Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Näin yleisenä palautteena Datatronickin kannattaisi minun mielestä ehdottomasti kehittää nettisivujensa tilausten seurantaa ja tuotteiden saatavuustietoa. Tuo on se numero 1 joka itselle myös aiheuttaa ihmetystä ja hämmästelyä aina kerrasta toiseen ja tätä ketjua seuranneena vaikuttaa siltä etten ole ainoa. Se varmaan myös teidän työkuormaa helpottaisi kun ei tarvitsisi olla niin usein vastailemassa asiakkaiden kyselyihin toimitusajoista ja tilausten tilasta.

Eniten siis ihmetyttää se että esim ennen tilausta sivusto näyttää tuotteen sivulla esim "datatronice 0kpl" "toimitusarvio 5-7 työpäivää". Sitten kun sen tilaa sivusto voi näyttää tilauksen tiedoissa tuotteen kohdalla "tuota varattu tilaukselle" Näinhän ei kuitenkaan voi olla kun ei teillä sitä hyllyssä ole. sitten kun vähän ajan päästä tarkistaa tuotteen sivun niin sieltä on taas koko toimitusarvio kohta hävinnyt. Sitten jossain vaiheessa ainakin itsellä viimeksi vilahti tilauksen yksityiskohdissa tuotteen kohdalla 5-7 työpäivää kunnes se taas sitten vähän myöhemmin hävisi.

Muuten on omasta mielestä sujunut hommat hyvin ja tuotteiden pakkaus ainakin on hyvin jämysti aina hoidettu.
 
Moikka, kyselen taas tilauksesta GYSLWWWKP. Tilauslistassa lukee, että muut komponentit löytyy paitsi muistit, joiden tilanteesta mainitsitte jo aiemmin tässä ketjussa. Mutta mulla on kans tosiaan toi Thermalright Peerless Assassin PA120 SE ARGB CPU jäähy tilauksessa, joka nyt on ilmeisesti loppunut eikä lisää tule kuin vasta ensi vuonna. Tein tilauksen jo ennen Black Fridayta, ja aiemmin tilauksen tiedoissa luki, että se on kuitenkin varattu mun tilaukseen, joten onko nyt niin, että se on laitettu mun tilaukseen sivuun, ja tilauksen tiedot vaan näyttää virheellisesti ettei sitä ole? Vai pitääkö alkaa vaihtamaan? Ja oisko tietoa, voinko odottaa tätä ennen joulua vai en?
 
Nyt tilaus on näköjään ainakin peruutettu eli se osuus on tehty. Epäilen. että kerääjä ei ollut tätä viimeistä levyä löytänyt ja sen takia tuo oli viivästynyt. Pahoittelut.
Tilausta tehdessä varastosaldo oli +2 mutta ei sillä nyt enää ole merkitystä. Jäin vain miettimään että eihän edellinen jonossa ollut tilaus jotenkin blokannut seuraavan tilauksen etenemisen. Josta pitääkin nyt kysyä.

GLUNLGTKS
1Tb muistikortti näytti tulleen tällä viikolla tilaukselle, (arvio 15-20 arkipäivää tilauksesta). Mutta nuo DTX/64GB-2P tikut puuttuu edelleen (arvio 5-7 työpäivää ollut koko ajan). Yritin niitä viimeeksikin tilata mutta silloin ne piti pudottaa pois tilauksesta. Onko tietoa onko niitä tulossa ensi viikolla? Tuo kyseinen tilaus pitäisi saada viimeistään 22. päivään mennessä joten joudunko pudottamaan ne uudestaan pois 😬
 
Viimeksi muokattu:
Se on harmillista, mutta sivujen saldo- ja saatavuustiedot näyttävät usein mitä sattuu. Jos automaatio toimisi paremmin, ei kaikkea tarvitsisi varmistaa aina käsin.
Tämähän se on. Kysellessä menee yleensä myös sitä aikaakin vastausta odottaessa, niin kallistuu helposti tilaamaan muualta jos on satavarmaa, että tuote liikahtaa ja sen saa annetun toimitusajan puitteissa käsiinsä. Yleensä myös sitten hintakin eri, mutta se on se kääntöpuoli.
 
Annetaas kehuja vaihteeksi! Tilasin tuossa tovi sitten vähän tilpehööriä; muistikitin sekä NVMe:n, kun olivat hyvässä tarjouksessa - molempia hyllyssä, tuossa ei vaan voi ryssiä enää muut kuin Schenker.
Em. lisäksi tilasin prossujäähyn. Oli ns. normaali tuotesivu joka tarjosi ei-oo:ta, ja sitten oli sama tuote pienellä alella ja hakusivu väitti että yksi kipale olisi varastossa. Kun tuota aletuotetta klikkasi, mentiin ko. tuotteen normisivulle missä normihinta eikä arviota toimitusajasta.
Otin harkitun riskin, klikkasin alejäähyn koriin tietäen että nyt mennään kyllä heikoille jäille, ja tilaus vetämään.

Pistin jäähystä vielä YV:tä perään että mahtaakohan oikeasti löytyä vai oliko virhe sivulla, sain vastauksen että ei löydy, virhe on, pitäisi tulla vuodenvaihteen tienoilla ehkä. Hämmästyin, kun päivän-parin päästä tilaukseni olikin muuttunut statukselle "Lähetetty". Uuteen tiedusteluun sain vastauksen, että kaikki tilatut tuotteet on todellakin lähetetty ja kaikkihan sieltä saapuivat, kunhan Schenker sai aikaiseksi ajella tänne rannikkoseudulle (eivät aja kuin kahdesti viikossa vaikka mainostavat päivän toimitusaikaa..).

Tällä kertaa homma meni kuitenkin todella nappiin ja kiitos siitä! Jotenkin tuntuu, että tänäpäivänä kaikki ATK-hankinnat on aivan lottoamista firmasta riippumatta, eikä siitä voi pelkästään maailmantilannetta syyttää (mistä esim. tämä meneillään oleva prosessorifarssi on taas mainio esimerkki).


Tuosta voisi @Datatronic kyllä pistää maininnan sivuilleen ettei vaan mainosteta 2-3pv toimitusaikaa vaan kerrottaisiin rehellisesti, että tuo aika pätee vain isompiin asutuskeskuksiin. Jos minä teen tilauksen keskiviikkona lähellä klo 16 niin ettei ehdi Schenkerin kyytiin, menee käytännössä varmasti seuraavan viikon tiistaihin kunnes paketti on minulla täällä syrjäseudulla. Olisi siis ihan reilua kertoa, että ns. syrjäseuduille toimituksessa voi mennä viikkokin.
 
Tätä ei löydä muualta kuin haun kautta, näytönojain listoissa ei näkyvissä.
1734263497547.png


Johtuiskohan tuosta, että on SSD:n alle listattuna..? :D
 
Onko mahdollista saada myyntiin quadlocking puhelin koteloja?
 
Koomista kyllä katella tota teidän Fractal tuolien hintojen nostamista jatkuvasti, vaikka ette saa edes niitä varastoon heh. Kilpailijalta tullut jo useempi erä varastoon ja tälläkin hetkellä löytyy, sekä hinnat sentään samoissa pysynyt, mutta kyseisestä puljusta ei viittisi kyllä tilailla mitään.
 
Koomista kyllä katella tota teidän Fractal tuolien hintojen nostamista jatkuvasti, vaikka ette saa edes niitä varastoon heh. Kilpailijalta tullut jo useempi erä varastoon ja tälläkin hetkellä löytyy, sekä hinnat sentään samoissa pysynyt, mutta kyseisestä puljusta ei viittisi kyllä tilailla mitään.
Hei, hinnannousu johtuu valitettavasti siitä että tukkuri nosti hintoja.
Tämä luonnollisesti nostaa meidänkin jälleenmyyntihintoja
 
Onko tietoa missä tilaus KEYYJKDWD Menee kun ei ole kuulunut mitään ja tovi jo mennyt? Virtalähdettä lähdettiin tukkurilta hakemaan (3-10 pv) pitäsi kestää ja tein 6.12.2024 ja mitään ole tullut kerkeekö ennen joulua vai onko joulun jälkeen tulossa vasta?
 
Onko tietoa missä tilaus KEYYJKDWD Menee kun ei ole kuulunut mitään ja tovi jo mennyt? Virtalähdettä lähdettiin tukkurilta hakemaan (3-10 pv) pitäsi kestää ja tein 6.12.2024 ja mitään ole tullut kerkeekö ennen joulua vai onko joulun jälkeen tulossa vasta?
Hei, tämä tulee meille huomenna ellei se rekka juutu johonkin lumikasaan
 
Moro!

Nettikaupan mukaan Ryzen 7 7800X3D -prossua olisi tukkurilla +25kpl. Osaatteko arvioida kauan näissä yleensä menee, että tuotetta saadaan varaston hyllyyn ja sieltä eteenpäin toimitukseen?

Kiitos jo ennakkoon vastauksesta :)
 
Moikka, kyselen taas tilauksesta GYSLWWWKP. Tilauslistassa lukee, että muut komponentit löytyy paitsi muistit, joiden tilanteesta mainitsitte jo aiemmin tässä ketjussa. Mutta mulla on kans tosiaan toi Thermalright Peerless Assassin PA120 SE ARGB CPU jäähy tilauksessa, joka nyt on ilmeisesti loppunut eikä lisää tule kuin vasta ensi vuonna. Tein tilauksen jo ennen Black Fridayta, ja aiemmin tilauksen tiedoissa luki, että se on kuitenkin varattu mun tilaukseen, joten onko nyt niin, että se on laitettu mun tilaukseen sivuun, ja tilauksen tiedot vaan näyttää virheellisesti ettei sitä ole? Vai pitääkö alkaa vaihtamaan? Ja oisko tietoa, voinko odottaa tätä ennen joulua vai en?
Hei, vastattu spostilla
 
Moro!

Nettikaupan mukaan Ryzen 7 7800X3D -prossua olisi tukkurilla +25kpl. Osaatteko arvioida kauan näissä yleensä menee, että tuotetta saadaan varaston hyllyyn ja sieltä eteenpäin toimitukseen?

Kiitos jo ennakkoon vastauksesta :)
Hei, tätä olemme tilanneet ja toivottavasti saamme prossuja vielä tänä vuonna.
tämä on kyllä tällä hetkellä loppu kaikkialta
 
Moikka, kyselen tilauksesta WIULWAPWC
29.11 Tehty 5-7 pv toimitus aika. Miten on tuleeko jouluksi vai joskus ensivuoden puolella
valitamme pitkää toimitusaikaa. Tuote on loppunut varastostamme ja tukkuriltamme. He eivät anna tuotteelle toimitusaikaa.
Pahoittelemme tästä teille aiheutunutta haittaa ja vaivaa
 
Moi,

Lähteeköhän tilaus MDLSHKSKX tänään liikkeelle? Saldoilla näyttäisi olevan Asrockin ITX emoa, onko mahdollista vaihtaa siihen, jos näyttää että Gigabyten emo ei ehdi ennen joulua perille?
 
Samaa kysyisin tilauksesta LJZQRVGIC. Sunnuntaina tilattu ja toimitusarvio oli 1-2 päivää.
Näköjään lähti nyt matkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hello,

Apologies for posting in English but can I have some estimate on what is happening to my order - LHYHGZXFC ?
I have not even received a tracking number or anything and it has been around 15days already.
 
Kyselisin tilauksen GWABYGHEF peräään. Kyselin jo toissapäivänä sähköpostillakin mutta en ole vielä saanut vastausta.
 
Kyselisin kanssa tilauksen statuksen perään: TGGRLANIT
Viikonloppuna tilattu 1-2 päivän arviolla. Tavaraa näyttäisi olevan varastossa ja varattuna tilauksellekin, mutta sen enempää ei ole selvinnyt.
 
Pitäisiköhän otsikoksi jo kohta muuttaa: "Datatronic / Tilauskyselyt" tai sitten vaan luoda ylläpidon suostumuksella uusi ketju näitä kyselyitä varten? :hmm:
Varmaan helpottaisi paljon jos päivittäisivät sivustonsa niin että noihin toimitusaikaarvioihin voisi luottaa, ja tilauksella ylipäätään selllainen edes näkyisi. nimim. omalla tilauksella tuote jolla enne tilausta 5-7 päivää ja tilauksen jälkeen tilauksen tiedoissa eikä tuotteen sivuilla ei näy enää mitään tietoa toimitusajasta. Tukkurilla saldoa, datatronickilla näyttää miinusta.
 
Varmaan helpottaisi paljon jos päivittäisivät sivustonsa niin että noihin toimitusaikaarvioihin voisi luottaa, ja tilauksella ylipäätään selllainen edes näkyisi. nimim. omalla tilauksella tuote jolla enne tilausta 5-7 päivää ja tilauksen jälkeen tilauksen tiedoissa eikä tuotteen sivuilla ei näy enää mitään tietoa toimitusajasta. Tukkurilla saldoa, datatronickilla näyttää miinusta.
Tottahan tämä.
 
tämä on kyllä tällä hetkellä loppu kaikkialta

Eikö silloin saldon pitäisi tukkurienkin osalta näyttää nollaa ja toimitusaika tuntematon.

Ketjua lukien valtaosa kyselyistä juontaa ylioptimistisista saldo- ja / tai toimitusaikatiedoista.

Omasta puolestani voin tosin sanoa positiivisena, että hyllyssä ollut tavara on tullut nopeasti.
Vielä kun ei-hyllyasä olevan tiedot saa paremmin natsaamaan.

Ja olkaa tosiaan realisteja: jos tukkurikaan ei kerro toimitusaikaa tai ole varastosaldoa, älkää tekään merkitkö niin.
 
Sähköpostia laitettu viikko sitten ja yv:tä viime perjantaina illalla, eipä ole vieläkään mitään vastauksia tullut takuu kyselyyn. Osallistutaan nyt näin yleisestikin vielä, niin ehkä se vastaus sieltä joskus saapuu.
 
Sähköpostia laitettu viikko sitten ja yv:tä viime perjantaina illalla, eipä ole vieläkään mitään vastauksia tullut takuu kyselyyn. Osallistutaan nyt näin yleisestikin vielä, niin ehkä se vastaus sieltä joskus saapuu.
Sähköpostivastauksissa on nyt pientä ruuhkaa :( Yksi on poissa rivistä sairastuvalla ja muutenkin normaalia enemmän viestejä. Yritämme kovasti saada taas ruuhkan purettua! Tämä joulukuu tuntuu aina olevan vähän hankala sesonki. Eli yllättää selvästi meidät samalla tavalla kun lumi VR:n....
 
Eikö silloin saldon pitäisi tukkurienkin osalta näyttää nollaa ja toimitusaika tuntematon.

Ketjua lukien valtaosa kyselyistä juontaa ylioptimistisista saldo- ja / tai toimitusaikatiedoista.

Omasta puolestani voin tosin sanoa positiivisena, että hyllyssä ollut tavara on tullut nopeasti.
Vielä kun ei-hyllyasä olevan tiedot saa paremmin natsaamaan.

Ja olkaa tosiaan realisteja: jos tukkurikaan ei kerro toimitusaikaa tai ole varastosaldoa, älkää tekään merkitkö niin.
Pitäisi näyttää. Mutta näissä on keskimäärin 24 h viive ja siitä emme ikävä kyllä pääse eroon. Tämä johtuu ihan siitä, että vaikka me saamme tukkureilta tiedostot useammin ja meidän järjestelmissä tieto on niin voimme vain kerran vuorokaudessa ajaa läpi kaikki nämä 30 000 tuotetta verkkokaupassa ja silti yöllä / aamulla asiakkaat voi havaita merkittävää hitautta verkkokaupassa tämän päivityksen johdosta.

Me olemme muuttaneetkin arvioita heikommiksi, mutta niidne pitäisi olla kyllä varsin realistiset. Eli jos tukkuri sijaitsee Suomessa ja sieltä tilataan joka päivä pääsee parhaimpaan 2-3 päivän arvioon. Ja esim. Saksassa olevat tukkurit saavat 5-7 pivää tai 5-12 päivää olevan arvion riippuen tukkurista. Ehkä vaikempia ovat nämä tukkurit joissa on meidän heikoin arvio eli 12-20 päivää. Nämä ovat tukkureita, jotka itse monta kertaa ilmoittavat saldoa, joka sijaitseekin etävarastossa/ ovat pieniä tukkureita jollei meillä on vaikeus saada tilauksen koko riittäväksi riittävän nopeasti (voi mennä viikkokin että edes ostoskori on riittävä järkevään tilaukseen) tai sijaitsevat poikkeuksellisen hitaan rahdin päässä. Esim. nytkin olemme ihmetelleet, miten on mahdollista, että eräästäkin puolalaiselta tukkurilta niin tavara on ollut jo fyysisesti liikenteessä yli viikon ja ei ole vielä baltian läpi päässyt... Eli tässä ei aina tahdo edes se 20 päivää riittää, kun tähän vielä yhdistetään se, että tilaus täytyy tehdä, tilauksen koon oltava riittävä ja sitten se pitää vielä meillä kirjata sisään ja lähettää.

Mutta emme siis yritä esittää parempaa arviota, kun mihin paras arviomme perustuu. Silti se ei aina täsmää. Silti jos tilauksista esim. 1% ylittää toimitusaika-arvion niin se ei vielä riitä siihen että sitä heikenentään, koska ei me haluta siltikään arvioida toimitusaikaa olennaisesti huonommaksi kun mitä se lähes aina on. Muutoin esim. tilataan turhaan kalliimmalla tuote, jos arvio näyttäisi liian pessimistiseltä.

Mutta pessimisti ei pety ja perussääntönä näissä arvioissa on pessimismi.
 
Tottahan tämä.
Erityisesti tilausnäkymässä oleva tieto tosiaan kaipaisi parannusta ja meillä on tulossa palaveri jossa kartoitamme virhetiloja ja niitä tilanteita, jossa tietoa voisi antaa enemmän. Tämä on myös meidän asiakaspalvelua ruuhkauttava asia eli kysytään tietoa, jota meidän järjestelmä tietää, mutta me emme osaa esittää kunnolla asiakkaalle.
 
Pitäisi näyttää. Mutta näissä on keskimäärin 24 h viive ja siitä emme ikävä kyllä pääse eroon. Tämä johtuu ihan siitä, että vaikka me saamme tukkureilta tiedostot useammin ja meidän järjestelmissä tieto on niin voimme vain kerran vuorokaudessa ajaa läpi kaikki nämä 30 000 tuotetta verkkokaupassa ja silti yöllä / aamulla asiakkaat voi havaita merkittävää hitautta verkkokaupassa tämän päivityksen johdosta.

Me olemme muuttaneetkin arvioita heikommiksi, mutta niidne pitäisi olla kyllä varsin realistiset. Eli jos tukkuri sijaitsee Suomessa ja sieltä tilataan joka päivä pääsee parhaimpaan 2-3 päivän arvioon. Ja esim. Saksassa olevat tukkurit saavat 5-7 pivää tai 5-12 päivää olevan arvion riippuen tukkurista. Ehkä vaikempia ovat nämä tukkurit joissa on meidän heikoin arvio eli 12-20 päivää. Nämä ovat tukkureita, jotka itse monta kertaa ilmoittavat saldoa, joka sijaitseekin etävarastossa/ ovat pieniä tukkureita jollei meillä on vaikeus saada tilauksen koko riittäväksi riittävän nopeasti (voi mennä viikkokin että edes ostoskori on riittävä järkevään tilaukseen) tai sijaitsevat poikkeuksellisen hitaan rahdin päässä. Esim. nytkin olemme ihmetelleet, miten on mahdollista, että eräästäkin puolalaiselta tukkurilta niin tavara on ollut jo fyysisesti liikenteessä yli viikon ja ei ole vielä baltian läpi päässyt... Eli tässä ei aina tahdo edes se 20 päivää riittää, kun tähän vielä yhdistetään se, että tilaus täytyy tehdä, tilauksen koon oltava riittävä ja sitten se pitää vielä meillä kirjata sisään ja lähettää.

Mutta emme siis yritä esittää parempaa arviota, kun mihin paras arviomme perustuu. Silti se ei aina täsmää. Silti jos tilauksista esim. 1% ylittää toimitusaika-arvion niin se ei vielä riitä siihen että sitä heikenentään, koska ei me haluta siltikään arvioida toimitusaikaa olennaisesti huonommaksi kun mitä se lähes aina on. Muutoin esim. tilataan turhaan kalliimmalla tuote, jos arvio näyttäisi liian pessimistiseltä.

Mutta pessimisti ei pety ja perussääntönä näissä arvioissa on pessimismi.

Ok, ihan ymmärrettävää. Tässä varmasti ollaankin yhden jälleenmyynnin ikuisuuskysymyksen äärellä.

Tämä on myös meidän asiakaspalvelua ruuhkauttava asia eli kysytään tietoa, jota meidän järjestelmä tietää, mutta me emme osaa esittää kunnolla asiakkaalle.

Ongelman tunnistaminen on tärkein osa ratkaisua, tuossahan ollaan jo ytimessä.

Mikä ERP teillä muuten on käytössä (jos voitte kertoa)?
 
Ok, ihan ymmärrettävää. Tässä varmasti ollaankin yhden jälleenmyynnin ikuisuuskysymyksen äärellä.



Ongelman tunnistaminen on tärkein osa ratkaisua, tuossahan ollaan jo ytimessä.

Mikä ERP teillä muuten on käytössä (jos voitte kertoa)?
Meillä on käytössä täysin itse koodattu ERP järjestelmä. Kutsumme sitä DevPro3:ksi, sen ollessa jo kolmas evoluutio. Ollut käytössä kyllä jo meillä toistakymmentä vuotta ja kehitetäään jatkuvasti eteenpäin. Verkkokauppaan esim. ERP:istä tuodaan juuri sen tilausseurantanäkymän tiedot Prestashopin apin kautta. Verkkokaupan ollessa Prestashop pohjainen, on meillä Prestashopin kanssa huomattavasti suurempia haasteita saavuttaa aina haluttua lopputulosta, koska se perustuu valmisjärjestelmään ja valmiisiin moduuleihin.
 
Tulossa 9800x3d prosessoreita ehkä jo perjantaiksi mutta viimeistään maanantaiksi 48 kpl. Eli saldotkin pärähtävät sen 41 kpl plussalle :) Tray prossuja edelleen 8 kpl varastossa ja ne soveltuvat kun tilaat koko koneen.

Lisäksi kurkatkaa nämä:

Nämä koneet olivat yhden illan käytössä yrityksemme Lani pikkujouluissa! Eli eivät edes meidän toimistosta lähteneet ulos.
 
@Datatronic taitaa olla jo 3 kk siitä kun ekan kerran mainitsin.

Eli ongelma on edelleen, että tuotteen sivulla ei näy toimitusaika-arviota, jos saldo on miinuksilla.

Esimerkkinä vaikka tää
Ja 10-15 päivä näkyy täällä


Lisäksi sinä tuotelistauksessa voisi lukea toimitusaika arvio myös tuotteelle, jota ei ole saatavissa ja tässä siis kelpaisi teksti punaisella "Ei vahvistettua toimitusaikaa" osta painikkeen alapuolella:

Screenshot_20241218_150720_Chrome.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 929
Viestejä
4 540 921
Jäsenet
74 908
Uusin jäsen
kiroyu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom