Days Gone (2019)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Huhtikuun digitaalisissa myynneissä Days Gone oli Euroopan ykkönen. Yhdysvalloissa Mortal Kombat 11 pärjäsi paremmin.



Jatko-osa on jo käytännössä varmistettu. Voisi olettaa, että saavat myös tekijöitä enemmän sitä varten, joten toivon mukaan paremmat mahdollisuudet ehjän pelin julkaisemiseen.
"Jatko-osa on jo käytännössä varmistettu." - Ventura, 2019




:whistling:

Olisi ollut kiva nähdä tälle pelille jatko-osa, mutta vissiin kriitikkojen vastaanotto ei ollut tarpeeksi Sonyn johdolle, ja kun pelin alkuperäinen luojakin potkittiin pihalle, kun ei osannut käyttäytyä, niin se oli viimeinen naula arkkuun. Jos Bendin seuraava peli floppaa, niin Days Gone 2 voisi olla ehkä silloin vaihtoehtona.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Ihan hyvältä vaikuttaisi. Asiallisen makaaberi tunnelma. Päähahmona prätkäjengiläinen huonolla hygienialla, eikä mikään räppäri tai 10-vuotiaille suunnattu geneerinen pelihahmo. So far so good.

Pidin tiukasta kuvakulmasta enemmän, mutta laitoin lopulta FOVin täysille (70->100), koska tiukka kuvakulma yhdistettynä heiluvaan kameraan ja laiskoihin kontrolleihin sai aikaan pientä pahoinvointia.
4k ja max grafiikat lämmittävät RTX 3090:aa ihan kivasti. FPS jatkuvasti 60, mutta jonkinlaista mikronykimistä kyllä on. Nvidian metriikka näyttääkin, että FPS 60, mutta 99% FPS notkahtaa hetkittäin puoleen siitä.

Nyt FPS laskurit hiiteen ja keskittymään itse peliin.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 495
Ihan hyvältä vaikuttaisi. Asiallisen makaaberi tunnelma. Päähahmona prätkäjengiläinen huonolla hygienialla, eikä mikään räppäri tai 10-vuotiaille suunnattu geneerinen pelihahmo. So far so good.

Pidin tiukasta kuvakulmasta enemmän, mutta laitoin lopulta FOVin täysille (70->100), koska tiukka kuvakulma yhdistettynä heiluvaan kameraan ja laiskoihin kontrolleihin sai aikaan pientä pahoinvointia.
4k ja max grafiikat lämmittävät RTX 3090:aa ihan kivasti. FPS jatkuvasti 60, mutta jonkinlaista mikronykimistä kyllä on. Nvidian metriikka näyttääkin, että FPS 60, mutta 99% FPS notkahtaa hetkittäin puoleen siitä.

Nyt FPS laskurit hiiteen ja keskittymään itse peliin.
DF arvotelussa sanottiin että peli pakoitellen "hidastuu" ja tämä näkyy nykymisenä vaikka fps on kunnossa. Itselläkin varmasti lähtee tänään testiin. RTX3080+5800x @ 1440p. Riittää varmasti.:asif:
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
DF arvotelussa sanottiin että peli pakoitellen "hidastuu" ja tämä näkyy nykymisenä vaikka fps on kunnossa. Itselläkin varmasti lähtee tänään testiin. RTX3080+5800x @ 1440p. Riittää varmasti.:asif:
Aaa, okei. Ei se tällaisessa pelissä ole niin justiinsa, kun ei tämä mitään tarkkuusammuskelua ole. Selvästi havaittavissa toi mikronykiminen vai-mikä-lie kuitenkin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Aikoinaan tuli pelattua läpi pleikalla ja voi että kun maistui. Turhan aliarvostettu peli, ja itselle 9/10, jos aika ei ole kullannut muistoja.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 495
Noin 3h tuli juuri pelailtua. Maistuu ihan hyvin tähän saakka. Toivottavasti vaan juoni jaksaa kantaa.

1440p max asetuksilla pysyy 120fps lukittuna. Peli myös näyttää todella hyvältä!
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
[bugi] Tekstitykset katos pelistä. Ei tekstitä Suomeksi eikä Lontooksi. Lisäksi fov asetus oli yön aikana resetoitunut eilisestä normaaliks. [/bugi]
Jos yrittäis eheyttää peliä ens alkuun.

EDIT: Lisättäköön että steamista laitoin tarkista pelitiedostojen eheys niin viimesin tallennus lähti bittitaivaaseen. Ehkä parempi oottaa hetki että korjaavat tuota.
 
Viimeksi muokattu:

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Minä olen pelaannut tätä julkaisusta lähtein, ja olen tykännyt kovasti.

Miinukset:
- Välinäytökset ovat välillä vähän piinallisen hitaita ja välillä tylsiäkin, mutta ne voi helposti ohittaa
- MC-päähahmo on oikeasti aika pehmeäluontoinen (jos ei välillä vähän siirappinenkin)
- Jonkin verran saman tyyppistä toistoa (ad-hoc -tehtävät, hiiviskelytehtävät, rosvojen leiri -tehtävät ym.)
- Välillä juoneen liittyvistä tehtävistä ja sivutehtävistä vähän pulaakin
- Aseiden tehot eivät aina realistisia (käsiaseet ovat monissa tilanteissa tarkempia ja tehokkaampia kuin konepistoolit/rynkyt/kiväärit/konekivääri)
- Liian vähän erityylisiä eläimiä/petoja/zombeja (edetessä tulee kyllä vähän lisääkin)
- Reaperit ym. inhimilliset roistot/ tehtävät välillä vähän tylsänpuoleisia

Plussat
- Kaunis grafiikka (4K resolla kaikki asetukset maksimissa n. 70 FPS)
- Äänet mainiot (luonto, motskarit)
- Juoni OK.
- NPC pelihahmot luonnollisia ja aidon olisia ilmeitä ja käytöstä myöten.
- Saumaton siirtyminen koko pelialueella on mahdollista ilman lataustaukoja. Tämä on iso plussa.
- Luonto (metsä, vuoristo, niityt, suot, talot/kylät luolatkin ym.) vaihtelevat aidon tuntuisesti, ja luovat peliin melkoisesti lisätunnelmaa
- Aseita ja romua ei voi kerätä liikaa eikä myydä kauppoihin -> ei turhaa tavaragrindausta
- Pelihahmo kehittyy luontevasti - valintavaihtoehtoja pitää harkita huolella.
- Vuorokaudenaikojen ja sään vaihtuminen realistista, samoin kuin niiden vaikutus eläinten ja zombien löytymiseen ja käytökseen
- Vapaus tehdä mitä vaan ja kulkea missä vain (voi metsästellä hirviä ym. ja kerätä kasveja jos haluaa, ja tätä teenkin aina välillä aivan huvikseni)
- Autoista kerätyt tavarat eivät respawnaa (kerran tyhjennetty auto on tyhjä pelin loppuun asti - kannattaa kerätä romua harkiten)
- Muuta tavaraa (taloissa ym.) tulee sopivasti lisää, mutta ei koskaan liian runsaasti. Luo mukavasti lisähaastetta.
- Petoja, roistoja ja Zombeja tulee maastoon sopivasti lisää, Pahimmat zombit mukavan haasteellisia, samoin kuin karhut (aavistuksen epärealistisen vahvoja ja kestäviä).
- Peli on aivan riittävän haastava helpoimmalla vaikeustasollakin
- Ammuksista ja pommeista ym. on pieni pula melkein koko ajan -> lisää mukavasti haastavuutta
- Hordet: Paniikki iskee kun satoja Zombeja vyöryy niskaan. Juoksemalla ei pääse pakoon, ja jos liian lähelle päästä, ei motskarillakaan pääse pakoon
- Hordet: Mainio haaste yrittää tuhota eri hordeja. Pienemmät menevät muutamalla yrityksellä, loppua kohden suurempien tuohoaminen hit-and-run -tekniikallakin on aika haasteellista (ja pelaan vielä helpoimmalla vaikeustasolla).

Tiivistelmä: Itseäni varsin paljon miellyttävä pelikokokemus, joka tarjoaa paitsi mukavasti haastetta, myös mahdollisuuden vapaaseen ja rentoon harhailuun kauniissa luonnossa.
Suosittelen.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Tuli myös vedettyä uusintakierros ja tällä kertaa pc:llä. Huomattavasti mukavampaa oli tähdätä hiirellä kuin ohjaimella aikoinan. Toivottavasti nyt vain tulisi jatkoa, olisi kiva nähdä miten tarina tuosta kehittyy ja kun peli vielä jää aika pahaan cliffhangeriin (secret ending).
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Tämmöben bugi tuli tänään eteen. Takaa-ajossa pyöräni ammuttiin rikki niin että se savutti ja sankari vain jaloilla lykki eteenpäin. Hyppään pois ja pyörä näyttää 80%, noh korjaan sen 100% mutta silti ei muka voi ajaa. Bensaa oli puoli tankkia. Tehtävä meni pieleen niin pikasiirto leiriin ja mekaanikon mukaan pyörä on kunnossa ei voi korjaa. Tankkasin leirissä täyteen mutta edelleen sankari vaan potkii jaloilla vauhtia eteenpäin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Tämmöben bugi tuli tänään eteen. Takaa-ajossa pyöräni ammuttiin rikki niin että se savutti ja sankari vain jaloilla lykki eteenpäin. Hyppään pois ja pyörä näyttää 80%, noh korjaan sen 100% mutta silti ei muka voi ajaa. Bensaa oli puoli tankkia. Tehtävä meni pieleen niin pikasiirto leiriin ja mekaanikon mukaan pyörä on kunnossa ei voi korjaa. Tankkasin leirissä täyteen mutta edelleen sankari vaan potkii jaloilla vauhtia eteenpäin.
Voi olla että olet laittanu päälle sen kävelyn ja silloin ei voi ajaa
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
320
Hieno peli kyllä kaikin puolin ; hauskoja sattumuksia käy, viimeisessä ? kentässä lähti mopo käsistä lumessa ja upposi järveen, sopivasti juuri kentän kulmassa josta on pitkä matka sivistyksen pariin.

Kävely sinne onkin haastavaa kun monenlaista eläintä käy kimppuun joita ei aiemmissa kentissä ollut vielä mukana. Helpommalla olisi päässyt jos olisi ladannut pelin viimeisimmän tallennuksen siinä kun mopo upposi, mutta olen ottanut tavaksi että en lataile missään pelissä, virheet opettaa :)

Onneksi noin puolesta matkaa löytyi rosvojen tukikohta jossa oli sänky bunkkerissa niin pääsi tallentamaan, kun peliähän ei voi tallentaa kuin vain mopon tai sängyn lähistöllä. Mekaanikkohan sitten hakee hukatun pyörän 50 krediitillä mistä tahansa kun pääsee takaisin, aiemmissa kentissä ajelin parikin kertaa joen pohjalle, mutta kävelymatka ei niissä ollut näin pitkä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Huomiota herättävä asia tässä on ollut Deaconin juttujen ailahtelevuus, välivideossa puhuu normaalisti ja sitten lähdet prätkällä ajamaan niin on kuin perseen ammuttu karhu ja mesoa jostain minkä syytä en tiedä ja tätä tapahtuu useasti "epäloogisissa" paikoissa esim stealthina pelaat ja pusikosta ammut jokun vihollisen niin tää alkaa karjumaan kovalla äänet "siitäs saitte paskiaiset!" vaikka toiset viholliset tallustelee parin kymmenen metrin päässä.

Jossain vaiheessa kehitystä hahmo oli kuulemma liian mulkku ja sitä piti tehdä mukavempi ja varmaan tuossa on yksi syy miksi välillä Deacon tuntuu ristiriitaiselta hahmolta.

Mutta jos tuon kanssa pystyy elämään niin kyllähän tämä piti otteessaan loppuun asti, pelattavuus tarina ja tekeminen ei ihan heti lopu kesken.

Itse kyllä ymmärrän nämä 7/10 arvosanat mutta koska Apocalypse tai vastaavat maailmanlopun pelit ja elokuvat ovat kiehtoneet minua niin kyllä mä tällä hyvälle mielin antaisin 8/10.

Ei mikään vuosikymmenen peli vaan hoitaa tonttinsa hyvin ja kyllä minä olisin mielelläni tälle jatkoa nähnyt, tällä hetkellä näyttää olevan harmi ettei moista ole tulossa koska tarina jää vähän kuin kesken.

Seuraavassahan osassa olisi tullut vastaan ihmisfreekit ja vastaavat super freekit mitä yhtä vastaan taisteltiin siellä yhdessä luolassa. Tämä selviää Nero lopetuksessa päätarinan jälkeen

Kannattaa muuten jatkaa pelaamista vielä päätarinan jälkeen, siellä tulee lopetukset sitten tietyille tehtävä linjoille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
Juuri aloitin pelaamaan tätä Pc.llä.Tää on oikeasti aika pelottava peli,walking dead sarjan fanina aikas lähellä tunnelmaa.Pelaan normal vaikeustasona,välillä ilman hud näkymää . Modeja täytyi lisätä tähän,esim melee aseiden kestävyys.Kirves hajoaa 20 lyönnin jälkeen,really (.Peliaika nyt 5 h,10/10 pisteet
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
Tuo hudin poisto oli Toggle HUD modi.siinä oli että sama capslock oli määritelty kävelyyn.Ei mua ole haitannut,pelaan hitaasti muutenkin.Luulen että tähän menee ainakin 200 tuntia kun katsoin interactive map
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Aloitin new game plussan Survival II ja tätä helpottaa että sulla on edellisen tallenuksen aseet jo käytössä aka parhaimmat mutta silti on frekkien kanssa välillä ongelmia ja jos isompi lauma ja eikä ole valmistautunut ollenkaan niin tuli perseen alla ja erityisesti kun tuo HUD ei ole koko aikaa näkyvissä niin välillä ajelee päin isoja laumoja ja enkä todellakaan ole jäämässä tappelemaan.

Mutta nämä ihmiset eivät niin radikaalisesti tuoneet lisävaikeutta kun ja jos pääsen niiden leirin lähelle jäämättä kiinni niin sitten satojen tuntien MGSV/Far cry hiippailu kokemus on hyödyksi ja yleensä onnistunkin niin ettei kukaan näe mua kun leiri on alhaalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
Kiitti.

Key bindit voi kyllä vaihtaa pelissä jos et halua välttämättä kävellä kun togglaat hudia.
Harmittavasti peli ei tunnista hiirtäni,Corsair M65 rgb ,siinä on 2 peukalonäppäintä.En voi bindata noihin näppäimiin mitn,vaikka muuten toimii hiiri ok.Liikkuminen on oikein realistista hieman asetuksia säätämällä.Nyt steam kertoo peliajaksi 20h,ja olen oikeasti vasta alussa peliä,joten tästä tulee pitkä reissu
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
439
Taitaa olla mennyt 125k rikki tuossa vetoomuksessa mahdollisen jatko-osan suhteen. Harmillista, jos Sony ei pyörrä päätöstään olla sitä tekemättä, koska pätsättynä tämä peli oli mielestäni lopulta yksi kaikkien aikojen parhaista ja olen kuitenkin pelaillut kaikenlaisia jo 80-luvun lopulta lähtien.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Mielenkiintoinen bugi/ominaisuus PC-versiossa:
Kun kaikki hordet on tuhottu ja menet käymään Spurce Lake Nero Checkpointissa, löytyy edessä olevan tunnelin sisästä (jonne ei itse pääse) joka käyntikerralla uusi (pienehkö) horde lisää.
Hyökkäävät tunnelin tukkeena olevien autojen yli kun vain menee lähellekään tunnelin suuta.
1624285564982.png
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Mielenkiintoinen bugi/ominaisuus PC-versiossa:
Kun kaikki hordet on tuhottu ja menet käymään Spurce Lake Nero Checkpointissa, löytyy edessä olevan tunnelin sisästä (jonne ei itse pääse) joka käyntikerralla uusi (pienehkö) horde lisää.
Hyökkäävät tunnelin tukkeena olevien autojen yli kun vain menee lähellekään tunnelin suuta.
Sama oli ps4.llä.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Aloitin new game plussan Survival II ja tätä helpottaa että sulla on edellisen tallenuksen aseet jo käytössä aka parhaimmat mutta silti on frekkien kanssa välillä ongelmia ja jos isompi lauma ja eikä ole valmistautunut ollenkaan niin tuli perseen alla ja erityisesti kun tuo HUD ei ole koko aikaa näkyvissä niin välillä ajelee päin isoja laumoja ja enkä todellakaan ole jäämässä tappelemaan.

Mutta nämä ihmiset eivät niin radikaalisesti tuoneet lisävaikeutta kun ja jos pääsen niiden leirin lähelle jäämättä kiinni niin sitten satojen tuntien MGSV/Far cry hiippailu kokemus on hyödyksi ja yleensä onnistunkin niin ettei kukaan näe mua kun leiri on alhaalla.
Itsekin harkinnut pelin uudelleen pelaamista, vaikka vasta alkuvuodesta sain pelin läpäistyä ensimmäisen kerran. Survival II voisi olla ihan mielenkiintoinen valinta. Jäänyt peli jostain syystä hieman kummittelemaan omaan päähän ja välillä tulee hirveä hinku palamaan takaisin Oregonin metsiin.

Ja mukava huomata miten Days Gone saa uusia faneja PC-version myötä, odotin ihmisiltä nihkeämpää vastaanottoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Ja mukava huomata miten Days Gone saa uusia faneja PC-version myötä, odotin ihmisiltä nihkeämpää vastaanottoa.
Mä veikkaan että tämän pelin kohdalla ongelmaksi muodostui aika milloin se ilmestyi, jos tämä olisi tullut sanottaan vaikka edellisen genin alussa(2013-2014) jolloin ei ollut open worldeja tullut joka tuutin täydellä ja varsinkaan post-apokalypsi ylitarjonnasta ei ollut varmasti helpotusta pelin markkinoimisessa.

Tässä oli kyllä upeata musiikkia ja oikein käytettynä


Kun ajat Boozerin(Happo) kanssa leirille.

But do you know why we keep going? Because what the hell else are we gonna do."
-Deacon St. John
Voiskin ehkä kokeilla jatkaa tuota Surival II kierrosta viikonloppuna jos ei keksi muuta tekemistä.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Dääm, jotenkin tuo kameran liike aiheuttaa vieläkin lievää pahoinvointia, vaikka laitoin FOVin täysille. Pelaan niin vähän nykyään, että aivot ei enää ymmärrä mitä moinen ruudun tuijottelu oikein on. Nyt voin pelata vain lyhyitä sessioita kerrallaan.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Tämähän vaikutti mukavalta. En itse tykkää liian openworldistä, vaan sopivasta putkijuoksusta. Ainakin alussa pelaaja ohjattiin melko rajatusti liikkumaan. PS4-peliksi näytti mukavalta PS5:n kera, ainakin toimi erittäin sulavasti, eikä grafiikassa ollut valittamista. Ainakin itsellä vaikuttaa siltä, että paras pelattava PS5:lle löytyy näistä "vanhoista" peleistä :).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tämähän vaikutti mukavalta. En itse tykkää liian openworldistä, vaan sopivasta putkijuoksusta. Ainakin alussa pelaaja ohjattiin melko rajatusti liikkumaan. PS4-peliksi näytti mukavalta PS5:n kera, ainakin toimi erittäin sulavasti, eikä grafiikassa ollut valittamista. Ainakin itsellä vaikuttaa siltä, että paras pelattava PS5:lle löytyy näistä "vanhoista" peleistä :).
Itse tehtävät ovat sitten putkia open worlin sisällä elikkä tehtävä keskeytyy jos menet liian kauas.

Suositus että kannattaa suorittaa leiri tehtävät ennenkuin jatkaa itse tarinassa.
"Ei" juoni tehtävät ovat merkattu ihan sivutehtävä tai homma nimillä.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
299
Days Gone on nyt Steamissa tarjouksessa hintaan 39,99 €.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Sitä nopeus ongelmaa eivät ole vieläkään saaneet korjattua PC versiossa? En halua ostaa vielä jos se on vika on pelissä vieläkin.

Digital Foundryn heppu puhuu tosta nopeus ongelmasta tässä kohtaa:

 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
299
Sitä nopeus ongelmaa eivät ole vieläkään saaneet korjattua PC versiossa? En halua ostaa vielä jos se on vika on pelissä vieläkin.
Olen nyt parisenkymmentä tuntia pelaillut, eikä mulla ole tullut mitään tuollaista vastaan. Asensin kyllä heti alkuun Not a Reshade -modin, joka ilmeisesti korjaa nykimisiä ainakin osittain, visuaalisten viilausten lisäksi. Peli toimii hienosti ja näyttää melkoisen hyvältä. :)

Olen vähän yllättynyt, että Days Gone sai arvostelijoilta niinkin nuivan vastaanoton. Onhan tämä vähän kömpelö ajoittain, mutta silti oikein makoisaa open worldia. Ei tämä nyt mikään Red Dead Redemption 2 tietenkään ole, mutta eipä Bend Studiolla ole myöskään Rockstarin loputonta budjettia. Ja ainakin toistaiseksi Days Gone on ollut silleen sympaattisella tavalla vähän hiomaton peli, joka vaikuttaa hyvällä asenteella tehdyltä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 658
Mulla näyttää 40 tuntia kello nyt, sinne pohjoiseen juuri siirryin. Kahlasin kaikki tähän mennessä löytämäni sivutoimetkin ja muutamien laumojen kanssa leikin niin tunteja kertyi jo mukavasti tähän kohtaan. Mukava pelihän tämä on ollut, "aikuismainen" juoni pelastaa tässä paljon sillä eihän tämä häviä ainakaan huonoimmille Walking Dead kausille. Ja onneksi juoni on hyvä, mielellään katselee mitä hahmoille tapahtuu. Jokaiseen hahmoon on satsattu videopeli-tuotteeksi yllättävän hyvin, eli erilaisia persoonallisuuksia löytyy.

Sääli että maailma vaikka nätti onkin, ei hirveän paljon kannusta etsimään ja tutkimaan alueita, sillä keräilyesineet, lootti ja eläimet, kahta viimeeksi mainittua etenkin on aika vähän eri tyyppistä. Hyvin tämä on optimoitu, pyörii todella nätisti silmänkarkkiin nähden. Tuntuu kuitenkin että se jokin "viimeinen silaus" uupuu, eli tuskin jään kaipaamaan jatko-osaa pelille kun sen läpi pääsen. Tähän mennessä kuitenkin aika vahva 8/10- kokemus. Esimerkiksi Zero Dawnista pidin enemmän, ja vaikka sitäkin vaivasi sama ei hirveästi elämää luonnossa ynm, niin sen taistelu on jotain hauskinta mitä Pädin kanssa koskaan tehnyt. Hauskaa se on toki tässäkin, ehkä Zero Dawnin "paloitellaan robotti osiksi ja etsitään heikkoa kohtaa" vähän hemmotteli itseäni liikaa, sillä taistelut ei tunnu enää missään ihan niin hauskoilta :). Jännittävää puuhaa silti laumojen tuhoaminen on. Pelatessa tuntuu että tästä on ehkä alunperin ajateltu tehdä vieläkin survival-henkisempi peli, mutta peruuteltu sitten ystävällisempään systeemiin. Tankkauspisteet itseasiassa ei tässä muodossa tarjoa mitään, turhaa pysähtelyä vaan sillä bensaa on joka suunnassa tarpeeksi.

Sääli että tämä on saanut nuivan vastaanoton, parempi tekelehän tämä on kuin Cyperpunk (joka vieläkin kesken itselläni). Studio tietääkseni ei tähän ole palaamassa sillä taitaa työskennellä muun pelin parissa nyt. Ja taisi joitain henkilöstösiirtojakin olla siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Itsekin pelasin pelin läpi pari viikkoa sitten. Aloittelin ekaksi PS4 Pro:lla vuosi sitten ja lopetin nyt PS5:lla. Eli aika pitkä tauko oli, mutta hyvin juoni pysyi muistissa.

Ja juoni olikin pelin paras puoli. Hahmoihin oli tosiaan panostettu hyvin ja oikeasti alkoi välittämään eri hahmojen kohtaloista. Juoni oli vain hitusen liian pitkä, että vähän tiiviimpi paketti olisi toiminut.

Pelattavuus ja grafiikka oli kyllä perus hyvää myös. Kaikki toimii hyvin ja peli oli teknisesti ihan passeli. Muutamia bugeja tuli vastaan mutta ei mitään vakavaa. Pelattavuus myös alkoi käydä liian helpoksi loppua kohden myös vaikka pelasin vaikeimmalla.

Eli vahvan kasin peli kyllä. Ei mikään täydellinen mutta kyllä tämän pelasi mielellään kerran lävitse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
@Juhanator @Hulikopteri
Ettehän jättäneet peliä kun päätarina läpi sehän jatkuu vielä side questien muodossa ja tulee aika hyvä story twisti jatkoa ajattelen kun Neron kaveri soittaa.

Tässä oli vain typerästi tehty että sinun pitää olla präkällä ajelemassa klo16 jossain päin maisemia ja sinä silloin vasta saat sen soiton jolloin side questi aktivoituu.

 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
@Juhanator @Hulikopteri
Ettehän jättäneet peliä kun päätarina läpi sehän jatkuu vielä side questien muodossa ja tulee aika hyvä story twisti jatkoa ajattelen kun Neron kaveri soittaa.

Tässä oli vain typerästi tehty että sinun pitää olla präkällä ajelemassa klo16 jossain päin maisemia ja sinä silloin vasta saat sen soiton jolloin side questi aktivoituu.

Jaahas, täytyy varmaan jossain vaiheessa tuo katsoa. Ja eikä olisi muutenkaan paljoa pelattavaa enää että saisi platinan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 658
@Juhanator @Hulikopteri
Ettehän jättäneet peliä kun päätarina läpi sehän jatkuu vielä side questien muodossa ja tulee aika hyvä story twisti jatkoa ajattelen kun Neron kaveri soittaa.

Tässä oli vain typerästi tehty että sinun pitää olla präkällä ajelemassa klo16 jossain päin maisemia ja sinä silloin vasta saat sen soiton jolloin side questi aktivoituu.

En läpi vielä pelannut, pohjolaan sinne lumimaisemien läpi ajelin vasta ja liityin armeijaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Itse testailin vajaan parin tunnin verran, mutta palautin vielä kun odotukset 40€ hintaisenakin on aika kovat. Ehkä eniten jäi harmittamaan se, että peli on tavallaan avoin maailma jossa pelaajan tekemät valinnat ratkaisevat, mutta toisaalta sitten peli on täynnä QTE ja muita etukäteen skriptattuja kohtauksia, esim. heti pelin alussa Leon ammutaan riippumatta siitä, mitä pelaaja haluaisi tehdä.

Ehkä ostan alesta tai sitten katson jonkun muun läpipeluun YouTubesta.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Itse testailin vajaan parin tunnin verran, mutta palautin vielä kun odotukset 40€ hintaisenakin on aika kovat. Ehkä eniten jäi harmittamaan se, että peli on tavallaan avoin maailma jossa pelaajan tekemät valinnat ratkaisevat, mutta toisaalta sitten peli on täynnä QTE ja muita etukäteen skriptattuja kohtauksia, esim. heti pelin alussa Leon ammutaan riippumatta siitä, mitä pelaaja haluaisi tehdä.

Ehkä ostan alesta tai sitten katson jonkun muun läpipeluun YouTubesta.
Tähän kannattaa suhtautua enemmän Last of Usin tyylisenä kokemuksena, ei avoimen maailman.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Ihan täysin avoimen maailman peli Days Gone on. Mitä sekoilette?
Nojoo onhan tämä. Mutta tässä ei ole kauheasti valinnanvaraa missään muussa kuin tekeekö niitä niitä sivutehtäviä vai ei. Toki tässä saa tutkia karttaa vapaasti, mutta jotenkin tässä ei ole samaa fiilistä kuin muissa open world peleissä.

Itselle tosiaan tässä se tarina oli parasta ja tämä olisi paremmin toiminut vähän isompana putkijuoksuna mielestäni.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 658
Tosi hyvä peli vaikka on saanut paljon negatiivista palautetta. Nyt ensimmäiset 16 tuntia takana, eikä malttaisi millään laittaa tauolle.
Ei tämä tosiaankaan huono peli ole, kuten ylempänä sanoin. Ja on tuolla mastossa randomejakin tapahtumia, yhden kerran kun palasin prätkälleni, sitä oli joku ukko purkamassa osiin, pistin heti kylmäksi. Sitten kerran kysymysmerkin kohdalla oli rosvolauma, jolla olikin ansa ja jäin roikkumaan jalasta puuhun. Heräsin sitten niiden putkasta :). Nuo 40h sisällä vain kerran käynyt kukin. Huomannut välillä että jos kuolin tappaessani laumaa, se ei spawnin jälkeen välttämättä enää löydy alueelta.

Yhden sidequestin sain rikottua, se oli joku "mitä ruumiit kertovat tms" jossa ukko piti jäljittää Nero-aseman luota, mikä sahan yhteydessä. Jos sitä lähestyy, se juoksee karkuun sahan taakse skriptatusti. Kuolin ekan kerran ennen sitä, ja lähestyin asemaa ja snipulla tapoin sen sinne työmaakopin katolle, ennenkuin se sanoo sen saman litanian ja karkaa sahan taakse.
Ruumiilta ei kuitenkaan saa sitä tappotodistetta, koska pelin mukaan tapoit sen liian aikaisin. Eli questi jämähtää siihen eikä sitä saa jatkettua. Tein sen sitten "oikein" eli annoin uudella latauskerralla sen juosta sinne sahan taakse kuolemaan ja sitten sen tappotodisteen saa poimittua. Tekijät eivät ole olettaneet että joku voi ampua sen kaverin ennen siirtymistä, eikä siksi ole laittaneet todisteen poimintamahdollisuutta :D. Hahmoja spawnailee välillä tyhjästä, eli se on toinen pikkubugi.

Ja onhan tämä todella nätti peli, mitä maisemiin tulee. Lumisade ja luminen maasto on hienon näköistä tapahtuessaan, kuten moni muukin säätila.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Ite tykkäsin mutta jostain syystä silti tämä olisi voinut olla vähän tiivimpi paketti mutta toisaalta ei olisi halunut että loppuukaan.

Pelattavuus oli passeli ohjaimella ja ehkä jos jostain voisin nipottaa niin esineiden valmistus oli "liian" monimutkaista varsinkin toiminta tilanteessa kun sormet menee ristiin :vihellys:

Tosiaan kuten sanottu niin tarina oli hyvä ja monta hienoa kohtausta pelissä missä meinasi tulla tippa linssiin.

Tässä muuten huomasi että osa tilanteista oli nauhoitettu uudestaan kun Deacon alkoi karjumaan väärissä paikoissa ja muutenkin pari sellasita kohtausta oli missä dialogi ei ihan kohdanut pelin kohtauksia.

Tässähän oli alunperin mukana että päätöksillä on väliä mitä Deacon tekee maailmassa mutta loppuvaiheessa projetkia ne poistettiin ja Deacon oli alunperin mulkumpi tapaus(ensimmäisessä kässärissä)


Joten ei tämä ole varmasti helppo projetki ollut vetää maaliin ja kehitys vaikeudet varmasti vaikuttivat myös tuohon miksi sony ei lämmenyt toiselle osalle.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Tulipahan ostettua tämä peli ja tänään pääsin vihdoin aloittamaankin.

Avoimen maailman post-apokalyptisia zombipelejä ei kyllä ole liikaa. Huomaa kyllä, että tämä on esimerkiksi Dying Lightiin verrattuna selvästi enemmän hidastempoinen ja realistinen "survival". Aika pitkälti kaikki paikat tulee koluttua lootin perässä ja muutenkin yritän välttää metelin pitämistä ja aseella ampumista, ettei zombit lähde perään. Pientä jännitystäkin tuli, kun pakenin zombeilta hylättyyn motelliin ja piileskelin siellä ikkunasta kurkkien. Yksityiskohtainen ja synkkä maailma, jossa sataa jatkuvasti, sopii kyllä tähän tunnelmaan loistavasti ja äänimaailmakin on kohdallaan :D

Grafiikat ovat myös oikein nätit ja kellotetulla RTX 3060 Ti:llä pystyi lyömään suoraan Very High -presetin 1440p-resoluutiolla ja silti pyörii keskimäärin joku 90-100FPS. Ääninäyttely ja cutscenet paikoin vähän kankeita, mutta enköhän tule tästäkin pelistä tykkäämään kovasti. Mukava kyllä, kun näitä Sonyn yksinoikeuspelejä tuodaan myös PC:lle. Detroit Become Human ja Horizon: Zero Dawn molemmat pelattu tietokoneella ja tykkäsin niistäkin kyllä kovasti.
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Mikähän tässä oli tallennussysteemi? Vedin päätarinaa jonkun verran eteenpäin ja myös manuaalisesti tallensin usein. Tänään rupesin pelaamaan ja karu yllätys oli, että kaikki edellisen pelikerran pelaaminen oli mennyt hukkaan.

EDIT: Ilmeisesti tallennus onnistuu vain sängyn tai moottoripyörän vieressä. Uskomattoman tyhmää, että peli antaa tallentaa muutenkin, mutta todellisuudessa ei tallennakaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 658
Tulipahan ostettua tämä peli ja tänään pääsin vihdoin aloittamaankin.

Avoimen maailman post-apokalyptisia zombipelejä ei kyllä ole liikaa. Huomaa kyllä, että tämä on esimerkiksi Dying Lightiin verrattuna selvästi enemmän hidastempoinen ja realistinen "survival". Aika pitkälti kaikki paikat tulee koluttua lootin perässä ja muutenkin yritän välttää metelin pitämistä ja aseella ampumista, ettei zombit lähde perään. Pientä jännitystäkin tuli, kun pakenin zombeilta hylättyyn motelliin ja piileskelin siellä ikkunasta kurkkien. Yksityiskohtainen ja synkkä maailma, jossa sataa jatkuvasti, sopii kyllä tähän tunnelmaan loistavasti ja äänimaailmakin on kohdallaan :D

Grafiikat ovat myös oikein nätit ja kellotetulla RTX 3060 Ti:llä pystyi lyömään suoraan Very High -presetin 1440p-resoluutiolla ja silti pyörii keskimäärin joku 90-100FPS. Ääninäyttely ja cutscenet paikoin vähän kankeita, mutta enköhän tule tästäkin pelistä tykkäämään kovasti. Mukava kyllä, kun näitä Sonyn yksinoikeuspelejä tuodaan myös PC:lle. Detroit Become Human ja Horizon: Zero Dawn molemmat pelattu tietokoneella ja tykkäsin niistäkin kyllä kovasti.
Täytyy tosiaan nostaa kehittäjille hattua sillä ei ole kauhean yleistä että konsoliporttaus toimii näin upeasti ja kaiken lisäksi näyttää tosi hienolta!
Oli melkoinen yllätys kun aiemmalla näyttikselläni, 1070 ti:llä sai 1440p resolla very highillä 60fps:ää. Ja ei oikeastaan jäänyt mieleen että jossain kohtaa olisi doppeja ollut eli todella hiottu kokonaisuus.

Nyt kuukausi tämän pelin läpipelaamisesta ja Assassin Odysseys työn alla joka todella raskas tällä uudellä näyttikselläkin, arvostaa vielä enemmän Days Gonea. Ja minusta Days Gonen maailma oli juuri oikean kokoinen eli ei tullut kyllästymistä, nyt Odysseyn kanssa melkein ähky koska peli on tolkuttoman iso. Sanoisin että Horizon Zero Dawn ja Days Gone on maailman kokoluokaltaan juuri optimeja, sillä isompi alkaa olla jo vaikea pitää pelaajalle mielenkiintoisena.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
EDIT: Ilmeisesti tallennus onnistuu vain sängyn tai moottoripyörän vieressä. Uskomattoman tyhmää, että peli antaa tallentaa muutenkin, mutta todellisuudessa ei tallennakaan.
Käsittääkseni tuo "manualinen" tallenus tallentaa vain checkpointeille esim jossain tarinatehtävän sisällä mutta joo, parempi pitää siitä prätkästä huolta tai lähettyvillä jos haluaa tallentaa.

Monesti tuli kyllä käytettyä tuota porsaan reikää hyväkseen että prätkällä tallensi ja yritti jotain vihollisen tukikohtaa vallata.
 
Liittynyt
26.08.2021
Viestejä
43
Näin alkuun itsestäni. Resident Evil 2 oli yksi nuoruuteni lempi pelejä. Kenties sen 20 kertaa tuli vedettyä läpi, mutta muuten zombit eivät ole olleet kuluttamassani viihteessä sen suuremmin pinnalla. Ressan jälkeen tosin unelmoin tekeväni pelin, jossa olisi laumoittain zombeja meidän mökkimaisemissa kurmootettavina mitä moninaisimmin asein ja keinoin kera hyvä tarinan, mutta vaikka meistä pelaajista joka ikinen on unelmoinut isona tekevänsä kuka minkäkin laisen pelin, niin toisilla äly riitti lähteä tätä toteuttamaan, minulla ei. 2015 zombit iskivät uudestaan The Walking Deadin myötä. En tiedä mikä siinä niin vetosi, mutta kaikki loksahti kohdilleen ja sitten... ostin PS4:n, latasin Dting Lightin demon ja jäin sille tielle. Dying Light oli tunnelmaltaan, maailmaltaan ja ylipäänsä kaikessa parasta A-luokkaa! Tarinaa ja päähenkilöä on kritisoitu, mutta itse nautin täysin rinnoin siitä B-luokan menosta, joka sopii zombi-peleihin kuin nyrkki Kyllikkiin!

No niin, nyt on tänään ja Days Gone läpi, ja kaikki tehtävät tehty. Ostin teoksen marraskuussa, mutta näin keski-iän kynnyksellä sitä alkaa jostain syystä olla vaikeaa päästä sisään uusiin peleihin. Monta kertaa yritin, mutta ei vain imaissut sisäänsä. Yhtenä syynä kenties se, että en sitten teinivuosien ole jaksanut syttyä millekään alfailulle tai gangstailulle. Oikeat 1% ovat silmissäni pelkkiä hiiren ulosteita ja Son of Anarchy ja tällaiset tuntuvat tehdyn ihmisille, joiden elämä on niin harmaata, että saavat edes hetken olla rebel, niin v*tun rebel tällaisia höpöohjelmia katsoessa. "Pumpumphiuuu, mul on periaattiet, enkä koskaan käännä selkääni veljelleni, ugh!", voi hohhoijaa...

Mi-mitäs... Päivänä eräänä krapuloissani avasin Pleikan, eikä ollut mitään pelattavaa. Kohautin olkiani ja pakotin itseni Days Gone'n maailmaan, jossa olin vasta aivan alkutekijöissä. Ajelin pyörällä, aloin seurata juonta intensiivisemmin, ihailin uskomattomia maisemia, kuritin veemäisiä riipijöitä, löysin kolme NERO-asemaa, metsästin ja kakkasin lähes housuuni eksyessäni vahingossa jollekin vanhalle sanalle ja... PERKELEEEEEE!!!! Juuri, kun alkoi kyllästyttää tajusin saaneeni jo useammankin kykypisteen ja kasvatettua luottamusta parissakin leirissä saaden näin pelissä lisää leluja käyttööni ja lisää syvyyttä pelattavuuteen. Mutta ennen kaikkea huomasin pelanneeni 10h putkeen vailla keskeytystä. Olin puulla päähän lyöty.

Tää peli on peli isolla P:llä. Ei mitään ylimääräistä kikkailua ja mikromanagerointia, vaan selkeä idea, joka toteutettu rakkaudella ja sitä vanhan koulukunnan pelaamisen iloa kunnioittaen. Vaikea edes sanoa mikä tässä oli niin koukuttavaa ja täysin normaalin elämän unohduttavaa, mutta yritän purkaa paloiksi. Mainittakoon, että tätä pelatessa koko ajan tuli fiilis miten mitäkin lisäämällä tästä olisi tullut vielä parempi, mutta lienee niin, että juuri se(kin) tekee tästä pelistä Tapauksen isolla T:llä, että tässä ei ollut mitään turhaa hattaraa tai mikromanagerointia, vaan selkeää pelimäistä ja ah, niin nautittavaa pelaamista alusta loppuun! Aivan täysin samoin tunsin pelatessani Red Dead Redemptionia aikoinaan, ja uskallan väittää, että Bendin pojat ovat RDR:sä pelanneet siksi paljon samaa tunnelmaa näissä peleissä oli, vaikka aivan eri aihepiirejä käsittelivätkin! Asiaan!

-Hahmot. Kuten aluksi kirjoitin oli vaikeuksia samaistua joihinkin täysurpoihin, mutta ensin tajusin sen, että todellisuudessakin maailmanlaajuisessa kriisissä parhaiten selviävät kaikista psykopaattisimmat kaverit ja toisekseen... hahmot olivat kirjoitettu aivan loistavasti! Ei mitään niin tavanomaista Hollywoodia ja superboomboom-punchlinejä, vaan erittäin aitoja valintoja, tunteita, inhimillisyyttä ja ajatuksia hahmoilla. Tämä taisi olla se ensimmäinen todella pelin syövereihin vetänyt asia - pelin hahmot eivät tehneet valintoja, kuten peleissä yleensä, vaan olivat hyvin toden tuntuisia persoonia pienine nyansseineen. Toki pari kliseistä hahmoa, mutta ylipäänsä oli helppo elää pelin maailmassa, kun henkilöt toimivat erittäin todentuntuisesti. Yhtään ei haitannut sekään, että Boozer oli ulkoisesti aivan yhden nuoruuden kaverin kaksoisolento, joka itsekin elää rikkollista elämää tällä hetkellä. Oli myös hämmentävää huomata omat tunteet peliä pelatessa. Useammankin kerran joku hahmo/tilanne vitutti tarinan vuoksi niin paljon, että nautin suunnattomasti päästessäni teloitettamaan mulgerot rambotyyliin!
-Rytmitys. Juuri kun alkoi kyllästyttää ja tarina laahata, niin aina tulikin joku uusi käänne tai peli muuten nytkähti eteenpäin, sai uusia aseita tai muuta. En usko olleen sattumaa, että näin kävi joka ikinen kerta, kun tuli fiilis, että pitäisin jonkun päivän taukoa pelistä. Ei myöskään tuntunut lainkaan "klassiselta open worldilta", sillä en muista hirveästi pelanneeni silmät minimäpissä pisteistä abcd pisteisiin efgh ajaen. Tapahtumat etenivät luontevasti ja pelissä oli oikeaa löytämisen iloa grindauksen ja minimap-pelaamisen sijaan.
-Ohjaustuntuma. Ei realistisinta, mutta erittäin toimivaa ja ennen kaikkea hauskaa! Ja moottoripyörä... Joka kerta ostaessani uusia osia huomasin tarvitsevani hetken opetellakseni ohjaamaan yhtä hyvin kuin vanhemmilla osilla ja sen jälkeen meno oli taas luontevaa. En malta olla mainitsematta hämmennystäni, kuinka todenmukaisesti eräskin tapahtuma kulki: ajoin vahingossa täböö korkealta kalliolta alas, mutta vetäessäni prätkää oikeaan asentoon, niin en kuollutkaan, vaan laskeutuminen oli smooth kuin vauvan pylly!
-Haaste. Aina, kun luuli olevansa maailman herra ja hidalgo, niin esiin astelikin yhä vahvempia vastuksia.
-Maailma. Täydellinen. Viimeinen kartta tosin toi hieman tylsiä alueita, mutta muuten Bend oli luonut erittäin toden tuntuisen maailmanlopun öh maailman, joka oli samaa aikaa haikean kaunis ja rujo. Loistavasta suunnittelusta kertoo myös se, että olen niin tosi elämässä kuin peleissäkin aina aivan hukassa, että missä menen, mutta tässä opin ikään kuin itseltänikin salaa kulkemaan paikasta toiseen täysin ilman karttaa! Loistavaa!
-Laumat. Laumat ja niiden teloittaminen mitä moninaisimmin keinoin! Oli kuin shakkia parhaimmillaan!

Haluaisin kirjottaa niin paljon enemmän, mutta en vain jaksa, joten laitetaan miinukset.

-Ihmisten tekoäly. Ei ollut yksin kerta, kun juoksin kavereiden ohi heidän silmiensä editse ja herrat tähtäilevät ihmetellen yhä sinne missä hetkeä aiemmin olin ollut.
-Pelasin normi Pleikalla ja tulihan sitä framedroppailua etenkin loppuvaiheessa ihan tarpeeksi.
-Ne "Käy tappamassa toi ja tuo sen pyllykarva todisteeksi." -tehtävät. Tässä tosin nämäkin osittain loivat kyllä tunnelmaakin ja "aitoutta" pelimaailmaan.
-Ne legendaariset ääniongelmat, kun yht'äkkiä Deaconin huudahdukset repivät tärykalvot paikoiltaan.
-Olisin kaivannut loppu puolella jotain sinkoa ja liekinheitintä ja sen sellaista.
-Liian hollywoodmainen happy ending. ...kunnes O'Brien saapui taas mestoille!

E: Ai juu, musiikeista sen verran, että olivat loistavat! Siis ne 1,5 biisiä mitä karrikoidusti pelissä soi. Tuplasti biisejä, niin eivät olisi alkaneet menettää tunnelmallisuuttaan.

Arvioksi annan valistuneen 9/10, ja jos ei jatko-osaa näy, eikä kuulu, niin matkustan Japaniin ja laitan Sonyn pääkonttorin päälukkoon liimaa ja purukumin! Kuulitteko, myös purukumin!
 
Viimeksi muokattu:

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
No niin, nyt on tänään ja Days Gone läpi, ja kaikki tehtävät tehty. Ostin teoksen marraskuussa, mutta näin keski-iän kynnyksellä sitä alkaa jostain syystä olla vaikeaa päästä sisään uusiin peleihin. Monta kertaa yritin, mutta ei vain imaissut sisäänsä.
Ihan hyvää tarinaa. Itsekin ostin tuon jo julkaisussa, mutta ei silloin imaissut ja unohtui sitten kokonaan. Odottelee kyllä vuoroaan tuossa, kunhan saa TLOU2 pois alta. PS5 toi uutta potkua ottaa näitä backlogilla olevia uuteen tarkasteluun.

Saman huomannut kyllä että näin vanhemmiten tällaiset pelit tarvii sen useamman tunnin paneutumisen päästäkseen sisään, jolloin se innostus vasta löytyy - jos on löytyäkseen. Sama pätee kyllä moneen TV-sarjaankin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 243
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom