Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Käytettynä varmaan kannattaa katsella osia.
Pehmeät letkut niin ei tarvitse kalliita liittimiä ja adaptereita. (joo joo kovilla putkillakin voi tehdä ilman adaptereita, mutta helpommalla pääsee kun käyttää pehmeää letkua)

Riippuu tietenkin paljon siitä mitä aikoo jäähdyttää, että miten paljon ja miten kalliita rojuja tarvitsee...


Minäkin tein tämän uusimman koneen käytettynä ostetuista rojuita pääosin ja meni varmaan 1500€ koteloon / jäähdytykseen ;)
 
:). Haluaisin siis kakkoskoneesen väsätä customloopin ns. testimielessä joten ei paljoa viitti maksaa.
Kannattaa katsella osia käytettynä tai esimerkiksi Aquatuningin B-stockista. Nappasin aikoinaan itse tuolta B-stockista kakkoskoneeseen 280x30mm ja 240x30mm radit ~20e/kpl ja DDC310-pumpun myös noin 20e. Siihen vielä blokkia ja säiliötä niin avot. Hankin liittimet ja pumppuun sopivan säiliökannen AliExpressistä, ei lopulta jäänyt paljoa maksettavaa kokonaisesta loopista.

Näyttäisi ainakin noita slimmejä radeja olevan edelleen tarjolla vajaa 21e/kpl ja noin 60e normihintaisia CPU-blokkeja ~20e: B-luokan

Edit: noissa halvoissa CPU-blokeissa onkin integroidut letkulähdöt ja monesta puuttuu kiinnitysraudat/ruuvit, pitää olla tarkkana. :)
 
Kannattaa katsella osia käytettynä tai esimerkiksi Aquatuningin B-stockista. Nappasin aikoinaan itse tuolta B-stockista kakkoskoneeseen 280x30mm ja 240x30mm radit ~20e/kpl ja DDC310-pumpun myös noin 20e. Siihen vielä blokkia ja säiliötä niin avot. Hankin liittimet ja pumppuun sopivan säiliökannen AliExpressistä, ei lopulta jäänyt paljoa maksettavaa kokonaisesta loopista.

Näyttäisi ainakin noita slimmejä radeja olevan edelleen tarjolla vajaa 21e/kpl ja noin 60e normihintaisia CPU-blokkeja ~20e: B-luokan
Aliexpressistä kannattaa muutenkin katsella barrowin ja bykskin osia. Ei varmaan juuri halvemmalla saa ja ovat todistetusti hyvin toimivia ja ihan laadukkaitakin
 
Melkein sanoisin että tällä hetkellä ei kannata Kiinasta katsella yhtään mitään...
 
Terve, mikä on mahdollisimman halpa tapa tehdä custom loop?
Blokki ja pumppu kiinasta, radi käytettynä, akkuvettä ja PVC letkua rautakaupasta. Tuulettimiahan kaikilla on nurkissa ;) Ei maksa montaa kymppiä.
Tekeekö sillä sitten mitään on makuasia :)
 
Blokki ja pumppu kiinasta, radi käytettynä, akkuvettä ja PVC letkua rautakaupasta. Tuulettimiahan kaikilla on nurkissa ;) Ei maksa montaa kymppiä.
Tekeekö sillä sitten mitään on makuasia :)
Tyhmä kysymys, mutta: voiko kraanavettä käyttää akkuveden tmv. sijaan?
 
Melkein sanoisin että tällä hetkellä ei kannata Kiinasta katsella yhtään mitään...

Hyvin tuli alle viikossa, kun tilasi formula mod storesta. Toimitus dhl kautta mikä kyllä takaa tulliin jäämisen, mutta eipähän tarvinnut odotella.
 
Tyhmä kysymys, mutta: voiko kraanavettä käyttää akkuveden tmv. sijaan?
Noh, jos 5 litraa akkuvettä maksaa Prismassa 3,90 niin kannattaako edes miettiä.. Itse ostin ihka ensimmäiseen looppiin 5 litran kanisterin viitisen vuotta sitten ja vielä sitä on jäljellä.
Niin kuin edellä sanottiin niin voi käyttää mutta ei siinä mitään järkeä ole.
 
Onkos täällä kokemusta EK Fluid Gaming- sarjan alumiinisista kamoista? Esimerkiksi tämä on edullinen AIOihin nähden ja laajennettavissakin. Katsellut tässä uutta jäähdytintä prossulle ja tuli mieleen uskaltaisiko testata tuollaista :whistling:
 
Onkos täällä kokemusta EK Fluid Gaming- sarjan alumiinisista kamoista? Esimerkiksi tämä on edullinen AIOihin nähden ja laajennettavissakin. Katsellut tässä uutta jäähdytintä prossulle ja tuli mieleen uskaltaisiko testata tuollaista :whistling:
Kokemusta ei ole, mutta varmasti hyviä vermeitä, kunhan pitää huolen, että ei sotke mitään muita metalleja noihin ja käyttää nestettä joka sisältää korroosionestoaineita.
Itse katselin kustom looppia noista osista, mutta kiinnostus lopahti, kun huomasin että olisi tullut jopa kalliimmaksi minun tapauksessani. Meinasin jopa laittaa palautetta, että miksi helvetissä näitä mainostetaan edullisena vaihtoehtona kun tulevat kalliimmaksi kuin kupariset värkit.
 
Heitin 2080 TIn jauhamaan F@H techiläisten tiimiin pari päivää sitten ja eilen alkoi kone buuttailla satunnaisesti, tarkistin lämmöt ja nehän oli GPUlla 60C ja CPUlla pomppi 90C. Mo-Ra3n kyljessä kiinni oleva Aquaero 5 LT sanonut sopparin irti, tuulettimet ei enää pyörineet. Pumpulle menee oma virtansa, joten se siirti lämpöä radille. :) Laitoin Aqua Computerilta Quadron tilaukseen ja samalla tilasin D5-pumppuun uuden moottorin. Vanha on nyt jauhanut sen reilu 4 vuotta, jääkööt tuo nyt varalle.
 
Minä liputan edelleen pieniin looppehin EK:n SPC pumppua. On tuo tuossa jonkun vuoden jo pyörinyt. Käytännössä äänetön ja esimerkiksi pelkän CPU:n tai GPU:n jäähdytykseen täysin riittävä.
Komppaan SPC-pumppujen äänettömyyttä. Omassa MLC-Phoenixissä oleva SPC-pumppu on erittäin hiljainen. Sen sijaan EK:n D5-pumppu rupeaa "ujeltamaan" matalemmilla kierroksilla (korkeammilla taas pitää normaalia hentoista matalaa pörinää); jopa siinä määrin, että kierroslukua ei kannata laskea (<2000rpm:n). Tätä D5:sta on mahdotonta saada lähes-äänettömäksi, tosin tällä hetkellä se on vaakatasossa eikä siinä ole enemmän ääntä vaimentavaa "piikikästä" kumimuhvia. Ajattelin myöhemmin kääntää pumppu+res kombinaation pystyyn ja laittaa vaimentavamman muhvin samalla, voi olla että äänet jkv silloin vaimenee.

Nuoremmat valittelee myös (ainakin muualla) että D5 pitää coil whineä. Itse olen sen verran vanha jo etten onneksi kuule sitä (kuulo loppuu johonkin 13.5kHz kohdalle).

Tosin, pumput taitavat olla jkv yksilöitä (vaikka kyseessä tismalleen sama malli), esim. valmistustoleransseista riippuen roottori voi olla hyvin tai vähemmän hyvin tasapainotettu, mutta ainakin näiden kokemusten perusteella SPC-pumppu on markkinoiden hiljaisin.
 
Heitin 2080 TIn jauhamaan F@H techiläisten tiimiin pari päivää sitten ja eilen alkoi kone buuttailla satunnaisesti, tarkistin lämmöt ja nehän oli GPUlla 60C ja CPUlla pomppi 90C. Mo-Ra3n kyljessä kiinni oleva Aquaero 5 LT sanonut sopparin irti, tuulettimet ei enää pyörineet. Pumpulle menee oma virtansa, joten se siirti lämpöä radille. :) Laitoin Aqua Computerilta Quadron tilaukseen ja samalla tilasin D5-pumppuun uuden moottorin. Vanha on nyt jauhanut sen reilu 4 vuotta, jääkööt tuo nyt varalle.

Oho. Oliko paljon ropelleja aquaerossa kiinni?
Katoitko kärähtikö jotain?
Noihan ottaa kyllä kivasti lämpöä, varsinkin kun ajelee pienemmillä jengoilla.
Ite hommasin aikoinaan vesiblokin omaan 5 Lteehen. Siinä tosin 2 kpl 10W pumppuja kiinni.
 
Oho. Oliko paljon ropelleja aquaerossa kiinni?
Katoitko kärähtikö jotain?
Noihan ottaa kyllä kivasti lämpöä, varsinkin kun ajelee pienemmillä jengoilla.
Ite hommasin aikoinaan vesiblokin omaan 5 Lteehen. Siinä tosin 2 kpl 10W pumppuja kiinni.

Siinä on ollut 4-6 kpl tuulettimia riippuen kokoonpanosta, nyt 4x Noctua NF-A20 PWM. Noiden ei pitäisi liikaa Aquaeroa rasittaa. Tosin just otin sen irti Mo-Rasta ja kokeilin erillisella molex-PSUlla, lähti pelittämään hyvin. PWM-liitäntä ei lue pumpun kierroksia, tuulettimien kierrokset näkyy, pumppu siis rikki tuolta osin. Täytyy laittaa tuo Aquaero myös varalle, pienempi Quadro ajaa saman asian. Tuo Quadro on myös helpompi asentaa kaksipuolisella teipillä suoraan Mo-Ran kylkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Noh, jos 5 litraa akkuvettä maksaa Prismassa 3,90 niin kannattaako edes miettiä.. Itse ostin ihka ensimmäiseen looppiin 5 litran kanisterin viitisen vuotta sitten ja vielä sitä on jäljellä.
Niin kuin edellä sanottiin niin voi käyttää mutta ei siinä mitään järkeä ole.
Se kun on seissyt vuosia avattuna, niin pöpöjen suhteen kraanavesi on todennäköisesti parempaa.
 
Ostaapi aina uuden purkin kun tarvii jos pidempään ollut korkattuna. Vajaa menee mainiosti rouvan höyrysilitysrautaan.
 
Ei siinä mikään elä, kunhan ei auki jätä vaan iskee sen ilmatiiviin korkin siihen takas päälle.

Juu, ihan samalla tavalla kuin ei vesijäähdytysjärjestelmässäkään pääse kasvamaan levää jos vaan säiliön korkki on kiinni ? :hmm::hmm::hmm:

kyllä elää ja kyllä kasvaa.
 
Hyvin tuli alle viikossa, kun tilasi formula mod storesta. Toimitus dhl kautta mikä kyllä takaa tulliin jäämisen, mutta eipähän tarvinnut odotella.
Mula kesti melkein 1.5kk formulamodista dhl toimittajana mut tuossa välissä olikin se kiinanruttoseisokki. Ja luonnolliSesti ku enemmän tilasin niin tulliin jäi
 
Mula kesti melkein 1.5kk formulamodista dhl toimittajana mut tuossa välissä olikin se kiinanruttoseisokki. Ja luonnolliSesti ku enemmän tilasin niin tulliin jäi

No sama, mutta sillon ei posti liikkunut. Laskin siitä, kun tuli seurantakoodi.
 
Juu, ihan samalla tavalla kuin ei vesijäähdytysjärjestelmässäkään pääse kasvamaan levää jos vaan säiliön korkki on kiinni ? :hmm::hmm::hmm:

kyllä elää ja kyllä kasvaa.
Siellä sun vesijäähyssä on kaiken maailman mineraaleja jaossa mitä noi bakteerit ja levät voi mutustella. Happeakin on saatavilla letkujen ja liittimien tiivisteiden läpi ihan eri tavalla.

Elintarvikemuovi ja tislattu vesi ei sisällä elämälle tarvittavia aineita.
 
Aliexpressistä kannattaa muutenkin katsella barrowin ja bykskin osia. Ei varmaan juuri halvemmalla saa ja ovat todistetusti hyvin toimivia ja ihan laadukkaitakin
Formulamodista cpu+gpu blockit, d5 pumppu (säiliö ja radit löyty kaapista) ja pientä tilpehööriä + 12 liitintä letkuille, 2 metriä letkua ja jokunen tulppa = 250e toimituskuluineen ja tullit päälle. Ei ollu ihan halvimmat osat mut varmastikki riitävän hyvät pitempäänki käyttöön.
 
Siellä sun vesijäähyssä on kaiken maailman mineraaleja jaossa mitä noi bakteerit ja levät voi mutustella. Happeakin on saatavilla letkujen ja liittimien tiivisteiden läpi ihan eri tavalla.

Elintarvikemuovi ja tislattu vesi ei sisällä elämälle tarvittavia aineita.

Mitähän mineraaleja sinne sen saman akkuveden kautta siirtyy jotka eivät sitten siellä alkuperäisessä astiassa enää säilyisi? Kupari/nikkelipartikkeleita ehkä voi irrota veteen useamman vuoden jälkeen, mutta en itse ainakaan ole tietoinen mistään elävästä biomassasta joka käyttää kuparia rakennusaineenaan.

Ei se euron litralta maksava vesi myöskään mitään täysin steriloitua ole, kyllä sielläkin edelleen epäpuhtauksia on jotka kyllä kasvavat jos vain saavat happea ja auringonvaloa. Eikä se ämpärimuoviastia korkillakaan mitään absoluuttista eristystä tarjoa ulkomaailmasta.
 
Mitähän mineraaleja sinne sen saman akkuveden kautta siirtyy jotka eivät sitten siellä alkuperäisessä astiassa enää säilyisi? Kupari/nikkelipartikkeleita ehkä voi irrota veteen useamman vuoden jälkeen, mutta en itse ainakaan ole tietoinen mistään elävästä biomassasta joka käyttää kuparia rakennusaineenaan.

Ei se euron litralta maksava vesi myöskään mitään täysin steriloitua ole, kyllä sielläkin edelleen epäpuhtauksia on jotka kyllä kasvavat jos vain saavat happea ja auringonvaloa. Eikä se ämpärimuoviastia korkillakaan mitään absoluuttista eristystä tarjoa ulkomaailmasta.
Kyllä metallia syövät bakteerit on ihan todellisuutta, mutta toivottavasti ei nyt kenenkään loopin todellisuutta. :D

Oma uskotelmani on, että kunhan looppiin ei esim. tyhjentäessä puhaltele, tai muutoin vartavasten vie mitään bakteeristoa, ja kippaa sen tuoreen akkuveden, sekä pitää veden virtaamassa (edit: ja lämpötilan alta 40C), eli koneen päällä, niin ei siellä mikään pääse kasvamaan. Kuparillahan on kyllä niitä antibakteerisia ominaisuuksia, ihan tieteellisestikin todistetusti, mutta ei muutama metri kupariputkea mikään desinfiointilaitos kuitenkaan ole.
 
Jos jollekin jäänyt ylimääräinen supistaja, niin voisin ostaa pois. G3/8 ulkokierteestä G1/4 sisäkierteeseen, mahdollisimman lyhyt. Tyyliin tämä:
64059_1_600x600.jpg

Voi poistaa jos ketjua häiritsee, ei viitsisi yhden nipan takia lähteä maksaamaan isoja posteja.
 
Mitähän mineraaleja sinne sen saman akkuveden kautta siirtyy jotka eivät sitten siellä alkuperäisessä astiassa enää säilyisi? Kupari/nikkelipartikkeleita ehkä voi irrota veteen useamman vuoden jälkeen, mutta en itse ainakaan ole tietoinen mistään elävästä biomassasta joka käyttää kuparia rakennusaineenaan.

Ei se euron litralta maksava vesi myöskään mitään täysin steriloitua ole, kyllä sielläkin edelleen epäpuhtauksia on jotka kyllä kasvavat jos vain saavat happea ja auringonvaloa. Eikä se ämpärimuoviastia korkillakaan mitään absoluuttista eristystä tarjoa ulkomaailmasta.
Puhtaampaa se akkuvesi on kuin jonkun kiinablokin kupari. PVC letkuista irtoaa rasvoja kiertoon uv -säteilyn vaikutuksesta ja harva saa kennojaan täysin kuiviksi niiden koneistamisessa/juottamisessa käytetyistä aineista. Paljon enemmän siellä kierrossa on kamaa kuin siinä akkuvesipullossa, muutenhan nekin alkaisi kasvamaan vaikka mitä siellä kaupan hyllyllä.
 
Puhtaampaa se akkuvesi on kuin jonkun kiinablokin kupari. PVC letkuista irtoaa rasvoja kiertoon uv -säteilyn vaikutuksesta ja harva saa kennojaan täysin kuiviksi niiden koneistamisessa/juottamisessa käytetyistä aineista. Paljon enemmän siellä kierrossa on kamaa kuin siinä akkuvesipullossa, muutenhan nekin alkaisi kasvamaan vaikka mitä siellä kaupan hyllyllä.
Tämäkin pitää paikkansa, ja sen takia itsekin suosittelen blokkien ja radien puhdistamista etikka-lämpö-vesi-syklillä ennen käyttöönottoa.
 
Testailin tuossa looppia painetesterillä ilman aikaisemmin vuotaneita 45° kulma-adaptereita, ja ilman niitäkin jostain vuosi pikkuhiljaa ilmaa ulos. Lopulta syypääksi paljastui GPU-blokki, joten nappasin sen irti ja aloin selvittelemään tilannetta tarkemmin.

Tuota liitinterminaalia kiristäessä o-rengas jäi hetkeksi suhteellisen pahan näköisesti puristuksiin, joten otin terminaalin pikaisesti irti, jolloin toinen o-renkaista suorastaan mureni käsiin:
IlsyA81.jpg


Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, mistä saisin tuohon sopivan uuden o-renkaan mahdollisimman pian? Kyseessä on Barrowin GTX 1080 Ti blokki, kävisiköhän esimerkiksi EK:n vastaava tiiviste samaan paikkaan (nuokin näemmä ainakin EK:lta loppu)?

On tämäkin kyllä ollut yksi saatanan työmaa. :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Testailin tuossa looppia painetesterillä ilman aikaisemmin vuotaneita 45° kulma-adaptereita, ja ilman niitäkin jostain vuosi pikkuhiljaa ilmaa ulos. Lopulta syypääksi paljastui GPU-blokki, joten nappasin sen irti ja aloin selvittelemään tilannetta tarkemmin.

Tuota liitinterminaalia kiristäessä o-rengas jäi hetkeksi suhteellisen pahan näköisesti puristuksiin, joten otin sen pikaisesti irti, jolloin toinen o-renkaista suorastaan mureni käsiin:
IlsyA81.jpg


Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, mistä saisin tuohon sopivan uuden o-renkaan mahdollisimman pian? Kyseessä on Barrowin GTX 1080 Ti blokki, kävisiköhän esimerkiksi EK:n vastaava tiiviste samaan paikkaan (nuokin näemmä ainakin EK:lta loppu)?

On tämäkin kyllä ollut yksi saatanan työmaa. :smoke:
Clasultakin tais löytyä noita, samoin ku rautakaupoista jne. Sit jos haluat jostain erikoismateriaalista, niin etra:lta kannattaa kurkkia.

Nää on varmasti samaa materiaalia kuin noi EK:n omat: https://www.etra.fi/fi/o-renkaat-epdm-e622017
Clasun renkaat on luultavasti aivan samoja, mutta eivät ilmoita materiaalia sivuillaan. Sit jos haluaa vähän laadukkaamat, niin etra:lta saa viton renkaita kans.
 
Viimeksi muokattu:
Testailin tuossa looppia painetesterillä ilman aikaisemmin vuotaneita 45° kulma-adaptereita, ja ilman niitäkin jostain vuosi pikkuhiljaa ilmaa ulos. Lopulta syypääksi paljastui GPU-blokki, joten nappasin sen irti ja aloin selvittelemään tilannetta tarkemmin.

Tuota liitinterminaalia kiristäessä o-rengas jäi hetkeksi suhteellisen pahan näköisesti puristuksiin, joten otin terminaalin pikaisesti irti, jolloin toinen o-renkaista suorastaan mureni käsiin:
IlsyA81.jpg


Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, mistä saisin tuohon sopivan uuden o-renkaan mahdollisimman pian? Kyseessä on Barrowin GTX 1080 Ti blokki, kävisiköhän esimerkiksi EK:n vastaava tiiviste samaan paikkaan (nuokin näemmä ainakin EK:lta loppu)?

On tämäkin kyllä ollut yksi saatanan työmaa. :smoke:

Etraan tai muuhun liittimiä/autotarvikkeita myyvään liikkeeseen kyselemään, mittaavat O-renkaan paksuuden ja pituutta sitten säätävät halkaisijalla. Jos ei meinaa muotoon asettua, niin tuonne pohjalle hieman jotain paksua vaseliinia pitämään sen asennuksen ajan paikallaan.
 
Kiitos kaikille pikaisista vastauksista. Pitää tänään käydä kiertelemässä jos jostain löytyisi sopiva tiiviste. :tup:
 
Ootteko moralaiset puhdistaneet moranne etikalla ennen käyttöönottoa? Watercoolhan mainostaa morien olevan puhtaita, itse puhdistin akkuvedellä jo omani, enkä saanut kuin yhden tai kaksi pientä hippua ulos.
 
Ootteko moralaiset puhdistaneet moranne etikalla ennen käyttöönottoa? Watercoolhan mainostaa morien olevan puhtaita, itse puhdistin akkuvedellä jo omani, enkä saanut kuin yhden tai kaksi pientä hippua ulos.

Omani taisin puhdistaa ajamalla 10L pöntön akkuvettä D5n suurimmalla teholla läpi, eipä sieltä mitään tullut ulos.
 
Jeps. Paljonkohan menee yhteensä nestettä, kun on yksi 420 mora, cpu- ja gpu-blokit sekä nestesäiliö? Mulla on Mayhems x1 kirkasta premix litkua vajaa 2 litraa, taitaa mennä enemmän? Voiko loput nesteet hyvällä mielin jatkaa akkuvedellä?
 
Jeps. Paljonkohan menee yhteensä nestettä, kun on yksi 420 mora, cpu- ja gpu-blokit sekä nestesäiliö? Mulla on Mayhems x1 kirkasta premix litkua vajaa 2 litraa, taitaa mennä enemmän? Voiko loput nesteet hyvällä mielin jatkaa akkuvedellä?

Mo-Ra3 420 imaisee sen 1,4L nestettä, mutta itse jatkoin myös akkuvedellä EK Cryofuelia. Ei tarvinnut paljoa lisätä.
 
Eipä löytynyt mistään suoraan hyllystä sopivia o-renkaita, kävin myös Etralla ja paikallisessa LVI-liikkeessä. Pitää laittaa tilaukseen jostain. Näemmä mitat on arviolta 16x1.2mm, EK:n 15x1mm varmaan menisi myös.
 
Kysymys, mikä on todennäköisyys että ek 2080 ti backplate ja heatkillerin gpu Blockin voisi asentaa samaan korttiin? Tai sitten heatkillerin gpu blockki ja kortin oma backplate. Korttina gainward phoenix gs?

EDIT: En tarvitsekkaan vastausta kun pitkään odottamani tilaus tulikin jimmsille vaikkakin asiakaspalelu sanoi toista.
 
Viimeksi muokattu:
Ekaa kertaa nyt looppi putkilla. Ymmärsinkö näiden liittimien käytön oikein? Eli tuolla liittimen sisällä on jo nähtävästi 3x tiiviste renkaita, mutta pussissa on 3 tiivistettä irrallisena. Nämä varmaan ovat varatiivisteitä?
 

Liitteet

  • Screenshot_20200320-134231__01.jpg
    Screenshot_20200320-134231__01.jpg
    226,2 KB · Luettu: 31
Ekaa kertaa nyt looppi putkilla. Ymmärsinkö näiden liittimien käytön oikein? Eli tuolla liittimen sisällä on jo nähtävästi 3x tiiviste renkaita, mutta pussissa on 3 tiivistettä irrallisena. Nämä varmaan ovat varatiivisteitä?
En oo ite noita liittimiä käytelly, mutta yleensä kovilla putkilla tulee yksi o-rengas (tai joissain muoviholkki) putken päälle, joka sitten liitintä kiristäessä tiivistyy tuon liittimen sisälaidalla olevan viisteen, putken ja päälle ruuvattavan kiristimen väliin estämään putken pois luiskahtamista.
 
Ekaa kertaa nyt looppi putkilla. Ymmärsinkö näiden liittimien käytön oikein? Eli tuolla liittimen sisällä on jo nähtävästi 3x tiiviste renkaita, mutta pussissa on 3 tiivistettä irrallisena. Nämä varmaan ovat varatiivisteitä?
Mulla on noita samoja liittimiä ja käsittääkseni pussissa on kolme rengasta, joista yksi tulee putken päälle, kuten @Charun sanoi. Eli 2 rengasta on ylimääräisiä/vararenkaita.
 
En oo ite noita liittimiä käytelly, mutta yleensä kovilla putkilla tulee yksi o-rengas (tai joissain muoviholkki) putken päälle, joka sitten liitintä kiristäessä tiivistyy tuon liittimen sisälaidalla olevan viisteen, putken ja päälle ruuvattavan kiristimen väliin estämään putken pois luiskahtamista.

Jees aivan näinhän se meneekin :thumbsup: jälkikäteen ajateltuna tietenkin.
 
Nopeasti etenee projekti. Nyt ollaa jo seuraavaa näytönohjainta vailla. Eilen kellotin näyttistä Afterburnerilla. Sain pysymään helposti vakaana core clock + 120 ja memory clock +500. Power limitti 120%. Core voltagen jätin rauhaan. Noilla kesti pelailla tuntitolkulla. Lämmöt kävi hetkellisesti max. 47 astetta. Sammutelin koneen normaalisti. Lämmöt ehti laskea normi idle tasolle. Tänä iltana ronklasin ssd- asemiin heatsinkit paikalleen ja jouduin ottamaan riseri- kaapelin irti. Sitten koetin käynnistää. Näyttö ei reagoi mitenkään. Luulin rikkoneeni riserin. Tyhjäsin loopin ja laitoin ilmajäähyn takaisin. Kortti suoraan emoon ja käyntiin. Näyttiksen puhaltimet huutaa täysiä koko ajan ja näyttö pimeänä edelleen. Purkaessani blokkia irti huomasin että muistit ja vrm- moduuli on tainneet käydä niin kuumana, että ovat palaneet? Kts. Kuvat. Tässä ei taida olla muuta tehtävissä kuin ostella uusi näyttis? Kaikki kontaktit blokin ja gpun välillä oli kunnolliset. Selkeät painaumat lämpötyynyissä on havaittavissa. En äkkiä keksi muuta syytä tälle kuin, että kiristelin kelloja liikaa, eikä jäähdytys riittänyt kuin gpu:lle.
Edit. Statistiikkanäytön kuva on Timespyn aikana otettu.
Edit.2 Näitä on kellotettu paljon enemmänkin pelkällä ilmajäähyllä, joten kummalta tuntuu. NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER FE Overclocking - Page 5 of 9 - The FPS Review
 

Liitteet

  • 20200320_225301.jpg
    20200320_225301.jpg
    2,2 MB · Luettu: 100
  • 20200320_225308.jpg
    20200320_225308.jpg
    2 MB · Luettu: 104
  • 20200320_232221.jpg
    20200320_232221.jpg
    2,8 MB · Luettu: 111
  • 20200319_210153.jpg
    20200319_210153.jpg
    1,3 MB · Luettu: 109
Viimeksi muokattu:
Sanoisin jotta normin näköinen eli hikoillut tehtaan juotospastoja nuo tummennukset. Se miksi on pimeä, en osaa arvaillakkaan. Ei ku palautukseen...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 927
Viestejä
4 435 787
Jäsenet
73 432
Uusin jäsen
Sibals

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom