• Live: io-techin Samsung Unpacked -kisastudio Galaxy S25 -puhelimien julkaisusta klo 20:00 alkaen. Seurataan Samsungin julkaisutilaisuus ja keskustellaan tuotejulkaisuista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Perjantaina iltapäivällä eli kolme arkipäivää takaperin siirsin seitsenosaisen komponentti -konetilauksen toiseen kotimaiseen firmaan (ei kuitenkaan omasta varastosta tunnettu verkkokauppa.com eikä se turkulainen). Samana päivänä maahantuoja lähetti 2/7 tuotetta, jotka sain eilen ja tänään eli arkipäivinä 2 ja 3. Lopuista 5/7 tuotteesta tuli juuri viesti että ne ovat postin kuljetuksessa. Kaikki tuotteet siis saapuvat varmaan viidessä arkipäivässä (pe-pe) perille. Tehtyäni tilauksen sain tunnissa asiakaspalvelijan arvion tuosta toimistusaikataulusta (2 tuotetta lähetettäisiin heti ja loput 5 tuotetta 4-6 pv:ssä kuten sivusto oli tilaushetkellä näyttänyt). Samantyyppisiä olivat tilaushetkellä Datatronicin järjestelmän toimitusarviot kun 23.12. jätin tilauksen jonka tila oli epäselvä vielä viime perjantaina 17.1. Olikohan yhdessä vai kahdessa tuotteessa 2-10 pv tms. Korostetaan nyt vielä että kaikki tuotteet eivät ole nimikkeiltään täysin samoja, mutta spekseiltään ja käyttötarkoitukseltaan kylläkin lähes identtisiä. Toki myös Datatronicille annoin mahdollisuuden ja kehotuksen viestiä mahdollisista toimitusvaikeuksista ja halusta vaihtaa tuotteita mahdollisesti helpommin saataviin. Hinta tuli uudessa tilauksessa kympin-pari halvemmaksi vaikka siihen sisältyi kotiinkuljetus kolmessa erässä. Näin asiakkaana olennaisimpana erona pitäisin kuitenkin sitä että järjestelmässä kerrotut toimitusajat pitivät kaikkien tuotteiden osalta jolloin on hieman helpompaa tehdä arvio siitä mitä tulisi tilata jos tarvitsee nopean toimituksen. Asiakaspalvelu myös tuntui pitävän yhteyttä (sivustonsa perusteella uhkaa vastata aina tunnissa sähköpostitse). Minun ei tarvinut olla erityisesti yhteydessä koska asia sujui muutenkin, mutta he jopa oma-aloitteisesti lähettivät tarkempaa tietoa kuin olin odottanut. Näin hyvä tuuri ei varmaan heidänkään kanssa aina kävisi kuin nyt.
Löysin tilauksesi ja tosiaan jäähyn kanssa oli haasteita. Ikävä kyllä emme olleet siinä vaiheessa kun viestin olit laittanut, eli tilaushetkellä niin tunnistaneet, että tuota jäähyä on noin vaikea saada. Tämän jälkeen kun tiketti on suljettu ei se aukea uudelleen vaikka tilaus viivästyy kuten tässä kävi. Tämä on aika automatisoitu prosessi ja nyt se kostautui. Pahoittelemme.
 
Hei, lähettämääni s-postiin ei ole vastattu, niin ilmoan täällä asiani.

En saanut vahvistusta tilauksestani KKXVCCUOY, ja yrittäessä syöttää tiedot tilausseurantaan palvelu antaa virheviestin "Tietojasi vastaavaa tilausta ei löytynyt, yritä uudestaan".

Onko tilaukseen antamani sähköpostiosoite oikea? Lisäinfoa lähettämässäni s-postissa.
Selvitellään. Tässä on oikea sähköpostisi myös jo "tiliasiakas" ja nyt on väärällä sähköpostilla tili eli sen korjaaminen vaatii nyt vähän taustataitoja.
 
Mikäs näissä on nyt tilanne? Tilasin pari kuukautta sitten, jos ei ole näitä tulossa niin korvaavat tuotteetkin käy. Tilaus AFHDJYTWK
Sain vain väliaikavastauksen tukkurilta, josta selvisi vain että tuotepäällikkö ei ole kirjannnut seuraavan saapuvan erän tietoja.. niin minäpä sitten kysyin, että voisivatko tuotepäälliköltä selvittää... ja odottelen siihen nyt vastausta. Noi olisi kiva saada, koska toi on hyvässä hintapointissa, ottaisimme itsekin varastoon.
 
Hei, yritän vaihtaa tilauksen tuotetta toiseen, mutta en saa vastausta sähköpostiin (tilaus PXYTDCZAM).

Ihmettelen myös hieman sitä, miksi saman tuotteen hinta saattaa muuttua verkkosivuillanne saman päivän aikana jopa kahdesti? Onko tämä sidottu toimittajien vai kilpailijoiden hintoihin, vai mistä oikein on kyse? (Asrock B650M Pro RS AM5-emo oli yöllä vielä 151,90€, aamulla 158,90€ ja nyt 153,90€)
Tilauksenne tuote on vaihdettu. Vaihdot tehdään näissä tilanteissa aina alkuperäisen viestin hinnalla eli 151,90. Hinnat vaihtuvat toimittajien hintojen mukaisesti. Nämä vielä loppui kesken ja saapui varastoon niin hintavaihtelua vielä normaalia enemmän, koska myös meidän varastohinta vaikuttaa toimittajahinnan lisäksi hinnoitteluun.
 
Tämän jälkeen kun tiketti on suljettu ei se aukea uudelleen vaikka tilaus viivästyy kuten tässä kävi.

Seuraatteko jotenkin tilausten viivästymisiä vai onko ne kokonaan asiakkaan vastuulla ja te reagoitte vasta kun asiakas ottaa yhteyttä jos tilattua tuotetta ei ole jostain syystä saapunut? Mahdollisista myöhästymisistä olisi hyvä olla aktiivisesti asiakkaaseen yhteydessä (vaikka automaattiviestein - olettaen, että tilanne myös mene ihmisen tarkistukseen, että onko toimituksessa jotain ongelmaa). Oman kokemuksen mukaan aktiivinen yhteydenpito parantaa asiakaskokemusta huomattavasti vaikka tuote myöhästyisi. Esimerkkinä aikoinaan sain Verkkokauppa.comilta ilmeisesti automaattisen ilmoituksen, että tuoteen toimitus on viivästynyt ja uusi arvio on X.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 472
Viestejä
4 595 437
Jäsenet
75 661
Uusin jäsen
evzuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom