Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Moi
Onkos täällä kellään käytössä Swifteck Apogee drive II:sta, pitäisi pieneen koteloon survoa vesijäähy kamoja ja meinasin ulkoisen radin laittaa. Tuo vain säästäisi tilaa ja pitäisi käsittääkseni olla suorituskyvyltään ihan ok vaikkei parhaille erilliselle blokeille pärjäisikään. Lisäksi tuo pumppu pitäisi olla säädettävissä joten äänitasokin pitäisi olla kohtuullinen (vaikka sitä ei varsinaisesti voi eristää). Kiinnostaisi tietää kokemuksista jos niitä löytyy?
@akselic osaa varmaan tuoreimpia vinkkejä antaa
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Mikähän hemmetti on kun aina kun kone on ollut sammutettuna ja sen käynnistää niin porinan saattelemana lähtee uusia ilmakuplia kiertoa pitkin. Eilen luulin että meni joku laakeri kun kone alkoi vinkumaan, mutta se olikin vain iso ilmakupla pumpun akselissa, mikä lähti pois kierroksia nostaessa. Ilmeisesti kierrossa on sen verran painetta, että joku o-rengas hiljalleen imee ilmaa läpi? Sama ongelma ollut pari vuotta, mutta ei ole koskaan vuotanut vettä. Kai se on tuo Alphacool Lighttower vesisäiliö, joka kiinnittyy pumpun karheaa muovipintaa vasten ainoastaan kahdella o-renkaalla. Pumppuna EK DCP-4.0 pwm (/Phobya DC12-400). :shifty:
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Mikähän hemmetti on kun aina kun kone on ollut sammutettuna ja sen käynnistää niin porinan saattelemana lähtee uusia ilmakuplia kiertoa pitkin. Eilen luulin että meni joku laakeri kun kone alkoi vinkumaan, mutta se olikin vain iso ilmakupla pumpun akselissa, mikä lähti pois kierroksia nostaessa. Ilmeisesti kierrossa on sen verran painetta, että joku o-rengas hiljalleen imee ilmaa läpi? Sama ongelma ollut pari vuotta, mutta ei ole koskaan vuotanut vettä. Kai se on tuo Alphacool Lighttower vesisäiliö, joka kiinnittyy pumpun karheaa muovipintaa vasten ainoastaan kahdella o-renkaalla. Pumppuna EK DCP-4.0 pwm (/Phobya DC12-400). :shifty:
Onhan looppi 100% kunnolla ilmattu jo asentaessa?
Tuota "vuotoa" on vaikea toki selvittää. Uskoisin, että jos se vetää isoja kuplia sisäänsä niin pakko sieltä jostain on nestettäkin tulla hieman ulos tai se vuotaa sitten useammasta kohtaa. Jos vuotokohdasta on epäilys niin kannattaa tuohon tiivisteen juureen laittaa jotain juoksevaa ainetta, joka voisi liikkua vuodon tapahtuessa. Varmaan helpoin on lopulta vaihtaa tiivisteet kerralla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
On ilmattu aina siten, että pumppu laitettu 100% ja pyöritelty konetta sinne sun tänne. Ilmakuplia ei ikinä näy kierrossa tuon jälkeen, mutta kun kone on ollut vuorokauden pois päältä ja laittaa takaisin päälle niin sitten taas porisee. Nestepinta ei myöskään laske säiliössä. Kaikki liittimet on uusittu tämän vuoden aikana, joten en keksi muuta kuin tuon vesipumpun ja vesisäiliön välisen muovi/o-rengas liitoksen. Ilmakuplat taitavat lähteäkin jostain alhaalta, eli varmaan tuolta pumpun luota. Täytyy nesteiden vaihdon yhteydessä hioa muovi tasaiseksi ja runtata täyteen tiivisteliimaa tai jotain... Nestesäiliössä on siis 2 o-rengasta, ja se kiinnitetään vain työntämällä tuohon pumpun "ulokkeeseen".



Tuolla on kuvia koneesta ja liittimistä sun muista: Käyttäjien kotelo- ja työpöytägalleria
https://bbs.io-tech.fi/threads/kaeyttaejien-kotelo-ja-tyoepoeytaegalleria.240/page-8#post-822356
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Moi
Onkos täällä kellään käytössä Swifteck Apogee drive II:sta, pitäisi pieneen koteloon survoa vesijäähy kamoja ja meinasin ulkoisen radin laittaa. Tuo vain säästäisi tilaa ja pitäisi käsittääkseni olla suorituskyvyltään ihan ok vaikkei parhaille erilliselle blokeille pärjäisikään. Lisäksi tuo pumppu pitäisi olla säädettävissä joten äänitasokin pitäisi olla kohtuullinen (vaikka sitä ei varsinaisesti voi eristää). Kiinnostaisi tietää kokemuksista jos niitä löytyy?
@akselic osaa varmaan tuoreimpia vinkkejä antaa
Mulla ei ole sinänsä kokemusta noista yhdistetyistä pumppu-blokki -yhdistelmistä mutta lukemani perusteella (juurikaan) mitään suorituskykyeroa lämmönsiirron suhteen ei ole vaikka nyt johonkin EK:n Supremacy Evo prossublokkiin. Isoin ero taitaa olla siinä että Apogee Drive II:n pumppu on sinänsä luotettavan Swiftechin MCP35X kun taas yleisesti suositellaan custom loop käyttöön Laing D5 pumppuja mitä itsekin suosin. Teknisesti ottaen molemmissa riittää potkua antamaan virtaustehoa ja paperilla luotettavuuskin pitäisi olla kunnossa. Mutta googlaamallakaan on vaikea löytää ketään joka suosittelee jotain muuta kuin D5:sta tänä päivänä custom loopin pumpuksi.

Ulkoinen radi on ihan hyvä valinta erityisesti jäähdytystehon suhteen koska kotelossa lämmennyt ilma ei kulje radin kautta eikä radin kautta tule lämmitettyä ilmaa kotelon sisään. Joskin kannattaa etukäteen tarkasti miettiä miten sen tekee. Itsellä on pituus-korkeussuunnassa melkein EATX kotelon kokoinen MO-RA jolle on tulossa seinäteline. Toisilla taas ulkoinen radi on jollain adapterilla tai itse tehdyillä viritelmillä kiinnitetty itse kotelon runkoon jolloin sen kiinnittäminen looppiin on yleensä vähän helpompaa. Minkälaista ulkoista radia olit ajatellut ja miten meinasit sen kiinnittää @Eas ?
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Mulla on 360 radi Gentle typhooneilla ja meinasin sen laittaa tuonne kotelon taakse joko hyllyyn kiinni taikka hyllyjen taakse roikkumaan. 6700K ja GTX1070 siihen jäähtymään.
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Mulla on 360 radi Gentle typhooneilla ja meinasin sen laittaa tuonne kotelon taakse joko hyllyyn kiinni taikka hyllyjen taakse roikkumaan. 6700K ja GTX1070 siihen jäähtymään.
Kyllä toi voi toimia ihan hyvin. Käsittääkseni tossa MCP35X pumpussa pitäisi olla tehoa pyörittää vettä joten jos haluat käytännön syistä käyttää sitä niin tuskin kovin paljon häviätkään. Tule tänne kertomaan kokemuksia sitten :) Tietysti D5 olisi se "varmempi" valinta mutta sitten joutuisit tosiaan ostamaan erillisen blokin ja joutuisit muutenkin askartelemaan vähän lisää.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Niin siis mulla on erillinen blokki ja D5 sekä pätkä säiliö mutta tila on niin tarkalla että harkitsen tuo yhdistelmän hankkimista.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Niin siis mulla on erillinen blokki ja D5 sekä pätkä säiliö mutta tila on niin tarkalla että harkitsen tuo yhdistelmän hankkimista.
Onko kokonaan poissa laskuista hommata D5 pumppu-säiliöcombo? Niillä saisi jo vähän tilaa säästettyä ja ton D5 pumpun myymällä ei jäisi edes hirveästi vaihtorahaa? Laita kuva kotelosta mihin olet looppia suunnittelemassa?

Toki kuten sanoin, tuo MCP35X tuskin on mitenkään erityisen huono. Mulla vaan ei ole siitä kokemusta. Oma valinta se sulle loppujen lopuksi on :) Sen verran osaan sanoa että itse prossun jäähdytysteho ei juurikaan eroa tolla sun katsomalla Apogeellä vs erillisellä blokilla vaan erot tulevat esiin pumpun laadussa.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Se on Denon DVD-2800 ja meinasin laittaa siihen blueray aseman tuohon alkuperäisen aseman tilalle. Poweri ja luukun avaus painikkeet väännän toimimaan tuosta etu paneelista. Lisäksi pitää yrittää saranoida tuo näytön pleksi jos sinne sais 2 usb liitintä sekä kuuloke liitännän. Emoksi siis maximus impact VIII. 6700K. 1070 on MSI mini. Hdplex poweri murikat. Ssd ja Noctuan 92 mm redux pwm. Muistit 2x8G Ddr4. NAT:n itx tellinki sinne koteloon.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 057
No se miksi suositellaan, D5 tuon MCP3XX sarjan sijaan on aika selkeä. Hiljaisuus on pumpun tärkein ominaisuus luotettavuuden ohella, luotettavan pumpun saa vaikka eheimiltä, swiffeltä tai laingilta, mutta en ole toista yhtä hyvää (hiljaista) pumppua tavannut kun uutukainen D5 PWM säädöllä. PWM helpottaa pumpun säätöä aktiivisesti, joka minulle tarkoittaa sitä, että niin kauan kun prossun lämpötila on alle 80 on pumppu 30% pulssilla ja siitä lähtee kirimään sitten tarpeen mukaan. Tämä ei oikein tuolla edellisellä 1-5speed manuaalipumpulla onnistunut, koska pumpun aktiivinen säätö vaati säätimeltä niin paljon. Vaikutus on aika pieni, mutta siltikin merkittävä, jos alkaa olemaan enää muutamista asteista kiinni.

Tuo panostus pumppuun on mielestäni välttämätön, koska muuten hyvä looppi on arvoton mikäli pumppu resonoi tai pärisee häiritsevästi. Siksi on lopputuloksen kannalta merkityksetöntä meneekö pumppuun 50€ enemmän vai vähemmän, koska koko looppiin menee muutenkin niin paljon rahaa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Oletteko muuten laittaneet pumpun lisäksi radien tuulettimet PWM:ään? Siis jos emolla on paikkoja...
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 057
Oletteko muuten laittaneet pumpun lisäksi radien tuulettimet PWM:ään? Siis jos emolla on paikkoja...
Juu ja ei. En näe tuulettimissa niin merkittävänä miten niitä säädetään, kunhan säätöalue on laaja ja luotettava, eikä tuota lisää ääntä. Pumppujen teho on niin paljon kovempi, että jännitesäätö ilman kunnon cooleria ei olisi mitenkään kohtuullinen. Näin ollen merkkaa enemmän vain saatko säädettyä tuulettimet, tikittääkö pwm, stoppaileeko tai ramppaako föönit kun jännitesäätö ei pelaa. Mitkä tuulettimet sinulla on?
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Oletteko muuten laittaneet pumpun lisäksi radien tuulettimet PWM:ään? Siis jos emolla on paikkoja...
Mulla on jokainen 9 x 140 ML tuuletin PWM paikassa kiinni mutta 2 x 5way adapterilla jotka ottaa virran powerilta ja tuulettimet saavat sitten kierroksia varten ohjeet emolta

Juu ja ei. En näe tuulettimissa niin merkittävänä miten niitä säädetään, kunhan säätöalue on laaja ja luotettava, eikä tuota lisää ääntä.
Tämä totta. Riippuu tietysti käytettävistä tuulettimista. Nuo paljon puhutut ML sarjalaiset joita itsekin käytän ovat "vähän omaa luokkaansa" enkä säätäisi niitä edes adapterien kanssa ilman PWM paikkaa.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Hei @Fribo-71 bongasin, että sullahan on tuo sama kotelo kuin mulla. Aika paljon tavaraa sinne näköjään saa mahtumaan kun oikein yrittää. Oliko sulla vakiotuulettimet vielä edessä? Ja mikä pumppu ja mitkä näyttikset? Viitsisitkö mitata mitä tulee mittaa tuosta säiliöstä takalaitaan?

Nyt on kaupat sovittu liittimistä kun löysin satsin alphan ja ek ruuviliittimiä käytettynä.
Käyn varmaan ensi viikolla palauttamassa Alphan Eisbaer 360 AIOn ja vaihtamassa sen tuohon EKn EK-XRES 140 revo D5 säiliöpumppukomboon Jimmsillä (mitäköhän eroa noissa jimmsin pumpuissa on kun vaikuttais samalta mutta 10€ eroa?).

Kauhea kiirehän tällä mun projektilla ei ole kun näyttis matkaa maailmalla takuukorjauksessa.
-Edessä alhaalla 3x 120 ml,katossa 3x 120 ml ja edessä 4x 120 olikohan jotkut deepcoolin halpikset,joita käytän kunnes ml:ät saapuvat ja ottavat paikkansa eturadin tuulettimina.
-Pumppu/säiliö combona ek:n d5 pumppu,riittää hyvin pyörittämään tuossakin loopissa nesteet.
-Pumppu/säiliö vaihtoi paikkaa mutta tuossa vaiheessa oli kiinni vakio kiinnikkeellä joten aika liki takaseinää oli säiliö.
Päivitän kuvaa tuonne projekti lankaan näin sunnuntain ratoksi[emoji51]

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
-Edessä alhaalla 3x 120 ml,katossa 3x 120 ml ja edessä 4x 120 olikohan jotkut deepcoolin halpikset,joita käytän kunnes ml:ät saapuvat ja ottavat paikkansa eturadin tuulettimina.
-Pumppu/säiliö combona ek:n d5 pumppu,riittää hyvin pyörittämään tuossakin loopissa nesteet.
-Pumppu/säiliö vaihtoi paikkaa mutta tuossa vaiheessa oli kiinni vakio kiinnikkeellä joten aika liki takaseinää oli säiliö.
Päivitän kuvaa tuonne projekti lankaan näin sunnuntain ratoksi[emoji51]

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Eli pumppu/säiliö -> EKn EK-XRES 140 revo D5 säiliöpumppukombo.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Niin se minun kotelon sisämitat on siis 42x29x11cm joten sen takia tuo D5 meinaa tippua pois, se blueray asema kun vie siitä keskeltä jonkinlaisen siivun mutta sen alapuolelle laitan poweri murikan taikka kovalevyt.
Onkohan kellään sitä pientä kuution muotoista säiliötä joutavana? Niitä kun ei taida enää olla myytävänä.
Vai saisikohan tuolla aikaan alle 11cm paketin? Alphacool Eisdecke DDC/D5 single reservoir for Alphacool Eisdecke top kun noissa dokumenteissa ei ollut kokonaismittoja. Tuon voi kai asentaa kyljelleenkin vai kuinka?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Mistäs sais suht nopeella aikataululla direct die guardin haswelille LGA115X kantaan? Jimmsillä ei oo valikoimassa :(
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
-Edessä alhaalla 3x 120 ml,katossa 3x 120 ml ja edessä 4x 120 olikohan jotkut deepcoolin halpikset,joita käytän kunnes ml:ät saapuvat ja ottavat paikkansa eturadin tuulettimina.
-Pumppu/säiliö combona ek:n d5 pumppu,riittää hyvin pyörittämään tuossakin loopissa nesteet.
-Pumppu/säiliö vaihtoi paikkaa mutta tuossa vaiheessa oli kiinni vakio kiinnikkeellä joten aika liki takaseinää oli säiliö.
Päivitän kuvaa tuonne projekti lankaan näin sunnuntain ratoksi
Tämmönen huomio vaan, että jotenkin sain käsityksen, että @RikuK tarkoitti 460X-koppaa, joka hänellä (ja sullakin vielä) näkyy specseissä ja nyt vastasit liittyen tuohon X71-projektiisi.
Eihän toi mainitsemasi tuuletin/radi määrä kyllä Corsairiin meniskään :D
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Tämmönen huomio vaan, että jotenkin sain käsityksen, että @RikuK tarkoitti 460X-koppaa, joka hänellä (ja sullakin vielä) näkyy specseissä ja nyt vastasit liittyen tuohon X71-projektiisi.
Eihän toi mainitsemasi tuuletin/radi määrä kyllä Corsairiin meniskään :D
Jep,hyvä huomio.Pitää tuo koppa muuttaa spekseihin.Eli Corsair 460x:ään meni tuulettimet kopan ja etulasin väliin,sitten sisäpuolelle 30mm paksu radi ja xres siihen kiinnä 3-4mm alu-latalla.Näytönohjaimen ja säiliön väliin jäi reilusti pari milliä tilaa[emoji51].


Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Aliexpressillä toimitus ajat kaikkea 2viikon ja ton 60 päivän välillä. Kiinalaiset juhlapyhät vähän vaikuttaa.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Kiitos tästä, mutta valitettavasti tilanne on juuri se, että blokkini ei ole EK:n, joten tuo ei käy. Käytössä on Swiftech Apogee HD.

Millaisella aikataululla täältä mahtaa tulla perille Suomeen?

Onko muita hyviä ehdotuksia?
Joskus perushintainen/Freeshipping tullut reilussa viikossa,yleensä 2-3 viikkoa.
Itsellä esim: G1/4 kierretappi h.1,93€ ja toimituskulut Suomeen 0,06€.
Vastaava tappi taisi olla ikh:lta n.20€[emoji22]

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 057
Ja kierretapit ei pidä sisällään mitään laatueroja. Jumaveska noita kiinantappeja ei osta sen jälkeen kun paskoo oikeallakin käytöllä tollasen johonkin kriittiseen paikkaan sisälle... Voi toki olla, että IKH myy kiinanrihkamaa tuohon hintaan, mutta itse en ole ostanut yhtään hyvää tappia alta 20€ alv-0, ja kitit maksaa jotain 300€ aika herkästi.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Eiköhän nuita tappeja ole töissä jonkun verta tullut käytettyä,tämän käyttösuunnitelma rajoittuu pelkästään muovin työstöön.
Parin kierteen takia rupea ammattilaatua koko sarjaa hankkimaan,tapin koko liki M12 ei se muoviin katkea.
Mutta asiaakin,D5 pumpun pwm ohjausjännite.5v->100% ja 12v-> 20% ?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Jaahas koppa vaihtui Thermaltaken View 31 niin nyt ainakin mahtuu kamat koteloon. Hieman harmittaa, että kerkesin ostamaan jo ton ohuimman alphacoolin 360 radin, mutta eiköhän tuo mun setti silläkin jäähdy. Taakse tulee lisäksi 120 radi ja ilman poisto kolmella kattotuulettimella.
Etutuulettimiksi ostin sitten nuo kehutut Corsairin ML120 cdonin alennuksista ja muutamaa liitintä vielä odottelen, sekä näytönohjaimesta ei ole vielä tietoakaan. Mutta pikkuhiljaa...
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Jaahas koppa vaihtui Thermaltaken View 31 niin nyt ainakin mahtuu kamat koteloon. Hieman harmittaa, että kerkesin ostamaan jo ton ohuimman alphacoolin 360 radin, mutta eiköhän tuo mun setti silläkin jäähdy. Taakse tulee lisäksi 120 radi ja ilman poisto kolmella kattotuulettimella.
Etutuulettimiksi ostin sitten nuo kehutut Corsairin ML120 cdonin alennuksista ja muutamaa liitintä vielä odottelen, sekä näytönohjaimesta ei ole vielä tietoakaan. Mutta pikkuhiljaa...
Ihan vinkkinä, kannattaa tuo ML ketju seilailla läpi ja poimia parhaat vinkit niiden kanssa aloituspostista, jollet ole aiemmin omistanut kyseisiä tuulettimia.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Ihan vinkkinä, kannattaa tuo ML ketju seilailla läpi ja poimia parhaat vinkit niiden kanssa aloituspostista, jollet ole aiemmin omistanut kyseisiä tuulettimia.
Joo, on tullut selailtua ja melkeinpä siitä syystä niihin päädyinkin. Ilmeisesti hieman laadun kanssa heittelyä, mutta siksi cdonista tilailin, kun palautuksen pitäisi onnistua kohtuu hyvin, jos huono yksilö sattuu kohdalle.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Jaahas koppa vaihtui Thermaltaken View 31 niin nyt ainakin mahtuu kamat koteloon. Hieman harmittaa, että kerkesin ostamaan jo ton ohuimman alphacoolin 360 radin, mutta eiköhän tuo mun setti silläkin jäähdy. Taakse tulee lisäksi 120 radi ja ilman poisto kolmella kattotuulettimella.
Etutuulettimiksi ostin sitten nuo kehutut Corsairin ML120 cdonin alennuksista ja muutamaa liitintä vielä odottelen, sekä näytönohjaimesta ei ole vielä tietoakaan. Mutta pikkuhiljaa...
Mitä olet mieltä tt:n viimeistelystä ja laadusta muutenkin?
Omalla kohdalla tuo x71 kohtuu pettys.
Automaailmassa tuolla olisi mersun hinta ja käytetyn nissanin ominaisuudet...

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Mitä olet mieltä tt:n viimeistelystä ja laadusta muutenkin?
Omalla kohdalla tuo x71 kohtuu pettys.
Automaailmassa tuolla olisi mersun hinta ja käytetyn nissanin ominaisuudet...

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Corsair oli jotenkin vakuuttavamman oloinen laadullisesti, mutta paljon todella typeriä ratkaisuja, kuten liian kapea tila kaapeleille. Jotenkin siitä jäi vaikutelma, että se oli suunniteltu ilman prototyyppejä.

Sen sijaan Thermaltake on joka suuntaan käyttäjäystävällisemmän oloinen (tietenkin myös isompi koppa) ja paljon fiksuja ideoita esim. että kovalevyt saa helposti takalaitaan missä myös johdot kulkevat, tuulettimille ja radeille löytyy paikkoja yli tarpeen jne.
Jotenkin silti todella hölmöä ¨haaskata¨ kustannuksissa ja pistää lasiseinä myös johtojen puolelle. Olisivat mielummin laittaneet näyttiksen PCI johdon mukaan kun kerta pystytelinekkin tulee mukana.

Mutta ei sitä varmaan täydellistä koteloa ole olemassakaan, mutta olen ihan tyytyväinen vaihtoon etenkin kun samalla hintaa myin vanhan kuin ostin uuden.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Kysymys kokeneemmille. Miten mun kannattais toteuttaa loopin tyhjäys ja mitkä osat tarvitsen vielä? Joudun kumminkin tyhjäämään sitten kun jossain vaiheessa lisään näyttiksen tuohon looppiin tässä syksyn aikana.
Kuuluuko noiden kääntyvien 90 asteen liittimien kääntyä todella kevyesti (koska nää omat tekee niin). Pesin ja huuhtelin kaikki osat ennen kokoamista akkuvedellä. Onko jotain muuta kun pitäis vielä miettiä ennen kuin alkaa täyttämään?

IMG_1669.JPG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
382
Thermaltaken Tai-Chi LCS:llä aloitin aikoinaan... Ihan hyvä merkki, mutta kotelot vaativat välillä dremeliä täydellisyyden saavuttamiseksi.

Tässä nykyinen:
1.png


En ole ikinä ollut ledien ystävä - Joten en hankkinut niitä tähänkään :vihellys::
2.png


Tälle voisi antaa projektinimeksi vaikka "Kaks äks viis" eli viisi litraa nestettä kierrossa ja viisi metriä 1/2" letkua. Arvoin noin 30 sekuntia laitanko pillit vai letkut.
3.png


On ollut Apogeeta, EK:ta ja Thermaltaken blokkeja niin vaihdoin nyt kokeeksi Alphacoolin "Eisblock XPX" CPU blokin.
4.png


:btooth:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Kysymys kokeneemmille. Miten mun kannattais toteuttaa loopin tyhjäys ja mitkä osat tarvitsen vielä? Joudun kumminkin tyhjäämään sitten kun jossain vaiheessa lisään näyttiksen tuohon looppiin tässä syksyn aikana.
Kuuluuko noiden kääntyvien 90 asteen liittimien kääntyä todella kevyesti (koska nää omat tekee niin). Pesin ja huuhtelin kaikki osat ennen kokoamista akkuvedellä. Onko jotain muuta kun pitäis vielä miettiä ennen kuin alkaa täyttämään?

Itse laittaisin varmaan tuohon pumpun toiseen liitäntään thaaran ja palloventtiilin jonka kautta helppo tyhjätä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Thermaltaken Tai-Chi LCS:llä aloitin aikoinaan... Ihan hyvä merkki, mutta kotelot vaativat välillä dremeliä täydellisyyden saavuttamiseksi.

Tässä nykyinen:


En ole ikinä ollut ledien ystävä - Joten en hankkinut niitä tähänkään :vihellys::


Tälle voisi antaa projektinimeksi vaikka "Kaks äks viis" eli viisi litraa nestettä kierrossa ja viisi metriä 1/2" letkua. Arvoin noin 30 sekuntia laitanko pillit vai letkut.


On ollut Apogeeta, EK:ta ja Thermaltaken blokkeja niin vaihdoin nyt kokeeksi Alphacoolin "Eisblock XPX" CPU blokin.

:btooth:
Nyt on sopevan kokoinen keskusyksikkö. Suuri on kaunista.

Radit on ilmeisesti noissa pedestal caseissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
577
Fiksu softa kun yhden vain pysäyttää. :vihellys:
Tuossa tornissa näyttäisi olevan sitä jäähdytystehoakin. Hyvä että kaikki ei ole hurantanu noihin pikku lootiin. :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
382
Ei noita tuulettimia ole samaan emoliitäntään laitettu. Pari tulletinta per liitäntä. Ryhmillä on eri säätökurvit lämpötilojen mukaan. Etutuulettimet ovat sitten emon 3 amp tuuletinliitännässä.

Mutta joo kaikkea tuossa on tullut ihan huvikseen testattua. Softa on hyvä ja emossa riittää liitäntöjä.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Yllättävän vähän näkynyt diy-osia täällä. Itsellä tullut lähinnä moottoripyöriin ja kelkkoihin joitain pienehköjä osia tehtyä ja nyt kun kropan kunto sallii lähinnä tän pc harrastuksen niin jotain pientä näihin.
Työkalujen ja tilojen puute rajoittaa tietenkin mutta soveltaen jotain saa tehtyä.
Tunnuslauseena itse tein ja säästin&tämmöinen tästä nyt tuli.[emoji23].
Tuossa nyt neste jakotukki esim:

Näille nyt ei varmaan omaa lankaa tarvi,custom jäähdytykseenhän tämäkin menee[emoji51]
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 057
Hyvä idis, vois alkaa vääntämään duunissa kanssa kuparista tuollaisia :D Pari kiinteetä 90 ei olis koskaan pahitteeks.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Päätin nyt custom loopin laitella vihdoin kuin GPU blokkikin ilmeisesti taisi löytyä @okrasit kautta.

GPU blokin saapumiseen menee kuitenkin vielä hetki, joten kysymys kuuluukin että miten kierto pelkälle CPU:lle olisi järkevin rakentaa, että siihen olisi mahdollisimman helppoa lisätä GPU myöhemmin kiertoon?

Tarkoitus olisi laittaa nyt siis CPU blokki + pumppu / säiliö ja yksi 240mm radi. GPU kun tulee kiertoon, niin blokin lisäksi tulisi myös yksi 120mm radi lisää.

Vai kannattaako vain odotella suosiolla että kaikki on valmiina ja rakentaa kerralla kuntoon?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Päätin nyt custom loopin laitella vihdoin kuin GPU blokkikin ilmeisesti taisi löytyä @okrasit kautta.

GPU blokin saapumiseen menee kuitenkin vielä hetki, joten kysymys kuuluukin että miten kierto pelkälle CPU:lle olisi järkevin rakentaa, että siihen olisi mahdollisimman helppoa lisätä GPU myöhemmin kiertoon?

Tarkoitus olisi laittaa nyt siis CPU blokki + pumppu / säiliö ja yksi 240mm radi. GPU kun tulee kiertoon, niin blokin lisäksi tulisi myös yksi 120mm radi lisää.

Vai kannattaako vain odotella suosiolla että kaikki on valmiina ja rakentaa kerralla kuntoon?
Suunittelet loopin vain siten, että laitat tulpat siksi aikaa, että saat gpun blokin. Pohjahana kannattaa alustapitäen laittaa. Sitten vaan tyhjäät ja isket gpun suunniteltuun väliin ja täyttö. Toinen on, että pikaliittimet väliin. Eli alkuun kaksi pikaliitintä ja sitten lisäät kaksi lisää ja gpun kiertoon.

Taidan päästä minäkin kohta tähän kerhoon.. Letkua pitää vielä hommata. ;) muut kilkkeet sain tuossa suuressa SER-yleisboksissa.

Kannattaakohan GTX970:ia iskeä vesille? Gigabyten G1 ja EVGA:n "refu", tolle EVGA:lle menee myös GTX670 blokki EK:n mukaan.
Imo laittasin gpunkin vesille. Mukavasti mekkala vähenee koneesta, kun gpun saa nesteille.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 387
Viestejä
4 200 262
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom