Days Gone (2019)

Pelasinko mä sit ton niin myöhään ns. pleikkarin final-versiona, ei ollu mitään ongelmaa bensan riittävyyden suhteen / joka nurkaltahan sitä aina löytyi... Oisko konsolipuolelle lisätty patcheissa? Aina ihmetellyt, että mitä jengi tuosta oikein valitteli. Toki täydellisestihän tuo piti pelata kaikki puskat ja sivujuonet koluten pikku hiljaa.
 
Pelasinko mä sit ton niin myöhään ns. pleikkarin final-versiona, ei ollu mitään ongelmaa bensan riittävyyden suhteen / joka nurkaltahan sitä aina löytyi... Oisko konsolipuolelle lisätty patcheissa? Aina ihmetellyt, että mitä jengi tuosta oikein valitteli. Toki täydellisestihän tuo piti pelata kaikki puskat ja sivujuonet koluten pikku hiljaa.
Itse pelasin aikalailla julkkarissa eikä ensimmäisten tankkipäivitysten jälkeen ollut mitään ongelmaa. Pelin lopulla ei edes tarvinnut päätä raapia kun jokakerta leirissä käydessä tuli aina korjattua ja tankattua prätkä.

Loistava peli kyllä, ainut jonka on platinalle pleikkarilla pelannut.
 
Niitä bensakanistereitahan oli jokaisessa ns. point-of-interest paikassa ja lisäksi kaikissa hinausautoissa oli aina perässä kanisteri. Nuita hinausautoja oli tiellä tasaisin väliajoin. Ja ne kanisterit spawnasi aina takaisin kun tallensi ja quittasi ja latasi tilanteen takaisin niin ne oli taas niissä samoissa paikoissa täysinäisenä. Kerran loppui bensa minulla kun alotin peliä enkä ymmärtänyt että bensaa piti itse tankata. Sen jälkeen ei koskaan päässyt loppumaan vaikka hurvitteli ihan base tason mopolla.
 
Alkuunhan se pyörän tankin kapasiteetti olikin surkuhupaisa mutta otin silkkana motivaationa edetä saadakseni päivitettyä suurempaan, pyörän muiden ominaisuuksien ohessa.

Pari kertaa oikein pelasin pelin läpi. Peli miellyttää jotenkin oudosti. Se on tyhjä ja staattinen kun sitä oikein tuijottaa. Varsinkin RDR 2:n verrattuna eläinlajien määrä luonnossa on surkea, ympäristö ei reagoi taisteluihin, paitsi harvat ansat friikeille.
Kuitenkin pelissä on jotain vetovoimaa. Musiikit on hyvät, päähahmo on makuasiana mieleeni ja ajaahan grafiikat asiansa.

Vaikeimmalla pelatessa sai olla aina vähän keskittynyt tekemiseensä. Days Gonesta jäi tapa muihinkin peleihin jättää mahdollinen ajoneuvo aina valmiiksi osoittamaan pakosuuntaan.

Loppupuolella, kun kaikki vihollismallit oli saatu juonessa mukaan luontoon tallustamaan, sattui yllättäviä yhteenottoja, kun vihut kävivät toistensa kimppuun.

Jatko-osan taru ei välttämättä ole vielä luettu, jos fanitusta yhä riittää mediassa.

SPOILER:

Tahdon nähdä Boozer sedän Deaconin ja Sarahin jälkikasvulle.

Peli onnistui yllättämään juonenkäänteessään, kun Deacon vihdoin löysi vaimonsa. Tuo on itsestään selvä ja ennalta-arvattava mutta pelitunteja ehti jo kertyä niin paljon juoneen, että oletin vaimon kohtalon olevan sinetöity.
Juoni onnistui iskemään tunteisiin. Joskus on hyvä olla tyhmä.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuunhan se pyörän tankin kapasiteetti olikin surkuhupaisa mutta otin silkkana motivaationa edetä saadakseni päivitettyä suurempaan, pyörän muiden ominaisuuksien ohessa.

Pari kertaa oikein pelasin pelin läpi. Peli miellyttää jotenkin oudosti. Se on tyhjä ja staattinen kun sitä oikein tuijottaa. Varsinkin RDR 2:n verrattuna eläinlajien määrä luonnossa on surkea, ympäristö ei reagoi taisteluihin, paitsi harvat ansat friikeille.
Kuitenkin pelissä on jotain vetovoimaa. Musiikit on hyvät, päähahmo on makuasiana mieleeni ja ajaahan grafiikat asiansa.

Vaikeimmalla pelatessa sai olla aina vähän keskittynyt tekemiseensä. Days Gonesta jäi tapa muihinkin peleihin jättää mahdollinen ajoneuvo aina valmiiksi osoittamaan pakosuuntaan.

Loppupuolella, kun kaikki vihollismallit oli saatu juonessa mukaan luontoon tallustamaan, sattui yllättäviä yhteenottoja, kun vihut kävivät toistensa kimppuun.

Jatko-osan taru ei välttämättä ole vielä luettu, jos fanitusta yhä riittää mediassa.

SPOILER:

Tahdon nähdä Boozer sedän Deaconin ja Sarahin jälkikasvulle.

Peli onnistui yllättämään juonenkäänteessään, kun Deacon vihdoin löysi vaimonsa. Tuo on itsestään selvä ja ennalta-arvattava mutta pelitunteja ehti jo kertyä niin paljon juoneen, että oletin vaimon kohtalon olevan sinetöity.
Juoni onnistui iskemään tunteisiin. Joskus on hyvä olla tyhmä.
En usko että Deaconille & Sarahille tulisi jälkikasvua.
Jossakin vaiheessahan Deacon totesi, että oli hyvä että heillä ei ollut lapsia.
Virushan kiertää edelleen ja mutatoi noita NEROn agenttejakin, ja lapsethan olivat viruksille vielä alttiinpia kuin aikuiset (kuten O'Brian kertoi What It Takes To Survive -tehtävässä).
Missään leireilläkään ei näy lapsia, vaikka keskusteluista päätellen henkilöiden välisiä romansseja varmasti on.
Tosin, jos Sarah löytäisi rokotteen / lääkkeen / hoitokeinon virukselle, niin lapsetkin voisivat tulla kyseeseen.
 
Äh.... olisivat mieluummin laittaneet resursseja jatko-osaan, plus tarvitseeko PS4 pelejä remasteroida PS5:lle muka, ainakin PC versio on ihan kurantti vielä.
 
Äh.... olisivat mieluummin laittaneet resursseja jatko-osaan, plus tarvitseeko PS4 pelejä remasteroida PS5:lle muka, ainakin PC versio on ihan kurantti vielä.
Bend Studio on kohta kuudetta vuotta tehnyt jotain mistä kukaan ei tiedä mitään. Veikkaan että pikaisesti tehty remake tulee (jos tulee) sen vuoksi että saadaan jotain kassavirtaa sisään että saadaan jatkettua tuota kuuden vuoden hiljaiseloa mitä ikinä tekevätkään.
 
Mä tykkäsin Days Gonesta tosi paljon jo julkkarissa, bugeineen kaikkineen. Tykkäsin niin paljon, että pelasin PS5 päivityksellä ja pelasin vielä PC-versionkin läpi. Täytyy kyllä sanoa, että en näe ihan hirveää kysyntää tälle, ellei kyseessä ole sitten isompi remasterointi Dead Risingin Deluxe Remasterin tyyliin. Horizonin remasterin nyt ehkä ymmärtää, vaikka se ei mikään ruma peli ikinä ollutkaan. Kuvittelisin, että siinä on vähän samaa Last of Us ykkösen ja kakkosen kanssa, että tuodaan pelejä lähemmäksi toisiaan.

Harmittaa vain, että Days Gonen jatko-osa ilmeisesti jäi kesken melko aikaisessa vaiheessa, ei sillä, että sen yhden kehittäjä jäbän öyhötys ainakaan auttaa asiaa yhtään.
 
Pääsin vihdoin aloittamaan tämän (Steam). Mitäs pitää puukottaa kun vuorosanat eivät kuulu kuin osittain puheesta?
 
Pääsin vihdoin aloittamaan tämän (Steam). Mitäs pitää puukottaa kun vuorosanat eivät kuulu kuin osittain puheesta?
Skippaako se ne kokonaan, vai onko se vain miksattu tosi matalalle? Siinä muistaakseni oli jotain ongelmia, kannattaa varmaan räplätä output asetukset ja säätää volumer ihan ensteks.
 
Vaikuttaisi sille että skippaa kokonaan. Audio valikossa noi on kaikki täysillä.
 
Jos jotakin tähän peliin (ja kokemukseni mukaan kaikkiin muihinkin peleihin) haluaisi parannusta, niin
- Isommat kylät - enemmän taloja (varsinaisia 'kaupunkejahan tässä pelissä ei ole)
- Taloihin enemmän vaihtelua. Nyt sama arkkitehtuuri (10+ erilaista taloa) toistuu läpi pelin
- Enemmän ja erilaisia autoja / polkupyöriä (ja jos niillä pyörillä pääsisi vähän ajelemaankin...)
- Enemmän ja erilaista tavaraa/roskaa/jne. taloihin ja maastoon (pulloja, tölkkejä, roskaa, kodinkoneita, vaatteita, kaappeihin tavaraa, kirjoja, leluja, yms.).
- Ja eri tavalla brändättyä tavaraa. Nyt samat romppeet toistuvat läpi pelin.
- ja sen tavaran tulisi olla vähän parempiresoluutioista

Nyt on jotenkin koomista, kun eri leirit tekevät tavaroiden noutoretkiä, mutta mistä ne tavaraa kaapivat kun pelimaailma on aika lailla tyhjä normaalista arkielämän käyttötavarasta. Pommien ym. rakennusaineksia jonkin verran kyllä on.

Jos se tekoäly nyt astuisi tässä (ja peleissä yleensäkin) kuvioihin, ja generoisi lukemattoman määrät arkielämän tavaraa joko aidoilla brändeillä tai sitten vähän muokatuilla. Samoin voitaisiin generoida rakennuskantaa, autoja, teitäkin, talojen pihoja yms. vähän nykyistä kattavammin.
Karttapohjiakin voitaisiin generoida vaikka google yms. karttojen pohjalta, ja talojen & pihojen ulkonäköä generoida streetviewin pohjalta tms.
 
@P c L A Y E R

1737253152931.png



Tämän jälkeen ehdottomasti olen samaa mieltä:




Sony tuo jonkun Horizoni lego pelin jota ei kukaan edes pyytänyt ja eikä pelimyynnitkään sitä tue.
 
@P c L A Y E R

1737253152931.png



Tämän jälkeen ehdottomasti olen samaa mieltä:




Sony tuo jonkun Horizoni lego pelin jota ei kukaan edes pyytänyt ja eikä pelimyynnitkään sitä tue.


Juu tuo loppu oli kyllä hyvä tvisti eikä sitä oikein arvannutkaan kun mikään aiempi tapahtuma pelissä ei viittaa, että tuo olis mahdollistakaan.

Meni Deaconillakin suu suppuun kerrankin!

Jospa DG2 nyt sitten saisi Sonylta vihreää valoa, luulisi sen täysin flopanneen live service pelinkin jotain heille opettaneen, en edes muista pelin nimeä enää.

Eipä taida Helldivers 2:kaan olla enää mitenkään massiivisen suosittu eli hype kuolee äkkiä.
Hyvä yksinpeli taas on aina hyvä yksinpeli eikä muutu.
 




"Days Gone Remastered is coming to PlayStation 5 with new features like permadeath mode, speedrun mode, and more
You’ll be able to pick up Days Gone Remastered April 25, 2025. Those who purchase the PS4 version of Days Gone can upgrade to the PS5 remastered version for $10.
Like some of these other titles, Days Gone has already made its way to PC, but those who own the Bend game on that platform don't have to miss out. Sony says Days Gone players on PC will be able to pick up new modes in the form of the $10 Broken Roads DLC. The content must be purchased to also take advantage of those new accessibility features, DualSense support, and enhanced photo mode."

Ei tullut kakkosta vaan Remastered versio.
Ei kyllä itselleni mitään pakollista ollut, voi jatkaa ihan ekan version kanssa.
 
Kaippa tuolla vähän haistellaan miten paljon mahtaa myydä ja kenties sitten jatko-osalle vihreää valoa? DLC kyllä vähän vaikuttaa turhakkeelta, mutta kai sen voisi tuen vuoksi ostaa.
 
Jännä kyl sinällään, että PS5:lla toi on jo ihan riittävän hieno ennen remasteriakin. Ostan silti, ihan sama vaikka 100 € maksais. Harmi ettei voi montaa kappaletta ostaa.
 
Ostat PS5 fyysisenä, PSN Storee, Steamiin ja Epic gamesiin 🤔 ;)
Ja Steamissa ainakin voi ostaa toiselle lahjaksi. Laita tänne keräyslista niin kyllä sinne alkaa ilmestymään Steam -tunnuksia.
:D
Mukavaa päästä suurempien hordelaumojen kimppuun. Onhan noita modeina saatavissa, mutta mukavaa saada virallinenkin tuki.
Tuolla DG maailmassa on paljon tyhjiä luolia ja rakennuksia ym. joissa on mutanttilaumojen jälkiä mutta tekijät puuttuvat. Laittaisivat samalla nekin paikat täyteen.
 
Julkkarissa ps4 pelattu läpi, silloin platinalle kun ei ollut vielä new game +saavutuksia tullut. Toivottavasti remake toimii niin, että voin suoraan ottaa tuon new game+ puolen ja keskittyä vain tehtävien ja hordejen tappamiseen. Tällöin voisi kyllä ostaa ja nauttiskella läpi.

Last of us remake ei näin toiminut mikä oli vähän harmi..
 
PC-versioon ei saatu tarpeeksi graafisia lisäyksiä (Liian hyvä porttaus), että kehtaisivat myydä remasterina. Tästä varmasti opit taskuun seuraavia portteja varten. Viisi vuotta julkaisun jälkeen keskinkertaisesti menestyneelle pelille remasteri..
 
Niin tuo minulle jäikin vähän epäselväksi, tuleeko tuohon PC DLC:hen siis graafisia parannuksia vai pelkästään nuo uudet ominaisuudet?
 
Mikähän on, että jatko-osalle ei Sonyllä nähdä tarvetta? Täähän on myynyt jotain 8-9 miljoonaa kappaletta. Luulisi riittävän jatko-osaan noi määrät. Harva asia ottanut videopelimaailmassa päähän yhtä paljon ku tämä asia. Onko kukaan törmännyt mihinkään selityksiin asian tiimoilta Sonyltä?
 
PC-versioon ei saatu tarpeeksi graafisia lisäyksiä (Liian hyvä porttaus), että kehtaisivat myydä remasterina. Tästä varmasti opit taskuun seuraavia portteja varten. Viisi vuotta julkaisun jälkeen keskinkertaisesti menestyneelle pelille remasteri..

Jees vaikka tulisi jatkoa niin siihen menee pari vuotta ja pari vuotta lisää taas ennenkuin pc:lle...

Löysin tämän vasta viime vuonna, mutta tosiaan loistava peli :tup:
 
Mikähän on, että jatko-osalle ei Sonyllä nähdä tarvetta? Täähän on myynyt jotain 8-9 miljoonaa kappaletta. Luulisi riittävän jatko-osaan noi määrät. Harva asia ottanut videopelimaailmassa päähän yhtä paljon ku tämä asia. Onko kukaan törmännyt mihinkään selityksiin asian tiimoilta Sonyltä?
Eiköhän se ole ihan sama syy kuin aina ennenkin eli se helppous napata helpot kolikot pois. Tuollaisen remasterin tekeminen on niin paljon helpompaa ja halvempaa kuin kokonaan uuden pelin johon täytyisi palkata kehittäjiä, näyttelijöitä ja liuta muita työntekijöitä. Tosin yleensähän näitä remastereita tehdään hieman vanhemmista kuin 5v peleistä, noin uusista tekeminen viestii rahapulaa ja/tai todellista luovuuden köyhtymistä.
 
Mikähän on, että jatko-osalle ei Sonyllä nähdä tarvetta? Täähän on myynyt jotain 8-9 miljoonaa kappaletta. Luulisi riittävän jatko-osaan noi määrät. Harva asia ottanut videopelimaailmassa päähän yhtä paljon ku tämä asia. Onko kukaan törmännyt mihinkään selityksiin asian tiimoilta Sonyltä?
DG kehitys ollut kuulemma kaikkea muuta kuin ruusuilla tanssimista.

Käsitääkseni talon sisällä oli ongelmia ja siitä se ohjaaja sai fudut ja nytten ängstää vähän väliä twitterissä kuinka Sony on paska firma ja sitten tässä alunperin piti ollla pelaajan valinnoista riippuvia juttuja mutta ne jouduttiin poistamaan ja sitten loppuvaiheilla testi yleisö ei tykäny vihaisesta ja murjottavasta Deaconinista joten joutuivat tuotakin tekemään uusiksi ja tästä johtuen Deacon kärsii "Persoonallisuushäiriöstä" pelin aikana. (Välivideot ja pelinaikana tapahtuva dialogi) toisin saattas sopia pelinmaailmaan paremmin kun tietää minkälaisesta maailmasta on kyse ( :geek: )

Muistaakseni pelinkehitys aloitettiin jo vuonna 2013 ja täyskehitys 2015, peli julkaistiin 2019 muutamilla myöhästymisillä.

Mutta siis Sonyn näkökulmasta ei siis helppo keikka viedä maaliin ja tehdä rahaa, toki jos peli olisi myynyt reilusti yliodotusten launchissa niin varmasti olisi tähän päivään mennessä tullut ilmoitus jatko-osasta mutta pitkä kehitys-aika, ja ongelamt kehityksesä ja ehkä lopulta just ja just voitolle päässyt kehityskustanuksista mutta epävarma hitti sonyn mielestä veikkaan ja ne haluaa tällähetkellä nykyisin tähtää helppoihin hitteihin ja eikä varmasti viime syksyinen Concordin totaalinen floppaaminen helpottanut Sonyn taakkaa..


Ja tämähän sai Arvosteljoilta keskinkertaisia arvosanoja silloin 2019 launchissa(MC noin 70) ja silloinen pelinohjaaja syytti pelimediaa siitä että antoivat huonoja pisteitä pelille siitä syystä koska oli valkoinen heteromies pelaajahahmona.


Tässä siis pähkikänkuoressa suurinpiirtein syyt miksi ei jatko-osaa niin ainakaan hetimiten ole lähdetty tekemään jos ikinä sellaista saadaakaan.

Sonyn verstaalla siis aikamoinen "ruma" ankanpoikainen muiden joukossa.
 
Eiköhän se ole ihan sama syy kuin aina ennenkin eli se helppous napata helpot kolikot pois. Tuollaisen remasterin tekeminen on niin paljon helpompaa ja halvempaa kuin kokonaan uuden pelin johon täytyisi palkata kehittäjiä, näyttelijöitä ja liuta muita työntekijöitä. Tosin yleensähän näitä remastereita tehdään hieman vanhemmista kuin 5v peleistä, noin uusista tekeminen viestii rahapulaa ja/tai todellista luovuuden köyhtymistä.
Tai sitten halutaan pelille nostetta ennen kuin julkaistaan että jatko-osa on sittenkin tulossa? Se tuntuisi ainoalta järkevältä syyltä tehdä remaster just nyt...
 
Ja tämähän sai Arvosteljoilta keskinkertaisia arvosanoja silloin 2019 launchissa(MC noin 70) ja silloinen pelinohjaaja syytti pelimediaa siitä että antoivat huonoja pisteitä pelille siitä syystä koska oli valkoinen heteromies pelaajahahmona.


Tässä siis pähkikänkuoressa suurinpiirtein syyt miksi ei jatko-osaa niin ainakaan hetimiten ole lähdetty tekemään jos ikinä sellaista saadaakaan.

Sonyn verstaalla siis aikamoinen "ruma" ankanpoikainen muiden joukossa.

Pelihän oli ihan näiden pilipalijournojen lyttäyken uhri ja kyllähän siitä valkoisesta mies hahmosta ihan "ääneen" valitettiin arvioissakin. Nykyään onneksi pelaajilla silmät auenneet ja tietoa peleistä etsitään muualtakin kun näiden "peli lehtien" arvoista.
 
Pelihän on hyvä ja pelattavuus lähellä täydellistä, oli jo ps4 prolla. Ja ehkä maailman helpoin platinum trophy.
Deaconin sekoilu kyllä vähän ihmetytti eka kertaa pelatessa, ensin rauhallinen ääni ja SITTEN RAGEAA kuin hullu kesken kaiken ilman mitään syytä.
Tätä 10€ uppia tuskin saa ostettua psn versioon?
 
DG kehitys ollut kuulemma kaikkea muuta kuin ruusuilla tanssimista.

Käsitääkseni talon sisällä oli ongelmia ja siitä se ohjaaja sai fudut ja nytten ängstää vähän väliä twitterissä kuinka Sony on paska firma ja sitten tässä alunperin piti ollla pelaajan valinnoista riippuvia juttuja mutta ne jouduttiin poistamaan ja sitten loppuvaiheilla testi yleisö ei tykäny vihaisesta ja murjottavasta Deaconinista joten joutuivat tuotakin tekemään uusiksi ja tästä johtuen Deacon kärsii "Persoonallisuushäiriöstä" pelin aikana. (Välivideot ja pelinaikana tapahtuva dialogi) toisin saattas sopia pelinmaailmaan paremmin kun tietää minkälaisesta maailmasta on kyse ( :geek: )

Muistaakseni pelinkehitys aloitettiin jo vuonna 2013 ja täyskehitys 2015, peli julkaistiin 2019 muutamilla myöhästymisillä.

Mutta siis Sonyn näkökulmasta ei siis helppo keikka viedä maaliin ja tehdä rahaa, toki jos peli olisi myynyt reilusti yliodotusten launchissa niin varmasti olisi tähän päivään mennessä tullut ilmoitus jatko-osasta mutta pitkä kehitys-aika, ja ongelamt kehityksesä ja ehkä lopulta just ja just voitolle päässyt kehityskustanuksista mutta epävarma hitti sonyn mielestä veikkaan ja ne haluaa tällähetkellä nykyisin tähtää helppoihin hitteihin ja eikä varmasti viime syksyinen Concordin totaalinen floppaaminen helpottanut Sonyn taakkaa..


Ja tämähän sai Arvosteljoilta keskinkertaisia arvosanoja silloin 2019 launchissa(MC noin 70) ja silloinen pelinohjaaja syytti pelimediaa siitä että antoivat huonoja pisteitä pelille siitä syystä koska oli valkoinen heteromies pelaajahahmona.


Tässä siis pähkikänkuoressa suurinpiirtein syyt miksi ei jatko-osaa niin ainakaan hetimiten ole lähdetty tekemään jos ikinä sellaista saadaakaan.

Sonyn verstaalla siis aikamoinen "ruma" ankanpoikainen muiden joukossa.
Mielenkiintoista detailia, en tiennytkään että siellä on ohjaajan luovaa työtä häiriköity koska jollain on mennyt tämä alkuperäinen visio tunteisiin. (en seurannut ko Days Gone julkkaria)
Sonyhän muuten missasi tässä mailmanluokan mahdollisuuden tuoda tuo ukko takaisin ja tehdä "directors cut" versio pelistä. Näistä usein tulee niitä kulttiklassikkoja joihin liittyy jonkinlainen ylösnousemus tarina ja siten se nimi jää ikuisesti pyörimään peliskeneen.

Tai sitten halutaan pelille nostetta ennen kuin julkaistaan että jatko-osa on sittenkin tulossa?
Varmaan ihan mahdollista, tosin sillä saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun helppoja masseja pois ja samalla tuodaan nimeä otsikoihin..
 
@Sadness Kiitos kattavasta vastauksesta! Jotenkin moni asia noista menny itseltä ohi. Toi oli tiedossa, et joutuivat muuttamaan Deaconia. Oli kyllä välillä hauskoja hetkiä sen alkaessa yhtäkkiä karjumaan yms.
 
Erikoinen veto Sonylta, että jatko-osaa ei tulossa mutta kuitenkin resursseja laitetaan pelin remasterointiin. Etenkin kun pari vuotta sitten pelasin läpi, minusta peli oli jo hieno 4k:lla ja täysillä grafiikoilla. Kolikon toinen puoli toki että hyvä jos tätä kautta peli saa lisää ystäviä, tämä on oikea "piilotettu" helmi Sonyn valikoimassa, loistava peli. Jotenkin kehittäjät onnistui, vaikka pelimaailma oli hieman tyhjä ja staattinen. Mutta toisaalta juuri sopivan kokoinen, tarina hyvä ja hahmot oikeasti kiinnostavia juonenkäänteineen. Mutta näistä kirjoittelinkin jo ketjuun aikoinaan. Yllätyshän tämä oli minullekin aikoinaan, Steamin alesta muistaakseni parilla kympillä ostin parin pelitunnin jälkeen ihmettelin että miten näin hyvä peli on pysynyt piilossa. Ainakin itseltäni.

Sony on vähän siellä sun täällä näiden projektiensa kanssa, takana juuri 200 miljoonan fps-floppi jonka serverit lopetettiin 3 viikossa, ja nyt alkoivat jahtaamaan Bloodborne-pc modaajia, kun mahdollistavat pc-llä pelaamisen. Toki jälkimmäiseen oikeuksien omistajalla luonnollisesti oikeudetkin. Horizon Zero Dawn remasteroitiin myös, siihenkin riitti rahaa vaikka mielestäni aika turha projekti sekin.

Niin, Days gone päättyi sillä tavalla, että juonta oli varmaan viritelty jo seuraavaan. Ehkä joskus, lets hope so.
 
Minusta tämä tuulella käyvä Deacon sopi peliin todella hyvin ja kuvittelinkin, että on tarkoituksella tehty. Vasta myöhemmin sain tietää, että on jouduttu muuttamaan lopussa.

Epäjohdonmukaisuus antaa hahmolle uskottavuutta kun eletään jatkuvassa vaarassa stressitasot tapissa sekä koitetaan tasapainoilla oman selviämisen ja sisäisten demonien kanssa.
Kerrankin on sellainen normaali ihminen antisankarina.
Kerrankos meistä kukin napsahtaa yhtäkkiä kun joku osaa sanoa jonkun sanan vain väärään kohtaan.

Plus selvästi Deaconin on tarkoitus ollakin lapsellinen luonteeltaan kun puhutaan muiden huomioimisesta tai kun joku mainitsee Sarahin.
Pelissä tapahtuu kehitystäkin tämän suhteen juonen edetessä eli se on yksi tarinan pointti (joka häviäisi jos nämä särmät hiottaisiin pois).

Voi olla sattuman tulosta osittain, mutta nykyinen Deacon on minusta aika nappisuoritus.
Myös Boozer on hyvin uskottava kännipäisine uhoineen yms, heh

Mutta joo, en yhtään ihmettele, että media näki vain huonosti kirjoitetun valkoisen miehen. Ylläolevien asioiden huomaaminen vaatii mm. kengännumeroa isomman älykkyysosamäärän.

Tässä ikävästi kiteytyy myös isompi teema: miksi nähdä vaivaa minkään monisyisen hahmon luontiin tms kun 95 % näkee vain pinnan.
 
Viimeksi muokattu:
Omakin ainoa kokemus toki PC:llä ja porttaus oli bueno jo lähtiessä.
Jos alkup. PS4 julkaisu oli ongelmallisempi niin joo se voi selittää jotain kun vielä huomioidaan genre, joka on jo aika koluttu (zombie survival).
 
Tää on omasta mielestäni mahtava peli. Tuli aikoinaan pelattua pleikalla ja sitten toisen kerran pc:llä. Olisi kyllä huikeaa nähdä jatkoa tälle, en tiedä minkälaisia bugeja yms. oli julkaisussa, kun vastaanotto oli silloin niin huono, mutta kaikki tuttuni ketkä ovat pelin pelanneet ovat tykänneet kovasti.
 
Omakin ainoa kokemus toki PC:llä ja porttaus oli bueno jo lähtiessä.
Jos alkup. PS4 julkaisu oli ongelmallisempi niin joo se voi selittää jotain kun vielä huomioidaan genre, joka on jo aika koluttu (zombie survival).
Tämä se varmasti on, itselleni apocalypse xombie peleistä parhaimman tarinan tarjonut on Telltalen Walking Dead Season 1, siinä oli sitä epätoivon tuntua enemmän, toki nää on eri genren pelejä mutta jos katsottaan tarinaa.

Ehkä tässäkin olisi parempi ollut että ei olisi ollut niin toiminallinen peli mutta Hordet olisivat olleet sitten ihan jotain muuta.

Hordeista muuten vielä niin mikään ei ole tyydyttävämpää kuin saada sellainen houkuteltua jonnekin vihujen paikkaan että ne putsaavat paikan sinulle 😆

 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 248
Viestejä
4 640 246
Jäsenet
76 176
Uusin jäsen
Hirvosen_Tiina77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom