Itse olen koittanut pidättäytyä perehtymästä tähän kovinkaan tarmokkaasti. Jos olisin jonkin asian fanipoika, niin se olisi varmaan Cyberpunk-genre. Kolmessa eri peliporukassa tullut aikanaan pelattua kynä-paperi-versioita, sekä luettua kaikki silloin aikanaan käsiini saama kirjallisuus (varsinkin Sprawl-trilogia moneen kertaan, jonka ensimmäinen osa on meikäläisen lempiopus, jonka olen lukenut yhteensä varmaan kymmeneen kertaan vuosien saatossa) enkä varmaan pysty olemaan pettymättä tähän. Sen vähän näkemäni perusteella meikäläiselle ei kyllä välity tästä pätkääkään se fiilis mikä genren kirjallisuudesta tai alkuperäisestä ropesta. Ihan jossain eri maailmassa tuntuu olevan tämän pelin Nightcity. Täten aionkin odottaa kunnes saa konetta päivitettyä hieman ja peliä saadaan pätsättyä toivonmukaan edes vähän, vaikken kuvittelekaan että maailmaa rukattaisiin uskollisemmaksi lähdemateriaalille. Vähän kyllä kutkuttelisi, onko se nyt sitten sitä FOMOa vaiko mitä?
Jossain näkemässäni trailerissa oli muutaman sekunnin pätkä jossain välissä, jonka saattaisi tulkita pelin virtuaalitodellisuudeksi (josta käytettiin lähdemateriaalissa omituista nimitystä: Matriisi,) mutta onko tässä ylipäätään dekkeri-hahmoluokkaa? Tuo trailerissa ollut "hakkeri" tai mikälie oli ainakin jotain ihan muuta ja olisi varmaan lähdemateriaalin kannalta uskottavampaa jos niitä demoneita loitsittaisiin esim nuolipyssy+joku-hullu-huume-kombinaatiolla, kuin "häksäämällä."
Tuossa ajetaan pärrällä pitkin Nightcityä, RT + 4K: