Amazon Prime-tilauksella ilmainen Ultimate-versio GOGiin: Prime Gaming
Voimassa käsittääkseni marraskuun ja toimii myös Prime kokeilujaksoilla.
Voimassa käsittääkseni marraskuun ja toimii myös Prime kokeilujaksoilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen vasta alussa ja pelannut n. tunnin, mutta jo tässä vaiheessa tuntuu vähän samalta. Paitsi juonesta pidän paljon ja nautin monista pikku hommista, kuten pätkä (ei sana tarkasti) "jokaisella sivilisaatiolla on omat superaseensa, viikingeillä Mjölnir, joku toinen esimerkki, joku kolmas esimerkki, ja meillä on tämä..." pisti mukavasti mielikuvituksen liikkeelle. Sitten löytyi myös tutun näköinen taulu johtajan huoneesta, sopivasti mysteerejä. Turhaa lässytystä on tosin omaan makuun liikaa, ei tarvi aina heittää jotain kielikuvaa jos jotain tapahtuu, koska pelaaja on jo ymmärtänyt tilanteen. Ei tartte yrittää liikaa, epälen että on mennyt ylipohtimisen puolelle....
Teknisesti paljon hyvää, mutta sitten quality of life, juoni ja yleinen pelifiilis puolella paljon negatiivista. 6/10 tai 7/10... riippuen siitä olenko juuri kuollut ja jälleen kerran juoksemassa turhaa samaa putkea hautakiven luokse.
Kartassa eri kerrokset on eri värillä. Toki ne on joskus päällekäin ettei näe tarkasti mistä pääsee minnekin, mutta tarkoitus onkin suunnistaa myös maailman mukaan eikä pelkästään kartta kädessä. Samoin peli kertoo kyllä mitä pitää tehdä milloinkin, mutta joudut oikeasti kuuntelemaan mistä puhutaan. Se ei toimi niin että skippaat kaikki keskustelut ja sitten vaan seuraat kompassin markkeria seuraavaan paikkaan. Kun markkeria ei ole. Ja kun kartta ei ole niin yksityiskohtainen, niin sitä keskittyy ihan eri tavalla tarkkailemaan ympäristöä. Muuten se menisi helposti siihen että pidetään juoksunappi pohjassa ja kännetään rintamasuuntaa aina kun kompassimarkkeri käskee niin tekemään. Pian opit kuin itsestään muistamaan paikkoja mistä pääsee minnekin.Olen vasta alussa ja pelannut n. tunnin, mutta jo tässä vaiheessa tuntuu vähän samalta. Paitsi juonesta pidän paljon ja nautin monista pikku hommista, kuten pätkä (ei sana tarkasti) "jokaisella sivilisaatiolla on omat superaseensa, viikingeillä Mjölnir, joku toinen esimerkki, joku kolmas esimerkki, ja meillä on tämä..." pisti mukavasti mielikuvituksen liikkeelle. Sitten löytyi myös tutun näköinen taulu johtajan huoneesta, sopivasti mysteerejä. Turhaa lässytystä on tosin omaan makuun liikaa, ei tarvi aina heittää jotain kielikuvaa jos jotain tapahtuu, koska pelaaja on jo ymmärtänyt tilanteen. Ei tartte yrittää liikaa, epälen että on mennyt ylipohtimisen puolelle.
Iso plussa myös säteenseurannasta! Erityisesti alussa se kiinnitti huomion ja ensimmäistä kertaa huomasin miten toimistojen lasiseinät heijastavat kaiken.
Olen semmonen pelaajaa joka tutkii joka paikan mihin pääsee ja haluan tietää kaiken. Juuri kuten Alan Wakessa, myös tässä näyttää olevan täysin turhia hetkiä. Tämä ei ole avoimen maailman peli mutta dead endejä löytyy. Tähän mennessä vain jotain vessoja koppeineen joista jokaisen tutkin, mutta kyllä turhauttaa kun luulen löytäneeni jonkun secretin joka ei ollutkaan mitään. Noh, ainakaan ei ole putkijuoksu mitä ärsyttäsi enemmän. Tuo on varmasti hankala tasapainottaa, kun ehkä ne vessat alkaisi kyllästyttämään myös jos siellä ois vain aina joku juonilappu samassa kohti.
Ja ne juonilaput, iso miinus siitä ettei niitä juonilappuja voi lukea suoraan! Kerättävät laput ovat pelin tappaja, koska:
+Haluan lukea ne ja ymmärtää mysteeriä tai muuten vain tietää mitä ympärillä on tapahtunut
+Teksti joskus luettavan lyhyttä tai muuten kiinnostavaa
-Pitää painaa nappia 4-10 kertaa että sellaisen saa edes luettua!!! Missaanko jotain, vai pitääkö oikeasti joka kerta avata valikko, selata lappuvälilehtien kohdalle, selata tietyn tyyppisen juonilapun kohdalle, selata alaspäin niin kauan että se uusin lappu löytyy!??? Ratkaisu: Press menu to read ja se näyttää uusimman lapun mikä on noukittu???? (Jos näitä juonilappuja on paljon ne vois olla hyvä järjestää mindmappiin josta saa kronologisen käsityksen)
-Ihmisten nimet outoja joihin ei ole mitään kosketusta joten jututkin menee ohi. Miksi kertoa turhaan? Tuollainen ei ole mikään mysteeri tai edes kiinnostava asia. Anna alussa joku juttu johon tarttua, ja seurata sitä, pelissä kyllä on kiinnostavuutta mutta niissä lapuissa ei. Tämä liittyy myös edelliseen turhauttavaan tapaan lukea niitä
-Miksihän näissä ei käytetä hahmojen kuvia enempää, iso bonus tauluista silti
Ei saateri nämä Remedyn pelit ole enää niin hyviä Max Paynen jälkeen. Alan Waken pelasin läpi, mutta jätin kesken johonkin DLC:hen jossa joku vihu hyökkäs aina takaa. Taitaa jäädä tämäkin peli kesken kun turhauttaa se lappujen lukeminen ja kartta ei erota kerroksia. Pieniä turhauttavia asioita liikaa.
Tuntuu että viimeisen 10v aikana Remedy on käyttäny aikaansa turhiin asioihin. Gameplay on jäänyt erittäin vähälle, mennään turvallisesti massan mukana, ja tarinat ei kanna vaikka ovatkin tavallaan mielenkiintoisia. Max Paynet oli hauskoja ja Future Crew on ollu suosikki vuodesta 1993. Toivottavasti kohta koittaa nostalgian aika 90-luvulle, ja isotkin studiot alkavat taas keskittyä siihen mihin aikoinaan ihastuivat.
Jostain syystä en ole huomannut että nappia voi painaa pohjassa... Se valikoissa ravaus minuutin välein katkaisi kamelinselän ja nyt muutkin ärsytyksen aiheet varmaan katoavat.Dokumentit voi lukea helposti heti silloin kun sen kerää. Siinä lukee se "pidä jotain nappia pohjassa" niin pääset sen lukemaan. Tuo on kyllä totta että on hankalaa löytää ne menun kautta myöhemmin, niitä dokkareita kun oli jo peruspelissä joku yli 200. Aivan liikaa.
Taisin pelata koko pelin läpi lukematta juuri yhtään dokumenttia, kun en kokenut niitä mitenkään oleelliseksi ja niitä oli aivan liian paljon. Lähinnä ärsytti kun tulivat kokoajan vastaan ja taisi mennä se lukukehotuskin usein nopeasti ohi, niin en vaivautunut kaivamaan valikoista.
Nuo dokumentit on kyllä yksi nykypelien riesa, mistä en oikein pidä yhtään, mikäli niitä ei hyödynnetä jotenkin ja juoni on muutenkin itsestään selvä. Harvassa pelissä niillä on sen isompaa merkitystä, poikkeuksena ehkä ensimmäinen Subnautica, missä oli jännittävä lukea mitä miehistölle on tapahtunut ja mistä sai vihjeitä uusiin paikkoihin ja tulevaan.
Ympäristöstä löytyvät tl;dr:t ovat todella kömpelö kerronnanmuoto ja paljastavat, ettei tekijä kykene kertomaan tarinaa omassa formaatissaan. Sama juttu ääninauhoissa ym. Kömpelöä ekspositiota ja tuttua niinkin uudesta pelistä kuin vuoden 2007 Bioshock: meillä on tässä hieno tarina, jos lopetat pelaamisen ja alat lueskella novellia kömpelössä menurakenteessa tai kuunnella jotain podcastia.
Ei näin. Käytä valitsemasi formaatin keinoja. Kirjallisuuden keinot kirjoihin, elokuvan elokuviin, pelikerronnan peleihin.
Ympäristöstä löytyvät tl;dr:t ovat todella kömpelö kerronnanmuoto ja paljastavat, ettei tekijä kykene kertomaan tarinaa omassa formaatissaan. Sama juttu ääninauhoissa ym. Kömpelöä ekspositiota ja tuttua niinkin uudesta pelistä kuin vuoden 2007 Bioshock: meillä on tässä hieno tarina, jos lopetat pelaamisen ja alat lueskella novellia kömpelössä menurakenteessa tai kuunnella jotain podcastia.
Ei näin. Käytä valitsemasi formaatin keinoja. Kirjallisuuden keinot kirjoihin, elokuvan elokuviin, pelikerronnan peleihin.
Control 2 tulossa.
This patch adds native HDR to Control. It was achieved by rebuilding the game with modified code and shaders.
This is built on top of my previous Ultrawide fix patch.
Compared to the latest official release version (0.0.344.1879), these are the improvements:
- Native HDR (improves color accuracy/banding, allows greater contrast and brighter highlights).
- Upgraded DLSS to 2.5.1 and improve its implementation (people reported this is compatible with FSR 2.1 injection)
- Added a new "Max" texture setting to improve the slow texture streaming (8GB+ VRAM are suggested).
- Full UltraWide support: unlock any resolution and aspect ratio, including 32:9+.
- Fixed UI issues at non 16:9 aspect ratios (e.g. enemies health bars were displaced).
- Some FOV and LOD fixes for UW.
- Improved window+borderless+fullscreen management.
- Fixed the game not launching correctly on non Nvidia non AMD GPUs (e.g. Intel Arc).
- Minor fixes and features around.
Niin, no taitaa olla tehty omalla ajalla ilman työnantajan panosta. Ainakin julkaisutavan ja lahjoitusten keräämisen perusteella. Rakkaudesta lajiin.Ihan kiva, mutta ainakin 1,5 vuotta myöhässä.
Päivittelivät lisää tota epävirallista pätsiä.
- DLSS 2 päivitetty viimeisimpään versioon (3.1.1. - pelkkä super resolution kuitenkin, ei frame generationia)
- DLAA lisätty
- Added a new setting to use 3x as samples for ray tracing and volumetrics, increasing the quality and reducing noise (this is VERY expensive).
CONTROL - HDR+Ultrawide+DLSS+RT Patch
Do not ask for DLSS 3.5 or FSR 3 please. Version 1.5.1 is up. It fixes the hiss/smoke effect on enemies being too bright in HDR. Version 1.5 is up. It improves the DLSS implementation, improves the quality of shadow and fixes the buggy/noisy ray tracing reflections that are also present in the va...community.pcgamingwiki.com
Eipä ne tallennukset maagisesti siirry epicin servereiltä MS servereille? Eikä remedy myöskään itse säilytä tallennuksia, ei ole remedy-tiliä.Tämä tuli tänään Ultimate editionina Gamepassiin, mutta peliä käynnistäessä tulee herjaa "We can't sync your data with the cloud right now."
Muilla samoja ongelmia?
Oon joskus pelannut vähän aikaa Epicissä niin jos jatkuisi samasta vaikkapa..
Voi koittaa manuaalisesti kopsata savet Epic asennuksesta MS asennuksen kansioonTämä tuli tänään Ultimate editionina Gamepassiin, mutta peliä käynnistäessä tulee herjaa "We can't sync your data with the cloud right now."
Muilla samoja ongelmia?
Oon joskus pelannut vähän aikaa Epicissä niin jos jatkuisi samasta vaikkapa..
Annapurna Picrures rahoittaa 50 prosenttia tulevan Control 2 -videopelin kehitysbudjetista ja saa oikeudet laajentaa palkittuja Control ja Alan Wake -pelibrändejä elokuviin ja televisioon.
Remedy Entertainment Oyj: Sisäpiiritieto: Remedy ja Annapurna ilmoittavat strategisesta yhteistyösopimuksesta, joka koskee Control 2:sta sekä Controlin ja Alan Waken tuomista elokuviin ja televisioon - Remedy Investors
Remedy Entertainment Oyj Sisäpiiritieto 29.8.2024 klo 19.00 Sisäpiiritieto: Remedy […]investors.remedygames.com
Viimeaikoina ollut hyviäkin peleihin perustuvia sarjoja. Last of Us oli mielestäni mainio ja Fallout näköjään myös arvosteluissa pärjännyt.Enkä muutenkaan kyllä ole ihan vakuuttunut tästä touhusta nyt. Niin monet pelileffat sun muut on porsinut sellaista ripulia...
Viimeaikoina ollut hyviäkin peleihin perustuvia sarjoja. Last of Us oli mielestäni mainio ja Fallout näköjään myös arvosteluissa pärjännyt.
Mutta vaikka elokuvat/sarjat ripuliksi menisi, niin hyvä että rahoitusta Controlin jatko-osalle löytyy ja bisneksen kannalta varmaan muutenkin hyvä jos jotakuta kiinnostaa tehdä tarinoista myös liikkuvan kuvan tuotetta.
Eiköhän termi sisäpiiritieto tule osakeyhtiölaista tai jotain vastaavaa...Minkä takia Remedyn pitää uutisoida sivuillaan asioista "sisäpiiritietona" joissa he itse ovat sopimuskumppani? Joku random manageri kuuli käytävällä että toimari teki tällaisen sopimuksen ja sitten äkkiä postaamaan se firman sivuille sisäpiiritietona. Enkä muutenkaan kyllä ole ihan vakuuttunut tästä touhusta nyt. Niin monet pelileffat sun muut on porsinut sellaista ripulia...
Remedy on pörssiyhtiö ja tuo varmaan liittyy siihen jotenkinMinkä takia Remedyn pitää uutisoida sivuillaan asioista "sisäpiiritietona" joissa he itse ovat sopimuskumppani?
Fallout näköjään myös arvosteluissa pärjännyt.
Kun pelasin Controlin läpi julkaisussa, niin pomoihin tuli jumitettua usein.Tyhmä kysymys: Onko tässä nyt joku perustavanlaatuinen virhe kun pelaan tätä ja oon siinä (ehkä) ensimmäisessä "pomossa", mikä leijailee siellä jossain isossa huoneessa ja turpaan tulee jatkuvasti.
Pitääkö tässä vaan nyt mennä jatkuvasti piilosta piiloon, pysyä laatikoiden takana ja rauhassa ampua menemään tms?
Olen ehkä vaan turhan väsyneenä aina pelannut ja turhautunut yksinkertaiseen ongelmaan ja oon jättänyt sitten yrittämättä. Tämä lienee niitä ohjaimella ja konsolilla tyypillisesti pelattavia pelejä?
Tyhmä kysymys: Onko tässä nyt joku perustavanlaatuinen virhe kun pelaan tätä ja oon siinä (ehkä) ensimmäisessä "pomossa", mikä leijailee siellä jossain isossa huoneessa ja turpaan tulee jatkuvasti.
Pitääkö tässä vaan nyt mennä jatkuvasti piilosta piiloon, pysyä laatikoiden takana ja rauhassa ampua menemään tms?
Olen ehkä vaan turhan väsyneenä aina pelannut ja turhautunut yksinkertaiseen ongelmaan ja oon jättänyt sitten yrittämättä. Tämä lienee niitä ohjaimella ja konsolilla tyypillisesti pelattavia pelejä?
Kun pelasin Controlin läpi julkaisussa, niin pomoihin tuli jumitettua usein.
Nyt laittaisin suosiolla kuolemattomuuden asetuksista päälle, jotta voisin nauttia enemmän tarinasta.
Se bossi on pitkälti tutoriaali sekä testi siitä että opit hanskaamaan sen juuri saadun launch-ominaisuuuden. Kannattaa melkein mennä sivuilta portaat ylös välitasanteelle, vahtia selustaa ettei pikkuvihuja tule perässä ylös ja kaavalla että jos et ole hyökkäämässä - älä ole näkyvillä eli piilottele niiden väliseinien takana. Sitten kun olet valmis hyökkäämään niin launchilla jotain bossia kohti, se joko väistää tai ei väistä, vähän aseella vielä perään ja takaisin piiloon. Jos näet että se bossi ottaa jotain materiaalia jonka aikoo omalla launchilla heittää kohti niin piiloon, tästä se ylätasanne on hyvä, on paljon piilopaikkoja ja pikkuvihujen tarvii tulla ne portaat ylös (jos oikein muistan, taas aikaa viime peluukerrasta).Tyhmä kysymys: Onko tässä nyt joku perustavanlaatuinen virhe kun pelaan tätä ja oon siinä (ehkä) ensimmäisessä "pomossa", mikä leijailee siellä jossain isossa huoneessa ja turpaan tulee jatkuvasti.
Pitääkö tässä vaan nyt mennä jatkuvasti piilosta piiloon, pysyä laatikoiden takana ja rauhassa ampua menemään tms?
Olen ehkä vaan turhan väsyneenä aina pelannut ja turhautunut yksinkertaiseen ongelmaan ja oon jättänyt sitten yrittämättä. Tämä lienee niitä ohjaimella ja konsolilla tyypillisesti pelattavia pelejä?
Tyhmä kysymys: Onko tässä nyt joku perustavanlaatuinen virhe kun pelaan tätä ja oon siinä (ehkä) ensimmäisessä "pomossa", mikä leijailee siellä jossain isossa huoneessa ja turpaan tulee jatkuvasti.
Pitääkö tässä vaan nyt mennä jatkuvasti piilosta piiloon, pysyä laatikoiden takana ja rauhassa ampua menemään tms?
Olen ehkä vaan turhan väsyneenä aina pelannut ja turhautunut yksinkertaiseen ongelmaan ja oon jättänyt sitten yrittämättä. Tämä lienee niitä ohjaimella ja konsolilla tyypillisesti pelattavia pelejä?
Kannattaa sitten muistaa, että noi heput jotka lähti ei ole pelinkehittäjiä. Nuo parikymmentä työntekijää hoiti indie-pelien julkaisuja.Jokohan siellä hierotaan mahdollista yrityskauppaa tai fuusioita Remedyn ja Annapurnan kesken?
Mä taisin sen ekan bossin (tai sen laatikkobossin) taistella läpi paljaalla, mutta aika nopeesti pistin kuolemattomuuden ja extra damaget päälle kun rupes ärsyttämään ja halusin keskittyä tarinaan.. On tuo vieläkin vähän kesken.