Command & Conquer Remastered

UWQHD-tuki ja kaikki! Ai että! :kippis:
 

Liitteet

  • IMG_20200605_201055.jpg
    IMG_20200605_201055.jpg
    2,9 MB · Luettu: 352
Welcome back, commander! :scry: Plus tuo alun "asennus" taas pitkästä aikaa sekä nämä remaster lisät. :D

Tulipa jokunen missioni tehtyä ja kyllä se näyttää kivalta näillä päivitetyillä grafiikoilla sekä wanhaa kunnon C&C meininkiä. :geek: Välivideoissa vähän laatu vaihtelee, mutta lähdemateriaali huomioiden ei maailmaa kaada.
 
Kumman valitsitte? NOD oli oma valinta. Red alertissa otan ehkäpä liittoutuneet
 
Testasin jotain custom mappeja RA:ssa, heittämällä toimii. Normi skrimish kun tuossa muuttuu mateluksi 5min jälkeen kun vanilla kartat on kaluttu resursseista.

Pari miinustakin:

- RA:n alkuvalikosta ei pääse tekijät-ruutuun klikkaamalla yläreunan Westwood logoa
- Skirmishissä ei voi laittaa AI:ta randomiksi (täyty valita jokaiselle maa itse?)
- RA:n skirmishin kill counteri puuttuu minkä sai tutkaruutuun näkymään
 
AARRGGH joku 7 lvl GDI:llä ja yksi niitä karttoja missä Mobius ja lauma siviilejä(joita ei voi ohjata) juoksentelee tiberiumissa ja joka kerta kun joku delaa niin mission failed, pakko ottaa vähän breikkiä.
 
Jahas retukka sovietilla level 7 menee samantien mission failed kun kenttä alkaa...

E: pitää ihan todella nopee juosta karkuun omilla ukoilla niin ne selviää.
 

Liitteet

  • IMG_20200605_231017.jpg
    IMG_20200605_231017.jpg
    3,7 MB · Luettu: 468
Viimeksi muokattu:
AARRGGH joku 7 lvl GDI:llä ja yksi niitä karttoja missä Mobius ja lauma siviilejä(joita ei voi ohjata) juoksentelee tiberiumissa ja joka kerta kun joku delaa niin mission failed, pakko ottaa vähän breikkiä.

What? En muista tuollaista.
 
Muistan hämärästi jonkun piilotetun muurahaisinvaasio kampanjan. Onko tässä sitä mukana?
 
Taitaa olla tämä ensimmäinen peli minkä ostan täyteen hintaan "uutena" :) Sitten NES-aikojen.
Pelin grafiikat on se ja sama, ei se huonolle näytä vanhoillakaan (space) mutta monet muut parannukset maistuu, kuten äänet, musiikit, yksiköiden rakennusjono yms pikkujutut
 
Olen ostanut myös vanhan C&C:n , ainakin jossain vaiheessa. Pelannut kuitenkin alusta asti.

Uudet grafiikat on vähän meh, mutta ne on skaalattu kaikille resoluutioille ja toimii hyvin. Käytännössä näyttää siltä, että ensin on skaalattu, sitten on siloiteltu se lopputulos näyttämään hyvältä. On kyllä aidon C&C:n tuntu ja fiilis silti niissä ja vanhat pelaajat näkee heti, että mistä on kysymys. Itse asiassa, nämä on alkuperäisen näköistä kaipaavalle kyllä erittäin hyvä.

"Uudet" videot on pieni pettymys, kun ne on kanssa vaan skaalattu. 90-luvun 3d-mallit on siellä vielä ja se sattuu silmiin. Tämä on ongelma erityisesti siinä vaiheessa, kun tulee ne hyvät videot, vaikka RA2:ssa :) Ostin RA2:n parina kopiona, kun kavereiden kanssa opiskelukämpässä multiplayer :)

Uudet äänet on minulta täysi kymppi. Ei niistä voi sanoa pahaa sanaa. Varsinkin, jos tykkäsi alkuperäisistä.

Gameplayta on vähän hiottu ja parannukset käyttöliittymään on tervetulleita. Täytyisi vähän pelata vielä, ennenkuin kokonaisuus hahmottuu. Nyt vaan käynnistin pelin ja pari missionia.

--

Onko 20€ arvoinen: vanhoille pelaajille on. Uusille vahva ehkä. Kympillä olisi pakko-ostos ihan kaikille.
 
Ihan mielellään gdi:llä lähti taas paukuttelee. Muistelen, että ne jotkut kommandotehtävät oli hirveetä tallennusrumbaa 486:lla.
 
Aloitin eka osan C&C. En ollut koskaan aijemmin pelannut ennen Red alert ja tuntuu huomattavasti kämäsemmältä.

Ekassa C&C alkoi vituttaa kun AI ei lopu resource missään vaiheessa ja itse joutuu isolla vaivalla tekemään uudet joukot.
 
C&C GDI 6 A tehtävässä kun pitää sillä snipulla sniikkailla vihun baseen ja alussa kun pitää päästä joen yli hekolla kun on räjäyttänyt kaksi ohjusta ja tappanut muutaman ukon, niin se heko lensi suoraan vihun baseen kuolemaan. :rofl:

Tämä tapahtui siis jo parin aiemman yrittämisen jälkeen. On muuten vaikea tehtävä.
 
C&C GDI 6 A tehtävässä kun pitää sillä snipulla sniikkailla vihun baseen ja alussa kun pitää päästä joen yli hekolla kun on räjäyttänyt kaksi ohjusta ja tappanut muutaman ukon, niin se heko lensi suoraan vihun baseen kuolemaan. :rofl:

Tämä tapahtui siis jo parin aiemman yrittämisen jälkeen. On muuten vaikea tehtävä.

Hakkasin tota tehtävää lapsena monta päivää, nyt meni ekalla läpi, tosin on niin hyvin muistissa melkein kaikki:D
 
Onhan tuossa joitain aika kömpelöitä juttuja mitä en muistanutkaan, esimerkiksi APC:n voi täyttää vain ukko kerrallaan :btooth:
 
Mitäs tämä nyt bugaa. GDI tehtävä 11 ja rakennusjono hajosi, voi enää rakentaa yksi kerrallaan?
Sitten piti pelastaa delphi. Miehistönkuljetushelikopteri lenti vaan yli eikä ottanut kyytiin :D mulla tais olla oma orca-kopteri siinä laskeutumispaikalla niin liekkö sen takia ajoi ohi. Noh kai se on aloitettava alusta sitten kenttä



Edit: nyt kun just sanoin niin se tulikin uudelleen ja sai heitettyä äijän kyytiin.


Supreme commanderia paljon pelanneena reitit olisi ollut kiva laittaa mukaan.. Eli että jos laittaa vaikka tyypit kulkemaan vihollisbasen taakse niin voi määrittää mitä kautta mennään ettei ne juokse suoraan päin
 
C&C GDI 6 A tehtävässä kun pitää sillä snipulla sniikkailla vihun baseen ja alussa kun pitää päästä joen yli hekolla kun on räjäyttänyt kaksi ohjusta ja tappanut muutaman ukon, niin se heko lensi suoraan vihun baseen kuolemaan. :rofl:

Tämä tapahtui siis jo parin aiemman yrittämisen jälkeen. On muuten vaikea tehtävä.
Tämä on tuoreessa muistissa(ja vuosien takaa), siinä pitää vaan sniputtajalla hoidella Samit, save load menetelmällä jos ukkoja spawnaa räjähtävistä sameista koska ei pysty estämään damagea muuten, hyvin ärsyttävä tehtävä. Sitten ku pääset basen lähelle niin ylälaitaa menet ja kosautat sen Nodin tankkitilausmestan. Helkkarin avulla voit vältellä buggyt ja tankit.
 
Juuri testasin, että kaikki pelittää. Jumankauta, tuli kylmiä väreitä koko alkuintron ja alkuvideoitten aikana. Minuutin pelasin myös ensimmäistä GDI-tehtävää ja kylläpä säväytti tuo uusi miksaus Act on Instinctistä. Ja uudet äänet myös tykittää. Lisää tunnelmia myöhemmin, kun löytyy sopiva rako pelata peliä. Aion kyllä fiilistellä joka minuutin yhden kaikkien aikojen parhaan RTS-pelin seurassa.
 
Viimeksi muokattu:
Metacritic-keskiarvo tällä hetkellä 83p:
 
Pari tuntia takana ja kyllä maistuu. Olen aina silloin tällöin pelannut alkuperäistä ja siinä vähän häiritsee liika helppous. Nyt tuntuu, että vaikeimmalla tekee jopa tiukkaa välillä, eikä APC-rushaus vihollisen tukikohtaan olekaan niin helppoa, vaikka toki se vieläkin onnistuu.

Vihaan kyllä edelleenkin tehtäviä, jossa ei yksiköitä pysty ostamaan. Niissä, kun pitäisi aina tietää etukäteen, mihin etenee. Tosin ainakin 4. tehtävässä (vai oliko se 3.) lähettivät apuvoimia, jos yksikköjä kuoli liikaa. En muista, oliko näin alkuperäisessä.

Onhan näitä C&C:n "uudelleenpuhalluksia" ollut aikaisemminkin, kuten OpenRA (en oikein tykkää) ja Dawn of the Tiberium Age (tämä on hyvä), mutta nyt on kunnon paketti, jossa kaikki kampanjatehtävät kunnon äänillä ja musiikeilla.

Toivottavasti vielä viilailevat bugeja ja kehittävät peliä.
 
Otin GDI:llä keskimmäisen vaikeustason kun ajattelin että olen C&C-veteraani. Nyt tuntuu että hitto täähän on liian vaikea, tehtävässä 12 menossa ja feilaan vaan.

Yksi mikä tässä ärsyttää on jos tiberium loppuu(sitä generoituu niin hitaasti lisää). Menee sen jälkeen niin nysväämiseksi
 
Tuo vaikeustaso taitaa olla vaan toteuttu siten, että vihollinen tekee enemmän vauriota yhdellä osumalla ja sen yksiköillä on enemmän osuma pisteitä.

Pelikokemus muuten on mielestäni autenttisin alkuperäisillä grafiikoilla ja äänillä :)
 
Red Alert meni sovietilla läpi! Viimeistä tehtävää sai hieroa jonkun aikaa, kun ukkoa tulee ovista ja ikkunoista. On kyllä hyvin tehty Remaster. Voin suositella!
 
Näettekö Quickmatcheissä teidän 1vs1 rankin ja statsit? Katselin jotain streamejä, niin niissä näkyi pelaajan rank ja w/l siinä oikealla sen osapuolen valinnan yläpuolella. Itsellä tuollaista infoa ei näy.
 
C&C NODin kampanja läpi. Aika kusinen viimeinen tehtävä (niinhän sen kai kuuluukin olla). Toki tuossakin 3 variaatiota.

En kyllä muistanut tätä melko kovaa loppubiisiä:

 
Olikos muuten tuossa C&C:ssä nuo osapuolet sitten tasaisemmin painotettu mitä Red Alertissa? Tai no oikeastaan kun pääosin kuitenkin yksinpelejä pelailen ei tarvitsisi edes olla niin tasaisi joka suhteessa, mutta kunhan molemmilla puolilla olisi ainakin jotain mielenkiintoisia yksikköjä. Red Alertin kohdalla nimittäin muistelen liittoutuneiden yksiköiden olleen varsin perus tylsiä tosiaan verrattuna neuvostojoukkoihin, joten ei tarvitse montaa kertaa miettiä kummalla Red Alertissa ensin pelaa.

Ja tuliko tässä muuten mukana myös karttaeditori, kuten ainakin muistelisin alkuperäisen Red Alertin mukana aikoinaan tulleen?
 
Viimeksi muokattu:
Testasin jotain custom mappeja RA:ssa, heittämällä toimii. Normi skrimish kun tuossa muuttuu mateluksi 5min jälkeen kun vanilla kartat on kaluttu resursseista.
Miten tämä toimi käytännössä? Haluaisin kavereiden kanssa pelata omia vanhoja mappeja, mut pitääkö ne ensin julkaista Workshoppiin? Jos näin, niin aika kämänen systeemi.

Pari miinustakin:
- RA:n skirmishin kill counteri puuttuu minkä sai tutkaruutuun näkymään
Saakohan tuota pelaajalistaa enää mitenkään näkyviin?

Muuten on kyllä ollut hubaa! Liittoutuneiden kampnaja meni eilen läpi. Graafiikka ja äänet on remasteroitu huolella ja pienet parannukset käytettävyyteen (rakennusjonot) ovat hyviä. Vielä kun joku modaa paremman tekoälyn ja reitinhaun niin saadaan harvesterit pysymään aisoissa!
 
Verkkopeliä Red Alertissa vasta tullut testattua kaveria vastaan. Hostasin ja itsellä toimi hyvin, kaverilla taas lagasi jumalattomasti. Lopulta koko servu kaatui 20min pelin jälkeen..
 
Miten tämä toimi käytännössä? Haluaisin kavereiden kanssa pelata omia vanhoja mappeja, mut pitääkö ne ensin julkaista Workshoppiin? Jos näin, niin aika kämänen systeemi.

Kopsaa mappi tiedostot custom maps (tjsp) kansioon. Omissa tiedostoissa.
 
Olipas muuten hienot ääni- ja visuaaliset efektit Nodin Obeliskissa.

Vaihdoin muuten vaikeustason Hardista Mediumiin. Vaikka peli on nyt paljon helpompi, mieluummin sitä ehkä fiilistelee ja etenee näin kuin jatkuvan tallennusten kautta.
 
Hyvä huomata, että voi välillä todeta negistelynsä olleen turhaa ja remasterin keräävän pääosin vain kiitosta. Ekalla sivullahan totesin että tämä on turha remaster kun OpenRA on jo. Kun sivusta seurannut kaikkea tota bonuskamaa, hyvällä maulla skaalattuja FMV:tä ja remasteroituja musiikkeja, niin vaikuttaahan tämä rakkaudella kasatulta paketilta. Ei mitenkään välttämättömältä, mutta kuitenkin onnistuneelta remasterilta reiluun hintaan ja pikkuhikkoja lukuunottamatta onnistuneesti tehtynä.

Ostohimoja ei ole vielä saanut aikaiseksi, mutta pitääpä pistää ainakin muistiin sellaista hetkiä varten, kun kiinnostava pelattava on loppu.
 
Ekalla sivullahan totesin että tämä on turha remaster kun OpenRA on jo.

Niin no, OpenRA on pelillisesti aika kaukana alkuperäisistä. Itse pelasin jonkin verran, netissäkin, mutta ei oikein pidemmän päälle iskenyt. Dawn of the Tiberium Age puolestaan on Tiberian Sun -pelimoottorin päälle kasattu peli, joka on todella lähellä alkuperäistä C&C:tä ja Red Alerttia. Sisältää molempien pelien yksiköt ja musiikit. Siinä on mielestäni myös hyvä AI. Dawn of the Tiberium Age - CnCNet

Mutta kuten sanoit, niin kyllä tuntuu, että tämä uusi C&C Remastered on rakkaudella kasattu paketti. Tietysti vanhentuneet pelilliset elementit ovat edelleen mukana, mutta uudet grafiikat, äänet, musiikit ja bonus-materiaali on niin ykkösluokkaista, että voi jo sanoa, että on todella onnistunut remasterointi pelistä.
 
Shift waypoint järjestelmää tämä remasteri tarvitsisi paikkaamaan tekoälyä.
 
Kannattaako ostaa Origin vai Steam versio?

Entä onko käyttöliittymää parannettu, vai juuttuvatko Harvesterit edelleen maastoesteisiin ja yksiköt eivät osaa puolustautua ilman jatkuvaa mikromanageerausta?

Entä tuleeko mukana lisälevyjen kampanjat ja yksiköt kuten Chrono tankit?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 720
Viestejä
4 494 031
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom