Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Pamahti phobyan pumppu paskaks ja cpu blokki ns keitti ja heitti vedet ulos. Mikäs pumppu tilalle?

EK-Waterblocks EK-XTOP SPC-60 PWM - Plexi, musta/läpinäkyvä (sis. pumppu) - 69,90€

EK-Waterblocks EK-XTOP Revo D5 PWM - Plexi (sis. pumppu) - 112,90€

Tai sitte säiliön tilalle kombo:

EK-Waterblocks EK-XRES 100 Revo D5 PWM nestesäiliö ja pumppu - 135,90€

Onko toi spc60 ihan paska eli suoraan D5 vaan? Phobyalla oli ajossa pelkkää tislattua vettä ni voiko olla ettei se voitele tarpeeks tms? Oliskohan 2-3 vuotta kestäny. CPU lähtö ohjas pumpun pwm nopeutta. Onneks vettä ei ny paljoa valunu ja postas vielä eli toivotavasti 1080ti vielä elää :dead:

kZWD5Pq.jpg


MJtHBj0.jpg


8FewkVJ.jpg
 
Mulla on tuo SPC, ei tällä hetkellä käytössä. Käytännössä äänetön vehje. Minä suosittelen. Tuskin riittää isoon looppiin mutta eipä se ole siihen tarkoitettukaan. Mulla jäähdytteli näyttistä.
Todella pieni pumppu kyseessä. Alla pumppu kiinni 240 radissa.
Icxxo2k.jpg
 
Itekin ottaisin suoraan D5:n. Ei mulla tosin paljon muita ole ollutkaan paitsi EK:n DDC Bay Res (joka on ihan eri luokkaa ääneltään omasta näkökulmasta).

Pumppu on vesijäähyn tärkein osa ja kestää käytössä pitkään. Eikä esim. tuo EK-XRES 100 D5 ole edes kovin kallis suhteutettuna muihin vesijäähyosiin ja niiden hintaan?
 
Itse juuri siirryin joku aika sitten SPC pumpusta -> D5. Tarve tuli kun halusin siirtyä erilaiseen säiliöön, ei niinkään pumpun ominaisuuksien takia. Kuitenkin kun vaihdoin säiliön ja siinä pumpun samalla, niin ei kyllä kaduttanut D5 siirtyminen laisinkaan vaikka siitä hieman lisähintaa tulikin säiliön vaihtamiseen. SPC oli omasta mielestä myös äänetön, mutta D5 samoilla kierroksilla oli kuitenkin vielä hiljaisempi ja isommilla kierroksilla kuin SPC ajettaessa D5 ei myöskään pidä ääntä.
 
Itse juuri siirryin joku aika sitten SPC pumpusta -> D5. Tarve tuli kun halusin siirtyä erilaiseen säiliöön, ei niinkään pumpun ominaisuuksien takia. Kuitenkin kun vaihdoin säiliön ja siinä pumpun samalla, niin ei kyllä kaduttanut D5 siirtyminen laisinkaan vaikka siitä hieman lisähintaa tulikin säiliön vaihtamiseen. SPC oli omasta mielestä myös äänetön, mutta D5 samoilla kierroksilla oli kuitenkin vielä hiljaisempi ja isommilla kierroksilla kuin SPC ajettaessa D5 ei myöskään pidä ääntä.
Ja jos kuitenkin ostaa tuon SPC:n niin kannattaa ottaa säiliöllinen malli. Ei ole kuin kympin kalliimpi.
Itse ostin tuon säiliöttömän ja hieman harmittaa. Silloin ei muistaakseni ollut vielä tuota säiliöllistä versiota eikä pumpun säiliötä voi ostaa erikseen.
 
Mitäs muuten porukka on mieltä, kumpi vaihtoehto on tehokkaampi jäähdytykseltään kun olen jo hetken tätä itse pohtinut:

Edessä 240 radi (ottaa ilmaa sisään koteloon), takana 120 radi joka puhaltaa ilmaa ulos.
vai
edestä radi kattoon ja eteen tilalle ainoastaan 2x140 tuulettimet ottamaan ilmaa sisään.

Mulla oli aikaisemmin edessä radi, ja nyt siirsin sen kattoon ja eteen ottamaan ilmaa koteloon, niin tuulettuu muutkin komponentit kuten muistikammat paremmin, kun nuo näytti käyvän 45-52 asteessa. Veden lämpötilat nousi parhaimmillaan 45 asteeseen. Kun katon moduvent kannen otti irti niin lämmöt laski 43 asteeseen.

Tää on samalla mun ensimmäinen custom loop ahtaassa fractal design nano kotelossa. Kaipasin vähän "haastetta", kun niin kauan ollut isoimpia corsairin koteloita ja kaikki komponentit voi vaan lätätä paikoilleen.

Katossa siis Ek:n SE240 ja takana SE120. Edessä corsair ML140 tuulettimet ja ilmaa poistaa ML120 tuulettimet. En ole ehtinyt vielä täyttää ja testata vuotojen varalta. Mutta innolla odotan onko veden lämpötilat matalemmat näin.

Saa toki antaa ehdotuksia, mitä olisi voinut tehdä paremmin? Tuo näyttisblokin liittimet häiritsee vähän kun ovat erilaiset liittimet ja eri tasolla, mutta näin ne putket sai menemään suoraan. Jos tuon vasemman puolimmaisen 2x45 vaihtaa 90 asteen kulmaan niin se letku menee mutkalle. Mitä tuolle oikean puolimmaiselle letkulle olisi voinut tehdä, että sen olisi saanut suoraan? Tuo joka menee pumpulta radille. pitkä suora letku. Sekin häiritsee että liittimet eivät kohtaa täysin. Toki pumppua voi siirtää hiukan mutta sitten säiliöltä pumppuun menevä letku ei enää täsmää.
Lisäksi mitä tuon tyhjennyshanaan tulee, niin tuo splitteri on pienimmällä extenderillä, mitä ek:n valikoimassa oli. Ainoaksi ongelmaksi tulee että jos sen vääntää ihan kiinni asti, niin splitteri kääntyisi vielä 90 astetta lisää niin että liittimet menisi sivuille. Rotary extender on liian pitkä ja etupaneeli ei menisi kiinni enää. Jännittää vähän, vuotaako tuo extenderi tämän vuoksi.
20180329_0256001.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kiinakamat tuli eilen.
Ei voi kuin ihmetellä että kuinka Barrowin LTYK3A-04 blokki voi maksaa vain 22€, ja mukana tuli vielä RGB-ohjainhärpättimet molex-adaptereineen. Komeus oli vielä pakattu ihan oikeaan Barrowin retail-pakettiin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: skl
Mitäs muuten porukka on mieltä, kumpi vaihtoehto on tehokkaampi jäähdytykseltään kun olen jo hetken tätä itse pohtinut:

Edessä 240 radi (ottaa ilmaa sisään koteloon), takana 120 radi joka puhaltaa ilmaa ulos.
vai
edestä radi kattoon ja eteen tilalle ainoastaan 2x140 tuulettimet ottamaan ilmaa sisään.
Sanoisin että radit kattoon ja takapaneeliin. Silloin ei käytetä valmiiksi lämmitettyä ilmaa radille.
On kyllä mukavan kompakti setti. :tup:
 
Kiinakamat tuli eilen.
Ei voi kuin ihmetellä että kuinka Barrowin LTYK3A-04 blokki voi maksaa vain 22€, ja mukana tuli vielä RGB-ohjainhärpättimet molex-adaptereineen. Komeus oli vielä pakattu ihan oikeaan Barrowin retail-pakettiin.
Sama omassa koneessa, tuota controlleria ei kyllä tullu mulla mukana :btooth: se onneksi löyty AkTechGearsilta nii ei montaa viikkoa taas menny.
Laitoinki jo tonne barrowketkuun tarinaa mut pannaan tänne kans.

"Nyt saa luvan olla valmis. On kyllä mukavan hiljainen ja lämmöt "sopivat". Tunnin Prime+valley niin cpu 62c piikki, GPU 46c. Alle 34c vedenlämmöillä sammuu kattoradin tuulettimet ja takatuuletin, eteen jää 2* Corsairin ml140 puhiseen 450rpm



Barrowin 22€ blokki, bykskin liittimet+letkut, kiinanpoikien 34€ d5 (pwm, toimii muuten hemmetin hyvin) ja barrowin 13cm säiliö.
Kyllä näitä voi varauksetta suositella kelle tahansa :tup::cigar2:
Edit: huoneessa 22.4c"
 
Sanoisin että radit kattoon ja takapaneeliin. Silloin ei käytetä valmiiksi lämmitettyä ilmaa radille.

On kyllä mukavan kompakti setti. :tup:
Kiitos! Tässähän vielä pieni korjaus jonka tein äsken töistä päästyäni. Liittyen noihin epäsymmetrisiin liittimiin ja vinoihin letkuihin liittyen... Korjasin siis nyt ton näytönohjaimen liittimet molemmat 90 asteisiksi että miellyttää silmiä enemmän ja 2x45 adapterin radiaattorin puolelle. Ja tuo oikean puolimmainen suora letku pumpusta radiin niin laitoin pumppuun vaan säiliön mukana tulleen extenderin niin letku menee nyt paljon suorempaan! :tup: eiköhän tän jo uskalla vesille laittaa 20180329_172915-1.jpg
 
EK-Waterblocks EK-XRES 140 Revo D5 PWM

Tollanen tuli sit laitettuu ja on kyl hiljanen ja tehokas. Jos nyt pari vuotta taas toimii :think:
 
Jos tuon vasemman puolimmaisen 2x45 vaihtaa 90 asteen kulmaan niin se letku menee mutkalle.
Ottaisko näyttikseen kiinni jos vaihtais 120 radiin 2x45 adapterin jonka vääntäisi "shikaaniksi" ja sitten näyttikseen normi 90.
Tuota ylempää olin ehdottamassa mutta ehdit näemmä toteuttaa ennen kuin julkasin :D

kiinanpoikien 34€ d5 (pwm, toimii muuten hemmetin hyvin)
Tommonen mullakin odottamassa johonkin looppiin pääsyä mutta alkoi mietityttää onko max rpm:t tosiaan vain sen 2000 ±10% mitä descriptionissa luki vai jotain muuta?

Ilmeisesti jos loopissa on 2 pumppua sarjassa, niin olisi hyvä olla samanlaiset tai vähintään samankaltaiset/samalla kierrosluvulla pyörivät ja saman paineen tuottavat?
 
Tommonen mullakin odottamassa johonkin looppiin pääsyä mutta alkoi mietityttää onko max rpm:t tosiaan vain sen 2000 ±10% mitä descriptionissa luki vai jotain muuta?

Ilmeisesti jos loopissa on 2 pumppua sarjassa, niin olisi hyvä olla samanlaiset tai vähintään samankaltaiset/samalla kierrosluvulla pyörivät ja saman paineen tuottavat?
~4800rpm, pwm 20% on ~2100rpm
 
Minkälaisia kierroksia porukka pitää pumpulla? Minulla EKn D5 PWM ja alle 1000rpm riittää mainiosti.
 
Ite pidän tuota tolla 20%, cpu-headerissa kiinni ja hyppää 100% kun cpu 64c+ (eli ei ilmeisesti koskaan) :D
 
Minkälaisia kierroksia porukka pitää pumpulla? Minulla EKn D5 PWM ja alle 1000rpm riittää mainiosti.
About 2500 RPM, tuo on itsellä se raja missä kotelo vaimentaa riittävästi ettei pumppua kuule enää ja kiertoa on kuitenkin vielä mukavasti.
 
Kiitos! Tässähän vielä pieni korjaus jonka tein äsken töistä päästyäni. Liittyen noihin epäsymmetrisiin liittimiin ja vinoihin letkuihin liittyen... Korjasin siis nyt ton näytönohjaimen liittimet molemmat 90 asteisiksi että miellyttää silmiä enemmän ja 2x45 adapterin radiaattorin puolelle. Ja tuo oikean puolimmainen suora letku pumpusta radiin niin laitoin pumppuun vaan säiliön mukana tulleen extenderin niin letku menee nyt paljon suorempaan! :tup: eiköhän tän jo uskalla vesille laittaa 20180329_172915-1.jpg
On kyllä hieno!
 
Onko ok jos veden lämmöt jämähtää rasituksen jälkeen 32c? Eli asteisiin missä muut kuin eturadin tuulettimet pysähtyy. Ilman rasitusta idlaillaan käynnistyksen jälkeen 26-31c (riippuen huoneen lämmöstä joka vaihtelee 19-22c välillä), kestää surffailla ja kuunnella spotify/kattoa youtube, mut siihen ei enää rasituksen jälkeen pääse.
 
Onko ok jos veden lämmöt jämähtää rasituksen jälkeen 32c? Eli asteisiin missä muut kuin eturadin tuulettimet pysähtyy. Ilman rasitusta idlaillaan käynnistyksen jälkeen 26-31c (riippuen huoneen lämmöstä joka vaihtelee 19-22c välillä), kestää surffailla ja kuunnella spotify/kattoa youtube, mut siihen ei enää rasituksen jälkeen pääse.
Tuota kutsutaan lämpöjen tasaantumiseksi. Itselläni lämpötila on n 28 asteen tietämillä vaikka koneella ei selainta enempää pyöriteltäisi. Pelaamisen jälkeen tippuu tuohon ja pysyykin siinä. Tuulettimet huutamaan kovemmalle niin sillähän se laskee.
 
Jos tuo 32c ei ole liika korkea niin en halua huudattaa tuulettimia yhtään korkeammalla (2xml140 "huutaa" siinä kohtaa 470rpm). 33c+ lähtee kattoradin tuulettimet ja takana poisto käyntiin.
Eli jos ei noissa asteissa vielä sienet tms eliöt kasva nesteessä niin se on mulle ok.
 
Jos tuo 32c ei ole liika korkea niin en halua huudattaa tuulettimia yhtään korkeammalla (2xml140 "huutaa" siinä kohtaa 470rpm). 33c+ lähtee kattoradin tuulettimet ja takana poisto käyntiin.
Eli jos ei noissa asteissa vielä sienet tms eliöt kasva nesteessä niin se on mulle ok.
Jos siellä on bakteerinestoa seassa niin eipä sinne kummoisia kasva. +40 on se optimaalisin lämpötila
 
tämmönenkö barrow blokki AM4:lle olisi siis ihan kelpo? Hinta ainakin ihan kohtuullinen verrattuna esim. ek:n kamaan.

Tuollahan olis tosiaan myös näyttikselle full cover blockkeja, mutta alkaako kiinanvehkeiden suunnittelu tai oikominen jo näkymään näissä jos vertaa esim siihen ek:n 1080ti full cover blockkiin?

Äkkiä kyllä säästyy pitkä penni jos blockit ja pumpun säiliöineen alilta hommaa.
 
Minkälaisia kierroksia porukka pitää pumpulla? Minulla EKn D5 PWM ja alle 1000rpm riittää mainiosti.
Ek-Xres 100 D5 Pwm, säätö nesteen lämpöjen mukaan:
pumpun käyrä.PNG

Tuossa ns. normikäyttö käyrä.Benchmarkeissa ja muissa testeissä sitten eri käyrät pumpulle ja flekteille.
Ohjaus Asuksen Xpert 4:sella. Aquaero 6 kylläkin hankintalistalla :vihellys:.
 
Mulla kyllä pumppu vakiokierroksilla ( jotain 30%) kun ei sillä oo suurta merkitystä, puhaltimien säädöillä sitä lämpöä saa loopista ulos.
 
Ek-Xres 100 D5 Pwm, säätö nesteen lämpöjen mukaan:
pumpun käyrä.PNG

Tuossa ns. normikäyttö käyrä.Benchmarkeissa ja muissa testeissä sitten eri käyrät pumpulle ja flekteille.
Ohjaus Asuksen Xpert 4:sella. Aquaero 6 kylläkin hankintalistalla :vihellys:.
Käytän myös itse bioksesta lämpötilan mukaan. Muuten softana käytän AI suite 3 (1.5 v). Turbo modilla kulkee kuormituksen mukaan (~800-1500rpm). Silent modilla vielä hiljaisempi..

Pumppu: Barrow D5 PWM.
 
Mulla kanssa ihan kiinteillä kierroksilla pumppu. Noin 1600 rpm. Radien tuulettimet sitten menee veden lämpöjen mukaan.
 
Turha sitä pumppua on säädellä. Pitää vain huolen että kierto on riittävä ja veden lämmön ero ei ole liian suuri ennen ja jälkeen kennojen. Itsellä pumppu 1800 rpm lukittuna.

Tuulettimet on se millä lämpötiloja säädellään. Mieluusti vielä veden lämmön mukaisesti.
 
Turha sitä pumppua on säädellä. Pitää vain huolen että kierto on riittävä ja veden lämmön ero ei ole liian suuri ennen ja jälkeen kennojen. Itsellä pumppu 1800 rpm lukittuna.

Tuulettimet on se millä lämpötiloja säädellään. Mieluusti vielä veden lämmön mukaisesti.
Jep. Itse olen myös hakenut suurimman äänettömän kierrosalueen. En muista kierroslukuja, mutta 60% tietämillä pyörii. Joskus testailin että miten paljon lämpötiloissa on eroa 20% väleillä ja 60-80% välillä eroa ei oikeastaan edes syntynyt tuon kokoisessa loopissa.
 
Jep. Itse olen myös hakenut suurimman äänettömän kierrosalueen. En muista kierroslukuja, mutta 60% tietämillä pyörii. Joskus testailin että miten paljon lämpötiloissa on eroa 20% väleillä ja 60-80% välillä eroa ei oikeastaan edes syntynyt tuon kokoisessa loopissa.
Samaa itsekin testannut. 1800rpm vs 4500rpm on muutaman asteen sisällä toisistaan. Alle 1800rpm kanssa neste kiertää kuitenkin liian hitaasti, jolloin kuuma vega saa veden liiankin lämpöiseksi. Huomasi että CPU alkoi piikeissä käydä kuumempana. Mitannut myös karojen lämpötiloja IR lämpömittarilla. Sillä saa ihan mukavan tiedon siitä kuinka veden lämpö muuttuu eri kohdissa looppia. Vega full-coverilla ja 1.2v kanssa lämmittää kyllä tuhottomasti. 1800rpm pumpun kanssa veden läpö ei kuitenkaan eroa liikaa eri kohdissa looppia.

Tietysti jos hakee maksimia niin maksimi kierrokset myös pumpulle. 24/7 käyttöön riittää pienemmätkin kierrokset, jolloin myös vuodon riski yms. pienenee matalamman paineen takia.
 
tämmönenkö barrow blokki AM4:lle olisi siis ihan kelpo? Hinta ainakin ihan kohtuullinen verrattuna esim. ek:n kamaan.

Tuollahan olis tosiaan myös näyttikselle full cover blockkeja, mutta alkaako kiinanvehkeiden suunnittelu tai oikominen jo näkymään näissä jos vertaa esim siihen ek:n 1080ti full cover blockkiin?

Äkkiä kyllä säästyy pitkä penni jos blockit ja pumpun säiliöineen alilta hommaa.
Mullon tommonen mustalla kannella ollu kiinni muutamia kuukausia. R5 1600 lämmöt pelaillessa 37C, eli hyvin pelittää.
 
Itse laitoin @mRkukov useamman lämpöanturin looppiin kiinni että näkee paljon se Vega sitä lämpöä pukkaa (ennen, jälkeen, GPU jälkeisen radin jälkeen). Se on kyllä melkoinen lämmittäjä myös omassa loopissa. Itse kanssa noita IR lämpömittarilla tutkiskelin noita aikaisemmin, mutta alkoi jossain vaiheessa äsyttää jatkuva kyljen avaaminen ja lokituksen puute. :)
 
Itse laitoin @mRkukov useamman lämpöanturin looppiin kiinni että näkee paljon se Vega sitä lämpöä pukkaa (ennen, jälkeen, GPU jälkeisen radin jälkeen). Se on kyllä melkoinen lämmittäjä myös omassa loopissa. Itse kanssa noita IR lämpömittarilla tutkiskelin noita aikaisemmin, mutta alkoi jossain vaiheessa äsyttää jatkuva kyljen avaaminen ja lokituksen puute. :)
Joo itsellä yksi mittari loopissa ja sitten eroja voi mittailla kylki auki IR:llä. Riittää minulle. :)
 
Mitähän tällä tekis? Vesi blokissa siis lämpes niin paljon et liittimet poltti sormia ja sit vuosi vähän ni ei varmaa uskalla enää käyttää? Kyseessä on X99 blokki. Onneks oli AM4 ajalta yks samanlainen blokki tallella.

BKWe3QY.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän tällä tekis? Vesi blokissa siis lämpes niin paljon et liittimet poltti sormia ja sit vuosi vähän ni ei varmaa uskalla enää käyttää? Kyseessä on X99 blokki. Onneks oli AM4 ajalta yks samanlainen blokki tallella.

BKWe3QY.jpg

Jos se on vielä tiivis, niin eiköhän se ole vielä ihan käyttökelpoinen. Ei sen lämmönvälityskyky pitäisi mihinkään muuttua vaikka onkin lämpinämä käynyt. Tietysti uusia tiivisteitä voi olla vaikea löytää, mutta itse laittaisin tuon kasaan ja testaisin tiiveyden.
 
kzPkczE.jpg


Tollanen se nyt on, ei ollu paikkaa enää lämpöanturille ni laitoin ulkoseen (420mm) radiin lähtevään letkuun :D
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa g1/4 kierteillä löytyä tiivisteitä ihan jimmsiltäkin. Jos blokki ei itsessään vuoda niin liittimien tiivisteet vaan vaihtoon.
 
Taitaa g1/4 kierteillä löytyä tiivisteitä ihan jimmsiltäkin. Jos blokki ei itsessään vuoda niin liittimien tiivisteet vaan vaihtoon.

Joo. Lähinnä siis meinasin jos noi kannen ja bottom platen väliset epästandardit tiivisteet olisi mennyt, niin sitten voisi olla hankalempi tapaus.

Mutta kuten todettu niin blokki kasaan ja testilooppiin tms kiinni, niin näkee pitääkö se vettä ja jos ei, niin sitten tietää myös että mikä tiiviste falskaa ja pitää uusia.
 
LOCTITE 577 Pipe Sealant - Loctite

Vähän keijoa kun on akryyli blokki, mutta tuolla saa kyllä taatusti pitämään ainakin seuraavaan avaamiseen saakka :D Vaatii kovettumisen ja miten seuraavan kerran saat blokin auki on eri asia. Musta EK:lta saa varaosia ja ainakin vara kansia, joten ei tuo nyt maailmaa kaada?
 
On kyllä hieno!
Kiitos! :)

Oli muuten aika huima ero lämpötiloissa kun siirsi 240 radin edestä kattoon ja laitto 2x140 tuulettimet eteen puhaltamaan ilmaa koteloon :D
Veden lämpötila oli idlessä 35 ja rasituksessa 45, Nyt idlessä 27 (rasituksessa en ole testannut vielä). Muistikammat oli 40-45 idlessä ja pelatessa 50 astetta. Nyt nekin jäähtyy paremmin ja idlessä 35 astetta vaan.
 
Oli muuten aika huima ero lämpötiloissa kun siirsi 240 radin edestä kattoon ja laitto 2x140 tuulettimet eteen puhaltamaan ilmaa koteloon :D
Veden lämpötila oli idlessä 35 ja rasituksessa 45, Nyt idlessä 27 (rasituksessa en ole testannut vielä).
Idlessä 35 astetta.. kuulostaa todella kovalta. :D
27 astetta idlessä onkin jo lähempänä normaalia. :tup:
 
Rasituslämmöt on ainoat mitkä ratkaisevat.. Muutenhan tuuletinprofiilin pitää homma hoitaa?
Muisteille taas ei ole mitään hyötyä, vaikka olisi 20 astetta. RAM voi käsittääkseni huoletta antaa nousta 80~85 asteeseen ja aika helposti noi tuntuu kellotettunakin saada pysymään siellä 60-70 asteessa.
Kovalta kyllä kuulostaa nesteen lämmöt jos nousee yli 40 asteen..
 
Kiitos! :)

Oli muuten aika huima ero lämpötiloissa kun siirsi 240 radin edestä kattoon ja laitto 2x140 tuulettimet eteen puhaltamaan ilmaa koteloon :D
Veden lämpötila oli idlessä 35 ja rasituksessa 45, Nyt idlessä 27 (rasituksessa en ole testannut vielä). Muistikammat oli 40-45 idlessä ja pelatessa 50 astetta. Nyt nekin jäähtyy paremmin ja idlessä 35 astetta vaan.
Minkälainen prossu käytössä ja idle sekä rasitus lämpötilat?
 
Pari viikkoa sitten sain viimein omankin setuppini valmiiksi. Define R5 kopassa EK:n osia kaikki lukuunottamatta Phobyan lämpötila-anturia. PE360 radi katossa puhaltaa ulos ja edessä CE280 radi puhaltaa sisälle. Idle lämpötila ~26-27 ja maksimirasituksessa ~37-38. Tarkemmat PC-speksit näkyy profiilista mikäli kiinnostaa.

Mukava kun sai tuon 1080 ti Aorus Xtreme vihdoin vesille, niin nyt koko ajan turbo boostit päällä maksimirasituksessakin, eli 2050Mhz vetää vaikka 24/7 :)


Tuon sivupaneelin ikkuna on vähän turhan pieni, joten sen harkitsin vielä joku päivä isontavani.

EDIT: Ja jos joku suunnittelee samaan koppaan tuon 280 radin laittavansa, niin kannattaa valmistautua pikku kikkailuun sen kanssa.

20180317_235534.jpg
20180317_235443.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Laitoinpa nyt omankin vesirojektin rullaamaan, ja tilailin aliexpressistä barrowin kaupasta cpu ja gpu blokit, sekä pumpun. Pumppu vähän arvelutti, mutta jos 40e pumppu on toimiva eikä pidä järkevillä kierroksilla ääntä niin vaikea perustella melkein parin sadan ek-versiota. Toki kaikki kennot, säiliöt ja muut kilkkeet pitää vielä haalia kasaan, mutta katsellaan mitä tuolta tulee ekana.

Mainitaan nyt vielä, että kyseinen setti oli tasan 150e posteineen.
 
Laitoinpa nyt omankin vesirojektin rullaamaan, ja tilailin aliexpressistä barrowin kaupasta cpu ja gpu blokit, sekä pumpun. Pumppu vähän arvelutti, mutta jos 40e pumppu on toimiva eikä pidä järkevillä kierroksilla ääntä niin vaikea perustella melkein parin sadan ek-versiota. Toki kaikki kennot, säiliöt ja muut kilkkeet pitää vielä haalia kasaan, mutta katsellaan mitä tuolta tulee ekana.

Mainitaan nyt vielä, että kyseinen setti oli tasan 150e posteineen.

Ota näytönohjaimen blokkia varten lämpötyynyjä/mattoa useampaa eri paksuutta, voipi olla että kiinablokissa vähän niin ja näin se että onko siellä blokin kanssa muistettu laittaa asennustarvikkeet mukaan. Ohjeita ei varmastikaan ole :D

Aliexpress.com : Buy Bykski Laird GPU CPU RAM Heatsink Cooling Thermal Conductive Pad 25x16x0.13mm 5pcs from Reliable conductive pads suppliers on K Yan's Shop

Aliexpress.com : Buy Bykski Laird GPU CPU RAM Heatsink Cooling Thermal Conductive Pad 15x15x0.13mm 5pcs from Reliable conductive pads suppliers on K Yan's Shop

Noita voi käyttää sit muutenkin, jos satut ostaa käytettyjä näyttisblokkeja, ram-blokkeja tms. joskus myöhemmin tulevien vuosien varrella :o
 
Ota näytönohjaimen blokkia varten lämpötyynyjä/mattoa useampaa eri paksuutta, voipi olla että kiinablokissa vähän niin ja näin se että onko siellä blokin kanssa muistettu laittaa asennustarvikkeet mukaan. Ohjeita ei varmastikaan ole :D

Aliexpress.com : Buy Bykski Laird GPU CPU RAM Heatsink Cooling Thermal Conductive Pad 25x16x0.13mm 5pcs from Reliable conductive pads suppliers on K Yan's Shop

Aliexpress.com : Buy Bykski Laird GPU CPU RAM Heatsink Cooling Thermal Conductive Pad 15x15x0.13mm 5pcs from Reliable conductive pads suppliers on K Yan's Shop

Noita voi käyttää sit muutenkin, jos satut ostaa käytettyjä näyttisblokkeja, ram-blokkeja tms. joskus myöhemmin tulevien vuosien varrella :eek:
Tää unohtukin tohinassa, laitoin muutaman paketin näitäkin. Toki kun en ole vielä näyttistä (siis tätä 1080ti, muita kyllä tullut remppailtua ihan kiitettävästi) kertaakaan purkanut, niin ei osaa oikein sanoa mikä on korkeusero komponenttien kesken. Ja tietty riippuu vähän siitä minkälainen viritelmä sieltä sit tosiaan tulee lopulta. :D

tässä viä linkki tohon gpu blokkiin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 336
Viestejä
4 509 854
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom