etit toiset 1-2h että löydät kaverit, kuolet ja sama rumba alusta, loppuu aika kesken mitä voi pelata.
 
Juu kyllä pelien teko kestää mutta jos se on julkaistu pelattavaksi early access 2013 niin onhan sitä jo tehty myös ennen vuotta 2013 eli aikaa on ollut kyllä.
Se työ meni suurelta osin hukkaan mikä tehtiin ennen päätöstä, että uusiksi kirjoitetaan engine sun muut.
Ja onhan tuo projekti heidänkin roadmapista sen vuoden ainakin jäljessä.
Nämä välillä tuppaavat venymään. Esim. Kingdom Come piti olla vuotta ennen jo valmis, mutta kyllä oli raakile vielä sen vuoden jälkeenkin (ja se tehtiin olemassa olevan enginen päälle).
Itseäkin kyllä harmittaa, kun kyllähän tätä valmiina olisi mielellään jo pelannut.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän niillä varmasti meni resursseja hukkaan, kun kehittivät samaan aikaan vanhaa teknologia dayzziä (0.62 asti) ja sitten tätä uutta enfusion enginellä pelittävää 0.63.

Minä en koodaamisesta paljoa tiedä, mutta jos lähdetään ihan alusta tekemään enginen osasia, niin luultavasti aikaa saa siihen kulumaan, että kaikki toimii moitteetta?

Edit. Olin hidas :btooth:
 
Ei tässä ainakaan pelitalon puolelta ole mitään järkeä yhtään isommalla porukalla kehitellä tätä eteenpäin, rahat on saatu jo 2013-2014. Hyvä esimerkki näistä early access pre alpha räpellyksistä ja hypejunaan hyppäämisestä.
 
Pelissähän oli potentiaalia hirveesti. Tuli modia hakattua aikanaan tosi paljon ja oli/on edelleen se peli mikä sai itsessä sen vau efektin, johon mikään peli ei enää ole samallalailla pystynyt. Siinä oli oikeasti uutta pelimaailmaan.
Heti kun päätettiin tehdä standalone, olisi pitänyt kehittää uusi pelimoottori ja paikata modin puutteet. Nyt vaan rakennettiin pitkään sama peli uudelleen.
Harmi, että se ryssittiin ja rocket otti ja lähti ym.
 
Toivotaan kuitenkin, että sieltä vielä tulisi niitä ahaa elämyksiä myöhemmin.

Kyllähän nuo kehittäjät on myöntänytkin, että liian heppoisin perustein on päivämääriä annettu yms.

Betassahan sitten vasta vielä kiillotetaan ja optimoidaan peliä.

Arvauksia milloin 0.63 pärähtää stableen?

Oma veikkaus elo/syyskuun vaihteessa :nb:
 
Ajoneuvot kun ne saavat siihen peliin edes sen polkupyörän niin olisin tyytyväinen ku se kartta on niin iso ja muuutenkin perseestä ilman kulkuvälineitä liikkua nykyään siinä.
Odotan innolla kyllä että pääsis siihen vanhaan adrenaliini piikkejä antaviin pelisessioihin :D
 
Sieltä tulee helikopteriakin ennen kuin lähtee early accesista pois.

Itse ainakin lähden fiilisteleen uutta maisema/vaellus reittiä :hungry:
 
Miltäs tuo 0.63 stress testailu et onko joku testaillu jo kun ite en ole vie kokeillut niin onko minkälainen patch :kahvi:
 
Miltäs tuo 0.63 stress testailu et onko joku testaillu jo kun ite en ole vie kokeillut niin onko minkälainen patch :kahvi:
Semi-julkista beta testailua. Ilmeisesti sitä voi ihan offlinenäkin testailla.
0.63 Stress Tests | DayZ | Official website

Ite odotan varmaan ihan stableen, tai ainakin expiin tuota betaa ennen kuin jaksan testailla. Ommeinaan tullut testailtua tätä ihan tarpeeks :D (modia ja SA:ta).
 
Oho sehän tuli aikaisemmin kuin luulinkaan.

Eli kaikkia osasia ei vielä ole pelissä siis.
 
Viimeksi muokattu:
Aika raakile tuo experimental buildi on. Hyvin monet asiat ovat vielä julkaisu listalla.
 
Tuli eilen testailtua niin hyvältähän tuo vaikutti :) moni asia oli tehty sulavammaksi kuten loottiminen, syöminen tms
 
Patchin sain ladattua, josko sitä testais huomisella. Oliko tässä riihimäkeläiset mallinnettu jo kunnolla? Tuleeko ne kunnon laumoissa päälle?
 
Viimeksi muokattu:
Ja tuntuu zombit tekevän paljon enemmän damagea. Ainakin itse kuolin kahdelle zombille melko nopsaa kun vanhasta tottumuksesta antoi tulla vaan päälle :D

edit

Ja tosiaan tuoosa videollakin näkyvä stunni vaikutti asiaan aikalailla :vihellys:
 
Ainakin nykyään pystyy mukavasti jonkinasteista stealthia vetämään mörköjen seassa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 667
Viestejä
4 495 445
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom