Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Tässä nyt tovin seuraillut lämpöjä, ja aikaisempaa kokemusta ei oikeen ole niin kysytäämpä täältä. Omasta mielestä vaikuttaa ihan toimivalta alla olevat lukemat;

- Veden lämpötila rasituksessa 45-46c
- GPU max lämpö 60c
- Prossun lämmöt 60-70c
- Ambient lämmöt 25-27c näin kuumana kesäpäivänä
- D5 pumppu 3300rpm

Tuulettimista voisi periaatteessa ottaa enemmän irti, mut emt tarviiko. Nämä lämmöt siis muutaman tunnin rasituksen jälkeen pelattaessa.
On tuo veden lämpö aika korkea, jos olisi alle 40°C niin olisi ihan ok, lämmöissä on nyt n. 10°C "liikaa".
 
- Veden lämpötila rasituksessa 45-46c
- GPU max lämpö 60c
- Prossun lämmöt 60-70c
- Ambient lämmöt 25-27c näin kuumana kesäpäivänä
- D5 pumppu 3300rpm

Tuulettimista voisi periaatteessa ottaa enemmän irti, mut emt tarviiko. Nämä lämmöt siis muutaman tunnin rasituksen jälkeen pelattaessa.

Veden lämpö on korkeampi kuin optimi, mutta komponenttien lämmöt on silti ihan hyvin kurissa. Ylikellotusvaraa ei välttämättä paljon ole.

Ei tuo muuta "tarvitse" kuin kovaa ajoa - kunhan ei ole petg putkilla.
 
Samaa mieltä Härkösen kanssa (en nyt tarkoita että Groke olis väärässäkään). Lähinnä syntyeettisissä testeissä (GPU+CPU, worst-case-scenario) pitäisin hyväksyttävänä >40°C lämpötiloja, silloinkin **aina** <50°C. Riippuu vähän mitä pelejä pelattu, ja kerkeskö lämmöt yhtään laskea, mutta selvästi korkeanpuolinenhan tuo on joka tapauksessa.

Pistä tuulettimet säätymään veden lämpötilan mukaan ja katso saatko veden lämpötilan pysymään aisoissa (EDIT: testaa saatko lämmöt GPU+CPU yhtäaikaisella synteettisellä testirääkillä pysymään <50°C, toki huomioiden putken materiaali).

Lisää radeja tai tuulettimia?

EDIT: lauseisiin lisätty koherenssia
 
Pitänee sit vielä säätää noita tuulettimien nopeutta korkeammalle. Lähinnä pumpun kuulee idlenä, ja pelattaessa ei ole mitenkään häiritsevä. Veden lämpötilan mukaan ne on jo aquasuitessa konffittu, melkeempä äänettömäksi. Siltä osin varmasti olis vielä varaa nostaa tuulettimien kierroksia. Lisää radeja/tuulettimia ei tähän koteloon kyllä enää saa ( Custom nestejäähdytys - yleisthreadi | Page 357 | TechBBS (io-tech.fi) ). Putket on EPDM putkea joten niiltä osin lämpötila ei ole ongelma. Tarkoitus ei ole kellottaa lainkaan, hiljanen kokoonpano on enemmän omaan mieleen :)
 
Niin kuin sanottu, ei tuossa mitään välitöntä tai edes pitkän aikavälin ongelmaa ole nähtävissä noillakaan lämmöillä. Oma "mukavuusraja" buildeille on veden lämpö alle ruumiinlämmön (toki Moran kanssa mennään aika paljon matalammalla), mutta todennäköisesti et huomaisi mitään käytännön eroa 10 astetta viileämmällä vedellä. Hiukan matalammat CPU ja GPU lämmöt ja pikkusen paremmat boostit sen mukana.
 
Pitänee sit vielä säätää noita tuulettimien nopeutta korkeammalle. Lähinnä pumpun kuulee idlenä, ja pelattaessa ei ole mitenkään häiritsevä. Veden lämpötilan mukaan ne on jo aquasuitessa konffittu, melkeempä äänettömäksi. Siltä osin varmasti olis vielä varaa nostaa tuulettimien kierroksia. Lisää radeja/tuulettimia ei tähän koteloon kyllä enää saa ( Custom nestejäähdytys - yleisthreadi | Page 357 | TechBBS (io-tech.fi) ). Putket on EPDM putkea joten niiltä osin lämpötila ei ole ongelma. Tarkoitus ei ole kellottaa lainkaan, hiljanen kokoonpano on enemmän omaan mieleen :)
Voisit kokeilla cpu+gpu:n alivoltittamista niin saisi lämpökuormaa pienemmäksi
 
Pitänee sit vielä säätää noita tuulettimien nopeutta korkeammalle. Lähinnä pumpun kuulee idlenä, ja pelattaessa ei ole mitenkään häiritsevä. Veden lämpötilan mukaan ne on jo aquasuitessa konffittu, melkeempä äänettömäksi. Siltä osin varmasti olis vielä varaa nostaa tuulettimien kierroksia. Lisää radeja/tuulettimia ei tähän koteloon kyllä enää saa ( Custom nestejäähdytys - yleisthreadi | Page 357 | TechBBS (io-tech.fi) ). Putket on EPDM putkea joten niiltä osin lämpötila ei ole ongelma. Tarkoitus ei ole kellottaa lainkaan, hiljanen kokoonpano on enemmän omaan mieleen :)
kuullosti aika samalta kuin omat lukemat itx kopassa

parin tunnin pelailun jälkeen noin cpu+gpu looppi noin 300W kuormalla. 2x TX240 slim radia noctuan NF-A12x25 tuulettimilla ja neste lämpötila anturi säiliössä kiinni

-Tuulettimien nopeus 1100rpm
- Veden lämpötila 45c
- GPU max lämpö 51c
- Prossun lämmöt 70c
- Huoneen ilman lämpötila noin 28c
- D5 pumppu 1800rpm
 
Voisit kokeilla cpu+gpu:n alivoltittamista niin saisi lämpökuormaa pienemmäksi
CPU oli jo alivolitettuna, mut GPU osalta en ollut tuota tehnyt aikaisemmin. Tuli nyt pikaisesti säädettyä 1050mV@2700Mhz --> 950mV@2700Mhz ja kulutus väheni melkoisesti. Voisi vielä säätää kellojen kanssa et saisi vähän vielä tiputettua, mut pelkästään jo tällä sai 450W kuroman hieman alle 400W kun 3D Mark Steel Nomad pyöri taustalla.
 
Tässä nyt tovin seuraillut lämpöjä, ja aikaisempaa kokemusta ei oikeen ole niin kysytäämpä täältä. Omasta mielestä vaikuttaa ihan toimivalta alla olevat lukemat;

- Veden lämpötila rasituksessa 45-46c
- GPU max lämpö 60c
- Prossun lämmöt 60-70c
- Ambient lämmöt 25-27c näin kuumana kesäpäivänä
- D5 pumppu 3300rpm

Tuulettimista voisi periaatteessa ottaa enemmän irti, mut emt tarviiko. Nämä lämmöt siis muutaman tunnin rasituksen jälkeen pelattaessa.
x
Mullla 7800x3d, Msi b650. Msi suprim 4090 alphacoolin blokilla, kaks 360mm radia. Veden maks lämpö äsken ku Cyberpunkkia hakkasin tovin asetukset aivan tapissa ni 29-31 astetta, gpu kävi kuumimmillaan 47 astetta, hotspot 56 astetta, Prossu maks 63 astetta. Tuulettimet pyörii 1100rpm ja pumppu 3800rpm. Vpp apex pumppu kyseessä. Ja 90 asteen liitoksia on enemmän ku kourallinen ni virtaus ei varmaan ihan parhaimmasta päästä. Pitää Jossain vaiheessa Taivutella putket kun sen nyt ekan kerran jälkee ymmärtää vähän paremmin :)

Mitkä radit sulla oli?
 
x
Mullla 7800x3d, Msi b650. Msi suprim 4090 alphacoolin blokilla, kaks 360mm radia. Veden maks lämpö äsken ku Cyberpunkkia hakkasin tovin asetukset aivan tapissa ni 29-31 astetta, gpu kävi kuumimmillaan 47 astetta, hotspot 56 astetta, Prossu maks 63 astetta. Tuulettimet pyörii 1100rpm ja pumppu 3800rpm. Vpp apex pumppu kyseessä. Ja 90 asteen liitoksia on enemmän ku kourallinen ni virtaus ei varmaan ihan parhaimmasta päästä. Pitää Jossain vaiheessa Taivutella putket kun sen nyt ekan kerran jälkee ymmärtää vähän paremmin :)

Mitkä radit sulla oli?
Tuollahan nuo komponentit lukee aiemmassa viestissä eli näyttäisi olevan:
- 2kpl Alphacool NexXos XT45 X-Flow radit
- Alphacool Core 1 black prossublokki
- Alphacool Core RTX4090 Blokki
- Lämpötilasensori toisen radin pohjassa
- Pikaliitin huoltoa varten loopin pohjassa
- 13/10 EPDM soft-tube ja nippu 90 asteen liittimiä ja muutama suora. Prossublokin kohdalla myös yksi 20mm korotus et sai putket nätisti.
- 4kpl NF-A12x15 PWM
 
Eli 2 x 240 radit tuulettimista päätellen, aika vähän RTX 4090 ja 5800X3D. Vähän paksuhkot radit vieläpä yksille tuulettimille.
Onhan tuo siinä rajoilla, mut näyttäisi riittävän. Ei sitä yhtä hiljaiseksi saa mitenkään täydellä kuormalla, mut ei tuo mitenkään häiritsevä ole näillä tuulettimilla pelattaessa.
 
Onhan tuo siinä rajoilla, mut näyttäisi riittävän. Ei sitä yhtä hiljaiseksi saa mitenkään täydellä kuormalla, mut ei tuo mitenkään häiritsevä ole näillä tuulettimilla pelattaessa.
Pistät radit push-pulliksi niin saat huomattavasti tehokkaamman sekä hiljaisemman.
Niin, ja 5800X3D täytyy pitää muistaakseni alle 64 asteen, että se pitää kellot maksimi 4550MHz:ssa.
 
Pistät radit push-pulliksi niin saat huomattavasti tehokkaamman sekä hiljaisemman.
Niin, ja 5800X3D täytyy pitää muistaakseni alle 64 asteen, että se pitää kellot maksimi 4550MHz:ssa.
Katoin tuota buildia niin veikkaan ettei saa mitenkään mahtumaan push&pullina mun mielestä?

 
4kpl NF-A12x15 PWM
Tässä on "syyllinen" nesteen lämpötilaan. 15mm propellit ovat yksinkertaisesti huonoja radiaattorikäytössä - staattinen paine jää väistämättä matalaksi. Tämä neuvo tulee enemmän kuin vartin liian myöhään, mutta 30mm radit + 25mm tuulettimet olisivat merkittävästi parempi kombo kuin 45+15. Tällä tippuisi helposti 5C nesteen lämmöstä.

Push-pullia tuonne ei mahdu, mutta onneksi sen hyötykin on kyseenalainen alle 60mm radiaattoreilla. Ääninormalisoidussa testissä P-P tuppaa häviämään jäähdytystehossa ohuilla radeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Näemmä tuolla on typo, 25mm noctuan tuulettimet nuo on eikä slim malliset 15mm (tuli sekin korjattu). Push-Pull voisi mennä jos heittäisi toiset tuulettimet kotelon taakse ulkopuolelle. No pitää katsella jos jaksaa moisen tehdä, taitaa hyöty jäädä aika pieneksi. Suurempi ilo taisi jo tulla näyttiksen alivoltituksesta :)
 
Näemmä tuolla on typo, 25mm noctuan tuulettimet nuo on eikä slim malliset 15mm (tuli sekin korjattu). Push-Pull voisi mennä jos heittäisi toiset tuulettimet kotelon taakse ulkopuolelle. No pitää katsella jos jaksaa moisen tehdä, taitaa hyöty jäädä aika pieneksi. Suurempi ilo taisi jo tulla näyttiksen alivoltituksesta :)

Push&pullin ku laitoin pelkäksi pushiksi äsken, niin nesteen lämmöt nousi 2-3 astetta. Powerlimitti 85% ja curve 2730mhz@1.0v ni sillä ei ollut vaikutusta. Pitäisi enemmän laskee et näkisin miten vaikuttaa.
 
Mo-Ra.jpg
Vihdoin sain uutta laitetta hyppysiin.Saa nähdä milloin ehtii/jaksaa alkaa asentelemaan.On aika jäätävän kokoinen laitos.
 
Push-pullia tuonne ei mahdu, mutta onneksi sen hyötykin on kyseenalainen alle 60mm radiaattoreilla.
Mulla on kaksi tollasta XT45-radia (420+280) ja kun laitoin push-pull:iksi samoilla rpm ja samoilla P14 flekteillä, niin prossun lämpötila tippui rasituksessa (linpack) 6 astetta (Alphacool XPX blokilla ja Kryonaut välissä).
 
Mulla on kaksi tollasta XT45-radia (420+280) ja kun laitoin push-pull:iksi samoilla rpm ja samoilla P14 flekteillä, niin prossun lämpötila tippui rasituksessa (linpack) 6 astetta (Alphacool XPX blokilla ja Kryonaut välissä).

Luonnollisesti samoilla kierroksilla tuplapropelleilla saa lisää jäähdytystehoa. Ja tunnustan etten ole koskaan P/P -setuppia itse ajanut, mutta ääninormaloiduissa testeissä push/pull ei ole yleensä pärjännyt ohuilla radeilla.
 
Luonnollisesti samoilla kierroksilla tuplapropelleilla saa lisää jäähdytystehoa. Ja tunnustan etten ole koskaan P/P -setuppia itse ajanut, mutta ääninormaloiduissa testeissä push/pull ei ole yleensä pärjännyt ohuilla radeilla.
Niin, ei ohuilla radeilla. Tossa 45-60mm siitä alkaa olla jo merkittävää etua.
 
Kaikkihan alkoi, kun mietin että mistä löytäisin mikroaaltouunin näköisen kotelon, johon sopisi neljä Teslan P40 näyttistä.
1719678129975.png

(nVidia Tesla P40)

Tässä siis vasemmalla mikroaaltouuni, jonka näköisen kotelon joutuisin etsimään:
LilBro_17.png

Lähimpänä fantasiaa näytti olevan omasta mielestäni Gamdias Neso P1 E-ATX kotelo (oikealla).

Sitten piti hankkia kellarista noukittuihin vanhoihin D5- pumppuihin uudet roottorit.
Itselläni on noita D5- pumppuja viisi niin niistä menee hajalle yhteensä n. roottori per vuosi.

Uudet roottorit löytyi AliExpressistä 25€ / kpl (Gnorium Water Pump Rotor). Ostin heti neljä:
Piti hieman katsoa ennen asennusta, että voiko oikeasti olla noin halpaa ja legittiä kamaa:
LilBro_22.jpg

Kyllä se oli.

Samalla Teslat tarvitsee adapterit virtakaapeleihin (2x PCIe 8-pin Power in to a 8 PIN CPU Power out):
1719672996143.png

Niitä tuli samalla neljä.

Tesla P40 x 4 piti saada vesille.
Ostin sitten Amazonista niihin tommoiset universaalit vesiblokit (Graphics Card Water Cooling Block Universal 52-63mm Copper Base):
1719673145017.png


Blokki ei suoraan sovi Teslaan "direct die"- tyyliin, kun sen Teslan musta metallikehikko ottaa siihen kiinni.
Eli blokin pohja menee yli tuon neliömäisen aukon ja lisäksi uuden kupariblokin ja piirin väliin jäi 5mm.
1719677703449.png

(Kuva: täällä purettuna tuommoinen M40, aika samanlainen kuin Tesla p40: mattdeuts.ch: Cooling a Nvidia Tesla M40)

Joten piti saada kuparia 5mm väliin. Ebay taas apuun ja tuommoisia eri paksuudella olevia kuparilevyn paloja väliin (koko 25mm x 25mm).
Aina himottanut tuommoinen jättituubi MX-4:ää. Ostin semmosen ja liimasin ne kuparipalat sitten MX-4:ää ruikkimalla toisiinsa (MX-4 ei ole liima, mutta ainakin pitää ne yhdessä ja siirtää lämpöä).
Eli tehdään kerroshampurilainen majoneesilla laittamalla: kuparilevy - MX4 - kuparilevy - MX4 - kuparilevy.

Tähän malliin:
LilBro_18.png


Jos omistaisin metallintyöstövehkeet niin leikkaisin 25mm x 25mm x 5mm kuparipalat.
Mutta nyt piti mennä tähän tyyliin.

Sitten miettimään miten letkut saa mahdollisimman lyhyillä vedoilla:
LilBro_19.png

No perhanan ZMT- letku ei sitten taipunut siisteihin vetoihin. Piti vetää sikin sokin pidemmillä vedoilla.
Käytin EPYC:in blokkina "Alphacool Eisblock XPX Pro 1U" - blokkia.

LilBro_21.png

Jotain näytti uupuvan, niin kuin piste i:n päälle. Alphacooling EISBALL tottakait!
D5 on siis tuon pallon pohjassa. Laseissa on vielä suojakelmut päällä, kun joutuu välillä säätelemään enkä halua naarmuja laseihin.
Tulee mieleen "Brain in the vat" kuten kuuluukin.

Kokoonpano rautamielessä:

Koodi:
AMD EPYC 7452 32-Core (PCIe 4.0 x 128 lines)
Supermicro H12SSL-i, integrated graphics
8 x 32gb 3200MHz Registered ECC DDR4
Seasonic Prime GX 1300W (PRIME-GX-1300), 80 Plus Gold

Sitten pyörittämään Exceleitä, ai että!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olisi kyllä kiinnostavaa kuulla että mistä tämmöinen projekti on saanut alkunsa?

Oma työhistoriikki on alkanut aikoinaan Mac- kottaraispöntöillä niin etsiskelin alkuun jotain semmoista koteloa. Aika tyhjältä näytti. Tuo Gamdias jäi kummittelemaan vertailujen/selailujen tuloksena. Koteloon sopii mukavalla tavalla vesijäähykennoja: 1x360, 1x420 ja 1x140. Lisäksi tukee hyvää määrä HDD- ja SDD- levyjä. Koteloon saa myös ympättyä sopivan kokoisen PSU:n. Bounuksena tuo hyvää fiilinkiä, kun muistuttaa mikroaaltouunia ja sen saa pitkittäin pöydälle. :lol:

Alun perin tarkoitus oli tehdä NAS, sitten tarvitsin työn puolesta lisää RAM:ia ja sitten harrastusten puolelta jo lisää VRAM:ia. x299 kokoonpanoista loppui PCI-linjat. Vuosikaudet vesileikkejä on täyttänyt hyllyt myös monenlaisilla tavaroilla.
Päätin sitten kasata kaiken tuohon samaan. Katsoin, että eBay P40- hinnat alkoivat nousemaan niin pistin heti tilaukset menemään. Teslat kuitenkin tarvitsee kotelosta 8 slottia ja emolta 4 x 16x 3.0 PCIE - linjoja niin sopivien emojen ja koteloiden määrä supistui huomattavasti. Oikeasti tarvitsisin 10-12 slotin kotelon ja emon, mutta johonkin raja oli vedettävä. Nyt esim Mellanox 10gb verkkokortti ja Asus Hyper m2 piti jättää pois.

Yhteenvetona tuossa kotilabra-kokoonpanossa yhdistyy työ- ja harrastustarpeet. Hyvänä puolena toimii myös emon BMC IPMI- piirin kautta täysin "headless" moodissa.
1719778339370.png


Vähän alkanut jo miettimään, että alan kallistumaan seuraavaksi nestejäähdytettyjen räkkitelineiden ja -koteloiden suuntaan. Noissakin on nykyään valinnanvaraa. Katsotaan missä vaiheessa selkä taittuu. :rofl:
 
Jos käyttää taipuisaa letkua ja haluaa normaalia jyrkemmän kaareen niin ostaa letkujouset niin saa hieman jyrkemmän kaareen.
Itse tuli aikasemmin niitä käytetty 13/10mm letkujen kanssa ja niitä saa myös mustana.

Tuossa aikaasemmin oli juttua push/pull konfiguraatiosta niin usein paksumman kennon kanssa on hyötyä siitä mutta usein tila loppuu kesken niin nyt kun on tullut käytetty T30 tuulettimia niin ne melkein korvaavat sen ratkaisun kun painetuotto on aivan eri noctua F sarjan tuulettimien verrattuna.
On ymmärtäkseni tulossa vielä tänä vuonna 140mm versiot kun prototyypit oli computex messuilla esillä eli ei tarvitse noctua p sarja harkita tai heidän ikuinen tulossa oleva uusi 140mm tuuletin.

Sitten pieni kysymys onko kukaan käyttäny kryosheet näiden parempien blokkien vesiblokkien kanssa olisi mukava testata mutta en tiedä onko se ostamisen arvoinen?
 
Osaisko joku kertoo että miten saan T_sensorin näkymään?. aikasemmin toimi hienosti, mutta kun otin osat irti ja putsasin koko koneen ja kasasin takas, muuten kone toimii hienosti mutta T_sensori ei enää näytä veden lämpötilaa. BIOS näyttää N/A ja HWinfo ei löydä koko sensoria.
Voiskohan olla portti paskana? Emolevy on Strix z390-f gaming ja tämän ohjekirja ei ainakaan näytä että olis toista porttia Tsensorille
 
Osaisko joku kertoo että miten saan T_sensorin näkymään?. aikasemmin toimi hienosti, mutta kun otin osat irti ja putsasin koko koneen ja kasasin takas, muuten kone toimii hienosti mutta T_sensori ei enää näytä veden lämpötilaa. BIOS näyttää N/A ja HWinfo ei löydä koko sensoria.
Voiskohan olla portti paskana? Emolevy on Strix z390-f gaming ja tämän ohjekirja ei ainakaan näytä että olis toista porttia Tsensorille
Kuulostas että portti meni paskaks, jos BIOS ei tunnista tai sit huonosti paikallaan, kokeilitko irti ja takas? :D
Miten putsasit?
 
Kuulostas että portti meni paskaks, jos BIOS ei tunnista tai sit huonosti paikallaan, kokeilitko irti ja takas? :D
Miten putsasit?
Joo käytin irti ja laitoin takas.
Otin kaikki osat irti,puhalsin pölyt ja putsasin tuulettimet sekä radit.
Onkos tolle T_sensorille mitään muuta vaihtoehtoo olemas
 
Mitäs keinoja on saada veden lämpötila jos 1) ei ole sensoria emossa ja 2) Quadrot yms ei oikein mahdu koppaan sisään? Toki nyt pystyn arvioimaan sen aika tarkasti eli kun pistää vaikka Heavenin pyörimään 30min ajaksi ja katsoo mihin asti lämmöt tippuvat nopeasti kun Heavenin sammuttaa mutta olisi kiva katsoa lämpötiloja esim. pelikäytössä
 
Mitäs keinoja on saada veden lämpötila jos 1) ei ole sensoria emossa ja 2) Quadrot yms ei oikein mahdu koppaan sisään? Toki nyt pystyn arvioimaan sen aika tarkasti eli kun pistää vaikka Heavenin pyörimään 30min ajaksi ja katsoo mihin asti lämmöt tippuvat nopeasti kun Heavenin sammuttaa mutta olisi kiva katsoa lämpötiloja esim. pelikäytössä

Halvin on varmaan tuommoinen vesikiertoon liitettävä oma vedenlämpösensori. Tässä Barrowch:
1720256597971.png


Seuraavat ovat jo kalliimpia ja vaativat usb:n ja koneelle softan (esim. Aquacomputer). Joissakin prossujäähyissä on myös omat lcd näytöt.
 
Halvin on varmaan tuommoinen vesikiertoon liitettävä oma vedenlämpösensori. Tässä Barrowch:
1720256597971.png


Seuraavat ovat jo kalliimpia ja vaativat usb:n ja koneelle softan (esim. Aquacomputer). Joissakin prossujäähyissä on myös omat lcd näytöt.

Joo näitä katsellut joskus mutta ITX-koppaan tuokin saattaa olla hieman haastava ahtaa. Mites tuo ottaa virran?
 
Mitäs keinoja on saada veden lämpötila jos 1) ei ole sensoria emossa ja 2) Quadrot yms ei oikein mahdu koppaan sisään? Toki nyt pystyn arvioimaan sen aika tarkasti eli kun pistää vaikka Heavenin pyörimään 30min ajaksi ja katsoo mihin asti lämmöt tippuvat nopeasti kun Heavenin sammuttaa mutta olisi kiva katsoa lämpötiloja esim. pelikäytössä
Mitä sillä tiedolla hyötyy jos sitä ei pysty käyttämään tuulettimien kierrosten säätöön?
 
Mitä sillä tiedolla hyötyy jos sitä ei pysty käyttämään tuulettimien kierrosten säätöön?

Pidän yleensä tuulettimet jollain tietyllä kiinteällä kierrosluvulla siten että kone on lähes äänetön 1m päähän. Tarkoitus on sitä ennen löytää setup jossa veden lämmöt pysyy järkevissä rajoissa normaalissa pelikäytössä eli käytännössä alle 40C.
 
Kohta myynnissä. AM4 cannalle cpu -blokki, ek:n D5/säilliö combo, 3 radia, läjä kulmia tms. Ja pehmeän letkun liittimiä, kaikki ek:n tavaraa.
Sekä blokki myös 6800/6900xt rog/tuffeille

Kunhan saan selviteltyä noi oikeiseen lootiin jne
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 374
Viestejä
4 506 024
Jäsenet
74 390
Uusin jäsen
Do0zy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom