Kuinkas monella täällä on käytössä tuulettimien säätöön Corsair Commander Pro ja sen kanssa tuo Link softa?
Tuo softa sekoilee kun hwinfon avaa, on myös afterburner joten vaikuttaakohan sekin
Muutenkin tuntuu jotenkin ettei kaikki tuossa Linkissä toimi, esim ei päivitä itseään ja kun manuaalisesti päivität niin sen jälkeen sekoilee myös..
Itse olen noin vuoden käyttänyt tuota ykkös koneessa ja onhan se ollut hyvä, toki välillä ongelmiakin vähän ollut. Juurikin mainitsemasi ongelmaa ollut esim nesteen lämpöjä ei voi seurata hwinfo +commander pro link softan kera. Tosta seurannut neste lämpöjen nollasta normaaliin välillä sekoiluja. Olen sitten ollut käyttämättä noita samaan aikaan. Tuulettimet säätyvät hyvin tolla linkillä ja nesteen lämpötila noin muuten
Ota hwinfosta tuon commander pron monitorointi pois ja myös tuulettimien monitorointi pois käytöstä joita ohjaat commanderilla. Olen itse myös taistellut tuon linkin kanssa aivan liikaa.
Tarviipa kokeilla, itellä ollut hwmonitor ja afterburner ton link softan kanssa toiminut.
Nyt on muutama päivä testailua takana kun GPU lisätty looppiin ja yllättävän paljon vaikutti CPU lämpötiloihin. Noin 10-astetta nousi prossun peak lämmöt GPU + CPU vs pelkkä CPU loopissa. Eilen tuli pari tuntia BF1 hakattua ja GPU tasaantui 42c, mutta prossulla tuli ihmeellisiä piikkejä. Suurimman osan ajasta 45-50c paikkeilla, mutta OSD huomasin että välillä pomppasi sekunniksi 60c pintaan, login mukaan jossain kohtaa käynyt jopa 65c. Toki näillä 2 gen ryzeneillä taitaa olla nuo pomppivat lämmöt aika normi settiä.
Toi bf1 netissä on kyllä raskas ja kuormittava peli ja etenkin prossulle koska lämmöt on sekä ryzen 1700@3800mhz ja i7 8700 non k@4300mhz@1.2v prossuilla isohkot. Jännästi siis jotain 20c korkeammat lämmöt kuin esim vega64 300w näyttiksellä. Katotaan miten tuo ryzze toimii kun laitan 2080ti kortin kaveriksi. Radeina kuitenkin 2x240mm st30 ja 1x120mm st30 +d5 vario xres 1400mm combo.
Askartelin eilen vesivermeet uusiksi kakkoskoneeseen i7 8700 +vega64 setille. Aikaa meni varmaan lopulta 9h
Eli ek supremecy nickel plexi blokki i7 8700@4.3ghz@1.2v
Vega64:llä ek acelt cupari (1600mhz/1090mhz)
2x240mm ut60 ac radia
13/10mm duraclear letkua
D5 xres pwm 100mm säiliöllä
3x ac nb eloop siniset edes push pullina koppaan
2x corsair quiet editionit katossa koppaan
1x fd 140mm pohjassa koppaan
1x noctua 140mm puhaltaa ulos kopasta
Lämmöt tollakin bf1 netissä cpu 65 ja gpu 51, maksimissaan kun seuraa pelin aikana afterburneria. Nesteen lämmöt jotain 38c kun senkin pystyy nyt tosta kattoo kun tossakin phobya anturi d5sen ulostulon kierteissä +commander pro yksikkö
Huoneen lämpötila 26c.