Cyberpunk 2077

Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 181
Juu ei nuo FSR asetukset vaikuta mitään. Sama FPS tulee oli se päällä tai ei. Tai FSR:n kanssa vähän huonommat :D


Eikös tuolla FSR:llä ole tarkoitus vaihtaa ensin esim. 1440 resoluutiosta 1080 ja sen jälkeen FSR päälle ja sen pitäisi nostaa FPS ja näyttää muka yhtä hyvälle kuin 1440?
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
4 397
Eikös tuolla FSR:llä ole tarkoitus vaihtaa ensin esim. 1440 resoluutiosta 1080 ja sen jälkeen FSR päälle ja sen pitäisi nostaa FPS ja näyttää muka yhtä hyvälle kuin 1440?
Ei vaan pidät monitorisi ihan natiiviresoluutiolla ja sitten laitat sen FSR:n päälle niin se tekee työt (renderöi peliä alemmalla resoluutiolla ja rekonstruoi näyttösi resoluutiolle).

Jos lasket näyttöresoluutiota esim. 1440p (natiivi) -> 1080p niin sitten FSR rendaa 720p resolla ja skaalaa sen 1080p resolle. En suosittele.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 181
Ei vaan pidät monitorisi ihan natiiviresoluutiolla ja sitten laitat sen FSR:n päälle niin se tekee työt (renderöi peliä alemmalla resoluutiolla ja rekonstruoi näyttösi resoluutiolle).
Olikohan joskus ennen sitten noin että piti pelistä vaihtaa ensin pienemmälle resoluutiolle? Jostain tuon käsityksen saanut.. Sittenhän mä oon ajanu tuota ihan väärin... Ihmekkään kun palasin 1440 resoon ilman FSR:rää...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 014
Olikohan joskus ennen sitten noin että piti pelistä vaihtaa ensin pienemmälle resoluutiolle? Jostain tuon käsityksen saanut.. Sittenhän mä oon ajanu tuota ihan väärin... Ihmekkään kun palasin 1440 resoon ilman FSR:rää...
AMD RSR toimii noin, mutta sitä ei kannata käyttää jos pelistä löytyy FSR tuki :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
3060ti antaa aavistuksen huonommat FPS FSR2.1 balanced kuin DLSS2 balanced benchmarkissa.

1440p 59 vs 61 ja tuossa on RT päällä melko reilusti taisi olla RT lighting pois ja sitten erittäin paljon säädetyt asetukset mutta kaikki olennainen ultralla/high
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 127
Vertailin vielä lisää ja kellotetulla RTX 3070:lla säteenseuranta päällä yhdessä paikassa seisomalla oli seuraavat tulokset:

Natiivi 1440p: 36 FPS
DLSS Quality: 75 FPS
FSR Quality: 73 FPS

DLSS Balanced menee jo turhan pehmeäksi ja FSR Balanced saa liikkuvat kohteet vähän epätarkoiksi ja paljastaa todellisen resoluution. Qualityllä ei ole oikeastaan väliä, kummalla pelaa. Kova duuni on varmasti ollut AMD:lla tehdä vastine DLSS:lle, mutta hyvään suuntaan mennään.

1440p 59 vs 61 ja tuossa on RT päällä melko reilusti taisi olla RT lighting pois ja sitten erittäin paljon säädetyt asetukset mutta kaikki olennainen ultralla/high
Eikö RT lighting ole juuri tärkein säteenseurannan asetus? Se muuttaa koko pelin valaistuksen täysin ja saa objekteille paljon paremman varjostuksen. RT:n jälkeen rasteroinnilla toteutettu valaistus tuntuu tasapaksulta ja mitäänsanomattomalta. Seuraavaksi tärkeimpänä pitäisin heijastuksia, mutta RTX 3070 ei jaksa 1440p-resoluutiolla enää +60FPS, ellei pudota DLSS:ää Balanced-tasolle. Myös monissa muissa grafiikka-asetuksissa on kohtia, joiden tiputtaminen high:lle tai jopa mediumille tuo lisää FPS:ää, mutta vaikutus ulkonäköön on olematon. Digital Foundryllä taisi olla hyvä ohjevideo, jonka mukaan itse säädin asetukset.

Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu. Saa nähdä, onko silloin vielä saatavilla kohtuuhintaista RTX 4000 -sarjalaista, vai mennäänkö 3070:lla :think:
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 181
Mulla vaikuttaa löytyvän juuri se sweet spot nyt sulavuuden ja grafiikan väliltä. Näyttää hyvältä ja FPS pyörii tilanteesta riippuen 65-100 eli ei häiritseviä droppeja.. Ehkä joskus tulevaisuudessa vielä pääsee herkuttelemaan ray tracingistä...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
229
Kai se alkaisi olla aika jo ottaa tämä peli vihdoin työn alle ja aloittaa koko setti alusta.
Julkkarin aikoihin tuli omalle kohdalle vastaan jokin isompi bugi, minkä myötä valui monen tunnin pelaamisen tulos hukkaan. Sen myötä peli meni jäihin odottelemaan aina sitä "seuraavaa isoa patchia". Eiköhän timantti ala olla jo hioutunut ainakin tämän ketjun perusteella. :)

Kannattaako peli vetää vanillana vai onko jotain ehdottoman suositeltavia modeja millä pelikokemus vielä paranee?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Itse olen vetänyt ilman modeja, hyvä ilmankin :D tällä hetkellä lvl 42 / 50 str cred. Tarinaa pelannu vaan sen verran että aukes kartta.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 422
Kai se alkaisi olla aika jo ottaa tämä peli vihdoin työn alle ja aloittaa koko setti alusta.
Julkkarin aikoihin tuli omalle kohdalle vastaan jokin isompi bugi, minkä myötä valui monen tunnin pelaamisen tulos hukkaan. Sen myötä peli meni jäihin odottelemaan aina sitä "seuraavaa isoa patchia". Eiköhän timantti ala olla jo hioutunut ainakin tämän ketjun perusteella. :)

Kannattaako peli vetää vanillana vai onko jotain ehdottoman suositeltavia modeja millä pelikokemus vielä paranee?
Showstopper bugeja ei enää taida olla, lienee se viimeinenkin cyberpsycho jumitus korjattu missä pahis ei ilmestykään.

Mut pieniä bugeja on kyllä edelleen paljon, tunnin sessio ja sinä aikana:

- Useampi auto vajosi tien sisään
- Yksi auto muuttui porakoneeksi ja lähti pyörimään
- Useampi ruumis / esine jumittui seinän sisään ja muitakin clippausongelmia riitti
- Vesi näyttää uidessa edelleen todella kököltä kun tekstuurit vilahtelee pinnan tienoilla
- Force openissa käden tekstuurit clippaa aika isosti toistensa läpi
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 771
Showstopper bugeja ei enää taida olla, lienee se viimeinenkin cyberpsycho jumitus korjattu missä pahis ei ilmestykään.

Mut pieniä bugeja on kyllä edelleen paljon, tunnin sessio ja sinä aikana:

- Useampi auto vajosi tien sisään
- Yksi auto muuttui porakoneeksi ja lähti pyörimään
- Useampi ruumis / esine jumittui seinän sisään ja muitakin clippausongelmia riitti
- Vesi näyttää uidessa edelleen todella kököltä kun tekstuurit vilahtelee pinnan tienoilla
- Force openissa käden tekstuurit clippaa aika isosti toistensa läpi
Sekoilevia autoja ei omalle kohdalle ole sattunut, mutta nyt muistui mieleen että oikeasti säikähdin kun ihan alkupuolella peliä oltiin Jackien kanssa jossain kämpässä ja yhdessä kohti tuli siirtymä muualle niin Jackie rynni kaapin läpi :D Tavarat sinkoilivat sinne tänne ja ajattelin että tätäköhän Cyberpunk nyt tarjoaa loppupelin ajan. Onneksi tuon jälkeen bugeja ei ole juuri tullut vastaan.
Vedestä olen samaa mieltä. Onneksi sitä ei juuri kaupungissa ole.
Peliaikaa nyt takana yli 50 tuntia kun siitä tuli GOG saavutus.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
1 621
Päivitys. 11 gigaa. Tämä peli on kyllä mahtava. Yöllinen Night City, pieni sade. Onko hienompaa pelimaailmaa tehty. Ei.
Aika monta tehtävää tuossa nähtävästi korjattiin, mutta ehdottomasti tärkein fixi on silti:
" Night City NPCs will now carry umbrellas in various colors and shapes. "
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Vertailin vielä lisää ja kellotetulla RTX 3070:lla säteenseuranta päällä yhdessä paikassa seisomalla oli seuraavat tulokset:

Natiivi 1440p: 36 FPS
DLSS Quality: 75 FPS
FSR Quality: 73 FPS

DLSS Balanced menee jo turhan pehmeäksi ja FSR Balanced saa liikkuvat kohteet vähän epätarkoiksi ja paljastaa todellisen resoluution. Qualityllä ei ole oikeastaan väliä, kummalla pelaa. Kova duuni on varmasti ollut AMD:lla tehdä vastine DLSS:lle, mutta hyvään suuntaan mennään.


Eikö RT lighting ole juuri tärkein säteenseurannan asetus? Se muuttaa koko pelin valaistuksen täysin ja saa objekteille paljon paremman varjostuksen. RT:n jälkeen rasteroinnilla toteutettu valaistus tuntuu tasapaksulta ja mitäänsanomattomalta. Seuraavaksi tärkeimpänä pitäisin heijastuksia, mutta RTX 3070 ei jaksa 1440p-resoluutiolla enää +60FPS, ellei pudota DLSS:ää Balanced-tasolle. Myös monissa muissa grafiikka-asetuksissa on kohtia, joiden tiputtaminen high:lle tai jopa mediumille tuo lisää FPS:ää, mutta vaikutus ulkonäköön on olematon. Digital Foundryllä taisi olla hyvä ohjevideo, jonka mukaan itse säädin asetukset.

Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu. Saa nähdä, onko silloin vielä saatavilla kohtuuhintaista RTX 4000 -sarjalaista, vai mennäänkö 3070:lla :think:
RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).

Onhan itselläkin jotain asetuksia suoraan low:lla mm. Color precision joka ei tunnu kuin vievän yksittäisiä fps. Screen Space Reflection on myös muistaakseni low:lla koska RT reflections on päällä (kokonaan pois kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään mihinkään jos RT oli päällä).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 148
Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu.
Kuvittelisi että nytten pitäisi päästä pelin uuteen kukoistukseen kun ei ole edellinen sukupolvi enää rampauttamassa menoa ja CP77 nousee tuhkasta kuin Feeniksen lintu.
(ehkä poistuuneet ominaisuudet palaavat tuolloin.. Hope so)
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 127
RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).

Onhan itselläkin jotain asetuksia suoraan low:lla mm. Color precision joka ei tunnu kuin vievän yksittäisiä fps. Screen Space Reflection on myös muistaakseni low:lla koska RT reflections on päällä (kokonaan pois kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään mihinkään jos RT oli päällä).
Jaa-a. Omat havainnot on ihan erilaisia, mutta varmaan pitkälti makuasioita. RT-valaistus tuo älyttömästi lisää realistista varjostusta ja välillä valoisat ja varjoisat alueet vaihtavat paikkaa. Esimerkiksi yksi tori talojen välissä koostui kahdesta alueesta, joista toinen oli varjoisa ja toinen valoisa. Kun löi säteenseurannan päälle, valoisa ja varjoisa paikka vaihtoivat kirjaimellisesti paikkaa. Auringonvalo käyttäytyy korkeiden talojen välissä välillä omituisesti ilman säteenseurannan apua. Ilman säteenseurantaa myöskään objektien, kuten autojen, ruokakojujen ja jopa siltojen alla ja takana ei ole kunnon syvää varjostusta tai varjot voivat puuttua kokonaan. Tuo ei omasta mielestäni ole mikään pieni ongelma. RT lighting sisältää myös RT ambient occlusionin, joka auttaa paljon. Lisäksi voi vielä mainita yöllä neon-kyltit, jotka eivät säteile värikkäitä valojaan ympäristöön, ellei säteenseuranta ole päällä.

Helpointa olisi, jos pystyisi vain lyömään kaikki RT-asetukset päälle. Se kuitenkin vaatii varmaan vähintään RTX 3080:n, jotta saa +60FPS DLSS Qualityllä ja 1440p-resoluutiolla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 865
RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).

Onhan itselläkin jotain asetuksia suoraan low:lla mm. Color precision joka ei tunnu kuin vievän yksittäisiä fps. Screen Space Reflection on myös muistaakseni low:lla koska RT reflections on päällä (kokonaan pois kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään mihinkään jos RT oli päällä).
Jaa-a. Omat havainnot on ihan erilaisia, mutta varmaan pitkälti makuasioita. RT-valaistus tuo älyttömästi lisää realistista varjostusta ja välillä valoisat ja varjoisat alueet vaihtavat paikkaa. Esimerkiksi yksi tori talojen välissä koostui kahdesta alueesta, joista toinen oli varjoisa ja toinen valoisa. Kun löi säteenseurannan päälle, valoisa ja varjoisa paikka vaihtoivat kirjaimellisesti paikkaa. Auringonvalo käyttäytyy korkeiden talojen välissä välillä omituisesti ilman säteenseurannan apua. Ilman säteenseurantaa myöskään objektien, kuten autojen, ruokakojujen ja jopa siltojen alla ja takana ei ole kunnon syvää varjostusta tai varjot voivat puuttua kokonaan. Tuo ei omasta mielestäni ole mikään pieni ongelma. RT lighting sisältää myös RT ambient occlusionin, joka auttaa paljon. Lisäksi voi vielä mainita yöllä neon-kyltit, jotka eivät säteile värikkäitä valojaan ympäristöön, ellei säteenseuranta ole päällä.

Helpointa olisi, jos pystyisi vain lyömään kaikki RT-asetukset päälle. Se kuitenkin vaatii varmaan vähintään RTX 3080:n, jotta saa +60FPS DLSS Qualityllä ja 1440p-resoluutiolla.
Juu kyllä se tuo RT:llä toteutettu valaistus (Global illumination) on se isoin juttu. Muut asiat keskittyy pieniin yksityiskohtiin, kuten varjoihin tai heijastuksiin.
RT valaistus laskee nimenomaan kokonaisvaltaisesti ja realistisesti sen, mikä varjostuu/valaistuu, ja kuinka paljon. Lisäksi sen kautta tulee bounce lightit, eli seinistä/muista esineistä kimpavat valonsäteet, jotka taas valaisee/värjää muuta ympäristöä niillä kimmoinneilla säteillä.

Ilma RT:ä tuota valaistusta korjaillaa käsin asetettvilla probeilla, mutta ei niillä ikinä päästä tommosessa laajassa open world pelissä läheslään yhtä hyvään lopputulokseen, ja monesti esim. siltojen alla on liian valoisaa ja pienissä/hämärissä paikoissa objektit on epäluonnollisen kirkkaita yms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 951
Pelin sisäinen benchmark sanoo että 73fps average 4k DLSS quality moodilla kaikilla RT herkuilla (psycho). Taitaa mennä generaatio tai pari ennen kuin tätä peliä pelataan natiivilla 4k 120fps locked.

E: onkohan tämä muuttunut raskaammaksi? Muistelin että 3080:lla pyöri aika hyvin launchissa kun jätti nuo psycho RT hommelit pois. Tosin DLSS perf taisi silloin mennä. 4090 tarjoaisi 100fps+ jos antaisi DLSS olla performancella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Vaikka teoriassa olette oikeassa että RT Global Illumination on se juttu niin itse koen että CP2077 käytännön ero on kuitenkin niin vähäinen feikattuun vs kuinka paljon se vie tehoja että jätän noi muut päälle heitän GI:n pois tässä tapauksessa.

Tuossa vertailua RT Lighting off-medium-psycho. Sanoisin että ei kannata koska off ja mediuminkin FPS hit on jotain 10fps
Joo tämä on aika worst case siinä mielessä että eroa on todella vähän paikkoja kyllä löytyy jossa ero on suurempi. Päivä kuvissa eroa on enemmän vaikka luulisi että mainostaulujen ym. valot vaikuttaisi lähistöllä. Kaiketi kyse on vaan siitä että niitä ei mallinneta vaan ainoastaan auringon valo.
photomode_11112022_150544.png

photomode_11112022_150559.png

photomode_11112022_150619.png

Sama paikka iltapäivällä
photomode_11112022_151957.png

photomode_11112022_152012.png

photomode_11112022_152031.png

Lisätään nyt vielä perään esimerkki jossa RT lighting lisää kokonaan uuden efektin tosin fps ero on 32 vs 48



{/SPOILER]
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 865
Pelin sisäinen benchmark sanoo että 73fps average 4k DLSS quality moodilla kaikilla RT herkuilla (psycho). Taitaa mennä generaatio tai pari ennen kuin tätä peliä pelataan natiivilla 4k 120fps locked.

E: onkohan tämä muuttunut raskaammaksi? Muistelin että 3080:lla pyöri aika hyvin launchissa kun jätti nuo psycho RT hommelit pois. Tosin DLSS perf taisi silloin mennä. 4090 tarjoaisi 100fps+ jos antaisi DLSS olla performancella.
Joo CPU tässä kanittaa myös RT päällä, joten silläkin saralla saa tulla aika paljon lisää single core tehoa, ennen kun saa 120FPS locked.

On kyllä raskaampi kun julkaisussa. Jossain pätsissä tuli parannusta varjoihin ja nykyään myös keinotekoisten valonlähteiden varjot on RT:n piirissä.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 181
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 680
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
Onko DLSS päällä? Minkä tason ray tracing -asetukset? 3700X ei ole pullonkaula ennen kuin mennään oikeasti korkeisiin fps-lukemiin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
336
Itse päivitin 5600X->5800X3D ja peli tuntuu nyt huomattavasti sulavammalta. Pelaan 3840x1600 resoluutiolla ja näyttiksenä on RTX3080.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 951
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 181
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 680
AIkalailla nämä Digital Foundryn suosittelemat asetukset.
Itselläni oli kovemmat asetukset kuin nuo, kun pelasin pelin julkaisun yhteydessä. 4K-resolla ja RTX 3090:lla yli 55 fps suurimman osan ajasta. Lieköhän peli muuttunut raskaammaksi :hmm:

Löytyi muuten hauska video pelistä :rofl:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Jos prossuna 5000 sarjan Ryzen tai 9900k Intel tai uudempi niin 4k resolla prossu ei tule olemaan pullonkaula 3000 sarjan Nvidialla RT päällä. Esim. oma 3900x ja 3060ti 1440p RT on täysin GPU rajoitteinen joten prossun päivityksellä ei juuri hyötyä saa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 865
Jos prossuna 5000 sarjan Ryzen tai 9900k Intel tai uudempi niin 4k resolla prossu ei tule olemaan pullonkaula 3000 sarjan Nvidialla RT päällä. Esim. oma 3900x ja 3060ti 1440p RT on täysin GPU rajoitteinen joten prossun päivityksellä ei juuri hyötyä saa.
on tuossa edelleen alueita, missä FPS droppaa alle 60:n tällä 5800X3D:lläkin, jos on RT päällä. Ja ei ole GPU pullonkaulana niissä tilanteissa. Esimekriksi se V:n asunnon viereinen tori on todella CPU raskas paikka ja se ei varmaan pyöri millään prossulla (Ehkä intelin 13900K:lla) yli 60:n, jos on RT käyössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
on tuossa edelleen alueita, missä FPS droppaa alle 60:n tällä 5800X3D:lläkin, jos on RT päällä. Ja ei ole GPU pullonkaulana niissä tilanteissa. Esimekriksi se V:n asunnon viereinen tori on todella CPU raskas paikka ja se ei varmaan pyöri millään prossulla (Ehkä intelin 13900K:lla) yli 60:n, jos on RT käyössä.
Varmasti poikkeuksia aina löytyy. Pääsääntöisesti kuitenkin 4k RT ON, prossu ei ole pullonkaula.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 865
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
3700x jaksaa kyllä suurimmalti osin pitämään FPS:n 60:n yläpuolella RT:n kanssa, kun pistaa Traffic densityn mediumille. Vilkkaat keskusta-alueet aiheuttaa kyllä droppeja välillä alle 60:n. Tämä siis oma kokemus 3700x/3090 kombolla, mikä oli aiemmin käytössä.

3080Ti tosiaan vaatii 1440p resolla varmasti DLSS:n käyttöä, että 60 FPS pyörähtää esim ULTRA RT:llä
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 163
Tuli nyt ostettua tämäkin kun aluksi ajattelin että en tätä hommaa, kun ei ihan sitä mitä yleensä pelaan. Nyt oli -50% epicillä niin kehtasin ostaa.
Saa nähdä miten 5600x/6800xt combo jaksaa. Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 771
Tuli nyt ostettua tämäkin kun aluksi ajattelin että en tätä hommaa, kun ei ihan sitä mitä yleensä pelaan. Nyt oli -50% epicillä niin kehtasin ostaa.
Saa nähdä miten 5600x/6800xt combo jaksaa. Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
Riippuu resosta, virkistystaajuudesta ja toki asetuksista mutta 5600x ja 5700 xt pyörittää peliä 144p resolla hyvin. Ilman FSR:ää omilla asetuksilla noin 40 - 60 fps ja FSR Quality 10 - 30 fps enemmän. Raytracing voi olla aika tuskaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
360
Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
Riippuu hieman resoluutiosta millä pelaat. Reilusti heikommalla 6700 XT:llä ja 3440x1440 resolla voi pitää RT juttuja päällä FSR/DRS skaalaimen kanssa, fps 40-60. Prosessorin päivityksestä 5800x -> 5800x3d oli pikkuisen hyötyä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 163
3440x1440p 144hz freesync näyttö. Prossulla vain pbo käytössä ja näyttis kellotettu/alivoltitettu. Kyllä tälläinen peli menee 60fps ihan täysin, ei tarvitse saada 144fps että voi nauttia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
733
3440x1440p, 12700K, Radeon 6800 XT, HIGH asetuksilla pyöri ihan hyvin koko kampanja, FPS jossain 80-120 maastossa. Tämä siis joskus vuosi sitten ilman FSR:ää.
 

Manager2k

Make ATK Great Again
RTX ON
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 584
Prossu päivitty Ryzen 5800X3D niin voi alkaa tätäkin pelaa. Näytönohjain on RTX3070. Asetukset oli ne tästäkin ketjusta löytyvät digitalfoundryn 1440P resoluutiolle sillä erotuksella että niistä otin säteenseurannan ja dlss pois päältä. Parin tunnin pelaamisella ei ongelmia vaikka prossun lämmöt pyöri 88-90c koko ajan.

Cyberpunk 2077 Screenshot 2022.11.26 - 09.53.14.96.png
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 296

Onko kukaan koittanu ilmaista VorpX Cyberpunk VR modia? Alussa VorpX:n tutoriaalin kohdalla olin vielä vakuuttunut kun gesturet aseilla tähtäämiseen tuntuivat toimivan niin hyvin, mutta kummallisia juttuja tapahtuu kun yrittää pelata. Esim. katse alkoi yhtäkkiä liikkumaan varpaisiin, enkä oikein tapua mitä asetusta muutin. Grafiikat lowilla peli pyöri hyvin kun käveli eteenpäin, mutta kääntyminen kummallinen 10fps dia show... Varmaan on joitain asetuksia väärin, mutta onko kukaan saanut tuota pelikuntoon?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 296

Onko kukaan koittanu ilmaista VorpX Cyberpunk VR modia? Alussa VorpX:n tutoriaalin kohdalla olin vielä vakuuttunut kun gesturet aseilla tähtäämiseen tuntuivat toimivan niin hyvin, mutta kummallisia juttuja tapahtuu kun yrittää pelata. Esim. katse alkoi yhtäkkiä liikkumaan varpaisiin, enkä oikein tapua mitä asetusta muutin. Grafiikat lowilla peli pyöri hyvin kun käveli eteenpäin, mutta kääntyminen kummallinen 10fps dia show... Varmaan on joitain asetuksia väärin, mutta onko kukaan saanut tuota pelikuntoon?
Restartin jälkeen alko toimimaan taas ja pyörii hyvin mediumilla 50 fps, mutta kääntymisessä ja autolla ajossa on jotain hämärää. Jos kävelen suoraan ja kääntelen päätä kaikki toimii oikein, mutta sitte ku käännyn ohjaimella niin se fps laskuri näyttää 50, mutta se tuntuu niinku ois 2fps!?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 148

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 235

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
Hyvä vaan niin. Tuo kaupunki on ihan liian pieni mihinkään moninpeliin
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
194 175
Viestejä
3 502 998
Jäsenet
62 484
Uusin jäsen
JoniL

Hinta.fi

Ylös Bottom