Command & Conquer Remastered

Jysähti ja kovaa. NOD:lla aloitin ja suosiolla tiputin vaikeusasteen easylle kampanjan viimeisiin tehtäviin, keskityn pelkkään nostalgianautintoon.
 
Kannattaako ostaa Origin vai Steam versio?

Entä onko käyttöliittymää parannettu, vai juuttuvatko Harvesterit edelleen maastoesteisiin ja yksiköt eivät osaa puolustautua ilman jatkuvaa mikromanageerausta?

Entä tuleeko mukana lisälevyjen kampanjat ja yksiköt kuten Chrono tankit?
Red Alertin kampanjoita olen pelaillut Normal vaikeustasolla ja vaatii tosiaan jatkuvaa mikromanageerausta. Valitettavasti yksiköt eivät usein tottele komentoja ja esimerkiksi vihollisen jalkaväen yliajaminen tankilla on käytännössä täysin mahdollista, kun AI taas liiskaa vaivatta kaikki pelaajan jalkamiehet, vaikka kuinka yrittäis mikrottaa karkuun. Koko ajan pitää olla hereillä, yleensä kun vihut painaa päälle, niin kuuluu vain "Unit lost" ja kaverit seisoo tumput suorina kun seuraavaa tapetaan vierestä.
 
Red Alertin kampanjoita olen pelaillut Normal vaikeustasolla ja vaatii tosiaan jatkuvaa mikromanageerausta. Valitettavasti yksiköt eivät usein tottele komentoja ja esimerkiksi vihollisen jalkaväen yliajaminen tankilla on käytännössä täysin mahdollista, kun AI taas liiskaa vaivatta kaikki pelaajan jalkamiehet, vaikka kuinka yrittäis mikrottaa karkuun. Koko ajan pitää olla hereillä, yleensä kun vihut painaa päälle, niin kuuluu vain "Unit lost" ja kaverit seisoo tumput suorina kun seuraavaa tapetaan vierestä.

Joo, ihan turha tehdä jalkaväkeä kun AI jyrää ne helposti. Tankkia vaan ja muutama jeeppi sinne sekaan.

Tuota en alkuperäisestä muista, että välillä omat ei hyökkää vaikka erikseen käskee. Se on muistissa, että tulee ei välillä vastata (jos on oman rangen ulkopuolella).

Normi vaikaustasolla meni molemmat C&C:n kampanjat läpi suht helposti. GDI:n kolmanneksi viimeistä joutu alkuun toistamiseen yrittämään kun kartasta ei tiennyt mitään ja vihua tulee päälle kun yrität keksiä MCV:lle paikkaa.
 
En ymmärrä kritiikkiä Remasterin korkeasta vaikeustasosta. Vanhaan aikaan kampanjat puskettiin läpi pallohiirellä, klonksuvalla näppäimistöllä, ilman rakennuajonoja tai pikanäppäimiä ja luonnollisesti olemattomalla DOS-resoluutiolla. Normal vaikeustaso on kuitenkin autenttinen alkuperäiseen nähden.
Välillä tulee tehtäviä jotka bugaa siihen malliin että niitä ei voi vetää läpi, niinkuin edellisessä viestissä kerroin. Ei siis "vaikeita" vaan yksinkertaisesti mahdottomia tehtäviä välillä, vieläpä sellaisilla bugeilla mitä en ole ikinä alkuperäisessä kohdannut. Välillä todella työlästä mennä eteenpäin, nopeuden säätely ja mikroaminen ei välillä edes riitä vaikka tunnen tehtävät ulkoa jo monen vuoden takaa.
Todella hieno remaster tämä on rakkaista peleistä mutta kyllä tässä selkeitä ongelmia on jotka toivottavasti korjataan.
 
Alkuperäisessä Red Alertissa oli ainakin semmoinen bugi tai ominaisuus että tehdessä riittävän ison yksikkömäärän ja niitä koittaessa sitten liikuttaa kaikki eivät totelleet käskyjä. Eli puolet yleensä lähti mukaan. Liekö sitten sen aikaisen tekniikan rajotteita mutta tässä sitä ei onneksi ole mukana.

Jalkaväki on edelleen aikas turhaa, samoin lentävät härvelit. Tankeilla pärjää.
 
On tullut mappi editorilla leikittyä taas. Ei tullut aikanaan liiemmin muuta tehtyä Red Alertissa kuin Skirmishiä ja omia kenttiä. :geek: Sekä on tullut myös pelattua nuo salaiset tehtävät murkkujen loppu kenttiä vaille pois. Jäipä nuokin aikanaan pelaamatta kun mitään hajua ollut että tuommoisetkin voisi saada avattua.
 
Alkuperäisessä Red Alertissa oli ainakin semmoinen bugi tai ominaisuus että tehdessä riittävän ison yksikkömäärän ja niitä koittaessa sitten liikuttaa kaikki eivät totelleet käskyjä. Eli puolet yleensä lähti mukaan. Liekö sitten sen aikaisen tekniikan rajotteita mutta tässä sitä ei onneksi ole mukana.

Jalkaväki on edelleen aikas turhaa, samoin lentävät härvelit. Tankeilla pärjää.

Alliedin helikopterithan on pirun kovia. Pääsee loppupuoliskon kentät läpi niillä helposti.
 
Välillä tulee tehtäviä jotka bugaa siihen malliin että niitä ei voi vetää läpi, niinkuin edellisessä viestissä kerroin. Ei siis "vaikeita" vaan yksinkertaisesti mahdottomia tehtäviä välillä, vieläpä sellaisilla bugeilla mitä en ole ikinä alkuperäisessä kohdannut. Välillä todella työlästä mennä eteenpäin, nopeuden säätely ja mikroaminen ei välillä edes riitä vaikka tunnen tehtävät ulkoa jo monen vuoden takaa.
Todella hieno remaster tämä on rakkaista peleistä mutta kyllä tässä selkeitä ongelmia on jotka toivottavasti korjataan.

Miksi nopeutta pitäisi säädellä, itse vedin kaikki moderate nopeudella läpi. Tämän remasterin "normal" on joku nykyajan adhd nopeus.
 
Olen tykännyt kovasti tästä uudelleenmasteroinnista. Yllättävän hyvin muistaa vieläkin tietyt tehtävät, ainakin mitä nyt on GDI:llä ehtinyt pelailla. Musiikit ovat edelleen ihan loistavat. Jäävät soimaan päähän pelaamisen jälkeenkin.
 
Red alert meni läpi kummallakin puolella normal-tasolla. Aikaa meni 30h. Seuraavaksi lisärit! :comp:
 
Kannattaa käydä osoitteesta CFE Patch hakemassa modi, joka parantaa ja muuttaa mm. seuraavia asioita:

- Paranneltu reitinhaku (itse en huomannut paljoa muutosta).
- Rakennusten rallypointit. Eli valmistuneet yksiköt liikkuvat automaattisesti asetetulle paikalle.
- Tiberium kasvaa uudelleen nopeammin.
- Lähin harvesteri telakoituu automaattisesti, eli ei tarvitse odottaa sitä kaukana olevaa harvesteria enää.
- Vaurioituneet harvesterit korjaantuvat hitaasti itsestään puoleen väliin asti.
- jne.
 
Kannattaa käydä osoitteesta CFE Patch hakemassa modi, joka parantaa ja muuttaa mm. seuraavia asioita:

- Paranneltu reitinhaku (itse en huomannut paljoa muutosta).
- Rakennusten rallypointit. Eli valmistuneet yksiköt liikkuvat automaattisesti asetetulle paikalle.
- Tiberium kasvaa uudelleen nopeammin.
- Lähin harvesteri telakoituu automaattisesti, eli ei tarvitse odottaa sitä kaukana olevaa harvesteria enää.
- Vaurioituneet harvesterit korjaantuvat hitaasti itsestään puoleen väliin asti.
- jne.

Tuo näissä OpenRA ym tökkii vastaan kun järkevien parannusten lisäksi tehdään jotain muutakin muutoksia mitä en ainakaan itse halua.
 
Tuo näissä OpenRA ym tökkii vastaan kun järkevien parannusten lisäksi tehdään jotain muutakin muutoksia mitä en ainakaan itse halua.

Niin, ihan samaa mieltä. Tuota modia voi itse kustomoida ja asettaa eri "parannukset" päälle/pois päältä. En nyt tiedä, paljonko tuo peliä parantaa, mutta tuolla nyt pelannut viime aikoina. Toimii siis ainoastaan yksinpelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Semmoista toimintoa kaipaan, että musiikkikappaleet tulisi juuri samassa järjestyksessä kuin alkuperäisissä. Nyt se on aakkosjärjestys tai shuffle, mutta muistelisin, että tietyissä tehtävissä tuli tietyt kappaleet ensimmäisenä.
 
Viimeksi muokattu:
Red alert meni läpi kummallakin puolella normal-tasolla. Aikaa meni 30h. Seuraavaksi lisärit! :comp:
Itsekin pääsin just kampanjat läpi normal-tasolla, 19h hurahti. Tuntu, että liittoutuneiden kampanja olisi ollut helpompi lukuunottamatta niitä bunkkeri-tehtäviä.

Harmillisesti alkaa loma, niin ei oikein ehdi pelata enää, kun on pariksi viikoksi muuta tekemistä.
 
Onhan tämä mukava peli fiilistelyyn, tänään tuli pelattua GDI kampanja läpi ja sitten on red alertista ja nodilta pelattuna ~3 missionia molemmista... Pitäis kokeilla skirmish tai moninpeliä mutta siinä varmaan tulee lujaa selkään kun ei ole tullut vuosiin pelattua RTS pelei kunnolla.

Edit: Typot...
 
Nyt tämä menee kakkosmonitorille defaulttina. Onko mitään keinoa saada tätä sille monitorille , joka ei ole 1280x1024 defaulttina? Päämonitoriksi on laitettu 2560x1440-monitori jo aikoja sitten. Nyt vaan vetää tuolle sivumonitorille ja en saa sitä päämonitorille..
 
GDI:llä pelasin 1-10 hardilla, mutta 11-15:ssa vaikeus oli pudonnut jostain syystä normalille (varmaan vahingossa) jonka huomasin vasta kun aloittelin Nodin kampanjaa. Nodin kampanja on lähes mahdoton hardilla, joten pudotin suoraan normalille vittumaisissa missioneissa.

Taisi olla 8 B missioni, jossa alussa on 4x sinkomies + 6x minigunneri, joilla pitäisi tappaa medium tankki + pari kranumiestä + pari konarimiestä. Tämän jälkeen lennetään toiseen baseen, josta täytyy viedä GDI refinery + main base engineereillä ja sitten clearata mappi + GDI main base. Aika monesti kuolin jo tuohon alkuun, vaikka koitin lurettaa kranumiehet yksitellen sinkomiehellä. Lopulta sain tapettua ne sillein että eivät heittäneet kertaakaan.

No seuraava ongelma tuli GDI basen viemisessä, heti kun helikopteri laskeutuu niin kranaattimies + sinkomies aggroaa ja porukka ei kerkeä ulostautua kopterista. Sain basen kuitenkin kaapattua jokusen yrityksen jälkeen ja sitten guard towerilla clearattua inffit basen sisältä. No ei kauaa mennyt kun tulee airstrike oneshottaamaan harvesterin, gg? Kerran jäi about milli, mutta sitten random sinkomies viimeisteli tiberium fieldille. En jaksanut pidemmälle, loppu meni normalilla. Odotellen playthrough videota Youtubeen.
 
Olen pistäny kirkkoja palamaan ja SÄPÄLEIKSI - Savuaviksi Raunioiksi, mutta Cratea ei vaan löydy tästä enää prkl. :(

-Nimim. Poltinko Kirkot Turhaan?
 
Nyt tämä menee kakkosmonitorille defaulttina. Onko mitään keinoa saada tätä sille monitorille , joka ei ole 1280x1024 defaulttina? Päämonitoriksi on laitettu 2560x1440-monitori jo aikoja sitten. Nyt vaan vetää tuolle sivumonitorille ja en saa sitä päämonitorille..
Ota windowsista pois käytöstä se näyttö millä et halua pelaa ja käynnistä peli. Tämä kikka voi ehkä auttaa.
 
Meinaa vähän naurattaa jengi joka pelaa hardilla ja valittaa kun on vaikeata.

Sehän sen koko homman tarkoituskin on?
Just tuli virallinen patchi jossa vihujen healthia pudotettiin lähemmäs Normal tasoa, en siis ollut ainoa jonka mielestä hard oli huonosti toteutettu. Myös monia bugeja korjattu.
 
940 megan päivitys. o_O Aika isokokoinen päivitys tälläiselle pelille.
 
Kirosanat ja ärräpäät lenteli, mutten pääse kyllä GDI 15C tehtävää läpi hardilla, normalilla meni ja itelle jäi lopuksi jopa yksi mammuttitankki ja jääkäri. Sain 2 nukea tonttiin joten haaveet vaihtoehtoisesta lopusta ampua Ioni Tykillä NOD:n temppeli jäi alkukantaiseksi toiveajatteluksi.

Meinasin jo jossain vaiheessa että pitäkää pelinne...15A ja 15B lienee helpompia muistaakseni.
 
Muistaakseni ne nuket tähtää aina adv. guard toweriin, rakentaa yhen sellasen kauas basesta, sand bageilla lisää etäisyyttä.
 
Mistä tämän voi ostaa hyllyyn? Pelkkiä email-koodeja vain tarjolla, haluan rivin jatkoksi fyysisen kopion.
 
Ei se haittaa. Siellä on paljon muita hyviä pelejä.

On varmaan, mutta miten se liittyy Command and conqueriin? Vai oliko tässä taas pääasia päästä kertomaan jostain naurettavasta Steam boikotista tai jotain?


Vähän into lässähti jo tähän. Jos sitä sadepäivinä jatkaisi Red alertin kampanjaa, ydinvoimalaan tyssäsi.
 
Ihan mielenkiinnosta, onko joku täysin uuteena pelaajana hankkinut tämän? Vai ovatko kaikki wanhoja konkareita, jotka muistelevat vanhoja hyviä 90-luvun PC pelaamisen kulta-aikoja?
 
Voisin yleistää että tämä on kyllä semmoinen peli että ne kenellä on nostalgia lasit tästä pelistä nauttii tästä pelistä, ne kenelle tämä on aivan uusi kokemus voi olla että ei tästä pelistä tykkää.

Kumminkin useassa uudemmassa rts pelissä on monet asiat tehty paremmin esim Forged Alliance pieksee rts pelinä tämän kyllä helposti.

Itse kuulun porukkaan joka on pelannut c&c pelejä alusta asti aina generalsiin asti ja nautin suuresti tästä pelistä, iso syy kiitos nostalgialle mitä tämä peli antaa.
 
Ihan mielenkiinnosta, onko joku täysin uuteena pelaajana hankkinut tämän? Vai ovatko kaikki wanhoja konkareita, jotka muistelevat vanhoja hyviä 90-luvun PC pelaamisen kulta-aikoja?
Tämän keskustelun pohjalta jää itellä tod. näk. hankkimatta. Kumpaakaan peliä en hirveenä skidinä pelannut, niin ei mitää nostalgiakiinnittymistä ja se kokemus mikä RAsta oli aikanaan kun sen pelas joskus 2000-luvun puolella ei jättänyt erityisen positiivista makua suuhun.
 
Olen aina ihmetellyt korkean resoluution tavoittelua silloin kun se ei palvele mitään muuta tarkoitusta kuin markkinapuheena (joka toimii moniin). Tässäkin se toimii viihdekokemusta vastaan, koska näkee ruman ja epärealistisen graafisen tyylin varsinkin yksiköiden kohdalla selvemmin. Alkuperäisestä C&C:stä ei oikeastaan voi sanoa välittömästi haetaanko sen grafiikoissa realismia vai ei, mikä ei todellakaan päde remasteriin. Lapsena tätä pelatessa näin ruudulla sotilaita, nyt striimiä katsoessani lelu-ukkoja ja lelutankkeja. Sama pätee myös elokuvissa, joissa CGI:tä.

Ei ole mitään syytä hakea nostalgiatunnelmia tästä. Pelattavuudessa varmaankin jotain parannuksia ja musiikit varmasti ihan kivat.
 
Millaisen atk:n tämä tarvii pyöriäkseen? Meinasin jos ostaisi jonkun keskusyksikön käytettynä halvalla 200-400e:llä?
 
Millaisen atk:n tämä tarvii pyöriäkseen? Meinasin jos ostaisi jonkun keskusyksikön käytettynä halvalla 200-400e:llä?

Command & Conquer Remastered Collection Minimum PC Requirements
  • OS: Windows 8.1 or 10
  • Processor (AMD): Athlon 64 X2 4600 @ 2.4ghz or better
  • Processor (Intel): Core 2 Duo E4600 @ 2.4ghz or better
  • Memory: 4 GB
  • Graphics Card (AMD): Radeon HD 5570 or equivalent
  • Graphics Card (Nvidia): GT 420 or equivalent
  • DirectX: 11 compatible video card or equivalent
  • Multiplayer Online Connection Requirements: Broadband internet connection
  • Hard Drive Space: 32 GB
Command & Conquer Remastered Collection Recommended PC Requirements
  • OS: Windows 8.1 or 10
  • Processor (AMD): Ryzen 7 1700
  • Processor (Intel): i5 4690K
  • Memory: 4 GB
  • Graphics Card (AMD): Radeon HD 7850 or equivalent
  • Graphics Card (Nvidia): GTX 660 or equivalent
  • DirectX: 11 compatible video card or equivalent
  • Multiplayer Online Connection Requirements: Broadband internet connection
  • Hard Drive Space: 32 GB on SSD
Command & Conquer Remastered PC System Requirements - Official EA Site

Eli perunalla lähtis käyntiin, suosituksetkaan eivät huikeita.
 
Pyörähtäisiköhän läppärillä? i7 1065G7 / Iris Plus G7 / 2x8Gb DDR4 3200MHz

Uskoisin että kyllä, ja eipä tuo pahanhintainen kokeilu ole vaikka ei olisikaan pelattava. Olisipahan Steamin kirjastossa odottamassa tulevaisuudessa ;)
 
Pyörähtäisiköhän läppärillä? i7 1065G7 / Iris Plus G7 / 2x8Gb DDR4 3200MHz

Uskoisin että kyllä, ja eipä tuo pahanhintainen kokeilu ole vaikka ei olisikaan pelattava. Olisipahan Steamin kirjastossa odottamassa tulevaisuudessa ;)

pelaa niil alkuperäsil graffoil ni taatusti pyörähtää. Red Alertithan aina se kivempi peli oli näistä ja jouhevampaa menoa TD:n ollessa ylisuunniteltua ja ärsyttävää aikaavievää puzzlen ratkontaa.
 
Pyörähtäisiköhän läppärillä? i7 1065G7 / Iris Plus G7 / 2x8Gb DDR4 3200MHz

Uskoisin että kyllä, ja eipä tuo pahanhintainen kokeilu ole vaikka ei olisikaan pelattava. Olisipahan Steamin kirjastossa odottamassa tulevaisuudessa ;)

Steamistä voit refundaa myös pelin jos ei pöyri ilman kummempia syitä.
 
Peli olisi nyt ns. sikahalvalle taikka lähes ilmaiseksi joulualeissa, jos joku vielä miettii ostamista.
 
Tulipa pitkästä aikaa luettua peleistä keskustelua ja yllätti tämän saama negatiivisuus. Ite tykännyt kuin hullu puurosta ja ehdottomasti parhaita pelaamiani pelejä pitkään aikaan. Olen pelannut normal vaikeus asteella eikä ainakaan liian vaikeaa ole ollut. Nämä remasterit on kyllä tällein oikein toteutettuna parhaita keksintöjä pelaamisen suhteen pitkiin aikoihin. Joskus nuorempana tuli jonkun verran pelailtua muttei pahemmin muisti kuvia mistään asioista, mutta hauskaa on ollut. Onhan tässä typeryyksiä tekoälyn yms. kanssa mutta niinhän on aina ollutkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 511
Viestejä
4 863 075
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Sisunissila

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom