Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Plus verot niin yli satkun edelleen....
1/9 mun aliexpress paketeista jääny tulliin tähän mennessä :oops:

Eka jäi, se kun tuli DHL:llä ja oli iso paketti. Pienemmät määrät, esim. yksittäiset blokit, pumput tai joku liitinboksi yms. ei oo jääny kertaakaan tulliin.

Jos valkkaa toimitustavaksi postNL tai China mail niin sanoisin tullaus riskin olevan jotain prosentin ja promillen välissä. Kiinasta tulee miljoonia postipaketteja Suomeen joka vuosi, täs oltais kaikki tullivirkamiehiä jos ne tullattais kaikki.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 996
1/9 mun aliexpress paketeista jääny tulliin tähän mennessä :oops:

Eka jäi, se kun tuli DHL:llä ja oli iso paketti. Pienemmät määrät, esim. yksittäiset blokit, pumput tai joku liitinboksi yms. ei oo jääny kertaakaan tulliin.

Jos valkkaa toimitustavaksi postNL tai China mail niin sanoisin tullaus riskin olevan jotain prosentin ja promillen välissä. Kiinasta tulee miljoonia postipaketteja Suomeen joka vuosi, täs oltais kaikki tullivirkamiehiä jos ne tullattais kaikki.
Olen tilannut vesiosia kahdesti kiinasta ja aika pienehköillä summilla. Palveluna posti ja molemmilla kerroilla tullissa.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Olen tilannut vesiosia kahdesti kiinasta ja aika pienehköillä summilla. Palveluna posti ja molemmilla kerroilla tullissa.
Aika jännä, mulla on nyt tullu 8 pakettia tullin ohi, kaikki Pro Liquid Cooling Storesta: Store

Sieltä on mulle tällä hetkellä kolme pakettia matkalla, voin raportoida miten käy.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 092
OT:na tuohon kuljetushommaan, en ole pidempään hetkeen tilannut Alista yms mitään mutta jotkut kuriirit esim. DHL automaattisesti raportoivat sen kiinalaisen tullipakettiin kirjoittaman arvon tms tulliin ja koko homma näyttäisi menevän automaatiolla.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Minusta toi näyttää menevän postien ja verojen kanssa yli 100€. Tuo parikymppiä on yhdentekevää tosin, mutta ei FC blokista saa mitenkään "Halvempaa".

Käytetyn blokin ostaminen tuskin olisi tullut kyseeseen kun ostin kortin "pre-orderina", eikä oikein kiinnosta alkaa odotella, että blokkeja tulee käytettynä myyntiin, joten vähän huonosti esitetty kysymys. Toki jos tähtää käytetyn FC blokin ympärille buildia, kannattaa ostaa joku kortti mihin mahdollisimman moni blokki sopii (FE). Olisi varmaan pitänyt kysyä mistä saa 2080 TI:lle blokin alta huntilla tai varsinkaan halvemmalla kun jo olemassaolevan VGA blokin ja olemassa olevan tuulettimen vaimennuskumeilla...

No mikä noista FC blokeista tekee paremman kuin core blokin. Ainakin suorituskyky / core kontakti on paljon parempi core blokilla.
Ok. Ilmeisesti tämä liittyi tuohon aikasempaan FC vs. coreblokki -väittelyyn. Ei ollut tarkoitus siihen ottaa kantaa, vaan luulin että olit FTW3:lle hakemassa blokkia, etenkin kun vastasin ennen kuin kerkesit lisäämään tuon jälkimmäisen lauseen. :D
Itelle on ihan se ja sama mitä kukakin käyttää koneensa jäähdytykseen, mutta aiemmin universaalin blokin, irtosiilien ja nippusidepropellien kanssa leikkineenä ite halusin tähän kokoonpanoon FC:n koska:
-Esteettisyys
-"Helpompi" asennus, ts. ei tartte kikkailla muisteille ja VRM:lle mitään siilejä ja tuulettimia

Toki universaalia blokkia voi käyttää useemmassakin näyttiksessä, mutta omalla kohdalla laitteiston päivitys on nykyään sen verran harvassa ja kallista, että siinä ei muutaman kympin säästö näyttiksen jäähyn kohdalla tee mitään. :lol:
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 058
En kyllä kanssa ikinä uskaltais laskea tuollaisen varaan. Liittimet oli sikahalpoja, muu ei niinkään IMO. Jos mun siis pitää päättää ostanko suomesta EK:ta, Suoraan EK:lta EK:ta vai tilaanko kiinasta, niin kokonaissumma huitelee koko loopille helposti siel 500€ kieppeillä (kuten sysopsin artikkelissa). Melkein samalla rahalla saa suoraan suomestakin. Jos ostaa suomesta, niin saa suomen "takuupalautuksen helppouden" jos ostaa EK:lta niin se vitun kyttääminen koska se paikallinen DHL kuski jaksaa tulla vai jaksaako ollenkaan :facepalm: ja itse en ainakaan haluaisi kokeilla miten "100€" blokin kanssa kävisi takuuasiat. Sanotaan vaikka, että akryyli halki kun saapuu perille. Odotetaanko sitten se seuraava kuukaus vai palautetaanko tuote?... Kertokaa toki kokemukset.

Tilaan itsekkin paljon kiinasta. Esim viimeksi "neewer scissor arm mic standn". Hintaero oli vaivainen 20€ kiinasta (alibaba, mutta saksan varastosta lähettivät reilussa viikossa) ja sitä ennen kävin verkkiksessä paikanpäällä kyselemässä minkälaisia heillä oli. Taisi olla alkaen 200€ tms, joten taisin sanoa, että mun mikki makso satasen...
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
1/9 mun aliexpress paketeista jääny tulliin tähän mennessä :oops:

Eka jäi, se kun tuli DHL:llä ja oli iso paketti. Pienemmät määrät, esim. yksittäiset blokit, pumput tai joku liitinboksi yms. ei oo jääny kertaakaan tulliin.

Jos valkkaa toimitustavaksi postNL tai China mail niin sanoisin tullaus riskin olevan jotain prosentin ja promillen välissä. Kiinasta tulee miljoonia postipaketteja Suomeen joka vuosi, täs oltais kaikki tullivirkamiehiä jos ne tullattais kaikki.
29 tilausta Alilta tämän vuoden aikana ja 1 paketti jäi tulliin, koska tuli DHL:llä.. Toki aina kannattaa laskea hinnat sen mukaan, että niistä alvit/tullit joutuu maksamaan, jos rajat ylittyy.

OT:na tuohon kuljetushommaan, en ole pidempään hetkeen tilannut Alista yms mitään mutta jotkut kuriirit esim. DHL automaattisesti raportoivat sen kiinalaisen tullipakettiin kirjoittaman arvon tms tulliin ja koko homma näyttäisi menevän automaatiolla.
Itellä ei kyllä menny mitään automaattisesti, vaan ite tullasin, koska DHL ois ottanu itelleen 2x tullaushinnan päälle ko. palvelusta. Myöskään tullauksen jälkeen ei näyttänyt automaattisesti mikään liikkuvan vaan 5 päivää tapahtuman jälkeen kyselin maililla josko kohta paketin saisi liikkeelle, eikä mitään kuulunut, kuriiri vaan ilmesty seuraavana päivänä oven taakse.. :rolleyes:
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 058
Ei minunkaan tartte säätää mitään ylimääräistä yhtä tuuletinta enempää, koska homma on suunniteltu niin. (Baseplate + backplate). Kummosta tuuletusta tuo kortti ei muuten tartte, mutta jotain tuntuu tarttevan kuitenkin kellotettuna. Semisti huolettomampi on tuo FC blokki, mutta jos em korteille olisin jokaiselle ostanut FC blokin, niin olis jäänyt päivittämättä tai blokkien hinnalla päivittäisi nyt 1080 TI => 2080 TI hin, joten joo. Vähän joutuu "harkitsemaan" miten sen rahan käyttää kun kuitenkin "kaiken" käyttää :D

Usasta tulleet lasien linssit jäi myös tulliin. Kovasti olivat sitä mieltä, että snoukkalasien linssit on optiikkaa eikä urheiluvarusteita :D Ei ollut DHL:llä mitään automaatiota tosiaan..
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 092
Niin siis DHL automaatiolla meinasin että ne laittaa paketit automaattisesti tullattavaksi , en sitä että se itse tullaus olisi automaattinen. :D
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
En kyllä kanssa ikinä uskaltais laskea tuollaisen varaan. Liittimet oli sikahalpoja, muu ei niinkään IMO. Jos mun siis pitää päättää ostanko suomesta EK:ta, Suoraan EK:lta EK:ta vai tilaanko kiinasta, niin kokonaissumma huitelee koko loopille helposti siel 500€ kieppeillä (kuten sysopsin artikkelissa). Melkein samalla rahalla saa suoraan suomestakin. Jos ostaa suomesta, niin saa suomen "takuupalautuksen helppouden" jos ostaa EK:lta niin se vitun kyttääminen koska se paikallinen DHL kuski jaksaa tulla vai jaksaako ollenkaan :facepalm: ja itse en ainakaan haluaisi kokeilla miten "100€" blokin kanssa kävisi takuuasiat. Sanotaan vaikka, että akryyli halki kun saapuu perille. Odotetaanko sitten se seuraava kuukaus vai palautetaanko tuote?... Kertokaa toki kokemukset.

Tilaan itsekkin paljon kiinasta. Esim viimeksi "neewer scissor arm mic standn". Hintaero oli vaivainen 20€ kiinasta (alibaba, mutta saksan varastosta lähettivät reilussa viikossa) ja sitä ennen kävin verkkiksessä paikanpäällä kyselemässä minkälaisia heillä oli. Taisi olla alkaen 200€ tms, joten taisin sanoa, että mun mikki makso satasen...
Tolle mun luupille tuli hintaa ~440€ kiinasta tulleille kamoille posteineen; Radit 1x, 2x ja 3x120mm, D5 pumppucombo, RGB näyttis- ja prossublokit, liittimet/adapterit/tulpat (joita jäi laatikollinen yli, kun otin varmuuden vuoksi riittävästi :D), lämpötila-anturi, ym. pikkusälä. Emon blokit joutu tilaamaan jenkeistä, kun ei mistään muualta enää löytyny ~60€ posteineen ja suomesta sitten letkut ja nesteet ~25€.
Kaikessa laatu oli erinomaista, ainoastaan näyttiksen blokin ohjeet oli hieman epäselvät, mutta yhtään viallista osaa ei tuosta läjästä löytynyt. :)

Edit. Niin juu.. Pumppucombo pitkällä säiliöllä makso kiinasta ~50€, kun taas EK:lla hinta ois ollu noin 3x lyhyelläkin tankilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
1/9 mun aliexpress paketeista jääny tulliin tähän mennessä :oops:

Eka jäi, se kun tuli DHL:llä ja oli iso paketti. Pienemmät määrät, esim. yksittäiset blokit, pumput tai joku liitinboksi yms. ei oo jääny kertaakaan tulliin.

Jos valkkaa toimitustavaksi postNL tai China mail niin sanoisin tullaus riskin olevan jotain prosentin ja promillen välissä. Kiinasta tulee miljoonia postipaketteja Suomeen joka vuosi, täs oltais kaikki tullivirkamiehiä jos ne tullattais kaikki.
Joo ei oo kyl itsellä vielä yksikään kiinan paketti jäänyt mut en ole paljo yöi parinkympin arvoista tilannutkaan....joku vaan meinas että tulli olis kesän aikaan kiristänyt otetta ja ainakin kaverilla jäänyt useampi paketti tulliin tässä syksyn mittaan....
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
382
Jos tuota D5-pumppua mietti Alphacoolin mallistosta niin oliko se että mieluummin VPP655 kuin tuo uudempi VPP755? Paljon ainakin juttua että tuossa uudemmassa olisi aika reilusti ollut mystisiä hajoamisia.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Jos tuota D5-pumppua mietti Alphacoolin mallistosta niin oliko se että mieluummin VPP655 kuin tuo uudempi VPP755? Paljon ainakin juttua että tuossa uudemmassa olisi aika reilusti ollut mystisiä hajoamisia.
Erityistä syytä, että pumppu pitää olla juuri Alphacoolin valikoimasta? Jos olisin itse nyt pumppukaupoilla, niin varmaan Aquacomputerin D5 Next menisi tilaukseen :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
382
Erityistä syytä, että pumppu pitää olla juuri Alphacoolin valikoimasta? Jos olisin itse nyt pumppukaupoilla, niin varmaan Aquacomputerin D5 Next menisi tilaukseen :)
No tuotapa Nextiä ja Barrowin vastaavaa on tullutkin jo himottua :drool: löytyisi vaan taas muutama superlahjakortti niin saisi ne hyödynnettyä alphacoolille cdonin kautta.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Tuli sitten pienen arpomisen jälkeen laitettua tilaukseen Nudecnc:n Ncore V1.
Hiukka hintava, mutta jättää kerran käymättä pubilla niin sillähän tuon kuittaa[emoji3].
Hyvä syy taas purkaa looppi, vetää muutama putki uusiksi ja vaihtaa muutama muukin osa.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 058
Tämä siis vain ulkonäön perusteella vai onko tällä jotain oikeaa arvoakin?
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
150
Tuli sitten pienen arpomisen jälkeen laitettua tilaukseen Nudecnc:n Ncore V1.
Hiukka hintava, mutta jättää kerran käymättä pubilla niin sillähän tuon kuittaa[emoji3].
Hyvä syy taas purkaa looppi, vetää muutama putki uusiksi ja vaihtaa muutama muukin osa.
Kuinka nopeasti sait tuotteen?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Uskaltaako käyttää enää? :btooth: Tossa päivällä otetussa kuvassa näyttää kuin impellerin keskeltä ois lähtenyt mustaa pinnotetta ja jotain valkoista semikovaa siinä vieressä, mutta nyt vaikka kuinka koitan valonkin kanssa katsoa niin näyttää tasaisen kiiltävän mustalta, mutta toi valkoinen kökkäre siinä vieläkin.

Toimivana olen tänään purkanut, kun reservoir menossa vaihtoon, mutta nyt pelottaa laittaa tätä enää kasaan...

E: Barrow D5 siis kyseessä

IMG_20181103_153103.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Uskaltaako käyttää enää? :btooth: Tossa päivällä otetussa kuvassa näyttää kuin impellerin keskeltä ois lähtenyt mustaa pinnotetta ja jotain valkoista semikovaa siinä vieressä, mutta nyt vaikka kuinka koitan valonkin kanssa katsoa niin näyttää tasaisen kiiltävän mustalta, mutta toi valkoinen kökkäre siinä vieläkin.

Toimivana olen tänään purkanut, kun reservoir menossa vaihtoon, mutta nyt pelottaa laittaa tätä enää kasaan...

Kokeile irtoaako siitä mitää jos rapsuttelet. Jos ei tipu niin eikun kiertoon vaan. :tup:
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Kokeile irtoaako siitä mitää jos rapsuttelet. Jos ei tipu niin eikun kiertoon vaan. :tup:
Nyt kun koitin rapsutella uudestaan, niin kyllä se vähän irtoaa/leviää tohon.
Voiko olla esim kalkkia? :confused: Nesteenä ollut pelkkä akkuvesi. En muistaakseni lisännyt biocideä tähän "väliaikaislooppiin"
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Uskaltaako käyttää enää? :btooth: Tossa päivällä otetussa kuvassa näyttää kuin impellerin keskeltä ois lähtenyt mustaa pinnotetta ja jotain valkoista semikovaa siinä vieressä, mutta nyt vaikka kuinka koitan valonkin kanssa katsoa niin näyttää tasaisen kiiltävän mustalta, mutta toi valkoinen kökkäre siinä vieläkin.

Toimivana olen tänään purkanut, kun reservoir menossa vaihtoon, mutta nyt pelottaa laittaa tätä enää kasaan...

E: Barrow D5 siis kyseessä

Kannattaa purkaa cpu sekä gpublokkia ja tarkistaa mikrokanavat.Onko mitään jäämiä? Voi olla myös tehdasvirhe. Vaikka en itse huomannut yli 5kpl pumpuissa. En itse käyttäisi tuon omassa loopissani.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 058
Uskaltaa käyttää niin kauan kuin vesi liikkuu ja rutinat ei häiritse. Kuvan perusteella "väri lähtee" pinnasta ennemmin kuin jotain olisi siihen tullut...
 
Viimeksi muokattu:

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Tämä siis vain ulkonäön perusteella vai onko tällä jotain oikeaa arvoakin?
@Härkönen kerkesi jo kertomaan, eli nakubloki joka kiinnitetään prossun vakio raudoilla. Kokeilin aiemmin ek:n lyhemmillä kierretapeilla ja supeemacy:llä mutta prossun kontakti kannan pinneihin jäi hiukan vajaaksi.
Ja eihän näillä vesijäähyillä, kellotuksilla, lasikylkikoteloilla jne ole oikeasti mitään tekemistä järjen kanssa. Core2 vehkeillä pääsee ihan yhtähyvin foorumille joten kunhan vaan harrastetaan. [emoji1787]
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Kannattaa purkaa cpu sekä gpublokkia ja tarkistaa mikrokanavat.Onko mitään jäämiä? Voi olla myös tehdasvirhe. Vaikka en itse huomannut yli 5kpl pumpuissa. En itse käyttäisi tuon omassa loopissani.
Joku huono muistikuva olisi, että olisin tuon pumpun avannut ennen looppiin laittoa ja että siinä olisi ollut valkoinen pyöreä "täplä", mutta JOS siinä sellainen oli niin nyt se on ainakin levinnyt ja valkoinen "aine" nyt uudelleen mietittynä vaikuttaa vähän samanlaiselta kuin myöhemmin tässä postauksessa mainituissa o-renkaissa on.
Uskaltaa käyttää niin kauan kuin vesi liikkuu ja rutinat ei häiritse. Kuvan perusteella "väri lähtee" pinnasta ennemmin kuin jotain olisi siihen tullut...
On toi valkoinen kait siihen tullut.

Tämän hetken oletukseni on, että kyseessä plasticizer? Pumpun o-rengas näyttää tältä:
IMG_20181104_145148.jpg
Jätin vanhan säiliön "kuivumaan" pöydälle yön yli ja nyt sen sisäpinnalla myös erottuu jotain hentoa vaaleaa, tuskin pelkkää kuivunutta akkuvettä??:
IMG_20181104_150153.jpg
lisäksi säiliön päädyn o-renkaissa vähän vastaavaa kuin pumpun o-renkaassa, mutta vähemmän. Ei toki ole ollut ihan suorassa kontaktissa nesteen kanssa.


Cpu-blokin sisällä oli myös jetplaten alla jotain pientä röhnää :beye: GPU ei ollut loopissa.
IMG_20181103_233520.jpg

Onkohan syypäänä noi kirkkaat o-renkaat itse vai letku? Letkuna ollut 16/10 EK Duraclear ja ei toi pahemmin ole haalistunut, mutta jotain eroa huomaa käyttämättömään verrattuna.
Onneksi ZMT-rulla odottaa jo kaapissa...
IMG_20181104_151649.jpg

Edit 7.11. spoilerit lisätty
 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Joku huono muistikuva olisi, että olisin tuon pumpun avannut ennen looppiin laittoa ja että siinä olisi ollut valkoinen pyöreä "täplä", mutta JOS siinä sellainen oli niin nyt se on ainakin levinnyt ja valkoinen "aine" nyt uudelleen mietittynä vaikuttaa vähän samanlaiselta kuin myöhemmin tässä postauksessa mainituissa o-renkaissa on.

On toi valkoinen kait siihen tullut.

Tämän hetken oletukseni on, että kyseessä plasticizer? Pumpun o-rengas näyttää tältä:
Jätin vanhan säiliön "kuivumaan" pöydälle yön yli ja nyt sen sisäpinnalla myös erottuu jotain hentoa vaaleaa, tuskin pelkkää kuivunutta akkuvettä??: lisäksi säiliön päädyn o-renkaissa vähän vastaavaa kuin pumpun o-renkaassa, mutta vähemmän. Ei toki ole ollut ihan suorassa kontaktissa nesteen kanssa.


Cpu-blokin sisällä oli myös jetplaten alla jotain pientä röhnää :beye: GPU ei ollut loopissa.

Onkohan syypäänä noi kirkkaat o-renkaat itse vai letku? Letkuna ollut 16/10 EK Duraclear ja ei toi pahemmin ole haalistunut, mutta jotain eroa huomaa käyttämättömään verrattuna.
Onneksi ZMT-rulla odottaa jo kaapissa...
Ainahan sinne jotain irtoo ja kuivuessaan tuo säiliö näyttää monesti tuolta. Huuhtelet osat huolellisesti ja eikun uudestaan kiertoon.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
22
Viikonlopun ratoksi tuli kasailtua prosessorin (2700X) jäähdytykseen looppi. EK:n osista, joten EU tuotannon tukemiselle tuli sen verran hintaa ettei viitsi edes laskea. Onneksi kyseessä on harrastus niin ei edes tarvitse. Loopin pohjana performance 360 kit, johon tästä ketjusta poimittujen kuumien vinkkien perusteella lisäilin parit kulmaliittimet, tyhjennyshaaran, lämpötilasensorin ja teippasin radin ympäriltä raot tukkoon. Kotelon (Define R6) katossa olevaa täydennysporttia oli myös tarkoitus käyttää, mutta nykyisellä reservoirin sijoituksella ei taivu. 90 asteen liittimillä mahdollisesti onnistuisi. Nää palikat on isompia kuin mitä suunnitelmia mutuillessa hahmotti. :) Täyttö ei ole kriittinen osa-alue, joten versio 1 kasattiin ilman täyttöporttia.

Loop v1.jpg

Vedenpitävä tuli. Suorituskykytestinä pyöritin prime95 kaikki kahdeksan ydintä 4319,5 MHz, 1,35 V (SVI2 TFN), Radin Vardarit pyöri 982 rpm ja kotelon muut 4 tuuletinta about samoissa lukemissa. Huoneen lämpötila 23 °C. Veden lämpötila tasaantui noin puolen tunnin odottelulla 36 °C ja prossu 75 °C. Kotelon sivupaneeli oli kiinni. Paneelin avaaminen ei ainakaan nopeasti muuttanut lukemia. Etuoven avaaminen radin edestä pudotti melko nopeasti yhden asteen veden lämpötilasta. En odottanut mihin tasaantuisi.

Pikkasen tekisi mieli kurkata miten hyvin tahnat on levinneet blokin ja prossun väliin, mutta toisaalta tää toimii ja konetta tulee ajettua rauhallisemmilla asetuksilla. Antaa siis olla kunnes vääjäämättä tulen laajentamaan looppia. Hiljainen kunnes näytönohjainta tarvitaan...

Edit: Kuvan lisäämisen kanssa käyttäjän virhe. Nyt näyttäis toimivan. Lisätty myös huoneen lämpötila.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Kanssa siskot ja veljet. Vahvistakaa minua uskossa että tässä on jotain järkeä!! :btooth:
Pelkät vesi kamat, liitimet putket pumput jne yli 2600€ suomeen saatuna + normi rauta.
Suosittelen harkitsemaan uudestaan ostaa ainakin noita adaptereita, jatkoliittimiä, kovaputkiliittimiä jne. Esim; Barrow tai Bykskin tuotteet tulee kiinasta paljon halvemmalla. Varmaan tulossa myös jokin tilava kotelo, esim; Corsair 1000D?. Budjetti siis venyy >3000 ad? Olisi kiva tietää minkälaisia komponentteja olet suunnitellut laittaa projektiin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Mitä joskus nurkissa pyöri Bitspowerin liittimiä ja adaptereita niin Barrowin vastaavat olivat kyllä ainakin silmin ja käsissä vertaillessa tismalleen samat osat - vain Bitspowerin logo puuttui (mikä mielestäni vain hyvä, ei kiinnosta tuommoiset loharilogot koneessa). Aika jäätävää ylihintaa saa maksaa vain tuosta brandista.

EK:lta kaiketi tulossa distroplate PC-O11 Dynamicin etulasiin?
Instagramin storieseista löytyy pari pätkää videotakin. Toivottavasti julkaisevat ihan erikseen ostettavaksi, eikä vain noiden PowerSpec koneiden mukana. :) Barrowillahan tuommoinen on jo, mutta ikävästi blokkaa sivupaneelin radin.

Edit: Taitaa Barrowillakin olla nykyään etulasiin asennettava distro.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
547
Suosittelen harkitsemaan uudestaan ostaa ainakin noita adaptereita, jatkoliittimiä, kovaputkiliittimiä jne. Esim; Barrow tai Bykskin tuotteet tulee kiinasta paljon halvemmalla. Varmaan tulossa myös jokin tilava kotelo, esim; Corsair 1000D?. Budjetti siis venyy >3000 ad? Olisi kiva tietää minkälaisia komponentteja olet suunnitellut laittaa projektiin?
Ideana ajaa tupla D5 yhtenä luuppina.
Tulee todennäklöisesti AMD Threadripper 2920X pohjainen kone yhdelllä tai kahdella näyttiksellä 1070TI-2080TI useammalla NVMe levyillä raidiin. Kotelo tällä hetkellä tuntematon, piti tulla CaseLabs SMA8, mutta meni konkkaan koko pulju eli se siitä.
Tiedän että nousee budjetti yli kolmen kilon, mutta nyt näyttää siltä että on lähempänä 5 kiloa kuin 3 kiloa, koita sitten perustella tämä vaimolle harrastuksena mitä mies tarvitsee.. TS. kaiken kaikkeaan tästä tulee lähes tulkoo 10 kilon menoerä, kiitos rakas vaimoni.:mad: eli onko tässä järkeä?
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
32
Ainakin tuntuu aika järjettömältä D5 Nextin kanssa ostaa sekä Aquaero että Quadro.
Mielenkiintoinen päähänpisto on myös D5:een Ultitop-kannet ja niiden lisäksi Bitspowerin tuplakansi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
6
Tuli ostettua tuo uusi Phanteks Evolv X ja kasattua cpu-looppi petg-putkilla. Näyttiksen lisään kiertoon kun ehdin, koska sopivaa blokkia en ensin löytänyt Palit 1080 Dual kortille. Bykski julkaisi ilmeiseti tälle kortille sopivan blokin tai sitten formulamod-store päivitti yhteensopivuusluetteon vasta hiljattain.

Prossu 8600k @ 4.8GHz 1.28v ja lämmöt Primessä 75 astetta ja GTA V 58 astetta joten ei vissiin onnistunut nestemetallin levitys ihan täydellisesti.. Radeina Phobyan 420 ja 280mm 60mm paksut. Veden lämpötila max 34 astetta ML140 pyöriesssä max 600rpm.
20181027_125242.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Kanssa siskot ja veljet. Vahvistakaa minua uskossa että tässä on jotain järkeä!! :btooth:
Pelkät vesi kamat, liitimet putket pumput jne yli 2600€ suomeen saatuna + normi rauta.
Liittimissä pystyy säästää muuten olekaan paljo turhaa ja pikaliittimet puuttuu....:tup:
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
766
Tuli ostettua tuo uusi Phanteks Evolv X ja kasattua cpu-looppi petg-putkilla. Näyttiksen lisään kiertoon kun ehdin, koska sopivaa blokkia en ensin löytänyt Palit 1080 Dual kortille. Bykski julkaisi ilmeiseti tälle kortille sopivan blokin tai sitten formulamod-store päivitti yhteensopivuusluetteon vasta hiljattain.

Prossu 8600k @ 4.8GHz 1.28v ja lämmöt Primessä 75 astetta ja GTA V 58 astetta joten ei vissiin onnistunut nestemetallin levitys ihan täydellisesti.. Radeina Phobyan 420 ja 280mm 60mm paksut. Veden lämpötila max 34 astetta ML140 pyöriesssä max 600rpm.
Äkkiä nyt se GPU mukaan kiertoon, menee taas hyvät jäähdytykset aivan hukkaan. :cool:
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Vastailen itselleni ja tiedoksi muillekkin kun ongelmaan on ratkaisu, Hwinfon kun avaa niin asetuksista safety ja sieltä corsair link valinta pois, tällöin ei enää lue eikä sekoita linkin toimintaa :)
Kiitos tästä enpä ollut huomannutkaan tuota.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
En viitsi ostoketjua perustaa tätä varten joten kysyn täällä. Olisiko kenelläkään sattumoisin ylimääräistä 3pin->4pin RGB adapteria jolla saisin tämän Barrowin cpu blokin yhdistettyä noihin 4pinnisiin rgb liittimiin? Tai vaihtoehtoisesti se randomisti mukaan tuleva kaukosäädinsysteemikin kelpaa kun saisin tämän yksiväriseksi sillä.

@Keketin @AkTechGears @Kapteeni_kuolio tai joku muu joka on tuolta Kiinan maalta tilannu tavaraa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
En viitsi ostoketjua perustaa tätä varten joten kysyn täällä. Olisiko kenelläkään sattumoisin ylimääräistä 3pin->4pin RGB adapteria jolla saisin tämän Barrowin cpu blokin yhdistettyä noihin 4pinnisiin rgb liittimiin? Tai vaihtoehtoisesti se randomisti mukaan tuleva kaukosäädinsysteemikin kelpaa kun saisin tämän yksiväriseksi sillä.

@Keketin @AkTechGears @Kapteeni_kuolio tai joku muu joka on tuolta Kiinan maalta tilannu tavaraa?
Löytyy se randomisti mukana tuleva kaukosäädinsysteemi. :p
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Tuli tuosta @akselic mieleen että onko kukaan törmänny sellaseen rgb+uv nauhaan jossa saa rgbt ohjattua emolevyltä ja uv palamaan kokoajan??
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 470
Viestejä
4 200 556
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom