Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Eikö tuota lämpökäyrää saa säädettyä biosista jo siten, että ottaa kierroksia vasta jossain 75 asteessa?
Saa juu, AI Suite ohjaa noita mulla. Mieluummin pidän tuulettimet minimikierroksilla idlessä ja 50 asteen paikkeilla alkavat nousta. Pumpun ääni rasittaa enemmän korvia jos se vaihtelee vrt kiinteä RPM.
Täytynee tilailla Ebaystä joku potikalla säädettävä PWM controller ja testata miten pelittää pumpun kanssa.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Saa juu, AI Suite ohjaa noita mulla. Mieluummin pidän tuulettimet minimikierroksilla idlessä ja 50 asteen paikkeilla alkavat nousta. Pumpun ääni rasittaa enemmän korvia jos se vaihtelee vrt kiinteä RPM.
Täytynee tilailla Ebaystä joku potikalla säädettävä PWM controller ja testata miten pelittää pumpun kanssa.
Itsellä tuon pumpun vaihtelu on AIsuitella säädettynä kyllä melko vakaa. 50% olen tuonkin asettanut eikä sieltä kyllä kuulu mitään vaihtelua muuta kuin 75 asteessa alkaa nousta.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Itsellä tuon pumpun vaihtelu on AIsuitella säädettynä kyllä melko vakaa. 50% olen tuonkin asettanut eikä sieltä kyllä kuulu mitään vaihtelua muuta kuin 75 asteessa alkaa nousta.
Eikö 75C aika korkea raja nostaa kierroksia, kun ei ainakaan korkatussa prosussa se saisi edes tuon yli nousta kovallakaan käytöllä?
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Eikö 75C aika korkea raja nostaa kierroksia, kun ei ainakaan korkatussa prosussa se saisi edes tuon yli nousta kovallakaan käytöllä?
Jos pumppu pystyy liikuttamaan nestetta vaikka tuolla 50% teholla niin ei vaikuta käytännössä mitään nesteen lämpöön jos nostaa pumpun kierrokset 100 prosenttiin.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Painehäviötä noissa kierroissa on joka tapauksessa niin paljon, että veden virtausnopeus on todellisuudessa lähempänä sitä 50% pumpun paineettomasta vedenkiertonopeudesta.
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Jossain välissä se silti vaikuttaa sillä kovassa rasituksessa voi blokin letkut sulaa jos pumppu ei kierrä lainkaan.
Jos 100% ja 50% väli on melko pieni, niin 50% ja 0% teholla ero on hiukan eri luokkaa.

Joku bitti emon PWM-säädoissä kääntyy niin se ei kierrä lainkaan.
Mietin itse liitänkö nuo pumpun PWM piuhat mihinkään, toistaiseksi ovat liittämättä.
Öö no tottakai ongelmia tulee jos neste ei liiku, eihän tässä siitä edes keskusteltu.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tuo D5 pumppaa teoriassa tuolla 50% teholla 750l/h, eli varmaan sen reilu 500l/h tosiasissa, joten ongelmaa ei pitäisi tuolla virtausmäärällä olla. Miksei lämmöt saisi nousta yli 75 korkattunakaan? Kyllä noita kärsii pitää, vaikka 85 asteisena rasituksessa. Eihän nuo lämmöt monesti ole edes 75 asteessa ja lähinnä AVX2 testejä ajellessa pumppu joutuu kierroksia enemmän ottamaan. Tuulettimilla sitä kiertoa jäähytetään, joten turha sitä pumppua on huudattaa.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Tuo D5 pumppaa teoriassa tuolla 50% teholla 750l/h, eli varmaan sen reilu 500l/h tosiasissa, joten ongelmaa ei pitäisi tuolla virtausmäärällä olla. Miksei lämmöt saisi nousta yli 75 korkattunakaan? Kyllä noita kärsii pitää, vaikka 85 asteisena rasituksessa. Eihän nuo lämmöt monesti ole edes 75 asteessa ja lähinnä AVX2 testejä ajellessa pumppu joutuu kierroksia enemmän ottamaan. Tuulettimilla sitä kiertoa jäähytetään, joten turha sitä pumppua on huudattaa.

Onhan se niinkin, mutta kun siellä on CPU ja GPU blockit ahdistamassa kierron välissä + x määra muuta kuristusta, niin pumpun todelliset virtausarvot ovat kaukana teoreettisista.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Onhan se niinkin, mutta kun siellä on CPU ja GPU blockit ahdistamassa kierron välissä + x määra muuta kuristusta, niin pumpun todelliset virtausarvot ovat kaukana teoreettisista.
Kuten tuossa mainitsin niin 750l/h on teoreettinen, mutta joku reilu 500 siellä pyörii. Nuo DDCt on asia erikseen, kun niissä pumppausteho on puolet D5, joten niissä joutuu 100% pyörittämään kovassa rasituksessa.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Vastaan ketjussa joka sopii aiheeseen paremmin:

Tervehdys, Olen rakentamassa konetta ja ajattelin siirtyä aio:sta "oikeille" vesille

Ei ole kokemusta kovin custom loopeista mutta katselin tämmösiä settejä jimssiltä.

Phobya Pure Performance Kit 360LT vesijäähdytyssarja - 222,90€

EK-Waterblocks EK-KIT L240 (R2.0) vesijäähdytyspaketti LGA775/115x/1366/2011, AM4 - 265,90€
kumpi näistä olisi parempi?

Olisiko vinkkejä ja vihjeitä antaa mitä pitäisi ottaa huomioon, tai suosituksia pakettien suhteen. Erikseen ostamista olen harkinnut mutta olisi ehkä helpompi aloitus paketti ostaa :)
Yleisesti ottaen EK:n kitit ovat hyviä ja ne helpoittavat nestejäähyleikkien aloittamista koska niissä tulee kaikki tarvittava liittimiä myöten mukaan. Itse kuitenkin panostaisin sen verran että valitsisin kitin, minkä pumpussa on Laing D5 (esimerkiksi joku tämmöinen) ihan siitä syystä että jos joskus haluat lisätä kiertoon näyttiksen, niin parempi pumppu pärjää mukana ilman että sitä pitää huudattaa täysillä kierroksilla. Toisekseen D5 on tunnettu luotettavuudestaan. Muuten noi valmiskitit ovat ihan ok jos haluaa mahdollisimman helpolla päästä alkuun.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
244
Vastaan ketjussa joka sopii aiheeseen paremmin:



Yleisesti ottaen EK:n kitit ovat hyviä ja ne helpoittavat nestejäähyleikkien aloittamista koska niissä tulee kaikki tarvittava liittimiä myöten mukaan. Itse kuitenkin panostaisin sen verran että valitsisin kitin, minkä pumpussa on Laing D5 (esimerkiksi joku tämmöinen) ihan siitä syystä että jos joskus haluat lisätä kiertoon näyttiksen, niin parempi pumppu pärjää mukana ilman että sitä pitää huudattaa täysillä kierroksilla. Toisekseen D5 on tunnettu luotettavuudestaan. Muuten noi valmiskitit ovat ihan ok jos haluaa mahdollisimman helpolla päästä alkuun.
Itsellä vähän hakusessa tuo liittimien yhteensopivuus jne, niin siksi joku setti mieluummin kun ei osaa tilata suoraan osia.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Itsellä vähän hakusessa tuo liittimien yhteensopivuus jne, niin siksi joku setti mieluummin kun ei osaa tilata suoraan osia.
Ei niissä mitään mystisen vaikeaa ole. Katsoo että kaikissa liittimissä ja muissa osissa (radit, pumput, säiliöt sun muut) on G 1/4 kierteet (koska se on kaikkein yleisin) ja katsoo että tilattujen liitinten paksuus täsmää letkujen/putkien paksuuden kanssa.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Itsellä vähän hakusessa tuo liittimien yhteensopivuus jne, niin siksi joku setti mieluummin kun ei osaa tilata suoraan osia.
Tämä ei ole ongelma. Settinä ostaessä aloittelijana auttaisi paljon. Koska, samalla tutustuisit myös vesijäähdytykseen paremmin. Seuraavalla kerralla kasaat eri-osista oma customloop kokoonpanoasi kun sinulla on lisää kokemuksia. Tämän takia, on aina hyvä allkaa harrastamaan halvemmilla osilla.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tämä ei ole ongelma. Settinä ostaessä aloittelijana auttaisi paljon. Koska, samalla tutustuisit myös vesijäähdytykseen paremmin. Seuraavalla kerralla kasaat eri-osista oma customloop kokoonpanoasi kun sinulla on lisää kokemuksia. Tämän takia, on aina hyvä allkaa harrastamaan halvemmilla osilla.
Ja ostoskorista kuva tänne niin varmasti saat varmuuden yhteensopivuudesta.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
215
upload_2017-10-11_18-36-33.png


Puuttuuko jotain tärkeää ja toimivatko varmasti keskenään? Olisihan sitä voinut kysyä ennen tilaustakin... :facepalm:
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360


Puuttuuko jotain tärkeää ja toimivatko varmasti keskenään? Olisihan sitä voinut kysyä ennen tilaustakin... :facepalm:
No, aloittelijalle se on aika suolainen hinta tuo 459,97€.

@Hessu eikö tämä anna minulle suuntaan/syyn laittaa tulevat vesijäähy tavarat settinä? Todennäköisesti melkein puolella hinnalla.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
No, aloittelijalle se on aika suolainen hinta tuo 459,97€.

@Hessu eikö tämä anna minulle suuntaan/syyn laittaa tulevat vesijäähy tavarat settinä? Todennäköisesti melkein puolella hinnalla.
Melkein joo. Kallistahan tuo on kuin mikä. Käytettynä tai kiinasta saa tuosta napsaistua 150€ pois.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Vaikuttais olevan kaikki ok, paitsi Ballvalvelle haara? Löytyy onneksi Jimmsiltäkin :)
Ton lisäks menee sit myös 2 x 1/4 liittimiä.

Kaverilla on jo fillig bottle listassa, sillä myös alipaineella tyhjentää loopin pumpun ylätulpan kautta.

1000ml pullo imee rutistettuna yli 500ml kerralla.
 
Viimeksi muokattu:

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Ton lisäks menee sit myös 2 x 1/4 liittimiä.
Liittimiä? Kerro vähän miten @Archey ? Näyttää Jyssilla olevan 2 ylimääräistä liitintä, jos oli pelkkä prossukierto tarkoituksena alkuun? Ei kai tuohon mitään yhtä ja oikeaa tapaa ole kiinnittää, mutta itse olen tehnyt näin:
Extenderillä (uros-uros) toi haaroitin kiinni esim. radiin tai pumpun lähtöön, mieluusti niin alas kuin mahdollista! Sitten haaran toiseen reikään menee jo ostettu liitin ja siitä lähtee letku normaalisti. Viimeiseen reikään jälleen u-u extenderillä ball valve kiinni. Mulla ball valven toisessa päässä vielä perus karaliitin, johon saa letkun kiinni tyhjentäessä.
Tässä Y-haarassa yksi uros G1/4" valmiina, joten ei tarvitsis kuin hanalle extender tai vaihtoehtoisesti liitin -> pätkä letkua -> liitin, johon saa hanan saa kiinni. @Jyssi

E: enpäs huomannut edittejä tätä kirjotellessa, mutta tuokin on totta :tup:
Kaverilla on jo fillig bottle listassa, sillä myös alipaineella tyhjentää loopin pumpun ylätulpan kautta.

1000ml pullo imee rutistettuna yli 500ml kerralla.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Liittimiä? Kerro vähän miten @Archey ? Näyttää Jyssilla olevan 2 ylimääräistä liitintä, jos oli pelkkä prossukierto tarkoituksena alkuun? Ei kai tuohon mitään yhtä ja oikeaa tapaa ole kiinnittää, mutta itse olen tehnyt näin:
Extenderillä (uros-uros) toi haaroitin kiinni esim. radiin tai pumpun lähtöön, mieluusti niin alas kuin mahdollista! Sitten haaran toiseen reikään menee jo ostettu liitin ja siitä lähtee letku normaalisti. Viimeiseen reikään jälleen u-u extenderillä ball valve kiinni. Mulla ball valven toisessa päässä vielä perus karaliitin, johon saa letkun kiinni tyhjentäessä.
Tässä Y-haarassa yksi uros G1/4" valmiina, joten ei tarvitsis kuin hanalle extender tai vaihtoehtoisesti liitin -> pätkä letkua -> liitin, johon saa hanan saa kiinni. @Jyssi

E: enpäs huomannut edittejä tätä kirjotellessa, mutta tuokin on totta :tup:


Hyviä huomioita, tyhjentäminen ja täyttäminen on kuitenkin helppoa monellakin tavalla, mutta tärkeimpänä loopin huuhteleminen pitäisi tehdä helpoksi.

Tossakin se ongelma että noita haaroja, karoja yms pitäisi olla samassa kohtaa, vaikka pumpun imupuoleen menevässä letkussa tuplat, että mainitsemiisi karoihin voisi liittää kahdet jatkoletkut.

Tällöin loopin saisi poikkastua ilman valumista ja huuhdeltua koko loopin pumpun imua käyttämällä esim ämpäri lisänestesäiliönä.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Melkein joo. Kallistahan tuo on kuin mikä. Käytettynä tai kiinasta saa tuosta napsaistua 150€ pois.
Käytetyissä kamoissa voi olla melko jähmeät siirapit sisällä kun porukat sinne noit esansseja lykkää ja myyntiin laitettaessa osa litkuista jätetään sinne sisälle jähmettymään.
Shaakan blokki oli hyvä esimerkki väärästä käytöstä, josta selvittiin onneksi loopin purkamisella.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Käytetyissä kamoissa voi olla melko jähmeät siirapit sisällä kun porukat sinne noit esansseja lykkää.
Shaakan blokki oli hyvä esimerkki väärästä käytöstä, josta selvittiin onneksi loopin purkamisella.
Itse olen ostanut vaikka kuinka vesiromuja ja kaikki ovat oikein hyvin toimineet. Tuossa juuri katsoin loopin sisään ja EKn litkut+ valkoinen EKn väriaine ei mitään saostumia tehnyt minnekään ja nestekin varsib puhdas edelleen.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
139
Tuli tuossa töissä putkihommia tehdessä mieleen että oisko kokeilun arvoinen homma tehdä loopin huuhtelulle t-haaraan pikaliitin josta letku kiinni vesijohtoverkostoon. Saisi kunnolla painetta ja virtausta millä irroittaa sakkaumat rööreistä. Lopuksi sitten tislatulla vedellä huuhtelu loopin oman pumpun avulla... vai millaisiahan paineita nuo blokkien kanavat kestää?!:bored:
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Itse olen ostanut vaikka kuinka vesiromuja ja kaikki ovat oikein hyvin toimineet. Tuossa juuri katsoin loopin sisään ja EKn litkut+ valkoinen EKn väriaine ei mitään saostumia tehnyt minnekään ja nestekin varsib puhdas edelleen.
Itekkin olen huuhdellut loopin osat kun olen niitä varastoinut, mutta kaikenlaista näkee.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Tuli tuossa töissä putkihommia tehdessä mieleen että oisko kokeilun arvoinen homma tehdä loopin huuhtelulle t-haaraan pikaliitin josta letku kiinni vesijohtoverkostoon. Saisi kunnolla painetta ja virtausta millä irroittaa sakkaumat rööreistä. Lopuksi sitten tislatulla vedellä huuhtelu loopin oman pumpun avulla... vai millaisiahan paineita nuo blokkien kanavat kestää?!:bored:
En uskaltais jos jokin pettää, huh huh ...
Yksi sisäänmeno ja ulostulo pitäisi olla kuitenkin käytettävissä, joten käy se ämpäristäkin.
Joka tapauksessa paine pitäisi olla hyvin pieni ettei käy kämmi.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
En uskaltais jos jokin pettää, huh huh ...
Yksi sisäänmeno ja ulostulo pitäisi olla kuitenkin käytettävissä, joten käy se ämpäristäkin.
Joka tapauksessa paine pitäisi olla hyvin pieni ettei käy kämmi.
En ehkä itsekään tuota kokeilisi. Tuo pitäisi kuitenkin syöttää jollain tapaa pumpun ohi, sillä en usko, että pumppu tykkää hyvää jos siitä juoksutetaan vettä kovalla paineella läpi ilman että se pyörii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Tämä ei ole ongelma. Settinä ostaessä aloittelijana auttaisi paljon. Koska, samalla tutustuisit myös vesijäähdytykseen paremmin. Seuraavalla kerralla kasaat eri-osista oma customloop kokoonpanoasi kun sinulla on lisää kokemuksia. Tämän takia, on aina hyvä allkaa harrastamaan halvemmilla osilla.
Tähän en halua korjata mitään vaan lisäisin vain että kuitenkaan ei kannata alkaa harrastamaan millään jämäpumpulla ja markan blokeilla koska sitten joutuu vaihtamaan aivan kaiken ja lopputuloskaan ekalla kerralla tuskin on haluttu. Kerralla ostaa D5 pumpun ja säiliön (tai kombon), vaikka EK:n CPU-kupariblokin niin ne kestävät vielä pitkään ja voi siirtää seuraavaan kokoonpanoon. :) Jäähdyttimet menevätkin sitten kotelon ja koon mukaan, ja pitää päättää letkukoko ja sitten liittimien koko. Rahaa toki palaa enemmän, mutta ei halvalla saakaan hyvää vesijäähylooppia.

Itse aloittelin tällä sarjalla koska mietitytti koko vesijäähyhomma koska tuntui että olen jo kaiken nähnyt paitsi vesijäähdytystä ja vuosi oli 2013. Alphacool NexXxoS Cool Answer 480 D5/UT - vesijäähdytyssarja - 299,00€

Ei tuosta setistä sitten oikeastaan jäänyt mitään jäljelle kun aloin kasaamaan seuraavaa looppia: jäähdytin oli liian iso koppaan, säiliö oli huono, letkuista irtoi plasticizer, litku oli jotain Alphacoolin omaa speciaalia jne. Tuo blokki minulla vielä on testikäyttöön, ja liittimet taitaa olla tallella. Itseasiassa käytän samoja Alphacoolin liittimiä nykyisessäkin loopissa, koska olen ne hyviksi todennut.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Tähän en halua korjata mitään vaan lisäisin vain että kuitenkaan ei kannata alkaa harrastamaan millään jämäpumpulla ja markan blokeilla koska sitten joutuu vaihtamaan aivan kaiken ja lopputuloskaan ekalla kerralla tuskin on haluttu. Kerralla ostaa D5 pumpun ja säiliön (tai kombon), vaikka EK:n CPU-kupariblokin niin ne kestävät vielä pitkään ja voi siirtää seuraavaan kokoonpanoon. :) Jäähdyttimet menevätkin sitten kotelon ja koon mukaan, ja pitää päättää letkukoko ja sitten liittimien koko. Rahaa toki palaa enemmän, mutta ei halvalla saakaan hyvää vesijäähylooppia.

Itse aloittelin tällä sarjalla koska mietitytti koko vesijäähyhomma koska tuntui että olen jo kaiken nähnyt paitsi vesijäähdytystä ja vuosi oli 2013. Alphacool NexXxoS Cool Answer 480 D5/UT - vesijäähdytyssarja - 299,00€

Ei tuosta setistä sitten oikeastaan jäänyt mitään jäljelle kun aloin kasaamaan seuraavaa looppia: jäähdytin oli liian iso koppaan, säiliö oli huono, letkuista irtoi plasticizer, litku oli jotain Alphacoolin omaa speciaalia jne. Tuo blokki minulla vielä on testikäyttöön, ja liittimet taitaa olla tallella. Itseasiassa käytän samoja Alphacoolin liittimiä nykyisessäkin loopissa, koska olen ne hyviksi todennut.

Tämä on tosiaan maku kysymys. Koska, taloudellinen tilanne on suurimmalla osalla kantaväestössä huono tai epätaisainen. Jaoin omaan mielipiteeni asian tiimoilta, että on olemassa myös halvempia vaihtoehtoja vesijäähy harrastukseen.

Suurin osa threadissa olevista käyttäjistä harrastaa customvesijäähyjä. Mutta, monilla ei ole varaa syistä tai toisesta ostaa kalliimpia brändeja/merkkejä. Se ei ole vain Enthusiasten tai rikkaiden harrastus tapa, harrastus koskee kaikkiin luokkiin kuuluvia ihmisiä. Jotkut ihmiset eivät pysty maksamaan yli 500-600 euroa vesijäähdytyksestä. Viestini siis koski sellaisia ihmisiä.

Esim; Barrow, mikä tuottaa vesijäähdytys osia Bitspowerin laatuluokassa ja tosiaan 30-40% halvemmalla.
Esim #2: Vaihtoehtona käy myös settinä ostaessa EKWB:n valmis kitit (EK fluid Gaming Kit), mikä aloittelijoille on optimaalinen ratkaisu.

Itse ostin Monsoon, Bitspower, EKWB, XPSC ja Alphacoolin tuotteita vuosikausia. Laitoin ehkä yli 5k€ pelkästään vesijäähdytys osiin. Käytän edelleen noita osia ja samalla Barrowin ja Bykskin osia.

Voi olla, että ihmiset ajattelevat, että kallimpi osa on laadukkampi ja kestävämpi, vaikka näin ei aina ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
693
Ja valmistajat ovat heränneet nostamalla hintoja ja nykyään ei enään saa esim. kulmaliitintä suoraan, vaan maksatetaan kuluttajalla kulma-adapteri erikseen ja siihen liitin.

Jos ei kiirettä tilaukselle, niin itsekin suosin Aliexpressiä tai seuraan tarjouksia Hollannin ja Brittien liikkeistä.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Itse ostin Monsoon, Bitspower, EKWB, XPSC ja Alphacoolin tuotteita vuosikausia. Laitoin ehkä yli 5k€ pelkästään vesijäähdytys osiin. Käytän edelleen noita osia ja samalla Barrowin ja Bykskin osia.

Voi olla, että ihmiset ajattelevat, että kallimpi osa on laadukkampi ja kestävämpi, vaikka näin ei aina ole.
Ostin EK:n liittimiä ja pidin niitäkin helvetin kalliina, Jimm'sillä yksi Bitspowerin kulmaliitin 22.90€ :jd: :jd: :jd:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
382
Aquatuningista ainakin saa ihan OK liittimiä OK hinnoin. Joskus löytyy myös alelaarista. Tai en ainakaan itse pidä pahana:

12x 19/13mm compression fitting G1/4 - knurled - matte black
Item-ID.: 62457
37,32 EUR​

6x Alphacool HF L-connector G1/4 outer thread rotatable to G1/4 inner thread - Deep Black
Item-ID.: 1011042
36,84 EUR​

4x 13mm (1/2") barbed fitting G1/4 with O-Ring (3-Style)
Item-ID.: 63020
4,12 EUR​

Nämä on olleet kiinni loopeissa kesästä lähtien ilman ongelmia. Mutta joo... jos loopin korvaisi muutaman kympin ilmajäähyllä.

Ei vaineskaan... :D
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Ostin EK:n liittimiä ja pidin niitäkin helvetin kalliina, Jimm'sillä yksi Bitspowerin kulmaliitin 22.90€ :jd: :jd: :jd:
Nuo Bitspowerin osat saa jäädä hinnan takia minun puolesta hyllyyn,tuskin menekki muutenkaan paljoa pakkaajan selkää jimmms:illä rasittaa?[emoji16]
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
30
Mitäs sanotte, jos loopissa on nyt 480 monsta ja 420 radit, cpu/gpublokit, nyt tekisi mieli laittaa kaapissa lojuva 280 radi vielä kiertoon niin mahtaako tarvita toista pumppua? Tällä hetkellä on d5 pwm pumppu. Ja tiedän, täysin overkill, mutta nyt se on enemmänkin rakkaudesta lajiin ja tinkeröimistä
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Ostin EK:n liittimiä ja pidin niitäkin helvetin kalliina, Jimm'sillä yksi Bitspowerin kulmaliitin 22.90€ :jd: :jd: :jd:
Barrowin 45/90° liittimet melkein puolella hinnalla. Itse tilaan suoraan Barrowilta isomman erän. Ihan tiedoksi, että Barrowin jotkut työntekijät olivat joskus Bitspowerilla töissä:). Lopun lopuksi Bitspower tuotetaan Taiwanissa ja Barrow tuotetaan Kiinassa. Vaikka Barrow on Bitspowerin ensimmäisen luokan kopio tai voi sanoa identtinen.
9416e318_export-38-3.jpeg dffdfdf.png
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Mitäs sanotte, jos loopissa on nyt 480 monsta ja 420 radit, cpu/gpublokit, nyt tekisi mieli laittaa kaapissa lojuva 280 radi vielä kiertoon niin mahtaako tarvita toista pumppua? Tällä hetkellä on d5 pwm pumppu. Ja tiedän, täysin overkill, mutta nyt se on enemmänkin rakkaudesta lajiin ja tinkeröimistä
Ei tarvinne toista pumppua. Oma setti : 480 & 2 x 360 radit, cpu ja gpu ( x 2 ) blokit D5 pumpulla ja hyvin kiertää nesteet ja lämmöt pysyy alhaisina.
Vielä löytyy 1 kpl 240 radi jos tarvetta löytyy[emoji32][emoji16][emoji16]
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Barrowin 45/90° liittimet melkein puolella hinnalla. Itse tilaan suoraan Barrowilta isomman erän. Ihan tiedoksi, että Barrowin jotkut työntekijät olivat joskus Bitspowerilla töissä:). Lopun lopuksi Bitspower tuotetaan Taiwanissa ja Barrow tuotetaan Kiinassa. Vaikka Barrow on Bitspowerin ensimmäisen luokan kopio tai voi sanoa identtinen.
No sen verran täytyy todeta, että nuo on liittimet kuvissasi ovat 1 x 90° kun Bitspowerin olivat 2 x 45° kahdella kääntyvällä nivelellä.

Sieppaa.JPG
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
No sen verran täytyy todeta, että nuo on liittimet kuvissasi ovat 1 x 90° kun Bitspowerin olivat 2 x 45° kahdella kääntyvällä nivelellä.
Jakamassani kuvissa (#2) on Barrowin ja Bitspowerin OD16mm 90° kulma (360° sisäänkierre) adaptereita. Ensimmäisessä kuvassa taas Barrow ja Bitspowerin OD12mm 90° kulma (360° sisäänkierre) adapterit. En ole jakanut 2x 45° kulmaan adaptereita vielä:). Laitan kohta omasta Barrowin adapterista esimerkkejä kuvan kera.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Jakamassani kuvissa (#2) on Barrowin ja Bitspowerin OD16mm 90° kulma (360° sisäänkierre) adaptereita. Ensimmäisessä kuvassa taas Barrow ja Bitspowerin OD12mm 90° kulma (360° sisäänkierre) adapterit. En ole jakanut 2x 45° kulmaan adaptereita vielä:). Laitan kohta omasta Barrowin adapterista esimerkkejä kuvan kera.

Laita hinta myös. :)
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Laita hinta myös. :)
No niin ehdin jo laittaa kuvan adaptereista. Nämä ovat jääneet omaan käyttöön. Mutta, tulevista adaptereista laitan kuitenkin kohtuullisen hinnan. Promise :).

Lisäksi: Olemassa myös muutama kappaletta G1/4 360° ja 4 suuntaan (360° kääntyvä) adapteri N-U. Jossain laatikossa. :)

nimetön.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
343
Nyt olis elämäni ensimmäinen looppi pystyssä ja tiiviiksi todettu. Käytettynä ostetut setit, joten vedet sisään horauttaessa kiertoon lähti komponenteista aika reilusti paskaa.
Kannattaisi varmaan puhdistaa? Eli vedet pois ja uudet sisälle.
Tuohon sisällä olevaan veteen varmaan kannattaisi jotain puhdistavaa komponenttia lisätä. Minkälaisilla seteillä techiläiset putsaavat looppejaan?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Nyt olis elämäni ensimmäinen looppi pystyssä ja tiiviiksi todettu. Käytettynä ostetut setit, joten vedet sisään horauttaessa kiertoon lähti komponenteista aika reilusti paskaa.
Kannattaisi varmaan puhdistaa? Eli vedet pois ja uudet sisälle.
Tuohon sisällä olevaan veteen varmaan kannattaisi jotain puhdistavaa komponenttia lisätä. Minkälaisilla seteillä techiläiset putsaavat looppejaan?
Itse huuhtelen kasatun loopin 2-3x kunnolla ihan akkuvedellä. Sen jälkeen EK:n litkut sisään ja eikun kovaan ajuun.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Nyt olis elämäni ensimmäinen looppi pystyssä ja tiiviiksi todettu. Käytettynä ostetut setit, joten vedet sisään horauttaessa kiertoon lähti komponenteista aika reilusti paskaa.
Kannattaisi varmaan puhdistaa? Eli vedet pois ja uudet sisälle.
Tuohon sisällä olevaan veteen varmaan kannattaisi jotain puhdistavaa komponenttia lisätä. Minkälaisilla seteillä techiläiset putsaavat looppejaan?

Ainakin syyläri kannattasi puhdistaa kuumalla vedella ja vesijohtoverkon paineella edestakaisin huuhtelusuuntaa vaihtaen.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
215
Kiinnittyykös tuo d5 pumppu tolla mukana tulevalla kiinnityksellä suoraan radiin kiinni? Veikkaan ettei ihan hirveesti jää koppaan muualle tilaa [emoji14]

Saako jostain jotain max parimilliä paksua helposti työstettävää vaimennusmateriaalia? Voisi semmosella vuorata ton kotelon powerin välilevyn.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Kiinnittyykös tuo d5 pumppu tolla mukana tulevalla kiinnityksellä suoraan radiin kiinni? Veikkaan ettei ihan hirveesti jää koppaan muualle tilaa [emoji14]

Saako jostain jotain max parimilliä paksua helposti työstettävää vaimennusmateriaalia? Voisi semmosella vuorata ton kotelon powerin välilevyn.
Riippuu mitkä kiinnikeet siinä mukana tulee.

Bitumimattoa vaikkapa motonetistä. Se on ohutta ja antaa mukavasti painoa.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Kannattaako upouudet jäähdyttimet vetää hapolla ja huuhtelu tislatulla vedellä ennen käyttöä? Ilmeisesti nuo Alphacoolin radit on melko likaisia poistuessaan tehtaalta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 215
Viestejä
4 194 798
Jäsenet
70 873
Uusin jäsen
Temmikael

Hinta.fi

Ylös Bottom