Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Jahas tänään saapui toinen kiinatilaus jossa olisi pitänyt olla kaikki loput tavarat 360 radia lukuunottamatta (joka sekin jo matkalla ollut pitkän aikaa), joten olisin näyttiksen laittanut jo vesille, mutta kappas vaan pumppu puuttui lähetyksestä.. Ehkä hitusen ottaa aivoon. Eipä tuo suuri ongelma olisi suomesta tilattaessa, mutta kun toimitusajat on mitä on, niin hieman kyrsii odottaa toiset samanlaiset myyjän mokan takia.

Onko vinkkejä radien ja blokkien huuhteluun?
Itse olen kiehuvalla vedellä ja pikku tipalla fairya putsaillut. Muutaman kerran huuhtelu ja sitten akkuvedellä pari kertaa huuhtelu.
 
Kyllä ne sinne mahtuu. Eteen tulee vielä ap182 tuuletin. Kattoon ei näköjään enään ulos puhaltavaa tuuletinta mahtunut tai pitäisi olla slim malli. Katsotaan tarviiko tuohon edes mitään laittaa. Silikoni insertti ei ole vielä saapunut joten josko tämä viikko odoteltaisiin vielä tai sitten täytyy käydä @copter ilta lainaamassa. Modulaarista poweriakin voisi harkita tuon vanhan tilalle.

5D3B3682-1E05-49D7-B9DA-FC77EF4B85F2.jpeg 6D80A0F7-BD4C-45A6-A111-06FD75CE90B1.jpeg
 
Hyvältä näyttää @juu-zo. Insertti toki löytyy täältä edelleen jos on tarvetta. Itsellä putket edelleen myös odottaa laittamista, mutta taitaa saada vielä odottaa hetken aikaa kun tuntuu että on arki niin täynnä kaikkea muuta jatkuvasti. Letkuilla siis mennään vielä hetken aikaa. :)
 
Kyllä ne sinne mahtuu. Eteen tulee vielä ap182 tuuletin. Kattoon ei näköjään enään ulos puhaltavaa tuuletinta mahtunut tai pitäisi olla slim malli. Katsotaan tarviiko tuohon edes mitään laittaa. Silikoni insertti ei ole vielä saapunut joten josko tämä viikko odoteltaisiin vielä tai sitten täytyy käydä @copter ilta lainaamassa. Modulaarista poweriakin voisi harkita tuon vanhan tilalle.

5D3B3682-1E05-49D7-B9DA-FC77EF4B85F2.jpeg 6D80A0F7-BD4C-45A6-A111-06FD75CE90B1.jpeg
Tekee pahaa kattoa noita itx buildeja :D ku itte paininu tän fractal design nano kotelon kanssa ku just ja just kaikki mahtuu pienellä modauksella.
Mutta tässä on mun "valmis" setti
20180413_020300.jpg
 
Tekee pahaa kattoa noita itx buildeja :D ku itte paininu tän fractal design nano kotelon kanssa ku just ja just kaikki mahtuu pienellä modauksella.
Mutta tässä on mun "valmis" setti
20180413_020300.jpg
Onko tuo kuinka läjässä tuo letku reseltä pumpulle?
 
Tekee pahaa kattoa noita itx buildeja :D ku itte paininu tän fractal design nano kotelon kanssa ku just ja just kaikki mahtuu pienellä modauksella.
Mutta tässä on mun "valmis" setti
20180413_020300.jpg
Onpa tosissaan kompakti. Ja minä valitin, että Define C:ssä ei ole tarpeeksi tilaa. :nb:
 
Hyvällä säkällä sain tänään ap182 tuulettimen sekä silikoni insertin postissa ja sai illan väsätä. Pumppu-gpu veto oli kyllä vaikea eikä se nyt mikään hieno ole, mutta ehkä tuo toimii. Putkea jäi vielä 3kpl joten katsotaan jos jaksaa vielä vetoja uusia. Ensimmäisiksi taivutuksiksi kuitenkin mielestäni ihan ok suoritus.

19286ACE-1FDA-4A2F-96EC-25C6E61EB2C9.jpeg 025F2986-2FDB-44CB-828D-0C16915C8BDA.jpeg
 
Hyvällä säkällä sain tänään ap182 tuulettimen sekä silikoni insertin postissa ja sai illan väsätä. Pumppu-gpu veto oli kyllä vaikea eikä se nyt mikään hieno ole, mutta ehkä tuo toimii. Putkea jäi vielä 3kpl joten katsotaan jos jaksaa vielä vetoja uusia. Ensimmäisiksi taivutuksiksi kuitenkin mielestäni ihan ok suoritus.

19286ACE-1FDA-4A2F-96EC-25C6E61EB2C9.jpeg 025F2986-2FDB-44CB-828D-0C16915C8BDA.jpeg

Hyvältä näyttää!

Itse vaihdoin tänään kiven + laitoin uuden virtausilmaisimen paikoilleen, nyt alkaa olemaan siis looppi siinä kunnossa että ei muutoksia varmaankaan enää tule ja kovaputket voisi siis väännellä itsekin, voipi olla vaikka vapun hommia tms.
 
Itseasiassa huomasin juuri etten miettinyt blokkien virtaussuuntaa ollenkaan... nyt siis molemmat blokit on reunoilta keskelle virtauksella, joten pitänee vaihtaa vielä pumpun putket päikseen eli laittaa pumppu puskemaan isolle radille päin ja imemään gpu:lta. Oppirahoja sanoisin. :vihellys::p
 
Noiden @juu-zo kuvien innoittamana tilasin parit kulmapalat + yhden 15mm tuulettimen koteloon, joiden pitäisi noiden putkien kanssa helpottaa kun vähän ahdasta takana.

Hieman mietityttää muutamat vedot kun pitää tehdä samaan putkeen useampi kulma melko pieneen tilaan, mutta kaipa se trial & error metodilla onnistuu.
 
Hieman mietityttää muutamat vedot kun pitää tehdä samaan putkeen useampi kulma melko pieneen tilaan, mutta kaipa se trial & error metodilla onnistuu.

Joo tuli tuossa itsellänikin metrin verran varmaan tuhlattua putkea. Pari pieleen mennyttä taivutusta ja yksi liian lyhyeksi katkaistu putki. Noista 500mm putkista jää myös melko paljon hukkaa ja voisi olla parempi jos putkea olisi vaikka metrin pätkissä myynnissä. Itsekin tilailen varmaan lisää putkea vielä ja koitan hioa noita taivutuksia vielä paremmiksi. Katsotaan nyt miten looppi ylipäätänsä pelaa tällä setupilla. Ehkä voisi myös väsäillä puusta vaikka jonkin yksinkertaisen taivutusjigin.
 
Hyvältä näyttää!

Itse vaihdoin tänään kiven + laitoin uuden virtausilmaisimen paikoilleen, nyt alkaa olemaan siis looppi siinä kunnossa että ei muutoksia varmaankaan enää tule ja kovaputket voisi siis väännellä itsekin, voipi olla vaikka vapun hommia tms.

Olisi kanssa aquacomputerin usb virtausmittari laatikossa odottamassa mutta jos seuraavassa "vuosi" huollossa laittaisi.
 
Onko tuo kuinka läjässä tuo letku reseltä pumpulle?
Se vähän yrittää mennä joo mutta ei kuitenkaan ole kasassa. Häiritsee enemmän tuo kun se yrittää taittua sivuille Yritin saada siitä mahdollisimman suoran veton ettei olisi ihan pyöreä veto. Mutta varmaan liikaa letkua, jos siitä ottais esim puoli senttiaä pois niin varmaan korjaantuis.
 
Pitäisi varmaan ottaa itsekin kuvat pelkästään pimeässä ledit päällä. :p

Toi on itseasiassa ihan normivalaistuksessa kun kone on pöydän pimeämmässä alla ja yleensä huoneessa on melko heikko valaistus "ns. luola" tyyppisesti. Eli ei ole haettu mitään coolia ledikuvaa vaan tuollainen siitä tuli. :)
 
Itselläni kun ei ole akkuporakonetta kummempaa työkalua, niin missäköhän saisin teetettyä yhden reiän G¼ kierteellä akryyliseen säiliöön?
Karjaalla asun, joten mieluiten jossain lähellä.
 
Itselläni kun ei ole akkuporakonetta kummempaa työkalua, niin missäköhän saisin teetettyä yhden reiän G¼ kierteellä akryyliseen säiliöön?
Karjaalla asun, joten mieluiten jossain lähellä.

Menee sillä akkukoneella... tietty poran ja kierretapin joudut hommata.....
 
Itselläni kun ei ole akkuporakonetta kummempaa työkalua, niin missäköhän saisin teetettyä yhden reiän G¼ kierteellä akryyliseen säiliöön?
Karjaalla asun, joten mieluiten jossain lähellä.
JuSiZ:ia kompaten. Hae vaikka motonetistä tappisarja ja samalla leikkuunesteeksi vaikka pullollinen SINOLia. Jos akkuporan kara on 13mm tai isompi voit sillä vääntää kierteet, muussa tapauksessa tarvit myös vääntimen tapille. Senkkaterä on myös kätevä niin saa pärsät pois ja mukavan alun kierretapille, tosin ei todellakaan välttämätön. Nii juu ja alotusreiäksi listan mukaan 11.6mm joten vakio kooista 11.5mm tuottaa hyvät kierteet mutta saa varovaisesti kääntää ettei vaan halkase akryyliä. 12mm vähä siinä ja siinä, voipi olla turhan väljä.
 
Tähän asti pääsin uuden setin kanssa.

J1gP7mk.jpg


Ongelmaksi muodostui yksi puuttuva kiinnitysjousi CPU-blokissa. Ruuvipussi oli pakettia avatessa vähän auki ja ainakin yksi ruuvi oli vierinyt pihalle ja yksi jousi puuttui. Noh, EK:lta pistivät jousen tulemaan niin ensi viikolla jatketaan.

Ajankuluksi uutta lankkua ja Ryzen kakkosta :cigar2:

Lisäksi tilasin lyhkäsiä M3 ruuveja niin saa tuon yläradinkin tuulettimet sisäpuolelle. Myös nuo HD120:set saa lähteä kun en millään saanut niitä alle 800RPM BIOSista. Tilalle nyt niitä ML120 Pro flektejä.
 
Joitakin saattaa muuten kiinnostaa millä hinnalla tuli nyt tuo looppi kasattua barrowin ja ek:n tuotteilla.
Radit siis ek:lta ja kaikki muut ovat barrowin kamaa.
Hintoja:
CPU blokki: ~25€
GPU blokki: ~75€
Pumppu+säiliö combo: ~60€
Putket ja liittimet: 50€ (barrowin putket ja liittimet täältä foorumilta)
Radit: 116€ jimms
Tuulettimet ja sälät: ~35€ (ml120 oli ennestään ap182 tilattu, samalla tahnaa ja kaapelinpätkää)


Jos nyt vertaa esim uuteen EK:n tuoreeseen alumiinisettiin niin tässä samaan hintaan kupariradit ja blokit. Vaatii toki itse askartelemista enemmän, mutta noin 350€ hintaan kasaa kohtuullisen custom loopin.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipahan tuhlattua loput putket ja tehtyä vedot vielä uusiksi. Nyt on blokkien virtaussuuntakin oikein. Pisin veto nyt ei mennyt täydellisesti, mutta oli viimeinen putki mistä tuon teki niin ei ollut hirveästi virheille varaa. On tuossa kuitenkin viisi 90 mutkaa ja mittaa tuli noin 40cm

AE931CA3-A9A8-4C3E-B6D5-C4E349755110.jpeg D50D133B-4506-426E-8636-70A0A5AFC055.jpeg
 
Palauttelin biosin asetukset alkuperäiseksi ja ajelen nyt prime95 ja heaven benchmarkkia, jotta näkisi vähän lämpöjä. Gpu pyörii 66-67 asteen tuntumassa ja cpu 65-66 asteen tuntumassa. Tuo gpu lämpö vaikuttaa melko korkealta. Veden lämpö ir-mittarilla mitattuna on noin 35astetta ja minusta tuo ero corejen kanssa on melko iso. Pitänee siis gpu blokin kiinnitys katsoa vielä paremmin.
 
Tullut kyllä yllätyksenä miten nopeasti tulee tavarat tuolta Saksasta/Hollannista ja Slovakiasta. Aiemmin tilasin Radit tätä tulevaa looppia varten Hollannista, Maanantaina lähti ja perjantaina oli jo kädessä.
Amazonistakin tilatut lisä Maglevit tuli viikossa.
Ja kaikkein parhaimpana EK:n oma webshop. Otin kuljetusmuodoksi DHL Express(20e) kun hintaero hieman halvempaan kuljetukseen ei ollut suuri. Eilen illalla taisivat laittaa paketin nippuun, aamulla toimi trackeri ja oli vielä euroopan mailla. Joskus 10:n aikaa olikin paketti sitten kuriirin toimituksessa ja tossa klo 15 paketti omassa kädessä.
Ei pysty postin toimintaa edes vertaamaan :rofl:

Nyt pitäiskin koko setin olla kasassa ja tajusin justiin, että silikoni-insertti puuttuu... Eli jos Lohjan suunnalla on ketään <10mm insertin kanssa niin voisin vaikka vuokrata tuon niin pääsisi nyt näin viikonloppuna jo taivutteleen putkia ^^

Katotaan miten menee buildin kanssa näin ekakertalaisena. Vähän mietityttää tuo 10/12mm PETG-valinta.. Saattaa jäädä vähän kapean näköisiksi tuon EK:n lasisen säiliön kanssa.
Katotaan mitä tulee ja itketään sitten täällä kun ei toimi :D
 
Palauttelin biosin asetukset alkuperäiseksi ja ajelen nyt prime95 ja heaven benchmarkkia, jotta näkisi vähän lämpöjä. Gpu pyörii 66-67 asteen tuntumassa ja cpu 65-66 asteen tuntumassa. Tuo gpu lämpö vaikuttaa melko korkealta. Veden lämpö ir-mittarilla mitattuna on noin 35astetta ja minusta tuo ero corejen kanssa on melko iso. Pitänee siis gpu blokin kiinnitys katsoa vielä paremmin.

Gpu blokki tuli käytettyä irti ja asenneltua uudelleen, hyvä niin. Barrowin blokissa kiinnitysruuvit ovat tuollaisissa pienissä korokeruuveissa kiinni ja kun ruuvasin blokin irti niin kaksi korokeruuvia kiertyi mukana irti. Tuossa siis todennäköisesti syy miksi lämmöt oli niin korkealla. Kiristin nuo korokeruuvit kunnolla blokkiin ja kiinnitin blokin uudelleen. Nyt lämöt kivasti gpu:lla idelessä 35 astetta ja rasituksessa heavenia ajaessa sain menemään max 50 asteeseen. Prossu pyörii samalla 5,0gHz ja sen lämmöt sain piikkaamaan 70 asteessa kun ajoin heavenia ja primeä samaan aikaan. Tuulettimet säädin nyt käsin vain niin että pöydällä kuuluu aivan vaimea humina kun kone on koppa auki tuossa 20cm päässä. Kun saan kuoret tuohon ympärille niin siirrän koneen kauemmas niin tuskin kuuluu mitään. Veden lämmöt pahimmassa rasituksessa nousi tuohon 35 asteen tuntumaan. Kyllähän tämä vesillä kellottelu on huomattavasti mukavampaa kuin ilmalla. Lähinnä tämä jäähdytysteho suhteessa hiljaisuuteen. En kyllä enään jaksa ilmajäähyjen puhinaa kuunnella. Barrowin pumppua pystyy pyörittämään aivan äänettömillä kierroksilla. Nyt voisi ottaa vielä pelitestejä ja katsoa miten niissä lämmöt käyttäytyy.
 
Nähtävästi omat kilkkeet alkaa olla nyt kans kasassa kun huomenna saa vielä radin ja letkut. Varmaan ens viikonloppuna vois ehtiä asennuspuuhiin.

Tarkastelin ja putsasin ipalla noita barrowin kulmia ja letkuliittimiä, ja huomasin yhden kymmenestä letkuliittimestä olevan messinkisellä kiristimellä, kun muut on alumiinia. Ulkoisesti kaikki on kyllä ihan identtisiä, mutta painossa huomaa eron, ja messinkinen on huomattavasti jämptimpi kierteillä. Melko humoristinen laatuero. Käytännön merkitystähän tällä nyt ei ole, mutta kuitenkin. Yhdestä 90 -mutkasta myös puuttuu maali sisäpuolelta, kun kaikki muut on kauttaaltaan mustia. Noin muuten työstöjälki ja yleinen laatuvaikutelma on ihan asiallinen.

Niin, ja aliexpressin tilauksesta jäi hana puuttumaan, vaikka siitä maksettiin. Saapi nähdä miten toi alin dispute toimii. Katselin seurantatiedoista, että käytännössä kaikki neljä tilausta mitä alista tein, tuli 10 päivässä noudettavaksi. Ihan kohtuullisen sukkelaa toimintaa hintaan nähden.
 
Tuli vaihdettua 2700X koneeseen ja sen parempi kulku + suurempi virrankulutus = CPU lämmöt nousi. Vesien lämpö rasituksessa (CPU + GPU) pysyy siinä 39-40 asteen tienoilla, mutta kivi kyllä nousee peleissä sinne vajaan 70 asteen tuntumaan ja stressitestejä ajaessa aina yli 80 asteen. Käytössä Barrow blokki ja hyllyssä olisi vielä vanha EKWB blokki, että sillä voisi tietty testata onko eroa. Jos ei, niin sitten pitäisi varmaan saada vesien lämpötilaa jollain tapaa alemmas. Se taas tarkoittaisi radien uudelleensijoittelua ja koska kotelossa vähän rajoitettu tila, niin uuden kotelon hommaamista.

Ei kyllä jaksaisi mitään isompaa alkaa tekemään, joten pitää nyt hieman miettiä miten tästä menisi eteenpäin. :)

EDIT: Tietysti toisen radin ilmavirtauksen voisi kääntää myös ottamaan ulkoa sisäänpäin (nyt toinen puhaltaa sisäänpäin ja toinen ulos = huono monen mielestä). Mutta jos 5 tuuletinta puhaltaa sisään ja vain 1 ulos kotelon takana, niin se ei varmaan voi kovin hyvä olla kokonaisuuden kannalta.
 
Tuli vaihdettua 2700X koneeseen ja sen parempi kulku + suurempi virrankulutus = CPU lämmöt nousi. Vesien lämpö rasituksessa (CPU + GPU) pysyy siinä 39-40 asteen tienoilla, mutta kivi kyllä nousee peleissä sinne vajaan 70 asteen tuntumaan ja stressitestejä ajaessa aina yli 80 asteen. Käytössä Barrow blokki ja hyllyssä olisi vielä vanha EKWB blokki, että sillä voisi tietty testata onko eroa. Jos ei, niin sitten pitäisi varmaan saada vesien lämpötilaa jollain tapaa alemmas. Se taas tarkoittaisi radien uudelleensijoittelua ja koska kotelossa vähän rajoitettu tila, niin uuden kotelon hommaamista.

Ei kyllä jaksaisi mitään isompaa alkaa tekemään, joten pitää nyt hieman miettiä miten tästä menisi eteenpäin. :)

EDIT: Tietysti toisen radin ilmavirtauksen voisi kääntää myös ottamaan ulkoa sisäänpäin (nyt toinen puhaltaa sisäänpäin ja toinen ulos = huono monen mielestä). Mutta jos 5 tuuletinta puhaltaa sisään ja vain 1 ulos kotelon takana, niin se ei varmaan voi kovin hyvä olla kokonaisuuden kannalta.
Hyvin toimii 5 sisään ja 1 ulos, Cpu lämmöt max 60c ja gpu max 50c.

7FAE342C-6464-4CD5-A9F0-31C59C488848.jpeg
 
En tiedä kotelon sisälämmöistä, mutta kotelon takaa tulee kyllä todella paljon ilmavirtausta, esim. VRM ja muistit pysyvät hyvissä lukemissa, VRM max lämmöt primessä 62c

Onko veden lämpötilasta jotain hajua? Kuullostaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, kun ei tuo kotelon vaihtaminen oikein innosta (käytännössä ei ole kuin pari näitä koteloita mitä edes voi käyttää sijoittelusta johtuen).
 
Itse laitoin molemmat radit puhaltamaan sisään ja tilailen vain yhden slim noctuan kattoon puhaltamaan ylös ja ulos.
 
Onko veden lämpötilasta jotain hajua? Kuullostaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, kun ei tuo kotelon vaihtaminen oikein innosta (käytännössä ei ole kuin pari näitä koteloita mitä edes voi käyttää sijoittelusta johtuen).
Pidempien pelisessioiden aikana nousee phobyan anturin mukaan 43c (näyttää välillä 50-127c arvoja joten en juurikaan luota tuohon lukemaan...), tuo on juuri prossulta tullutta nestettä ja säiliöstä mitattuna 37-40c joka on juuri ennen prossua. 6850k 4,3ghz/1.35v ja 1080ti fullcover blokilla loopissa, mielestäni ihan hyvin toimii noiden kiukauden jäähdytykseen. :tup:
Muutaman asteen saa pois jos powerin tuulettimen laittaa pois ecomodesta.
 
Tuota voisi tietty testata. Asian miinuspuolena on, että tuulettimien kääntöpuoli puoli näyttää paljon rumemmalta. :)
 
Tuota voisi tietty testata. Asian miinuspuolena on, että tuulettimien kääntöpuoli puoli näyttää paljon rumemmalta. :)
Tässä setissä ei paljoo tunnu moiset huolet... :D pitää jossain vaiheessa vaihtaa nuo etutuulettimet radin eteen pushiin ja vaihtaa tuo noctua kahteen mustaan 60mm ropelliin.

C2A5A4DF-9CC0-475F-AD9E-559BB6BF7A42.jpeg
 
Tässä setissä ei paljoo tunnu moiset huolet... :D pitää jossain vaiheessa vaihtaa nuo etutuulettimet radin eteen pushiin ja vaihtaa tuo noctua kahteen mustaan 60mm ropelliin.

C2A5A4DF-9CC0-475F-AD9E-559BB6BF7A42.jpeg

En muistanutkaan että sulla oli sama kotelo. Itse siirsin pumpun + säiliön 5,25" paikkoihin niin tuli tuota tilaa ja taakse sai menemään normaalin tuulettimen.

EDIT: Sinällään hauska että sulla on hana tehty / sijoitettu ihan samalla tapaa kuin mulla.
 
Hitto että kiinnostaisi itseänikin tehdä pienempi buildi ja ulkoinen radi. Ongelmaksi muodostuu, että mATX on pienin mahdollinen, koska näyttis ja äänikortti on vain mahduttava samaan buildiin.

Phanteksin shifti kuumotteli pitkään, mutta eihän se käy kun näyttistä ei saisi mihinkään :(
 
Mulla on 2*140mm maglev sisään keulalla ja 2*120mm maglev sisään katossa, poisto hoituu ylipaineella itekseen. Vesi max 37c, prossu ~62c ja näyttis ~44c Prime+valley combolla. Ei oo tarvetta poistotuulettimelle erikseen ainakaan meshifyssä

Edit: ja tosiaan, katto teipattu umpeen radin ympäriltä ettei kierrätä kuumaa takasin koteloon
 
Viimeksi muokattu:
Tossa availin nyt toisenkin radin paketista ja huomasin tuulettimia sovittaessa siinä olevan vähän vääntymiä noissa evissä.
Laittaisitteko RMA:ta tälläisistä vai vaan kovaa ajoa?
20180430_165619.jpg
 
Tossa availin nyt toisenkin radin paketista ja huomasin tuulettimia sovittaessa siinä olevan vähän vääntymiä noissa evissä.
Laittaisitteko RMA:ta tälläisistä vai vaan kovaa ajoa?
20180430_165619.jpg
Kovaa ajoa :tup: noi saa helposti suoristettua ja noita tulee myös kuitenkin suhteellisen helposti.
 
Tässä on oma väkerrys. Menty jo vuodenpäivät näin ja hyvin on toiminut. Onko muut millä aikavälillä puhdistellut/vaihtanut vesiä?



IMG_20180501_150408_Bokeh.jpg
 
Aiemminkin tätä pohtinut ja tuli uudelleen mieleen @Härkönen ja @zouneee kuvista että miten ton EK:n "noppa" splitterin saa niin päin kuin haluaa? Tarvitseeko esim. rotaatiolla varustetun uros-uros extenderin jollainen tuossa zouneeen kuvassa taitaa näkyä? ja toinen u-u extenderi sitten venttiilin kiinnitystä varten vai miten ootte noita toteuttanut?
Barrowilla vastaava splitteri, mutta yhdestä "haarasta" lähtee rotaatiolla varustettu uros-liitäntä, mikä vaikuttaa vähän fiksummalta ratkaisulta ja tietysti halvemmaksikin tulee :)
 
Aiemminkin tätä pohtinut ja tuli uudelleen mieleen @Härkönen ja @zouneee kuvista että miten ton EK:n "noppa" splitterin saa niin päin kuin haluaa? Tarvitseeko esim. rotaatiolla varustetun uros-uros extenderin jollainen tuossa zouneeen kuvassa taitaa näkyä? ja toinen u-u extenderi sitten venttiilin kiinnitystä varten vai miten ootte noita toteuttanut?
Barrowilla vastaava splitteri, mutta yhdestä "haarasta" lähtee rotaatiolla varustettu uros-liitäntä, mikä vaikuttaa vähän fiksummalta ratkaisulta ja tietysti halvemmaksikin tulee :)
Kiinteällä uros-uros jatkoliittimellä meni tuohon haluttuun suuntaan, hana tosin tarvitsi pyörivän jatkoliittimen jotta sai oikeaan kulmaan. Muutaman kerran sai sovitella, toisinpäin olisi sojottanut ihan eri suuntaan.
 
Aiemminkin tätä pohtinut ja tuli uudelleen mieleen @Härkönen ja @zouneee kuvista että miten ton EK:n "noppa" splitterin saa niin päin kuin haluaa? Tarvitseeko esim. rotaatiolla varustetun uros-uros extenderin jollainen tuossa zouneeen kuvassa taitaa näkyä? ja toinen u-u extenderi sitten venttiilin kiinnitystä varten vai miten ootte noita toteuttanut?
Barrowilla vastaava splitteri, mutta yhdestä "haarasta" lähtee rotaatiolla varustettu uros-liitäntä, mikä vaikuttaa vähän fiksummalta ratkaisulta ja tietysti halvemmaksikin tulee :)

Itselläni on tuo kuutio kolmella "haaralla" ja juurikin kaksi kiertyvää uros-uros jatkoliitiintä. Saa sitten pyöritellä niinkuin haluaa haluttuun suuntaan niinkuin Härkönen mainitsikin.
 
Mulla on toi Barrowin 3-haara ja se on kyllä varsin näppärä. On sen verran jämäkkä kuitenkin, että kun pyörittää haluamaansa asentoon niin se kanssa pysyy siinä.
 
Mulla on toi Barrowin 3-haara ja se on kyllä varsin näppärä. On sen verran jämäkkä kuitenkin, että kun pyörittää haluamaansa asentoon niin se kanssa pysyy siinä.
Mullakin tollanen ja just tilasin toisen kun toi EK tarvis ton "ylimääräsen" kiertyvän jatkon vaikka maksaa enemmän. Muistan vieläkin että toi oli yllättävän painava paketista otettaessa :D
 
Mulla on kans tommonen barrowin 3-way t-malli, ja ek:n y-haara tuntuu melko rimpulalta tohon verrattuna. Y-haaraan saa vaan näppärämmin tuikattua puikkomallisen lämpöanturin. Kaikki noi barrowin pyörivät vaikuttaa kyllä laadukkailta. Tosin omat kilkkeet on edelleen pöydällä, joten se vedenpitävyys selviää vasta myöhemmin. :D
 
Mikä tuo pikkunäyttö on ja millä softalla siirrät nuo lukemat siihen?
Toi on ihan MSI Afterburnerin kanssa tuleva RivaTuner mikä näyttää emolevyn sensorilukemia näytöllä haluttujen asetusten mukaan. Tuossa ei ole mitään pikkunäyttöä vaan ihan päänäytön yläreunasta on kuva.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom