Tuntuu hullulta, että joutuu vielä tässä elämänvaiheessa makselemaan oppirahoja. Noita sukulaiselta ostettuja osia ei nimittäin ilmeisesti koskaan ollut olemassa, tai ei ainakaan sen omistuksessa. Tuttava kävi aikaisemmin tällä viikolla noutamassa niitä palveluksena meikäläiselle tuon retkaleen naapurilta, jolloin selvisi ettei niitä ollutkaan olemassa. Tässä kesti nyt selvittelyssä hetki kun olin itse teholla ja sukulaismies on jo kadonnut ulkomaille, mutta 750€ tuli hintaa tälle oppitunnille, eli aikalailla kaikki.
Se mitä selvisi on 50% surullista ja 50% raivostuttavaa, eli en ole ainoa jolla on saatavia ja perimmäisenä syynä vaikuttaa olevan tukeva huumeriippuvuus sekä huumevelat, mikä tuli meikäläiselle aika rajuna yllätyksenä, mutta ei toimi mulle tekosyynä. Ei se päihteidenkäyttö väkisin pakota tehtailemaan rikoksia ja käyttämään läheisiään hyväksi. Tuntuu harvinaisen paskalta joutua vielä tekemään rikosilmoitusta verisukulaisesta jonka kanssa ollaan tunnettu jo kolmatta vuosikymmentä. Eniten nakertaa se, että oltiin kuitenkin kasvettu yhdessä, ja jannu tiesi meikäläisen talous- ja terveystilanteen kummatkin, ja siitä huolimatta kehitti tällaisen petoksen.
Ainoa hopeareunus tässä pilvessä on se, että kaveri jolle myin tämän nykyisen koneen vesijäähyineen kaikkineen teki erittäin reilun päätöksen ja lupasi, että voin pitää sen vielä jouluun asti, niin on siihen asti helpompaa pysyä järjissään tämän omaehtoisen karanteenin kanssa. Kaupat on jo tehty niin tuo oli harvinaisen reilu ele.
Tämä meni nyt ohi aiheen, mutta tuntui sopivalta tehdä päivitys kun asia selvisi ja tuota tuli jonkin verran hehkutettua, eli sitä luvattua buildlogia ei ole tulossa. Vielä saa onneksi kerran väkertää tämän lainakoneen kanssa kunhan pääsee huomenna sairaalasta taas kotiin, kun pitää tuo yksi liitin uusia ja samalla nesteet vaihtaa.
On tässä varmaan joku opetus mikä pitäisi muistaa.
Don't do drugs ja silleen.