Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Onko tää se Kolinkin koppa, joka oli valvojais tms. tarjouksessa syksyllä? Ilmanottoaukot ei kummosilta näytä, niin mites ilma liikkuu (vakio?)flekteillä ja onko noi kupariputket? :)

Vähän itteäkin himotteli toi V56 Pulse ostaa sillon Jimms joulukalenterista ja laittaa vesille johonkin pikkukoppaan, kun niitä alkaa nurkkiin kertymään. Lompakon nyörit ei ois vaan tykänny kolmannesta samanaikaisesta custom loop-koneesta :D

Jep, sama Kolinkin Horizon RGB ja aivan ok ilmankierto. Kyllä, kupariputkista tuli taivuteltua, kun ylimääräistä kamaa nurkissa.
Heh, täytyy joku kerta nakata tänne kuva puuhanurkasta missä juurikin 3 vesikonetta käytössä ja lisää tulossa:D
 
"Hieman" taittunut muuttuu 13/10 letkun kanssa aika helposti "hieman enemmän" taittuneeksi letkun lämmetessä. Se ei paljoa vaadi tuosta mennä enemmän lyttyyn kun varmasti vaikuttaa virtausnopeuteen.
Kuten sanoin, testasin myös "suoristaa" noita taitekohtia, eikä vaikuttanut lämpöihin mitenkään.

Miksi ne yleensä ottaen on paristakin kohtaa "hieman" taittuneita? o_O
Koska lämpö-anturi tuo tuon portin liian lähelle EK:n pumpputelinettä -> ottaa hieman kiinni siihen. Pari milliä sivummassa niin ei ottaisi. Tuossa kohtaa ei siis tosiaankaan kyse isosta taitoksesta vaan hyvin pienestä paineesta toiseen reunaan.

En suosittele tygoniakaan. Ittelä meni kyseine letku alle viikossa haaleeks kirkkaalla nesteellä. Muutenki todella huonoo, kärsi kovin jyrkkiä mutkiakaa tehdä. EK Duraclear nyt itsellä ja kaikin puolin parenpi eikä ole haalistumisesta vielä tietookaan, noin kuukauden ollu duraclear käytössä.
Jimms sai tuota nyt postiin, eli kokeillaan tygonia. Jäykkyys ei sinällään ongelma kun ei tartte kovin tiukkoja mutkia tehdä. Ajattelin vaihtaa EK litkujen tilalle ihan vain akkuvettä. Katsotaan sumeneeko silläkin.
 
Jimms sai tuota nyt postiin, eli kokeillaan tygonia. Jäykkyys ei sinällään ongelma kun ei tartte kovin tiukkoja mutkia tehdä. Ajattelin vaihtaa EK litkujen tilalle ihan vain akkuvettä. Katsotaan sumeneeko silläkin.
Toivotaan, että edes viikkoa pidempään akkuvedellä. Jotai kirkasta phobyan nestettä oli itellä.
 
Toivotaan, että edes viikkoa pidempään akkuvedellä. Jotai kirkasta phobyan nestettä oli itellä.
Noh sitten voi tehdä palautuksen jimmsille. Mainostavat letkua kuitenkin:
Tygon R-3603 letku kestää paremmin taivuttelua kuin silikoniletku, on kirkkasta ja pysyy kirkkaana toisin kuin monet kilpailijansa.
Jos se sumenee puhtaalla (akku)vedellä niin silloin tuo väite on täysin puuta heinää, eli valheellista markkinointia. :)

Ei vain jaksa nyt odotella pidempään. Laitoin vielä Y-haaraa ja sulkuventtiiliä tilaukseen niin saa helpon tyhjennyksen loopille. Katsotaan kuinka kauan tuon tilauksen kanssa kestää että jimms saa postitettua.
 
Noh sitten voi tehdä palautuksen jimmsille. Mainostavat letkua kuitenkin:

Jos se sumenee puhtaalla (akku)vedellä niin silloin tuo väite on täysin puuta heinää, eli valheellista markkinointia. :)

Ei vain jaksa nyt odotella pidempään. Laitoin vielä Y-haaraa ja sulkuventtiiliä tilaukseen niin saa helpon tyhjennyksen loopille. Katsotaan kuinka kauan tuon tilauksen kanssa kestää että jimms saa postitettua.
Itse olen todennut toimivaksi systeemiksi hanalle T-haaran, en ainakaan omaan looppiin saisi millään ilveellä järkevästi Y-haaraa, riippuu toki loopista. :)
 
Itse olen todennut toimivaksi systeemiksi hanalle T-haaran, en ainakaan omaan looppiin saisi millään ilveellä järkevästi Y-haaraa, riippuu toki loopista. :)
Omassa yläradin letku menee 360 radin reunaa/takapuolta pitkin sinne alareunaan, josta sitten sinne radiin. Tuolle välille saa Y-haaran, jolloin tyhjennysletku jää kotelon takapuolelle radin taakse piiloon. Tyhjennysletkun päässä sitten hana, jolla saa loopin tyhjäksi. Haaran saa alimmaksi kohdaksi kun kääntää kotelon pöydälle niin että tuo hana tulee (kotelon reunan kanssa) pöydän reunan yli. Silloin molempien radien nesteet valuu "alimpaan pisteeseen", josta letkua pitkin ulos. Kaikki muu onkin sitten ylempänä, joten teoriassa kaiken nesteen pitäisi valua pois. Toki aina johonkin jää jotain, mutta ei pitäisi kauhean paljoa jäädä.

T-haara olisi toki parempi, mutta kun jimmsillä ei ole moisia hyllyssä. Hyllystä löytyy Y-haara ja tarvittavat muut roinat, joten niillä siis mennään, vaikkei halvin ratkaisu olekkaan. :)

Edit: niin ja Y-haaran ja T-haaran ero on vain tuo pieni kulma. Kunhan ei laita Y:n yläsakaroista menemään toisiinsa niin ei pitäisi kovin paljoa vauhtia hidastaa. :)
 
Voi olla hyvä jos kiinnitys on hoidettu hyvin kun ei anna armoa jos kiristää väärin ja joskus amd athlon xp aikona pistin romuksi yhden prossun kun oli liian vino paine piiriä kohti asennuksessa kun käytti väkäisinkiristystä mitä piti jollain tasakärkisellä ruuvarilla painella kohdalle.
thermrslk800_perspec.jpg

Athlon Xp:ssä ei olut heatspreaderiä eli oli avoin siru jos joku ei tiennyt.

No itse joudun kohta vesihommin kun tuli jimmsiltä EK:n gpu blokki postissa vielä näytönohjan joutuu odottamaan pari viikkoa.
 
Noniin! Phobyat tuli taloon! Vielä keskiviikkona pitäs tulla muutamia liittimiä. Nyt vähän mallailua lianlihin, että miten nuo laittais... Tilatessa en hoksannut, että nämä oli 60mm paksuja. Kuvittelin jotenkin 45mm häätyy varmaan myydä tuo toinen ja laittaa joku 45 tilalle kun ei saa kahta 60 oikeen tuonne mahtumaan
 
60mm ja paksumpien kennojen kanssa push&pull rupelit, 45mm menee vielä push/pull.
 
Olisikohan tuon täältä käytettynä ostetun 280 radin sisällä ollut jotain, joka olisi nyt tukkinut looppini? Kylmänä kun laitoin vehkeet tulille niin vesi kiersi hienosti. Lämmettyään kerran pari alkoi taas ahdistaa ja lämmöt alkoi taas nousta. Kummallinen tapaus.

Noh kunhan saan uudet letkut niin taidan putsata koko loopin. Radit kraanavedellä "painepesuun" ja ehkä myös kiehumiskylpyyn. Mietin myös 100 asteista uunia. Noin kuumaa ei taida tiivisteet kestää, joten pitää ottaa tulpat pois. Muutenhan tuon voisi täyttää vedellä ja jättää yhden tulpan auki. Sitten laittaisi 100 asteiseen uuniin ja tulisi "höyrypestyä" sisältäpäin. :)

Mutta joo. Kovasti näyttää siltä että jotain moskaa tuolla loopissa on. Ei kyllä tuon gpu blokin kuvasta juuri mitään kyllä näe, joten tukokset taitaa olla radissa/radeissa. Voisikohan siellä olla jotain joka lämmettyään tukkii väylät? Kasvustoa? Eikö sen pitäisi näkyä myös blokeissa ja pumpulla?
 
Noniin! Phobyat tuli taloon!

Täällä tilaus edelleen "Payment complete" -tilassa eikä tuohon 31.12. lähettämääni sähköpostiviestiin ole edelleenkään vastattu, puhumattakaan siitä luvatusta takaisinpäin soittelusta...

Radit kraanavedellä "painepesuun" ja ehkä myös kiehumiskylpyyn. Mietin myös 100 asteista uunia.

Hanavedellä ei kannata tehdä, se kun jättää kaiken paskan kuivuttuaan sitten jäähyn sisälle ja todnäk. vielä palaa kunnolla kiinni sinne sisäpuolelle. Tislatulla ehkä?
 
Hanavedellä ei kannata tehdä, se kun jättää kaiken paskan kuivuttuaan sitten jäähyn sisälle ja todnäk. vielä palaa kunnolla kiinni sinne sisäpuolelle. Tislatulla ehkä?
Joo siis toki tislatulla huuhtelu. Alkuun taidan silti painaa ihan vain kraanasta paineella. Toka vaihe keitetty vesi ja vikana sitten akkuvedellä huuhtelu. En siis tiedä alanko mitään uunia lämmittämään.
 
Itse olen huuhdellut radit laimennetulla etikalla ja akkuvedellä, hyvin on tullut moskat pois.
 
Kaupan etikkaa sisään reilusti, suihkulla kuumaa vettä ulkopuolelle, raakaa ravistusta hetki. Antaa radin jäähtyä ja toinen kuumennus jonka jälkeen etikat mäkeen, hanavedellä huuhtelua kunnes väri loppuu, ja lopuksi akkuvedellä hanaveden pesu.

Ruokakaupan etikka taitaa olla jotain 10 pinnaista ja halpaa kuin saippua.
 
Aloittelija tarttis apua. Nappasin tollaisen Barrow tankin D5 pumpulla. Ohjeita ei ole, joten kysyisinkin mitenkä tulee kytkeä.

barrow.JPG

- Eli näkyvä reikä on ilmeisesti lähtö.
- Sen oikealla puolella (ei näy) on kans samanlainen reikä (tämä ilmeisesti tulpataan).
- Päällä on tuon putken kohdalla reikä johon vissiin tuloletku?
- Sen vieressä päällä on reikä joka vissiin täyttöreikä (pitänee tulpata)?
- Letkut löytyy suorilla liittimillä, mutta pari tulppaa siis vissiin tähän tarvii ainakin että saa toimimaan?

Niin ja jos nurkassa pyörii 45/90ast liittimiä niin hihkaiskaa (+ pari tulppaa, mielellään mustia), tarttis niitä varmaan muutaman kerätä eikä näytä jimmsilläkään olevan. Eli 13/10 letkua on ja niihin liittimet joissa G1/4. Tuo mutka voi olla siis molemmista päistä G1/4 tai sitten toinen pää 13/10 letkulle.
 
Aloittelija tarttis apua. Nappasin tollaisen Barrow tankin D5 pumpulla. Ohjeita ei ole, joten kysyisinkin mitenkä tulee kytkeä.

barrow.JPG

- Eli näkyvä reikä on ilmeisesti lähtö.
- Sen oikealla puolella (ei näy) on kans samanlainen reikä (tämä ilmeisesti tulpataan).
- Päällä on tuon putken kohdalla reikä johon vissiin tuloletku?
- Sen vieressä päällä on reikä joka vissiin täyttöreikä (pitänee tulpata)?
- Letkut löytyy suorilla liittimillä, mutta pari tulppaa siis vissiin tähän tarvii ainakin että saa toimimaan?

Niin ja jos nurkassa pyörii 45/90ast liittimiä niin hihkaiskaa (+ pari tulppaa, mielellään mustia), tarttis niitä varmaan muutaman kerätä eikä näytä jimmsilläkään olevan. Eli 13/10 letkua on ja niihin liittimet joissa G1/4. Tuo mutka voi olla siis molemmista päistä G1/4 tai sitten toinen pää 13/10 letkulle.
Tuo näkyvä reikä on tosiaan lähtö. Voit tulona käyttää kumpaa tahansa, joko tuota päällä olevaa tai oikealla sivulla olevaa. Ei ole väliä joten laita siihen johon on sun loopissa käytännöllisempi pistää. Tulppaa muut reiät joita et käytä.
 
Tuo näkyvä reikä on tosiaan lähtö. Voit tulona käyttää kumpaa tahansa, joko tuota päällä olevaa tai oikealla sivulla olevaa. Ei ole väliä joten laita siihen johon on sun loopissa käytännöllisempi pistää. Tulppaa muut reiät joita et käytä.

No se tuli nopsaan. Saattais omaan settiin toimia nuo alalähdöt parhaiten. Kiitoksia!

Niin ja liittimiä/tulppia saa siis tarjota vielä jos jollakulla löytyy. :D
 
No se tuli nopsaan. Saattais omaan settiin toimia nuo alalähdöt parhaiten.
EK malleissa ohje on "käytä vain alaporttia". Eli erikseen kielletään käyttämästä tuota korkissa olevaa. Alaportit on kuitenkin tarkoitettu tulo/lähtö letkuille/putkille.
 
EK malleissa ohje on "käytä vain alaporttia". Eli erikseen kielletään käyttämästä tuota korkissa olevaa. Alaportit on kuitenkin tarkoitettu tulo/lähtö letkuille/putkille.
Niissä on se ohje sen takia koska niitä pumppuja on tarkoitettu käytettäväksi myös ilman säiliötä. Eihän sillä oo mitään väliä mistä se vesi pumppuun tulee kunhan sinne tulee vettä. Noissa Barrowin säiliömalleissa se menee ihan hyvin yläliitännästäkin, mulla oli pitkään toinen pumpuista just silleen kiinni ilman ongelmia.
 
Niissä on se ohje sen takia koska niitä pumppuja on tarkoitettu käytettäväksi myös ilman säiliötä. Eihän sillä oo mitään väliä mistä se vesi pumppuun tulee kunhan sinne tulee vettä. Noissa Barrowin säiliömalleissa se menee ihan hyvin yläliitännästäkin, mulla oli pitkään toinen pumpuista just silleen kiinni ilman ongelmia.
Joo lähinnä huvitti kun tuota ohjetta luin. Ohje kuitenkin pumppu+säiliö kombolle.
 
EK:n pumppu-säiliökombolla voi käyttää inlettinä myös resun kantta, toki silloin vaatii erillisen multiport topin johon kiinnittyy pieni sisäputki.
 
Aloittelija tarttis apua. Nappasin tollaisen Barrow tankin D5 pumpulla. Ohjeita ei ole, joten kysyisinkin mitenkä tulee kytkeä.

barrow.JPG

- Eli näkyvä reikä on ilmeisesti lähtö.
- Sen oikealla puolella (ei näy) on kans samanlainen reikä (tämä ilmeisesti tulpataan).
- Päällä on tuon putken kohdalla reikä johon vissiin tuloletku?
- Sen vieressä päällä on reikä joka vissiin täyttöreikä (pitänee tulpata)?
- Letkut löytyy suorilla liittimillä, mutta pari tulppaa siis vissiin tähän tarvii ainakin että saa toimimaan?

Niin ja jos nurkassa pyörii 45/90ast liittimiä niin hihkaiskaa (+ pari tulppaa, mielellään mustia), tarttis niitä varmaan muutaman kerätä eikä näytä jimmsilläkään olevan. Eli 13/10 letkua on ja niihin liittimet joissa G1/4. Tuo mutka voi olla siis molemmista päistä G1/4 tai sitten toinen pää 13/10 letkulle.

Täältä löytys 3 90 astiest ek.n kirkasta g1/4/g1/4,2 kirkasta tulppaa ja 1 45 asteinen musta ek.n g1/4/g1/4.
Pientä vaivan palkkaa vastaan voisin postitella,jos käyttöä löytyy.
 
Tilasin silloin 1.5 viikkoa sitten alennuksesta aquatuningilta vesijäähypaketin (ja muutakin) ja niitä piti olla 4 silloin vielä hyllyssä. Tänään tuli viesti aquatuningilta että ne on loppunut ja haluanko muuttaa tilausta :rage:. Pitää nyt sitten katsoa mistä tilaa osat ensimmäiseen vesijäähyyn.
 
Tilasin silloin 1.5 viikkoa sitten alennuksesta aquatuningilta vesijäähypaketin (ja muutakin) ja niitä piti olla 4 silloin vielä hyllyssä. Tänään tuli viesti aquatuningilta että ne on loppunut ja haluanko muuttaa tilausta :rage:. Pitää nyt sitten katsoa mistä tilaa osat ensimmäiseen vesijäähyyn.

Sama juttu kävi mullekin. 3 kpl oli varastossa tilatessa, mutta ei sitten ollutkaan. Tänään peruin koko tilauksen ja nyt etsin jotain muuta vaihtoehtoa.
 
Sama juttu kävi mullekin. 3 kpl oli varastossa tilatessa, mutta ei sitten ollutkaan. Tänään peruin koko tilauksen ja nyt etsin jotain muuta vaihtoehtoa.

Ja sama homma. 3 oli kun tilasin ja eilen illalla tuli viesti että ovat loppu eikä lisää tule. Harmi koska luulin pääseväni halvalla nestejäähdytyksen maailmaan
 
Olisi varmaan huomenna tulossa osat ensimmäiseen vesijähdytykseen, ja rupesin miettimään pitääkö blokki ja pumppu-säiliö myös huuhdella hyvin ennen käyttöä kuten radi täytyy? Entä liittimet?
 
Olisi varmaan huomenna tulossa osat ensimmäiseen vesijähdytykseen, ja rupesin miettimään pitääkö blokki ja pumppu-säiliö myös huuhdella hyvin ennen käyttöä kuten radi täytyy? Entä liittimet?

Ei se pahaa tee kaataa molemmista porteista akkuvettä läpi, EKn asetaaliblokeissa ainakin on ollut kierteiden koneistuksen jäljiltä pientä mujua.
 
Epämääräistä toimintaa kyllä Aquatuningilta. Itse tilasin vasta 30.12 klo 2 yöllä 240 D5/UT kitin muiden sälöjen kanssa ja seurantakoodi tuli maanantaina. Varmaan moni olisi vaihtanut toiseen kittiin, jos olisi tiennyt että nuo 360 D5/ST loppuvat :dead:. Mullakin on nestejäähy ennestään ja ajattelin hyödyntää lähinnä vain pumppua ja radia.
 
Onko kukaan kokeillut taivuttaa PETG putkia kiehuvalla vedellä? Sain tämän idean tuossa joku aika sitten ensimmäistä looppa suunnitellessa. Googlella löysin yhden foorumikeskustelun aiheesta, enkä mitään muuta tietoa.

Nyt jäähdytyskamppeiden tullessa perille, tein yhden taivutuksen kokeeksi. Keitin 2 litraa vettä ja hiljakseen valutin vettä taivutuskohdalle. Kun putki rupesi omasta painostaan jo taipumaan, hitaasti taitoin putkeen 90 asteen kulman. Onnistuu, eikä ole vaaraa kuumentaa putkea liikaa!

Sitten tälläinen aloittelija kysymys: Onko putkien tarkoitus irrota kovaputkiliittimistä vetämällä? Ei mitenkään itekseen irtoa, mutta ei nyt erityisesti voimaakaan vaadi irrotakseen. Kokeilin useita eri liittimiä ja kaikissa sama. :confused:
 
Ei kelleen olis jäänyt ylimääräseksi lämpöanturia? Jimmsillä melkosen pitkät toimitusajat noissa mitä sieltä nyt pari vaihtoehtoa löytyy...
 
Huom! Kiinassa alkaa kohta uusi vuosi ja pyyhät alkaa 15.1 ja kestää helmikuun ehkä loppuun saakka:).
Aloittelija tarttis apua. Nappasin tollaisen Barrow tankin D5 pumpulla. Ohjeita ei ole, joten kysyisinkin mitenkä tulee kytkeä.

barrow.JPG

- Eli näkyvä reikä on ilmeisesti lähtö.
- Sen oikealla puolella (ei näy) on kans samanlainen reikä (tämä ilmeisesti tulpataan).
- Päällä on tuon putken kohdalla reikä johon vissiin tuloletku?
- Sen vieressä päällä on reikä joka vissiin täyttöreikä (pitänee tulpata)?
- Letkut löytyy suorilla liittimillä, mutta pari tulppaa siis vissiin tähän tarvii ainakin että saa toimimaan?

Niin ja jos nurkassa pyörii 45/90ast liittimiä niin hihkaiskaa (+ pari tulppaa, mielellään mustia), tarttis niitä varmaan muutaman kerätä eikä näytä jimmsilläkään olevan. Eli 13/10 letkua on ja niihin liittimet joissa G1/4. Tuo mutka voi olla siis molemmista päistä G1/4 tai sitten toinen pää 13/10 letkulle.


Inlet ja outlet:n välissä oleva ero on yleensä pieni, riippuen (pumpusta/merkistä). Jotkut valmistajat suunnittelevat Outlet ja Inlet:t eri tavalla. Esim; barrowin tässä mallissa outlet on selkeästi näkyvillä. Ota yksinkertaisesti pumppu ja kansi irti, niin näet myös itse miten se on suunniteltu? Voit tarkistaa myös alla olevista kuvista. Eli, (impelleri pyörii aina water-out:n kautta) ja kuljettaa nestettä sopivalla paineella. Itsekin joskus epäilin ja kokeilin uteliaana. Laitoin putken inletin kautta ja pumpun samalla RPm:lla pyörimään kuin Outlet:ssa. Huomasin, että vesi kulki todella hitaammin ja lämpötila nousi (~4-7°). Jouduin sen jälkeen säätämään pumppua >3-3,5k rpm:lla pyörimään. Lämpötila laski huomattavasti, mutta resenointi lisääntyi. Toki tämä riippuu loopissa olevasta nesteen määrästä ja putkien koosta. Omasta mielestäni OD14-16mm putki on paljon parempi kuin 12/13mm putki. Sen takia, ettei tarvitse laittaa pumppua kovemmalla pyörimään.




HTB1O3SHevDH8KJjy1Xcq6ApdXXaR.jpg HTB1af5detbJ8KJjy1zjq6yqapXaw.jpg


Esimerkiksi:

Jos sekoitetaan GPU sekä Cpublokissa Inlet ja Outletit, jetplate passivisoi ja mikrokanavien järjestys myös menee sekaisin. Esim; Normaalisti neste menee ensin mikrokanavien paksummista urista (5mm) ja poistuu (3mm) urista.

Jetplate on suunniteltu muodostamaan turbulenssi CPU:n ympärille (maksimoimaan lämmönsiirtoa). Joten jos vaihdat virtauksen, turbulenssia ei tapahdu ja lämmönsiirto huononee.
 
Millanen virtaus nopeus on suurinpiirtein tavoite loopissa tai millaiset lukemat on todettu toimiviksi? Ajattelin tollasen mittarin hommata jonka voi emoon tökätä kiinni niin vois lähteä heti hakemaan pumpulta sellasia kierroksia.
 
Oma Aquatuningin 360 D5/ST paketti löysi eilen perille eli näköjään onni kävi tai tilasin tarpeeksi ajoissa, jos jaksaisi vielä rakennella :)
 
Millanen virtaus nopeus on suurinpiirtein tavoite loopissa tai millaiset lukemat on todettu toimiviksi? Ajattelin tollasen mittarin hommata jonka voi emoon tökätä kiinni niin vois lähteä heti hakemaan pumpulta sellasia kierroksia.

Ihan pumpusta ja loopista kiinni millä teholla pitää pyörittää. Suurempaa väliä tuolla asialla ei käytännössä ole. Voi asteen tai kaksi muuttua min vs. max. jonkun komponentin lämmöt, riippuen loopin järjestyksestä.
 
Millanen virtaus nopeus on suurinpiirtein tavoite loopissa tai millaiset lukemat on todettu toimiviksi? Ajattelin tollasen mittarin hommata jonka voi emoon tökätä kiinni niin vois lähteä heti hakemaan pumpulta sellasia kierroksia.
Vaikka 1 GPM. Käytännössä sillä ei ole niin väliä kunhan neste virtaa.
"I generally try to shoot for 1.5GPM just so you have some reserve capacity to add more blocks in later, but it's not a real magical number.
Bottom line:

  • Single block loop = Flow rate is of low importance, slight impact to radiator performance only
  • Multiple block loop = Flow rate of moderate importance, impact to radiator performance as well as other blocks. In addition, water temperature gain across blocks increases as flow rate reduces further impacting blocks further down the same loop."
Lähde: Martin's Flow Rate Estimator
 
Tottahan se on että todella hintaalla virtauksella vesi kerkeää lämmetä hieman vaikka GPU plokissa.
Itellä järjestys Pumppu, RADI, GPU, CPU, RADI, eli täydellä GPU kuormalla CPU saisi pienellä virtauksella lämpimämpää vettä ja lämmöt olisi hieman korkeammat, kuin suurella virtauksella. Se onko asia mitattavissa/merkitystä on eriasia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom