Sinänsä siis se on mun mielestä ainoa järkevä tapa pitää radeja että niistä nimenomaan dumpataan lämpö pihalle kotelosta. Sehän on koko vesijäähyn pointti; siirretään lämpöä kauemmas lämpenevistä elementeistä ja dumpataan se sitten veks kotelon ulkopuolelle. En koskaan oo ymmärtäny sitä miksi ampua sitä kokoonpanon suorituskykyä jalkaan työntämällä ensin yhden radin läpi lämmintä ilmaa koteloon ja sitten toisen kautta pihalle; not good, not terrible.
Sinänsä minusta vaan toi distroplaten käyttö *tuuletinpaikassa* on vähän järjenköyhää puuhaa, koska siinä rajoitetaan kotelon ilmankiertoa ihan turhaan. Lillukka O11 paras puoli on siinä että siihen saa kokoonsa nähden todella överin määrän radeja ja tuulettimia kiinni. Jos niistä tulppaa tommosen ison elementin, niinkuin takaseinän 3x120mm paikan, niin siinä tehdään "god-tier" vesijäähykopasta "shit-tier" vesijäähykoppa. Tämän jälkeen jos sitten lyödään vielä pari radia kiinni ja huljun muljun niin saadaan semmonen vähän järjetön kompo aikaan mistä ei voi sanoa että se ois mitenkään päin se paras ratkaisu mitä tuohon koteloon voi tehdä. Tää kritiikki ei nyt kohdistu suoraan sinuun, vaan oon tätä samaa kritisoinu muillekkin tässä triidissä jotka on tehneet saman liikkeen joka mun mielestä on virhe. Ton backplate distron kanssa tästä kotelosta uhrataan yksi niistä tärkeimmistä ominaisuuksista miksi tämä kotelo on niin hyvä vesijäähdytykseen.
Mulla on siis myös tuo lillukan O11-XL, ja non-XL, sampsa tämän tietää mutta näin muillekkin. Itselläni on katossa ja takaseinässä radit puhkumassa pihalle, sitten alhaalla ja perseessä neljä 120mm tuuletinta ottamassa ilmaa sisään. Oon käppyräisillä säätäny niin että kotelossa on ylipaine; toisinsanoen radien tuulettimet hönkii hiljaisemmilla kierroksilla kotelosta ulos kuin mitä intake työntää sitten pihalle. Kierrosluvuissa ei itseasiassa ero ole kovin suuri, mulla on 45mm alphan radit ja ne sen verran vastustaa ilmavirtaa että noi kotelotuulettimet pysyy kyllä hyvin 'perässä' ja ne on vain jokusen 10% kovemmilla kierroksilla kuin poistavat radituulettimet. Kaikki säätyy veden lämpötilan mukaan, kone on mun makuun hiljainen ja oon ollu kokolailla tyytyväinen.
Suosittelen vielä harkitsemaan josko laittaisit jonkun 'tavallisen' pumppu-resi homman. Joo, ei ole varmasti niin hyvä show-room buildi, mutta olisi sentään ns. 'järkevä'. Tästähän saisi myös lisää kkkontenttia, kun avaisit vähän että miksi päädyit tinkimään show-arvosta ja teit tämmöisen ratkaisun