Cyberpunk 2077

Tässä on varmaan joku pointti, mutta viidellä lukukerralla se ei vielä minulle auennut.

Jotkut pelit ovat mainioita konsolilla, kuten urheilupelit, mutta itse tykkään vapaudesta säätää pelikokemukseni tietokoneella juuri kuten haluan ja se ei onnistu yleensä niillä peleillä, jotka on alunperin päätetty että tästä tehdään x, ps ja pc -versiot. Sitäpaitsi tietokoneeseenkin saa kiinni helposti pari ohjainta ja liitettyä sen kaapelin kautta siihen telkkariin sohvan eteen.
 
The Witcher -kehittäjien uutukaisesta lisää tietoa - pelimoottori valmiina - Tilt

Cd Projekt REDin Cyberpunk 2077 -pelistä on saatu ripaus uutta tietoa, raportoi Forceclaw.

Vaikka peli on ollut jo viiden vuoden ajan kehityksessä, etenee projekti yhtiön johtaja Adam Kicińskin mukaan suunnitellussa aikataulussaan. Cyberpunk 2077:n parissa kerrotaan työskentelevän enemmän henkilöstöä kuin The Witcher 3:n aikaan. Kaikkiaan uuden roolipelin kanssa on raportoitu ahertavan jopa yli 300 työntekijää. Vaikka paljon on vielä tehtävää, ovat ohjelmoijat kuitenkin juuri saaneet kehitettyä yhtiön oman REDengine 4 -pelimoottorin valmiiksi, minkä voi odottaa helpottavan ja nopeuttavan kehitysprosessia huomattavasti.

Mitä itse julkaisuajankohtaan tulee, ei peliä mitä ilmeisemmin kannata odotella saapuvaksi vielä edes vuoden 2018 aikana. Alustojen suhteen Cyberpunk 2077 on kehitteillä ainakin PC:lle. Pelin voi kuitenkin odottaa ilmestyvän myös nykypolven konsoleille
 
Myönnän etten tiedä paljoakaan pelien kehityksestä, mutta viisi vuotta ja vasta nyt pelimoottori valmis? Saattaa mennä vielä muutama vuosi ennenkuin Cyperpunk näkee päivänvaloa. Noh parempi niin kuin että laittaisivat hätiköiden paskaa ulos.
 
Myönnän etten tiedä paljoakaan pelien kehityksestä, mutta viisi vuotta ja vasta nyt pelimoottori valmis? Saattaa mennä vielä muutama vuosi ennenkuin Cyperpunk näkee päivänvaloa. Noh parempi niin kuin että laittaisivat hätiköiden paskaa ulos.
En ole myöskään asiantuntija tässä asiassa, mutta esim. DayZ devillä meni sellainen 3v sen enginen uudelleen kirjoittamisessa. Täytyy sanoa, että ei ole CD projekt mennyt siitä missä aita on matalin. Helpoin olisi ollut vain Witcherin enginelle tehdä sisältö.
 
Sille enginen rebuildille on varmasti pätevä syy, ei sitä huvikseen lähdetä uudestaan tekemään..
 
Sille enginen rebuildille on varmasti pätevä syy, ei sitä huvikseen lähdetä uudestaan tekemään..
Niin, uusi peli uusi engine. Witcher sarjalle sitten jatkoa sillä toisella enginellä (joo, ovat sanoneet että varmaan jatkuu muttei Geraltin tarina).
CP:ssä ilmeisesti first person kamera, sekin jo varmaan voi olla syynä.
 
Ja jos taistelu tapahtuu ampuma-aseilla eikä meleenä niin siihenki varmaan uusi moottori soveltuu paremmin. En ainakaan witcherin crossbowsta nauttinut kovin paljon
 
Vilkasin noita Project Redin rekryjä, ja olihan tuolla noin 100 avointa paikkaa. Pari omaa erikoisosaamistani niin vähän alkoi kutkuttaa josko taas palaisi isoihin studioihin... Mutta enpä taida. Palkkauskin tosiaan näytti olevan reilu 1000€ /kk luokkaa ja lomaa 20pv/v.

Mitä noista rekryistä kyllä pystyi päättelemään on se, että ainakaan kahteen vuoteen peliä ei tule ulos. Siellä on niin perustavanlaatuisia positioita auki, joiden pitäisi olla jo hoidettu, jotta peli voisi täydessä developmentissä vielä olla. Kai niillä voi pahvilaatikko-karttoja olla, mutta animaatio-ohjelmointi, ui suunnittelu, pelisuunnittelu, hahmo/maailma konseptit, valaistus ohjelmointi, hahmo riggaaja jne. on esim. sellasia että ilman niitä peli ei valmista etene. 2020 menee, vaikka olisi koko Witcher 3 tiimikin tässä kiinni. Jos kovat ylityöt ja luopuvat suunnitelmistaan niin ehkä 2019 lopulla, en kyllä usko.
 
Ei taideta tosin kommentoida kuinka suuresta rebuildista on kyse? Onko se edes varsinaisesti mikään rebuild...

for Cyberpunk 2077, there has been lots of modifications planned to upgrade the engine to REDengine 4
Eli siis, kyllähän peliä on varmasti kehitetty REDengine 3:lla, mutta tulee pyörimään lopulta sen uudella versiolla.

Odottavan aika on pitkä, mutta voi veljet odotan tätä peliä hurjasti. :)
 
Mitä teknisiä juttuja veikkaisin, niin toi valaistus voi olla aika tärkeässä asemassa kun Cyberpunkin tulevaisuuden maailmastavon kyse. Pitää olla heijastavaa metallipintaa, neonvaloja, läpikuultavia pintoja, jne. Witcher 3:a en ole vielä pelannut mutta veikkaisin että se on enempi vaan "taivaalla loistaa aurinko" ja sitten pari soihtua siellä täällä. Cyberpunkin valomaailma vaatinee muutoksia että saadaan tyystin eri visuaalinen ilme, mikäli Witcherin moottorissa on sille ollit rajoituksia. Valaistushan nimittäin on aina koko pelimoottorin raskain elementti, ja sen sääntöjen muuttaminen vaatiikin jo töitä niin ohjelmoijilta kuin graafikoiltakin, ettei ala peli pätkimään.
 
Witcher 3 ainakin valaistus sysipimeässä (luolat) on todella huono. Jotenkin jäi mieleen että projisoitua valoa ei ollut lainkaan vaan kaikki oli ambient valaistusta. Tuo taitaa tehdä esimerkiksi valonheittimet täysin mahdottomaksi?
 
Witcher 3 ainakin valaistus sysipimeässä (luolat) on todella huono. Jotenkin jäi mieleen että projisoitua valoa ei ollut lainkaan vaan kaikki oli ambient valaistusta. Tuo taitaa tehdä esimerkiksi valonheittimet täysin mahdottomaksi?
Tämähän ei varsinaisesti kerro tulevasta Cyberpunkista mitään koska siihenhän on tehty oma moottori.
 
Ja cyberissa on myös fps näkymä vaihtoehtona joten kyllä sen puolesta jouduttu uusimaan moottori.

Koska witcher 3 menestyi hyvin niin puolan pojilla on ainakin rahaa tehdä sellainen peli mitä haluavat.
 
Ei se kamerakulman siirto 3rd personista fps-tilanaan vaadi mitään merkittäviä muutoksia. Kymmenessä minuutissa onnistuva helppo operaatio, mikäli niin haluaisi tehdä. Kamera silmien kohdille ja hahmo näkymättömäksi, siinä on Witcher 3 fps tilassa noin kärjistäen sanoen. Grafiikka näyttää vähän paskemmalta koska kamera lähempänä kuin tarkoitus, ja mekaniikat toki kusee, mutta enginelle kummatkin on se ja sama.

Se tosiaan että ei sisätilat ole ankean mattaisia ambient-huoneita, vaan esim. junan mennessä ohi, vesilätäköissä heijastuu junan valot, neonvalojen vilkkuessa varjotkin muuttuvat dynaamisesti, ja ilmastointikanavan ja sälekaihtimien väleistä näkyy liikkuvat valonsäkeet Blade Runner- tyyliin on näille futuristisille tyyleille tärkeää. Ainakin Deus Ex Mankind Dividedin tasolle haluavat varmasti päästä, ja sekin peli oli ilmestyessään aikamoinen gpu:n kyykyttäjä (en tosin oo sitä pelannut, vaikka siihenkin tein Cgi-traileria ja olin paikalla kattomassa miten pojat sitä peliä teki).
 
DX MD:stä jäi eniten mieleen aivan järjetön vram käyttö jos tekstuurit täysillä. Johtuen siitä että kaikki pienetkin näytöt jossain generaattoreiden kyljissä oli täysin luettavissa. Toki näyttävin peli vähään aikaan Witcher 3 ohella.

Toki myös se että pyöri todella hyvin 290x kortilla DX12.
 
DX MD:stä jäi eniten mieleen aivan järjetön vram käyttö jos tekstuurit täysillä. Johtuen siitä että kaikki pienetkin näytöt jossain generaattoreiden kyljissä oli täysin luettavissa. Toki näyttävin peli vähään aikaan Witcher 3 ohella.

Toki myös se että pyöri todella hyvin 290x kortilla DX12.
Tossa pelissä häiritsi kyllä sitten peilipintojen puute just sen takia koska muut tommoset elektroniset kyljet ja muut oli hyvin tehty. Tommonen graafinen tyyli sopis kyllä myös tulevaan Cyberpunkiin omasta mielestä.
 
Jos jotain tähän verrattavaa tulee niin olen kyllä mukana:



Edit: Ja tämä ei liity mitenkään tuohon CP2077:ään.
 
En näe syytä ettei olisi tuota tai parempaa. Ainoa vaan, että siinä missä luonnosta on helppo tehdä laaja, ihmisten tekemissä rakennuksissa alkaa copy paste helpommin näkymään, jollei eri grafiikka- assetteja ole todella paljon. Tommonen yks scene on helppo tehdä hyvin vs. koko maailma vaihtelevaksi ja samaan tasoon.
 
Veikkaan, että viimeistään tämän pelin tullessa joutuu nykyisen 1080 gtx:n seinään heittämään ja päivittämään johonkin.
 
Ensimmäinen teaseri ladattu Youtubeen tasan viisi vuotta sitten (10.1.2013):



Tuskin sattumaa? :think:
 
Joten Cyberi julkistettiin aikasemmin kuin Witcher 3?
Muistaakseni witcher 3 oli 2013 kesäkuussa.
Helmikuussa 2013 julkistettiin Witcher 3. Siitähän vihjailtiin jo tuon Cyberpunkin teaserin lopussa:

CD-Projekt-Red-Message.jpg
 
BOOM
It looks like what we've all been waiting for a long time will happen faster than we expected. The new CD Projekt RED game, Cyberpunk 2077 , can be publicly presented later this year, specifically at the E3 fair that starts on June 12th . From the information we obtained, it appears that the Warsaw studio will bring a fully playable demo to Los Angeles, which will be presented behind the closed door of the event to journalists and other industry representatives. If this happens, Redzi will eventually close speculations about the condition of their latest work, heated by numerous reports of personal castling in the team we have witnessed in recent months.
Źródło: Gameplay z Cyberpunk 2077 już w czerwcu na E3 2018? | GRYOnline.pl
Kaksi eri lähdettä tälle, mutta toki voi huonolla säkällä olla kukkuakin.
 
En ihmettelis vaikka olis totta koska julkistaminen ei tarkoita sitä että se tulisi edes tänä vuonna jakeluun.
Jep. Jos peliä näytetään tänä vuonna E3:lla, niin ei olisi toisaalta hullua ajatella, että se tulisi vuoden sisällä kauppoihin, kun ottaa huomioon seuraavat sanat:
"We're impressed with Fallout 4's rollout. They came on stage and said 'It's here, it's real, and it's coming out on this date.' We're going to do something similar. We're going to wait [to reveal the game] until we can show off a very meaningful piece of it."
http://www.ign.com/articles/2015/06/18/cd-projekt-talks-cyberpunk-2077
 
Ei iso uutinen mutta kuitenkin:
Guns’N’Rosesin rumpali tekee Cyberpunk 2077:aan futuristista musiikkia “jollaista ei ole koskaan aiemmin kuultu.” | Muropaketti.com

Guns’N’Rosesissa soittanut Brian Mantia on kertonut tekevänsä Cyberpunk 2077 -peliin vuoden 2077 musiikkia.

The Witcher -pelit tehtaillut CD Projekt Red ei ole juurikaan hiiskunut työn alla olevasta Cyberpunk 2077 -pelistä. Sen Twitter-tili aktivoitui hetkeksi ja sen jälkeen pelistä on kuulunut monenlaisia huhuja, joita pelitalo ei ole vahvistanut.

Tällä kertaa kyse ei ole huhuista vaan tiedoista jotka koskevat pelin ääniraitaa. IMDB-listauksen mukaan esimerkiksi Guns’N’Rosesin, Tom Waitsin sekä Primuksen rumpalina toiminut Brian Mantia on työstämässä pelin musiikillista pohjaa. Mantia on puhunut pelistä avoimesti ja siitä, että CD Projekt Red haluaa peliin sellaista musiikkia jota kuunnellaan vuonna 2077.

“Olen lisäksi tekemässä Cyberpunk 2077 -peliin ääniraitaa. Projekti on erityisen haastava, sillä pelikehittäjät haluavat musiikkia jota ei ole ikinä vielä kuultu. He ovat sellaisen musiikin perässä jota tehdään vuonna 2077. Rakastan tätä työtä sillä pidän hyvin paljon sen kokeellisuudesta”, kertoi Mantia Audified-julkaisun haastattelussa.

IMDB:n mukaan pelin musiikkia on lisäksi tekemässä Melissa Reese, joka on aiemmin tehnyt pelimusiikkia Bloodborneen sekä InFamous: Second Son -peliin.
Sitä olisi 92v tuolloin, pitäskö laittaa kalenteriin muistiin jonn että voisi muistella peliä jos on ilmestynyt jo silloin.
 
-snip-

Tuosta tulikin mieleeni että mitehän paljon pelifirmoissa muuten liikkuu tuollaista sesonki työnväkeä jotka siirtyvät eri rojetkien parissa eri pelitaloihin? ja peräti muihin maihinkin?

Onko kukaan tuohon kiinnittänyt huomiota, saa vastata vaikka siinä pelistudiot ketjussa niin tämä ei mene offiksi.
Sesonkityöväestä ei ole mitään haisua, mutta Digital Extremesin (Warframe) palkkalistoilla on 160 hengen tiimi. Hieman kuulostaa huolestuttavalta jos CD Projekt Red etsii aktiivisesti lisää porukkaa ja avoimet paikat liikuskelee 100 luokassa. :(

Peliä olen odottanut sitten ekan announcin. Oma tausta on että pelasin tota alkuperästä paperiveriota palosammuttimen kokoisena ja tosi lämpimät muistot tuosta ajasta.

Omat toiveet on kyllä korkealla.

Nyt viimeaikaisten lootbox/mikromaksuhärpäkkeitten mylläämässä pelimaailmassa paras uutinen CD Projekt Rediltä on ollut seuraava ilmoitus:
 
Nyt viimeaikaisten lootbox/mikromaksuhärpäkkeitten mylläämässä pelimaailmassa paras uutinen CD Projekt Rediltä on ollut seuraava ilmoitus:

No sanotaan nyt näin että CDPR:n PR osasto osaa kyllä hommansa.

En nyt hirveästi viitsi CDPR:ää piiskata koska ovat niin monen asian suhteen tehneet paremmin kun monet muut devaajat nykyisin, mutta se että he käyttivät aikaa ja resursseja noiden One X ja Pro pätsien tekemiseen vaikka samaan aikaan jo niissä olemassa olevissa versioissa riittää vielä bugeja korjattavaksi on kyllä aika naurettavaa touhua. Ja ottaen huomioon että aiemmin ilmoittivat että eivät olleet kiinnostuneita lisäämään mitään Pro tukia (mutta sitten tuli MS mukaan kuvioihin) niin veikkaisin että fyrkka muuttanut tuossakin asiassa mielen.
 
Saas nähdä mitä tulee! Eikai nyt sentään julkaisupäivämäärää? :nb:
Julkaisuaikataulu voisi ollakin mahdollinen, jos todella tulevat isolla rytinällä tämän vuoden E3:lla, esim. "Spring 2019". The Witcher 3 julkaistiin keväällä ja onnistui saamaan suuren suosion kevätjulkaisunakin. En ainakaan itse usko, että CDPR tähtäisi vasta vuoden 2020 julkaisuun, jos näyttävät tänä vuonna pelikuvaa, kun tuntuivat olevan vakuuttuneita Fallout 4:n julkaisutavasta "it's here, it's real, and it's coming out on this date". Myöhästymiset on sitten asia erikseen. :D
 
Niin milloinkas se w3:n esiteltiin e3:lla. .. Ja kauanko meni, ennen kun itse peli tuli...

Itse uskon, että ei ennen 2020 tulla cyperpunkia julkaisemaan.
 
Niin milloinkas se w3:n esiteltiin e3:lla. .. Ja kauanko meni, ennen kun itse peli tuli...

Itse uskon, että ei ennen 2020 tulla cyperpunkia julkaisemaan.

Witcher 3 oli näimmä 2014 esittelyssä E3:lla, ja julkaistiin vuoden päästä 2015.
Jos tämä toteutuu niin 2019 on mahdollinen :think:
 
Itse pidän kaikkea mahdollisena, jopa joulumarkkinoille tuloa, jos peli on tulossa tänä vuonna E3:een. Varsinkin niitten Fallout 4 kommenttien jälkeen.

Kiinnostavin E3 tulossa vuosiin. :nb:
 
Kyllä aika taikatempun tekevät, jos meinaavat pelin saada alle vuodessa valmiiksi (esni kevään konsoli/levymyynti vaatisi tätä), kun katsoo mitkä retkyt on edelleen käynnissä. Noiden perusteella on ihan alkutekijöissään vielä.

Esim. "Vehicle Gameplay Programmer- creating the whole architecture of vehicle related code and the physics of driving/flying in those vehicles" kertoo toki jotain sisällöstä, mutta myös sen, että Vehicle gameplaytä peliin ei ole vielä oikeasti tehty, ja riippuen sen merkityksestä, tuollainen vaikuttaa kenttäsuunnitteluunkin. Voihan tuolainen toki olla sekundäärinenkin ominaisuus pelissä, jonka tarkoitus on vaan olla nopea kulkeutuminen maailmankartalla eikä saa vaikuttaa peliin muuten.
Puhumattakaan "Asset Pipeline TD-development of Pipeline tools including import/export" joka on itsestäänselvyys että mitään sisältöä voidaan peliin tehdä. "Lead level designer", "Lead Gameplay designer", "senior Gameplay designer", "concept Artist" jneee eivät ole mitään positioita, joita etsitään AAA-pelille joka tulisi tänä vuonna ulos.

Voi ne tietty hienoa graafista tyyliä messuilla esitellä, mutta pistän edelleen rahat likoon että 2019 jouluna aikaisintaan. Melko varmasti 2020+.
 
Viimeksi muokattu:
Massiivisten singleplayer roolipelien osaltahan tarjonta on suht suppeaa, joten olettaisin heidän vähän joutuvan miettimään sellaisiakin asioita tuossa julkaisuaikataulussa. TES6 varmaan eniten siellä jännittää, vaikka temaattisesti tulevatkin olemaan erilaisia.
 
Massiivisten singleplayer roolipelien osaltahan tarjonta on suht suppeaa, joten olettaisin heidän vähän joutuvan miettimään sellaisiakin asioita tuossa julkaisuaikataulussa. TES6 varmaan eniten siellä jännittää, vaikka temaattisesti tulevatkin olemaan erilaisia.

TES6 ei taida olla edes kehityksessä vielä. Ennen Fallout 4 julkistusta sanoivat suoraan, että 2 suurta projektia tulee ulos ennen kuin Elder Scrollsia aletaan edes rakentamaan. Ensimmäinen näistä oli FO4 ja toinen on vuotojen mukaan joku Bethesdan versio No Man's Skysta, eli jollain tapaa proseduraalinen avaruusmeininki. Ilmeisesti tämäkin ollaan esittelemässä E3:ssa.

En kyllä usko Cyberpunkkiin tänä vuonna kun ottaa huomioon mitä juttuja sen kehityksestä on liikkunut, ehkä 2019 jouluna.
 
Mitä sitä suotta tuhlaamaan resursseja uuteen Elder Scrollsiin, kun voidaan vaan uudelleenjulkaista Skyrim aina kun tulee uusia alustoja ja se myy miljoonia. :vihellys:
 
Mitä sitä suotta tuhlaamaan resursseja uuteen Elder Scrollsiin, kun voidaan vaan uudelleenjulkaista Skyrim aina kun tulee uusia alustoja ja se myy miljoonia. :vihellys:
Mnt9KwJ.jpg

Itse kuulin jostain että niillä olisi kaksi peliä nytten tuotanossa vaiko oliko se betshan tarinan, en tarkkaan muista mutta tuohon liittyen:

Huhu: Cyberpunk 2077:n pelimoottori on valmis - Sonylla on pelattava demo PlayStation 4:lle | Muropaketti.com

CD Projekt Red -pelitalon työstämän Cyberpunk 2077 -pelin Twitter-tili heräsi äskettäin eloon vuosien hiljaisuuden jälkeen, ja nyt pelistä on kuulunut kannustavia huhuja. Vuodettujen tietojen mukaan pelin kehitystyö olisi edennyt siihen pisteeseen, että Sonylle olisi lähetetty sen pelattava testidemo PlayStation 4:lle.

Jos tiedot pitävät paikkansa, on Cyberpunk 2077 pelattavassa kunnossa – ainakin PS 4:llä. Vaikka näin olisi, ei se tarkoita sitä, että peli julkaistaisiin pian.

Sonylla työskentelevä lähde on huhun mukaan kertonut, ettei peliä julkaistaisi tänä vuonna, sillä sitä kehitettäisiin ja hienosäädettäisiin vielä vuosi tai kaksi. Pitkällinen kehittäminen tarkoittaisi sitä, että lopputulos on hyvinkin valmis, toisin kuin jotkut viime aikoina julkaistut isot pelit.

Huhut paljastaneella videolla pohditaan myös sitä, että Cyberpunk 2077:n massiivinen markkinointikampanja olisi alkamassa pian. Pelin Twitter-tilin herääminen saattaa olla tämän alkua – aivan kuten erinäiset peliä koskevat huhutkin, joiden levittäminen voisi olla mainio tapa nostaa kiinnostusta sitä kohtaan.

Voi olla, että tätä Night Cityyn sijoittuvaa cyberpunk-peliä esitellään ensimmäisen kerran ensi kesän E3-messuilla.

Itsekin olisin tuon 2019 kannalla koska silloin ainakin nykyinen laitakanta alkaisi olemaan tarpeeksi iso.
 
Kyllä aika taikatempun tekevät, jos meinaavat pelin saada alle vuodessa valmiiksi (esni kevään konsoli/levymyynti vaatisi tätä), kun katsoo mitkä retkyt on edelleen käynnissä. Noiden perusteella on ihan alkutekijöissään vielä.

Esim. "Vehicle Gameplay Programmer- creating the whole architecture of vehicle related code and the physics of driving/flying in those vehicles" kertoo toki jotain sisällöstä, mutta myös sen, että Vehicle gameplaytä peliin ei ole vielä oikeasti tehty, ja riippuen sen merkityksestä, tuollainen vaikuttaa kenttäsuunnitteluunkin. Voihan tuolainen toki olla sekundäärinenkin ominaisuus pelissä, jonka tarkoitus on vaan olla nopea kulkeutuminen maailmankartalla eikä saa vaikuttaa peliin muuten.
Puhumattakaan "Asset Pipeline TD-development of Pipeline tools including import/export" joka on itsestäänselvyys että mitään sisältöä voidaan peliin tehdä. "Lead level designer", "Lead Gameplay designer", "senior Gameplay designer", "concept Artist" jneee eivät ole mitään positioita, joita etsitään AAA-pelille joka tulisi tänä vuonna ulos.

Voi ne tietty hienoa graafista tyyliä messuilla esitellä, mutta pistän edelleen rahat likoon että 2019 jouluna aikaisintaan. Melko varmasti 2020+.
Hyvä pointti ja pitää varmastikin paikkansa, että kehitys on pahasti kesken, mutta että alkutekijöissään vuosien kehityksen jälkeen... no, mielestäni rekryilmoituksien perusteella on joskus todella vaikeaa sanoa, missä vaiheessa pelin kehitys on menossa. Tietenkään peli ei ole vielä läheskään valmis, mutta täytyy ottaa huomioon, minkä verran työtunteja pelifirmoissa kertyy 'loppurysäyksen' aikana. Noissa AAA-projekteissa saattavat tehdä töitä 80 tuntia viikossa vuoden (tai jotkut hullut jopa vuosikymmenen) ajan ja proju saattaa näyttää sillisalaatilta vielä muutamaa kuukautta ennen kuin ovat valmiita, mutta silti saadaan hyvä tuote valmiiksi.

Täytyy myös ottaa huomioon, että Cyberpunkin lisäksi CD Projekt Redin suunnitelmissa on/oli julkaista yksi toinenkin AAA RPG vuoteen 2021 mennessä ja lähes kaksinkertaistaa kokonaisresurssit.
 
Hyvä pointti ja pitää varmastikin paikkansa, että kehitys on pahasti kesken, mutta että alkutekijöissään vuosien kehityksen jälkeen... no, mielestäni rekryilmoituksien perusteella on joskus todella vaikeaa sanoa, missä vaiheessa pelin kehitys on menossa. Tietenkään peli ei ole vielä läheskään valmis, mutta täytyy ottaa huomioon, minkä verran työtunteja pelifirmoissa kertyy 'loppurysäyksen' aikana. Noissa AAA-projekteissa saattavat tehdä töitä 80 tuntia viikossa vuoden (tai jotkut hullut jopa vuosikymmenen) ajan ja proju saattaa näyttää sillisalaatilta vielä muutamaa kuukautta ennen kuin ovat valmiita, mutta silti saadaan hyvä tuote valmiiksi.

Täytyy myös ottaa huomioon, että Cyberpunkin lisäksi CD Projekt Redin suunnitelmissa on/oli julkaista yksi toinenkin AAA RPG vuoteen 2021 mennessä ja lähes kaksinkertaistaa kokonaisresurssit.
Ite siis olin ~8v AAA-talossa töissä ja tuttua noi 80h "loppurysäykset" (jonka takia en enää ole töissä AAA-firmassa ;)). Mutta loppurysäyksiä ei voida tehdä, ennenkuin pohja kaikelle on valmis. Vertical slicestä (yks kenttä jossa on koko pelin sisältö viimosen päälle tehtynä) voi loppurysäyksen vääntää vuodessa jos kaikki tosiaan valmista, mutta jos konseptitaiteilijoita ja pelisuunnittelijoita ja dev-tools ohjelmoijia etsitään...Noh..Toivottavasti ei tule vuoden sisään, sillä tuo lupaisi huonoa. Alkutekijöissä on ehkä liioittelua, mutta rekryjen pohjalta arvioisin, että mitään loppurysäys-pohjaa ei vielä ole. Valaistus-ohjelmoijan olivat näköjään tosin palkanneet, joten se lupaa hyvää että moottori saattaa näyttää jo siltä miltä sen pitää.

Tosin jos ne tekee tästä trilogiaa tjms. niin että nyt käynnissä olevat rekryt on myös tulevaisuutta varten, niin sit toki voi olla ihan millä mallilla tahansa.
 
Ite siis olin ~8v AAA-talossa töissä ja tuttua noi 80h "loppurysäykset" (jonka takia en enää ole töissä AAA-firmassa ;)). Mutta loppurysäyksiä ei voida tehdä, ennenkuin pohja kaikelle on valmis. Vertical slicestä (yks kenttä jossa on koko pelin sisältö viimosen päälle tehtynä) voi loppurysäyksen vääntää vuodessa jos kaikki tosiaan valmista, mutta jos konseptitaiteilijoita ja pelisuunnittelijoita ja dev-tools ohjelmoijia etsitään...Noh..Toivottavasti ei tule vuoden sisään, sillä tuo lupaisi huonoa. Alkutekijöissä on ehkä liioittelua, mutta rekryjen pohjalta arvioisin, että mitään loppurysäys-pohjaa ei vielä ole. Valaistus-ohjelmoijan olivat näköjään tosin palkanneet, joten se lupaa hyvää että moottori saattaa näyttää jo siltä miltä sen pitää.

Tosin jos ne tekee tästä trilogiaa tjms. niin että nyt käynnissä olevat rekryt on myös tulevaisuutta varten, niin sit toki voi olla ihan millä mallilla tahansa.
Onnea hyvästä valinnasta (siis AAA-tuotannoista poistumisesta :D:tup:). Terveys tuollaisessa hommassa kyllä varmasti menee ennen pitkää, hullua meininkiä.

Voisiko olla, että konseptitaiteilijoita ja pelisuunnittelijoita palkataan jo edessä siintävää lisuria tms. varten sen lisäksi, että auttavat pääpelin tekemisessä? Tuo asset toolsien kehittäjä on kyllä kysymysmerkki - luulisi, että vuosien aikana olisi jo kehityksen kannalta kriittiset työkalut siinä kunnossa, että niitä voi käyttää.
 
TES6 ei taida olla edes kehityksessä vielä. Ennen Fallout 4 julkistusta sanoivat suoraan, että 2 suurta projektia tulee ulos ennen kuin Elder Scrollsia aletaan edes rakentamaan. Ensimmäinen näistä oli FO4 ja toinen on vuotojen mukaan joku Bethesdan versio No Man's Skysta, eli jollain tapaa proseduraalinen avaruusmeininki. Ilmeisesti tämäkin ollaan esittelemässä E3:ssa.

Starfield niminen hand-crafted + procedurally generated (set seed) sci-fi RPG on tekeillä. Teknologia on Bethesda Game Studios ja Id Software kehittämä ja peliä on kehittämässä Battlecry Studios.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom