Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Näitä on tulossa tosiaan ennätysiso satsi, mutta merirahdissa kestää. Vielä kestää noin 2 viikkoa ja sen jälkeen meillä on paljon näitä tuotteita!
Voisko tota phantomia kuitenkin tilata jonkinverran tälle väliajalle? Listaus sanoi aiemmin että pitäisi saada 5-7 päivässä.

Ja mitä muuta on tulossa noiden peerless assassinien lisäksi?
 
Millon tulossa GV-N407TSWF3MAX OC-16GD kun tilaus sivulla lukee Toimitus 0 pv päästä eli 27.01.2025
Selvitän tämän. Ei näytä nyt saapuvassa kuormassa tätä olevan vaikka se on järjestelmän mukaan tilattu. Eikä tosin avoimissa tilauksissakaan että jotain on ehkä nyt mennyt pieleen :(
 
Miten teiltä nää on taas loppu:


Ja mites se isompi tilaus thermalrightejä? Kyselitte aiemmin mitä tilataan ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Tilatkaa näitä nyt varastoon odotellessa niin että niitä riittää
Ne taisi nyt loppua siltä yhdeltä tukkurilta jolta on näitä välissä pieniä määriä ostettu.

Tässä lista mitä nyt tulossa noin 2 viikon päästä:
1737992306177.png
 
Heippa,

Onko linkin Corsair uutta ATX3.1-yhteensopivaa mallia, vai vanhempaa? Tuotekoodilla (CP-9020271-EU) etsien näyttäisi olevan uudempi malli, mutta lisätiedoissa lukee ATX versio 2.4.

222,90 € | Corsair RM1000x virtalähdeyksikkö 1000 W 24-pin ATX ATX ...
Kyllä tämä on 3.1. Korjaan tiedot kauppaan.

Tämä vanhempi versio joka on halvempi on sitten vanhempaa atx cersiota:

 
KIitän. 480 kpl peerless assassinia on melkoinen määrä ja hyvä niin. Riittääpähän taas hetkeksi. Se on haastavaa konepakettia suositellessa, kun tavaraa ei ole varastossa ja toimitusaika on pitkä.

Voisko muuten ton tuetut kannat muuttaa rastiruutuun periaatteella toimivaksi, eli valitse mitä kantoja jäähyn pitää tukea.
Screenshot_20250127_173543_Chrome.jpg


Lisäksi vaatisiko isojakin muutoksia konepellin alta, jotta tuotteen saatavuudella voisi rajata toimitusajan mukaan.


Screenshot_20250127_175405_Chrome.jpg

Eli korvaa ton tukkurilla,

Tukkurilla (2-4 päivää)
Tukkurilla (3-5 päivää)
Tukkurilla (5-7 päivää)
Tukkirilla (7-12 päivää)
Tukkurilla (10 -15 päivää)
Tukkurilla (12 -20 päivää)
 
Mites kauan suunnilleen menee että pääsette listaamaan rtx5000 sarjaa kerta ette "partnereita" ole. Mites kauan meni esim 4000 sarjan osalta että teiltäki löyty ostettavaa?

Adlibris käyttää schenkeriä ja minä sitä myöten monta kertaa vuodessa. Ihan tuulesta temmaattuja kaikki tiedot, tulee ku tulee, yleensä aiemmin ku ilmoittavat.
Listataan varmaan aika piakkoin, mutta siis näitä ei nyt tällä kertaa myydä miinukselle. Tässä 5000 sarjassa on iso riski, että AI markkina imee näitä niin paljon, että hinnat lähtee nousuun. Viimeeksi maksoimme varsin isot rahat siitä, että otimme tilaukset sisään ja sitten nahkatakkimiehet alkoivat nostamaan hintaa :)

Myöskin asiakastyytyväisyys ei ole parhaimmillaan kun toimitetaan tosi pahalla viiveellä tuotteita.

Saatamme ottaa pieniä ehkä max 10 kpl jonoja suosituimpiin tuotteisiin. Katsotaan hieman miltä se alkaa nyt näyttämään.

Harvinaisen huonoon aikaan myös tekivät julkistuksen kun on kiinalainen uusivuosikin tässä nyt...
 
Olisiko syytä panostaa joltain osin tuon systeemin kehitykseen ettei näitä vähän väliä tapahtuisi? Teille on useampaan kertaan mielestäni vinkattu, että ihan vaikka sellainen systeemi mikä heittäisi tuotteen piiloon jos hinta tippuu normaalitasosta vaikka 30%. Voisi kuvitella, että aina löytyy jokunen joka asian vie eteenpäin kun näitä hintavirheperuutuksia teette ja kun niitä tarpeeksi tulee niin ettekös sillon päädy kuluttaja.fi mustalle listalle? Noh, se on sitten teistä kiinni kiinnostaako se tippaakaan jos sinne päätyy.
Nyt tätä ollaan rakentamassa. Tarkoitus olisi, että päivätasolla tiputus voi olla max 10%:ia. Toki jos tuotteen hinta oikeasti tippuu, niin meillä reagointi siihen on hitaampaa ja voi kestää monta päivää että saavutamme markkinahinna. Myöskin tuotteen toimitus jos hyppää hyvin kalliille tukkurille ja sieltä sitten palaa normaalille tukkurille voi normaaliin hintaankin palaamisessa kestää aika kauan. Mutta jotain tälle oli nyt tehtävä.
 
Tarkoitus olisi, että päivätasolla tiputus voi olla max 10%:ia.
10 % aika vähän. Eikö se 30 % olisi parempi? Vai onko alle 30 % mutta yli 10 % hinnan tiputukset kovinkin usein hintavirheitä? Itsellä jäänyt mielikuva, että yli 30 % tipitukset on useammin hintavirheitä, mutta yli 10 % hinnan lasku voi olla yksittäinen tarjous tukkurilta
 
~1300 kustannustehokasta ja laadukasta ilmajäähyä tulossa, luulisi hetken kestävän :thumbsup:

Vaikka ID-cooling nyt samoille apajille Thermalrightin kanssa tunkenut vielä inasen tiukemmalla hinnoittelulla niin tuskin nuo nyt silti ns happanee käsiin koska noiden TR jäähyjen laatu on tiedossa jo vuosien takaa niin muutaman euron hintaerolla helppo suositella kalliimpaa :)
 
KIitän. 480 kpl peerless assassinia on melkoinen määrä ja hyvä niin. Riittääpähän taas hetkeksi. Se on haastavaa konepakettia suositellessa, kun tavaraa ei ole varastossa ja toimitusaika on pitkä.

Voisko muuten ton tuetut kannat muuttaa rastiruutuun periaatteella toimivaksi, eli valitse mitä kantoja jäähyn pitää tukea.
Screenshot_20250127_173543_Chrome.jpg


Lisäksi vaatisiko isojakin muutoksia konepellin alta, jotta tuotteen saatavuudella voisi rajata toimitusajan mukaan.


Screenshot_20250127_175405_Chrome.jpg

Eli korvaa ton tukkurilla,

Tukkurilla (2-4 päivää)
Tukkurilla (3-5 päivää)
Tukkurilla (5-7 päivää)
Tukkirilla (7-12 päivää)
Tukkurilla (10 -15 päivää)
Tukkurilla (12 -20 päivää)
Laitoin nämä parannusehdotukset eteenpäin. Hyviä ideoita!
 
10 % aika vähän. Eikö se 30 % olisi parempi? Vai onko alle 30 % mutta yli 10 % hinnan tiputukset kovinkin usein hintavirheitä? Itsellä jäänyt mielikuva, että yli 30 % tipitukset on useammin hintavirheitä, mutta yli 10 % hinnan lasku voi olla yksittäinen tarjous tukkurilta
Pohditaan vielä. Mutta sitten jos on kaksi peräkkäistä päivää ja ei ensimmäisenä päivänä vielä kukaan herää niin tuolloin 2 päivässä muutos olisi jo iso. Mutta mietimme tasoa vielä.
 
Voiko netistä ostetun tuotteen palauttaa myymälään (tuotevaihto ja palautus)? Netissä täytetyssä automaattisesti generoidussa "kiitos viestistäsi" sähköpostissa ohjeet oli ainoastaan Schenkerin/postin kautta ja teidän myynti@datatronic.fi kautta yhteyttä ottaessa kestää puolitoista viikkoa saada vastaus kun palautusoikeus on 14 päivää... Ja teille puhelimeen soitettaessa hetken tuuttailun jälkeen tässä kuukauden aikana on tullut joka kerta "palvelu on toistaiseksi poissa käytöstä" ilmoitus...
 
En löytänyt tikettiä tilaustunnuksella tai sukunimelläsi. Tuohan on tilaus jonka 22.1 olemme lähettäneet, tarvitsetko palautusohjeet?
En. Osa toimii ja kukkuu. Hintapolitiikasta oli kysymys. En ole niin vitosenkipeä, ja sitäpaitsi teidän hinta on tänään juuri se mitä itsekkin siitä maksoin. Tämä on tällä selvä.
 
YDMJVNBZV

Peruttu toivottavasti ja rahat äkkiä takaisin. 5.1.2025 tilattu ja 2-4 pvää toimitusarvio ollut viimeiset 3 viikkoa "12-20 pvää" limbossa. Sähköposteihin ei vastata. Ei näin :(
 
Kuulostaa että nyt olisi jotain ongelmaa tiketin kanssa. Laitatko vielä yksityisviestiä. Ei meillä noin ruuhkainen aspa ole...
Minkä tiketin? Teidän aspanhan piti olla yhteydessä muistien ostajiin korvaavan tuotteen suhteen.

Mä laitan meidän aspaan tästä viestiä että on näistä tilauksista yhteydessä asiakkaisiin ja ehdotetaan korvaavaa.
 
Saisko jotain tilanne päivitystä tilaukseen WKFFLJNBA tilattu 17.1. Vahvistuksen jälkeen ei ole kuulunut mitään, tuotetta piti olla 1kpl varastossa.
 
Peruutin tilauksen GLWEYSNQX sähköpostitse 21.1 koska toimitusaika oli liian pitkä. (tilattu 14.1). No tänään kuitenkin lähetitte sitten tuotteen ja en sitä tarvitse enää, täytyi ostaa muualta. Palautuukos tuo teille automaattisesti jos en sitä nouda?

Tuntuu olevan aika hankala saada teihin yhteyttä, mitä nyt muutamaan kertaan tarvinnut asiakaspalvelua.
 
Peruutin tilauksen GLWEYSNQX sähköpostitse 21.1 koska toimitusaika oli liian pitkä. (tilattu 14.1). No tänään kuitenkin lähetitte sitten tuotteen ja en sitä tarvitse enää, täytyi ostaa muualta. Palautuukos tuo teille automaattisesti jos en sitä nouda?

Tuntuu olevan aika hankala saada teihin yhteyttä, mitä nyt muutamaan kertaan tarvinnut asiakaspalvelua.
Kyllä palautuu. Laitoin viestiä myös meillä sisäisesti, että jos ehtivät ottaa kuormasta pois, mutta todennäköisesti on ehtinyt lähteä.

Pahoittelen ruuhkaa, meillä on ollut nyt hieman enemmän aspa kuormaa viimeiset viikot.
 
Saisko jotain tilanne päivitystä tilaukseen WKFFLJNBA tilattu 17.1. Vahvistuksen jälkeen ei ole kuulunut mitään, tuotetta piti olla 1kpl varastossa.
Selvittelemme. Tämä näyttäisi olevan tray tuote eli tämä on jäänyt kummittelemaan..AMD Ryzen 5 PRO 4650G MPK kyseessä siis ja noita ei saisi myydä noin. Poistamme tämän tuotteen myynnistä.
Lisäksi tuo tuote näyttäisi olevan rikki muutenkin meillä. Eli ERP:n mukaan sen ei pitäisi olla verkkokaupassa ja silti se siellä on...
Verkkosivuilla ei myöskään lukenut että se on Tray malli. Eli tässä tuotteessa onkin sitten melkein kaikki pielessä mikä vaan pielessä voi olla...
 
Mikä on tilauksen BIMCLVSOR tilanne? Tilaus tehty 22.1.2025 ja toimitusajaksi oli merkitty 1-2 arkipäivää.
Nyt näyttäisi löytyneen uusi bugi meidän järjestelmästä. Tutkimme tämän nyt tarkasti. Löysimme tuotteiden kulun videovalvonnan kautta ja nämä on lähetetty tilaukselle (2 kpl) jota ei ole ERP:issä mutta joka on kyllä kuiteilla. Eikä se ole vähentänyt siten edes varastoa. Mystinen juttu. Nyt on siis jouduttu tilamaan lisää näitä ja tukkurilta, jonka toimitus kestää aina yli viikon :( Pahoittelut.
 
YDMJVNBZV

Peruttu toivottavasti ja rahat äkkiä takaisin. 5.1.2025 tilattu ja 2-4 pvää toimitusarvio ollut viimeiset 3 viikkoa "12-20 pvää" limbossa. Sähköposteihin ei vastata. Ei näin :(
Tuo peruminen oli tänään käsitelty. Ja rahat palautuvat kyllä pikaisesti. Pahoittelemme tämä 13900f prosessorin saatavuus oli nyt yllättävän huono.
Pahoittelut myös siitä että aspassa on nyt ruuhkaa.
 
Oisko teidän mahdollista hankkia Thermalright SST-AMD pidikkeitä pikkusatsi valikoimaan?
Harmillisesti jo joitakin viikkoja sitten on tehty tilaus Thermalrightille eli vasta seuraavassa tilauksessa näitä voidaan lisätä valikoimaan. Tavaraa tulee ennätyssatsi niin siinä kyllä hetki kestää saada tuleva tavara myytyä.
 
Voiko netistä ostetun tuotteen palauttaa myymälään (tuotevaihto ja palautus)? Netissä täytetyssä automaattisesti generoidussa "kiitos viestistäsi" sähköpostissa ohjeet oli ainoastaan Schenkerin/postin kautta ja teidän myynti@datatronic.fi kautta yhteyttä ottaessa kestää puolitoista viikkoa saada vastaus kun palautusoikeus on 14 päivää... Ja teille puhelimeen soitettaessa hetken tuuttailun jälkeen tässä kuukauden aikana on tullut joka kerta "palvelu on toistaiseksi poissa käytöstä" ilmoitus...
Kyllä voi toki tuoda tuotteen myös myymälään ja hoidamme palautuksen odottaessa. Puhelin statistiikan mukaan pitäisi kyllä vastata nyt hyvin, mutta toki jos noin käy, niin en tiedä tuleeko tällä tavoin käydyille puheluille niin miten statistiikassa.
Sähköposti on tosiaan nyt vähän ruuhkautunut mutta kaikki palautusasiat, jotka laitetaan vireille 14 päivän sisällä kyllä hoidetaan eli meidän aspan viiveet ei saa vaikuttaa palautusoikeuteen.
 
9800x3d prosessorin satsi vähän myöhässä, mutta sitä tulee odotuksia enemmän eli 50+20 kpl nyt matkalla ja pitäisi vielä tällä viikolla saapua.
Lisäksi meillä on noin 70 9800x3d tray prossua jo varastossa.
 
Meneekö Mobile Payn kautta tehtyjen maksujen palautukseen tosiaan jopa kymmenen arkipäivää? Tilasin tuon 4060 Ti näyttiksen, joka osoittautui hintavirheeksi.

IMG_9905.jpeg
 
Meneekö Mobile Payn kautta tehtyjen maksujen palautukseen tosiaan jopa kymmenen arkipäivää? Tilasin tuon 4060 Ti näyttiksen, joka osoittautui hintavirheeksi.

IMG_9905.jpeg
4060ti:tä näyttäisi saavan normaalisti n. 400€:n. Näinköhän alle 50% alennus on sellainen, joka tavallisen tallaajan pitäisi nähdä hintavirheeksi, joka oikeuttaa myyjää yksipuolisesti perumaan tilauksen? Kyseessä on kuitenkin jo ns. edellisen sukupolven tuotekin vielä.

Mitä olen kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja lukenut, niin epäilen tuota erittäin vahvasti.
 
4060ti:tä näyttäisi saavan normaalisti n. 400€:n. Näinköhän alle 50% alennus on sellainen, joka tavallisen tallaajan pitäisi nähdä hintavirheeksi, joka oikeuttaa myyjää yksipuolisesti perumaan tilauksen? Kyseessä on kuitenkin jo ns. edellisen sukupolven tuotekin vielä.

Mitä olen kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja lukenut, niin epäilen tuota erittäin vahvasti.
Eikun vain koeponnistamaan ja odottamaan kuluttajariitalautakunnana vastausta. Jos on positiivinen, niin ainakin kateostolla saa hyvityksen, voipi olla että tuotteiden hinnana erotuksen saa ilman kateostoa ja kait @Datatronic noudattaa sitä kuluttajariitalautakunnan päätöstä.
 
Meneekö Mobile Payn kautta tehtyjen maksujen palautukseen tosiaan jopa kymmenen arkipäivää? Tilasin tuon 4060 Ti näyttiksen, joka osoittautui hintavirheeksi.

IMG_9905.jpeg
On tosiaan yllättävää, että tuossa kestää noin kauan, koska Paytrailin kautta palautukset ovat nopeita. Eli tuossa on Mobile pay ny tuo hidastava tekijä, Meiltähän raha lähti per heti pois.
 
Tämä oli toinen ikävistä hintavirheistä ja nyt teemme kovasti töitä sen eteen, että saamme koodiin muutoksen, jossa näitä ei voi enää ikinä tapahtua. Ainakin ko. tuotteen ostohinta ja normaalihinta meillä ulos olisi reilusti yli kaksinkertainen eli hintavirhe on meidän näkemyksen mukaan niin olennainen, että tuotetta ei tulla toimittamaan ja kaupat on peruttu.
 
Eikun vain koeponnistamaan ja odottamaan kuluttajariitalautakunnana vastausta. Jos on positiivinen, niin ainakin kateostolla saa hyvityksen, voipi olla että tuotteiden hinnana erotuksen saa ilman kateostoa ja kait @Datatronic noudattaa sitä kuluttajariitalautakunnan päätöstä.
Niin, sen takia nämä olisi aina erittäin tärkeää pistää lautakunnan käsittelyyn. Mun huomioiden ja kokemuksien mukaan, kaikilla Suomen ATK-liikkeillä on vaikeuksia ja haluttomuutta noudattaa kuluttajansuojalakia, DT mukaanlukien. Tästä olen täälläkin useasti huomauttanut, ja ilmeisesti joihinkin asioihin on ainakin yritetty saada parannusta aikaan.
 
Tämä oli toinen ikävistä hintavirheistä ja nyt teemme kovasti töitä sen eteen, että saamme koodiin muutoksen, jossa näitä ei voi enää ikinä tapahtua. Ainakin ko. tuotteen ostohinta ja normaalihinta meillä ulos olisi reilusti yli kaksinkertainen eli hintavirhe on meidän näkemyksen mukaan niin olennainen, että tuotetta ei tulla toimittamaan ja kaupat on peruttu.

Vedätte aikamoisella riskillä nyt taas. Tuossa on esimerkkejä, joissa hinnaksi on ilmoitettu tyyliin 10% ja 20% ns. normaalista hinnasta, eikä tämä siltikään ole oikeuttanut kaupan purkuun.

"Matkapuhelimissa alennukset voivat olla kovinkin suuria muun muassa mallistojen jatkuvasti uudistuessa. Vaikka tarjouksen mukainen hinta 199,50 euroa oli ollut tuotteen normaalihintaa 399 euroa sekä vastaavien tuotteiden yleistä hintatasoa selvästi alempi, hinta ei ollut niin poikkeuksellinen ja hintavirhe niin ilmeinen, että kuluttajan olisi se pitänyt ymmärtää."
Mun mielestä ATK-tuotteet ovat hyvin vertailukelpoisia matkapuhelimien kanssa, tekniikka kehittyy ja vanhenee nopeasti ja tuo mitä tuossa kommentoin, 4060ti on jo vanhentunutta/poistuvaa sukupolvea jota on myyty esim. Black Friday:ssä huomattavilla alennuksilla. Nythän ei "alennus" ollut edes 50%:a.
 
Viimeksi muokattu:
Esimerkeistä näkee aika selvän linjauksen sen suhteen, että onko tuollainen halpa hinta kuinka tavallista kyseisessä tuotekategoriassa ja onko kyse ns. normaalin tuotteen myynnistä eikä jostain käytetystä tjms., missä isokin hintaero voi olla mahdollinen. Sanoisin näin maallikkona tässä tapauksessa noidenkin pohjalta, että tuo hinta ei sido myyjää, mutta mistäpä näitä tietää. Itse olisin tyytyväinen jos saisin tuollaisella alennuksella, mutta en jaksaisi lähteä valittamaan, jos ei tulisi, kun virhe on silmiinpistävä:kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Dt:hän vetoaa tähän:

Myyjän tulee toimittaa tuote, ellei kuluttajan ole pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhe.

Ja tämä on enään näkemyskysymys, eikä se täällä jankkaamalla ratkea, vaan pitää käyttää kuluttajariitalautakunnan kautta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 240
Viestejä
4 610 100
Jäsenet
75 786
Uusin jäsen
krisipisi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom