Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

tilailin aliexpressistä barrowin kaupasta
Tätä ensin ihmettelin ja sitten linkkaat kauppaan joka perustettu viime kuussa!!? :btooth: Itteä ainakin jänskättäisi tehdä 150e tilausta tollasesta. Barrowilla (ei siis "Barrows") ei taida "virallista" kauppaa Alissa olla.
Kiinnostaa myös minkä pumpun valitsit.
 
Tätä ensin ihmettelin ja sitten linkkaat kauppaan joka perustettu viime kuussa!!? :btooth: Itteä ainakin jänskättäisi tehdä 150e tilausta tollasesta. Barrowilla (ei siis "Barrows") ei taida "virallista" kauppaa Alissa olla.
Kiinnostaa myös minkä pumpun valitsit.
Kylläpä tuolla alissa on myös ostajan turva eli, jos sieltä ei kamoja kuulu/tulee mitä sattuu niin rahat saa takaisin.
 
Tätä ensin ihmettelin ja sitten linkkaat kauppaan joka perustettu viime kuussa!!? :btooth: Itteä ainakin jänskättäisi tehdä 150e tilausta tollasesta. Barrowilla (ei siis "Barrows") ei taida "virallista" kauppaa Alissa olla.
Kiinnostaa myös minkä pumpun valitsit.
Ainut pumppu mikä tuolla valikoimassa oli, valinta oli sikäli helppo. Eli joku ddc pwm, ei kuitenkaan d5. :D

Ja juuri tuo buyers protection kuulosti hyvältä kun mistään ei oikein ollut annettu palautetta. Aikaa tässä kai korkeintaan hassaa jos tulee jotain hämminkiä.
 
Muuten jeppis setuppi, mutta tuon voisi korjata. Eli älä suotta lämmitä toisella radilla toista.
Edessä ja pohjassa on pölysuodattimet, joten siitä syystä näin. Jos lämmöt nousisi yli 40c, tai niillä olisi vaikutus kelloihin, niin sitten laittaisinkin puhaltamaan ulospäin eturadinkin. Tällä hetkellä saisin korkeintaan muutaman asteen pienemmän veden lämpötilan ja pölyä koneeseen, niin valitsen mieluummin parin asteen suuremmat lämmöt kuin jatkuvan koneen imuroinnin.
 
Viimeksi muokattu:
8700k ja 1080ti vesillä. Asus z370-i. Idlenä 27c ja äsken oli tunnin päällä prime95 + heaven benchmark ja veden lämpötila max 39c :eek:

Tuulettimien kierrosnopeutta tietämättä kuulostaa aika stemmaavalta ratkaisulta. Tuo on meinaan enemmän kuin "normaali pelitilanne".

e. hitto, se mitä piti unohtui tyysti. Eli tuollaisessa setupissa missä puhallat edestä sisään ja katosta ulos raiskaat lähinnä sen low rpm suorituskyvyn, koska delta T nousee rad in & rad out tilanteessa ilmalle niin korkeaksi, ettei toisesta radista ole mitään hyötyä. Kun ilman lämpötilaero tasautuu äärettömillä kierroksilla alkaa olla ihan sama miten kennot ovat asennettu ja huoneen lämpötila ratkaisee.

Tuo olisi helppo todistaa esim skinneelabsin exeleistä, mutta koska tuo ei ole enää mahdollista, enkä nytten ehdi linkkiä laittaa niin kastikkeen joudut etsimään itse.
 
Viimeksi muokattu:
tämmönenkö barrow blokki AM4:lle olisi siis ihan kelpo? Hinta ainakin ihan kohtuullinen verrattuna esim. ek:n kamaan.

Tuollahan olis tosiaan myös näyttikselle full cover blockkeja, mutta alkaako kiinanvehkeiden suunnittelu tai oikominen jo näkymään näissä jos vertaa esim siihen ek:n 1080ti full cover blockkiin?

Äkkiä kyllä säästyy pitkä penni jos blockit ja pumpun säiliöineen alilta hommaa.
Kyllä tuo vajaan viikon testin mukaan on täysin (ja ylikin) hintansa arvoinen. Aika näyttää sit enemmän..
 
Tuulettimien kierrosnopeutta tietämättä kuulostaa aika stemmaavalta ratkaisulta. Tuo on meinaan enemmän kuin "normaali pelitilanne".

e. hitto, se mitä piti unohtui tyysti. Eli tuollaisessa setupissa missä puhallat edestä sisään ja katosta ulos raiskaat lähinnä sen low rpm suorituskyvyn, koska delta T nousee rad in & rad out tilanteessa ilmalle niin korkeaksi, ettei toisesta radista ole mitään hyötyä. Kun ilman lämpötilaero tasautuu äärettömillä kierroksilla alkaa olla ihan sama miten kennot ovat asennettu ja huoneen lämpötila ratkaisee.

Tuo olisi helppo todistaa esim skinneelabsin exeleistä, mutta koska tuo ei ole enää mahdollista, enkä nytten ehdi linkkiä laittaa niin kastikkeen joudut etsimään itse.
Eli tuollaisessa setupissa missä puhallat edestä sisään ja katosta ulos raiskaat lähinnä sen low rpm suorituskyvyn, koska delta T nousee rad in & rad out tilanteessa ilmalle niin korkeaksi, ettei toisesta radista ole mitään hyötyä.

Olen täysin sama mieltä. Tuossa tapauksessa etu-radin hyöty tulee esiin (tuulettimet high rpm:lla).
 
Edessä ja pohjassa on pölysuodattimet, joten siitä syystä näin. Jos lämmöt nousisi yli 40c, tai niillä olisi vaikutus kelloihin, niin sitten laittaisinkin puhaltamaan ulospäin eturadinkin. Tällä hetkellä saisin korkeintaan muutaman asteen pienemmän veden lämpötilan ja pölyä koneeseen, niin valitsen mieluummin parin asteen suuremmat lämmöt kuin jatkuvan koneen imuroinnin.

Olen täysin sama mieltä. Tuossa tapauksessa etu-radin hyöty tulee esiin (tuulettimet high rpm:lla).

Itsellä sama kotelo ja samasta syystä minulla on vain yksi 60mm paksu 360 edessä puhaltamassa sisään. Ainoa paikka lisäradille olisi lattia, tai kotelon ulkopuolella. Tietysti voisi kattoonkin laittaa puhaltamaan sisään, mutta siihen tarviisi omat pölysuojat.
 
Näin TT:n jäähdytysnesteet päättyivät pönttöön. Kyse ei ole kuitenkin yleensä radeista tai eri-materiaalien sekoituksesta. Pullossa jäänyt käyttämättömänä ja kemikaalinen vaikutus kehittynyt näin nopeasti muutamassa kuukaudessa, ehkä aikaisemminkin. En itse ole tarkistanut kuinka kauan. Täytyy nyt purkaa loopi (kabylake kokoonpano) ja kokeilla uutta Vue:ta kun se tulee joskus lähiaikoina.
20180324_183244.jpg 20180324_183229.jpg 20180324_183301.jpg 20180324_183323.jpg
 
Ite oon teipannut R5:sta kaiken muun umpeen, paitsi poistot ja ilmanotot. Tällä hetkellä etupuoli on ainut mistä tulee sisään kun ummistin myös koko pohjan, ettei alipaine mene hukkaan. Edessä siis AIO, ja käytännössä näyttiksen lämmöt ohjaa kaikkia kotelotuulettimia. Jos tähän tiivistämiseen lähtee, niin 5.25" paikat saa askarrella melko tarkasti, ja pohjassa on myös ruuvien koloja joista vetää ikävästi.

Looppia kasaillessa tarkoituksena on tehdä pohjasta ilmanotto, ja poistaa etupuolelta, niin paksulla 280mm kennolla kun mahdollista, ja varasuunnitelmana myös takaa yhdellä 140mm kennolla, jos ei teho riitä.
 
Puhdistelin tuossa yhtä käytettynä ostettua radia etikalla ja sit kun otti etikat pois, niin etikka oli värjääntynyt siniseksi. Onko tämä ihan normaalia?
 
Puhdistelin tuossa yhtä käytettynä ostettua radia etikalla ja sit kun otti etikat pois, niin etikka oli värjääntynyt siniseksi. Onko tämä ihan normaalia?
Äkkiseltään voisi kuvitella, että normaalia liukenemista kuparista. Jos huuhtelet kunnolla vedellä kunnes vesi tulee kirkkaana pihalle niin väittäisin ihan ok tilanteeksi.
 
Puhdistelin tuossa yhtä käytettynä ostettua radia etikalla ja sit kun otti etikat pois, niin etikka oli värjääntynyt siniseksi. Onko tämä ihan normaalia?

Ketjun aloituspostauksessa:

Mikäli kuitenkin olet tössännyt ja levää löytyy (tai olet käyttänyt likaista nestettä)
-Harjaa hammasharjalla tai vastaavalla kaikki osat mitkä pystyt. Jäähdyttimen sisälle voi kaataa ihan kaupasta saatavaa etikkaa (10%) ja antaa sen liota useita tunteja. Ravistele voimakkaasti ja lämmitä radia ajoittain.
-Kalkkeumat ja muut kertymät voi irroittaa samalla tekniikalla jäähdyttimestä.
-Etikka muuttuu väriltään siniseksi (mikäli kenno on kuparia).
 
Äkkiseltään voisi kuvitella, että normaalia liukenemista kuparista. Jos huuhtelet kunnolla vedellä kunnes vesi tulee kirkkaana pihalle niin väittäisin ihan ok tilanteeksi.

Kiitos! Kannattaisko tuo etikkatemppu tehdä myös täysin uudelle/käyttämättömänä radille?
 
Kiitos! Kannattaisko tuo etikkatemppu tehdä myös täysin uudelle/käyttämättömänä radille?
Uusissa voi olla (on) tehdastauhkaa sisässä, jonka takia ne kannattaa aina putsata. Ei tarvitse olla etikkaa vaan lämmintä vettä ja kunnon huuhtominen.
 
Uusissa voi olla (on) tehdastauhkaa sisässä, jonka takia ne kannattaa aina putsata. Ei tarvitse olla etikkaa vaan lämmintä vettä.
Etikan kanssa ensin puhdistetaan (jää jäähdyttimessä tietyn verran aika) ja sen jälkeen lämpimällä vedellä huuhdellaan. Ainakin itse teen näin jos jaksan.:).
 
Olen täysin sama mieltä. Tuossa tapauksessa etu-radin hyöty tulee esiin (tuulettimet high rpm:lla).

siis kattoradin, muuten oikein. Tämä nyt vaikuttaa lähinnä sillon jos kennonjen koot eivät ole samat. Esim yksi 120 kenno edessä sisään, ja 360 katossa ulos. RPM alue jossain 400-600 luokkaa. Etummainen radi puhaltaa sisälle noin 10 astetta lämpimämpää ilmaa kuin huoneilma, jollon se on lähellä kotelon sisäilman lämpötilaa joka näin ollen olisi jo ns ulospuhaltavan radin sisään tulevan ilman lämpötila jollon kennon hyöty on pahimmassa tapauksessa lämmittävä :D Koska jos kotelon sisälämpötila = kennolle menevä lämpötila ja veden lämpötila on alle tuon ei tuo kenno saa aikaan mitään hyvää, normaalitilanteessa noi ns sandwichit, joka tuokin tavallaan on toimii 20% hyötysuhteella LOW RPM aplikaatioissa...

Faktat olen joskus kaivanut pöytää, mutta taidan olla tehnyt ne niin monta kertaa, että enää ei vain joka kerta jaksa.

Lisään tämän myyttilistalleni, jos sen joskus saan valmiiksi ;)

http://www.coolingtechnique.com/img...ol_NexXxos_XT45_120mm_e_360mm_Full_Copper.png

Tossa nyt yksi lämpötila taulukko jonka sain kaivettua.
 
Laitetaan nyt se uusikin etikkakäsittelyyn.
Mites tuollainen käytetty pumppu? Kannattaako purkaa atomeiksi ja puhdistaa?
 
Tuulettimien kierrosnopeutta tietämättä kuulostaa aika stemmaavalta ratkaisulta. Tuo on meinaan enemmän kuin "normaali pelitilanne".

e. hitto, se mitä piti unohtui tyysti. Eli tuollaisessa setupissa missä puhallat edestä sisään ja katosta ulos raiskaat lähinnä sen low rpm suorituskyvyn, koska delta T nousee rad in & rad out tilanteessa ilmalle niin korkeaksi, ettei toisesta radista ole mitään hyötyä. Kun ilman lämpötilaero tasautuu äärettömillä kierroksilla alkaa olla ihan sama miten kennot ovat asennettu ja huoneen lämpötila ratkaisee.

Tuo olisi helppo todistaa esim skinneelabsin exeleistä, mutta koska tuo ei ole enää mahdollista, enkä nytten ehdi linkkiä laittaa niin kastikkeen joudut etsimään itse.


Eli vanha setuppi oli niin että edestä radi puhalsi sisään. Nää lämpötilat jotka kerroin niin mulla on nyt 240 radi katossa ja 120 radi takana puhaltamassa ulos. Eteen laitoin vaan 2x ml140 tuulettimia ottamaan ilmaa sisään. Silloin kun se radi oli edessä niin veden lämpötila nousi rasituksessa 45 asteeseen ja idle oli jotain 35 paikkeilla. Mutta nykyään järjestyskin on päinvastainen, mutta sillähän ei mitään merkitystä ole loopissa.
Ja joo tiedän että turhan suuri rasitus mutta tykkään testata ihan maksimaalisella rasituksella ja kattoa mihin tää setuppi kykenee. Niin ja tuo 8700k tuolloin oli 4,8GHz.
 
Pari viikkoa sitten sain viimein omankin setuppini valmiiksi. Define R5 kopassa EK:n osia kaikki lukuunottamatta Phobyan lämpötila-anturia. PE360 radi katossa puhaltaa ulos ja edessä CE280 radi puhaltaa sisälle. Idle lämpötila ~26-27 ja maksimirasituksessa ~37-38. Tarkemmat PC-speksit näkyy profiilista mikäli kiinnostaa.
@Eramaankettu :n editti koski varmaan tätä^ eikä @Turang looppia?
delta T nousee rad in & rad out tilanteessa ilmalle niin korkeaksi, ettei toisesta radista ole mitään hyötyä.

Turangilla vaikuttaa olevan varsin optimaalinen ratkaisu noinkin pienessä kopassa :tup: (ja molemmat radit puhaltaa samaan suuntaan)
 
@Eramaankettu :n editti koski varmaan tätä^ eikä @Turang looppia?


Turangilla vaikuttaa olevan varsin optimaalinen ratkaisu noinkin pienessä kopassa :tup: (ja molemmat radit puhaltaa samaan suuntaan)

Aah joo saattaa olla että ei ollutkaa muhun kohdistettu. My bad.
Olen itsekkin yllättynyt kuinka hyvin tämä toimii. "Pienen" säädön ja muutaman "jaa ei tää mahdukkaan tänne" toteamisen jälkeen :D
 
No pitää vissiin rakennella pölysuodatin kattoon ja laittaa kattoradikin puhaltamaan sisälle niin eivät lämmitä toisiaan. Mistä saisi helpoiten ja nopeiten pölynsuodatin kangasta? Onkohan esim Motonetissä..?
 
Puhdistelin tuossa yhtä käytettynä ostettua radia etikalla ja sit kun otti etikat pois, niin etikka oli värjääntynyt siniseksi. Onko tämä ihan normaalia?

Saattaa olla myös ajettu sinisellä nesteellä. Ainakin itsellä oli yksi käytetty radi jossa edellinen oli käyttänyt sinistä ja kyllä muutamaan kertaan piti etikalla liotella ennen kun lakkasi sinisen tulo ja tuntuu että vieläkin punainen neste tummuu ajan kanssa usean vuoden jälkeenkin.
 
Turha sitä pumppua on säädellä. Pitää vain huolen että kierto on riittävä ja veden lämmön ero ei ole liian suuri ennen ja jälkeen kennojen. Itsellä pumppu 1800 rpm lukittuna.

Tuulettimet on se millä lämpötiloja säädellään. Mieluusti vielä veden lämmön mukaisesti.

Mulla on pienet epäilykset, että pumpun kierroslukujen jatkuva vaihtelu olisi vahingollisempaa pumpun laakereille ja kulumiselle, kuin tasainen käynti ja kierrokset.
 
No pitää vissiin rakennella pölysuodatin kattoon ja laittaa kattoradikin puhaltamaan sisälle niin eivät lämmitä toisiaan. Mistä saisi helpoiten ja nopeiten pölynsuodatin kangasta? Onkohan esim Motonetissä..?
Ainakin motonetin verkkokaupassa on. Kannattaa googlata esim hyttysverkko tai hyönteisverkko. Tosin niitä yleensä myydään aika isoissa rullissa koska oletettavasti ne on ikkunoihin tarkoitettu. Tai jos jaksat odotella niin kiinasta saa tuulettimille tehtyjä 120mm tai 140mm kokoisia suodattimia halvalla esim tämä. Sukkahousu toimii myös hyvänä materiaalina.
 
Oli joskus tuo mielessä ostaa. Onneksi kaverilla oli identtinen ja päätin ohittaa sen ja ostaa TT:n view 31. Aika hyvä showcase. Millaisia lämpötiloja kun kaikki ikkunat ovat kiinni? :).
60 nousee prossulla ja näyttis siinä 45 nurkilla rasituksessa.

Ja vedenlämpötila pelatessa
DSC_0456.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin motonetin verkkokaupassa on. Kannattaa googlata esim hyttysverkko tai hyönteisverkko. Tosin niitä yleensä myydään aika isoissa rullissa koska oletettavasti ne on ikkunoihin tarkoitettu. Tai jos jaksat odotella niin kiinasta saa tuulettimille tehtyjä 120mm tai 140mm kokoisia suodattimia halvalla esim tämä. Sukkahousu toimii myös hyvänä materiaalina.
Hyttys- ja hyönteisverkot ei aja kovinkaan hyvin pölysuodattimen asiaa. Ne päästää liian isoja osia läpi koska reiät on niin isoja. Sama itse asiassa koskee yllättävän montaa koteloiden mukana tulevista suodattimistakin. Tuo sukkahousu on jo huomattavasti parempi materiaali ja tuuletinfilttereistä demciflex on ylivoimaisesti paras mihin olen törmännyt ja niitä saa nykyään Jimmsiltäkin.
 
Tekisi kyllä kovasti mieli väkätä nuo kovaputket kun katselee kuvia. Harmi vain että se puuttuva virtausilmaisin on vieläkin matkalla, joten pitänee varmaan odotella hetken aikaa. Olisi ollut nyt pääsiäisenä jopa aikaakin rauhassa puuhastella.

Eihän sulta @AkTechGears satu löytymään ledillä varustettua ja horisintaalisesti toimivaa virtausilmaisinta jostain nurkista? :)
 
Tekisi kyllä kovasti mieli väkätä nuo kovaputket kun katselee kuvia. Harmi vain että se puuttuva virtausilmaisin on vieläkin matkalla, joten pitänee varmaan odotella hetken aikaa. Olisi ollut nyt pääsiäisenä jopa aikaakin rauhassa puuhastella.

Eihän sulta @AkTechGears satu löytymään ledillä varustettua ja horisintaalisesti toimivaa virtausilmaisinta jostain nurkista? :)
Itselle on tullut Barrow:n kautta testi kappale "ledillä varustettu veden lämpötila anturi". Menee tällä hetkellä olevaan projektiin. Muuten, löytyy pari kappaletta RGB:lla varustettuja virtausmittareita sekä G1/4 paikkaan tulevat tulpat (ilman näyttöä). Tulppia voidaan käyttää Esim; näytöllisen tuuletinohjaimen kautta.

rghb flowmetres.png g1-4 temp sensor2.png barrow tempsensor.png
 
Itselle on tullut Barrow:n kautta testi kappale "ledillä varustettu veden lämpötila anturi". Menee tällä hetkellä olevaan projektiin. Muuten, löytyy pari kappaletta RGB:lla varustettuja virtausmittareita sekä G1/4 paikkaan tulevat tulpat (ilman näyttöä). Tulppia voidaan käyttää Esim; näytöllisen tuuletinohjaimen kautta.

rghb flowmetres.png g1-4 temp sensor2.png barrow tempsensor.png

Tuollainen ekan kuvan malli mulla on jut tilauksessa, mutta ei vielä saapunut. Jos sulla on noita ylimääräisenä, niin laitellaan YV.
 
Tuollainen ekan kuvan malli mulla on jut tilauksessa, mutta ei vielä saapunut. Jos sulla on noita ylimääräisenä, niin laitellaan YV.
Miten kauan se on ollut tilauksessa? 3 viikkoa?. Löytyy 3 kpl:ta. Voin antaa sinulle yhden kappalen. Ei välttämättä tarvitse maksaa. Voit antaa tuleva virtausmittari tilalle? Laita vaikka yv:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on pienet epäilykset, että pumpun kierroslukujen jatkuva vaihtelu olisi vahingollisempaa pumpun laakereille ja kulumiselle, kuin tasainen käynti ja kierrokset.

Mulla on vähän epäilys, että tuo ei pidä paikkaansa. Olen työpaikassani asentanut useita VFD:tä ja näillä säästetään pumpun impelleriä sekä sähköä. Samalla putkisto säästyy (vedessä nyt on aina kaikkea eroosiota aiheuttavaa mukana), vuotomahdollisuudet pienenee sekä paineiskut vähenee kun hidastus & kiihdytys ajat ovat oikeat...

En näe mitään mikä haittaa pumpun aktiivista säätämistä. Täydet kierrokset toki kuluttaa pumppua enemmän kun pienet, mutta säätäminen itsellään ei vaikuta mitenkään elinikään.

Oikeastaan ainot mihin toi voisi päteä on D5 ja siinäkin vain siinä tapauksessa, että säätää pumpun liian hitaalle ja pumppu alkaa pyörimään kupissaan kuin hullun m¤%&"# mielettömän ¤%#&#¤%.
 
Rakentelin ensimmäistä kertaa Custom Loopin ja pieni ongelma tuli vastaan :)
Ylhäällä olevaan 240mm Alphacoolin radiin ei näköjään mahdu kuin yksi tuuletin kiinni.
En ole vielä testannut mahtuisiko, jos edessä olevan EKWB:n 240mm SE:n heittäisi kattoon kiinni.

Jos ei, niin kannattaisiko:
a) Laittaa Slim-tuulettimet kattoon
b) Hommata eteen 280mm radi näiden kahden 240mm tilalle
c) Vaihtaa muistit low profileen

Kotelona Meshify C ja rautana 1080 + 8600K (korkattu).

Untitled.jpg
 
Rakentelin ensimmäistä kertaa Custom Loopin ja pieni ongelma tuli vastaan :)
Ylhäällä olevaan 240mm Alphacoolin radiin ei näköjään mahdu kuin yksi tuuletin kiinni.
En ole vielä testannut mahtuisiko, jos edessä olevan EKWB:n 240mm SE:n heittäisi kattoon kiinni.

Jos ei, niin kannattaisiko:
a) Laittaa Slim-tuulettimet kattoon
b) Hommata eteen 280mm radi näiden kahden 240mm tilalle
c) Vaihtaa muistit low profileen

Kotelona Meshify C ja rautana 1080 + 8600K (korkattu).

Untitled.jpg
Itselläni on PE240 joka on yhtä paksu kuin SE + trident Z:t lankulla ja mahtuvat kattoon vardareiden kanssa. Taitaa olla tuo alphacoolin radi vähän paksumpi. Koppana siis define c.
 
Rakentelin ensimmäistä kertaa Custom Loopin ja pieni ongelma tuli vastaan :)
Ylhäällä olevaan 240mm Alphacoolin radiin ei näköjään mahdu kuin yksi tuuletin kiinni.
En ole vielä testannut mahtuisiko, jos edessä olevan EKWB:n 240mm SE:n heittäisi kattoon kiinni.

Jos ei, niin kannattaisiko:
a) Laittaa Slim-tuulettimet kattoon
b) Hommata eteen 280mm radi näiden kahden 240mm tilalle
c) Vaihtaa muistit low profileen

Kotelona Meshify C ja rautana 1080 + 8600K (korkattu).

Untitled.jpg

d): Tai laittaa koteloon takaa 120mm rad ja pelkästään tuulettimet kattoon.?:)
 
Itselläni on PE240 joka on yhtä paksu kuin SE + trident Z:t lankulla ja mahtuvat kattoon vardareiden kanssa. Taitaa olla tuo alphacoolin radi vähän paksumpi. Koppana siis define c.
Alphacoolin 240 st30 + trident z mulla, hyvin mahtuu ja tilaa vähän jääkin. Meshify c koppa
 
Rakentelin ensimmäistä kertaa Custom Loopin ja pieni ongelma tuli vastaan :)
Ylhäällä olevaan 240mm Alphacoolin radiin ei näköjään mahdu kuin yksi tuuletin kiinni.
En ole vielä testannut mahtuisiko, jos edessä olevan EKWB:n 240mm SE:n heittäisi kattoon kiinni.

Jos ei, niin kannattaisiko:
a) Laittaa Slim-tuulettimet kattoon
b) Hommata eteen 280mm radi näiden kahden 240mm tilalle
c) Vaihtaa muistit low profileen

Kotelona Meshify C ja rautana 1080 + 8600K (korkattu).

Untitled.jpg
Miten olisi sellanen ratkaisu? Eli, optio d).
20180401_175233.jpg
 
@Ziilot
Jos tämä ratkaisu kiinnostaa niin mulla olis ylimääräinen lähes käyttämätön alohacoolin 120mm. Paksuutta en just nyt muista. Voitais vaikka vaihtaa 120 ->240.

e. Nano Ässään ei muistaakseni mahdu taakse , että en tiedä mahtuuko tohon meshifyynkään.
Miksei mahdu? Kyllä mulla ainakin on ek SE120 takana ja SE240 katossa. Taakse meni heittämällä.
 
Rakentelin ensimmäistä kertaa Custom Loopin ja pieni ongelma tuli vastaan :)
Ylhäällä olevaan 240mm Alphacoolin radiin ei näköjään mahdu kuin yksi tuuletin kiinni.
En ole vielä testannut mahtuisiko, jos edessä olevan EKWB:n 240mm SE:n heittäisi kattoon kiinni.

Jos ei, niin kannattaisiko:
a) Laittaa Slim-tuulettimet kattoon
b) Hommata eteen 280mm radi näiden kahden 240mm tilalle
c) Vaihtaa muistit low profileen

Kotelona Meshify C ja rautana 1080 + 8600K (korkattu).

Untitled.jpg
Kuinka korkeat nuo muistit on kun ei mahdu? Tridentit on 44mm

Edit: eikait sillä kyllä ole mitään merkitystä, kun katoin tota omaa kuvaa.. tossa pushina tuulettimet pukkaamassa koppaan ilmaa ja tilaa on reilusti jäljellä. Aiemmin pullina tuulettimet kopan sisässä ja samalla lailla (yllätyyyys) jäi tilaa sinne. Ei jää myöskään monesta millistä kiinni et sais push-pull

IMG_20180329_132846_560.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Miten kauan se on ollut tilauksessa? 3 viikkoa?. Löytyy 3 kpl:ta. Voin antaa sinulle yhden kappalen. Ei välttämättä tarvitse maksaa. Voit antaa tuleva virtausmittari tilalle? Laita vaikka yv:tä.

Varmaan jotain 3 viikkoa joo, eiköhän se sieltä tule aikanaan. Laittelen vaikka YV tuosta mittarista jossain välissä, jos sitä ei nyt ilmesty kohtapuoliin. :)
 
Testailin ilman tuota SP120 muovirinkulaa, joka on 5mm leveä. Silloin tuulettimen sai paikalleen, mutta ropellia ei saanut pyörimään ilman että ottaa muisteihin kiinni.
Ongelmana on siis ns. muistien leveys.

Taitaa mahtua just ja just ilman rinkulaa ja tuolla slim radiatorilla, testailen kunhan jaksan drainata loopin. Mutta kiitokset ehdotuksista :geek:
 
Laitoinpa nyt omankin vesirojektin rullaamaan, ja tilailin aliexpressistä barrowin kaupasta cpu ja gpu blokit, sekä pumpun. Pumppu vähän arvelutti, mutta jos 40e pumppu on toimiva eikä pidä järkevillä kierroksilla ääntä niin vaikea perustella melkein parin sadan ek-versiota. Toki kaikki kennot, säiliöt ja muut kilkkeet pitää vielä haalia kasaan, mutta katsellaan mitä tuolta tulee ekana.

Mainitaan nyt vielä, että kyseinen setti oli tasan 150e posteineen.
Myyjä laittoi eilen viestiä, että barrowin näyttisblokki on 'sell out' ja tarjoaa bykskin tilalle jos sopii, vastasin, notta käyhän se. Nyt alkavana kiinalaisena maanantaina lähtee kamat valumaan sit tänne päin. :D
Toivottavasti ei maanataikappaleita kuitenkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 312
Viestejä
4 508 987
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom