Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Onko tietokonepaketin kasausjonossa paljon koneita tällä hetkellä? Mietin vaan, että jos jonoa on reilusti niin kasaisin itse.
Tuostahan voisi olla etusivulla jokin mittari, joka kertoisi senhetkisen viiveen kasausjonossa (tai ainakin arvion siitä)

Jokin vaikka tämäntyylinen, "Tilaa nyt, niin tietokoneesi on kasattuna xx.xx mennessä"
1739447838325.jpeg

Itsessäänhän kasausjono kertoo omaa kieltään siitä, että tavara kiertää ja se on hyvä. Mutta mikäli jono on useampia päiviä tai peräti viikkoja, niin voisikohan olla mahdollisuutta tehostaa toimintaa? Joko lisää tekijöitä, paremmat tilat tai mikä sitten kasaamista viivästyttääkään

Taidan koittaa öljytä sitä tuuletinta mistä se ääni kuuluu jos se tuulettimien irrotus ei kovin vaikeaa ole
Ihan vaan heittona, että omasta mielestä takuunalaisen näytönohjaimen tuuletinta ei kannata lähteä itse öljyämään. Tyypillisesti noissa ei ole mitään valmista reikää, minne öljy laitetaan, vaan reikä pitää tehdä itse. Jos taas repii koko tuulettimen rungon irti laakerista, on riski rikkoa koko tuuletin. Takuukäsittely ei välttämättä ilahdu, jos tuuletinta on leikattu ja teipattu itse tai se on hajotettu voimalla kokonaan.

En ymmärrä ylipäätään miksi sitä takuullista korttia pitää mennä itse ropeltamaan? Varsinkin kun viestien perusteella ei ihan niin tuttuja laitteita ole… Sulla on lähemmäs 2 vai 3 vuotta takuuta, jonka aikana voit sen kortin laittaa jälleenmyyjän kautta huoltoon mikäli se tuuletin leviää. Turha sitä on itse räpeltää ja mahdollisesti rikkoa jotain. Jos tuulettimen ääni on todella paha niin sitten pistät vaan takuukorjaukseen suoraan.

1. Laita se kortti takuupalautukseen nyt jos ahdistaa, mutta tiedosta saatavuuden ongelmat.
2. Odota ihan rauhassa, että tilanne normalisoituu 50-sarjan saatavuuden kanssa. Aloita sen jälkeen takuuprosessi
3. Tilaa uudet tuulettimet, 1 kpl tai koko setti ja vaihda itse. Hyvin helppo homma, ei rakettitiedettä. Esim. täältä/Aliexpress
4. Vaikka se laakeri ääntää niin voi kestää ties kuin kauan ennen kuin hajoaa.

Itse menisin vaihtoehdolla 2. koska suhteellisen uusi kortti kyseessä kuitenkin.

En ymmärrä ylipäätään miksi sitä takuullista korttia pitää mennä itse ropeltamaan? Varsinkin kun viestien perusteella ei ihan niin tuttuja laitteita ole… Sulla on lähemmäs 2 vai 3 vuotta takuuta, jonka aikana voit sen kortin laittaa jälleenmyyjän kautta huoltoon mikäli se tuuletin leviää. Turha sitä on itse räpeltää ja mahdollisesti rikkoa jotain. Jos tuulettimen ääni on todella paha niin sitten pistät vaan takuukorjaukseen suoraan.
Tämä. Niin kuin yyqam antoi tuossa aiemmin vaihtoehtoja, niin menisin itse tuolla samalla. En näkisi käytännössä edes muita vaihtoehtoja tässä kohtaa.

En löydä tosta kyseisestä kortista edes tietoa mitään netistä ja nimikin on ihan outo.

Zotac on tunnettu merkki kyllä, minä mieluummin ottaisin Zotacia kuin Ventusta :)

DT tarjosi vielä ilman välirahaa tuon korvaavana ja lisäksi sullahan on nyt jo toinen Ventus, jossa sama vika lopulta. Äänekkäämpi kai se tuuletinvikainen kortti on.
Laittaisin kyllä itse kortin takuuna DT:lle ja tarjotun kortin tilalle.

Itse öljyämistä en suosita, koska:
1. laakeri on jo vaurioitunut jos se ääntää, öljy ei sitä muuksi muuta vaikka tilapäisesti saattaakin auttaa (= lisätty voiteluaine hetkellisesti poistaa välyksen)
2. Öljy on saatava laakerin vierintäelementteihin, jotta sillä on merkitystä. Ei onnistune purkamatta tuuletinta.
3. Kortti on takuunalainen

Viimeksi muokattu:
Zotac on tunnettu merkki kyllä, minä mieluummin ottaisin Zotacia kuin Ventusta :)

DT tarjosi vielä ilman välirahaa tuon korvaavana ja lisäksi sullahan on nyt jo toinen Ventus, jossa sama vika lopulta. Äänekkäämpi kai se tuuletinvikainen kortti on.
Laittaisin kyllä itse kortin takuuna DT:lle ja tarjotun kortin tilalle.

Itse öljyämistä en suosita, koska:
1. laakeri on jo vaurioitunut jos se ääntää, öljy ei sitä muuksi muuta vaikka tilapäisesti saattaakin auttaa (= lisätty voiteluaine hetkellisesti poistaa välyksen)
2. Öljy on saatava laakerin vierintäelementteihin, jotta sillä on merkitystä. Ei onnistune purkamatta tuuletinta.
3. Kortti on takuunalainen
Tarviaako mun koko konetta lähettää vai käykö pelkkä näytönohjain? Kerkesin nyt jo laittamaan öljyä sinne yhen tipan laakeri reikään ja laitoin tarran takasin. En nähny tätä viestiä vielää ja tyhmänä lisäsin öljyä, mut tuskin se öljy pystyy sieltä leviämään mihinkään jos ei nyt näytönohjainta käytä? En nyt oikeen tiedä mitä tekisin. En välttämättä osaa tuota näytönohjaimen virtajohtoa ottaa pois tuolta koneen virta jutusta. Tää nyt vaan stressaa ja en tiedä mitä pitäisi tehdä ja nyt kaduttaa jo. Näytönohjain on siis nyt irti koneesta mut en tiiä viittinkö sitä takasin laittaa jos on mahdollisuus että se öljy voi levitä sieltä tarran takaa.

Tarviaako mun koko konetta lähettää vai käykö pelkkä näytönohjain? Kerkesin nyt jo laittamaan öljyä sinne yhen tipan laakeri reikään ja laitoin tarran takasin. En nähny tätä viestiä vielää ja tyhmänä lisäsin öljyä, mut tuskin se öljy pystyy sieltä leviämään mihinkään jos ei nyt näytönohjainta käytä? En nyt oikeen tiedä mitä tekisin. En välttämättä osaa tuota näytönohjaimen virtajohtoa ottaa pois tuolta koneen virta jutusta. Tää nyt vaan stressaa ja en tiedä mitä pitäisi tehdä ja nyt kaduttaa jo. Näytönohjain on siis nyt irti koneesta mut en tiiä viittinkö sitä takasin laittaa jos on mahdollisuus että se öljy voi levitä sieltä tarran takaa.
Viime kerralla kun kone tuotiin datatronicille jouduin mummon kanssa autolla tulemaan imatralta lahteen, en sillon tiennyt että oisko postittaminen turvallista että selviääkö kone siitä.

Ei tippa tapa niinku sanotaan.

Avaa se takuupalautus nyt DT:lle, neuvovat sieltä miten toimia.

Statistiikka

Viestiketjuista
268 003
Jäsenet
76 140
Uusin jäsen
liigjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom