- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 162
Parempi maalata ite. Voi valita sopivan kokoisen, ja mallisen.
Joo, aika huonosti tuolla. 60mm paksu on jo liikaa ja todella huonosti saatavilla. Maalaaminen-> olen laiska ei jaksais.Parempi maalata ite. Voi valita sopivan kokoisen, ja mallisen.
Mulla oli tismalleen sama radi vähän aikaa sitten. Kuparia se on, kun ei mitään ongelmia muitten palikoiden kanssa ollu loopissa.Mitäs raati sanoo onko tämä kuparia, alumiinia vai jotain muuta sisältä? Barrow dabel 40a 360 radi kyseessä. Vertasin Magicoolin G2 radiin niin vähän vaikea sanoa mitään lopullista, tämä näyttää vähän epäilyttävältä. Joku oli Amazonissa väittänyt olevan alumiinia sisältä, toinen sanoi että ehkä väärä arvio kun oli käyttänyt vuoden ilman mitään ongelmia.
akkuvettä.Sunnuntaina olis tarkotus laittaa uusi emo ja prossu eli kierron purku, taitaa olla lähes kolmevuotta mennyt nyt ilman huoltoa EK:n nesteillä
Mikäs se radien puhdistusaine nyt olikaan, 50/50 etikkaa ja vettä ja hetkeks likoomaan? Pumpun läpi pitäis varmaan valutella kanssa jotain. Samaa settiä vai pelkkää vettä?
Kraanan alla pesu juoksevalla vedellä ja lopuksi akkuvesi huuhtomaan? Mitään peseviä litkuja ei kannata laittaa?akkuvettä.
Itse olen huuhdellut fairy -vedellä ensinnäkin ja kuumalla kraanavedellä huuhtelu. Tuon jälkeen sitruunahapossa olen liottanut jotta vesijohtovedessä oleva kalkki ei jummaa tuonne ja akkuvedellä huuhtelu. On tullut puhdasta joka kerta. Veikkaan, että tuon fairy -vaiheen voisi jättää pois, mutta täällä vesijohtovesi on niin kalkkinen, että ilman sitruunahappoa jää kiertoon.Kraanan alla pesu juoksevalla vedellä ja lopuksi akkuvesi huuhtomaan? Mitään peseviä litkuja ei kannata laittaa?
pitääkin kurkata mistä tuota sitruunahappoa sais tähän hätään, oliko etikka jo pois muodista vai muistanko väärin että sitä käytetty liotuksessa?Itse olen huuhdellut fairy -vedellä ensinnäkin ja kuumalla kraanavedellä huuhtelu. Tuon jälkeen sitruunahapossa olen liottanut jotta vesijohtovedessä oleva kalkki ei jummaa tuonne ja akkuvedellä huuhtelu. On tullut puhdasta joka kerta. Veikkaan, että tuon fairy -vaiheen voisi jättää pois, mutta täällä vesijohtovesi on niin kalkkinen, että ilman sitruunahappoa jää kiertoon.
Etikka käy varmasti ihan hyvin sekin. Huuhtelussa saa sitten olla tarkempi tai saattaa kierto haista aika pitkään etikalle. Sitruunahappoa saa ihan prismoista ja monesti ihan ruokakaupastakin.pitääkin kurkata mistä tuota sitruunahappoa sais tähän hätään, oliko etikka jo pois muodista vai muistanko väärin että sitä käytetty liotuksessa?
Korvataan pontikka sitruunahapolla jos hyllystä löytyy, tänks!Etikka käy varmasti ihan hyvin sekin. Huuhtelussa saa sitten olla tarkempi tai saattaa kierto haista aika pitkään etikalle. Sitruunahappoa saa ihan prismoista ja monesti ihan ruokakaupastakin.
Mihin koteloon on tulossa? Ovatko 280 radit vaihtoehto?Joo, aika huonosti tuolla. 60mm paksu on jo liikaa ja todella huonosti saatavilla. Maalaaminen-> olen laiska ei jaksais.
formulamodista löytys tällaiset mutta onko jo liian "matala"
Ke Ruiwo Katyusha Series 360mm Full Red Copper Radiator Water Cooling Radiator Suitable For 120mm Fans
Buy Ke Ruiwo Katyusha Series 360mm Full Red Copper Radiator Water Cooling Radiator Suitable For 120mm Fans and FormulaMod, Bykski, GPU Water Block, WaterCooling, etc.www.formulamod.com
Lian Li dynamic. Valkoinen.Mihin koteloon on tulossa? Ovatko 280 radit vaihtoehto?
280:set tarjovat melkein saman jäähdytystehon kuin 360:set.
Onko 120 radi ihan turha 360 kaverina kun jäähdytetään 5900X prossua?
Tuossa mukana lähinnä shown takia. Voisi kyllä samalla yksinkertaistaa kiertoa jos viilennysteho on olematon.
Juu pelkkä prossu, jos näyttis tulee myös myöhemmin niin menee uusiksi kuitenkin kierto joten lisätään radeja sitten.Loopissa on siis pelkkä prossu? Ainakin paperilla pitäisi siinä tapauksessa olla aika turha, sillä yksi 360 on enemmän kuin riittävä. 120 siihen päälle ei enää tuo merkittävää lisäystä.
Käytännön jäähdytyskapasiteetteja voi ihmetellä esim. EK:n sivuilla:
Radiators Part 2 – Performance - ekwb.com
The fundamental rule of radiator performance testing is to see how well the radiator cools the coolant. For us, computer geeks, the most widespread way of describing radiator performance is by using W/10°C, or in other words, Watts per 10 Delta T (sometimes K is used instead of ΔT). To make it...www.ekwb.com
360 riittää kyllä, kuumana tää paska käy ihan sama minkä nupissa tää on kiinni kun se lämmönjohto corelta->IHS->blokki on niin haasteellinen sen hotspotin takia. Sitä on paha sanoa et voiko lyödä PBO tappiin asti tosin.Juu pelkkä prossu, jos näyttis tulee myös myöhemmin niin menee uusiksi kuitenkin kierto joten lisätään radeja sitten.
kattelin kans että jo 240 pitäis olla ok. Mulla ohuet radit ja ajattelin että millainen kiuas tuo 5900X mahtaa olla, kaipaako enempikin radia mutta hyvä jos yksi ohut 360 piisaa.
Kiitti varmennuksesta
Kyseessä on ihan tinaa, jolla noi kupariputket on saatu vesitiiviksi ulkopuolelta. Kaikissa kupari pohjaisissa jäähdyttimissä käytetään samaa metodia.Mitäs raati sanoo onko tämä kuparia, alumiinia vai jotain muuta sisältä? Barrow dabel 40a 360 radi kyseessä. Vertasin Magicoolin G2 radiin niin vähän vaikea sanoa mitään lopullista, tämä näyttää vähän epäilyttävältä. Joku oli Amazonissa väittänyt olevan alumiinia sisältä, toinen sanoi että ehkä väärä arvio kun oli käyttänyt vuoden ilman mitään ongelmia.
Yksinkertaistan kierron yhteen 360 siis, äsken kun tyhjäsi tuota edellistä kylppärin lattialla kädet punaisina bloodred nesteestä niin olis jo kaivannut simppelimpää settiä360 riittää kyllä, kuumana tää paska käy ihan sama minkä nupissa tää on kiinni kun se lämmönjohto corelta->IHS->blokki on niin haasteellinen sen hotspotin takia. Sitä on paha sanoa et voiko lyödä PBO tappiin asti tosin.
Yksinkertaistan kierron yhteen 360 siis, äsken kun tyhjäsi tuota edellistä kylppärin lattialla kädet punaisina bloodred nesteestä niin olis jo kaivannut simppelimpää settiä
Tyhjääminen on kyllä nykyään yhtä juhlaa kun mora läntätty pöydän kansilevyn alle kiinni ja sen alanurkkaan venttiili kiinni, säiliö korkein osa looppia. Moraan ja kopasta lähteviin letkuihin jää varmaankin aika paljon vettä, mutta ite koneeseen jää jotain yksittäisiä tippoja, eli sinällänsä ei mitään väliä. Aiemmassa loopissa tyhjääminen yhtä helvettiä kun letkuja irrotellessa sai aina jännätä et paljonkohan tulee vettä.Ilmauspaikka loopin yläosaan ja tyhjennysputki alas helpottaa kyllä tuota merkittävästi. Voi duunailla mukavasti ihan olkkarin lattialla kun vähän suojaa pisaroilta, eikä ole enää mikään iso kynnys tyhjennellä looppia
Joo just niin kannattaa tehdä niin ei haittaa vaikka vähän läikkyisiIllemmalla loopin testaus, riittänee alkuun että powerissa on vain pumpulle virtaa, ja emon johdille se "jumpperi" potikka ettei tarvi kytkeä emoon vaan höräyttää vain virrat päälle?
Mikäs kotelo/häkkyrä toi tollanen on? onko se tossa asennossa käytössä? Lähinnä mietin, että joku malli näistä 30xx näytönohjaimista kävi jotenkin kuumana, kun ns. roikkui katosta. Et vissiin ollut laittamassa gpu looppiin tällä kertaa?Illemmalla loopin testaus, riittänee alkuun että powerissa on vain pumpulle virtaa, ja emon johdille se "jumpperi" potikka ettei tarvi kytkeä emoon vaan höräyttää vain virrat päälle?
Prossublokki on ylös alaisin mutta melkein pakko, tuskin haitannee kun in/out on oikein. Muuten menee letkutukset hankaliksi
Niissä vissiin ollut ongelmana se ettei lämpöputket toimi optimaalisesti tuossa asennossa.Mikäs kotelo/häkkyrä toi tollanen on? onko se tossa asennossa käytössä? Lähinnä mietin, että joku malli näistä 30xx näytönohjaimista kävi jotenkin kuumana, kun ns. roikkui katosta. Et vissiin ollut laittamassa gpu looppiin tällä kertaa?
Tuo on InWin D-Frame ja käyttöasento noin, emo menee tuohon asentoon eli näyttis pystyyn. Asus TUF OC 3090 ei lämmennyt mitenkään erikoisesti, hyvät lämmöt ollut joten sen kanssa tuskin ollut heatpipe ongelmaa. En laittanut kiertoon kun näyttikset tuppaa vaihtumaan useammin kuin prossu ja emo. Olis kyllä hyvä olla vesillä nekin.Mikäs kotelo/häkkyrä toi tollanen on? onko se tossa asennossa käytössä? Lähinnä mietin, että joku malli näistä 30xx näytönohjaimista kävi jotenkin kuumana, kun ns. roikkui katosta. Et vissiin ollut laittamassa gpu looppiin tällä kertaa?
Jos on tilaa ja rahaa nii eihän siitä ainakaan haittaa ole.Kysytäänpä täältä seuraavaa kun en tohdi tehdä kysymyksestä uutta threadia.
Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?
Kai tuossa kannattaa laittaa plussat ja miinukset viivan alle. Vaikea se on tietysti sanoa mikä sinulle on paras.Kysytäänpä täältä seuraavaa kun en tohdi tehdä kysymyksestä uutta threadia.
Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?
Tässä mitä tulee mieleen.Kysytäänpä täältä seuraavaa kun en tohdi tehdä kysymyksestä uutta threadia.
Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?
Ei mahdu paksumpi, kun 3090 Tuf kiinni emossa niin jää alle sentti tilaa sen ja radin väliin. Ja eikös ole ollut puhe että ohuempi radi jäähtyy paremmin pienemmillä tuuletinkierroksilla? Voi ajaa aika hissukseen. Voi olla että muistan väärin kyllä, mutta ettei paksuudella kovasti jäähytehoa saa ellei tuulettimet pörrää pirusti.Eikö kannattaisi laittaa suorilta paksumpi jäähdytin kuin tuollainen slim kun tilaa näyttää olevan? Ei tollasella 360 slimmillä kuuhun mennä.
Tuossa on oleellisimmat pointit jo mainittu. Jos haluat kuitenkin visuaalien vuoksi tehdä "kaksi looppia", suosittelen että teet kaksi perättäistä looppia.Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?
Helppo näin jälkiviisaana sanoa, mutta aina kannattaa pumppu ja blokit avata ja putsata niin ei jää mitään koloihin.Jäi hiukan EK:n punaista väähynestettä jonnekin pumpun uumeniin tms vaikka kuinka huuhtoi, mystic fog nestettä nyt kierrossa ja osittain tuli vaaleanpunaista.
”kun sä koitat tehä coolia looppia mut sul tulee porsas-PC”
No suurimmaksi osaksi kiertoa on lonkun väristä ja sehän passaa.
Sama homma, värilitkut ovat vain haittaa ja vaivaa.Toisaalta omat romut nyt on muutenkin suunniteltu suorituskyky edellä et ei tän tarkotuskaan oo olla näyttävä, letkut ZMT:tä
Itsellä on mayhemsin tiivisteet kasvustoa ja korroosiota vastaan, muuten ilman lisäaineita. Ei näy kasvustoa eikä korroosiota. Toimii siis kuten pitääkin. Tiivisteen käyttösuhde on 0,005:1, eli varsin riittoisaa. Lisäksi sen vaikutus veden lämmönsiirtokykyyn on käytännössä nolla.ZMT ja kirkkaan nesteen kanssa nimenomaan ei pitäis olla tarvetta kun sitä ylimäärästä paskaa ei pitäs ilmestyä minnekkään. Nähtäväks jää kauanko cryofuelit kestää tosin.
Joo, kävi itelläkin mielessä et varmaan seuraavaks laitan noi testiin, oma looppi imasee kuitenkin lähemmäs 2L nestettä niin melkeen jo se eka täyttö maksaa ittensä takasin. Käytät vissiin molempia, Biocideä ja Inhibitoria? Mites noitten säilyvyys, luulis pysyvän vuosia hyvänä kunhan korkin saa tiiviisti kiinni?Sama homma, värilitkut ovat vain haittaa ja vaivaa.
Itsellä on mayhemsin tiivisteet kasvustoa ja korroosiota vastaan, muuten ilman lisäaineita. Ei näy kasvustoa eikä korroosiota. Toimii siis kuten pitääkin. Tiivisteen käyttösuhde on 0,005:1, eli varsin riittoisaa. Lisäksi sen vaikutus veden lämmönsiirtokykyyn on käytännössä nolla.