Control

Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
578
Tuli myöskin ostettua tämä ja menee seuraavaksi työn alle RDR2:n jälkeen.

Pitkän aikaa tätäkin tehnyt mieli koittaa, mutta nyt hiljattain vasta sain näytönohjaimen päivitettyä. Kaveri kovasti kehunut ja muutamat lyhyet pätkät tubesta kattonut ja kovasti kiinnostaa. Edellinen Quantum Break kyllä iski kovaa ja myös Alan Wake, joten luotto kyllä Remedyyn kova ja heidän tuotokset kyllä kolahtaa hyvin tähän osoitteeseen.

Alan Wake 2 odotettu jo kovasti, ehkä se vielä joskus...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 253
Päivitin koneen ja tämä oli ensimmäinen peli jonka otin työn alle. En oikeastaan tiennyt muuta kuin että tämä on remedyn peli ja Alan Waken olin 10? vuotta sitten pelannut.

Nyt on peruspeli ja lisäosat koluttu läpi. Jotenkin tuli sellainen twin peaks meets x-files mieleen tunnelmaltaan, joka kyllä iskee. Art direction ja RT päällä grafiikat kyllä tiputti leuan lattiaan monesti. Harmi että ei lähivuosina taida mitään remedyltä olla tulossa jos nyt vasta aletaan tekemään.
Seuraava peli jossa Remedy on mukana

 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Tuli tämäkin pelattua läpi, kun tuli saatavile Xbox Game Passiin.
Ei kyllä Remedy pettänyt. Sopivan erilainen perus räiskintöihin verrattuna ja omanlaisen fiiliksen toi suomalaisuuden esille tuominen pelissä.
Jonkin verran lueskelin, että peli on kohtalaisen vaikea ja osa on ollut pettyneitä, kun tasoa ei voi laittaa helpommaksi.
Mielestäni jossain (hahmon kehittämisessä?) menty vikaan, jos pitää peliä liian vaikeana. Ehkä joku kasuaali-pelaaja kaipaa helpompaa "läpijuoksu-tasoa", mutta vähänkään enemmän pelanneelle ihan passelia ajanvietettä. HC-pelaaja tietenkin toivoo vielä kovempaa tasoa.
Pari ärsyttävää bossia sai vähän kulmakarvoja ryttyyn, mutta yksinkertaisesti skippasin ne vähäksi aikaa ja parantelin ukkoa tekemällä muuta välissä, niin ei tarvinnut hikoilla niin paljoa asian kanssa.
Oikealla taktiikalla itse asiassa kaikista selviää aika helpostikin.

Sitten odotellaan milloin saapuu Control 2 :hmm:
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Tuli tämäkin pelattua läpi, kun tuli saatavile Xbox Game Passiin.
Ei kyllä Remedy pettänyt. Sopivan erilainen perus räiskintöihin verrattuna ja omanlaisen fiiliksen toi suomalaisuuden esille tuominen pelissä.
Jonkin verran lueskelin, että peli on kohtalaisen vaikea ja osa on ollut pettyneitä, kun tasoa ei voi laittaa helpommaksi.
Mielestäni jossain (hahmon kehittämisessä?) menty vikaan, jos pitää peliä liian vaikeana. Ehkä joku kasuaali-pelaaja kaipaa helpompaa "läpijuoksu-tasoa", mutta vähänkään enemmän pelanneelle ihan passelia ajanvietettä. HC-pelaaja tietenkin toivoo vielä kovempaa tasoa.
Pari ärsyttävää bossia sai vähän kulmakarvoja ryttyyn, mutta yksinkertaisesti skippasin ne vähäksi aikaa ja parantelin ukkoa tekemällä muuta välissä, niin ei tarvinnut hikoilla niin paljoa asian kanssa.
Oikealla taktiikalla itse asiassa kaikista selviää aika helpostikin.

Sitten odotellaan milloin saapuu Control 2 :hmm:
Tässä on myös se todella hyvä ominaisuus, että halutessaan voi laittaa päälle one-shot-kill-ominaisuuden tai kuolemattomuuden. Itsellä meni yhdessä bossissa hermot, niin napsautin kuolemattomuuden päälle tappelun ajaksi.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Onhan tämä nykyään helpompi muutenkin mitä julkaisussa.
Nykyään ennen jokaista pomoa on control point kun taas alunperin sai kävellä pari minuuttia pomon luokse ottamaan uudestaan turpaan tai näin olen lukenut.
Samoin nykyään kykypuussa oleva multi launch helpottaa taistelua todella paljon kun voit kerralla heittää kolme tavaraa. Tuo ja pari muuta lisäystä tuli vasta AWE lisärin yhteydessä päivityksenä ja samalla taisi tulla nuo helpotuksetkin.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Tässä on myös se todella hyvä ominaisuus, että halutessaan voi laittaa päälle one-shot-kill-ominaisuuden tai kuolemattomuuden. Itsellä meni yhdessä bossissa hermot, niin napsautin kuolemattomuuden päälle tappelun ajaksi.
No näin paljon mä optionseja olen selaillut, etten edes tiennyt näistä helpotuksista :lol:
Ei sen puoleen, en mä mitään helpotuksia ole edes kaivannut. Kuten sanoin, niin aika lailla taktiikasta kiinni ja kuinka helposti löytää sen tietyn paikan kentästä, jossa voi kurkkia ja ampua silleen nössöön tyyliin ilman hikikarpaloita otsalla.
Fridge ja Mold oli ne mulle pahimmat, mutta vedin ne sitten loppumetreillä kykyjen parantelujen jälkeen Levitaatiolla ja Spinillä, niin se oli 1-2min homma. Viimeisen Tommasin kanssa löin muutaman kerran päätä seinään, kunnes vaihdoin taktiikkaa ja sekin meni aika lailla ilman osuman ottamista.

Sen verran tämä peli kuitenkin maistui itselleni, että hommasin Season Passin (ku sattui olemaan sopivasti ylimääräisiä dollareita MS-tilillä), jotta pääsee jatkamaan peliä. Foundation tällä hetkellä menossa ja AWE odottelee.
Ainakin noi Hiss Sharpenedit tuo vähän lisävaikeutta peliin ja ne yhdistettynä Hiss Elevatedeihin, niin vähän enemmän saa tuskailla jossain perustaisteluissakin

Tämä on muuten ensimmäinen peli, jossa tuli VideoMemory Erroria ja useamman kerran kaiken lisäksi. Ilmeisen raskas peli boxille.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 580
Fridge ja Mold oli ne mulle pahimmat, mutta vedin ne sitten loppumetreillä kykyjen parantelujen jälkeen Levitaatiolla ja Spinillä, niin se oli 1-2min homma. Viimeisen Tommasin kanssa löin muutaman kerran päätä seinään, kunnes vaihdoin taktiikkaa ja sekin meni aika lailla ilman osuman ottamista.
Itelle oli kyllä ylivoimasesti ankkuri ja shadow Jesse pahimmat. Tuli aika montaa kertaa kirottua noissa :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Itsellä oli myös Control ekana pelinä listalla, kun päivitin GTX1080-> RTX3060Ti. Nätiltä näytti kaikki asetukset kaakossa 1440p+DLSS ja varsin mukavaa pelattavaa muutenkin. Foundationin jaksoin vielä pelata, mutta AWE:tä en sitten enää jaksanut.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Itelle oli kyllä ylivoimasesti ankkuri ja shadow Jesse pahimmat. Tuli aika montaa kertaa kirottua noissa :lol:
No näin ne pelityylit vaihtelee... :oops:
Mun mielestä se Ankkuri oli helpoin kaikista. Se huone mihin mennään sisään, ni jäin siihen. Sit vaan joku kivi-kaks käteen ja odottelin, et se kääntyy mua kohti ja avaa kidan -> saman tien kivet suuhun ja Spinillä lippaallinen perään. Ankkuri ei ehdi tekemään tuossa yhtään mitään. Tämä piti toistaa muistaakseni 3-4 kertaa. Siinä välissä ehti hyvin ampua/kivittää mahdolliset muut pois häiriköimästä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
796
No näin ne pelityylit vaihtelee... :oops:
Mun mielestä se Ankkuri oli helpoin kaikista. Se huone mihin mennään sisään, ni jäin siihen. Sit vaan joku kivi-kaks käteen ja odottelin, et se kääntyy mua kohti ja avaa kidan -> saman tien kivet suuhun ja Spinillä lippaallinen perään. Ankkuri ei ehdi tekemään tuossa yhtään mitään. Tämä piti toistaa muistaakseni 3-4 kertaa. Siinä välissä ehti hyvin ampua/kivittää mahdolliset muut pois häiriköimästä.
Ja väistit jotenkin sen ankkurin oksennuksen? Vai vaihdoit seuraavalla reunalle? Itse tein 2 reunaa peräkkäin ja sitten odotin ja tein taas 2 reunaa peräkkäin. Luulin vaan, että se ei ottaisi damagea mistään muusta kuin niistä neljästä erityisestä kellosta, mutta ilmeisesti se otti mistä tahansa heitetystä kamasta.

Vaikein oli minusta varmaan se telkkari. Ja ainakin siinä joutui juoksemaan jonkin verran joka kerta kun koitti uudestaan.

Yleisesti peli oli minusta liian helppo ainakin sillä tyylillä millä itse pelasin. Lähinnä heitin kamaa ja ammuin aina vuorotellen. Käytin vaan sitä perusasetta ja joskus harvoin sitä hitaasti lataavaa.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Ja väistit jotenkin sen ankkurin oksennuksen? Vai vaihdoit seuraavalla reunalle? Itse tein 2 reunaa peräkkäin ja sitten odotin ja tein taas 2 reunaa peräkkäin. Luulin vaan, että se ei ottaisi damagea mistään muusta kuin niistä neljästä erityisestä kellosta, mutta ilmeisesti se otti mistä tahansa heitetystä kamasta.

Vaikein oli minusta varmaan se telkkari. Ja ainakin siinä joutui juoksemaan jonkin verran joka kerta kun koitti uudestaan.

Yleisesti peli oli minusta liian helppo ainakin sillä tyylillä millä itse pelasin. Lähinnä heitin kamaa ja ammuin aina vuorotellen. Käytin vaan sitä perusasetta ja joskus harvoin sitä hitaasti lataavaa.
Olin siis paikallaan siinä mistä se taistelu käynnistyi. Ei se Ankkuri kerennyt edes oksentamaan, kun heitti heti kivet suuhun ja lippaallinen perään. Sen jälkeen se kääntyi heti pois päin ja odottelin samassa paikassa, että se kääntyy taas uudestaan ja avaa suunsa.
Toi heitä ja ammu tuntuu olevan se toimiva peruskaava. Ja vielä niin, että on itse aina jonkin esteen takana, josta kurkkaa ja viskoo/ampuu.
Lisäosien myötä hieman vaikeutui, kun osaavat väistellä vähän paremmin launchia.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Tämä oli tullut xbox game passiin PC:lle 21pvä ja tuli asennettua, innoissani odotin. FOV sellanen, että vittu mitä paskaa ja pitäisi keksiä, että miten jonkun ulkopuolisen korjaamana tätä paskaa voi edes pelata. Kiitos, pitäkööt tunkkinsa. Kyllä on Remedy niin kauas tullut siitä mitä se oli, että jos olette investoineet, äkkiä rahat hemmettiin. Ihan sama kuinka paljon on RTX ja DLSS, niin jos ei edes fov slideria saada tehtyä, PC-pelaajille, niin siinä vaiheessa tietää, että tuosta suosta ei enää nousta.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 580
Ei tuossa tosiaan pystynyt FOV:ia säätämään, mutta aika hemmetin hyvä se on ihan vakionakin. Ei todellakaan mikään putki FOV. toki jos on välttis pakko saada joku 120 asteen kalansilmä FOV niin voi ahdistaa.

Itsekkin melkein aina FOV slideriä tulee laitettua isommalle, mikäli se löytyy, mutta Controlissa en todellakaan sitä kaivannut hetkeäkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
155
Hieno homma kun Game Pass -versiossa ei saa DLSS:ää päälle. :sad:
Muuten kyllä maistunut oikein hyvälle ja tarina vaikuttaa mielenkiintoiselle. Ahti on huikea hahmo!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Hieno homma kun Game Pass -versiossa ei saa DLSS:ää päälle. :sad:
Muuten kyllä maistunut oikein hyvälle ja tarina vaikuttaa mielenkiintoiselle. Ahti on huikea hahmo!
Piti oikein googlata kun vaikutti niin erikoiselta, redditistä:
"Hi everyone! Antonela here from 505 Games. Thanks for bringing this to our attention. Brought it up with the Production team to see what's going on.
UPDATE: Production are aware and are looking into the issue. We will keep you updated!"

Eiköhän se siitä fixata.

edit. Oli 2 päivää sitten postattu tuo viesti.
 
Liittynyt
15.11.2017
Viestejä
153
Saankohan mä mitenkään xbox savea siirrettyä koneelle ja jatkaa sillä, nyt kun tää tuli myös pcgamepassiin?
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 418


Elikkä Graphics modessa peli pyörii 30fps ja on RT herkut mukana
Perfomance modessa 60fps(50-60) ja ilman RT herkkuja.

Molemissa 1440p reso.

PS5 asetukset PC:llä:
MjUIczv.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Itse asiassa tällä hetkellä peli ostettuna xboxille/series X:lle, kohta tietysti väkisin myös PS5:lle kun plussaan tulee.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
290
Kun tässä räpellyksessä ei PS4 talletukset toimi PS5:lla, niin onko peli tosissaan pelattava uusiksi läpi, jotta pääsee lisäosia mättämään?
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 026
Pistinkin tuonne viimeksi pelaamasi peli -ketjuun jo mietteitä tästä, mutta oli kyllä ehdottomasti viime vuonna pelattujen pelien Top 3 joukossa. GTX1080 jaksoi Low-mediumeilla pyörittää 1440p mutta peli näytti silti todella hyvältä (harvoin näin hyvältä näyttää Low-asetuksilla), katselin verrokkikuvia Low vs. medium vs. High, ja ilmeisesti vaikuttaa eniten pelkästään irtokrääsän määrään (vähän kuin ragdoll count joissain peleissä). No oli miten oli, loistopeli ja näytti oikein nätiltä. Myös molemmat lisäosat jaksoi suoraan pääjuonen jälkeen.

Kun tässä räpellyksessä ei PS4 talletukset toimi PS5:lla, niin onko peli tosissaan pelattava uusiksi läpi, jotta pääsee lisäosia mättämään?
Kyllä se siltä nyt vaikuttaa että lisäosiin ei pääse käsiksi jos peli ei ole läpi :/
Ei ainakaan PC versiossa tarvinnut pelata läpi asti jotta lisäosien questit ilmaantuivat, onko konsoleilla eri periaate? Aloitin vahingossa ja melkein menin AWE-lisäosan läpi ennen kuin olin pääpelin loppuquesteissä.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 030
Tuli nyt itekkin pelattua tää läpi, viimein kun hankin myös RTX kortin, aiemmin pelasin dx11 ja en ihan loppuun asti.

Peli kaatuili DX12 silloin tällöin, myös muutama boss fight heitti CTD, etsin googlella juttuja ja ilmeisesti siinä on bugeja joita ei ole korjattu, tai ne on tulleet myöhemmissä patseissa.
Korjauksena ehdotettiin äänien ottamista pois, dx11 modella ja pienin mahdollinen reso. viimein löytyi rikkinäinen .dll, joka piti yhden bossifightin ajaksi vaihtaa, tai sitten käyttää traineria, käytin jälkimmäistä. Boss fight oli Anchor.

no ei kyllä jääny näin hirmu hyvä maku, peli on hyvä, vanhalla koneella tää ei kunnolla pyöriny, RTX kortilla aika upea.
foundationin pelasin myös ja pari erää expedition, AWE on vielä pelaamatta, mutta ei taida enää jaksaa, muutenkin harvoin pelaan dlc:tä peleissä, ellei peli ole todella hyvä.
Vaikeustaso oli aika kova aluksi, myös muutama boss fight turhautti, ja ne myös kaatuili joskus, myönnän pari juttua oli pakko tehdä trainerilla( loppumaton hp) vaikka pelissäkin on nykyään vastaava. muutoin meni suurin osa ihan ok. Se kukkabossi siellä kellarissa aiheutti päänvaivaa kauan sitten vanhalla koneella, nyt meni eka yrittämällä, kun tiesin mitkä skillit pitää olla ja mikä ase. Loput pelistäkin aina vaan helpottui kun oppi pelaan ja käyttään oikeita ase/skill comboja.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
475
Kokonaisuudessaan ihan hyvä peli oli 17€ hintaan.

Plussat:
-Grafiikat, RTX toteutus
- Pelimekaniikat (lentely ja tavaroiden heittely mukavaa ja smoothisti toteutettu)
- Ääninäyttely ja suunnittelu

Miinukset:
- Juoni aika keskinkertainen. Olisihan tuohon voinnut paremmankin tarinan rakentaa.
- Välillä pitää palloilla pitkiä aikoja, että löytää oikeaan paikkaan.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 013
Tarinankerrontatyyli varmaan ei kaikille uppoa, koska paljon taustatietoa selviää ainoastaan jos lukee niitä lappuja joita tiputeltu ympäriinsä. Vähän outo ratkaisu oli mielestäni piilottaa täyspitkät videot valikon taakse. Eli siis kun pelin aikana tulee niitä näyteltyjä pätkiä, niistä löytyy pidempi versio jos katsoo saman pätkän arkistosta. Niistäkin jää paljon näkemättä ja kuulematta, jos ei tule mieleen selata valikoita.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 026
Tarinankerrontatyyli varmaan ei kaikille uppoa, koska paljon taustatietoa selviää ainoastaan jos lukee niitä lappuja joita tiputeltu ympäriinsä. Vähän outo ratkaisu oli mielestäni piilottaa täyspitkät videot valikon taakse. Eli siis kun pelin aikana tulee niitä näyteltyjä pätkiä, niistä löytyy pidempi versio jos katsoo saman pätkän arkistosta. Niistäkin jää paljon näkemättä ja kuulematta, jos ei tule mieleen selata valikoita.
Jep, itse pidin juonesta erittäin paljon mutta se myös johtui tuosta kaikesta taustatiedosta mitä maailmasta etsimällä löysi. Yksittäiset A4 lappuset, nuo välivideot ja ääninauhoitteet olivat mielenkiintoinen tapa avata maailmaa palanen kerrallaan. Pelkällä pelin läpijuoksulla ei tästä varmaan paljoa irti saa.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
475
Joo eipä tuossa tullut hirveästi hardcoretettua lappuja maasta yms.. luotto siihen, että dialogeissa tulee merkityksellinen tieto.. Silti tarina ikään kuin loppui seinään?

En väitä kuitenkaan, että tarina olisi huono. Ja toisaalta tuosta pystyy sitten taas jatkamaan Control 2 tekemistä lähes miten päin haluaa tarinan puolesta. Ehkä jopa ykköstä täydentäen?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 030
Keräilin itekkin kaikki lippu lappuset, mutta enpä juuri lukenut, puolet videoista skippailin. Tarina ei kummoinen, mutta ihan ok. No harvassa pelissä mikään hyvä tarina on, mutta pelattavuus on todella hyvä tässä ja myös ainutlaatuinen.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 026
Silti tarina ikään kuin loppui seinään?
Joo samaa mieltä, en todellakaan tajunnut viimeistä questiä tehdessäni että kyseessä todella oli viimeinen questi. Toivottavasti jatkavat tarinaa jatko-osalla.

Onneksi lisärit kuuluivat ostamaani pakettiin, niin tuntui peli enemmän "täydeltä" kun pelasi ne pääjuonen jälkeen.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Ensimmäinen tunti takana. Isona kysymysmerkkinä lähinnä nyt juonen kannalta. Selvinnee, odottava tunnelma. Pystyykö tässä mitenkään suojatua (take cover)? Pääseekö kyykkyyn tai seinien vierustaan?
 
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
79
Ensimmäinen tunti takana. Isona kysymysmerkkinä lähinnä nyt juonen kannalta. Selvinnee, odottava tunnelma. Pystyykö tässä mitenkään suojatua (take cover)? Pääseekö kyykkyyn tai seinien vierustaan?
Myöhemmässä vaiheessa saa kivi kasa kilven, mutta itse en sitä hirveästi käyttänyt. Tässä pitää vaan pysyä liikkeessä ja olla agressiivinen keräten healttia takaisin vihollisilta. Alkuun saattaa aika hankalaa olla, mutta kyllä siihen tottuu aika nopeasti
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
On siitä viimeisimmästä läpipeluusta hetki aikaa mutta kyllä muistan erinäisten esteiden takaa suojasta ampuneeni tässäkin. Shieldin koin joutavaksi enkä sitä käyttänyt sen harjoitushuoneen ulkopuolella kertaakaan.

Olikohan se nyt niin että kun painoi kyyristymisnäppäintä jonkun esteen takana (suojautuu sinne) ja sieltä sitten hiiren oikealla napilla tähtäämällä pystyi nousemaan puolittain esteen takaa ampumaan? Hatara muistikuva, viisaammat korjatkoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 173
Tääkö on nyt sitä New Geniä: Medium - Low (Joka on videon mukaan jopa alempi kuin PC:n Low asetus joissain kohdissa)...
Odotellaan sitten Next Geniä muutaman vuoden päästä...
No tuskin ihan liikaa kannattaa analysoida kun peli on muutenkin raskaimpia mitä on viime vuosina nähty ja konsoliversiokin koodattu jaguar prossulle ym. Eiköhän sieltä ihan nättiä peliä ole tulossa noille new gen koneillekkin.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
155
Eniten next geniä ollu latausaikojen putoominen. Series x:n quick resume, toimiessaan, aika kiva ominaisuus. Pelannu tänään kolmea peliä vähän vuorotellen ja 15sekunnissa takaisin täsmälleen siihen kohtaan missä olin. Sääli et ominaisuus vielä vähän betavaiheessa eikä täysin luotettava. Oli ennen aika tuskaa vaihdella vaikka fh4:n ja rdr2:n välillä.
 

simpad

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
113
PS5, Jessen puhe/ajatukset kateissa introvideosta/hissivideosta ainakin. Laitoin latautumaan uusiksi kun uudelleenkäynnistelyt ja asetusten muutokset mitä keksin ei korjannut. Onko muilla ollut tuota? Pikaiset haut ei löytänyt mitään tuollaista.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
796
PS5, Jessen puhe/ajatukset kateissa introvideosta/hissivideosta ainakin. Laitoin latautumaan uusiksi kun uudelleenkäynnistelyt ja asetusten muutokset mitä keksin ei korjannut. Onko muilla ollut tuota? Pikaiset haut ei löytänyt mitään tuollaista.
Minulla on ollut xboxilla joitain puheita kateissa. Ei Jessen muistaakseni, mutta se joku kellarin tohtorinainen ei tainnut puhua mitään koko pelin aikana. En keksinyt mitään ratkaisua. Katsoin youtubesta niitä muutamia välivideoita, joista puuttui puheita. Joku toinenkin henkilö oli jolta puuttui puheita. 95% kuitenkin toimi. Jotain vastaavaa löysin redditistä ja lähinnä oli, että tee uudelleenasennus tai kokeile kuulokkeilla.
 

simpad

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
113
Minulla on ollut xboxilla joitain puheita kateissa. Ei Jessen muistaakseni, mutta se joku kellarin tohtorinainen ei tainnut puhua mitään koko pelin aikana. En keksinyt mitään ratkaisua. Katsoin youtubesta niitä muutamia välivideoita, joista puuttui puheita. Joku toinenkin henkilö oli jolta puuttui puheita. 95% kuitenkin toimi. Jotain vastaavaa löysin redditistä ja lähinnä oli, että tee uudelleenasennus tai kokeile kuulokkeilla.
Laitoin jo tuon uudelleenasennuksen lottoillen että jotain hajosi kun ajoin testiin heti kun oli pelattavissa 10gb/26gb ladattuna.

Koitin myös muuttaa speakers-headphones asetusta ja aloitata pelin alusta 4-5 krt kun tuo on ihan alkuintroa ja minuutin juoksun jälkeen mutta ei tunnu tokenevan. Niin mahdoton bugi missata testauksessa että ehkä tuo vaan jotenkin hajos ekassa latauksessa.

Laitan kommentin huomenna vieläkö mättää. :)
 
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
49
Tyhmä kysymys mutta, onko Controllissa mahdollisuus valita pelin sisäisistä asetuksista näyttö? Eli siis onko käytössä esim. 1 tai 2 näyttö? Melkein kaikista peleistä tuo nykyään löytyy, muttei kuitenkaan ihan jokaisesta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Ajattelin kokeilla tätä sigun koneella, kun Xbox game passissa tarjolla. Jää kaikki RTX-karkit kokematta, mutta ehkä itse peli on viihdyttävä.

...ja kaatui ekan kerran työpöydälle heti alkuvideon jälkeen kun erehdyin painamaan starttia päästäkseni menuun. Toisen kerran hetken päästä, kun Xbox Series X -ohjain alkoi samalla temppuilemaan ja kadotti yhteyden. Kolmannen kerran sitten kesken tulitaistelun. Jokaisella kerralla suora hard crash työpöydälle, ei virheilmoituksia, ei mitään. Ihan vaan 5-10 sekunnin kuvan jäätyminen, ja sit ollaan työpöydällä kuin mitään ei olisi koskaan pelattukaan ja kone toimii täysin normaalisti. :shifty:

Nvidia driverit 457.51, eli ei nyt ihan tuoreimmat, mutta eipä ole korttikaan. Kaikki vakiona, ei kellotuksia, muut pelit ongelmattomia. Pelin asetukset olivat yhdistelmä medium+low, fullhd, borderless window, vsync päällä, tasainen 60fps ennen kaatumista.

Kannattaako yrittää jotain poppakonstia, vai skippaanko vaan suosiolla ja katson joskus tulevaisuudessa uudella koneella uudemman kerran?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Nvidia driverit 457.51, eli ei nyt ihan tuoreimmat, mutta eipä ole korttikaan. Kaikki vakiona, ei kellotuksia, muut pelit ongelmattomia. Pelin asetukset olivat yhdistelmä medium+low, fullhd, borderless window, vsync päällä, tasainen 60fps ennen kaatumista.

Kannattaako yrittää jotain poppakonstia, vai skippaanko vaan suosiolla ja katson joskus tulevaisuudessa uudella koneella uudemman kerran?
Huolimatta siitä että kortti ei tuoreinta mallia ole niin kokeilisin uusimmilla ajureilla - siis jos sinulla ei ole jotain erityistä syytä pidättäytyä noissa vanhemmissa. Katsotaan sitten tarkemmin jatkuuko oireet samana. Itse pelasin Controllia taannoin luultavasti likimain jokaisella pelin päivityksellä julkaisusta asti. Viimeisimpänä Ultimate Editionia. Kertaakaan ei kys. peli minulla kaatunut. Itsellä toki aina käytössä sen hetken viimeisimmät ajurit näytönohjaimessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 443
Viestejä
4 199 592
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom