Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Ennen ja jälkeen:
far cry 5 pari tuntia 2.jpg far cry 2h.jpg

Tuossa siis reilu 2h pelaamista, jolloin lämpötilat koko loopissa ehti varmasti tasaantua moneen kertaan. Eroa tuossa ei ole noiden välillä kuin yksi aste, 3 astetta vs. 4 astetta. En muista oliko tuossa "ennen" ajossa eturadin pölysuodin irti (ovi), mutta "jälkeen" ajossa se oli ainakin kiinni. Sekin vaikuttaa absoluuttisiin lämpöihin jo muutaman asteen.

Lähinnä suurin ero tuon nykyjärjestelyn kanssa tulee silloin kun vesi on viileää ja laittaa kovan rasituksen. Aikaisemmin pienemmillä pumpun kierroksilla GPU lämmitti veden niin kuumaksi, että CPU alkoi ottaa turhankin kovia lämpöjä. Meni pitkän aikaa ennen kuin se toinen radi alkoi lämmetä ja vasta sen jälkeen alkoi tuulettimet ohjautua. Nyt tuuletinohjaus tapahtuu GPU lämmittämän veden mukaa. Aikaisemmin CPU lämpöjen mukaan, jolloin pumppu otti hetkellisiä bursteja ja palasi taas hitaaseen kun viileä vesi jäähdytti taas kunnolla.

Hieman "ruma" tuosta uudesta letkusekamelskasta tuli. :D
Screenshot_20190225-150311_Gallery.jpg


E: vanhat viestit lainaukseen:

Ihan en ymmärrä mikä hyöty tuosta teknisesti sulle oli, mutta ymmärrän että näitä on kiva testailla ja rassata. Tarkoitan, että olisithan sinä saanut sen järjestelmän säätymään GPU:n mukaan ilman radijärjestyksen muuttamistakin. Nesteen lämpötila kun on 0-2 asteen sisällä joka paikassa looppia kunhan vaan virtausnopeus on tarpeeksi korkea, kyllä niiden radien pitäisi lämmetä ihan samaa tahtia silloin, oli ne sitten peräkkäin tai ei. :)
 
Ihan en ymmärrä mikä hyöty tuosta teknisesti sulle oli, mutta ymmärrän että näitä on kiva testailla ja rassata. Tarkoitan, että olisithan sinä saanut sen järjestelmän säätymään GPU:n mukaan ilman radijärjestyksen muuttamistakin. Nesteen lämpötila kun on 0-2 asteen sisällä joka paikassa looppia kunhan vaan virtausnopeus on tarpeeksi korkea, kyllä niiden radien pitäisi lämmetä ihan samaa tahtia silloin, oli ne sitten peräkkäin tai ei. :)
Pienemmällä pumpun nopeudella gpu lämmitti vettä hieman turhan kuumaksi, jolloin se ei jäähdyttänyt cpu:ta kovin tehokkaasti. Sitten kaksi radia joiden jälkeen oli taas kylmää.

Nyt gpun lämmittämä vesi jäähtyy ennen cpu:ta, jolloin myös pienempi pumpun nopeus riittää paremmin.
 
Noniin, se olisi ensimmäinen custom loop sitten valmis ja vuototesti päällä :)

Tuon gpu blokin asennus aiheutti hiukan harmaita hiuksia, paskat kierteet parissa reiässä. Selvittiin kuitenkin siitäkin. Suurempi murhe on, että cpu blokkia asentaessa runnoin yhdellä ruuvilla emolevyä, ja nyt näyttää siltä että sen pinta on hiukan rikki yhdestä kohdasta. En ole ihan varma kulkeeko siinä jotain johdotusta, koska se on aivan sen ruuvin reiän vieressä.

Jos emo on ottanut osumaa, niin onko tässä nyt riski että joku muu komponentti hajoaa kun lyön virrat päälle?

6AC0D235-D679-4223-A47E-3390DA9095D8.jpeg
 
Noniin, se olisi ensimmäinen custom loop sitten valmis ja vuototesti päällä :)

Tuon gpu blokin asennus aiheutti hiukan harmaita hiuksia, paskat kierteet parissa reiässä. Selvittiin kuitenkin siitäkin. Suurempi murhe on, että cpu blokkia asentaessa runnoin yhdellä ruuvilla emolevyä, ja nyt näyttää siltä että sen pinta on hiukan rikki yhdestä kohdasta. En ole ihan varma kulkeeko siinä jotain johdotusta, koska se on aivan sen ruuvin reiän vieressä.

Jos emo on ottanut osumaa, niin onko tässä nyt riski että joku muu komponentti hajoaa kun lyön virrat päälle?

6AC0D235-D679-4223-A47E-3390DA9095D8.jpeg

Onko tuosta ruuvilla runnotusta kohdasta mitään kuvaa olemassa? Noiden reikien ympärillä on yleensä noin 9-10mm halkaisijaltaan oleva alue missä ei kulje johteita (paitsi ehkä GND). Eli jos vekki ei muutamaa milliä kauempana ole reiästä eikä siinä näy paljastunutta kuparia niin ei pitäisi olla ongelmia.
 
Onko tuosta ruuvilla runnotusta kohdasta mitään kuvaa olemassa? Noiden reikien ympärillä on yleensä noin 9-10mm halkaisijaltaan oleva alue missä ei kulje johteita (paitsi ehkä GND). Eli jos vekki ei muutamaa milliä kauempana ole reiästä eikä siinä näy paljastunutta kuparia niin ei pitäisi olla ongelmia.

Laitoin parin tunnin stressitestin jälkeen koneen tulille, hyvin toimii.

Seuraava ongelma on näyttiksen lämmöissä. Ilmeisesti kontakti ei ole hyvä, koska muutamissa kymmenissä sekunneissa gpu lämmöt karkasi furmarkissa sinne 80+c. Auki se on otettava, prkl..

10min prime95 jälkeen prosessorin lämmöt 63c, täytyy tuohon varmaan tahnat vaihtaa kun tuo alphacoolin blokin mukana tullut kitti vaikuttikin jo alkuunsa epäilyttävältä..
 
Kiristä blokin ruuveja kunnolla. Alphacoolin blockit vaatii sen, että tulee hyvä kontakti.
 
Kiristä blokin ruuveja kunnolla. Alphacoolin blockit vaatii sen, että tulee hyvä kontakti.

Kiristetty, ei kehtaa enempää. Se mukana tullut tahna oli jotenkin omituisen kovaa, eikä se tunnu prosessorissakaan toimivan kunnolla. Täytynee ottaa molemmat blokit irti ja vaihtaa kunnon tahnat sinne ja kunnon kiristys.
 
Lämpötahna suosituksia?

Kriteerit:
-Helpo levittää/laittaa
-Tehokas
-Ei nestemäistä metallia
-Hyvä saatavuus(jimms)
 
Lämpötahna suosituksia?

Kriteerit:
-Helpo levittää/laittaa
-Tehokas
-Ei nestemäistä metallia
-Hyvä saatavuus(jimms)

Ite pitäny tätä hyvänä. Tollasen isomman tuubin tilatessa tulee mukana tollanen ”suutin” missä on tollanen levitys. Pienemmän tuubin mukana tulee tuollainen muovinen lapio joka ei mielestäni ole kauhean hyvä, mutta ajaa asian.

Isompi tuubi taitaa olla 25e, mutta siitä riittää sitten 5 vuodeks. Meneekö noi muuten vanhaks? Ei näy mitään päivämääriä pakkauksissa.

8CCA5742-401D-4764-8F87-AB568CCAE7A3.jpeg
 
Ite pitäny tätä hyvänä. Tollasen isomman tuubin tilatessa tulee mukana tollanen ”suutin” missä on tollanen levitys. Pienemmän tuubin mukana tulee tuollainen muovinen lapio joka ei mielestäni ole kauhean hyvä, mutta ajaa asian.

Isompi tuubi taitaa olla 25e, mutta siitä riittää sitten 5 vuodeks. Meneekö noi muuten vanhaks? Ei näy mitään päivämääriä pakkauksissa.

8CCA5742-401D-4764-8F87-AB568CCAE7A3.jpeg
Kryonautille suositukset myös täältä. Lämmönjohtavuus jaetulla kärkisijalla, erittäin hyvin levittyvää, eikä mene heti vanhaksi.

Kannattaa tosiaan tuo isoin tuubi ostaa, jos vähänkin enemmän käyttöä tahnalle.
 
Onpa huonolaatuiset ruuvit ja mutterit tässä Alphacoolin nexxxos gpx blokissa. Purin tuon nyt tahnan vaihtoa varten, mutta enpä saanut tähän hätään kasaan enää. Kierteet ruuveissa ja muttereissa niin heikossa hapessa, että lähtee tuo mutteri irti omista kierteistään blokista. Täytyy huomenna hakea M3 kierretappi ja pakka ja vähän ehostaa noita, mutta nyt olisi kyllä parantamisen paikka.
 
Onko varmasti metriset kierteet niissä sormimuttereissa, ettei olisi tuumaiset sattuneet mukaan..
 
Jos ne reiät on niin isot että mutu lähtee vetämällä irti tangosta niin ei siinä paljoa kierretapit auta, suosiolla uudet mutut (vaikkapa siipimutterit niin säilyy tuo työkaluttomuus)
 
Jos ne reiät on niin isot että mutu lähtee vetämällä irti tangosta niin ei siinä paljoa kierretapit auta, suosiolla uudet mutut (vaikkapa siipimutterit niin säilyy tuo työkaluttomuus)

Muttereiden kierre on ihan OK, täytyy vähän vielä tapilla vaan varmistaa. Mutta nuo pultit on niin paskat, että kiristäessä menee kierre paskaksi-> ei avaamisn jälkeen toista kertaa toimi.

Eikä tähän mitään siipimuttereita voi laittaa, nuo mutterit/holkit on kiinni tuossa blokissa harvalla kierteellä ja ehkä vielä kierreliimalla. Täytyy käydä nuo kaikki läpi tapeilla ja pakoilla, tarvittaessa vaihtaa ruuvit ja laittaa noille muttereille/holkeille uudet loctitet kyytiin.

Harmittaa sinänsä vaan tällainen surkea laatu, mistä joku taisi tässä ketjussa aiemminkin mainita.
 
Dodii, nyt olisi käyty kierteet läpi tapilla ja vaihdettu gpu ympärillä olevat pultit kunnon rosterisiin. Johan alkoi toimia:tup: Unohtui tilata lämpömittari, joten veden lämmöt on arvoitus nyt. Kuitenkin 30min ac odyssey pelaamisen jälkeen cpu ja gpu molemmat 50c(tuulettimet 900rpm) ja prime95 max heat ja furmark 30min jälkeen gpu 60c ja cpu 70c.(tuulettimet 1300rpm) Saako näistä osviittaa veden lämmöistä?

Tuo prime95 kuumentaa tuota ryzeniä melko rajusti, mutta pelikäytössä ei tuntuisi äkiseltään olevan ongelmaa. Huutaisiko yhtä 120mm radia vielä tion 45x360 kaveriksi?

Kuva vielä valmiista buildista.

E35DF970-5591-4A98-BA08-5F344F7AFE13.jpeg
 
Dodii, nyt olisi käyty kierteet läpi tapilla ja vaihdettu gpu ympärillä olevat pultit kunnon rosterisiin. Johan alkoi toimia:tup: Unohtui tilata lämpömittari, joten veden lämmöt on arvoitus nyt. Kuitenkin 30min ac odyssey pelaamisen jälkeen cpu ja gpu molemmat 50c(tuulettimet 900rpm) ja prime95 max heat ja furmark 30min jälkeen gpu 60c ja cpu 70c.(tuulettimet 1300rpm) Saako näistä osviittaa veden lämmöistä?

Tuo prime95 kuumentaa tuota ryzeniä melko rajusti, mutta pelikäytössä ei tuntuisi äkiseltään olevan ongelmaa. Huutaisiko yhtä 120mm radia vielä tion 45x360 kaveriksi?

Kuva vielä valmiista buildista.

E35DF970-5591-4A98-BA08-5F344F7AFE13.jpeg
Laita ulkolämpömittarin anturi letkuliittimeen nippusiteellä. Kertoo veden lämmön hyvin tarkasti. Itsellä yksi tuolleen letkuliittimessä ja toinen ihan phobyan mittari. Tarkkuudessa ei eroa noiden välillä.

Tuolla setupilla lisäradi mahdollistaisi matalemmat kierrokset. Itsellä 360x60 ja 280x45 eikä tuokaan "liikaa" ole. Toki jos nuo kierrokset ei häiritse niin kovaa ajoa vain. Sitten kun tekee mieli taas harrastella niin lisäradia paikalleen. ;)
 
Laita ulkolämpömittarin anturi letkuliittimeen nippusiteellä. Kertoo veden lämmön hyvin tarkasti. Itsellä yksi tuolleen letkuliittimessä ja toinen ihan phobyan mittari. Tarkkuudessa ei eroa noiden välillä.

Tuolla setupilla lisäradi mahdollistaisi matalemmat kierrokset. Itsellä 360x60 ja 280x45 eikä tuokaan "liikaa" ole. Toki jos nuo kierrokset ei häiritse niin kovaa ajoa vain. Sitten kun tekee mieli taas harrastella niin lisäradia paikalleen. ;)
Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla. Laser lämpömittarilla voisi myös kokeill säiliöstä.

Joku 240mm olisi optimi tuohon kaveriksi, mutta ei anna oikein tila periksi kotelossa järkevästi. Ainoa järkevä vaihtoehto olisi 30x120 radi tuohon kotelon takatuulettimen paikkaan.
 
Laser lämpömittarilla voisi myös kokeill säiliöstä.
Hyvin epäluotettava kun pitäisi osata määritellä se pinnan heijastusarvo oikein. Lämpömittarin anturi paljon helpompi ja voi jättää myös pysyvästi kiinni jos haluaa. :)

Edit: ja laser? Tarkoitat varmaan Infrapunaa, jossa kohdistuslaser?
 
Hyvin epäluotettava kun pitäisi osata määritellä se pinnan heijastusarvo oikein. Lämpömittarin anturi paljon helpompi ja voi jättää myös pysyvästi kiinni jos haluaa. :)

Edit: ja laser? Tarkoitat varmaan Infrapunaa, jossa kohdistuslaser?

Joo, IR mittaria tarkoitin. Meni vähän unenpöpperössä ajatus sekaisin :)
 
Joo, IR mittaria tarkoitin. Meni vähän unenpöpperössä ajatus sekaisin :)
Kokemuksesta voin sanoa että IR:llä kennolta on todella vaikea saada mitään järkevää tulosta. IR kanssa voi saada kohtalaisen tuloksen kun mittaa pull-tuulettimen keskiöstä. Muuten täysin hakuammuntaa.

Eli suosittelen sitä letkuliittimeen nippusiteellä tulevaa mittaria. Tai tuossa sinun buildissa voisi mitata vain suoraan katon päällä sen kuinka lämmintä ilmaa radista puskee ulos. Siihen aste tai pari lisää niin ollaan veden lämmöissä. :)
 
Olipa mielenkiintonen projekti rakentaa looppi meshify C koteloon. Tilaa ei kyllä ollu liikaa ja sai tosissaan miettiä miten saa mahtumaan 120mm x 40mm ja 240mm x 40mm kennot tonne. Menihä ne lopulta. Letkujen vedot jäi todella lyhyiksi ja ylimäärästä tilaa ei jäänyt, mutta erittäin tyytyväinen lopputulokseen, varsinkaan kun aika noviisi vielä vesileikeissä. Nopeasti mitä testaillut niin pelatessa (witcher3) veden lämmöt tasaantui 33c ja gpu n.10c korkeampi, huoneessa oli 22-23c testaillessa. Prime 95 small FFT + heaven benchmarkkia ajellessa lämmöt oli muutaman asteen korkeammat. Flekteinä oli 2x vardaria ja 1x Arctic p12 jotka pyöri testien ajan 1400rpm.
Koneessa kiini korkattu i5-8600k jota ajelin 4.8Ghz 1,225v ja näyttis Gtx 1080 evga hybrid joka pyöri tasasena 2150mhz testien ajan.

20190228_175154.jpg
 
Muistaako joku että kummin päin aquaero 6 usb liitin tulee? Siinähän ei siis ole kuin viisi pinniä vierekkäin ja sen saa emoon kummin päin vaan... On kuitenkin värikoodatut johtimet
 
Aika mielenkiintoisen vaihtokaupan teit. Nostit veden lämpötilaa 4C että sait gpu käymään 2C viileämpänä.
Veden keskimääräinen lämpö on sama, oli järjestys mikä tahansa. Anturin sijainti järjestyksessä voi tietysti hieman vaikuttaa siihen paljonko näyttää olevan, mutta lämpöenergia ei muutu eri määrään vaikka loopin järjestys muuttuisi.
 
Vähän mietteitä ja testituloksia Fatal1ty X370 ITX CPU monoblokia odotellessa...

- 2 x EKWB 360PE + 1 x acool 360ST kennoina
- 9 x Noctua NH-12A push radeille koteloon, edestä 2 x NH-12A kuuma ilma ulos
- EK:n Revo D5 70%, Noctua NH-12A max 800rpm, aquaero 6 LT säätimenä
- Max veden lämmöt 34C kun pelkkä 1080Ti @2050 kiinni (3 tuntia furmarkkia), vision näyttää 24C huoneen lämmöksi (tässä vaiheessa tuulettimet n. 700rpm)
- Pelatessa veden lämmöt siinä 27-30C riippuen pelistä
- Airista tilkitty reiät tuulettimien vierestä ja PSU puolelle rakennettu ilmanohjain sivuradin push tuulettimille.

Voi sanoa että sain mitä halusinkin eli hiljaisen kokoonpanon jossa GPU jaksaa pitää boostit. Joku voi sanoa että overkill mutta mielellään kuuntelen muita ääniä kuin tuulettimen suhinaa tai pumpun sirinää. Viimeisiä lisätehoja pääsee hakemaan kun saa tuon prossun kiinni myös. Hieman oli kynnystä lähteä vesileikkeihin vuosien tauon jälkeen mutta kannatti.
 
Vähän mietteitä ja testituloksia Fatal1ty X370 ITX CPU monoblokia odotellessa...

- 2 x EKWB 360PE + 1 x acool 360ST kennoina
- 9 x Noctua NH-12A push radeille koteloon, edestä 2 x NH-12A kuuma ilma ulos
- EK:n Revo D5 70%, Noctua NH-12A max 800rpm, aquaero 6 LT säätimenä
- Max veden lämmöt 34C kun pelkkä 1080Ti @2050 kiinni (3 tuntia furmarkkia), vision näyttää 24C huoneen lämmöksi (tässä vaiheessa tuulettimet n. 700rpm)
- Pelatessa veden lämmöt siinä 27-30C riippuen pelistä
- Airista tilkitty reiät tuulettimien vierestä ja PSU puolelle rakennettu ilmanohjain sivuradin push tuulettimille.

Voi sanoa että sain mitä halusinkin eli hiljaisen kokoonpanon jossa GPU jaksaa pitää boostit. Joku voi sanoa että overkill mutta mielellään kuuntelen muita ääniä kuin tuulettimen suhinaa tai pumpun sirinää. Viimeisiä lisätehoja pääsee hakemaan kun saa tuon prossun kiinni myös. Hieman oli kynnystä lähteä vesileikkeihin vuosien tauon jälkeen mutta kannatti.
Huimasti olet jäähdytystehoa saanut mahtumaan koteloon. Miten olet sijoittanut kunkin radin?
 
Huimasti olet jäähdytystehoa saanut mahtumaan koteloon. Miten olet sijoittanut kunkin radin?

Ek:t katossa ja lattiassa, acool sivupaikassa emolevyn puolella ja sen tuulettimet psu puolella. Tällä asetuksella etupaikkaan ei Airissa mahdu kuin 2x120mm tuulettimet. Ainakin omien testien perusteella pystyy poistamaan kuuman ilman riittävän hyvin kun ylipaine kotelossa ja orkkis pölysuodattimet pois.
 
Mora3 toimii myös aika kivasti ja siinä on neljä näitä SilverStone Technology Co., Ltd.- AP182, normaalisti minimillä ja on niitä joskus täysilläkin käytetty. GTX 780ti hydrocopper 1,39V ja yli 600W:a pelkkä näyttis ja siihen sielä prossu, mutta alle 40 astetta oli veden lämpö, näyttis korkeintaan 65 ytimeltä.
 
Viimeksi muokattu:
Mora3 420 -versio riittää myös täyspassiivisena noin 350w lämpökuormalle jos vajaa 40 asteen nestelämmöt ei haittaa.
 
Mora3 420 -versio riittää myös täyspassiivisena noin 350w lämpökuormalle jos vajaa 40 asteen nestelämmöt ei haittaa.
En tosiaan niitä tarkkoja lukemia muista, mutta alle 40 astetta, tosin en muista montako astetta jäi alle ja tuo oma on se pienempi. Oli siinä ainakin 800W:n kuorma, mutta hyrrät ja pumppu oli täysillä.

Normaalisti on kevyessä käytössä 1-1,5 astetta huoneen lämpöä korkeampi veden lämpö, hyrrät siis 500rpm ja pumppu myös lähellä minimiä. Miulla on pumpun poistopuolen ja liittimen välissä anturi.
 
Viimeksi muokattu:
Mora3 420 -versio riittää myös täyspassiivisena noin 350w lämpökuormalle jos vajaa 40 asteen nestelämmöt ei haittaa.
Morassa on kyllä se hyvä puoli että sen jäähdytysteho kasvaa ihan helvetisti pelkästään sillä että siihen laittaa ylipäätään mitään ilmavirtaa. Siinä kannattaa pitää jotain tuulettimia miniminopeuksilla.
 
Morassa on kyllä se hyvä puoli että sen jäähdytysteho kasvaa ihan helvetisti pelkästään sillä että siihen laittaa ylipäätään mitään ilmavirtaa. Siinä kannattaa pitää jotain tuulettimia miniminopeuksilla.
Itse koitin ainakin 3m:n päästä yhtä noista omista hyrristä täysillä niin verho painui helposti ikkunaan kiinni, lupaavat että yltää 4,5m asti, ihan mahdollista. Verho oli noin 20cm ikkunasta irti ikkunalaudan takia. Laitetaan neljä tuollaista täysille...
 
Viimeksi muokattu:
Itse koitin ainakin 3m:n päästä yhtä noista omista hyrristä täysillä niin verho painui helposti ikkunaan kiinni, lupaavat että yltää 4,5m asti, ihan mahdollista. Verho oli noin 20cm ikkunasta irti ikkunalaudan takia. Laitetaan neljä tuollaista täysille...
Öö kyllä mun mielestä kirjoitin ihan selvästi miniminopeuksilla enkä missään vaiheessa todennu että noita pitäis täysillä huudattaa
 
Ois sellanen pikakyssäri, jota oon jonkun aikaa ettinyt. Mikähän malli mahtais olla ohuin gpu blokki?
Korttina 2080ti gigabyte gaming, mut on sitä ennenkin vähä tuunattu että osat sopii yhtee.
Ohuin mitä löytyny on ollu 16.3mm, mutta vielä tarttis puristaa ohuemmaks että mahtuis. Sillä että liitoskohdista on paksumpi, ei ole kovinkaan väliä
 
Ois sellanen pikakyssäri, jota oon jonkun aikaa ettinyt. Mikähän malli mahtais olla ohuin gpu blokki?
Korttina 2080ti gigabyte gaming, mut on sitä ennenkin vähä tuunattu että osat sopii yhtee.
Ohuin mitä löytyny on ollu 16.3mm, mutta vielä tarttis puristaa ohuemmaks että mahtuis. Sillä että liitoskohdista on paksumpi, ei ole kovinkaan väliä
Meinaatko Dan-caseen rakennella? :drool::drool:
tila on eritttttäin tiukilla


Setuppina:

DanCase A4 v3
ASRock Z390M-ITX/ac
i9-9700k Jäähynä toimii Cryorig C7
G.Skill 32GB (2 x 16GB) Trident Z RGB, DDR4 3200MHz, CL14, 1.35V
500GB 970 EVO SSD-levy, M.2 2280, PCIe 3.0 x4
Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti GAMING OC 11G
Corsair SF 750W
Siinä tapauksessa sanoisin että liitoskohdilla ja kortin leveydelläkin on väliä!

Itsekin kokeillut omaa vesiblokkinäyttistä mahduttaa Daniin, kun custom looppien lisäksi hurahtanut small form factoriin :D Ei menis mitkään liittimet kiinni, muuten varmaan ajaisin tota ulkosella radilla ja pumpulla.

IMG_20190304_121449.jpg
 
Meinaatko Dan-caseen rakennella? :drool::drool:

No sehän on se ku alkaa rakennella ja alkaa uppoo rahaa ja sit joku asia (tuulettimien äänet) alkaa harmittaan kun on niin paljon rahaa satsannu ja nyt ei oo junaa pysäyttämistä ni kyllä mä siihen lähen että yritetään saaha täys customluuppi kokonaan dancasen sisälle :D

Nytkun xspc:eeltä tuli 20mm paksut radit, ois ideana tunkee blokki, hetiperää 240 levee radi, tuularit. Kivana hampparina sinne. Tietysti alkaa ahistaa asia että jonnekkin sen ilmankin on päästävä poistumaan, jos komponentit on ihan hampparina sielä kotelossa.

Saattaa olla siis tulossa kaikkien aikojen kallein matolaatikko :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Kenkälaatikoihin ei pitäisi laittaa kuin kenkiä. Tietotekniikan, varsinkin high-end rojujen kanssa kenkälaatikoiden sisällä millimetripelaaminen on... uuuh... kiinnostavaa seurattavaa katsomon puolelta :)
 
No sehän on se ku alkaa rakennella ja alkaa uppoo rahaa ja sit joku asia (tuulettimien äänet) alkaa harmittaan kun on niin paljon rahaa satsannu ja nyt ei oo junaa pysäyttämistä ni kyllä mä siihen lähen että yritetään saaha täys customluuppi kokonaan dancasen sisälle :D

Nytkun xspc:eeltä tuli 20mm paksut radit, ois ideana tunkee blokki, hetiperää 240 levee radi, tuularit. Kivana hampparina sinne. Tietysti alkaa ahistaa asia että jonnekkin sen ilmankin on päästävä poistumaan, jos komponentit on ihan hampparina sielä kotelossa.

Saattaa olla siis tulossa kaikkien aikojen kallein matolaatikko :rofl:

Mietin hieman vastaavaa node304n kanssa kunnes tulin järkiini ja ostin PC-O11 Airin. Naurattaa jo pelkkä ajatus omista nakkisormista kiristämässä liittimiä ITX :D
 
Juuh elikkäs. Aquatuningin laiskiaiset saivat tänään (4.3.2019) uutenavuotena tilaamani kamat vihdoin ja viimein vietyä postiin. 10 vuotta sitten tällainen ~9 viikon atk-roinan odottelu olisi varmaan vienyt hiukset päästä mutta nyt vanhemmalla iällä ehti jo hetkeksi aikaa unohtuakin koko tilaus. Vituttaa silti tuollainen kädetys. Normaalihintaista tavaraa en kyllä tilaa tuolta enää koskaan, mutta voisihan sitä taas ensi uv:na katsella jos jotain roinaa tarvisi sitten keväämmällä 2020..
 
Löytyykö foorumilta Mo-Ra3 420n omistajia? Meinasin tilata LT-mallin ja laittaa siihen 4x180mm tuulettimet. Tuohon saa kylkeen kiinnikkeen säiliölle, mutta onko sille tarvetta? Ajattelin laittaa ylöspäin olevaan porttiin 5cm kovaputken ja käyttää sitä "säiliönä". Mo-Ra itsessään imee 1,4l nestettä, joten nestetilavuuden näennäiselle kasvattamiselle säiliön avulla ei ole tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyy, ja eihän säiliölle mitään varsinaista tarvetta ole, mutta helpottaa ja nopeuttaa kyllä elämistä. Itse olen huomannut miten paljon neste laajenee lämmetessään 20 astetta ja jos täytät vehkeet piripintaan kylminä niin saattaa alkaa pissimään jostain ulos tai viimeistään ruiskauttaa siinä vaiheessa rojut paineella ulos kun avaat sen täyttöportin korkin.

Edit. myös tuo ilmaus- ja täyttöreikien yhdistäminen on huonompi vaihtoehto kuin erilliset röörit. Nestettä saa kaataa hyvin hitaasti että ilma pääsee poistumaan samaa reittiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom