DayZ [PC, XBOX, PS4]

Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Community servuilla ihan sama juttu, ainakin jos ei ole modailtu. Paras lääke tuohon on ravata spawnista välittömästi sisämaahan päin. Heti ensimmäisetkin kyläpahaset on paremmin varusteltuja kuin tyhjäksi syödyt rannikkokaupungit.

On kyllä liian tiukkaa ruuansaanti nykyään. Alkaa mennä siihen, että newspawnit hakkaa toisiaan ruuvimeisseleillä saadakseen sen yhden luumun jota toinen ei ehkä ole vielä syönyt. Sisämaassakin vastaan tulee nälkäkuoleman partaalla olevia, jotka koittaa vaikka nyrkeillä haulikkoa vastaan, kun ei ole mitään menetettävää.
Juu tuossa sisämaahan päin menossakin on vain ongelmana se, että ei aina ole hajuakaan missä ilmansuunnassa se on ja mihin on edes spawnannut. Tuolla aloitus_luumulla ei kovin montaa virhettä tehdä väärien reittivalintojen muodossa.

Btw. Nyt kolmas spawnaus tälle päivää ja jokaisella kerralla tullut randomilla tummaihoinen hahmo. Vastikään tullut pätsi + nykymaailman blm-pakotus tuotu tähänkin peliin?
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Siis vittujen kevät :mad:. Spawnaus chernogorskiin ja ei safkan safkaa löydy koko vitun alueelta. Cholera tuli kyllä sitten sitäkin helpommin ja nopeammin kun oli pakko juoda huoltikselta löydetty vesipullo tyhjäksi. Nälkäkuolema korjasi sopivasti kun ruokakauppaan oli jo näköyhteys mutta uskallan kyllä jo lyödä vetoa ettei siellä mitään ruokaa olisi kuitenkaan ollut. Eipä ole viimeisten 40h aikana löytynyt ruokakaupoista kertaakaan mitään syötävää. Ihan vitun uskomatonta kuinka vähän aikaa on löytää mahan täytettä spawnauksen jälkeen ennen kuin kuolo korjaa.

edit: Jatkan tähän editin muodossa. Nizhnoyesta alkoi tällä kertaa (itärannikolla) ja heti alkuun juoksin johonkin asuinrakennusten luokse. No samalla sekunnilla kun olin rakennuksilla niin näin, että kauempaa pellolla lähestyy joku ja ei kyllä ollut zombien liikkumista muistuttava tapa. No joku pelaajahan sieltä tietenkin lähestyi samaa mestaa, ja säikähtyneenä päätin kierrellä hiukan talojen takaa samalla yrittäen pitää toisen pelaajan sijainnin tiedossa. Hetken aikaa talojen takana kierreltyäni päätin että fuck it ja lähdin vain juoksemaan keskari pystyssä ja mikkiin ulvoen (kun toivo löytää ase on 0% millä pistää toinen kylmäksi). No näin selvästi että möykky makaa pellolla ja ihmettelin kun ei vastaa mitään. Lähestyin möykkyä ja ukko oli kylmänä. Suhteellisen hyvät romppeet löytyi ja kuolinsyy lienee nälkäkuolema kun kaikkea muuta oli paitsi ruokaa :hmm:.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 759
Niin se matka päättyi tänään, spawnasin laatoon mihin eilen jäin, menin ulos ja alkoi samantien satamaan luoteja niskaan, ak47:lla sain tyypin kylmäksi, 3 verta vuotavaa haavaa, raahauduin latoon takasi, zombeja alkaa vyörymään ovista sisään, yritän epätoivoisesti paniikissa saada ovia kiinni, ei onnistu kun zombeja tunkee sisään, ak:lla zombit nippuun ja sain laitettua ovet kiinni, veri ja health molemmat vilkkuu punasena, sain haavat paikattua, mutta 30 sekunnin välein ukolta lähti taju, pelko oli suuri että kohta tulee porukkaa paikalle, ampumisien äänet kun kantaa todella kauas ja niinhän siinä kävikin, tuli kaksi tyyppiä ja juuri silloin kun olin taju kankaalla, heräsin ja yritin heti ampua, mutta sain samantien luodeista ja se oli siinä. Onneks on looteille pari jemma paikkaa, mut eipä noihin niin vaan juostakkaan, vaan pakko löytää ensi ruokaa ja juomaa.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Eilen tuli erikoinen kohtaaminen. Käytiin jossakin kolmen talon kylässä vesitäydennyksellä ja jatkettiin matkaa normaalissa avorivissä niin käveltiin suoraan jonkun tyypin väijyyn. Hemmolla oli AK't, plate carrierit ja NVG't, mutta sitten kohtaamisessa panikoi ja tyhjensi AK'n lippaan sarjalla yhteen ainoaan kohteeseen. Pistin kaverin Glockilla kylmäksi kun sarrrrja loppui ja AK sanoi klik. Jos olisi ollut yhtään malttia mukana, niin olisi helposti voinut teilata koko kolmen miehen osaston.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Eilen tuli erikoinen kohtaaminen. Käytiin jossakin kolmen talon kylässä vesitäydennyksellä ja jatkettiin matkaa normaalissa avorivissä niin käveltiin suoraan jonkun tyypin väijyyn. Hemmolla oli AK't, plate carrierit ja NVG't, mutta sitten kohtaamisessa panikoi ja tyhjensi AK'n lippaan sarjalla yhteen ainoaan kohteeseen. Pistin kaverin Glockilla kylmäksi kun sarrrrja loppui ja AK sanoi klik. Jos olisi ollut yhtään malttia mukana, niin olisi helposti voinut teilata koko kolmen miehen osaston.
Nyt kun mainitsit niin lähes kaikki yli 25 metrin etäisyydeltä sarjalla alkaneet kohtaamiset ovat tainneet päättyä haavoittumiseen... ja kertatulella kylmäksi
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Vieläkö tässä aina spawnaa rannalle riippumatta missä lopetti?
Jos hahmo jää eloon niin kutakuinkin samasta paikasta jatkuu, mutta jos kuolo korjaa niin sitten lähtee spawnialueelta (vähän mapista riippuen, chernassa taitaa olla melkein aina ranta).
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Vieläkö tässä aina spawnaa rannalle riippumatta missä lopetti?
Jos pelaa samalla servulla aina eikä kuole niin jatkuu siitä missä viimeksi on logannut ulos. Jos vaihtaa serveriä ja jatkaa samalla ukolla niin tulee se 75s timer ja käsittääkseni voi heittää mihin päin mappia tahansa. Itse ainakin eräällä servulla loggasin ulos ihan suht alhaalla lounaassa ja vahingossa vaihdoin samalla hahmolla servua niin se oli menoa ja peli jatkui jostain ihan ylhäältä koillisesta. Hiukan otti päähän kun teltta oli lähellä missä aikaisemmin olin.

Mikähän hitto tässä pelissä on, kun välillä kun yrittää aloittaa pelaamaan ja joinannut servulle niin tuon 15s timerin jälkeen ei tapahdu yhtään mitään. Musta näyttö ja tarpeeksi kauan kun odottaa niin tulee timed out ja kickataan pois. Sitten kun steamin kautta verify integrity of game files (tarkista pelitietojen eheys tms) ja latailee ne niin pystyy taas jatkamaan...?
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
62
Lähdin taas pitkän tauon jälkeen tätä pelailemaan ja tuntuisi, että alan päästä jo vähän jyvälle kun alkaa romppeitakin löytymään taloista. Jänskiä seikkailuja tullut kyliä kolutessa, harkintaa saa käyttää sillä hommat menee pieleen hyvinkin nopeasti kun menee mokaamaan. :D Tunnelmakin on hieno kun lepikossa samoillessa aina toisinaan jostain kaukaisuudesta kuuluu aseen laukauksia. Kerran kävi niin, että zombia vaaniessa yhtäkkiä takaa loikkasi susi. Ei muuta kuin paniikissa lähimpään taloon sisään, ovi kiinni ja ikkunasta ammuskelemaan. :) Pikku miinusta muiden pelaajien hapokkuudesta, kerran en tainnut montaa minuuttia ehtiä käppäillä kun joku sankari jo tuli puukolla sohimaan, halusi varmaan sen luumun joka mulla oli taskussa. Tänään oli hyvät seikkailut menossa, tiputtelin taas kylän zombit ikkunasta ja kun lähdin seuraavalle talolle niin nurkan takaa tuli joku pelaaja, joka täräytti saman tien kiväärillä. Yritin pinkoa kulmaan taa karkuun, mutta ampui selkään ja seikkailu loppui siihen. Kuitenkin meno maistuu niin hyvin, että on semmoinen "vielä kerran kuoleman jälkeen" -fiilis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Pääsispä joskus servulle missä joka taloa ei olla valmiiksi luututtu.
 
Liittynyt
01.03.2018
Viestejä
172
Suositusta servusta? Hakusessa first person servu, saa olla modattu ja olisi täydellinen jos base building olisi otettu pois.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
520
tulkaa JATKUMOn servuille, löytyy discordit ja pensselit.

Jatkumo DayZ [Chernarus] [Suomi] [FIN] PERKELE - High Car Spawn
Jatkumo DayZ [Livonia] [Suomi] [FIN] PERKELE - High Car Spawn
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
62
Muutamana päivänä olen tuolla Jatkumon Chernassa haahuillut menemään. Leppoisa puuhastella kun ei ole näkynyt vilaustakaan muista pelaajista. Paitsi tänään taisin sattumalta törmätä janttereiden asekätkölle: toimiva auto täynnä a-tarviketta. Hetken harkitsin kruisailla auringonlaskuun, mutta otin sitten vain jonkun pistoolin lippaan ja vähän pateja. Laitoin vielä vaihdossa tilalle jotain omalle hermannille ylimääräisiä kuteja. :D
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Eilen tuli melko yllättävä kuolema. Kahteen mieheen edettiin metsässä asiallisella spacingilla kun molemmat laakista hengettömiä. Kumpikaan ei kuullu laukausta tai mitään. Jos juostiin väijyyn, niin oli kyllä todella hyvin toteutettu. Millanen teho ja vaikutusalue sillä JV-miinalla on?
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
62
Kun ei ollut se yllä mainitsemani auto liikahtanut mihinkään, niin kävin sitten ajamassa sillä rallia pitkin poikin karttaa. :) Hieman koomista vetää pitkin rantatietä kaasu pohjassa ja tiesululla jarrut pohjassa nurmikolle... Kohteliaasti palautin kippanan kuitenkin siihen, mistä sen otinkin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Itsekin Jatkumolla aloittelin, mukava kun voi tutustua rauhallisesti. Joka tapauksessa, miten tässä kannattas alotella? Mä spawnasin suht ison kylän viereen, loottasin ekasta talosta kirveen ja löin pari zombia matalaksi, jonka jälkeen lähdin peltoja pitkin kohta maita tuntemattomia. Kuitenkin, tuossa juuri ennen lopetusta, kuulosti kuin joku (zombi?) olisi ampunut, kun lähellä olevat peuratkin juoksivat pakoon. Osaako zombitkin ampua vai oliko joku äänibugi? Olen varma, että olin servulla yksin.

Niin, kysymys oli siis; kannattaako rohkeasti - kuolemankin varjolla - mennä loottaamaan talo talolta vai juuri aloitella pikkutaloista siellä täällä. Itse juoksentelin peltoja pitkin ja jos horisontissa näkyi talo, kävin katsomassa.

Olen siis uusi pelaaja.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Eilen tuli melko yllättävä kuolema. Kahteen mieheen edettiin metsässä asiallisella spacingilla kun molemmat laakista hengettömiä. Kumpikaan ei kuullu laukausta tai mitään. Jos juostiin väijyyn, niin oli kyllä todella hyvin toteutettu. Millanen teho ja vaikutusalue sillä JV-miinalla on?
Jos tosiaan teidät ammuttiin synkronoidusti, niin laukausta ei silloin ehdi kuulla. Luulisi miinan kuitenkin olevan sellainen, että sen tajuaa.
En osaa sanoa vaikutusalueesta, mutta kaipa vierekkäin olevat jannut lähde samalla.
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
62
Itsekin Jatkumolla aloittelin, mukava kun voi tutustua rauhallisesti. Joka tapauksessa, miten tässä kannattas alotella? Mä spawnasin suht ison kylän viereen, loottasin ekasta talosta kirveen ja löin pari zombia matalaksi, jonka jälkeen lähdin peltoja pitkin kohta maita tuntemattomia. Kuitenkin, tuossa juuri ennen lopetusta, kuulosti kuin joku (zombi?) olisi ampunut, kun lähellä olevat peuratkin juoksivat pakoon. Osaako zombitkin ampua vai oliko joku äänibugi? Olen varma, että olin servulla yksin.

Niin, kysymys oli siis; kannattaako rohkeasti - kuolemankin varjolla - mennä loottaamaan talo talolta vai juuri aloitella pikkutaloista siellä täällä. Itse juoksentelin peltoja pitkin ja jos horisontissa näkyi talo, kävin katsomassa.

Olen siis uusi pelaaja.
Luulen, ettei zombit ammuskele. :)

En nyt ole itsekään mikään veteraani tässä, mutta tämmöiset fiilikset mulla on tästä. Tuo Jatkumo vaikuttaisi olevan hyvä paikka aloitella ja testailla. Itse rannalta herätessä yritän ensin hakea jotain kättä pitempää, iso kirves, lapio tai pesäpallomaila esim on hyviä. Seuraava prioriteetti on löytää jotain syötävää ja melkeinpä saman tien syön sen luumun tai omenan mikä alussa on taskussa. Lähden sitten yleensä sisämaahan päin ja koluan kaikki vastaan tulevat asuintalot. Ruokien lisäksi haen vaatteita, hiking boots, hiking pants, pea coat ja joku pipo sekä ski mask ovat listalla. Alussa on kai pieni pakko juosta suorinta tietä kohteelle, varsinkin kylmällä kelillä tai sateessa tulee äkkiä nälkäkuolema farkuissa ja hupparissa... Sitten kun nuo on kunnossa niin itse katselen ainakin vähän suojaisempia reittejä ettei nyt ihan turhaan lähde henki jonkun pvp-sankarin toimesta. Näiden jälkeen sitten alkaa pyssyjen sun muiden juttujen hakeminen. Siellä on Chernaruksessa pohjoisessa se armeijan varuskunta, jossa itse kävin hakemassa kamppeita.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
@Early Gravy Hyviä tipsejä, kiitoksia. Eka pelikerta päättyi traagisesti keskelle ei mitään, mukana pistooli 0 ammuksella ja palokirves, nyt seuraavassa olen vähän paremmin varustautunut: löytyi SMG jopa 7 ammuksella, jotka tulen käyttämään äärimäisessä hätätilanteessa. Muuten mitään melee-asetta ei sitten olekaan...
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Ensimmäinen tavoite on saada vatsaan nesteitä ja ruokaa, jonka jälkeen sitten varusteita/aseita. Tokihan kannattaa matkalla löytyvät poimia. Vettä muuten ei kannata kuin pakosta juoda luonnosta/löydetyistä pulloista, kaivot ok!
Joskus alku kylät on jo siivottu puhtaaksi, joten siirtyminen seuraavaan kylään tulee tarpeeseen ja päätös tehtävä suht nopeasti. Kauaa ei tyhjällä vatsalla juosta.
Yksi hyvä tipsi on seurata niitä luontopolkuja, niiden varrella on karttoja ja värimerkintöjä helppo seurata. Harvemmin alkuun ainakaan karttaa ja kompassia löytää.

PS. Pitääpä tänään käydä vähän katselemassa paikkoja pitkästä aikaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Ollut näin RUST-"veteraanillekin" DayZ mukava kokemus, ihan vaikka jauhanut jonku 6h melkein tyhjällä servulla. 3 kuolemaa, aina yhtä mukava tutkia mitä löytyy.
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
62
Vähän mysteeriloppu tuli täälläkin. Menin jotain autotallia katsomaan ja tuli eka tälli, käännyin ja juoksin ulos kun tuli toinen tälli ja se oli siinä. Ei kuulunut laukauksia tai mitään eikä näkynyt yhtään mitään mikä selittäisi kuoleman, ehkä jollain oli äänenvaimennin pyssyssä. Vähän harmi kun oli setti kohdillaan, kivat kamat, pyssyt ja bonuksena pimeänäkölasit... :) Bonuksena tuli matkan varrella parit lisäkivat kun server restartissa hävisi yksi tynnyri, johon olin jemmannut jerrykannullisen bensaa ja yhdessä kohtaa takkia vaihtaessa se vanha takki vaan katosi kaikki kamat mukanaan. :D Tuo peli alkaa ainakin mulla sekoilemaan kun sitä pelaa muutaman tunnin kerrallaan.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Vähän mysteeriloppu tuli täälläkin. Menin jotain autotallia katsomaan ja tuli eka tälli, käännyin ja juoksin ulos kun tuli toinen tälli ja se oli siinä. Ei kuulunut laukauksia tai mitään eikä näkynyt yhtään mitään mikä selittäisi kuoleman, ehkä jollain oli äänenvaimennin pyssyssä. Vähän harmi kun oli setti kohdillaan, kivat kamat, pyssyt ja bonuksena pimeänäkölasit... :) Bonuksena tuli matkan varrella parit lisäkivat kun server restartissa hävisi yksi tynnyri, johon olin jemmannut jerrykannullisen bensaa ja yhdessä kohtaa takkia vaihtaessa se vanha takki vaan katosi kaikki kamat mukanaan. :D Tuo peli alkaa ainakin mulla sekoilemaan kun sitä pelaa muutaman tunnin kerrallaan.
Valitettavasti serveri vaikuttaa asiaan tosi paljon. Jos ei ole säännöllisiä restartteja niin ihmeellisyyksiä alkaa tapahuta.
Tämän tunnistaa esim. siitä, että ovet aukeavat viivellä. Serveri kaipaa sillon jo ressua.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Nyt alkaa eka "hahmo" olla selvinnyt pidempään, joka slotissa jotain gearia vaikka tuliasetta ei vielä ole löytynyt. Nyt olisi tarkoitus lähteä päättäväisesti kohtisuoraan mapin keskialuetta läpi metsien, kaikenlaista - enemmän ja vähemmän - turhaakin tavaraa on toki tullut vastaan. Panoksia rutkasti, aseita tasan 2 :D Tästä tää etenee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 759
Nyt alkaa eka "hahmo" olla selvinnyt pidempään, joka slotissa jotain gearia vaikka tuliasetta ei vielä ole löytynyt. Nyt olisi tarkoitus lähteä päättäväisesti kohtisuoraan mapin keskialuetta läpi metsien, kaikenlaista - enemmän ja vähemmän - turhaakin tavaraa on toki tullut vastaan. Panoksia rutkasti, aseita tasan 2 :D Tästä tää etenee.
Suoraan vaan kohti military alueita, sieltä se paras geari löytyy. Tabletti/näyttö + dayz map on kyllä aika ehdoton tässä pelissä, kartta on niin iso.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Suoraan vaan kohti military alueita, sieltä se paras geari löytyy. Tabletti/näyttö + dayz map on kyllä aika ehdoton tässä pelissä, kartta on niin iso.
Näin se on. Heh, ensimmäinen kohtaaminen oikean pelaajan kanssa, pelailen siis servulla jossa toistaiseksi ihan muutama pelaaja - taisi hän pelästyä yhtä paljon kun minä, olin eräässä kaupungissa ja katoin ku ikkunan alta vilahti kypärä, mut eipä kuulunut mitään. Saatto olla, että lähti pois kun katto, että kaik ovet oli auki :D
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
62
Hiukan oli taas startti paikoilla hapokasta. Olin hetken kakkosnäytöllä karttaa tutkimassa ja kun palasin pelin puolelle niin eikös siellä jo ollut joku mätkimässä nyrkillä päin näköä. Respawn ja kohta taas joku rynnäköi nyrkit pystyssä kohti. Lähdin ravaamaan karkuun ja tämä tulee perässä. Juostiin sitten kilometrikaupalla pitkin metsiä. Käännyin aina välillä katsomaan ja siellä se vaan sitkeästi tulee perässä. Jossain vaiheessa se lopulta tipahti kyydistä, mutta taisi tulla nälkäkuolema lopulta molemmille kun omakin hermanni hyytyi ennen kuin löysin virvokkeita..
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
@Early Gravy Jatkumossako vai vaihdoitko jo servua? Eilen oli Jatkumon Chernossa ruuhkaa, oisko ollut parhaillaan 7 pelaajaa. Mut huomannut, että tää on kyl semmonen peli, että vaikka ois täys servu nii huonos lykys et törmää keneenkään.
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
62
Joo eri serverillä, joku official server saksanmaalaisille jossa ollut high population. Tuon edellisen jälkeen seikkailu loppui siihen kun kokeilin iltahämärässä yhtä autoa liikkeelle ja siitä ulos hiipiessä tuli luoti selkään. Mutta joo, kartta on sen verran iso ettei muihin törmäile muuten kuin ehkä juuri niissä suuremmissa kylissä. Voisi ehkä vaihtaa takaisin sinne Jatkumolle. :)

Tuolla oli tänään yksi mainittava tilanne. Yleensä kun kuulee suden ulvontaa, se tarkoittaa että sulla on sudet kohta sylissä joten juoksen aina johonkin taloon sisään ja suljen ovet jos vaan mahdollista. Kuten nytkin paitsi odottelin avoimella ovella valmiina sulkemaan. Kuului lisää ulvontaa, sitten kiivasta ammuntaa jostain lähistöltä jonka jälkeen täysi hiljaisuus. Joku ei ehtinyt suojaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Joo eri serverillä, joku official server saksanmaalaisille jossa ollut high population. Tuon edellisen jälkeen seikkailu loppui siihen kun kokeilin iltahämärässä yhtä autoa liikkeelle ja siitä ulos hiipiessä tuli luoti selkään. Mutta joo, kartta on sen verran iso ettei muihin törmäile muuten kuin ehkä juuri niissä suuremmissa kylissä. Voisi ehkä vaihtaa takaisin sinne Jatkumolle. :)
Jatkumon Chernossa nyt muutaman illan ollut 4-7 pelaajaa, esim eilen. Ja just tässä ite kuolin ja aloittelin uusiksi, niin törmäilin parin muunkin ruumiiseen. Kait pelaajia alkaa olemaan taas, kun peliä sai halvalla Humblestä ja/tai jengille giftattu peliä Humblen ansiosta.
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
62
Ok, itse pelailen päiväsaikaan. Voisihan sitä sinne taas lähteä, mutta tapan kaikki vastaantulijat. :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Ok, itse pelailen päiväsaikaan. Voisihan sitä sinne taas lähteä, mutta tapan kaikki vastaantulijat. :D
En tiiä mitä tuossakin oli käynyt, kuolleilla oli omenat ja muutki vielä inventoryssä, todennäköisesti yrittäneet suoraan juosta aseiden luokse. Mut tuo on mun mielestä oma jännityksensä, jos on iha kourallinen pelaajia, silloin varsinkin saattaa vähän säpsähtää jos törmää toiseen pelaajaan :D
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Tullut nyt kanssa sellainen 8h pelattua Official Public HC (firts person only) servulla, ukko pysynyt jopa samana (ei oo lähtenyt vielä henki). Serverillä on lähes aina medium-full määrä pelaajia, mutta kohtaamisia suht vähän.
Ei ole tullut pyörittyä vasta kuin elektron&chernan ja soborien välissä, jossa yleensä porukkaa näkee. Vähän väliähän kyllä ammuntaa kuulee...
Mogilevkassa tullut vähän kuin pidettyä "päämajaa" kun kaverit pääsi sinne myös. Ukko alkaa olla omaan mieleen; CR-527 hunting scopella, Kolt 1911 silencerilla, hunting packback, hunting vaatteet, hyvät kengät ja muutenkin varusteet kunnossa tällaiselle metsästäjä-keräilijälle.
Soborin viereisellä leirikeskuksella sitten tuli tilanne pelaajan kanssa;
mentiin suhteellisen rauhaksiin yhden kaverin kanssa katselemaan varusteita, ja yhtäkkiä joku ampuu kaveria ilmeisesti äänenvaimennin aseella. Tilanne kesti varmaan puolisen tuntia, kaveri menetti henkensä, mutta mä sain sitten lopulta vihamielisen pelaajan hoideltua.

1598427583992.png
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Haluisko joku avata, miten seuraavat käsitteet toimii DayZ-maailmassa:

PvE - selkeesti ei pelaajien ammuskelua, mut onko näis servuis sit lisätty zombeja tai muita aktiviteetteja?
RP -Samalla tyylillä ku GTA:ssä, et larpataan jotain "poliisia" tms?
Organic RP - ??
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Haluisko joku avata, miten seuraavat käsitteet toimii DayZ-maailmassa:

PvE - selkeesti ei pelaajien ammuskelua, mut onko näis servuis sit lisätty zombeja tai muita aktiviteetteja?
RP -Samalla tyylillä ku GTA:ssä, et larpataan jotain "poliisia" tms?
Organic RP - ??
Joo, PVE tosiaan ei sallita PVP:tä. RP (role playing) servuilla on yleensä nettisivut mistä käy ilmi säännöt, yleensä ainakin KOS (kill on sight) on kiellettyä.
Ite ei oo näillä tullut pelattua, vaan ns. perus servuilla.

Edit. Organic RP servuilla ei ilm ole pakotettuja sääntöjä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Joo, PVE tosiaan ei sallita PVP:tä. RP (role playing) servuilla on yleensä nettisivut mistä käy ilmi säännöt, yleensä ainakin KOS (kill on sight) on kiellettyä.
Ite ei oo näillä tullut pelattua, vaan ns. perus servuilla.

Edit. Organic RP servuilla ei ilm ole pakotettuja sääntöjä.
Jees, löysinki yhen tommosen ystävällisen servun jossa 3x loot ja ihan sikana modiaseita/kuteita. Tuli testattua ja siellä meikä juoksi ambulanssikuskikamois ympäriinsä :D
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Onkos tässä tapahtunut mitään päivitystä hakkereiden karkoittamiseksi viimeisen 4kk aikana? Noin 4kk sitten tuli lopetettua taas tämän pelaaminen, kun 2 viimeisintä hahmoa silloin menetti henkensä random hakkerien kohtaamiseen. Speedhack ja teleportteri.

Peli on loistava monilta osin, ja tullut pelailtua modia aikaisemmin sekä Standalonea julkaisusta asti, välillä enemmän, välillä vähemmän. Mutta joka kerta jossain kohtaa menee hermo näihin sankareihin, joiden elämäntehtävä on pilata toisten peli. Sitä enemmän harmittaa, mitä paremmat kamat on rehellisellä pelaamisella usean tunnin, päivien tai jopa viikkojen aikana hahmolle saanut.

Ja virallisilla FP HC servuilla tuli viimeksi pelattua, myös Custom servuja testaillut, mielestäni sama meininki siellä.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
258
Onkos tässä tapahtunut mitään päivitystä hakkereiden karkoittamiseksi viimeisen 4kk aikana? Noin 4kk sitten tuli lopetettua taas tämän pelaaminen, kun 2 viimeisintä hahmoa silloin menetti henkensä random hakkerien kohtaamiseen. Speedhack ja teleportteri.

Peli on loistava monilta osin, ja tullut pelailtua modia aikaisemmin sekä Standalonea julkaisusta asti, välillä enemmän, välillä vähemmän. Mutta joka kerta jossain kohtaa menee hermo näihin sankareihin, joiden elämäntehtävä on pilata toisten peli. Sitä enemmän harmittaa, mitä paremmat kamat on rehellisellä pelaamisella usean tunnin, päivien tai jopa viikkojen aikana hahmolle saanut.

Ja virallisilla FP HC servuilla tuli viimeksi pelattua, myös Custom servuja testaillut, mielestäni sama meininki siellä.

Pelissä on varmaan hakkereita, mutta itse uskoisin suurimman osan syytöksistä lankeavan palvelinten ja clientin väliseen viiveeseen sekä vielä virittelettömään nettikoodiin. Vasteajat pomppivat todella reippaasti.
Pelasin kaverin kanssa keväällä/kesällä niin hänen hahmonsa teki näitä 200m hyppyjä useaan ja hänen laukaukset kuuluivat viivellä minulle.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Pelissä on varmaan hakkereita, mutta itse uskoisin suurimman osan syytöksistä lankeavan palvelinten ja clientin väliseen viiveeseen sekä vielä virittelettömään nettikoodiin. Vasteajat pomppivat todella reippaasti.
Pelasin kaverin kanssa keväällä/kesällä niin hänen hahmonsa teki näitä 200m hyppyjä useaan ja hänen laukaukset kuuluivat viivellä minulle.
Kyllä nuo hakkerit erottaa normaalista lagailusta, ei ollut noissa kyse siitä. Mutta onhan siellä lagailuakin välillä, varsinkin täysillä servuilla. Mutta tosin vain murto-osa siitä, mitä 5-vuotta sitten.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
258
Kyllä nuo hakkerit erottaa normaalista lagailusta, ei ollut noissa kyse siitä. Mutta onhan siellä lagailuakin välillä, varsinkin täysillä servuilla. Mutta tosin vain murto-osa siitä, mitä 5-vuotta sitten.
No jopas, koska minulla juuri päinvastainen kokemus. Vuosia sitten tuli vastaan esim. Ilmassa uivia hahmoja jotka sitten pudotettiin :)
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
No jopas, koska minulla juuri päinvastainen kokemus. Vuosia sitten tuli vastaan esim. Ilmassa uivia hahmoja jotka sitten pudotettiin :)
Ehkä se on niin tuurista kiinni mihin törmäilee, itse en näitä ilmassa uivia/lentäviä nähnyt kertaakaan vaikka moni kaveri niinhin oli törmännyt myös 1-2 vuotta sitten. Pitänee antaa kohta taas mahdollisuus, kutkuttelee sen verran päästä selviytymään jälleen kerran. :cool:
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Jotenkin jännä, että itelle ei ole tullut selkeästi häkkeriä vastaan. Tunteja kuitenkin takana 450h. Lähinnä officialeilla tullut pelattua + kourallisella communityjä.
Vaikuttaisikohan tuo, että pelaamme aina HC (= 1P) servulla :think:
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
258
Jotenkin jännä, että itelle ei ole tullut selkeästi häkkeriä vastaan. Tunteja kuitenkin takana 450h. Lähinnä officialeilla tullut pelattua + kourallisella communityjä.
Vaikuttaisikohan tuo, että pelaamme aina HC (= 1P) servulla :think:
Sehän se ainut oikea tyyli on 1P, mutta jos yksin pelaan olen sellainen velliperse että en uskalla:lol:Se paniikki kun hämärää olet metsässä kämäinen makarov missä 3 panosta lippaassa ja sudet ulvoo lähistöllä:poop:
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
258
Tänään voisi tosiaan vetää duunin jälkeen pienen setin dayz, mulla on se Livonia DLC missä niitä saa***n karhuja. Sen tietää mitä ne yksittäiselle puolukan poimijalle tekee.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Tänään voisi tosiaan vetää duunin jälkeen pienen setin dayz, mulla on se Livonia DLC missä niitä saa***n karhuja. Sen tietää mitä ne yksittäiselle puolukan poimijalle tekee.
Karhuja on myös nykyään Chernassa, tosin nähnyt en ole vielä :nb:
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Jotenkin jännä, että itelle ei ole tullut selkeästi häkkeriä vastaan. Tunteja kuitenkin takana 450h. Lähinnä officialeilla tullut pelattua + kourallisella communityjä.
Vaikuttaisikohan tuo, että pelaamme aina HC (= 1P) servulla :think:
Aina pelannut myös ja ainoastaan 1P servuilla. Tunteja takana reilu 600h.

Karhuja on myös nykyään Chernassa, tosin nähnyt en ole vielä :nb:
Karhuja on ollut tosiaan Chernassa siitä asti kun Livonia julkaistiin, eniten niihin törmää pohjoisen metsissä. Kymmenkunta kertaa kohdannut, muutaman kerran mennyt henki kun ei ollut tarpeeksi järeää tussaria mukana. Pahoja ovat pirulaiset, mutta ne on suhteellisen helppo kiertää kun heti äänen kuultua vaihtaa eri suuntaan. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 325
Viestejä
4 157 283
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom