Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Peli on myynyt hyvin, peli on saanut hyvät arvostelut ja Epic jopa rahoittaa tulevien pelien kehityskuluja.Kylläpä vituttas jos olis maksanu tästä jotain. Tyypillistä Remedyn tekotaiteellista paskaa.
Jaksoin pelata siihen ihme kuutioiden hyppelykohtaan -> uninstall.
En mä sit tiedä kehen tällanen vetoaa mutta mä en selkeästikää ole kohdeyleisöä.
No eihän kaikki sovi kaikille. En ole ihan varma mihin viittaat "tekotaiteellisella paskalla", oletettavasti hämärään tarinankerrontaan?
Itsellä juuri päinvastoin, jokainen remedyn peli on kiinnostanut erittäin paljon ja aina olen kokenut tuon tarinankerronnan isoksi plussaksi. (tykkäsin silti enemmän quantum breakista, alan wakesta ja max payneistä jotka ovat kyllä aikalailla eri aikakauden pelejä)Jep. Remedyn tarinankerronta on aina ollu tollasta eikä se vetoa itteeni tippaakaan. Olen enemmän suoraviivaisemman tarinankerronnan ystävä enkä jaksa arvuutella koko pelin läpi että mikä se McGuffin sitten onkaan.
Vaikke en olekkaan tämän pelin fani mutta tykkään siitä kuitenkin että Remedy tekee omaa juttuansa, karkottaa osan pelaajista mutta mielestäni on rikkaus että peleissä uskalettaan tehdä jotain erilaisuutta kuin että kaikki pelit olisivat samasta pusta veistettyjä.Luonnollisesti valtavirrasta poikkeava tapa tehdä jakaa mielipiteitä. Mielestäni Control on vähän kuin pelimaailmassa vähän kun Lynchin tuotokset TV/Elokuvapuolella. Osalle ei ollenkaan uppoa, osa on taas kovia faneja. Itse olen enemmän siellä fanipuolella. Onneksi tehdään muutankin kuin perusvarmaa "hollywoodia" suurilla tuotantoarvoilla.
Tässä pelissä oli monia visuaalisesti todella siistejä juttuja joita ei ole tullut missän vastaan ainakaan itselle.
Heikoin puoli on mielestäni se että vihollisia on rajallinen määrä ja taistelu vähän toistaa itseään loppupuolella. Taistelu on onneksi kuitenkin sujuvampaa ja mielenkiintoisempaa kun Alan Wakessa.
Mikähän tuossa pelissä on kun se tykkää kaatuilla tyyliin minuutin välein?
Pelasin pelin läpi tänä vuonna. Ei kaatunut kertaakaan. 1440p tais olla kaikki paitsi shadows täysillä. Myös RT high. Joku 50-75fps kellotetulla RTX 2080 kortilla.Mikähän tuossa pelissä on kun se tykkää kaatuilla tyyliin minuutin välein?
Pelasin pelin läpi tänä vuonna. Ei kaatunut kertaakaan. 1440p tais olla kaikki paitsi shadows täysillä. Myös RT high. Joku 50-75fps kellotetulla RTX 2080 kortilla.
Full screen. Toimi alt tabi ihan hyvin silläkin ainakin minulla.Pelasitko full screen tai borderless/window?
Pelaatko EPIC launcherin kautta?
Vaikka kyllähän se renderöity Martti Suosalo oli melkoinen elämys tietoisesti kökösti käännettyine sanontoineen:
There be work for the axe, take them behind the sauna, jumalauta!
Voi olla. Oon pelannut EPICin kautta Snowrunner peliä ja se kaatuili välillä. Ethän pidä mitään timespy ennätys kellotuksia näyttiksellä? Halpuuttaja tossa totes, että hänellä kaatuili, jos on liian suuret kellotukset. Mitä oon foorumeilta lukenut, niin raskaita raytracing pelejä ei välttämättä pysty ajamaan ihan yhtä agressiivisilla kellotuksilla, kuin muita pelejä.Ehkä se ei tykännyt tuosta ei-full screen tilasta.
Sain lopulta jotenkin toimimaan että kenties peräti 3 tuntia voi pelata ilman että jumittaa. Peli käynnistyy vajaassa parissa minuutissa niin joo aika vähän ketään varmaan nappaisi tuosta maksaa edes 3 euroa, jos eka 10 tuntia menee siihen että ihmettelet kun peli ei toimi laisinkaan.(9600k ja 3070 rautana)
Miten tämä liittyy Controliin, muuta kuin tekijän osalta? Oikeampi paikka lienee pelialan yleisketju tai Alan Wake -ketju.Mahdollisesti Alan Wake Remastered tulossa Epic Game Storeen: r/GamingLeaksAndRumours - Alanwake remastered coming to EGS
Ootko kokeillut alikellottamista, että sulkee pois osan ongelmia? Ei vaikuta normaalilta ja voihan olla että jossain komponentissa on vikaa joka tulee nyt esiin.Huoh. Heitin sitten pyyhkeen kehään ja pelaan tuota DX11, sillä ei ole mitään ongelmaa toimia 5 tuntia putkeen. Samalla ei toimi niin säteenseuranta tai edes DLSS. About kaikki mahdolliset temput olen yrittänyt, ajurit eivät ole kaikkein uusimmat näköjään mutta mitä ihmettä niiden pitäisi merkata kerta toi peli on sen verran vanhempi. Ne päivitän joskus ja kokeilen viimeisen kerran DX12.
avautuvia.
Itsellänikin oli alkuun aika ristiriitaiset tunteet tästä pelistä, vaikka kaikki muut Remedyn teokset on kolahtanut hyvin. Melkein jo lopetin kesken. Pikkuhiljaa tuo kuitenkin sai otteeseen ja nyt maistuu kovastikkin, kun olisi vain aikaa ja kelejä pelailla. Näillä hyvillä keleillä ei viitti konetta edes laittaa päälle.
Kiitos tiedosta.Otin kun ilmaiseksi sain, 2h myöhemmin uninstall, ei ole mua varten tämä peli...
Todennäköisesti juoni viilattiin niin, ettei tarvinnut lähteä rakennuksen ulkopuolelle, jottei kehityskulut kasvaisi entisestään.Aseiden rakentelu, hahmon kehittäminen ja grindaus saavat miinusta. Minusta hahmon kehitys jäi pelillisesti jäi vajaaksi ja pidin hahmon kehittämistä lähinnä kosmeettisena asiana. Muutenkin pelimaailma jää vähän tyhjäksi (kerää sieltä täältä joitakin kilkkeitä), toistuvaksi (aina sama motelli) ja pitkäveteiseksi (hypi tämä välikenttä läpi). Ehkä juoni ei sitten mahdollistanut erilaisia ympäristöjä tai juonen kehittelyä rakennuksen ulkopuolelle, vaikka ylimaailmallisia juttuja peli sisältääkin.
Vaikke en olekkaan tämän pelin fani mutta tykkään siitä kuitenkin että Remedy tekee omaa juttuansa, karkottaa osan pelaajista mutta mielestäni on rikkaus että peleissä uskalettaan tehdä jotain erilaisuutta kuin että kaikki pelit olisivat samasta pusta veistettyjä.
ja olenkin toivonut että nämä erilaiset pelit menestyisivät siitäkin huolimatta vaikka itse en niistä perusta.
Olen vasta alussa ja pelannut n. tunnin, mutta jo tässä vaiheessa tuntuu vähän samalta. Paitsi juonesta pidän paljon ja nautin monista pikku hommista, kuten pätkä (ei sana tarkasti) "jokaisella sivilisaatiolla on omat superaseensa, viikingeillä Mjölnir, joku toinen esimerkki, joku kolmas esimerkki, ja meillä on tämä..." pisti mukavasti mielikuvituksen liikkeelle. Sitten löytyi myös tutun näköinen taulu johtajan huoneesta, sopivasti mysteerejä. Turhaa lässytystä on tosin omaan makuun liikaa, ei tarvi aina heittää jotain kielikuvaa jos jotain tapahtuu, koska pelaaja on jo ymmärtänyt tilanteen. Ei tartte yrittää liikaa, epälen että on mennyt ylipohtimisen puolelle....
Teknisesti paljon hyvää, mutta sitten quality of life, juoni ja yleinen pelifiilis puolella paljon negatiivista. 6/10 tai 7/10... riippuen siitä olenko juuri kuollut ja jälleen kerran juoksemassa turhaa samaa putkea hautakiven luokse.
Kartassa eri kerrokset on eri värillä. Toki ne on joskus päällekäin ettei näe tarkasti mistä pääsee minnekin, mutta tarkoitus onkin suunnistaa myös maailman mukaan eikä pelkästään kartta kädessä. Samoin peli kertoo kyllä mitä pitää tehdä milloinkin, mutta joudut oikeasti kuuntelemaan mistä puhutaan. Se ei toimi niin että skippaat kaikki keskustelut ja sitten vaan seuraat kompassin markkeria seuraavaan paikkaan. Kun markkeria ei ole. Ja kun kartta ei ole niin yksityiskohtainen, niin sitä keskittyy ihan eri tavalla tarkkailemaan ympäristöä. Muuten se menisi helposti siihen että pidetään juoksunappi pohjassa ja kännetään rintamasuuntaa aina kun kompassimarkkeri käskee niin tekemään. Pian opit kuin itsestään muistamaan paikkoja mistä pääsee minnekin.Olen vasta alussa ja pelannut n. tunnin, mutta jo tässä vaiheessa tuntuu vähän samalta. Paitsi juonesta pidän paljon ja nautin monista pikku hommista, kuten pätkä (ei sana tarkasti) "jokaisella sivilisaatiolla on omat superaseensa, viikingeillä Mjölnir, joku toinen esimerkki, joku kolmas esimerkki, ja meillä on tämä..." pisti mukavasti mielikuvituksen liikkeelle. Sitten löytyi myös tutun näköinen taulu johtajan huoneesta, sopivasti mysteerejä. Turhaa lässytystä on tosin omaan makuun liikaa, ei tarvi aina heittää jotain kielikuvaa jos jotain tapahtuu, koska pelaaja on jo ymmärtänyt tilanteen. Ei tartte yrittää liikaa, epälen että on mennyt ylipohtimisen puolelle.
Iso plussa myös säteenseurannasta! Erityisesti alussa se kiinnitti huomion ja ensimmäistä kertaa huomasin miten toimistojen lasiseinät heijastavat kaiken.
Olen semmonen pelaajaa joka tutkii joka paikan mihin pääsee ja haluan tietää kaiken. Juuri kuten Alan Wakessa, myös tässä näyttää olevan täysin turhia hetkiä. Tämä ei ole avoimen maailman peli mutta dead endejä löytyy. Tähän mennessä vain jotain vessoja koppeineen joista jokaisen tutkin, mutta kyllä turhauttaa kun luulen löytäneeni jonkun secretin joka ei ollutkaan mitään. Noh, ainakaan ei ole putkijuoksu mitä ärsyttäsi enemmän. Tuo on varmasti hankala tasapainottaa, kun ehkä ne vessat alkaisi kyllästyttämään myös jos siellä ois vain aina joku juonilappu samassa kohti.
Ja ne juonilaput, iso miinus siitä ettei niitä juonilappuja voi lukea suoraan! Kerättävät laput ovat pelin tappaja, koska:
+Haluan lukea ne ja ymmärtää mysteeriä tai muuten vain tietää mitä ympärillä on tapahtunut
+Teksti joskus luettavan lyhyttä tai muuten kiinnostavaa
-Pitää painaa nappia 4-10 kertaa että sellaisen saa edes luettua!!! Missaanko jotain, vai pitääkö oikeasti joka kerta avata valikko, selata lappuvälilehtien kohdalle, selata tietyn tyyppisen juonilapun kohdalle, selata alaspäin niin kauan että se uusin lappu löytyy!??? Ratkaisu: Press menu to read ja se näyttää uusimman lapun mikä on noukittu???? (Jos näitä juonilappuja on paljon ne vois olla hyvä järjestää mindmappiin josta saa kronologisen käsityksen)
-Ihmisten nimet outoja joihin ei ole mitään kosketusta joten jututkin menee ohi. Miksi kertoa turhaan? Tuollainen ei ole mikään mysteeri tai edes kiinnostava asia. Anna alussa joku juttu johon tarttua, ja seurata sitä, pelissä kyllä on kiinnostavuutta mutta niissä lapuissa ei. Tämä liittyy myös edelliseen turhauttavaan tapaan lukea niitä
-Miksihän näissä ei käytetä hahmojen kuvia enempää, iso bonus tauluista silti
Ei saateri nämä Remedyn pelit ole enää niin hyviä Max Paynen jälkeen. Alan Waken pelasin läpi, mutta jätin kesken johonkin DLC:hen jossa joku vihu hyökkäs aina takaa. Taitaa jäädä tämäkin peli kesken kun turhauttaa se lappujen lukeminen ja kartta ei erota kerroksia. Pieniä turhauttavia asioita liikaa.
Tuntuu että viimeisen 10v aikana Remedy on käyttäny aikaansa turhiin asioihin. Gameplay on jäänyt erittäin vähälle, mennään turvallisesti massan mukana, ja tarinat ei kanna vaikka ovatkin tavallaan mielenkiintoisia. Max Paynet oli hauskoja ja Future Crew on ollu suosikki vuodesta 1993. Toivottavasti kohta koittaa nostalgian aika 90-luvulle, ja isotkin studiot alkavat taas keskittyä siihen mihin aikoinaan ihastuivat.
Jostain syystä en ole huomannut että nappia voi painaa pohjassa...Dokumentit voi lukea helposti heti silloin kun sen kerää. Siinä lukee se "pidä jotain nappia pohjassa" niin pääset sen lukemaan. Tuo on kyllä totta että on hankalaa löytää ne menun kautta myöhemmin, niitä dokkareita kun oli jo peruspelissä joku yli 200. Aivan liikaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.