Cyberpunk 2077

Onhan noita pelaamaan päässeiden journalistien previewseja netti nyt pullollaan. Ei vaikuta miltään GTA:lta tai pelkältä räiskinnältä niiden perusteella. Ei kannata liikaa traileriin takertua, sehän on selvästi leikattu elokuvamaiseksi ("näin tarina alkaa"). Periaatteessa näyttää saman tarinanpätkän kuin se aiempi cgi-traileri, joka loppuu Keanuun, mutta tällä kertaa pelikuvan kautta.
 
Tämä pätkä lienee kaikista pisin ja ehjin läjä uutta gameplaytä.

Edit: Ei näy näköjään jos on spoilereissa.
 
Nvidian tietopaketti siitä, miten säteenseurantaa käytetään Cyberpunkissa. Myös DLSS 2.0 tuettu.

Cyberpunk 2077: Ray-Traced Effects Revealed, DLSS 2.0 Supported, Playable On GeForce NOW


Ray-Traced Diffuse Illumination - This captures sky radiance as well as emissive lighting from various surfaces, which is difficult to achieve with traditional rendering techniques. When enabled, billboards and other illuminated surfaces and objects will brighten their surroundings with naturally colored lighting, and the sun and moon will realistically illuminate Night City.

Cb1.jpg




Ray-Traced Reflections - In Cyberpunk 2077, ray-traced reflections are used on all surfaces and can trace ranges for up to several kilometers, enabling realistic reflections across vast view distances. They are present on both opaque and transparent objects and surfaces to simulate the way light reflects from glossy and metal surfaces by tracing a single bounce of reflection rays against the scene.

Unlike screen space techniques that only reflect what’s on screen, ray-traced reflections incorporate the entire scene around the character and can accurately represent objects outside the camera view or facing away from the camera. In addition, ray-traced reflections have vastly improved fidelity, and don’t suffer from other immersion-harming image quality artifacts and issues seen when using screen space techniques.

Cb2.jpg




Ray-Traced Ambient Occlusion - Ambient occlusion is a shading and rendering technique used to calculate how exposed each point in a scene is to ambient lighting, which results in the rendering of new AO shadows that ground objects and naturally darken surfaces, objects, and other game elements. In Cyberpunk 2077, ray-traced ambient occlusion can be used with local lights to approximate local shadowing effects where shadows are missing, greatly improving the quality of the ambient occlusion effect.

Cb3.jpg




Ray-Traced Shadows – Ray tracing enables developers to bring pixel-perfect shadows to games, free from the compromises and limitations of shadow maps. In Cyberpunk 2077, directional shadows from sun and moon light are added to the game, based on the strength of light, scattering of light through clouds, and other factors.

Cb4.jpg


Cb5.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tää on varmaan ensimmäinen peli mikä on ollut näin kauan ennakkotilattuna. Viime kesänä ostin heti ku ennakkotilaus saapu :rofl: onneks näitä pelejä on kyllä paljo mitä pelaa ootellessa. Täytynee vielä ennen cyberpunk 2077 julkasua pelata deus ex 1 (revisionina steamissa), deus ex hr ja mankind divided :cool2:
 
Ihan jäätävän upeita nuo Nvidian screenshotit. Varsinkin tuo hämärässä sateessa kiiltelevä asfaltti. Toivottavasti näyttää hyvältä myös ilman Ray Tracingia, kun tukea siihen ei omalta koneelta löydy. Muuten kyllä näyttiksestä löytyisi potkua silmäkarkkeihin :think:

Noissakin screenshoteissa kadut aivan autioita. Toisaalta aiemmassa gameplay-videossa joku vuosi sitten kadut olivat täynnä ihmisiä ja autoja, niin eiköhän ne pelistä lopulta löydy ainakin PC-versiosta.
 
Open worldissa jänskättää aina vähän se, että detailjit usein sit hukkuu. Itelläkin odotukset ehkä väärinkin oli enemmän just jossain immersive sim tyyppisessä pelissä, mutta en sit tiedä miksi tällaisia odotuksia oli kun tämä firma on tehnyt kuitenkin lähinnä "tällaisia" pelejä.

Esim. itselle melko moni yksityiskohta vaikka GTA5:ssä ja AC: Originsissa jäi näkemättä ja toisaalta eipä niitä 3rd personina paljoa pysähdy ihmettelemäänkään.

Sen sijaan jossain Preyssä, Dishonoredissa ja Deus Exissä jokainen nurkka tulee koluttua.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin pelin autoiluosuudet on pilattu arcademaisuudellaan.

Odotatko oikeasti että pelissä jossa vihollisista tulee numeroita kun niitä ammutaan on simulaatiomainen ajomallinnus?

Open worldissa jänskättää aina vähän se, että detailjit usein sit hukkuu. Itelläkin odotukset ehkä väärinkin oli enemmän just jossain immersive sim tyyppisessä pelissä, mutta en sit tiedä miksi tällaisia odotuksia oli kun tämä firma on tehnyt kuitenkin lähinnä "tällaisia" pelejä.

Ainankin tuosta gameplay videosta jäi itselleni sellainen kuva että FPS osuudet ovat hienoja ja yksityiskohtia. Juuri sitä mitä odotinkin aikaisemmista trailereista. Tuo 3rd person ajo-osuus on täysin irrallinen immersion rikkova. Erittäin tyhjältä ja tylsältä vaikutti maailma aina kun pelaaja on ratissa. Ei jotenkin sovi tuohon muuhun peliin mitenkään.
 
Odotatko oikeasti että pelissä jossa vihollisista tulee numeroita kun niitä ammutaan on simulaatiomainen ajomallinnus?
Melko varmasti voi sanoa, että ne saa pois päältä tai augmentoitua päälle esim.
 
Ihan jäätävän upeita nuo Nvidian screenshotit. Varsinkin tuo hämärässä sateessa kiiltelevä asfaltti. Toivottavasti näyttää hyvältä myös ilman Ray Tracingia, kun tukea siihen ei omalta koneelta löydy. Muuten kyllä näyttiksestä löytyisi potkua silmäkarkkeihin :think:

Noissakin screenshoteissa kadut aivan autioita. Toisaalta aiemmassa gameplay-videossa joku vuosi sitten kadut olivat täynnä ihmisiä ja autoja, niin eiköhän ne pelistä lopulta löydy ainakin PC-versiosta.

Kannattaa ottaa huomioon time of day. Aiemmat videot sijoittuivat valoisaan aikaan. Nyt nähtiin yöaikaa. Luonnollisesti yöllä kaduilla liikkuu vähemmän ihmisiä.
 
Kannattaa ottaa huomioon time of day. Aiemmat videot sijoittuivat valoisaan aikaan. Nyt nähtiin yöaikaa. Luonnollisesti yöllä kaduilla liikkuu vähemmän ihmisiä.
Noissa parissa screenshotissa on ihan kirkas päivä ja ei yhtään liikennettä tai NPC-hahmoja näkyvillä. Noin autiota ei kyllä voi olla konsoliversiollakaan, eli uskoisin parantuvan julkaisuun mennessä. Taitaa olla ihan vain screenshotteja varten otettu kaikki NPC-hahmot pois nyt kun tarkemmin katsoo ja miettii.
 
Saa nähdä jaksaako RTX2070s pyörittää 1440p edes tuon dlss 2.0 kanssa. Näyttää meinaan pirun hyviltä nuo RTX ON kuvat, eikä oikein vielä viitsisi konettakaan päivittää kun alle vuoden ikäistä rautaa.
Tuo 3rd person ajo-osuus on täysin irrallinen immersion rikkova. Erittäin tyhjältä ja tylsältä vaikutti maailma aina kun pelaaja on ratissa. Ei jotenkin sovi tuohon muuhun peliin mitenkään.
Autoahan voi ajaa joko 1st tai 3rd personista. Tuossa videossakin näkyy tuo switch camera (d-pad vasemmalle)
 
Viimeksi muokattu:
Saa nähdä jaksaako RTX2070s pyörittää 1440p edes tuon dlss 2.0 kanssa. Näyttää meinaan pirun hyviltä nuo RTX ON kuvat, eikä oikein vielä viitsisi konettakaan päivittää kun alle vuoden ikäistä rautaa.

Autoahan voi ajaa joko 1st tai 3rd personista. Tuossa videossakin näkyy tuo switch camera (d-pad vasemmalle)
Lienee pakko lähteä rautakauppaan kun peli julkaistaan. Kysymys kuuluukin saako tuon pelin pyörimään 4k:na rahalla vai pitääkö antaa toinen munuainen.
 
Voipi olla että konsolin lisäksi tämän saa hommata vielä pc lle, mutta sitte 3 sarjan nvidiaa saa varmaan olla kaverina.
 
Tähän peliin kyllä menee 3080ti ostoon jos se tulee samoihin aikoihin pelin kanssa. On niin komeita nuo nVidian kuvat. Onko muuten tietoa tuleeko tähän modituki kuten witcher 3:seen? Ainakin witcherin HD projectit sun muut niin vaikuttavia että mitähän ne tälle pelille keksii...
 
Grafiikoista päätellen vaatii uutta rautaa alle, epäilen että rtx 2080 ti korteillakaan tuota ei pelailla ainakaan kun säteenseuranta päällä.
 
Grafiikoista päätellen vaatii uutta rautaa alle, epäilen että rtx 2080 ti korteillakaan tuota ei pelailla ainakaan kun säteenseuranta päällä.


Minimum requirements for Cyberpunk 2077, predicted
  • OS: Win 7 64
  • Processor: Intel Core i5-2500K 3.3GHz / AMD FX-8320
  • Graphics: AMD Radeon R9 380 or NVIDIA GeForce GTX 960 2GB
  • VRAM: 2GB
  • System Memory: 8 GB RAM
  • Storage: 70 GB Hard drive space
  • DirectX 11 Compatible Graphics Card
Recommended requirements for Cyberpunk 2077, predicted
  • OS: Win 10 64
  • Processor: Intel Core i5-4670K 3.4GHz / AMD Ryzen R5 1600
  • Graphics: AMD Radeon RX Vega 64 Nano 8GB or NVIDIA GeForce GTX 1070
  • VRAM: 6GB
  • System Memory: 16 GB RAM
  • Storage: 70 GB Hard drive space
Published 27 Jun 2020, 14:15 IST

Tiedä sitten jos nuo ovat 1080p suositukset (60FPS kait) mitä vaatii 1440p tai 4K.

"
The Cyberpunk 2077 PC version will require a lot of juice to run the game. With the recent gameplay reveal, we are sure that low-end PC's will not meet the game's requirements. To run it with playable fps, players need a mid-tier PC with at least a GTX 10 series cards. If you wish to play the game at 60fps, with RTX enabled, you will need at least RTX 2070 with a good CPU like Ryzen 7 series or Intel's I7 9th generation. "
 
CDPR sanoi joskus aiemmin, että Cyberpunk 2077 tulee näyttämään hyvältä ja pyörimään hyvin myös vähän heikoimmillakin kokoonpanoilla. Tuon perusteella luulisi, että panostavat optimointiin kunnolla.

Itse en ole oman kokoonpanon kohdalla kovin huolissani, mutta nyt kyllä harmittaa, kun näyttis ei tue Ray Tracingia. Vasta alle vuoden ollut nykyinen kortti, niin ei viitsi vielä päivitellä, mutta tuo peli on varmaan pakko pelata useammin läpi, niin ehkä tulevaisuudessa on vähän tykimpää rautaa :think:
 
Ajattelin ostaa tätä peliä varten ultrawide näytön. Joutuu samalla ostamaan uuden näytönohjaimenkin. Pitää kyllä odotella julkaisun jälkeen ennenkuin tekee mitään päätöksiä. Witcher 3:ssa ei ollut täydellistä ultrawide tukea ja se piti korjata modilla. Tosin nyt eletään aikaa jolloin ultra widet ovat paljon suositumpia ja edullisempia.

Ensimmäinen peli jonka haluan kokea parhaalla mahdollisella graafisella ilmeellä. Tuo cyberpunk estetiikka on aina kiehtonut ja trailerien perusteella Night City vaikuttaa täydelliseltä fiilistelyyn.
 
Kyllä täälläkin ruvetaan jo lompakkoa henkisesti valmistelemaan tuntuvaan kevennykseen, kunhan seuraavan sukupolven näyttikset tulee saataville (luultavasti menee koko kone uusiksi). Nähtäväksi jää kumman leiristä löytyy 1080 Ti:n korvaaja.
Sen verran pitkään tätä peliä on odoteltu, että pitää (ainakin pyrkiä) parhailla graffoilla 1440p 144hz näytöllä pelaamaan.
 
Uutta traileria katsellessa alkoi kyllä minuakin huolestuttamaan valtava räiskinnän määrä. OK, toki trailereista halutaan saada munakkaita ja vauhdikkaita, mutta jotenkin kyllähän tuo näyttää enemmän vauhdikkaalle FPS:lle kuin RPG:lle. Piti oikein ennen tänne kirjoittamista katsoa muutama Witcher 3:n teaser ja official trailer pohjaksi. Viemättä keskustelua nyt yhtään Witcher 3:n suuntaan, niin todettakoon että Witcher 3:n trailerit vastasivat mielestäni aika hyvin kokemusta jonka itse pelistäkin sai.

En kuitenkaan vielä heitä kirvestä kaivoon, ja todennäköisesti tulen vielä gog.com:sta tämän kuitenkin ennakkotilaamaan ihan vain koska haluan tukea CD Projektia.

RPG-elementeistä positiivsta kommenttia (23:22):
 
Milläköhän alustalla tätä on päästy testaamaan? Aika monessa videossa on kohtia missä peli selvästi tökkii. Tuossa @jaffons linkkaamassa kohdassakin ei ole kyllä sulavaa menoa...
 
No eipä tuo kerro kuin sen että pleikkarilla ei pelattu.
Toki jos alla on ollut perus Xbone niin ymmärtää tökkimiset.
PC:llä nämä yleensä pelataan, niin kuin se 50min pelipätkäkin oli. Xbox-kontrollit näkyvät ruudulla siksi, koska demo on pelattu Xbox-ohjaimella. Samalla tavalla se olisi perus-plegelläkin tökkinyt.

Niin, tai sopivasti 20.11 julkaistava PS5, johon sopisi hyvät AAA-pelit kylkeen. Eiköhän Sony ole lyönyt tukon rahaa pöytään tms.
Microsoftilla on markkinointisopimus CDPR:n kanssa Cyberpunkista, joten tuo on erittäin epätodennäköistä ellei jopa sopimuksen vastaista. Ja tämä on joka tapauksessa tulossa sekä nyky-, että tulevalle genille joten tuo olisi ihan käsittämätöntä logiikkaa..
 
Microsoftilla on markkinointisopimus CDPR:n kanssa Cyberpunkista, joten tuo on erittäin epätodennäköistä ellei jopa sopimuksen vastaista.
Microsoft joka sitten kusee kaikkien ensikokemuksen maailman hypetetyimmän trailerin E3:ssa tunkemalla siihen tusinan häiritsevää bleeppiä kirosanojen takia.
Tuo firma ei osaa tehdä mitään oikein. Onneksi saatiin koronan ansiosta online tapahtuma mitä ei tarvinnut sensuroida.
 
Microsoft joka sitten kusee kaikkien ensikokemuksen maailman hypetetyimmän trailerin E3:ssa tunkemalla siihen tusinan häiritsevää bleeppiä kirosanojen takia.
Tuo firma ei osaa tehdä mitään oikein. Onneksi saatiin koronan ansiosta online tapahtuma mitä ei tarvinnut sensuroida.
Kyllä tämä traileri näytää ainakin sensuroimattomalta

 
Kyllä tämä traileri näytää ainakin sensuroimattomalta
Siis tämä mikä julkaistiin E3:ssa.



Alustoista puhuen ne journot taisi pelata parhamailla PC:llä mitä rahalla voi ostaa eli 2080 TI ja joku hyvä cpu.
Olettaen että samanlaisella PC:llä kuvattua gameplay videota annettiin kaikille journoille sen 24min verran ja nykimiset johtuu siitä että beta.
 
Onnea teille jotka voitte mennä päivittelemään sitä rautaa :D Mites me raukat, joilla läppäri... Täytyy toivoa ettei ala kauheasti kyykkäämään tuo rtx2070 max q. Luultavasti.

Ja joo, noi journalistit olivat pelanneet pc versiota, näyttiksenä 2080Ti ja "high end prosessori amdn puolelta" jos oikein muistan jonkun sanoneen. Olivat pakotettu pelaamaan pädillä. Joku noista sanoi, että RTX on, 1080p luultavasti tapissa, ilmeisesti DLSS 2.0 päällä ja smootti framerate. Journalisti arvioi noin 60-80fps. Koitan kaivaa ton videon vielä ja varmistan että muistan oikeen, ettei nyt tuu ihan väärin julistettua.
 
Siis kummallakohan noi journalistit on nyt sitten pelannu? Toiset sanoo että über pc:llä ja toiset sanoo että jollain striimi alustalla. Pikkusen on sekavaa infoa. :D
 
Skill Upin pelailut jossa hän sanoo että pelannut paikallisella systeemillä, ja että jotkut journalistit pelannut striimi alustavalla.

Näyttiksestä sanoo että rtx 2080Ti, prossu joku high end, 1080p RTX ON, smootti 60 fps vähintään ja dlss 2.0 päällä.

Hyvää läpi käyntiä muutenkin videolla!
 
Skill Upin pelailut jossa hän sanoo että pelannut paikallisella systeemillä, ja että jotkut journalistit pelannut striimi alustavalla.

Näyttiksestä sanoo että rtx 2080Ti, prossu joku high end, 1080p RTX ON, smootti 60 fps vähintään ja dlss 2.0 päällä.

Hyvää läpi käyntiä muutenkin videolla!
1080p dlss2 eli onko siis peli pyörinyt 540p josta 1080p vai 1080p josta 4k?
 
:wtf: Mitä resoja... Toivon mukaan julkaisussa mennään lähempänä 1440p 144fps omalla Ti:llä :comp2:

Toisaalta jos tuo dlss 2.0 on niin hyvä tässä pelissä niinkun jotkut hehkutti niin itselle ei niin väliä. Oishan se kiva koittaa tota rtx settiä kuitenkin edes jossain pelissä (vaikka tosiaan tolla läppärillä se on luultavasti aika tuhoontuomittu yritys :D )

Mutta eipä sitä tiiä tarkalleen kun vasta lähempänä miten pyörii :cautious: Kuhan nyt jotenkin pyöris!
 
Jos nyt saisi FullHD 60fps tykitystä aikaiseksi. :comp:

Pitänee siirtyä lukemaan pitkästä aikaa korttirintamia, että onko toiveissa saada joskus 1080gtx eläkkeelle ilman tonnia.
 
Jos nyt saisi FullHD 60fps tykitystä aikaiseksi. :comp:

Pitänee siirtyä lukemaan pitkästä aikaa korttirintamia, että onko toiveissa saada joskus 1080gtx eläkkeelle ilman tonnia.
Eiköhän nämä kortit saada eläkkeelle viimeistään syksyllä kun tulee nuo 3000 sarjan kortit tod näk. Villi arvaus, että tämän pelin saa jossain vaiheessa bundlenakin kerta RTX.
 
Siis kummallakohan noi journalistit on nyt sitten pelannu? Toiset sanoo että über pc:llä ja toiset sanoo että jollain striimi alustalla. Pikkusen on sekavaa infoa. :D

Ihan pari poikkeustapausta on ilmeisesti pelannu suoraan koneelta. Suurin osa pelannu streami palvelun läpi.
 
Skill Upin pelailut jossa hän sanoo että pelannut paikallisella systeemillä, ja että jotkut journalistit pelannut striimi alustavalla.

Näyttiksestä sanoo että rtx 2080Ti, prossu joku high end, 1080p RTX ON, smootti 60 fps vähintään ja dlss 2.0 päällä.

Hyvää läpi käyntiä muutenkin videolla!
Jos tuollaisella kokoonpanolla pyörii vain muka-Full HD:na 60 fps, niin ei varmasti pyöri natiivina 4K:na seuraavan sukupolven parhaalla näyttiksellä, jösses sentään :nb:
 
Jos tuollaisella kokoonpanolla pyörii vain muka-Full HD:na 60 fps, niin ei varmasti pyöri natiivina 4K:na seuraavan sukupolven parhaalla näyttiksellä, jösses sentään :nb:
Eipä tuossa taida olla mitään järkeä pyörittää natiivi 4k, koska tukee dlss 2.0 joka ilmeisesti sekä kuvanlaadun että suorituskyvyn kannalta todella hyvä teknologia.
Oma toiveeni on että tulee high-ultra asetuksilla, rtx ja dlss 2.0 päällä 1440p pyörimään sen +60fps tällä 2070s. Jos näin ei ole niin kai se on mentävä rautakauppaan, mutta luotan kyllä että optimointi saadaan tuolle tasolle.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom