Cyberpunk 2077

Sinänsähän nämä hypekampanjat ja kirjeet "gamereille" ovat vastaanottoa myöten hyvin kaksinaamaisia, kun kaikille osallisille on edullisinta, ettei puhuta suoraan vaan kierrellen näiden projektien tilasta ja tulevaisuudesta, jotta brändi, hype tai myynti vetäisi jatkossakin parin täkyn vauhdittamana.

Puhutko nyt Cyberpunkista vai Star Citizenistä?

Nojoo. En nyt tiedä onko CD Projekt millään tavalla ilmoitusvelvollinen pelin tilasta muille kuin omistajilleen. Varsinkaan kun yhdelläkään potentiaalisella pelin ostajalla ei ole vielä senttiäkään rahaa kiinni tässä tekeleessä. Kaikilla pelimaailman toimijoilla ei ole mahdollisuutta samanlaiseen luksukseen.

Sieltä tulee aikanaan pihalle heidän oma visionsa aihealueesta ja maksukykyiset pelaajat lopulta päättää oliko tekele sen kaiken vaivan arvoinen. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin sieltä olisi tulossa hyvällä tarinalla ja maailmalla varustettu noin 100+ -tuntinen pelikokemus, josta voi huoletta pulittaa sen 60€. Asiat voi mennä helposti toisin, mutta jos ja kun sieltä ei ole tulossa mitään pre-order bonus pasketta, niin pelin voi huoletta ostaa vaikka kuukausi julkaisun jälkeen. Olisko tuo ajankohta sitten kesäkuussa 2020?

Kaikkihan tiedämme, että rahoille olisi kiva saada vastinetta, joten täytyy olla tarkkana ostoksiensa suhteen :cigar2:
 
Trailerin ensivaikutelma oli melko haalea, mutta kun tuon katsoo useamman kerran, pelimaailmasta alkaa saada jonkinlaista otetta. Mitä tulee vuorokaudenaikaan ja väripalettiin, itse olisin pitänyt Blader Runnerin sateinen yö -estetiikkaan jumittumista täysin pelkurimaisena ratkaisuna. Halpa jäljittely olisi kertonut, ettei tulossa ole muuta kuin mielikuvitukseton pastissi. Nyt maailma on auki, ja kukaan ei tarkalleen tiedä, mitä sieltä on tulossa. Ja se on hyvä asia.
 
Miksi helvetissä jengi vetää semantiikkavääntöä tuosta vitun ”cyberpunk” sanasta? Ei ketään kiinnosta vittuakaan jos teknisesti joskus pölyisissä historian kirjoissa joku on määritellyt jonkin joksikin. Vai syöttekö pizzan sijasta lautasellisen paskaa tyytyväisenä jos joku fedora löytää jostain historiasta ensimmäisen viittauksen pizza sanaan jolloin se tarkoitti ulostetta?

Ihmisillä oli tietyt odotukset peliä ja sen maailmaa kohtaa (2013 trailerin ja witcher 3 ansiosta) ja uusi trailer veti maton ainakin osittain jengin alta. Miten pelille käy jää nähtäväksi.

Kyllä tässä kaikki tätä peliä odottaa innoissaan. Ei tarvitse saada paskahalvausta jos kaikki eivät ole tyytyväisiä kaikkeen mahdolliseen. Tulee hiukan mieleen 2005 tms kun Nintendo Wii julkistettiin ja jos uskalsi sanoa mitään vastaan joutui joukkolynkkaukseen.:D
 
Kukaan ei kai kieltänyt CD Projekt Rediä julkaisemasta esimerkiksi konseptikuvia pelistään viimeisen viiden vuoden aikana, joissa olisi ollut muutakin kuin se alkutiiserin visio, kun puhutaan kuitenkin jo aiemminkin eri medioissa hahmotellusta maailmasta. Sinänsähän nämä hypekampanjat ja kirjeet "gamereille" ovat vastaanottoa myöten hyvin kaksinaamaisia, kun kaikille osallisille on edullisinta, ettei puhuta suoraan vaan kierrellen näiden projektien tilasta ja tulevaisuudesta, jotta brändi, hype tai myynti vetäisi jatkossakin parin täkyn vauhdittamana.

Jos näytät ennakkoon paljon pelikuvaa, niin myöhemmin julkaisussa nousee kohu kun onkin muutettu jotain, eikä olekaan enää samanlaista kuin 5 vuotta sitten. Sitten taas jos et näytä mitään pitkään aikaan, niin sekin on "kusetusta" ja hypetystä. Milloinkaan ei ole hyvä.
 
Aika pöljää ulista siitä, että pelissä on välillä päiväkin. Kyllä itselle kolahti traileri todella lujaa ja niitä perinteisiä irokeesi, nahkatakki, niitti punkkareitakin notkui kaduilla jotka omalla tavallaan kuuluvat myös cyberpunkkiin kaikkien futurististen härpäkkeiden lisäksi.
 
niitä perinteisiä irokeesi, nahkatakki, niitti punkkareitakin notkui kaduilla jotka omalla tavallaan kuuluvat myös cyberpunkkiin kaikkien futurististen härpäkkeiden lisäksi.
Pelin esikuvanahan siis on Cyberpunk 2020 missä on erilaista porukkaa jotka on jaoteltu tyyliin "rockerboys, netrunners, fixers, nomads" jne jne ja jokaista ryhmittymää värittää myös oma tapa pukeutua. Siinäkään mielessä en itse näe syytä huolestua kun jo tossa trailerissa vilahtaa useampia noista joten ihan selvästi CDPR on ainakin jossain määrin uskollinen lähdemateriaalille.

Kyllä se tässä kohtaa vaan kannattaa ehkä odotella lisää sen sijaan että ylianalysoi yhtä ~parin minuutin traileria pelistä joka ei ilmesty vielä varmaan pariin vuoteenkaan.
 
Pelin esikuvanahan siis on Cyberpunk 2020 missä on erilaista porukkaa jotka on jaoteltu tyyliin "rockerboys, netrunners, fixers, nomads" jne jne ja jokaista ryhmittymää värittää myös oma tapa pukeutua. Siinäkään mielessä en itse näe syytä huolestua kun jo tossa trailerissa vilahtaa useampia noista joten ihan selvästi CDPR on ainakin jossain määrin uskollinen lähdemateriaalille.

Kyllä se tässä kohtaa vaan kannattaa ehkä odotella lisää sen sijaan että ylianalysoi yhtä ~parin minuutin traileria pelistä joka ei ilmesty vielä varmaan pariin vuoteenkaan.
Siis, käsittääkseni sen Cyberpunk pelin luoja on hyvin tiiviissä yhteistyössä CDPR:n kanssa. Varmasti on peli lähdemateriaalille uskollinen.
 
Siis, käsittääkseni sen Cyberpunk pelin luoja on hyvin tiiviissä yhteistyössä CDPR:n kanssa. Varmasti on peli lähdemateriaalille uskollinen.

Ja jos on fiksu niin on pedannu itelleen prosenttiosuuden CP2077:n myynneistä, toisin kuin muuan toinen herra jonka materiaaliin Witcherit perustui.. :vihellys:
 
Siis, käsittääkseni sen Cyberpunk pelin luoja on hyvin tiiviissä yhteistyössä CDPR:n kanssa. Varmasti on peli lähdemateriaalille uskollinen.
Onkohan ottanut rojaltit vaiko tulot pelin menestyksen mukaan.

Sapkowskiahan vittutti kun ei ottanut tuloja pelien menestyksien mukaan vain pienen kerta korvauksen kun myi lisenssi oikeudet CD projekt redille.

Witcherin luoja tunnustaa tehneensä suuren virheen

Edit: Henkka kerkeskin aikasemmin.
 
Taitaa olla että 90-luvun alussa Cyberpunk 2020:sta ja sen lisäosia pelaneet olivat yllättyneitä että traileri alkoi auringon paisteella. Niin olin minäkin, eikä ihmettelyn ihmettelyyn kannata keskittyä liikaa kun aivan selvästi puhutaan eriasioista. Cyberpunk 2077 ei ole CDProjectredin oma keksimä vaan se perustuu Cyberpunk 2020 maailmaan.

Cyberpunk 2020 – Wikipedia
Cyberpunk 2020 -pelimaailma sijoittuu vuoden 2020 Pohjois-Amerikkaan. Peli sijoittuu usein Night Cityn kaupunkiin, joka on kuvitteellinen rannikkokaupunki San Franciscon ja Los Angelesin välissä. Pelimaailman aikajana pohjautuu 90-luvun alun käsitykseen tulevaisuudesta, ja eräät todellisuuden kehityssuunnat eivät siksi heijastu pelin tulevaisuusnäkymään. Näitä ovat esimerkiksi Neuvostoliiton hajoaminen, Internetin kasvu sekä GSM-matkapuhelinstandardi.

Kuvia kirjojen kansista:
cyberpunk2020_1-500x348.jpg

pikkukuva.php

pikkukuva.php
 
Ei kai se aina voi sataa dystopiassakaan, miten realistista se olisi? Olennaista kai on äärimmäiset säänvaihtelut, eli jossain voi paistaa aurinko suurimman osan ajasta ja onkin sitten kuivaa kuin saharassa ja se sade saadaan sitten muualla liiaksikin.Ja sitten toistepäin. Eiköhän sitä sadetta ja pimeyttä löydy kaikille pettyneillekin?

Valitin itsekin Battlefield V:n naisvammaisesta, että ymmärrän tiettyyn rajaan asti, mutta kun tuntuu että kaikista tulevista peleistä on ny hirvee valitus päällä, kun ei justaan ole sitä mitä omassa pienessä päässä on kuviteltu.
 
Trailerin tykkäys ratio on tyyliin 98-99% joten hyvin porukka ottanut vastaan. Ja cd projekt on sanonut tyyliin 4-5 vuotta sitten, ettei ne ole tekemässä bladerunner peliä.

Huikea traileri oli tämä ja ylivoimaisesti yksityiskohtaisin kaikista e3 trailereista. Porukka joka ei tunne cp2020 ei vain tunnista kaikkia yksityiskohtia.

Hyvä analyysi trailerista.
 
Hyvä oli ja tuli vastaan paljon juttuja jotka olisi pitänyt huomata mutten huomannut. Nauratti kun tuokin tyyppi yllättyi auringon paistetta 7m40s kohdalla. :D

Arasaka, Trauma Team, ihmisyyspisteet, lastut... Paljon jo unohtuneita sanoja vuodelta 1993. :D
 
Ensimmäisen persoonan RPG tulossa!
 
Gibsonhan tuossa valitti, että peli on juuttunut LIIKAA cyberpunk-tropeihin 80-luvun alusta. Omassa fiktiossaan Gibsonhan on siirtynyt erilaiseen lähitulevaisuuteen ja megatrendien kuvailuun, vähän Douglas Couplandin tavoin. Bridge-trilogia menee vielä läheltä cyberpunkkia, mutta nämä suht "uudet" eli Pattern Recognition, Spook Country ja Zero History ovat sitten ihan tätä päivää - ja myös erittäin suositeltavia. Parasta Gibsonin tuotantoa.
 
Haastattelun perusteella peli tulee olemaan todella hieno. Pakkohankinta.
 
Juu haastis nosti mielenkiintoa ihan erillä tavalla kuin se mitäänsanomaton traileri.
 
Twiittejä Andrew Reinerilta sanoi:
"Cyberpunk 2077 is a first-person RPG. Open world, sprawling city, no load screens. Run and gun, cover-based gunplay. Drive in first or third person. Tons of choice, upgrades. Visually stunning."

"Cyberpunk 2077 is like Rockstar levels of open-world craziness. Beautiful, detailed, choice everywhere. Gunplay is wicked. Can run on walls, plant into them with blades, drop onto foes, slice their heads off. Slow time, use mods to control bots. Wow. Wow. Wow."

Kuulostaa hyvältä.
 
Minulle ei oikeastaan merkkaa pätkääkään nämä onko Blade Runner (elokuva) tyylistä sademaisemaan vai päivänvaloa.


Mutta se pisti silmään tuossa Trailerissa että yksityikohtaisuudessa oli edustan ja taustan välillä hurja ero
niin että taustat olivat aivan liian pelkistettyjä.

Oliko kysessä taustojen osalta tahallinen Trailerin tyylittely vai ...

Onko todellakin niin vähän materiaalia valmiina että ne taustat oli pakko huitaista karikatyylillä
että saatiin Traileri valmiiksi E3:een mennessä ...

Vai onko pelissä todellakin tarkoitus käyttää tuollaista tyyliä jossa taustat on hirveän pelkistettyjä (jos on niin en pidä siitä)
 
Viimeksi muokattu:
Hmm. Onkohan ääninäytelty päähenkilö hyvä ratkaisu, jos hahmon saa tehdä itse? Fallout 4:ssä homma ei toiminut yhtään, mutta saattoi johtua pelisarjan historiasta. Myös nuo esiin hyppivät vahinkonumerot voivat olla huono juttu immersion kannalta. Toivottavasti ne saa pois.
 
Hmm. Onkohan ääninäytelty päähenkilö hyvä ratkaisu, jos hahmon saa tehdä itse? Fallout 4:ssä homma ei toiminut yhtään, mutta saattoi johtua pelisarjan historiasta. Myös nuo esiin hyppivät vahinkonumerot voivat olla huono juttu immersion kannalta. Toivottavasti ne saa pois.
On täysin mahdolista että se ääninäytelty päähenkilö on vain tuon Trailerin keino kertoa enempi pelistä kuin pelkkä kuva kertoisi.
 
Gibsonhan tuossa valitti, että peli on juuttunut LIIKAA cyberpunk-tropeihin 80-luvun alusta. Omassa fiktiossaan Gibsonhan on siirtynyt erilaiseen lähitulevaisuuteen ja megatrendien kuvailuun, vähän Douglas Couplandin tavoin. Bridge-trilogia menee vielä läheltä cyberpunkkia, mutta nämä suht "uudet" eli Pattern Recognition, Spook Country ja Zero History ovat sitten ihan tätä päivää - ja myös erittäin suositeltavia. Parasta Gibsonin tuotantoa.

Mennyt vähän ohi minulta, missä Gibson kommentoi tätä peliä, onko linkkiä?
 
Kunnon jeesuspeli tulossa. Kuulostaa niin hyvältä, etten uskoisi lukemaani ellen olisi pelannut Witcher 3:a. Toivottavasti ei käy kuten yhdelle toiselle studiolle, jolla oli myös huippuhyvä maine ja digitaalinen pelikauppa...

Ainoa asia mikä tosiaan hiertää on tuo konflikti itse tehdyn ja ääninäytellyn hahmon välillä. Valmis hahmo mallia Adam Jensen ja kokonaan itse tehty mallia New Vegasin kuriiri ovat molemmat erittäin toimivia ratkaisuja, mutta ongelmia syntyy kun niitä alkaa yhdistelemään. Fallout 4 löi immersion Super Sledgellä mäsäksi aina kun päähenkilö avasi suunsa, mutta se olikin monen tekijän summa - paska käsikirjoitus, keskinkertainen ääninäyttely ja kammottava arvailuun perustuva dialogipyörä vaikuttivat kukin asiaan.

Mass Effectissä homma toimi, yleensä. Ehkä tulossa onkin jotain sen tyylistä. Olisin silti mieluummin toivonut New Vegasin mallista ratkaisua, jossa peli kertoo mitä sinulle on tapahtunut mutta ei mitään siitä kuka olet ja mitä haluat. En ole tosin varma olisiko se toteutettavissa ääninäyttelyllä.
 
Infoa tekstimuodossa

■ The Role-Playing Game of the Dark Future

About the Game

In 2077, America is in pieces. Megacorps control life in all its aspects from the top floors of their sky-high fortresses. Down below, drug-pushing gangs, dirty-tech hustlers, and slingers of illicit braindances run the streets. The world in between is where decadence, sex, and pop culture mix with violent crime, extreme poverty, and the unattainable promise of the American Dream.

In a world where you have no future, what matters is that you control who you are. To survive and protect your independence, you modify your body with advanced cyberware and take jobs others would never dare. You choose to live free, bound by no systems or controls—the only rules you obey are your own. Because you’re a Cyberpunk.

In Cyberpunk 2077 you play as V—a hired gun on the rise and you just got your first serious contract. In a world of cyberenhanced street warriors, tech-savvy netrunners, and corporate lifehackers, today you take your first step towards becoming an urban legend.

■ Become a street mercenary of the future…

Create a hero able to survive in America’s most dangerous megacity.

  • Create Your Own Cyberpunk Your name is V, and you can be anyone you want to be. Cyberpunk 2077 will feature full character customization, with gender, appearance, and personal background all affecting the shape of your game. As you progress. you’ll develop skills in urban warfare and network hacking, as well as modify your body with cyberware like infra-red eyes or neural reflex boosters.
  • Fluid Class System – Become a Netrunner. Techie or Solo.. or a mix of all three. Cyberpunk 2077 doesn’t impose any player roles and allows all available classes.
  • See Night City Through Your EyesCyberpunk 2077 brings first-person perspective back to the role-playing genre. Deep narrative immersion is a key design priority, and you’ll experience the story of the game’s protagonist entirely through their eyes.
  • Interactive Dialogue Control – You’re a participant, an agent, not an observer. Cyberpunk 2077 features an interactive dialogue system that gives players maximum control during conversations—comment on an uncooperative character’s tattoo to please them, or end a conversation early with a well-placed bullet. The choice is always yours.
  • Game Noir – With its mature approach to storytelling, Cyberpunk 2077 adopts elements of noir cinema and inserts them into the future of video games. Without a clear definition of what’s good or evil, in Cyberpunk 2077 you’ll make hard choices to define yourself in a city that wants to bring you to your knees.
■ …and enter the most decadent megacity…

Night City is a playground for dreamers, an urbarn jungle that offers luxury excess… or a bullet to the brain if you mess with the corporations.

  • Go Anywhere, Do AnythingCyberpunk 2077 is fully open-world, which means Night City is yours for the taking – if you’re prepared. With 6 distinct districts to explore, hundreds of buildings and thousands rooms to enter, and dozens of miles of roads to hit, there are always places to be and things to do.
  • You’re Worth What You Have – The world of cyberpunks is all about your gear. Wear designer clothes, buy (or steal) cars, and acquire black market military tech to help you during your missions. Then use blood money to invest in properties all around the city.
  • Jack In, Run the Net – Night City is fully connected and offers countless cyberspace access terminals. As you explore the Net, you’ll discover layers of hidden systems, firewalls, and security programs deployed to fry your brain. During missions, you’ll clash with hostile netrunners defending corporate megabuildings—both in cyberspace and in the real world.
■ …to uncover it’s dirtiest secrets.

Story-driven and action-packed, Cyberpunk 2077‘s cinematic plot was written to provide a rich and robust single-player experience. Offering dozens of hours of main arc quests and lots of additional activities like side quests and Street Stories, the game is a good fit for both hardcore completionists and gamers who like to focus on instant action. Featuring CD Projekt RED’s trademark storytelling system driven by choice and consequence, in Cyberpunk 2077 players navigate the streets of Night City along strongly contrasting paths to arrive at one of a range of story outcomes.

John Linneman (Digital Foundry, Eurogamer)
Cyberpunk 2077 is legit. I can’t even imagine this being current gen. Like holy shit. It’s like Deus Ex + Crysis + Witcher at a scale and level of detail that I’ve never seen. It’s the kind of game I’ve dreamt of for ages. That was one hell of an hour.

Hyvältä kuulostaa, Witcheri ei kiinnostanut ja jäikin tuntiin pelailut mutta tämä vaikuttaa jo kiinnostavalta.
 
Kristallipalloni kertoo että Cyberpunk valmistuu vuodelle 2019. Perusteluina se, että yleensä näitä kehitetään 3-4 vuotta ja CDPR:llä on suunnitteilla "next unannounced project" vuoden 2021 loppuun mennessä. Witcher 3:n lisäosat tuli valmiiksi 2016, joten 2019 osuisi sopivasti näiden projektien väliin.
 


Hyvältähän tämä kulostaa, ja tuon vajaan tunnin nähneiden suusta vain hyvää kuullut. Tämä on nyt peli mitä odotan eniten, Fallout 76 jää ostamatta. Toisaalta nuo kaksi ei taida ilmestyä edes lähekkäin eli sinällään ei väliä.
 
Taas kuolataan mainosvideoita ja -kuvia kieli pitkällä ja sinisilmäisesti uskotaan kehittäjien myyntipuheet. Mitään ei ole opittu :facepalm:

Älkää sitten yllättykö kun itse peli näyttääkin ulkoasultaan paljon huonommalta ja monenlaista ominaisuutta on karsittu.

 
Viimeksi muokattu:
Taas kuolataan mainosvideoita ja -kuvia kieli pitkällä ja sinisilmäisesti uskotaan kehittäjien myyntipuheet. Mitään ei ole opittu :facepalm:

Älkää sitten yllättykö kun itse peli näyttääkin ulkoasultaan paljon huonommalta ja monenlaista ominaisuutta on karsittu.

Okay, no aletaan joukolla negatiiviseksi ja valitetaan miksi koskaan kukaan ei tee hyviä pelejä niin ei tämäkään voi olla, happy?

Ottaen huomioon kehittäjän historian pelien parissa ja tuotteiden laadun, sekä nähdyt esittelyt ja peliä kurkkaamaan pääseiden innostusta taidan
kuitenkin odottaa ihan positiivisella innolla mitä on tulossa.
 
No pitäähän se jostaan valittaa, jos ei pelistä niin sitten pelaajista/faneista... Luulis käyvän elämä tympeeks ku kaikesta pitää hakemalla nähdä vain negatiivista, no jokainen tyylillään.
Tottahan se on että jos et koskaan innostu et myöskään pety, mut onko se nyt sitte hauskaa että kaikesta odotetaan vaan paskaa?
 
Älkää sitten yllättykö kun itse peli näyttääkin ulkoasultaan paljon huonommalta ja monenlaista ominaisuutta on karsittu.
Henkilökohtaisesti grafiikka ei voisi juuri vähempää kiinnostaa. Ostaisin tämän pelin oikein mielelläni vaikka Witcher 2:n tasoisilla grafiikoilla. Mitä ominaisuuksiin tulee niin onhan tuossa paljon luvattu, mutta CDPR on se firma johon luotan kaikista pelifirmoista eniten.
 
Taas kuolataan mainosvideoita ja -kuvia kieli pitkällä ja sinisilmäisesti uskotaan kehittäjien myyntipuheet. Mitään ei ole opittu :facepalm:

Älkää sitten yllättykö kun itse peli näyttääkin ulkoasultaan paljon huonommalta ja monenlaista ominaisuutta on karsittu.
Itse kyllä asetan odotukset melko korkealle ja mielestäni hyvästä syystäkin (Witcher 3).

Jos tulee pettymys niin sitten tulee. Ei siihen maailma kaadu.
 
Taas kuolataan mainosvideoita ja -kuvia kieli pitkällä ja sinisilmäisesti uskotaan kehittäjien myyntipuheet. Mitään ei ole opittu :facepalm:

Älkää sitten yllättykö kun itse peli näyttääkin ulkoasultaan paljon huonommalta ja monenlaista ominaisuutta on karsittu.

Oletpas fiksu ja nokkela kun osaat olla kyyninen. Kuinkahan paljon muita korkeammalla korokkeella kuvittelet olevasi kun vihjaat ettei muut täällä tajua promon olevan promoa?

Mielestäni CDPR ei ole antanut syytä olla lähtökohtaisesti jo ennakkoon pettynyt Cyberpunkiin.
 
Liekö kukaan kysynyt, että onko pelimaailma todella avoin vai onko pelin eri alueet lukittu pelihahmosi kulloisenkin levelin mukaan Witcher 3:n tapaan. Esimerkiksi siis levelin 30 örkki muuttuu levelin 99 örkiksi, jos pelihahmosi on vain tasoa 24, jolloin kartassa on suurimman osan aikaa alueita, joilla ei voi tehdä mitään.
Tuollainen kommentti ainakin oli vähän asiaan liittyen, eli level scaling. Sano suoraan ettei level scalingia ole.

Pitäisi olla timestamp 1:19:05.

 
Taas kuolataan mainosvideoita ja -kuvia kieli pitkällä ja sinisilmäisesti uskotaan kehittäjien myyntipuheet. Mitään ei ole opittu :facepalm:

Älkää sitten yllättykö kun itse peli näyttääkin ulkoasultaan paljon huonommalta ja monenlaista ominaisuutta on karsittu.


Tarkennatko vielä minkä pelin kohdalla CD Projekt Red on tuottanut pettymyksen?
Oliko se kenties Witcher 1, Witcher 2 vai Witcher 3 kohdalla? Vai Witcher 3 lisäosien?

Huomasithan, että tämä ei ole Ubisoftin tekemä?
 
Lompakolla voi sitten äänestellä "modituen" puutetta ja muutenkin kaikinpuolin paskoja pelejä. Pääasia ettei erehdy ostamaan sikaa säkissä vaan odottaa julkaisua ja vaikka vielä varmuuden vuoksi puoli vuotta sen päälle. Vai? :cigar2:
 
Liekö kukaan kysynyt, että onko pelimaailma todella avoin vai onko pelin eri alueet lukittu pelihahmosi kulloisenkin levelin mukaan Witcher 3:n tapaan. Esimerkiksi siis levelin 30 örkki muuttuu levelin 99 örkiksi, jos pelihahmosi on vain tasoa 24, jolloin kartassa on suurimman osan aikaa alueita, joilla ei voi tehdä mitään. Eipä siinä, että pelimaailmassa muuta kuin ubisoftmaista täytetty olisikaan ollut varsinaisten tehtävien ulkopuolella.

Ja onko pelissä Witcherin tyyliin pelihahmoja, kuten sotilaat, joilta ei saa taistelussa mitään, kun pelin mielestä tällainen omatoimisen sisällön luominen ei ole kannustettavaa, mikä on mielestäni käsittämätön rajoittavaa pelisuunnittelua.

Toki yhdessä maailman parhaimmin suunnitelluista peleistä, kuten Mount and Blade: Warbandissa oli muistaakseni sellainen erikoisuus pelin modeihin verrattuna, että taistelua ei jatkettukaan yhdellä omista joukoistasi kaaduttuasi vaan häviö tuomittiin suoraan. Mikä siis ei kannusta pelaajaa varsinaisesti taistelemaan eli pelaamaan, minkä modien toteutus mahdollisti. Mistä tulikin mieleeni, että kunnon moditukeakaan ei Witcherille saatu, jotta kiitos vaan kaikille faneille, kun ymmärrätte.
Mitä olen haastteluja kuunnellut, niin ilmeisesti viholliset ei skaalaudu pelaajan levelin mukaan, mutta pelialue on osittain rajoitettu levelin mukaan, niin että pelissä on kahdenlaisia kokemuspisteitä, normi expaa jota saa main questin tehtävistä ja sivutehtävistä saa street crediä, "katu-uskottavuutta" (johon voi vaikuttaa myös mm. vaatteilla) ja street cred avaa sitten eri pelialueita ja fixereitä (tehtävien antajia), joihin vähemmän katu-uskottavuutta omaava hahmo ei vielä pääsisi käsiksi.
 
Bethesdan peleissä pakko olla modituki kun se firma tekee sellaista bugista ripulijöötiä kerrasta toiseen. Muiden studioiden peleissä se on "kiva lisä". Itseä ei kuitenkaan kiinnosta modituki, pelaan pelit läpi kerran ja se on siinä. Edes DLC:tä ei jaksa pelata kuin aniharvoin (Witcher kolmosen tapauksessa viimeksi).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 789
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom