DAC / AMP -yleisketju

No tänään tippui Topping Matkahuoltoon ja voi pojat kyllä oli Automaagi piilotettu. Jollen tietäisi pientä Ostarianin niin WTF?. Piti rakennella aivoissa pieni 3D malli Ostarista ja löysinkin itseni n.150m ihan uudesta paikasta. No Etsivä löytää.

Mutta sitten asiaan: Kaikki kunnossa ja Virtalähde? Yleensä sellainen on, mutta eipä nyt, OK :facepalm:, eikä paketissakaan luvata, joten "Caveat Emptor".
Edit: Siellähän olikin sellainen USB-A --> Virtaplugi johdon pätkä, hoksannut heti moista. Tapa tuokin on säästää ja ainakin löytyy vanhoille puhelinlatureille käyttöä.

No näin nopeasti arvioitua, kyllä tämä vanhan voittaa, mutta ainahan uutuuden viehätys :D

Vanha Dac: Pro-Ject DAC Box E DA-muunnin | Hifitalo Jos ei ole kaivannut USB:tä, niin on hoitanut asiansa mukisematta.
Kun kaiken kaivoin kuntoon, niin ei voi sanoa pahaa sanaa Topping E30 Dacista.
"Maan hiljainen", eli vääntää äänihommat kuten DAC:n pitää ja muulloin ei ilmaise itseään melkein mitenkään. No tuo Kaukosäädin on vähän "Turn-Off" :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Voisiko joku Topping DX3 Pro+ omistaja kokeilla onko kanavaepätasapainoa alemmilla äänenvoimakkuuksilla?

Nykyinen DAC/AMP tekee tätä klo 6 - 9 alueella ja alemman impedanssin kuulokkeilla vähän ikävä ominaisuus kun on hankala saada kuulumaan molemmista kupeista yhtä kovaa.
 
Voisiko joku Topping DX3 Pro+ omistaja kokeilla onko kanavaepätasapainoa alemmilla äänenvoimakkuuksilla?

Nykyinen DAC/AMP tekee tätä klo 6 - 9 alueella ja alemman impedanssin kuulokkeilla vähän ikävä ominaisuus kun on hankala saada kuulumaan molemmista kupeista yhtä kovaa.

Topping DX3 Pro+ Review (DAC & Headphone Amp)

Laitteen suunittelija kertonut tuolla että siinä on digitaalinen volumesäätö joka tarkoittaa ainakin Toppingin laitteissa täydellistä kanavatasapainoa. Alkuperäisen DX3 Pro mittauksista löytyy myös mittaus tuosta.
 
  • Tykkää
Reactions: jos
Kerokaas mikä vois olla vikana että dacci tiputtaa pienen kuuntelun jälkeen aina vasemman kanavan veke????

Kun laite seisonut niin alussa kaikki toimii aina ihan ok mut pienen hetkenpäästä ekana alkaa hiljentää vasenta kanavaa ja sit tiputttaa kokona pois???

Epäilin eka maadoitusvikaa mut en kyl löytän ainakaan itse ja juotin uudelleen rca out liitännät kun monesti niissä enemmän huomas vian. Voiko vislliset op ampin aiheuttaa tuollaista???

Eli kyseessä tälläinen laite ja dispute menossa ja taistellaan refundin kanssa...oon ottan videot sun muut viat aliexpressiin ennenkuin aloin puukottaa vehjettä ;)


Kannattaako tsekkaa vielä jotain vai lentääkö kohta roskikseen???

Edit... Tekee samaa siis molemmulla ulostuloilla (rca out että kuulokeliintäntä)

Tossa dacissa oli vielä se vika ( en tiedä liittyykö asiaan), että coaxial digital out täysin mykkä...ei anna mistään laitteesta ääntä siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko iMac 24:n perään USB C liitäntään lyödä millaisen DAC / amp paketin ja odottaa saavansa kaiken audion sen kautta ulos? Ei ole maccien kanssa tullut räpellettyä, mutta pitäisi kuulokevahvistin sellaisen kanssa saada toimimaan. Kuinka yksinkertainen projekti tuo olisi?
 
Voiko iMac 24:n perään USB C liitäntään lyödä millaisen DAC / amp paketin ja odottaa saavansa kaiken audion sen kautta ulos? Ei ole maccien kanssa tullut räpellettyä, mutta pitäisi kuulokevahvistin sellaisen kanssa saada toimimaan. Kuinka yksinkertainen projekti tuo olisi?
Hommaat Mac yhteensopivan laitteen niin pitäisi toimia. Itsellä on ollut useita niin kaikki ovat toimineet ok. Ei ole tarvinnut asentaa mitään ajureita. USB-C liitäntää en ole käyttänyt eli siitä ei ole tietoa.

Nyt käytössä NAD D7050 (Mac Mini M1)
1658477851661.png
 
Viimeksi muokattu:
Voiko iMac 24:n perään USB C liitäntään lyödä millaisen DAC / amp paketin ja odottaa saavansa kaiken audion sen kautta ulos? Ei ole maccien kanssa tullut räpellettyä, mutta pitäisi kuulokevahvistin sellaisen kanssa saada toimimaan. Kuinka yksinkertainen projekti tuo olisi?
Voi olla, että kaikki eivät ole Mac yhteensopivia mutta UAC2 tuetut dacit toiminee ilman ongelmia. Itellä type-c adapterin kautta toiminut ainakin schiitin dacit, sekä creativen g6.
 
Tarvitsen mielipidettä.

Minulla on Olavi Räsäsen valmistamat MonitOR Mini -kaiuttimet naitettuna Sonyn STR-DH500 kotiteatterivahvistimen kanssa. Kaiuttimien kaverina SIMEX'in valmistama subwoofer. Toistan Deezeristä HiFi-laatuista musiikkia Chromecastilla, jonka päästän television läpi TOSLINK/SPDIF -kaapelilla vahvistimelle.

Mikä on seuraava askel kohti yksityiskohtaisempaa äänentoistoa? Tarvitsenko erillisen DAC'in ja/tai stereovahvistimen vaiko peräti uudet kaiuttimet? Olen haaveillut tulevaisuudessa Genelec G2/8020D -hankinnasta.

e: kirjoitusasu
 
Tarvitsen mielipidettä.

Minulla on Olavi Räsäsen valmistamat MonitOR Mini -kaiuttimet naitettuna Sonyn STR-DH500 kotiteatterivahvistimen kanssa. Kaiuttimien kaverina SIMEX'in valmistama subwoofer. Toistan Deezeristä HiFi-laatuista musiikkia Chromecastilla, jonka päästän television läpi TOSLINK/SPDIF -kaapelilla vahvistimelle.

Mikä on seuraava askel kohti yksityiskohtaisempaa äänentoistoa? Tarvitsenko erillisen DAC'in ja/tai stereovahvistimen vaiko peräti uudet kaiuttimet? Olen haaveillut tulevaisuudessa Genelec G2/8020D -hankinnasta.

e: kirjoitusasu
Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään, mutta kaiuttimilla soitetaan aina tilaa, joten tilan muokkaaminen, kaiuttimien siirtely, ym. tai huonekorjaus on ne jutut mitä kannattaa ensin kokeilla millä saa todennäkösesti isoja asioita aikaan ennemmin kun jollain "tyhmällä" elektroniikan päivityksellä. Huonekorjaukseen kykenevät laitteet vaan on harmittavan vähissä...
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitsen mielipidettä.

Minulla on Olavi Räsäsen valmistamat MonitOR Mini -kaiuttimet naitettuna Sonyn STR-DH500 kotiteatterivahvistimen kanssa. Kaiuttimien kaverina SIMEX'in valmistama subwoofer. Toistan Deezeristä HiFi-laatuista musiikkia Chromecastilla, jonka päästän television läpi TOSLINK/SPDIF -kaapelilla vahvistimelle.

Mikä on seuraava askel kohti yksityiskohtaisempaa äänentoistoa? Tarvitsenko erillisen DAC'in ja/tai stereovahvistimen vaiko peräti uudet kaiuttimet? Olen haaveillut tulevaisuudessa Genelec G2/8020D -hankinnasta.

e: kirjoitusasu

Hah! Se Deezerin hifilaatu katoaa tuossa toistoketjussa jo matkan varrella...

Itse hankkisin jonkun AV-vahvistimen, jos telkkaria on tarkoitus käyttää vielä tulevaisuudessakin.

--

En ymmärrä sitä suomalaisten sairasta mieltymystä Genelecceihin. Niitä varten joutuu hankkimaan sen DAC:in ja vetämään RCA-johdolla linjatason signaalia (joista jälkimmäinen suurempi synti). Samalla rahalla saa kunnon kaiuttimet ja perustason AV-vahvarin..


Nuo olisi samassa hintaluokassa.. Ja väliin jotain tällaista, saat varmaan kaupanpäälle tingittyä:

Viritinvahvarin voisi etsiä jonkun Deezeriä tukevan, jos sieltä kuuntelet, mutta tässä nyt Genelec-setin hinnalla huomattavasti parempi setti..
 
Deezerin hifilaatu katoaa tuossa toistoketjussa jo matkan varrella...
Missä kohdin se oikein katoaa?
Niitä varten joutuu hankkimaan sen DAC:in ja vetämään RCA-johdolla linjatason signaalia (joista jälkimmäinen suurempi synti).
DAC pitää olla toistoketjussa joka tapauksessa jossain kohtaa, en ymmärrä kritiikkisi pointtia. Lisäksi genet saa myös digitaalisesti kiinni, jos ostaa huonekorjauksella olevat mallit. (Tällöin äänenvoimakkuuden säätö on valitettavasti vaan vähän hölmömpää kuin HDMI-arc yhteensopivalla vahvistimella - tarvii erillisen kaken)
Myös balansoiduilla liitännöillä olevia malleja saa, noi RCA hommat on geneissä aika uus juttu.
Tarvitsen mielipidettä.

Minulla on Olavi Räsäsen valmistamat MonitOR Mini -kaiuttimet naitettuna Sonyn STR-DH500 kotiteatterivahvistimen kanssa. Kaiuttimien kaverina SIMEX'in valmistama subwoofer. Toistan Deezeristä HiFi-laatuista musiikkia Chromecastilla, jonka päästän television läpi TOSLINK/SPDIF -kaapelilla vahvistimelle.

Mikä on seuraava askel kohti yksityiskohtaisempaa äänentoistoa? Tarvitsenko erillisen DAC'in ja/tai stereovahvistimen vaiko peräti uudet kaiuttimet? Olen haaveillut tulevaisuudessa Genelec G2/8020D -hankinnasta.

e: kirjoitusasu
Jos ei oo vuokrakämppä, niin eniten lisää yksityiskohtia ja tarkempaa toistoa saanee irti akustoinnista per käytetty euro. Sit ku tila ja kaiuttimien asettelu on kunnossa niin kannattaa kajareita miettiä ehkä ensin uusiksi.
 
Missä kohdin se oikein katoaa?

Jossain chromecastin ja vahvistimen välillä.. Nimimerkillä vanhemmilla on ollut vanhempi Sony AV-vahvari ja itsellä Chromecast Audio..

DAC pitää olla toistoketjussa joka tapauksessa jossain kohtaa, en ymmärrä kritiikkisi pointtia. Lisäksi genet saa myös digitaalisesti kiinni, jos ostaa huonekorjauksella olevat mallit. (Tällöin äänenvoimakkuuden säätö on valitettavasti vaan vähän hölmömpää kuin HDMI-arc yhteensopivalla vahvistimella - tarvii erillisen kaken)
Myös balansoiduilla liitännöillä olevia malleja saa, noi RCA hommat on geneissä aika uus juttu.

AV/stereovahvari ja valintamahdollisuudet on kaiuttimissa paljon suuremmat. Lisäksi vahvareita varmasti löytyy parempia, kuin ehdottamani. Katsoin nyt ensimmäisen kätevän. Itse olen mennyt viimeiset 4v jollain perus-Yamahalla.

Passiivikaiuttimia on maailma täynnä ja jos ei tonnilla saa hyvää paria jalustakaiuttimia, niin ihmettelen kovasti.

Suosittelen vahvasti, että linjatasoista signaalia ei vedetä pitkiä matkoja. Varsinkin tässä ketjussa luulisi porukan ymmärtävän, ilman että kirjoitan miksi.

Jos ei oo vuokrakämppä, niin eniten lisää yksityiskohtia ja tarkempaa toistoa saanee irti akustoinnista per käytetty euro. Sit ku tila ja kaiuttimien asettelu on kunnossa niin kannattaa kajareita miettiä ehkä ensin uusiksi.

Itse rakentelen/kunnostan kaiuttimia, niin en nyt täysin allekirjoita tuota. Sitten, kun perusasiat on kunnossa, niin kaiuttimiin ei tarvitse koskea. Tällä tarkoitan, että poistetaan elkot pois signaalitieltä (niitä on jopa 300€/pari kaiuttimissa) ja käytännössä itse olen vaan korvannut jakosuotimen osia laadukkaammilla. Tämä on maksanut 5-30€/kaiutin. Ja tietenkin, on hyvin sähköä johtavaa hapettumatonta tarpeeksi paksua kaiutinkaapelia välissä.

Toinen koulukunta on nämä akustointi-ihmiset. Itse olen sitä mieltä, että perusketju ensin kuntoon, sitten akustoidaan. Ja omaan kämppään akustointi tulee ensi kesänä, jos en matkusta ulkomaille - eli vielä vaiheessa omat jutut sen suhteen... Mutta se tehdään alusta alkaen kunnolla, eli revin paneelikaton ja korvaan sen akustointilevyillä. Tämä maksaa vähintään tonnin.
 
Kiitos vastauksista ja useista näkökulmista asiaan liittyen! Asun tällä hetkellä ja tulen asumaan vielä useamman vuoden vuokra-asunnossa, joten kiinteästi asennettavat akustiset ratkaisut eivät ole helposti toteutettavissa.
Jossain chromecastin ja vahvistimen välillä.. Nimimerkillä vanhemmilla on ollut vanhempi Sony AV-vahvari ja itsellä Chromecast Audio..
Olen verkosta lukemani perusteella jäänyt käsitykseen, että Chromecast (ei Audio) kykenee toistamaan Deezerin häviötöntä laatua ja televisio välittämään sen digitaalisesti ja koskemattomana eteenpäin vahvistimelleni.

Keskustelussa nousi esille akustoinnin lisäksi termi huonekorjaus. Mikäli ymmärsin oikein niin tarvitsen mittamikrofonin ja digitaalisen signaaliprosessorin (DSP). Voisiko esimerkiksi miniDSP 2x4 HD ohjelmoituna kalibroidun mittamikrofonin kanssa tuottaa paremman äänentoiston? Tuossa HD -mallissa on TOSLINK sisääntulo, joten voisin tuoda televisiolta äänen siihen ja jatkaa siitä analogisena vahvistimelle...?
 
Kiitos vastauksista ja useista näkökulmista asiaan liittyen! Asun tällä hetkellä ja tulen asumaan vielä useamman vuoden vuokra-asunnossa, joten kiinteästi asennettavat akustiset ratkaisut eivät ole helposti toteutettavissa.

Olen verkosta lukemani perusteella jäänyt käsitykseen, että Chromecast (ei Audio) kykenee toistamaan Deezerin häviötöntä laatua ja televisio välittämään sen digitaalisesti ja koskemattomana eteenpäin vahvistimelleni.

Ihan kaikkiin taajuuksiin TOSLINK ei vaan pysty, kun sen siirtonopeus on rajallinen. Tosin onko sillä väliä, kun Deezer Hifi on CD-tasoinen, jota TOSLINK siirtelee iloisesti. Tosihifiä ei TOSLINK siirrä ja ketjussa on varmaan 1-2 ihmistä, joilla on niitä parempia palveluita ja käyttävät jotain muuta siirtolinkkiä.

Tuoreemmista Chromecasteista ei ole kokemusta, Audio on jossain ja vanhemmat Chromecastit siirtyneet johonkin hyllyyn, kun on ollut Android TV jo 5 vuotta.

Vähän telkkarista kiinni, mitä tuolle tapahtuu, mutta edellinen Philips TV ei onnistuneesti lähettänyt monikanavaraitaa ikinä TOSLINK:illä. ARC:illa toimi.

Keskustelussa nousi esille akustoinnin lisäksi termi huonekorjaus. Mikäli ymmärsin oikein niin tarvitsen mittamikrofonin ja digitaalisen signaaliprosessorin (DSP). Voisiko esimerkiksi miniDSP 2x4 HD ohjelmoituna kalibroidun mittamikrofonin kanssa tuottaa paremman äänentoiston? Tuossa HD -mallissa on TOSLINK sisääntulo, joten voisin tuoda televisiolta äänen siihen ja jatkaa siitä analogisena vahvistimelle...?

Joo, on minulla tuollainen miniDSP:kin, kun puuhastelen kaiuttimien kanssa. Se on vaan, että se on yhdestä pisteestä ja se luo sille huonevastineen. En minä maksaisi tästä ilosta $300.. Voi tietenkin blendata monta pistettä yhteen, mutta se on kompromissi.. miniDSP maksaa itsensä takaisin lähinnä paremman subwooferin kanssa, jolla se saadaan integroitua hienosti pääkaiuttimiin. Tuo Simex ei ole semmoinen "parempi subwoofer".

Suosittelen, että unohdat nämä jutut, etsit kivan AV-vahvistimen hyvällä huonekorjauksella toisesta ketjusta ja nautit siitä, että kaikki on integroituna yhdessä laitteessa. Sitten, kun järjestelmä on modulaarinen kuitenkin, niin voit parannella muita osia (kauittimet, subwoofer) tarpeen mukaan.

Ostamalla Genelecit ja jonkun DAC:in, olet niiden kanssa naimisissa, etkä voi vaihdella osia. Tai sitten et osta DAC:ia ja räpeltelet kalliiden Genejen oman huonekorjauksen kanssa, joka on samaa tasoa, kuin halvoissa AV-vahvareissa. Äänen on pakko olla hyvää, kun oli niin ihanan kallista /s
 
Itse varmaan laittaisin sonyn vahvarin ensimmäisenä vaihtoon

Jos stereosetti riittää niin täältä vahva suositus vahvistimeksi--> AO200

Vaihdoin mancaven/kuurin sonyn kotiteatterivahvarin tällaiseen 200€ laatikkoon ja soi hienosti.
Warfedalen olemattomiin bassoihin alkoi löytymään löytymään napakkuutta ja voimaa.
Tietokoneen settiin tuli samanlainen soittamaan Keffejä

Subilähtö, Kake, Bluetooth.
Toimii tarvittaessa tietokoneesta suoraan USB:llä, ei tosin sisällä mitään HiFi DAC:kia

( Tätä kirjoittaessa huomasin että kaipaat optista liitäntää sellainenhan tästä uupuu. Ja samalla näkyy hintakin nouseen niinkuin kaikessa lähemmäs 300€. POstaanpa kuitenkin lämpimikseni jos joku toinen vaikka tarvitsee)
Tsau ! :P
 
Tosihifiä ei TOSLINK siirrä
Mutta kun eroa ei kuule cd laadun ylittävän laadun ja cd laadun välillä, niin eipä sillä ole merkitystäkään. Kunhan ei resamplaa alaspäin paskoilla algoritmeilla, niin ei tossa ole mitään mikä ääntä paskoisi.
Philips TV ei onnistuneesti lähettänyt monikanavaraitaa ikinä TOSLINK:illä
Tässä on kyse kaksikanavaisesta systeemistä, ja kysymyksistä päätellen stereomusiikista. Mitä merkitystä jollain monikanavatuella on tässä yhteydessä?
Genejen oman huonekorjauksen kanssa, joka on samaa tasoa, kuin halvoissa AV-vahvareissa
Ai on? Mistä näin olet päätellyt?
Jossain chromecastin ja vahvistimen välillä..
Miten se oikein tapahtuu? Ja jos vika on tv:ssä (se kun on ainoa komponentti tossa chromecastin ja vahvistimen välissä), niin miksi ehdoitat vahvistimen vaihtamista? Eikö ennemmin kannattaisi silloin vaihtaa telkkari?
Suosittelen vahvasti, että linjatasoista signaalia ei vedetä pitkiä matkoja. Varsinkin tässä ketjussa luulisi porukan ymmärtävän, ilman että kirjoitan miksi.
Kerro toki että miksi ei saisi. Balansoituna ihan se ja sama että millasia matkoja noita kotonaan vetelee. Balansoimattomat on tietty oma ongelmansa, etenkin jos suojaukset on heikot.
Toinen koulukunta on nämä akustointi-ihmiset. Itse olen sitä mieltä, että perusketju ensin kuntoon, sitten akustoidaan.
Ja se perusketju on mallia huone - kaiuttimet - vahvistin - dac ja huonekorjaukset sun muut sitten viimeiseksi. En ymmärrä miten täältäkin löytyy porukkaa jotka vähättelevät huoneen vaikutusta ääneen.
 
Ja sitä on useinkin saatavilla stereoraitojen yhteydessä, etenkin kun käytössä on se chromecast audio? Ja ylipäänsä, luotatko siihen että vahvari osaa tehdä 5.1 -> 2.1 muunnoksen hyvin lopputuloksin?
Muutenkin A/V-vahvistimet ovat vähän niin ja näin mihinkään vakavaan kuunteluun, kiitos mielettömän kohinan. Leffa- yms. viihdekäytössä tästä ei juurikaan ole haittaa, mutta mihinkään ”viulukielien kuuntelemiseen” en käyttäisi muuta kuin kuulokkeita ja/tai laadukkaita studiomonitoreita miksereineen.
 
Ja sitä on useinkin saatavilla stereoraitojen yhteydessä, etenkin kun käytössä on se chromecast audio? Ja ylipäänsä, luotatko siihen että vahvari osaa tehdä 5.1 -> 2.1 muunnoksen hyvin lopputuloksin?

Ei se ole se sama LFE. Vedin oikeasti pari vuotta stereovahvarilla viime vuosikymmenellä. Sieltä tulee käytännössä stereona.

Nyt Simex subwoofer on jotain vuosituhannen alun keskiluokkaa ja puhutaan semmoisesta 200-300€ Jamon vastineesta. Täällä tulee vaan kommenttia, mikä on mielestäsi väärin, eikä mitään parannusehdotuksia kysyjälle, niin en hirveän laajasti jaksa sinulle vastailla, mutta onko tässäkään mielekästä lähteä equttamaan subwooferia reiluisti kalliimmilla vehkeillä, kuin itse subwoofer on arvoltaan? Saako edes ääntä kunnolla kuriin?

Olen alusta asti ollut sitä mieltä, että mikä tahansa tarpeeksi iso subwoofer parantaa elokuvaelämystä ja semmoinen vaatii sen AV-vahvarin, että LFE käsitellään oikein. Ellei tässä tällä vuosikymmenellä ole tapahtunut merkittävää parannusta. Sen verran katsoin, että AV-vahvistimien valikoima on rajusti pienentynyt kaupassa.
 
Muutenkin A/V-vahvistimet ovat vähän niin ja näin mihinkään vakavaan kuunteluun, kiitos mielettömän kohinan. Leffa- yms. viihdekäytössä tästä ei juurikaan ole haittaa, mutta mihinkään ”viulukielien kuuntelemiseen” en käyttäisi muuta kuin kuulokkeita ja/tai laadukkaita studiomonitoreita miksereineen.

En mitään kohinaa ole havainnut AV-vahvistimissani.. Onkyo, Denon ja Yamaha on merkkeinä. Tosin ääni on aina tullut digitaalisena HDMI:stä tai Toslinkistä ja voluumitasot on kerrostaloon, eikä ole kuulokkeilla katsottu (kuulokevahvistin on kakkosluokan ominaisuus noissa). Lisäksi eristykset on kunnossa, niin ei tule maalenkkiä tai muuta.

Sen olen kyllä havainnut, että ei ainakaan halvemmat mallit aja hienosti isoja kaiuttimia, vaan pitää isompi malli ja bi-amp on vaan hyväksi, jossa on isot lattiakaiuttimet.
 
Olen alusta asti ollut sitä mieltä, että mikä tahansa tarpeeksi iso subwoofer parantaa elokuvaelämystä ja semmoinen vaatii sen AV-vahvarin, että LFE käsitellään oikein.
Mutta kysyjä oli nimenomaan kuuntelemassa musiikkia. Ja kysyi että miten saisi toistoon tarkkuutta. Akustointi olisi ollut ehdottomasti paras ratkaisu, mutta ei näköjään valitettavasti onnistu, joten huonekorjaus lienee toiseksi paras tapa muuttaa soundia parempaan suuntaan (siis suhteessa käytettyyn rahamäärään isoin muutos). Ite hankkisin esim. ne genen sam kajarit, mutta meitä on tosiaan moneen junaan.

MiniDSP:tä en ehkä tohon hankkisi, vaan joko koko paketti vaihtoon genen sam palikoilla, tai sit uus vahvari jossa kunnon huonekorjaus (dirac live esim.).
Muutenkin A/V-vahvistimet ovat vähän niin ja näin mihinkään vakavaan kuunteluun, kiitos mielettömän kohinan.
Ei moderneissa yhtään minimitason ylittävissä av vahvistimissa ole mitään kohinoita pilaamassa kuuntelua. Tommoset heitot kaipais vähän materiaa taakseen.
 
Ei moderneissa yhtään minimitason ylittävissä av vahvistimissa ole mitään kohinoita pilaamassa kuuntelua. Tommoset heitot kaipais vähän materiaa taakseen.

Tässä on esim $3000:n Anthem: Anthem AVM60 Review (AV Processor)

$4999:n Marantz: Marantz AV8805A Review (AV Processor)

$2300:n Onkyo: Onkyo PR-RZ5100 AV Processor Review

$540:n Pioneer: Pioneer SC-1222 AVR Review


Nuo eivät siis ole käyttökelvottomia, vaan pointtina on lähinnä se että jos ”täydellisyyteen” pyritään nuo olutkorin kokoiset metalliboksit jotka ovat täynnä elektroniikkaa, aivan taatusti kohisevat ellei valmistaja ole tuhannesti panostanut erityksiin. Se että itse kuulee, tai ei kuulee kohinan on taasoma keskustelunsa.

Ps. Voitaisiin jatkaa tätä offtopicia asiaa käsittelevässä ketjussa.
 
Mutta kysyjä oli nimenomaan kuuntelemassa musiikkia. Ja kysyi että miten saisi toistoon tarkkuutta. Akustointi olisi ollut ehdottomasti paras ratkaisu, mutta ei näköjään valitettavasti onnistu, joten huonekorjaus lienee toiseksi paras tapa muuttaa soundia parempaan suuntaan. Ite hankkisin esim. ne genen sam kajarit, mutta meitä on tosiaan moneen junaan.

Emme varmaan koskaan ole tästä samaa mieltä, mutta oma ehdotus tosiaan oli, että hankkii AV-vahvistimen, jossa nuo on integroituna. Miksei myös stereovahvarin, mutta AV-vahvarissa olisi se huonekorjaus jollain tasolla mukana. Ainakin, jos on sitä Genelec-hintaluokkaa - eli ihan turhaan verrata sitä "hinnat alkaen"-mallia, jos on varaa ostaa kunnon vahvari.

Sama koskee kaiuttimia: sitten on varaa ostaa kaiuttimet , josta sitä erottelukykyä löytyy. Itse ehdottelin Silver-tason kaiuttimia, kun valmistajalla on Bronze, Silver, Gold. Ja nuo vanhat on halvempaa Bronzea. Itse ottaisin auki ja vaihtaisin elkoja pois (ja sen voi vieläkin tehdä, ota kuvia ja pistä tänne/YV, niin linkkaan vastaavat osat UralTonesta).

Subwooferia en käyttäisi ollenkaan musiikinkuuntelussa. Jos musiikki on bassojumputusta, niin hankkisin silloinkin paremman subwooferin. Jos nykyinen on täydellinen sille bassojumputukselle, niin sitten jättäisin koko projektin ja antaisin olla vaan, kun on tarpeeksi hyvä.

--

Geneleceissä en pidä ensijaisesti siitä, että linjatasoinen, heikko signaali menee siellä. Varmaan ihan hyvä kunnon kaapeleille, mutta pienemmällä vaivalla ja rahalla menee kaiutinsignaali pitkiäkin matkoja.

Toissijaisesti en pidä siitä, että kaikki on integroituna samaan laitteeseen. Näin ei voi vaihtaa parempiin ja esim. kaiuttimet ei vanhene, jos ovat alunperinkin laadukkaat. Genelecissä on elektroniikkaa, joka voi kulua ja kuolla pois (tai olla kuolematta), mutta laadukas hifi-kaiutin - sisällä on elektronisia osia, jotka ei vanhene.
 
Nuo eivät siis ole käyttökelvottomia, vaan pointtina on lähinnä se että jos ”täydellisyyteen” pyritään nuo olutkorin kokoiset metalliboksit jotka ovat täynnä elektroniikkaa, aivan taatusti kohisevat ellei valmistaja ole tuhannesti panostanut erityksiin. Se että itse kuulee, tai ei kuulee kohinan on taasoma keskustelunsa.
Noista ainoastaan se onkyo oli semmonen että joku vois periaatteessa kuullakkin kohinaa täydellisen hiljaisissa olosuhteissa saamatta kuulovauriota jos biisissä on huiput @-0db.

Toki kohinan jos saa alemmas, niin on se ihan kiva juttu, mut on noi ihan riittävät ihmisen kuulokyvyb huomioiden. Kuulokevahvistinosuuksia en lukenut ku ei ne tähän liity.
Geneleceissä en pidä ensijaisesti siitä, että linjatasoinen, heikko signaali menee siellä. Varmaan ihan hyvä kunnon kaapeleille, mutta pienemmällä vaivalla ja rahalla menee kaiutinsignaali pitkiäkin matkoja.

Toissijaisesti en pidä siitä, että kaikki on integroituna samaan laitteeseen. Näin ei voi vaihtaa parempiin ja esim. kaiuttimet ei vanhene, jos ovat alunperinkin laadukkaat. Genelecissä on elektroniikkaa, joka voi kulua ja kuolla pois (tai olla kuolematta), mutta laadukas hifi-kaiutin - sisällä on elektronisia osia, jotka ei vanhene.
Sen linjatasoisen signaalin voi vetää balansoituna tai digitaalisena, jos homma huolestuttaa.

Laadukas hifi-kaiutinkin vanhenee, erityisesti diskanttielementeissä on usein semmosia materiaaleja jotka lopulta kuluvat. Mitä taas genejen elektroniikan kestoon tulee, niin ei taida olla kovin yleinen ilmiö että ne leviäisivät? Ei ole tullut täällä vastaan missään yhteydessä ja en ole muuallakaan törmännyt moiseen. _Jos_ ne leviäisivät, niin niitä toki tulisi välttää.

Genejen jälleenmyyntiarvot ja markkinat on hyvässä hapessa. Jos haluaa vaihtaa parempiin, niin veikkaan että ei siinä rahaa pala yhtään sen enempää jos vertaa johonkin av vahvistin + läjä kajareita -komboon. Vanha av vahvistin sen sijaan on (kärjistäen) ongelmajätettä, jos ei tue uusimpia hdmi jippoja tai uusinta huonekorjausteknologiaa.
 
Mitä kannettavaa daccia (amppia) suosittelisitte , että antaisi vähän lisää tehoja puhelimelle. Tuli noi bayerin 770 32ohm hommattua niin tuntuu ettei anna oikein kunnon potkua suoraan liitettynä. Eli noille kuullokkeille sopivaa voisi suositella. Ihan suomeata, amazonista tai jos pakko niin ali expreskin menee.

Edit... Varmaan jompikumpi noista... Pärjääkö tolla halvemmalla ja antaako tarpeeksi tehoja noille bayereille???

 
Viimeksi muokattu:
BTR5 on mun mielestä ainakin hyvä valinta.
Suht hyvin tehoa noin pieneksi - varsinkin balansoituna.
BT toimii ja kuuluu hyvin.
Tukee montaa koodekkia.
 
Olen tässä pidemmän aikaa pyöritellyt mielessäni uuden DAC & vahvistin-combon hankkimista. Topping L30 & E30 yhdistelmää harkitsin aikaisemmin, mutta nyt huomasin myös tuon DX3 Pro+:n olemassaolon.

Pääasiallinen käyttö tulee olemaan kuulokkeiden ajo (Monoprice M1060C ja Beyerin DT 990 kakkosluureina). DX3:ssa näyttäisi olevan myös line out eli pystyn tarvittaessa ajelemaan myös kaiuttimia tuolla.

DX3 Pro+ olisi karkeasti satasen halvempi kuin tuo toinen yhdistelmä. Kumpi näistä olisi parempi setti, vai ovatko edes vertailukelpoisia? Mitä "menetän" jos ostan DX3:n enkä tuota L30 + E30 comboa?
 
Mielenkiintoinen käytännön sähköopillinen havainto häiriöäänistä: kuvassa näkyvä SW51+ -putkivahvari ottaa häiriöääntä päällä olevasta Schiit Mjolnir 2 -vahvarista, vaikka SW51+ on pois päältä ja kaikki piuhat irti kuulokeulostuloa lukuun ottamatta. Liittynee ilmeisesti Mjolnirin isoon virtalähteeseen jollain tapaa. Jos nostan alla olevaa vahvistinta vielä korkeammalle, häiriöääni voimistuu selvästi. Häiriöääni poistuu kokonaan, jos molemmissa vahvareissa on virta päällä.

Käytännössähän tällä ei ole merkitystä muuta kuin sen kannalta, että tapana on tähän asti ollut jättää kuulokkeet kiinni molempiin vahvareihin 24/7 (Mjolnir 2 ajaa Arya Stealtheja ja SW51+ ZMF Autereja). Jatkossa nykäisen ZMF:t irti.

Ilmiö liittynee mahdollisesti laitteiden pinoamiseen, josta Schiit varoittaa Lokiuksen manuaalissa seuraavasti:

"1. Locate Lokius away from other
components that have transformers in them.

As in, Lokius is an LC (inductor-capacitor) equal-
izer. The inductors may pick up hum from other
components. Stacking Lokius on top of a Vidar
(for example) may cause audible hum through
your speakers or headphones. If you hear hum,
move Lokius away from other components.
That’s why they make these things called
“shelves” and “racks.”
 

Liitteet

  • IMG_20220801_160317.jpg
    IMG_20220801_160317.jpg
    1,7 MB · Luettu: 73
Mielenkiintoinen käytännön sähköopillinen havainto häiriöäänistä: kuvassa näkyvä SW51+ -putkivahvari ottaa häiriöääntä päällä olevasta Schiit Mjolnir 2 -vahvarista, vaikka SW51+ on pois päältä ja kaikki piuhat irti kuulokeulostuloa lukuun ottamatta. Liittynee ilmeisesti Mjolnirin isoon virtalähteeseen jollain tapaa. Jos nostan alla olevaa vahvistinta vielä korkeammalle, häiriöääni voimistuu selvästi. Häiriöääni poistuu kokonaan, jos molemmissa vahvareissa on virta päällä.

Käytännössähän tällä ei ole merkitystä muuta kuin sen kannalta, että tapana on tähän asti ollut jättää kuulokkeet kiinni molempiin vahvareihin 24/7 (Mjolnir 2 ajaa Arya Stealtheja ja SW51+ ZMF Autereja). Jatkossa nykäisen ZMF:t irti.

Ilmiö liittynee mahdollisesti laitteiden pinoamiseen, josta Schiit varoittaa Lokiuksen manuaalissa seuraavasti:

"1. Locate Lokius away from other
components that have transformers in them.

As in, Lokius is an LC (inductor-capacitor) equal-
izer. The inductors may pick up hum from other
components. Stacking Lokius on top of a Vidar
(for example) may cause audible hum through
your speakers or headphones. If you hear hum,
move Lokius away from other components.
That’s why they make these things called
“shelves” and “racks.”
Kuulostaa siltä että ESD-suojaukset on tehty vähän miten sattuu kyseisissä laitteissa. Ei noiden 50Hz ESD pärinöiden suodattaminen passiivisilla rakenteilla mitään rakettitiedettä ole. Vai millaisista häiriöäänistä on kyse?
 
Kuulostaa siltä että ESD-suojaukset on tehty vähän miten sattuu kyseisissä laitteissa. Ei noiden 50Hz ESD pärinöiden suodattaminen passiivisilla rakenteilla mitään rakettitiedettä ole. Vai millaisista häiriöäänistä on kyse?

Varmaankin juuri tuosta 50hz-pörinästä on kyse. Kuuluu siis vain silloin, jos kuvassa alatasolla oleva vahvistin on kokonaan pois päältä ja ylätasolla oleva vahvistin on päällä. Mjolnir itse ei pörise ikinä missään tilanteessa.

SW51+ sen sijaan on venäläisvalmisteinen käsintehty putkivahvistin, niin varmaankin suojaus voi olla sen osalta vajavainen.
 
Olen tässä pidemmän aikaa pyöritellyt mielessäni uuden DAC & vahvistin-combon hankkimista. Topping L30 & E30 yhdistelmää harkitsin aikaisemmin, mutta nyt huomasin myös tuon DX3 Pro+:n olemassaolon.

Pääasiallinen käyttö tulee olemaan kuulokkeiden ajo (Monoprice M1060C ja Beyerin DT 990 kakkosluureina). DX3:ssa näyttäisi olevan myös line out eli pystyn tarvittaessa ajelemaan myös kaiuttimia tuolla.

DX3 Pro+ olisi karkeasti satasen halvempi kuin tuo toinen yhdistelmä. Kumpi näistä olisi parempi setti, vai ovatko edes vertailukelpoisia? Mitä "menetän" jos ostan DX3:n enkä tuota L30 + E30 comboa?
Tuskin nyt mitään, kun et kerro mistä kokoonpanosta tulet.

Itse näistä laittaisin rahani kiinni L30 + E30 pariin. Toki rahaa menee RCA kaapeleihin noiden kahden välille. Pikkurahaa ja tai jos on "Tarjoussetti", niin... :thumbsup:
Nopeasti katsottuna "parempi" DAC piiri, mutta selvästi parempi kuulokevahvistin.

Liitännät kummassakin tapauksessa erittäin hyvät, mutta ilmeisesti "Topping DX3 Pro V2, € 219.99 | Hifitalo | Black | Hifitalo" on myös Sinihammas, joilleikin se on Deal Breaker.
 
Tuskin nyt mitään, kun et kerro mistä kokoonpanosta tulet.

Itse näistä laittaisin rahani kiinni L30 + E30 pariin. Toki rahaa menee RCA kaapeleihin noiden kahden välille. Pikkurahaa ja tai jos on "Tarjoussetti", niin... :thumbsup:
Nopeasti katsottuna "parempi" DAC piiri, mutta selvästi parempi kuulokevahvistin.

Liitännät kummassakin tapauksessa erittäin hyvät, mutta ilmeisesti "Topping DX3 Pro V2, € 219.99 | Hifitalo | Black | Hifitalo" on myös Sinihammas, joilleikin se on Deal Breaker.
Kannattaa huomioida, että Topping DX3 Pro ja DX3 Pro+ ovat kaksi eri tuotetta, joista "+" versio suoriutuu huomattavasti paremmin. Tässä eräältä toiselta foorumilta lainattu vitsi, joka kiteyttää hyvin Pro+ mallin hinta-laatu suhteen.
1659560004460.png
 
Tuskin nyt mitään, kun et kerro mistä kokoonpanosta tulet.

Itse näistä laittaisin rahani kiinni L30 + E30 pariin. Toki rahaa menee RCA kaapeleihin noiden kahden välille. Pikkurahaa ja tai jos on "Tarjoussetti", niin... :thumbsup:
Nopeasti katsottuna "parempi" DAC piiri, mutta selvästi parempi kuulokevahvistin.

Liitännät kummassakin tapauksessa erittäin hyvät, mutta ilmeisesti "Topping DX3 Pro V2, € 219.99 | Hifitalo | Black | Hifitalo" on myös Sinihammas, joilleikin se on Deal Breaker.

Nyt tosiaan käytössä verkkokaupan Procaster-merkkinen DAC, en tiedä miten vertautuu näihin mutta luulisin että parannusta tulisi kummalla setupilla vaan. ProCaster DAC-03 - USB-DAC mk II 89,90
Tuosta on alkanut volumenuppi rahisemaan niin saa hyvän tekosyyn päivittää johonkin parempaan.
 
Nyt tosiaan käytössä verkkokaupan Procaster-merkkinen DAC, en tiedä miten vertautuu näihin mutta luulisin että parannusta tulisi kummalla setupilla vaan. ProCaster DAC-03 - USB-DAC mk II 89,90
Tuosta on alkanut volumenuppi rahisemaan niin saa hyvän tekosyyn päivittää johonkin parempaan.

1659620021313.jpeg

Oookei, Liikaa Hifiä päässä taas, mutta valitset kumman Vaan o_O niin, Varmasti parempi on ja myös tulevaisuuden kuulokkeilla.
 
Hmm, No täältä Forumilta ostetut Topping L30:t saa jopa nämä Sennheiser HD 559 hätäsorsat kuulostamaan lähes Hyviltä :hmm:. Rakkina vanha Pro-Ject DAC Box E, joka on muuten ihan OK, mutta vanha ja väsynyt :love2: ihan kuin omistajansa.
 
Viimeksi muokattu:
Hmm, No täältä Forumilta ostetut Topping L30:t saa jopa nämä Sennheiser HD 559 hätäsorsat kuulostamaan lähes Hyviltä :hmm:. Rakkina vanha Pro-Ject DAC Box E, joka on muuten ihan OK, mutta vanha ja väsynyt :love2: ihan kuin omistajansa.
Vaan kun Vetäisin tähän perään Hifiman HE 400Se:t, niin Musiikki palasi :D , vaan kuka söi tehot? Gain 0:lla ei riitä Nuppi Kaakkoon että korvissa sattuu, WTF???

Toisaalta mistä valitan? Musiikki kulkee, Sundaran uudet Muffit istuu etäTullissa :mad: (Vitun vihollinen, Verottajakin on mukavampi) ja lähes jokainen kuuntelupaikka on OK. No osa kamoista tarttee liimaa....
 
Viimeksi muokattu:
Hei, klipsch heritage headphone amplifier rutisee, vika paikallistettu dacciin tai kuulokevahvistimeen ja ei kiinnostusta korjata, eikä takuuta enää ole. Etsinnässä vastaavaa dac/amp komboa suurinpiirtein samaan hintaan eli alle 400€, suoriutuuko toppingin dx3pro+ samanlailla? Kuulokkeina balansoidut dt1990 pro:t, balansointia en välttämättä tarvitse. vaihdan orkkispiuhan ja teen johtomuutoksen kuulokkeisiin.
 
Hei, klipsch heritage headphone amplifier rutisee, vika paikallistettu dacciin tai kuulokevahvistimeen ja ei kiinnostusta korjata, eikä takuuta enää ole. Etsinnässä vastaavaa dac/amp komboa suurinpiirtein samaan hintaan eli alle 400€, suoriutuuko toppingin dx3pro+ samanlailla? Kuulokkeina balansoidut dt1990 pro:t, balansointia en välttämättä tarvitse. vaihdan orkkispiuhan ja teen johtomuutoksen kuulokkeisiin.

Mulla ollut dx3pro+ hd800s kanssa. Olen ollut tyytyväinen ominaisuuksiin, esim. Kun käytössä on LG C2 42" näyttönä niin saan äänet Bluetoothin kautta, välillä laitan suoraan luurista musat ja työpöydällä USB + Apo eq.

Tehoja piisaa omaan käyttöön enemmän kuin tarpeeksi. Ulkonäkö miellyttää.

Kaukosäädin on kiva lisä, mutta istun laitteen vieressä niin ei itselle ole käyttöä. Voisin kuvitella, esim. Joku saattaisi kuunnella TV ääniä luureilla kauempana laitteesta jolloin kaukosäädin on todella kätevä tai ottaa dac mukaan mökille ja kuuntelee Bluetoothin kautta kunnon luureilla musaa.

Laitteen säätönuppi on heikoin lenkki, sen tuntuma on huono ja välillä sisältää hieman viivettä.

Aikaisemmin oli käytössä L30 + d10s, mielestä dx3pro+ kuulostaa paremmalta, mutta en tehnyt suurempaa vertailua kun kerkesin myymään edelliset pois.
 
Hei, klipsch heritage headphone amplifier rutisee, vika paikallistettu dacciin tai kuulokevahvistimeen ja ei kiinnostusta korjata, eikä takuuta enää ole. Etsinnässä vastaavaa dac/amp komboa suurinpiirtein samaan hintaan eli alle 400€, suoriutuuko toppingin dx3pro+ samanlailla? Kuulokkeina balansoidut dt1990 pro:t, balansointia en välttämättä tarvitse. vaihdan orkkispiuhan ja teen johtomuutoksen kuulokkeisiin.
Kyseinen kombo löytyy ja eipä tässä hirveästi ole valittamista. Vaikea verrata klipschiin, kun en ole omistanut. Beyereissä on Dekonin elite velour padit.

toppingbeyer.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vaan kun Vetäisin tähän perään Hifiman HE 400Se:t, niin Musiikki palasi :D , vaan kuka söi tehot? Gain 0:lla ei riitä Nuppi Kaakkoon että korvissa sattuu, WTF???

Toisaalta mistä valitan? Musiikki kulkee, Sundaran uudet Muffit istuu etäTullissa :mad: (Vitun vihollinen, Verottajakin on mukavampi) ja lähes jokainen kuuntelupaikka on OK. No osa kamoista tarttee liimaa....
Ahneet nää 400SE:t on, mutta kulkee kyllä kun niitä ruokkii ja koska hoksasin Että Topping L30 Level II on myös ilmestynyt, niin Laitoin tilaukseen varsinkin, kun värinkin sai valita.
 
Tuo Topping L30 II ja E30 combo voisi olla passeli setti Sundaroille :hmm:, vai kannattaako ennemmin L50+E50 combo?
 
Tuo Topping L30 II ja E30 combo voisi olla passeli setti Sundaroille :hmm:, vai kannattaako ennemmin L50+E50 combo?
L30 II ja E30 II (2. versio) riittävät varmasti. L50:n jättäisin väliin koska kyseessä ei ole 100% balansoitu vahvistin. Vaihtoehtoisesti kannattaa harkita DX3 Pro+ (Plus-versiota).
 
L30 II ja E30 II (2. versio) riittävät varmasti. L50:n jättäisin väliin koska kyseessä ei ole 100% balansoitu vahvistin. Vaihtoehtoisesti kannattaa harkita DX3 Pro+ (Plus-versiota).
Laitoin ennakkotilaukseen tuon L30 II + E30 II combon. Katselin myös tuota DX3 Pro+, muuten asiallisen oloinen laite mutta minijack liittimestä miinusta.
 
L30 II ja E30 II (2. versio) riittävät varmasti. L50:n jättäisin väliin koska kyseessä ei ole 100% balansoitu vahvistin. Vaihtoehtoisesti kannattaa harkita DX3 Pro+ (Plus-versiota).
Tuo Topping 50 sarja on kyllä jäämässä pahaan välikäteen, kun ainakin tekniset arvot ovat näin nopeasti katsottuna lähes identtiset 30 V2 sarjan kanssa. Siis vahvistimissa, en tutkaillut Dacceja nyt.
 
Laitoin ennakkotilaukseen tuon L30 II + E30 II combon. Katselin myös tuota DX3 Pro+, muuten asiallisen oloinen laite mutta minijack liittimestä miinusta.
Itseä ei tuo minijack haittaa, koska osa noista 100-150€ kuulokkeista käyttää sitä (Kumpaankiin suuntaan) ja näistä osa on ihan hyviä (Itsekin ostanut monia).

Ja veikkaisin että tämä DX30 Pro+ Dac/Amp Kompo viehättää varmasti montakin uudempaa Hifistiä. (Hinta/Laatu). Toinen hyvä on kait "ZEN DAC V2 by iFi audio - Super-affordable DAC/amp from iFi audio".

Itse laitoin tuon L30 II tulemaan, koska tästä vanhasta L30 (Just Joo, ollut talossa 10 päivää) jotain jää puuttumaan?. Liikaa Gain+XXX, liikaa vääntöä ja kuumuutta? Muuten OK ja tämä siis Hifiman HE400SE:n kanssa.

Topping + Sundarat? No, odotetaan mitä tulee :lol:, omatkin LII ovat vasta tulossa. Toivottavasti tällä kertaa ennen joulua vaan pitäähän jotain odottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin ennakkotilaukseen tuon L30 II + E30 II combon. Katselin myös tuota DX3 Pro+, muuten asiallisen oloinen laite mutta minijack liittimestä miinusta.
Viimein sain nämä Sundarat kuuntelukuntoon ja jos nämä rummuttaa nyt meikän L30 V1, niin tuskin on odotettavissa paskempaakaan L30 V2:sta, + Parempi DAC. Hmm, odotus on kidutus.
 
Viimeksi muokattu:
Asennustyömaana uuden DAC-piirilevyn vaihto Schiit Bifrost kakkoseen. Kallishan tämä oli (300$ plus rahti ja ALV), mutta mielestäni Schiit Audiolta reilu veto uusintaa takuu viiteen vuoteen kaikilta Bifrost kakkosen omistajilta, jotka uuden piirilevyn pistivät tilaukseen. Olen ekohipistä kaukana monessa suhteessa, mutta tässä kohtaa tuli hyvä fiilis siitä, että käytössä on modulaarinen DAC, joka on päivitettävissä.

Äänestä sen verran, että omiin korviin se ihan todellisesti muuttui jonkin verran: detaljien onkiminen musiikista tuntuu helpommalta (mahdollisesti kirkkaampi saundi?), mutta samalla Bifrost kakkoselle ominainen aavistuksen läski ja hymyn huulille nostava tumman bassovoittoinen soundi ei ole täysin entisensä. En sinänsä ihmettele yksittäisiä Head-Fi-kommentteja, joiden perusteella hyvin pieni osa ostajista on preferoinut alkuperäistä piirilevyä. Muutoksen myötä Bifrostissa on nyt hardiksen tasolla täysin balansoitu arkkitehtuuri ja DAC-chipin tärkeimmät osat tulee täysin eri valmistajalta.
 

Liitteet

  • IMG_20220818_203140.jpg
    IMG_20220818_203140.jpg
    5,4 MB · Luettu: 107

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom