Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Ei ole alumiinia blokki. Fractalin sivuilta:

"Coldplate material: Copper"

EDIT:

Tollasia oon nyt alustavasti keräyilly pumpun ja liittimien osalta

Capture.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Kysyin kotelovalinnasta siksi että olisi mahdollisimman helppo ekalla kerralla saada kaikki kamat sisään ja olisi tilaa tehdä se, eli kotelosuosituksia järkevillä hinnoilla saa antaa.
 
DSCF2705.JPG


Sitten omaan projektiini liittyen... 3mm heatpipe, joka on litistetty ja vedetään 3-way adaptereilla kiertoon kiinni... Paska idea, hyvin paska, vai paskin? :D
 
Ups kuski kävi tiputtamassa just aquatuningin paketit. 20.3 tein tilaukset illalla joten mielestäni tuli kiitettävän nopeasti.
 
Mitä nestettä käytätte? Nyt uudessakin loopissa alkaa kolmen viikon käytön jälkeen näkyä vihreätä build uppia CPU blokissa ja nestesäiliön pinnalla. Oon siis käyttänyt akkuvettä ja EK CyoFuelia. Tässä vielä pari kuvaa, kaks ekaa uudesta loopista ja kolmas vanhasta. Imgur
gunk 4.png

gunk 3.png

nZpqn2z.jpg

Mitkä letkut käytössä, ettei olisi plasterisea letkuista?
 
EK-DuraClear 9,5/12,7mm 3M RETAIL – EK Webshop

Tommosta. Vanhassa loopissa oli tota samaa ja ne ainakan ajan myötä kellertyi eli sikäli voit varmaankin olla oikeassa. CPU blokkiin oli kertynyt ihan samanlaista töhnää kuin nyt. Vika siis letkuissa? Mitä tilalle?

Ei ole kyseisestä letkusta kokemusta, mutta lukeman perusteella ei missään nimessä noin nopeasti pitäisi tapahtua mitään. Vaihda kovaputkiin, niin ei tartte tapella plasterisen kanssa. ;)
 
Tuossahan se ylempänä mainittiin eli "Oon siis käyttänyt akkuvettä ja EK CyoFuelia".
Voisi toki lukea aina ketjua pitemmällekin, kuin yhden viestin. :beye:
Ei tuo kylläm missään väärin ole normaalia. Cryofuelia itsellänikin, eikä mitään värjäymää tms. ole tullut. Eihän tuossa ole päässyt käymään jotain kupariblokki + alumiini osien yhdistelmää?
 
Mitä nestettä käytätte? Nyt uudessakin loopissa alkaa kolmen viikon käytön jälkeen näkyä vihreätä build uppia CPU blokissa ja nestesäiliön pinnalla. Oon siis käyttänyt akkuvettä ja EK CyoFuelia. Tässä vielä pari kuvaa, kaks ekaa uudesta loopista ja kolmas vanhasta. Imgur

No heitetään soppaan mukaan omakin teoria :D
Tuo vihreä sävy viittaisi kupariin. Akkuvesi on siittä inhottava litku, että se on ns. liian puhdasta. Akkuvesi on ionivapaata ja haluaa saada itsellensä takaisin ioneita, jotta se pääsee takaisin tasapainoon ja kupari ionit sille kelpaa varsin hyvin. Kun tämä litku sitten on kyllästänyt itsensä kuparilla ja se pääsee tekemisiin muiden metallien kanssa, seurauksena on galvaaninen korroosio. Eli johtopäätöksenä ehkä cryofuel tiivistettä liian vähän tai loopissa muutakin metallia kun kuparia, nikkeliä ja rosteria?

Tämä teoria perustuu omaan kokemukseen. Omassa loopissa oli aluksi EK:n premixi, joka rupesi muodostamaan jotain ihme sakkaa muutaman kuukauden kuluttua. Laiskuuksissani en jaksanut avata looppia, vaan huuhtelin sen hyvin akkuvedellä. Tämän jälkeen pistin looppiin mayhemsin jotain levänpoistoo ja akkuvettä. Ja siittä taas kuukauden kahden päästä iski isompi katastrofi ja looppi oli ihan tukossa. Avasin kaikki blokit ja CPU blokki oli ihan tukossa juuri tuollaista vihreää töhnää. Lisäksi CPU blokin kultaus oli syöpynyt pois useasta kohtaan. Omalla kohdalla vikana oli tuo loopissa oleva kulta mikä ei tykännyt kuparilla kyllästetystä vedestä. Tämän takia en itse ainakaan koske akkuveteen enään pitkällä tikullakaan. Liitteenä kuva eläkkeelle päässeestä CPU blokin pohjasta.

CPUblokki.jpg
 
Mitä litkua käytit seassa? Ainakaan itselläni ei yli 1½v aikana tullut mitään värjääntymiä.

No heitetään soppaan mukaan omakin teoria :D
Tuo vihreä sävy viittaisi kupariin. Akkuvesi on siittä inhottava litku, että se on ns. liian puhdasta. Akkuvesi on ionivapaata ja haluaa saada itsellensä takaisin ioneita, jotta se pääsee takaisin tasapainoon ja kupari ionit sille kelpaa varsin hyvin. Kun tämä litku sitten on kyllästänyt itsensä kuparilla ja se pääsee tekemisiin muiden metallien kanssa, seurauksena on galvaaninen korroosio. Eli johtopäätöksenä ehkä cryofuel tiivistettä liian vähän tai loopissa muutakin metallia kun kuparia, nikkeliä ja rosteria?

Tämä teoria perustuu omaan kokemukseen. Omassa loopissa oli aluksi EK:n premixi, joka rupesi muodostamaan jotain ihme sakkaa muutaman kuukauden kuluttua. Laiskuuksissani en jaksanut avata looppia, vaan huuhtelin sen hyvin akkuvedellä. Tämän jälkeen pistin looppiin mayhemsin jotain levänpoistoo ja akkuvettä. Ja siittä taas kuukauden kahden päästä iski isompi katastrofi ja looppi oli ihan tukossa. Avasin kaikki blokit ja CPU blokki oli ihan tukossa juuri tuollaista vihreää töhnää. Lisäksi CPU blokin kultaus oli syöpynyt pois useasta kohtaan. Omalla kohdalla vikana oli tuo loopissa oleva kulta mikä ei tykännyt kuparilla kyllästetystä vedestä. Tämän takia en itse ainakaan koske akkuveteen enään pitkällä tikullakaan. Liitteenä kuva eläkkeelle päässeestä CPU blokin pohjasta.

CPUblokki.jpg

Aika härskin näköinen. Aiempi looppi siis keräsi töhnää tuonne CPU-blokkiin vuoden aikana, mutta pinnoite oli kyllä ihan ehjä. Mulla on siis kokonaisuudessaan EK:n XE 360 kitti hilppeineen + Magicool G2 360mm kupariradi. Ainut mikä ei ole kuparia on MSI 1080Ti EK Sea Hawkin nikkelipinnotteinen GPU-blokki. Mietein että voiko vika olla tuossa deionisoidussa akkuvedessä, molemmilla kerroilla eri brändien akkuvettä vieläpä. Itsekin mietein, että vihreä väri viittaisi kuparin liukenemiseen.

Apteekista tislattua vettä ja siihen EK:n concentrate vai sitten ihan suoraan EK:n premixiä? Ei taida nää pehmeät letkut ja ainakaan akryylisäiliö kestää glykolia.
 
Kun olette tilanneet formulamod.com minkä postituksen olette valinneet ja mikä on nopein
 
Onko emolevyllä merkitystä että saako kaikki virtajohdot yms kiinni ettei jää jostain kiinni, itsellä AsRock b450 pro4. Varmaan tyhmä kysymys mutta kysympä pois ku en vastausta tiedä
 
Viimeksi muokattu:
Onko emolevyllä merkitystä että saako kaikki virtajohdot yms kiinni ettei jää jostain kiinni, itsellä AsRock b450 pro4
Mulla on Asuksen halpismalli z370-p, jossa ei ole juurikaan liitäntöjä. Pumppu on cpu_fan liittimessä, kahdessä chassis_fan liittimessä on yhteensä 8 tuuletinta y-liittimillä. Muita liittimiä ei ole ko. emossa (paitsi aio_pump joka ajaa kokoajan täysillä mitä siihen ikinä laittaakin). Itellä on nyt hakusessa uus emo, johon sais ainaki lämpötila-anturin kiinni että vois valvoa nesteen lämpöä. Sanoisin että sinun emo riittää kyllä custom looppiin vallan mainiosti, poislukien tuo ettei tuossakaan taida olla sitä lämpötila-anturin liitintä.

Edit: Virtajohdothan tulee sitten suoraan virtalähteeltä. Pumppu ja tuulettimien lisävirta on itellä molex-liittimillä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tilaatte aliexpressin kautta, niin muistakaa kysyä niitä postikulujen kohtuullistamista!
 
Laskeeko postien hinta paljonkin sillon

Suosittelen edelleen tilaamaan suoraan tuolta formulamodin omalta websivulta, itse tilasin aliexpressistä kun en tiennyt paremmin, ei tarttisi kikkailla näiden postikulujen kanssa silloin. Sain itse postikuluista alennusta $34,62

upload_2019-3-27_23-12-56.png


UTB88vTnFGrFXKJk43Ov761bnpXa7.png
 
IMG_20190327_225405.jpg

Alkaa oma looppi pikkuhiljaa rakentumaan :comp:
Ei mennyt ihan niinkuin suunnittelin, koska ei ollut sittenkään tilaa. Ois pitäny tuon 250ml eisbecherin tilalle ottaa 150ml niin olisi ollut enemmän tilaa radiaattoreille ja letkujen vedoille. Viikonloppuna pitäisi saada valmiiksi. Toivottavasti näyttää hyvältä ledit päällä :drool:
 
Kellään muulla mielipidettä, että noissa tulpissa pitäisi olla pyöriteltävä laatta, jossa toi kuvio? :)
 
"Kohta" pääsee rakentelemaan ensimmäistä looppia. Hain Verkkiksen alennuksista EKWB P240 kitin, Jimmsiltä tilaukseen lisäkilkkeitä että saa tyhjennysventtiilin. Vielä ajattelin 360 radin hankkia tuon 240 tilalle. Hitosti kalliimmaksi tuli kuin tarkoitus oli, mutta onpahan toivottavasti suoraan kunnon kamat eikä tarvitsisi opetella kantapään kautta.
 
Tämmönen tuli nyt väännettyä. Pikaliittimillä mahdollistettu koneen käyttäminen myös muualla.

Vielä tuuletin hubi pitäisi pakettimaatista hakea, jonka jälkeen testaillaan vaikutusta lämpöihin. Nyt kuitenkin jo huomasin, että pienemmillä kierrosluvuilla voi koneen sisäisiä tuulettimia pitää ja nesteen lämpö pysyi samana tai matalampana.

Edit. Csgo pelaillessa veden lämpötila laskin 34->29 nyt, kun tuulettimet pyörii n.400rpm ja idle lämpötila laski 29->27. Huoneilman ollessa noin 24,5 astetta.

DB589C21-6A31-49A6-9E8F-7B31AC74ABDA.jpeg 0C13416D-9FDA-4C45-83C5-34B4AFD22CA6.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttas, että tulee halvemmaks ku osista tehty....Ainakin noi CPU+GPU....pelkät GPU blokit maksaa 100$
 
[S]@Pesari[/S] mikä kehikko sulla on Novassa?

Nvm, löytyi jo :D sori tageista

Ei muuten sopinu suoraan. En tiiä ostinko väärän tai jotai. Jouduin vääntää pellit suoraks, että mahtui sisään.

Ostin siis tämän. Tuolla takapuolella on taitokset sisään päin. Ne väänsin suoraksi jokaiselta neljältä reunalta jonka jälkeen mahtui, mutta jäi melkon rumaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mitään ehdotusta mistä lähtä etsimään vikaa, kun meinaa loopin lämmöt olla kohtuu korkeat. 1080ti, välittämättä kelloista lämmöt pelisessioissa 54c. 7700k korkattuna @4.9 n.60c, voltit korkeat mutta alle riskirajan vielä, pitää tarkistaa kun koneelle pääsee. Prossun lämmöt ei sinänsä ongelma ole, näyttis vaan mietityttää, kun blokki puhdistettu ja tahnat uusittu ennenkuin koneeseen nakkasin kiinni. Liittimet, pumppu ja putket barrowia, blokit ek, radit ac 420x30 ja 280x30 sekä tuulettimet noctua nf-p14 reduxit. Tuulettimet tasaiset ~800rpm ja näyttiksen lämmöt eivät laske alle 50c vaikka pistäisi tuulettimet täysille (~1500rpm). Huoneen lämpötila 18-21c, edestä 280 sisään, katosta 420 ulos sekä takatuuletin tuo ilmaa sisäänpäin. Pumppu normaalisti 35%, nostamalla 75% saa n.1c alemmas lämpöjä.
 
Kontakti blokin ja ytimen välillä. Kyllä näyttiksen ytimen pitää työpöytäkäytössä liikkua nesteen lämpöjen kanssa samoissa lukemissa. Mahdollisesti liian paksut lämpötyynyt välissä?
 
Mitään ehdotusta mistä lähtä etsimään vikaa, kun meinaa loopin lämmöt olla kohtuu korkeat. 1080ti, välittämättä kelloista lämmöt pelisessioissa 54c. 7700k korkattuna @4.9 n.60c, voltit korkeat mutta alle riskirajan vielä, pitää tarkistaa kun koneelle pääsee. Prossun lämmöt ei sinänsä ongelma ole, näyttis vaan mietityttää, kun blokki puhdistettu ja tahnat uusittu ennenkuin koneeseen nakkasin kiinni. Liittimet, pumppu ja putket barrowia, blokit ek, radit ac 420x30 ja 280x30 sekä tuulettimet noctua nf-p14 reduxit. Tuulettimet tasaiset ~800rpm ja näyttiksen lämmöt eivät laske alle 50c vaikka pistäisi tuulettimet täysille (~1500rpm). Huoneen lämpötila 18-21c, edestä 280 sisään, katosta 420 ulos sekä takatuuletin tuo ilmaa sisäänpäin. Pumppu normaalisti 35%, nostamalla 75% saa n.1c alemmas lämpöjä.
Lihavoituna ongelma. Lämmität 420 radia 280 radin ilmalla. Kokeile kääntää 280 radin puhallus toisin päin. Onko nesteen lämmölle anturia?
E: Siis onko näyttiksen lämmöt myös idlenä ~50 astetta? Blokin kontaktissa saattaa olla jotain vikaa niin kuin @jultsu yllä ehdotti.
 
Unohtui tosiaan mainita että idlelämmöthän ovat nätisti siellä 24-26c paikkeilla, eli sen puoleen ei mitään ongelmaa. Lämpötyynyt hyvä huomio, mutta kontaktia kyllä ottanut kun tahna levinnyt normaalisti ytimelle. Tämä siis kun ensimmäisen kerran purin blokin.

Myöskin tuo testattu, tullut käytettyä kattoradia intakena. Huono idea komponenttien puolesta kerta 5x sisään > 1x ulos, eikä pahemmin vaikuttanut lämpöihin, muutoin kuin sisälämpötilojen nousulla. Tästä on tosin aikaa ja näyttiksenä oli 980ti, vaikka sama tdp nuissa taitaa olla. Nesteelle ei mittaria ole, täytyy käyttää koko looppi auki kun lomalle pääsee ja nakata anturi kiinni.

E: Tuossahan kanssa tulee ongelmaksi fysiikan lait kun katosta lähtee puskemaan kuumaa ilmaa alaspäin, joten vähän vaikeaksi menee ellei tosiaan eturadia käännä. Ilmavirtaus taas menee siinäkin vähän miten sattuu.

E2: Redditistä löytyi tuolle kokoonpanolle juttua jossa alunperin katosta sisään > edestä ulos, vaihdettiin katosta että edestä ulos tyyliin, paransi kuulemma huomattavasti lämpöjä. Onko tästä tyylistä kellään kokemusta, kun mitään virtausta ei periaatteessa ole vaan ilmahan vedetään jokaisesta mahdollisesta paikasta.
 
Viimeksi muokattu:
Unohtui tosiaan mainita että idlelämmöthän ovat nätisti siellä 24-26c paikkeilla, eli sen puoleen ei mitään ongelmaa. Lämpötyynyt hyvä huomio, mutta kontaktia kyllä ottanut kun tahna levinnyt normaalisti ytimelle. Tämä siis kun ensimmäisen kerran purin blokin.

Myöskin tuo testattu, tullut käytettyä kattoradia intakena. Huono idea komponenttien puolesta kerta 5x sisään > 1x ulos, eikä pahemmin vaikuttanut lämpöihin, muutoin kuin sisälämpötilojen nousulla. Tästä on tosin aikaa ja näyttiksenä oli 980ti, vaikka sama tdp nuissa taitaa olla. Nesteelle ei mittaria ole, täytyy käyttää koko looppi auki kun lomalle pääsee ja nakata anturi kiinni.

E: Tuossahan kanssa tulee ongelmaksi fysiikan lait kun katosta lähtee puskemaan kuumaa ilmaa alaspäin, joten vähän vaikeaksi menee ellei tosiaan eturadia käännä. Ilmavirtaus taas menee siinäkin vähän miten sattuu.

E2: Redditistä löytyi tuolle kokoonpanolle juttua jossa alunperin katosta sisään > edestä ulos, vaihdettiin katosta että edestä ulos tyyliin, paransi kuulemma huomattavasti lämpöjä. Onko tästä tyylistä kellään kokemusta, kun mitään virtausta ei periaatteessa ole vaan ilmahan vedetään jokaisesta mahdollisesta paikasta.
Ei noissa lämmössä mitään vikaa ole, yllättävän hyvät lämmöt noi on kun ottaa huomioon että lämmin ilma kiertää radilta toiselle. 30mm paksuilla radeilla lämmöt juuri siellä missä pitääkin, siksi tuulettimien nosto ei vaikuta jäähdytystehoon.
 
E: Tuossahan kanssa tulee ongelmaksi fysiikan lait

Ei tule. Pienessä matolaatikossa menee ilma just tasan tarkkaan siihen suuntaan mihin sitä aktiivisesti tuulettimilla työnnetään.

E2: Redditistä löytyi tuolle kokoonpanolle juttua jossa alunperin katosta sisään > edestä ulos, vaihdettiin katosta että edestä ulos tyyliin, paransi kuulemma huomattavasti lämpöjä. Onko tästä tyylistä kellään kokemusta, kun mitään virtausta ei periaatteessa ole vaan ilmahan vedetään jokaisesta mahdollisesta paikasta.

Pölyä saattaa kertyä alipaineiseen koteloon hieman eri tavalla kun korvausilma otetaan sieltä sisään josta se helpoiten sisään pääsee. Ei tuossa sen kummempia.
 
Joo ei mitää ongelmaa lämmintä ilmaa työntää suljetussa kammiossa ihan minne suuntaan tahansa.
 
Täytyy sanoa että ainakin säätömahdollisuuksien osalta voin todellakin suositella tätä speedfanin tilalle. Ohjelma ei tukenut tuuletinsäätöä silloin kun AM4 kantaan vaihdoin, joten ei ihme ettei tullut silloin vastaan vaikka kuinka haki.

Laitoin softan nyt testiin. Ohjaa pumppua ja radeja erikseen veden lämpöjen mukaan. Pumpun voisi toki laittaa CPU lämpöjen 30sec keskiarvon mukaan, jolloin äkillinen cpu kuorma nostaisi pumpun ylemmäs, jolloin se taas jäähtyisi ja säätö sahaisi ees taas... eli ei hyvä idea.

Kerron tänne jos/kun tulee ongelmia softan kanssa. Asuksen fanXpert lensi roskiin kun pari kertaa jumitti tuulettimet idle-nopeuteen vaikka lämmöt nousi rajojen yli. Katsotaan onko tässä softassa vastaavia bugeja.
ps. ML120 + ML140 tuulettimia ei edelleenkään saa sammumaan kokonaan. Minimi rpm 400 tietämillä. Nuo non-pro 140 tuularit pitää pientä runksutusta niin olisin halunnut ne sammuttaa, mutta ei voi mitään.

Edit:
Tuolla pystyy myös laittamaan "multiple controller". Sillä saa pumpun nousemaan veden mukaan, paitsi jos CPU tai GPU 10sec nousee tietyn arvon yli niin heittää täysille.
upload_2019-3-13_18-19-42.png

argus.png

Tämän (bugin) huomasin tuossa ohjelmassa kun palaat lepotilasta takaisin säädetyt pyörintä nopeudet jää voimaan 35 asteen mukaan eikä todellisen lämpötilan mukaan.
En tiiä onko tohon joku asetus miks näin tekee mut jos joku tietää niin kertokoon.

Edit. Joo palautuu takas kun käynnistää uusiks ohjelman.
 
argus.png

Tämän (bugin) huomasin tuossa ohjelmassa kun palaat lepotilasta takaisin säädetyt pyörintä nopeudet jää voimaan 35 asteen mukaan eikä todellisen lämpötilan mukaan.
En tiiä onko tohon joku asetus miks näin tekee mut jos joku tietää niin kertokoon.

Edit. Joo palautuu takas kun käynnistää uusiks ohjelman.
Itsellä on nyt muutamia kertoja käynyt niin että tuulettimet villiintyy, vaikkei lämpötiloissa ole mitään sanomista. Ihan siis työpöydällä tuularit pamauttaa lähes 100% asti.

upload_2019-3-30_16-57-12.png


upload_2019-3-30_16-57-18.png


Tuossa siis tuulettimet määritelty ohjautumaan 360 radin jälkeen olevasta lämpötilasta.
 
Itsellä on nyt muutamia kertoja käynyt niin että tuulettimet villiintyy, vaikkei lämpötiloissa ole mitään sanomista. Ihan siis työpöydällä tuularit pamauttaa lähes 100% asti.

upload_2019-3-30_16-57-12.png


upload_2019-3-30_16-57-18.png


Tuossa siis tuulettimet määritelty ohjautumaan 360 radin jälkeen olevasta lämpötilasta.

Huomasin tuossa et meillä on ainakin eri versio numero sulla 4.2.01 ja mulla 4.2.02
 
Onko Lian-Li PC-O11 Dynamicciin mitään tolkkua laittaa 3 radia, nyt on katossa ja sivussa 360mm radit puhaltamassa ulos ja intakena vaan tuulettimet kotelon pohjalla. Saavuttaako kolmannesta radista mitään hyötyä kun se yhden radin tuottama lämpimämpi ilma tulee kuitenkinm kotelon sisään?
 
Onko Lian-Li PC-O11 Dynamicciin mitään tolkkua laittaa 3 radia, nyt on katossa ja sivussa 360mm radit puhaltamassa ulos ja intakena vaan tuulettimet kotelon pohjalla. Saavuttaako kolmannesta radista mitään hyötyä kun se yhden radin tuottama lämpimämpi ilma tulee kuitenkinm kotelon sisään?
Ei sinne kannata radia laittaa jos sen kautta pitää puhaltaa ilmaa sisään jos muut puhaltaa ulos. Sitten on hyötyä jos pistää sen puhkumaan ulos ja ottaa raitista ilmaa koteloon edestä ja takaa (taakse ostaa jonkun pölyfiltterin).
 
Onko Lian-Li PC-O11 Dynamicciin mitään tolkkua laittaa 3 radia, nyt on katossa ja sivussa 360mm radit puhaltamassa ulos ja intakena vaan tuulettimet kotelon pohjalla. Saavuttaako kolmannesta radista mitään hyötyä kun se yhden radin tuottama lämpimämpi ilma tulee kuitenkinm kotelon sisään?
Itselläni on kopassa kolme radia: kaksi paksua (40-45mm) katossa ja pohjassa ottamassa sisään ja yksi ohut (30mm) sivusta ulos. Tarkoitus olisi vielä modata tuonne taakse 80mm tuuletin (tai pari) puhaltamaan lämmitettyä ilmaa ulos.

Tällä setupilla kyllä hyvin pysyy nesteen lämmöt kurissa, ja useiden tuntien pelisessioiden sekä kaikenlaisen multitaskingin jälkeenkin nesteen lämmöt ovat pyörineet maksimissaan tuossa 35 asteen tienoilla. Tuulettimet myös hyvin alhaisilla kierroksilla, Corsairin ML120:t maksimissaan ehkä noin 700rpm tienoilla ja käytännössä lähes äänetön kone.

Hitusen ahdisti pistää yksi radi ottamaan lämmintä ilmaa toisilta (ulkonäön vuoksi - ledituulettimet tietty), mutta eipä tuo ohut radi ehdi mitenkään merkittävästi lämmitä. Positiivisen ilmanpaineen vuoksi osa ilmasta poistuu tuolta takaakin, mutta haluaisin sinne tosiaan hieman apua tuulettimilla.
 
Vähän huonosti Fractal Designin sivuilla oli kerrottu jäähdyttimien mahtumisesta ja eihän sinne eteen menekkään 360mm jäähdytin jos on ODD kelkka paikallaan...
Eli siis riittääkö jäähdytysteho 2x EK-CoolStream Rad XE 240 jäähdyttimissä prossulle (tällä hetkellä i5-6600k) ja Radeon VII:lle järkevillä tuuletin nopeuksilla?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom