Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Parempi maalata ite. Voi valita sopivan kokoisen, ja mallisen.

Joo, aika huonosti tuolla. 60mm paksu on jo liikaa ja todella huonosti saatavilla. Maalaaminen-> olen laiska ei jaksais.

formulamodista löytys tällaiset mutta onko jo liian "matala"

 
Mitäs raati sanoo onko tämä kuparia, alumiinia vai jotain muuta sisältä? Barrow dabel 40a 360 radi kyseessä. Vertasin Magicoolin G2 radiin niin vähän vaikea sanoa mitään lopullista, tämä näyttää vähän epäilyttävältä. Joku oli Amazonissa väittänyt olevan alumiinia sisältä, toinen sanoi että ehkä väärä arvio kun oli käyttänyt vuoden ilman mitään ongelmia.

IMG_5423.JPG
 
Mitäs raati sanoo onko tämä kuparia, alumiinia vai jotain muuta sisältä? Barrow dabel 40a 360 radi kyseessä. Vertasin Magicoolin G2 radiin niin vähän vaikea sanoa mitään lopullista, tämä näyttää vähän epäilyttävältä. Joku oli Amazonissa väittänyt olevan alumiinia sisältä, toinen sanoi että ehkä väärä arvio kun oli käyttänyt vuoden ilman mitään ongelmia.

IMG_5423.JPG
Mulla oli tismalleen sama radi vähän aikaa sitten. Kuparia se on, kun ei mitään ongelmia muitten palikoiden kanssa ollu loopissa.
 
Muistelisin et hw labsin radeja saa myös valkosena ja tehosuhde hyvä ollu ainakin omissa gts 360 30mm radeis eikä hintakaa paha jos niitä sattuu läytämään. Jotku corsairin radit tais olla samoja sisuksiltaan mut karvan hinnakkaampia. Testienki mukaan ovat noi gts hyviä pienil kierroksil
 
Joo tuli tuo Barrow otettua toiseen koneeseen sen takia kun 40mm on maksimipaksuus mikä vielä mahtuu. Päätin kurkata sisuksiin kun alissa on myös alumiiniradeja myynnissä. Mutta otetaanpa ajoon, kiitokset kommenteista.
 
Ensimmäinen kasattu looppi on pyörinyt nyt päälle vuoden. Blockit näyttää puhtailta ja nesteen väri (EK Power Pink) ei ole ainakaan havaittavasti haalistunut tai muuttunut. En ajatellut vaihtaa nesteitä tai tehdä muutenkaan mitään loopille ennen seuraavaa näyttiksen päivitystä, joka nykyisellä korttien saatavuudella voi olla aika kaukana...

Anyway, tähän mennessä vesileikeistä ei ole muuta kuin hyviä kokemuksia :tup:

20210306_113611.jpg
20210306_113631.jpg
 
Sunnuntaina olis tarkotus laittaa uusi emo ja prossu eli kierron purku, taitaa olla lähes kolmevuotta mennyt nyt ilman huoltoa EK:n nesteillä

Mikäs se radien puhdistusaine nyt olikaan, 50/50 etikkaa ja vettä ja hetkeks likoomaan? Pumpun läpi pitäis varmaan valutella kanssa jotain. Samaa settiä vai pelkkää vettä?
 
Sunnuntaina olis tarkotus laittaa uusi emo ja prossu eli kierron purku, taitaa olla lähes kolmevuotta mennyt nyt ilman huoltoa EK:n nesteillä

Mikäs se radien puhdistusaine nyt olikaan, 50/50 etikkaa ja vettä ja hetkeks likoomaan? Pumpun läpi pitäis varmaan valutella kanssa jotain. Samaa settiä vai pelkkää vettä?
akkuvettä.
 
Kraanan alla pesu juoksevalla vedellä ja lopuksi akkuvesi huuhtomaan? Mitään peseviä litkuja ei kannata laittaa?
Itse olen huuhdellut fairy -vedellä ensinnäkin ja kuumalla kraanavedellä huuhtelu. Tuon jälkeen sitruunahapossa olen liottanut jotta vesijohtovedessä oleva kalkki ei jummaa tuonne ja akkuvedellä huuhtelu. On tullut puhdasta joka kerta. Veikkaan, että tuon fairy -vaiheen voisi jättää pois, mutta täällä vesijohtovesi on niin kalkkinen, että ilman sitruunahappoa jää kiertoon.
 
Itse olen huuhdellut fairy -vedellä ensinnäkin ja kuumalla kraanavedellä huuhtelu. Tuon jälkeen sitruunahapossa olen liottanut jotta vesijohtovedessä oleva kalkki ei jummaa tuonne ja akkuvedellä huuhtelu. On tullut puhdasta joka kerta. Veikkaan, että tuon fairy -vaiheen voisi jättää pois, mutta täällä vesijohtovesi on niin kalkkinen, että ilman sitruunahappoa jää kiertoon.

pitääkin kurkata mistä tuota sitruunahappoa sais tähän hätään, oliko etikka jo pois muodista vai muistanko väärin että sitä käytetty liotuksessa?
 
pitääkin kurkata mistä tuota sitruunahappoa sais tähän hätään, oliko etikka jo pois muodista vai muistanko väärin että sitä käytetty liotuksessa?
Etikka käy varmasti ihan hyvin sekin. Huuhtelussa saa sitten olla tarkempi tai saattaa kierto haista aika pitkään etikalle. Sitruunahappoa saa ihan prismoista ja monesti ihan ruokakaupastakin. :smile:
 
Etikka käy varmasti ihan hyvin sekin. Huuhtelussa saa sitten olla tarkempi tai saattaa kierto haista aika pitkään etikalle. Sitruunahappoa saa ihan prismoista ja monesti ihan ruokakaupastakin. :smile:

Korvataan pontikka sitruunahapolla jos hyllystä löytyy, tänks!
 
Jahas Barrowin radin mukana tulevat ruuvit sitten olivat täysin käyttökelvottomat. Pitäisi olla M3 mutta sain kaksi ruuvia ilman voimaa sisään ja sitten kuusiokoloavain alkoi pyöriä tyhjää. Alphacoolin ruuvit runttasin kiinni ja hyvin pysyy.
 
Joo, aika huonosti tuolla. 60mm paksu on jo liikaa ja todella huonosti saatavilla. Maalaaminen-> olen laiska ei jaksais.

formulamodista löytys tällaiset mutta onko jo liian "matala"

Mihin koteloon on tulossa? Ovatko 280 radit vaihtoehto?

280:set tarjovat melkein saman jäähdytystehon kuin 360:set.
 
Itse vaihdoin 280:t pois ja 360:t tilalle lähes puhtaasti ulkonäkösyistä, mutta kyllä ne olivat selkeästi suorituskykyisemmätkin ja looppi pysyy viileämpänä samoilla tuuletintehoilla. 2 kertaa vähän parempi suorituskyky on jo yhteensä aikalailla parempi.
 
Kossu sai perinteiseen tyyliin kylkeensä Moran. Vesisäiliönä puteli on erinomainen ja täyttöaukkokin on kätevästi käsillä :)

Pitää vielä hommailla yksi ysikymppinen liitin lisää tuohon Moran ja pullon välille ja piilottaa kaapelit kunnolla, sitten homma on tältä erää valmis. Koko paketti on työpöydällä näytön takana ja äänentasoltan huomaamaton. Tuulettimina 5 x Arctic P12 ja 4 x Corsair ML120, joita ajelen 30-40% tehoilla.

kossu ja mora.jpg
 
Onkos porukka teettänyt täysin customina radeja missään? Tarve olisi kennolle tai kennoille, joissa rivat ovat 40mm korkeita ja kenno päätyineen noin 700x300mm. Ripa siis 40x300mm, paksuus 0.5-1mm. Preferoidusti niin että päädyissä on u-putket kuparia eikä tankkeja. Tankitkin on toki toki optio. Ilma tulisi kulkea tuon 300mm suuntaisesti, eli tulee hyvin litteään kanavaan.

Ilma pusketaan kyllä paineella kennoston läpi joten
se ei tule ongelmaksi.

Esimerkiksi tekisikö joku auton/prätkän syyläreitä tekevä paja määrämittaan?
 
Onko 120 radi ihan turha 360 kaverina kun jäähdytetään 5900X prossua?

Tuossa mukana lähinnä shown takia. Voisi kyllä samalla yksinkertaistaa kiertoa jos viilennysteho on olematon.
 
Loopissa on siis pelkkä prossu? Ainakin paperilla pitäisi siinä tapauksessa olla aika turha, sillä yksi 360 on enemmän kuin riittävä. 120 siihen päälle ei enää tuo merkittävää lisäystä.

Käytännön jäähdytyskapasiteetteja voi ihmetellä esim. EK:n sivuilla:
Onko 120 radi ihan turha 360 kaverina kun jäähdytetään 5900X prossua?

Tuossa mukana lähinnä shown takia. Voisi kyllä samalla yksinkertaistaa kiertoa jos viilennysteho on olematon.
 
Loopissa on siis pelkkä prossu? Ainakin paperilla pitäisi siinä tapauksessa olla aika turha, sillä yksi 360 on enemmän kuin riittävä. 120 siihen päälle ei enää tuo merkittävää lisäystä.

Käytännön jäähdytyskapasiteetteja voi ihmetellä esim. EK:n sivuilla:

Juu pelkkä prossu, jos näyttis tulee myös myöhemmin niin menee uusiksi kuitenkin kierto joten lisätään radeja sitten.

kattelin kans että jo 240 pitäis olla ok. Mulla ohuet radit ja ajattelin että millainen kiuas tuo 5900X mahtaa olla, kaipaako enempikin radia mutta hyvä jos yksi ohut 360 piisaa.

Kiitti varmennuksesta :thumbsup:
 
Juu pelkkä prossu, jos näyttis tulee myös myöhemmin niin menee uusiksi kuitenkin kierto joten lisätään radeja sitten.

kattelin kans että jo 240 pitäis olla ok. Mulla ohuet radit ja ajattelin että millainen kiuas tuo 5900X mahtaa olla, kaipaako enempikin radia mutta hyvä jos yksi ohut 360 piisaa.

Kiitti varmennuksesta :thumbsup:
360 riittää kyllä, kuumana tää paska käy ihan sama minkä nupissa tää on kiinni kun se lämmönjohto corelta->IHS->blokki on niin haasteellinen sen hotspotin takia. Sitä on paha sanoa et voiko lyödä PBO tappiin asti tosin.
 
Mitäs raati sanoo onko tämä kuparia, alumiinia vai jotain muuta sisältä? Barrow dabel 40a 360 radi kyseessä. Vertasin Magicoolin G2 radiin niin vähän vaikea sanoa mitään lopullista, tämä näyttää vähän epäilyttävältä. Joku oli Amazonissa väittänyt olevan alumiinia sisältä, toinen sanoi että ehkä väärä arvio kun oli käyttänyt vuoden ilman mitään ongelmia.

IMG_5423.JPG

Kyseessä on ihan tinaa, jolla noi kupariputket on saatu vesitiiviksi ulkopuolelta. Kaikissa kupari pohjaisissa jäähdyttimissä käytetään samaa metodia.
 
360 riittää kyllä, kuumana tää paska käy ihan sama minkä nupissa tää on kiinni kun se lämmönjohto corelta->IHS->blokki on niin haasteellinen sen hotspotin takia. Sitä on paha sanoa et voiko lyödä PBO tappiin asti tosin.

Yksinkertaistan kierron yhteen 360 siis, äsken kun tyhjäsi tuota edellistä kylppärin lattialla kädet punaisina bloodred nesteestä niin olis jo kaivannut simppelimpää settiä:p
 
Ei kai paljoa tarkemmaksi voi radin mitoitus enää mennä?

IMG_5426.JPG

Mutta ihan kiva siitä mielestäni tuli. Harmi kun Phanteks P500A kopassa on joku ihme aivopieru ettei tuo radi voi olla samassa linjassa missä tuo 120/140mm takatuulettimen paikka, eli tuohon ei saa oikein paksumpaa radia järkevästi ilman rankempaa modausta. Meinaa ottaa kiinni jo emolevyn virtakaapeleihin tuo Barrowinkin 40mm jäähdytin. Hyvä koppa muuten ilmankierron kannalta. Tarvitsisi helposti 60mm jäähdytintä i9-10980XE:lle, tästä Barrowistakin loppuu kapa kesken hyvin nopeasti kellottaessa. Etupaneeliin en radia laita, koska en halua käristää mm. muisteja kuumalla ilmalla. Testattu on.

IMG_3505.jpg
 
Ilmauspaikka loopin yläosaan ja tyhjennysputki alas helpottaa kyllä tuota merkittävästi. Voi duunailla mukavasti ihan olkkarin lattialla kun vähän suojaa pisaroilta, eikä ole enää mikään iso kynnys tyhjennellä looppia

Yksinkertaistan kierron yhteen 360 siis, äsken kun tyhjäsi tuota edellistä kylppärin lattialla kädet punaisina bloodred nesteestä niin olis jo kaivannut simppelimpää settiä:p
 
Ilmauspaikka loopin yläosaan ja tyhjennysputki alas helpottaa kyllä tuota merkittävästi. Voi duunailla mukavasti ihan olkkarin lattialla kun vähän suojaa pisaroilta, eikä ole enää mikään iso kynnys tyhjennellä looppia
Tyhjääminen on kyllä nykyään yhtä juhlaa kun mora läntätty pöydän kansilevyn alle kiinni ja sen alanurkkaan venttiili kiinni, säiliö korkein osa looppia. Moraan ja kopasta lähteviin letkuihin jää varmaankin aika paljon vettä, mutta ite koneeseen jää jotain yksittäisiä tippoja, eli sinällänsä ei mitään väliä. Aiemmassa loopissa tyhjääminen yhtä helvettiä kun letkuja irrotellessa sai aina jännätä et paljonkohan tulee vettä.
 
13€ pumppu porakoneeseen ja loop tyhjäksi. Vois tuollaisen hommata kun ei ole hinnalla pilattu.

Tuollahan voisi sitten veneenkin tyhjentää...
 
Viimeksi muokattu:
Koppa sen verran omituinen ( In Win D-frame ) että radi makaa pohjalla ja siinä ylöpuolella aukot, ei saa mitenkään tuohon niin että avais vaan venttiilin ja valuttais tyhjäksi. Säiliössä korkissa letkun paikka myös, laitan siihen kiinni letkunpätkän ja kone ylös alas niin valuttaa suurimman osan pois, mutta aina jää kahden radin looppiin nestettä moneen mutkaan.

No nyt jää pienempi radi pois jahka saan kasailtua.

pieni kompura olis, sillähän sais kans puhallettua looppiin jos koittais töhäyttää sen tyhjäksi ens kerralla.

Pidin sitruunahappoa puolisen tuntia radeissa ja prossublokissa ja antaa yön yli olla akkuvedet.
 
Illemmalla loopin testaus, riittänee alkuun että powerissa on vain pumpulle virtaa, ja emon johdille se "jumpperi" potikka ettei tarvi kytkeä emoon vaan höräyttää vain virrat päälle?

Prossublokki on ylös alaisin mutta melkein pakko, tuskin haitannee kun in/out on oikein. Muuten menee letkutukset hankaliksi

IMG_20210314_103713_Bokeh.jpgIMG_20210314_131516_Bokeh.jpgIMG_20210314_105713_Bokeh.jpg
 
Illemmalla loopin testaus, riittänee alkuun että powerissa on vain pumpulle virtaa, ja emon johdille se "jumpperi" potikka ettei tarvi kytkeä emoon vaan höräyttää vain virrat päälle?

IMG_20210314_103713_Bokeh.jpgIMG_20210314_131516_Bokeh.jpgIMG_20210314_105713_Bokeh.jpg

Joo just niin kannattaa tehdä niin ei haittaa vaikka vähän läikkyisi :rofl2:
 
Illemmalla loopin testaus, riittänee alkuun että powerissa on vain pumpulle virtaa, ja emon johdille se "jumpperi" potikka ettei tarvi kytkeä emoon vaan höräyttää vain virrat päälle?

Prossublokki on ylös alaisin mutta melkein pakko, tuskin haitannee kun in/out on oikein. Muuten menee letkutukset hankaliksi

IMG_20210314_103713_Bokeh.jpgIMG_20210314_131516_Bokeh.jpgIMG_20210314_105713_Bokeh.jpg

Mikäs kotelo/häkkyrä toi tollanen on? :hmm: onko se tossa asennossa käytössä? Lähinnä mietin, että joku malli näistä 30xx näytönohjaimista kävi jotenkin kuumana, kun ns. roikkui katosta. Et vissiin ollut laittamassa gpu looppiin tällä kertaa?
 
Mikäs kotelo/häkkyrä toi tollanen on? :hmm: onko se tossa asennossa käytössä? Lähinnä mietin, että joku malli näistä 30xx näytönohjaimista kävi jotenkin kuumana, kun ns. roikkui katosta. Et vissiin ollut laittamassa gpu looppiin tällä kertaa?
Niissä vissiin ollut ongelmana se ettei lämpöputket toimi optimaalisesti tuossa asennossa.
 
Mikäs kotelo/häkkyrä toi tollanen on? :hmm: onko se tossa asennossa käytössä? Lähinnä mietin, että joku malli näistä 30xx näytönohjaimista kävi jotenkin kuumana, kun ns. roikkui katosta. Et vissiin ollut laittamassa gpu looppiin tällä kertaa?

Tuo on InWin D-Frame ja käyttöasento noin, emo menee tuohon asentoon eli näyttis pystyyn. Asus TUF OC 3090 ei lämmennyt mitenkään erikoisesti, hyvät lämmöt ollut joten sen kanssa tuskin ollut heatpipe ongelmaa. En laittanut kiertoon kun näyttikset tuppaa vaihtumaan useammin kuin prossu ja emo. Olis kyllä hyvä olla vesillä nekin.
 
Eikö kannattaisi laittaa suorilta paksumpi jäähdytin kuin tuollainen slim kun tilaa näyttää olevan? Ei tollasella 360 slimmillä kuuhun mennä.
 
Kysytäänpä täältä seuraavaa kun en tohdi tehdä kysymyksestä uutta threadia.

Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?
 
Kysytäänpä täältä seuraavaa kun en tohdi tehdä kysymyksestä uutta threadia.

Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?

Jos on tilaa ja rahaa nii eihän siitä ainakaan haittaa ole.
 
Kysytäänpä täältä seuraavaa kun en tohdi tehdä kysymyksestä uutta threadia.

Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?

Kai tuossa kannattaa laittaa plussat ja miinukset viivan alle. Vaikea se on tietysti sanoa mikä sinulle on paras.

Jos molemmilla oma kierto joudut hommaan kaksi pumppua ja säiliötä (enemmän ääntä) Jos vaikka molemmissa kierroissa yksi 360 jäähy ja teet jotain mikä painottaa toista enemmän jää toisen jäähdyttimen kapasiteetti käyttämättä.

Toisaalta taas on ehkä simppelimpää jos usein vaihtelee prossua tai näyttistä niin vaihtaminen eipä kai tuosta paljo muuta hyötyä ole.

Nää nyt ainaki heti tulee mielee. Joku toinen voi lisätä mitä hyötyä ja haittaa
 
Kysytäänpä täältä seuraavaa kun en tohdi tehdä kysymyksestä uutta threadia.

Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?
Tässä mitä tulee mieleen.

Hyödyt:
-Prossun/näytönohjaimen vaihto erikseen helpompaa
-Eri väristen nesteiden käyttö mahdollista

Haitat:
-Enemmän potentiaalisesti rikkoontuvia osia (yhdenkin pumpun hajoaminen estää koneen käytön)
-Enemmän piuhoja vedettäväksi pumpuille
-Hukkaan heitetty jäähdytysteho suurimmassa osassa tilanteita, kun ei ole tasainen kuorma CPU:lla ja GPU:lla -> Enemmän ääntä kun sitä kovemmin lämpiävää komponenttia jäähdytetään vain osalla radeista.
-Tuplatyö loopin ilmauksessa ja tyhjennyksessä.

En ehkä itse käyttäisi kahta kiertoa vaikka tilaa olisi.
 
Eikö kannattaisi laittaa suorilta paksumpi jäähdytin kuin tuollainen slim kun tilaa näyttää olevan? Ei tollasella 360 slimmillä kuuhun mennä.

Ei mahdu paksumpi, kun 3090 Tuf kiinni emossa niin jää alle sentti tilaa sen ja radin väliin. Ja eikös ole ollut puhe että ohuempi radi jäähtyy paremmin pienemmillä tuuletinkierroksilla? Voi ajaa aika hissukseen. Voi olla että muistan väärin kyllä, mutta ettei paksuudella kovasti jäähytehoa saa ellei tuulettimet pörrää pirusti.
 
Onko mitään pointtia erottaa prossua ja näytönohjainta, rakentaa kummallekin oma looppi.
Jos tila ei olisi ongelmana niin käyttäisitkö itse 2 looppia yhden sijasta?
Tuossa on oleellisimmat pointit jo mainittu. Jos haluat kuitenkin visuaalien vuoksi tehdä "kaksi looppia", suosittelen että teet kaksi perättäistä looppia.

Eli PR(pumppu+res)1->CPU->Rad1->PR2->GPU->Rad2->PR1.

Saat visuaalisesti kaksi looppia, epätasapainoisissa kuormissa lämpö tasoittuu ja sulla on näennäisesti tuplalooppi jos visuaalilla on merkitystä. Kaksi pumppua tuo myös redundanssia. Itsellä toimii looppi suunnilleen näin, tosin vain yhdellä 3x180mm radilla. Sattuu vain olemaan helppo vetää näin, kun on kahden pumpun ja säiliön 5.25" kombo. Komponentit on letkuissa olevilla pikaliittimillä kiinni kierrossa.
 
Jäi hiukan EK:n punaista väähynestettä jonnekin pumpun uumeniin tms vaikka kuinka huuhtoi, mystic fog nestettä nyt kierrossa ja osittain tuli vaaleanpunaista.
”kun sä koitat tehä coolia looppia mut sul tulee porsas-PC” :lol:

No suurimmaksi osaksi kiertoa on lonkun väristä ja sehän passaa.
 
Jäi hiukan EK:n punaista väähynestettä jonnekin pumpun uumeniin tms vaikka kuinka huuhtoi, mystic fog nestettä nyt kierrossa ja osittain tuli vaaleanpunaista.
”kun sä koitat tehä coolia looppia mut sul tulee porsas-PC” :lol:

No suurimmaksi osaksi kiertoa on lonkun väristä ja sehän passaa.
Helppo näin jälkiviisaana sanoa, mutta aina kannattaa pumppu ja blokit avata ja putsata niin ei jää mitään koloihin.
Ensi kerralla sitten! Parhaiten oppii tekemällä :)
 
Se pumpun tiiviste on sellanen mikä tykkää imasta värin itteensä ja se ei pelkällä huuhtelulla lähde vaan pitäs vähän jynssätäkkin, jos veikata pitäis niin sama pätee blokkienkin tiivisteisiin, eli ne ois ihan hyvä avata kaikki samalla kun väri vaihtuu.

Ei kyllä just noista syistä ja tiheemmästä nesteen vaihtovälistä johtuen oo käyny mielessäkään laittaa värilitkuja pyörimään. Toisaalta omat romut nyt on muutenkin suunniteltu suorituskyky edellä et ei tän tarkotuskaan oo olla näyttävä, letkut ZMT:tä ja ainut mistä nesteen näkee on ekan pumpun säiliö ja toisen pumpun kannesta, lisäks koko kone on vielä kakkosnäytön takana piilossa ettei tässä istuessa paljoo tartte sitäkään katella. Toki sillä saa näyttäviä settejä aikaan mut toistaseks ei oo ollu tarvetta uhrata käytännöllisyyttä sen takia. Nesteet ku pitää vaihtaa nii se on vanhat ulos, akkuvettä pyörimään jokskin aikaa jos huvittaa, ne ulos ja uudet perään. Toki blokit puhdistetaan jos on tarvetta, mut ZMT ja kirkkaan nesteen kanssa nimenomaan ei pitäis olla tarvetta kun sitä ylimäärästä paskaa ei pitäs ilmestyä minnekkään. Nähtäväks jää kauanko cryofuelit kestää tosin.
 
Toisaalta omat romut nyt on muutenkin suunniteltu suorituskyky edellä et ei tän tarkotuskaan oo olla näyttävä, letkut ZMT:tä
Sama homma, värilitkut ovat vain haittaa ja vaivaa.
ZMT ja kirkkaan nesteen kanssa nimenomaan ei pitäis olla tarvetta kun sitä ylimäärästä paskaa ei pitäs ilmestyä minnekkään. Nähtäväks jää kauanko cryofuelit kestää tosin.
Itsellä on mayhemsin tiivisteet kasvustoa ja korroosiota vastaan, muuten ilman lisäaineita. Ei näy kasvustoa eikä korroosiota. Toimii siis kuten pitääkin. Tiivisteen käyttösuhde on 0,005:1, eli varsin riittoisaa. Lisäksi sen vaikutus veden lämmönsiirtokykyyn on käytännössä nolla.
 
Sama homma, värilitkut ovat vain haittaa ja vaivaa.

Itsellä on mayhemsin tiivisteet kasvustoa ja korroosiota vastaan, muuten ilman lisäaineita. Ei näy kasvustoa eikä korroosiota. Toimii siis kuten pitääkin. Tiivisteen käyttösuhde on 0,005:1, eli varsin riittoisaa. Lisäksi sen vaikutus veden lämmönsiirtokykyyn on käytännössä nolla.
Joo, kävi itelläkin mielessä et varmaan seuraavaks laitan noi testiin, oma looppi imasee kuitenkin lähemmäs 2L nestettä niin melkeen jo se eka täyttö maksaa ittensä takasin. Käytät vissiin molempia, Biocideä ja Inhibitoria? Mites noitten säilyvyys, luulis pysyvän vuosia hyvänä kunhan korkin saa tiiviisti kiinni?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 721
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom