Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Onko tietokonepaketin kasausjonossa paljon koneita tällä hetkellä? Mietin vaan, että jos jonoa on reilusti niin kasaisin itse.
Tuostahan voisi olla etusivulla jokin mittari, joka kertoisi senhetkisen viiveen kasausjonossa (tai ainakin arvion siitä)

Jokin vaikka tämäntyylinen, "Tilaa nyt, niin tietokoneesi on kasattuna xx.xx mennessä"
1739447838325.jpeg


Itsessäänhän kasausjono kertoo omaa kieltään siitä, että tavara kiertää ja se on hyvä. Mutta mikäli jono on useampia päiviä tai peräti viikkoja, niin voisikohan olla mahdollisuutta tehostaa toimintaa? Joko lisää tekijöitä, paremmat tilat tai mikä sitten kasaamista viivästyttääkään
 
Taidan koittaa öljytä sitä tuuletinta mistä se ääni kuuluu jos se tuulettimien irrotus ei kovin vaikeaa ole
Ihan vaan heittona, että omasta mielestä takuunalaisen näytönohjaimen tuuletinta ei kannata lähteä itse öljyämään. Tyypillisesti noissa ei ole mitään valmista reikää, minne öljy laitetaan, vaan reikä pitää tehdä itse. Jos taas repii koko tuulettimen rungon irti laakerista, on riski rikkoa koko tuuletin. Takuukäsittely ei välttämättä ilahdu, jos tuuletinta on leikattu ja teipattu itse tai se on hajotettu voimalla kokonaan.
 
En ymmärrä ylipäätään miksi sitä takuullista korttia pitää mennä itse ropeltamaan? Varsinkin kun viestien perusteella ei ihan niin tuttuja laitteita ole… Sulla on lähemmäs 2 vai 3 vuotta takuuta, jonka aikana voit sen kortin laittaa jälleenmyyjän kautta huoltoon mikäli se tuuletin leviää. Turha sitä on itse räpeltää ja mahdollisesti rikkoa jotain. Jos tuulettimen ääni on todella paha niin sitten pistät vaan takuukorjaukseen suoraan.
 
1. Laita se kortti takuupalautukseen nyt jos ahdistaa, mutta tiedosta saatavuuden ongelmat.
2. Odota ihan rauhassa, että tilanne normalisoituu 50-sarjan saatavuuden kanssa. Aloita sen jälkeen takuuprosessi
3. Tilaa uudet tuulettimet, 1 kpl tai koko setti ja vaihda itse. Hyvin helppo homma, ei rakettitiedettä. Esim. täältä/Aliexpress
4. Vaikka se laakeri ääntää niin voi kestää ties kuin kauan ennen kuin hajoaa.

Itse menisin vaihtoehdolla 2. koska suhteellisen uusi kortti kyseessä kuitenkin.

En ymmärrä ylipäätään miksi sitä takuullista korttia pitää mennä itse ropeltamaan? Varsinkin kun viestien perusteella ei ihan niin tuttuja laitteita ole… Sulla on lähemmäs 2 vai 3 vuotta takuuta, jonka aikana voit sen kortin laittaa jälleenmyyjän kautta huoltoon mikäli se tuuletin leviää. Turha sitä on itse räpeltää ja mahdollisesti rikkoa jotain. Jos tuulettimen ääni on todella paha niin sitten pistät vaan takuukorjaukseen suoraan.
Tämä. Niin kuin yyqam antoi tuossa aiemmin vaihtoehtoja, niin menisin itse tuolla samalla. En näkisi käytännössä edes muita vaihtoehtoja tässä kohtaa.
 
En löydä tosta kyseisestä kortista edes tietoa mitään netistä ja nimikin on ihan outo.

Zotac on tunnettu merkki kyllä, minä mieluummin ottaisin Zotacia kuin Ventusta :)

DT tarjosi vielä ilman välirahaa tuon korvaavana ja lisäksi sullahan on nyt jo toinen Ventus, jossa sama vika lopulta. Äänekkäämpi kai se tuuletinvikainen kortti on.
Laittaisin kyllä itse kortin takuuna DT:lle ja tarjotun kortin tilalle.

Itse öljyämistä en suosita, koska:
1. laakeri on jo vaurioitunut jos se ääntää, öljy ei sitä muuksi muuta vaikka tilapäisesti saattaakin auttaa (= lisätty voiteluaine hetkellisesti poistaa välyksen)
2. Öljy on saatava laakerin vierintäelementteihin, jotta sillä on merkitystä. Ei onnistune purkamatta tuuletinta.
3. Kortti on takuunalainen
 
Viimeksi muokattu:
Zotac on tunnettu merkki kyllä, minä mieluummin ottaisin Zotacia kuin Ventusta :)

DT tarjosi vielä ilman välirahaa tuon korvaavana ja lisäksi sullahan on nyt jo toinen Ventus, jossa sama vika lopulta. Äänekkäämpi kai se tuuletinvikainen kortti on.
Laittaisin kyllä itse kortin takuuna DT:lle ja tarjotun kortin tilalle.

Itse öljyämistä en suosita, koska:
1. laakeri on jo vaurioitunut jos se ääntää, öljy ei sitä muuksi muuta vaikka tilapäisesti saattaakin auttaa (= lisätty voiteluaine hetkellisesti poistaa välyksen)
2. Öljy on saatava laakerin vierintäelementteihin, jotta sillä on merkitystä. Ei onnistune purkamatta tuuletinta.
3. Kortti on takuunalainen
Tarviaako mun koko konetta lähettää vai käykö pelkkä näytönohjain? Kerkesin nyt jo laittamaan öljyä sinne yhen tipan laakeri reikään ja laitoin tarran takasin. En nähny tätä viestiä vielää ja tyhmänä lisäsin öljyä, mut tuskin se öljy pystyy sieltä leviämään mihinkään jos ei nyt näytönohjainta käytä? En nyt oikeen tiedä mitä tekisin. En välttämättä osaa tuota näytönohjaimen virtajohtoa ottaa pois tuolta koneen virta jutusta. Tää nyt vaan stressaa ja en tiedä mitä pitäisi tehdä ja nyt kaduttaa jo. Näytönohjain on siis nyt irti koneesta mut en tiiä viittinkö sitä takasin laittaa jos on mahdollisuus että se öljy voi levitä sieltä tarran takaa.
 
Tarviaako mun koko konetta lähettää vai käykö pelkkä näytönohjain? Kerkesin nyt jo laittamaan öljyä sinne yhen tipan laakeri reikään ja laitoin tarran takasin. En nähny tätä viestiä vielää ja tyhmänä lisäsin öljyä, mut tuskin se öljy pystyy sieltä leviämään mihinkään jos ei nyt näytönohjainta käytä? En nyt oikeen tiedä mitä tekisin. En välttämättä osaa tuota näytönohjaimen virtajohtoa ottaa pois tuolta koneen virta jutusta. Tää nyt vaan stressaa ja en tiedä mitä pitäisi tehdä ja nyt kaduttaa jo. Näytönohjain on siis nyt irti koneesta mut en tiiä viittinkö sitä takasin laittaa jos on mahdollisuus että se öljy voi levitä sieltä tarran takaa.
Viime kerralla kun kone tuotiin datatronicille jouduin mummon kanssa autolla tulemaan imatralta lahteen, en sillon tiennyt että oisko postittaminen turvallista että selviääkö kone siitä.
 
Tarviaako mun koko konetta lähettää vai käykö pelkkä näytönohjain? Kerkesin nyt jo laittamaan öljyä sinne yhen tipan laakeri reikään ja laitoin tarran takasin. En nähny tätä viestiä vielää ja tyhmänä lisäsin öljyä, mut tuskin se öljy pystyy sieltä leviämään mihinkään jos ei nyt näytönohjainta käytä? En nyt oikeen tiedä mitä tekisin. En välttämättä osaa tuota näytönohjaimen virtajohtoa ottaa pois tuolta koneen virta jutusta. Tää nyt vaan stressaa ja en tiedä mitä pitäisi tehdä ja nyt kaduttaa jo. Näytönohjain on siis nyt irti koneesta mut en tiiä viittinkö sitä takasin laittaa jos on mahdollisuus että se öljy voi levitä sieltä tarran takaa.

Ei tippa tapa niinku sanotaan.

Avaa se takuupalautus nyt DT:lle, neuvovat sieltä miten toimia.
 
Laittelin teille tulemaan 8. Helmikuuta sähköpostia, ja ei ole vieläkään vastailtu yhteen yleisimmistä RMA kysymyksistä mutta tänne on aikaa vastailla, olisi kiva jos voisitte ottauttua näihin kysymyksiin vähän paremmalla asenteella, tai on pakko vaihtaa toimittajalle jolla asiakaspalvelu toimii yleisön antamista heilautuksista huolimatta. Varmaan alkaa mennä jo tuotteen palautusoikeudetkin umpeen kun kestää niin kauan vastata että pitää heittää varmaan näytönohjaimella vesilintua ja laittaa asiakastilikin kiinni

Samoin konepakettia tilatessani en saanut aikaisemmin pariin viikkoon vastauksia sivustonne kautta missä voi tilaukseen esittää kysymyksiä.

Rikun kanssa asia hoitui puhelimessa viimeistään kun olin odotellut osia tukkurilta, ja toimitusajat alkoi paukkua jo pitkälle joulun jälkeenkin, ymmärrettävästi pitkät pyhät välissä, mutta mikä asiasta tekee vielä kummallisempaa on että teillä tuohonkin aikaan lyödään tavarat saldolle ihan todella outoihin aikoihin, Riku kun soitin hänelle ilmoitti yhtäkkiä että vaikka omalla sivustolla tilaushistoriassa tavarat ei näy saldolla, niin ne olikin tulleet, yhtäkkiä olikin kamat paketissa ja postissa tulossa minulle (??) Vielä piti jälkeenpäin toimitusnumeroa kysellä, laitetaan se MH piikkiin.

EDIT; lisätään vielä ettei tule epäselvyyksiä, sain vastauksen 22. Joulukuuta myymäläpäälliköltä että toimitusajat viivästyy ja tuotteet ovat tulossa varastoon seuraavalla viikolla, mutta osat silti lähti liikkeelle vasta 8. päivä Tammikuuta, joten en suoranaisesti ymmärrä huijaako tässä tukkurin toimitusajat, ovatko osani tällöinkin jäänyt lajittelematta saldoille ja miksi osien saldotus, paketointi ja lähetys tapahtuu vasta kun asiakas soittaa oletteko saaneet osat

En halua olla se asiakas joka yksin työskentelevälle myymälähenkilölle antaa palautetta mutta prosessissa on TODELLA pahasti pielessä jotain muuta, onko teillä henkilöstövajetta vai eikö sivustonne ja sähköpostinne ole kunnossa? Joku voisi antaa hieman turhautuneempaakin palautetta, ja tämäkin täytyy antaa julkisesti tänne ketjuun kun ette missään muualla viestejäni nää, seuraavaksi pitää varmaan ajaa kivijalkaan asti näiden asioiden kanssa

1739464207125.png




Hieman turhautunut kun sama todella huono asiakaspalvelun laatu viestiteitse on jatkunut jo pidemmän aikaa, puhelimeen kyllä onneksi vastaillaan hyvään tahtiin mutta ei tämän päivän maailmassa aina ehdi soitella kun on jo valmiiksi puhelimessa kiinni. Voin veloituksetta tulla pitämään teille (Johtoryhmälle) sparrauskurssin kuinka yrityksien Helpdeskiä tai asiakaskysymysten loputonta vuoristoa vedetään.

Toivottavasti tämä käsiteltäisiin teillä enemmänkin rakentavana palautteena toiminnan kehittämisessä kun olette selvästi yritys- ja kuluttajapuolella viimeisen viiden vuoden aikana huomattava kasvuyritys liikevaihdon suhteen, kuluttajaliiketoiminta välillä on syvältä kun kilpailu on kovaa osamarkkinoilla, asiakkailla välillä typeriä kysymyksiä mutta kivahan se aina on kun vastaillaan. Pahin virhe mitä asiakkaalle voi tehdä koskaan on jättää asiakas kontaktoimatta epätietoisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Tarviaako mun koko konetta lähettää vai käykö pelkkä näytönohjain? Kerkesin nyt jo laittamaan öljyä sinne yhen tipan laakeri reikään ja laitoin tarran takasin. En nähny tätä viestiä vielää ja tyhmänä lisäsin öljyä, mut tuskin se öljy pystyy sieltä leviämään mihinkään jos ei nyt näytönohjainta käytä? En nyt oikeen tiedä mitä tekisin. En välttämättä osaa tuota näytönohjaimen virtajohtoa ottaa pois tuolta koneen virta jutusta. Tää nyt vaan stressaa ja en tiedä mitä pitäisi tehdä ja nyt kaduttaa jo. Näytönohjain on siis nyt irti koneesta mut en tiiä viittinkö sitä takasin laittaa jos on mahdollisuus että se öljy voi levitä sieltä tarran takaa.
Lisäks nyt myös semmone juttu et jotku niistä ruuveista joilla ne tuulettimet pidetään kiinni ni 2 ruuvia ei satu menemään kireemmäks, on siis kahdel tuulettimel yks ruuvi joka ei oo kunnol kireästi mut kummalki tuulettimel kummiskin on 2 lisä ruuvia pitämäs tuuletinta kiinni. Ni pitäskö täst olla huolissaan et pari ruuvia ei mee kunnol kireäks
 
Lisäks nyt myös semmone juttu et jotku niistä ruuveista joilla ne tuulettimet pidetään kiinni ni 2 ruuvia ei satu menemään kireemmäks, on siis kahdel tuulettimel yks ruuvi joka ei oo kunnol kireästi mut kummalki tuulettimel kummiskin on 2 lisä ruuvia pitämäs tuuletinta kiinni. Ni pitäskö täst olla huolissaan et pari ruuvia ei mee kunnol kireäks
Nuo on juuri niitä syitä, miksi takuunalaisia vempeleitä ei pidä mennä sorkkimaan. Jälleenmyyjän pitää saada ne vialliset kuitenkin valmistajalle hyvityksiin (eikä se onnistu, mikäli laite on naarmuttunut tms vioittunut, eikä voi olla varma että vika ei johdu siksi käyttäjästä), joten suositus: Älä koske enää mihinkään. Kortti pakettiin ja postiin datatronicille, niin he katsovat onko sille enää mitään tehtävissä takuunpuolesta vai menikö se juna jo
 
@Datatronic
Millos niitä thermalrightejä on tulossa? Peerless assassinia ei voi vieläkään tilata. Sivut kertoo että niitä saisi n. Viikossa tukkurilta.
Entä ne goodramit, joita piti tulla iso kasa ja muutama euro halvemmalla?
Entä ootteko yhtään selvittänyt sitä ideaani rajata sen mukaan kauanko tuotteen tulo tukkurilta kestää?

Lisäksi miksi kun alkaa rajaamaan tuoteita, niin ne järjestyy aakkosittain, kun sitä ennen ne oli merkityksen mukaan? Miksi kun sitä järjestystä muuttaa niin sivulatautuu kokonaan uusiksi, se "rajausvalikko" menee piiloon ja sivu pomppaa ylös?

Muutenkin rahjauksen jos tekee, niin siinä on viivettä muutama sekuntti.

Kaikkiin muisteihin pitäisi saada otsikkotasolle nopeus ja cl latensi (edes se eka, mielellään myös ne kolme seuraavaa numeroa)
Tuolta kun katsoo, niin vain monesta löytyy kyllä nopeus, mutta yhdestäkään ei löydy latensia.

Toki harjaantunut silmä sen löytää monesta tuotekoodista, jos se on otsikossa, mutta ei moni ei osaa lukea tuotekoodia ja kaikki tuotekoodit ei ole yhtä selkeitä.

Muisteihin voisi laittaa myös rajauksen viiveen mukaan millisekunneissa.
Tämähän saadaan kun muistin nopeus jaetaan kahdella (jotta saadaan aidot megaherzit markkinointi-herzien sijaan.), jolla jaetaan cl viiveen suuruus ja lopuksi kerrotaan 1000 jotta saadaan millisekunneiksi.

Täten esim samaan listaukseen saa 6000c30 ja 6400c32 muistit jolloin esim 6000c32 rajautuu pois.

Lisäksi teidän pitäisi saada karsittua ddr5 ecc (virheen korjaavat) muistit erikseen tavallisista ddr5 muisteista. Aidoissa ECC muisteissa on 72 bittinen muistiväylä, eli 9 muistipiiriä yhdellä sivulla, sen yhdeksännen toimiessa pariteettina. tavallisissa muisteissa on 64 bittinen muistiväylä 8 muistipiirillä ja ddr muisteissa käytetään muistipiirin sisäistä ecc tekniikkaa.

Lisäksi en ole varma onko teillä rdimmejä myyynnissä, mutta nämä on vielä oma asia, jotka pitäisi erottaa muista.
Ecc muisteja löytyy rdimminä ja uudimminä.

Tuolta voi hakea muistien (ja myös muiden tuotteisen) rajauksen osalta mallia.

Näiden syiden vuoksi usein selaan suosiolla partpiceriä ja sieltä tuun teidän sivulle, välillä jos pitää joku tuote etsiä ominaisuuksien mukaan teidän valikoimasta, niin käy helmpommin että rajaan teidät partpiceristä ja siellä sitten käyn valikoimaanne läpi.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
268 049
Viestejä
4 636 928
Jäsenet
76 143
Uusin jäsen
Saldopitsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom