Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Pääosin huuhtelu vaikka suihkun hanan alla kuumalla vedellä (+etikka + ravistelu) ja aivan lopuksi vasta akkuvedellä (e: jota saa Tokmannista, motonetista yms. kuten yllä mainittu) huuhtelu.
Ensin kuumalla pesu, sitten kylmällä huuhtelu, sitten halutessaan etikalla ja lopuksi akkuvedellä. Näin saa "parhaan" tuloksen. :)
 
Etikkaa en viitsi käyttää kun tuon EK Cryofuelin ohjeessa sen käyttö kielletään..

Mutta muuten pitää tehdä juuri noin, jospa sieltä enimmät kököt saisi pois.
 
Pääosin huuhtelu vaikka suihkun hanan alla kuumalla vedellä (+etikka + ravistelu) ja aivan lopuksi vasta akkuvedellä (e: jota saa Tokmannista, motonetista yms. kuten yllä mainittu) huuhtelu.

Sitruunahappo on myös vaikuttava etiikan sijasta. EK varoittaa, jos käytetään etiikkaa, koska ovat saaneet paljon palautteita blokkien nikkelointi ongelmista:). Muuten, kupareisissa blokeissa/jäähdyttimissä etikka on huuhtelua varten paras keino.



Tarkat ohjeet löytyy alhaalta kaikille kiinnostuneille.

How to clean water blocks? - ekwb.com

@Jahve3 ! Voitko vaikkapa lisätä tämä aloituspostaukseen ?
 
Sitruunahappo on myös vaikuttava etiikan sijasta. EK varoittaa, jos käytetään etiikkaa, koska ovat saaneet paljon palautteita blokkien nikkelointi ongelmista:). Muuten, kupareisissa blokeissa/jäähdyttimissä etikka on huuhtelua varten paras keino.



Tarkat ohjeet löytyy alhaalta kaikille kiinnostuneille.

How to clean water blocks? - ekwb.com

@Jahve3 ! Voitko vaikkapa lisätä tämä aloituspostaukseen ?
Lisäillään :tup:
 
Onko sitä kellään kokemusta noista ARCTIC P12 PWM PST CO rupelleista radi käytössä? Ainakin paljon noita täällä suositellaan koteloon. Miten pärjäävät kalliimpia vastaan (Noctua, Corsair jne)?

Edit: Voi myös suositella 120mm ropelleja radille, jotka ois kohtuu hintaset, hiljaset mutta tuottas kohtuu hyvin painetta. Ei tarvi välttämättä olla RGB valaistuksia. :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
upload_2019-5-27_9-7-52.png


Tässä olisi yhden saksalaisen sivun mittaukset käyttäen alphacoolin st30 radia (140mm) @ 1000rpm. Luvut siis mitattu ilman virtausnopeus m3/h. Hyvin näyttäs hintasekseen ainaki P14 pärjäävän.
 
Onko sitä kellään kokemusta noista ARCTIC P12 PWM PST CO rupelleista radi käytössä? Ainakin paljon noita täällä suositellaan koteloon. Miten pärjäävät kalliimpia vastaan (Noctua, Corsair jne)?

Edit: Voi myös suositella 120mm ropelleja radille, jotka ois kohtuu hintaset, hiljaset mutta tuottas kohtuu hyvin painetta. Ei tarvi välttämättä olla RGB valaistuksia. :cigar2:

Minulla on noita 4 kpl käytössä ja hoitavat hommansa loistavasti. Ovat hiljaiset ja täyttävät tehtävänsä varsin vakuuttavasti ja eleettömästi. Hintaa 5 kpl lootalle jäi 29.90€ joten hintakin oli mitä mainioin. Ehdottomasti suosittelen!
 
Minulla on noita 4 kpl käytössä ja hoitavat hommansa loistavasti. Ovat hiljaiset ja täyttävät tehtävänsä varsin vakuuttavasti ja eleettömästi. Hintaa 5 kpl lootalle jäi 29.90€ joten hintakin oli mitä mainioin. Ehdottomasti suosittelen!
Kiitos vastauksesta. Tuota "Arctic Cooling P12 PWM PST CO" näytetään myyvän vain 1kpl kerrallaan 9,90€ / kpl, eli sulla on varmaan sitten tuo 5kpl paketti noita Arctic Cooling P12 PWM PST -tuulettimia. Mikähän lie ero noilla kahdella on (non CO ja CO-mallit). Speksit ainakin näyttää hyvin pitkälle täysin samalta ainakin Jimmsin tiedoissa. :confused:

Mutta kuulostaa asialliselta, täytyy ehkä laittaa testiin kun muutaman tuulettimen tarvisi vielä.
 
Kiitos vastauksesta. Tuota "Arctic Cooling P12 PWM PST CO" näytetään myyvän vain 1kpl kerrallaan 9,90€ / kpl, eli sulla on varmaan sitten tuo 5kpl paketti noita Arctic Cooling P12 PWM PST -tuulettimia. Mikähän lie ero noilla kahdella on (non CO ja CO-mallit). Speksit ainakin näyttää hyvin pitkälle täysin samalta ainakin Jimmsin tiedoissa. :confused:

Mutta kuulostaa asialliselta, täytyy ehkä laittaa testiin kun muutaman tuulettimen tarvisi vielä.

Niinpäs onkin joo CO... Valmistajan sivuilla sanotaan, että kyseessä on Continuous Operation -malli, jossa on Jaappanialaiset tuplakuulalaakeroinnit. Ovat siis eri malli kuin minulla, mutta muutoin speksien pitäisi olla aika lähellä.
 
Onko sitä kellään kokemusta noista ARCTIC P12 PWM PST CO rupelleista radi käytössä? Ainakin paljon noita täällä suositellaan koteloon. Miten pärjäävät kalliimpia vastaan (Noctua, Corsair jne)?

Edit: Voi myös suositella 120mm ropelleja radille, jotka ois kohtuu hintaset, hiljaset mutta tuottas kohtuu hyvin painetta. Ei tarvi välttämättä olla RGB valaistuksia. :cigar2:
Hyvin toimii ainakin itellä, hintaan nähden varmaan parhaat ropellit mitä löytyy. Ainut huono puoli omassa käytössä on toi spiraalin muotoiset moottorin kiinnitys muovit jotka omassa setupissa aiheuuttaa tietyillä kierroksilla vihellystä muistuttavaa vittumaista ääntä ilman liikkuessa kotelopellin ja radin läpi.
 
Niinpäs onkin joo CO... Valmistajan sivuilla sanotaan, että kyseessä on Continuous Operation -malli, jossa on Jaappanialaiset tuplakuulalaakeroinnit. Ovat siis eri malli kuin minulla, mutta muutoin speksien pitäisi olla aika lähellä.

Hyvin toimii ainakin itellä, hintaan nähden varmaan parhaat ropellit mitä löytyy. Ainut huono puoli omassa käytössä on toi spiraalin muotoiset moottorin kiinnitys muovit jotka omassa setupissa aiheuuttaa tietyillä kierroksilla vihellystä muistuttavaa vittumaista ääntä ilman liikkuessa kotelopellin ja radin läpi.
Jees, täytyy laittaa noita perus non-co malleja testaukseen. Ei tuo ehkä budjettia kaada, jos 37€ saa 6kpl tuulettimia.:vihellys:

Kiitokset vastauksista! :tup:
 


Kun tossa vertaa nyt tätä kiinanpumppua ja EK SPC:tä ni ainaki yks pumpun suunnittelun kannalta oleellinen asia näyttäs tosta EK:n tekeleestä puuttuvan, eli painepuolelle hiljalleen avautuva vesitie. Tossa kiinanpumpussa ainakin tiivisteura sen saa aikaan. Onko mahdollista, että EK ei ole tajunnut kyseistä kammiomuotoilua tehdä? Tämä nyt tuli mieleen kun nyt muutenkin työn puolesta tulee pumppujen kanssa olemaan tekemisissä ja yhtään keskipakoista pumppua ilman tuollaista muotoilua ei varmaan ole tullut vastaan. Parantaa siis pumpun virtaamaa.

EDIT: Nii eihän nyt EK varmaan tota härveliä itse rakenna, mutta silti ainakin luulisi tietävän, mitä alihankkijalta tilaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jollain hyvää argumenttia miksi tuollainen ei olisi ihan ok ostos tulevalle Zen2 kokoonpanolle? Revikoista olen katsonut että asennus hieman ehkä vaivalloinen mutta toisaalta sillä asialla ei ole minulle merkitystä.

Phanteks Glacier C350a, CPU-vesiblokki - 84,90€

Pitäisi joku rgb ominaisuuksilla varustettu blokki ostaa ennen kun uudet zenit saapuvat kaupan hyllylle.. Järkevät vaihtoehdot perusteluineen tietysti tervetulleita.
 
Jos ulkonäön takia ostaisin, niin ite kallistuisin tähän varmaankin.
aliexpress linkki

Itellä perus barrow kulmikas blokki ollut ja ihan tyytyväinen muutaman kympin hintaan nähden. RGB siinäkin, mutta taitaa olla piuhat irti.
 
Kun tossa vertaa nyt tätä kiinanpumppua ja EK SPC:tä ni ainaki yks pumpun suunnittelun kannalta oleellinen asia näyttäs tosta EK:n tekeleestä puuttuvan, eli painepuolelle hiljalleen avautuva vesitie. Tossa kiinanpumpussa ainakin tiivisteura sen saa aikaan. Onko mahdollista, että EK ei ole tajunnut kyseistä kammiomuotoilua tehdä? Tämä nyt tuli mieleen kun nyt muutenkin työn puolesta tulee pumppujen kanssa olemaan tekemisissä ja yhtään keskipakoista pumppua ilman tuollaista muotoilua ei varmaan ole tullut vastaan. Parantaa siis pumpun virtaamaa.

EDIT: Nii eihän nyt EK varmaan tota härveliä itse rakenna, mutta silti ainakin luulisi tietävän, mitä alihankkijalta tilaa.

SPC pumpustakin löytyy tuo simpukka, se on vaan kannessa eikä pumpussa. Myös DDC ja D5 pumpuissa on pyöreät o-renkaat ja simpukka löytyy pumpun kannesta. Tuo kiinalaisen kansi näyttäs kuvissa olevan sen verran ontoksi valettu materiaalisäästön syistä, että muunlainen o-rengas ura ei toimisi, toisin kuin SPC, DDC ja D5 puimpuista usein käytetyt koneistetut polyasetaali kannet.

Edit: Niin ja jäi mainitsemasta, että symmetrisen uran ansiosta pumppun voit asentaa mihin suuntaan tahansa, eli kyljestä tulevat johdot saat juuri sinne minne haluat.
 
SPC pumpustakin löytyy tuo simpukka, se on vaan kannessa eikä pumpussa. Myös DDC ja D5 pumpuissa on pyöreät o-renkaat ja simpukka löytyy pumpun kannesta. Tuo kiinalaisen kansi näyttäs kuvissa olevan sen verran ontoksi valettu materiaalisäästön syistä, että muunlainen o-rengas ura ei toimisi, toisin kuin SPC, DDC ja D5 puimpuista usein käytetyt koneistetut polyasetaali kannet.

Edit: Niin ja jäi mainitsemasta, että symmetrisen uran ansiosta pumppun voit asentaa mihin suuntaan tahansa, eli kyljestä tulevat johdot saat juuri sinne minne haluat.

upload_2019-5-28_13-22-39.png upload_2019-5-28_13-23-15.pngupload_2019-5-28_13-25-53.png

Minusta näyttää, ettei tässä olisi kyllä mitään simpukkaa. Voihan se, olla että sen profiili on vain muutaman millin jota ei silmällä kuvasta erota. Tuo kannen kääntö on ihan hyvä plussapuoli jossain buildeissa.

upload_2019-5-28_13-40-19.png

D5 kannessa näyttäs olevan ihan selkeesti havaittava profiili, jopa tässä vanhassa.
 
Viimeksi muokattu:
Akryylissä on kyllä se hyvä puoli, että jet plate on näkyvissä, eikä puhdistustarvetta tarvi arpoa, vaan kurkistelu riittää.
POM ja metalli on toki materiaalina parempia, mutta siltä osin käytettävyys on kyllä huonompi.
Varsinkin uuden loopin kanssa kun metallisilppua irtoaa kierteistä yms. vaikka vehkeet kunnolla pesisikin.

Itse aion kyllä pyörittää teräsvillaa kaikissa metallikierteissä jatkossa. Pari kertaa jouduin tuolta cpu blokista siivoamaan metallilastut(tai maali) pois.
 
Viimeksi muokattu:
Nonni, nyt on kiinan 120x30radi, liittimet, säiliö, pumppu ja blokit kii ja vuototestissä ja ilmauksessa. Laitetaan tuloksia lämmöistä sit ku saan systeemit käyntiin kunnolla. Eli nyt loopissa 240x45 x-flox+120x30 normi jäähdyttämäs 2600k:ta ja 2060:aa. Ilmat sisään radien läpi ja ylhäältä puhaltaa ulos. Alle 200€ looppi kyseessä.

Kyseessä siis halvat ebay roinat eikä byskit/barrowit.

IMG_20190522_180617.jpg IMG_20190522_180628.jpg

EDIT: Tässä vielä kaikki roinat laskettuna

upload_2019-5-23_8-43-3.png

Mikä ratkaisu siulla muuten jäähdyttää näyttiksen muistit ja virransyötön? Tuo universaali blokki kun ei taida hoitaa kuin itse gpu-piirin jäähdytyksen?
 
Mikä ratkaisu siulla muuten jäähdyttää näyttiksen muistit ja virransyötön? Tuo universaali blokki kun ei taida hoitaa kuin itse gpu-piirin jäähdytyksen?

Joo tässä mulle ilmeni pieni dilemma. Mulla on jostain jääny yli pieniä siilejä, mitä liimailin lämpöteipilla kiinni VRM komponentteihin ja muisteihin. Nyt oon kuitenkin huomannu, että jos nostan power limittiä, niin kortti ei ole vakaa. Yllättävän lämpösenä käyvät. Lisäsin tohon eturadin sisäpuolelle extratuulettimen joka puhaltaa näyttikselle paremmin.

Full cover blokki kiinasta on jo toimituksessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Nude-cnc:ltä väliaikatietoja, onhan tuota kikkaretta jo odotettu.


Thank you for your email. We very much appreciate your patience.
Yes, unfortunately, we do have some delays in production. I don't know how much of our story do you know, but you can read all about the product development and updates here:

Ncore V1-naked die cooling waterblock, designed by NUDEcnc

We are at the final stage of machine building, testing and setting for the production, which I hope will start next month.
We are trying our best to get things going ASAP
Kind regards

Arek
 
Oma soft tuubing looppi alkaa olemaan nesteitä vaille valmis. Vielä muutama uros-uros liitin tulossa postissa, että saa tuon tyhjennysventtiilin kiinni vielä. Tämä on itselleni ensimmäinen looppi mitä rakennan ja täytyy sanoa että kyllä tähän aikaa on saanut poltettua kun pikku hiljaa on vapaapäivinä väkertänyt. Kaikki on pitänyt sovittaa kokeilun ja erehdyksen kautta. Tuon tyhjennysventtiilin olisin halunnut alunperin tuonne pumpun alle radiin kiinni, mutta tila loppui kesken. Kaippa se kuitenkin tyhjää parempi on tuossakin pumpussa kiinni. Veden kulkureitti poikkeaa ehkä hieman normaalista, mutta olen kyllä nähnyt paljon looppeja näinkin eli pumppu/res->GPU->Katto radi->CPU->sivuradi->pumppu/res. Olen siinä uskossa, että tuolla suunnalla ei pitäisi olla hirveästi merkitystä kuitenkaan?

Tuulettimia on pirusti kyllä, mutta tarkoitus on ajaa kaikkia niin pienillä kierroksilla kuin mahdollista. Kattoradissa ja takakammiossa on noita ARCTIC P12 PWM PST -ropelleja ja muualla Thermaltaken Riing 12 TT premium editionit jotka on lähinnä ulkonäön puolesta. Radeina on 2 ohutta 360mm radia: Alphacool NexXxoS ST30 360 (sivukammiossa) ja HWLabs Nemesis 360GTS (katossa). Tuo Alphacooli on kyllä ihan maksimi mitä tuonne sivukammioon mahtuu tuonne takapaneelin puolelle. Pumppuna toimii EK-XRES 140 Revo D5 PWM ja CPU-blokki on EK-Supremacy EVO. Nesteiksi tulee akkuvesi+ kirkas EK Cryofuel.

Saapa nähdä kunhan nesteet saa sisälle että mistä se alkaa vesi lentämään. :nb::beye:
IMG_20190531_120524__01.jpg IMG_20190531_120441__01.jpg
 
Oma soft tuubing looppi alkaa olemaan nesteitä vaille valmis. Vielä muutama uros-uros liitin tulossa postissa, että saa tuon tyhjennysventtiilin kiinni vielä. Tämä on itselleni ensimmäinen looppi mitä rakennan ja täytyy sanoa että kyllä tähän aikaa on saanut poltettua kun pikku hiljaa on vapaapäivinä väkertänyt. Kaikki on pitänyt sovittaa kokeilun ja erehdyksen kautta. Tuon tyhjennysventtiilin olisin halunnut alunperin tuonne pumpun alle radiin kiinni, mutta tila loppui kesken. Kaippa se kuitenkin tyhjää parempi on tuossakin pumpussa kiinni. Veden kulkureitti poikkeaa ehkä hieman normaalista, mutta olen kyllä nähnyt paljon looppeja näinkin eli pumppu/res->GPU->Katto radi->CPU->sivuradi->pumppu/res. Olen siinä uskossa, että tuolla suunnalla ei pitäisi olla hirveästi merkitystä kuitenkaan?

Tuulettimia on pirusti kyllä, mutta tarkoitus on ajaa kaikkia niin pienillä kierroksilla kuin mahdollista. Kattoradissa ja takakammiossa on noita ARCTIC P12 PWM PST -ropelleja ja muualla Thermaltaken Riing 12 TT premium editionit jotka on lähinnä ulkonäön puolesta. Radeina on 2 ohutta 360mm radia: Alphacool NexXxoS ST30 360 (sivukammiossa) ja HWLabs Nemesis 360GTS (katossa). Tuo Alphacooli on kyllä ihan maksimi mitä tuonne sivukammioon mahtuu tuonne takapaneelin puolelle. Pumppuna toimii EK-XRES 140 Revo D5 PWM ja CPU-blokki on EK-Supremacy EVO. Nesteiksi tulee akkuvesi+ kirkas EK Cryofuel.

Saapa nähdä kunhan nesteet saa sisälle että mistä se alkaa vesi lentämään. :nb::beye:
IMG_20190531_120524__01.jpg IMG_20190531_120441__01.jpg

Katoinkos mää oikein et sul on sivussa se alphacoolin 360 push pullina? Jos setuppiin tulee anturi vedelle niin ilmotteles mimmosia lämpöjä pukkaa rasituksessa
 
Katoinkos mää oikein et sul on sivussa se alphacoolin 360 push pullina? Jos setuppiin tulee anturi vedelle niin ilmotteles mimmosia lämpöjä pukkaa rasituksessa
Joo push-pullina on tuo sivukammion alphacooli ja Nemesis on pelkkä push katossa. Ei ole erillistä veden lämpöanturia valitettavasti loopissa ainakaan tässä kokoonpanossa. :beye:

Pikkusen tuli vielä hiottua reittejä ja letkujen pituuksia loopista ainakin omaan mieleen paremmaksi ja tyhjennysventtiili löysi myös paremman paikan. Maanantaina toivottavasti viimeiset liittimet tulis niin sais homman kasaan.
 
Joo push-pullina on tuo sivukammion alphacooli ja Nemesis on pelkkä push katossa. Ei ole erillistä veden lämpöanturia valitettavasti loopissa ainakaan tässä kokoonpanossa. :beye:

Pikkusen tuli vielä hiottua reittejä ja letkujen pituuksia loopista ainakin omaan mieleen paremmaksi ja tyhjennysventtiili löysi myös paremman paikan. Maanantaina toivottavasti viimeiset liittimet tulis niin sais homman kasaan.
jos nyt satuin katsomaan oikein että sivulta hönkii sisään ja katosta ulos niin kannattais ehkä kääntää ropelit sivuradista, pienillä kierroksilla pitäis riittää jos alaalta tulee sisään ja sivusta ja katosta ulos
 
jos nyt satuin katsomaan oikein että sivulta hönkii sisään ja katosta ulos niin kannattais ehkä kääntää ropelit sivuradista, pienillä kierroksilla pitäis riittää jos alaalta tulee sisään ja sivusta ja katosta ulos
Nuo tuulettimet vielä vähän hakee paikkaansa. Aikasemmin AIO:n kanssa samalla kotelolla tällä tuuletin setupilla sai parhaat lämmöt kokonaisvaltaisesti niin sen takia alotellaan kokeilu tällä. Helppohan nuo on sitten kääntää tarvittaessa. :tup:

Onko muilla Dynamicin omistajilla havaintoja tästä?
 
Nuo tuulettimet vielä vähän hakee paikkaansa. Aikasemmin AIO:n kanssa samalla kotelolla tällä tuuletin setupilla sai parhaat lämmöt kokonaisvaltaisesti niin sen takia alotellaan kokeilu tällä. Helppohan nuo on sitten kääntää tarvittaessa. :tup:

Onko muilla Dynamicin omistajilla havaintoja tästä?
minulla siis itsellä saman kotelon air versio ja karvan verran huomasin eroa siinä että puhaltaako toinen radi toiselle radille lämmintä vai saako molemmat viileää
 
Uusi looppi uudessa kopassa kasassa ja heti vesien lisäyksestä pientä vihreää hippua veden seassa :(
Uusia osia siis molemmat radit jotka huuhdeltu hyvin, säiliö, pumppu/toppi ja letkut toki. Ennestään cpu ja gpu blokit ja liittimet, joissa ei näkynyt mitään edellisen ajon jäljiltä.
Vetenä akkuvettä.
Kai on sitten jonnekkin jäänyt jotain, mitä en nyt oikein ymmärrä, harmi jos joutuu just kasatun loopin purkamaan :(

E771FF69-EDFB-499D-8400-49A084492435.jpeg
 
Uusi looppi uudessa kopassa kasassa ja heti vesien lisäyksestä pientä vihreää hippua veden seassa :(
Uusia osia siis molemmat radit jotka huuhdeltu hyvin, säiliö, pumppu/toppi ja letkut toki. Ennestään cpu ja gpu blokit ja liittimet, joissa ei näkynyt mitään edellisen ajon jäljiltä.
Vetenä akkuvettä.
Kai on sitten jonnekkin jäänyt jotain, mitä en nyt oikein ymmärrä, harmi jos joutuu just kasatun loopin purkamaan :(

E771FF69-EDFB-499D-8400-49A084492435.jpeg
Jos saat nesteitä vaihdeltua helposti niin lyö akkuvettä looppiin ja ajat hetken aikaan -> tyhjennys ja uudet kiertoon. Tuota muutaman kerran niin kyllä sieltä pitäisi suurinosa lähteä.
 
Tätä aloinkin tekemään, koko loopin tyhjennys ei kaikista helpointa ole, mutta pikkuhiljaa pystyy vesiä vaihtamaan kun säiliötä kerrallaan tyhjentää ja täyttää takaisin ja kierrättää hetken.

Edit. Ainakin 3L ajoin akkuvettä läpi ja ei loppunut hippuset, mistä ihmeestä sitä nyt tulee..
Noh, täytyy huomenna töistä kattoa löytyiskö sellaista kara-liitintä että sais keittiön vesihanasta vettä suoraan kiertoon, kun siinä on se "21"mm kierre..
 
Viimeksi muokattu:
... paitsi että se kraanan pään ”suodattimen” kierre on yleensä m22x1 naaras. Saattaa siihenkin toki löytää jotain karaliitintä biltemasta.
 
... paitsi että se kraanan pään ”suodattimen” kierre on yleensä m22x1 naaras. Saattaa siihenkin toki löytää jotain karaliitintä biltemasta.

Juuri tätä tutkiskelin ja näyttäis joo olevan tuo m22 kierre hanassa :bored:
 
Eiks siihe vaa letku venyttää päälle ja letkuklemmaril kiinni. Ei sen nyt varmaa täyttä vedenpainetta lasketa. Oisko muuten esim vessan bideekahvan liitin vähä standardimpi, G 1/2" liitos yleensä niissä. Siihe perää 1/2-1/4 uk/sk muunto
 
Eiks siihe vaa letku venyttää päälle ja letkuklemmaril kiinni. Ei sen nyt varmaa täyttä vedenpainetta lasketa. Oisko muuten esim vessan bideekahvan liitin vähä standardimpi, G 1/2" liitos yleensä niissä. Siihe perää 1/2-1/4 uk/sk muunto

Ainakaan itsellä ei sellaista letkua ole mikä venyisi kraanan päälle, mutta en vielä ole sopivaa liitintä löytänyt tai oikein tiedä miten muuntelisi, mutta jos ei kohtuu helpolla tän päivän aikana löydy tms, niin sit vaan puran loopin ja putsaan huolella :hmm:

Tosin jos joku tietää mikä tuohon 22m kraanan päähän käy ja tai mistä löytyy saa toki kertoa :D
 
Viimeksi muokattu:
Ainakaan itsellä ei sellaista letkua ole mikä venyisi kraanan päälle, mutta en vielä ole sopivaa liitintä löytänyt tai oikein tiedä miten muuntelisi, mutta jos ei kohtuu helpolla tän päivän aikana löydy tms, niin sit vaan puran loopin ja putsaan huolella :hmm:

Tosin jos joku tietää mikä tuohon 22m kraanan päähän käy ja tai mistä löytyy saa toki kertoa :D

Muunnosnippa kromattu 1/2" uk - M22x1 sk | STARKin verkkokauppa

Tommosella pitäs päästä ainaki puolen tuuman ulkokierteeseen, josta voi sit sopivilla osilla jatkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyl tommosen varmaa jostain k-raudasta tms kans löytää, en jaksa selata läpi täs enempää.
 
Juu kyllä tuohon jo luulisi jonkunlaisen letkun saavan vedettyä ylle, viimeistään sitten jos ostaa motonetistä sopivan pätkän letkua ja karan tuolle 1/4" kierteelle myös.
 
Uusi looppi uudessa kopassa kasassa ja heti vesien lisäyksestä pientä vihreää hippua veden seassa :(
Uusia osia siis molemmat radit jotka huuhdeltu hyvin, säiliö, pumppu/toppi ja letkut toki. Ennestään cpu ja gpu blokit ja liittimet, joissa ei näkynyt mitään edellisen ajon jäljiltä.
Vetenä akkuvettä.
Kai on sitten jonnekkin jäänyt jotain, mitä en nyt oikein ymmärrä, harmi jos joutuu just kasatun loopin purkamaan :(

E771FF69-EDFB-499D-8400-49A084492435.jpeg

Juuri tuossa huuhtelin omia uusia osia ja EK Coolstream CE 280 jäähdyttimestä tuli samalaista vihreää hippua vaikka kuinka paljon huuhteli. Laskin kuumaa vettä hanasta jäähdyttimen läpi ja varmaan ainakin 20 kertaa täytin kuumalla vedellä ja ravistelin. Jokaisella kerralla tuli vihreää hippua radin sisältä. En tiedä saako tuota mitenkään täysin puhtaaksi...

Sitten taas tuo toinen EK Coolstream SE 280 oli melkein puhdas heti alkuunsa. Riitti kun ensin huuhteli hanan kanssa ja sitten pari kertaa täytti ja ravisteli niin ei tullut enää mitään sieltä...
 
Juuri tuossa huuhtelin omia uusia osia ja EK Coolstream CE 280 jäähdyttimestä tuli samalaista vihreää hippua vaikka kuinka paljon huuhteli. Laskin kuumaa vettä hanasta jäähdyttimen läpi ja varmaan ainakin 20 kertaa täytin kuumalla vedellä ja ravistelin. Jokaisella kerralla tuli vihreää hippua radin sisältä. En tiedä saako tuota mitenkään täysin puhtaaksi...

Sitten taas tuo toinen EK Coolstream SE 280 oli melkein puhdas heti alkuunsa. Riitti kun ensin huuhteli hanan kanssa ja sitten pari kertaa täytti ja ravisteli niin ei tullut enää mitään sieltä...

Ahaa, en kyllä huomannut radeja huuhdellessa että olisi tuollaista hippua tullut ulos, on kyl aika pientä ja hienoa.
Radit HWlabs gts ja Phobyan g-changer.
Erikoista jos ei meinaa edes loppua
 
Mä olen nyt 3pvä tätä ketjua lukenut ja luin kaikki 175 sivua mutta silti onnistuin saamaan kysymyksen aikaan! :dead:

No nyt on lopputulemana tilattu kasa kovia putkia, liittimiä ja kenno ja siis vain pumppu ja säiliö puuttuu mistä päästään itse kysymykseen, tälläistä katsonut missä tulisi mahdollisimman paljon samassa paketissa mutta tekeekö tuollaisella mitään? Lähinnä se että jos toi pumppu hajoaa niin pitääkö koko roska ostaa uusi vai saako tuohon pelkkää pumppua ja riittääkö toi jos nyt aluksi laitan prossun vedelle ja myöhemmin sitten vielä näytönohjaimen?
 
Mä olen nyt 3pvä tätä ketjua lukenut ja luin kaikki 175 sivua mutta silti onnistuin saamaan kysymyksen aikaan! :dead:

No nyt on lopputulemana tilattu kasa kovia putkia, liittimiä ja kenno ja siis vain pumppu ja säiliö puuttuu mistä päästään itse kysymykseen, tälläistä katsonut missä tulisi mahdollisimman paljon samassa paketissa mutta tekeekö tuollaisella mitään? Lähinnä se että jos toi pumppu hajoaa niin pitääkö koko roska ostaa uusi vai saako tuohon pelkkää pumppua ja riittääkö toi jos nyt aluksi laitan prossun vedelle ja myöhemmin sitten vielä näytönohjaimen?

Linkkaamasi kombo sisältää 17W DDC pumpun, huomio ero D5een. Tuolla hinnalla ottaisin paremman (D5) esim. minkä @bahis linkkasi. Toki jos estetiikka edellä mennään niin sitten se mikä silmää miellyttää. :tup:
 
Riittää DDC prossulle ja näyttikselle. Pumpun voi vaihtaa myös tohon olettaen et kierteet pysyy kunnossa tossa plexihärpäkkeessä.
 
DDC riittää mainiosti, paskaa puhuu jos muuta väittää.

Minulla täältä ostettu Alphacoolin Eisstation DDC combo, kierrossa 360+240+cpu+gpu. Idlessä pumppu pyörii 30%, rasituksessa 40%, ja ei ole minkäänlaisia veden- tai komponenttien lämpöongelmaa, päinvastoin. Noilla pumpun pyörimisnopeuksilla pumppu on ainakin, jollei äänetön, niin sen verran vähä-ääninen ettei se kuulu tuuletinarsenaalin ilmansiirrosta johtuvan äänen ylitse. (Painotan nyt että kokoonpanoni on suhteellisen hiljainen käytettyjen tuulettimien ja niiden melko pienen pyörimisnopeuden johdosta)

Jos haluat suurempia virtausnopeuksia äänettömämmin, osta D5. Suuremmilla nopeuksilla DDC pumput pitää melkosta räikkää.
 
Viimeksi muokattu:
DDC riittää mainiosti, paskaa puhuu jos muuta väittää.

Minulla täältä ostettu Alphacoolin Eisstation DDC combo, kierrossa 360+240+cpu+gpu. Idlessä pumppu pyörii 30%, rasituksessa 40%, ja ei ole minkäänlaisia veden- tai komponenttien lämpöongelmaa, päinvastoin. Noilla pumpun pyörimisnopeuksilla pumppu on ainakin, jollei äänetön, niin sen verran vähä-ääninen ettei se kuulu tuuletinarsenaalin ilmansiirrosta johtuvan äänen ylitse. (Painotan nyt että kokoonpanoni on suhteellisen hiljainen käytettyjen tuulettimien ja niiden melko pienen pyörimisnopeuden johdosta)

Jos haluat suurempia virtausnopeuksia äänettömämmin, osta D5. Suuremmilla nopeuksilla DDC pumput pitää melkosta räikkää.

Ei ole tainnut kukaan pumpun riittävyydestä sanoa mitään? Kestävyys, äänekkyys ja tulevaisuuden tarve oli minulla mielessä.

Oman D5n kun hankin joulukuussa 2015 niin olin ihan ummikko ekaa looppia kasatessani. Jos olisin tuolloin ostanut DDCn, niin pumppukaupoille olisin joutunut, sen verran nälkä kasvoi syödessä. Pumppu kumminkin kiertää useamman kokoonpanon läpi, se kannattaa pitää mielessä. Sama D5 muuten pyörii tälläkin hetkellä 16 tuntia päivässä 320 päivää vuodessa, säännöllinen putsaus ja huolto auttaneet asiassa.
 
Kyllä mä vähän nyt kallistun tuohon mun linkkaaman Aliexpressin DDC-pumppuun ihan ulkonäkösyistä, toki täytyy nyt eka mittailla että se varmasti mahtuu siihen mihin sitä suunnittelin ja että ne putketkin vielä jotenkin mahtuu vetämään nätisti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 470
Viestejä
4 497 476
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom