Itellä nyt n. 24h takana. GDIn kampanja läpäisty mediumilla, Nodin kampanja meni kahdeksanteen asti mediumilla, sitten oli pakko vaihtaa easylle. Nodin kahdeksatta tehtävää onkin sitten hierottu liki 20 vuotta, eli ihan hyvä, että vihdoin ja viimein sai sen hoideltua. Easylla peli tosin tuntui jo aivan liian helpolta. Varsinkin kun Nodilla suhteellisen käypä taktiikka on rakentaa mahdollisimman paljon tiedustelupyöriä ja niillä sitten tehdä tuhoja.
Kyllähän tää on edelleen yhtä hauskaa pelailua! Sopivan kevyttä ja vielä kun muistaa aivan täydellisesti miten tekoäly toimii ja miten sitä huijataan. Tosin Harvesterin AI on edelleenkin yhtä sh*ttiä -> joka kerta on aivan pakko mennä hakemaan sitä tiberiumia vihollisen tukikohdan vierestä ja varsinkin suorastaan puolustuslaitteita nuoleskellen, ikäänkuin että "pliis - kill me!". Ja ainakin AIn ilmaisku on vanhemmasta C&C:sta poiketen Remasterissa erittäin kiinnostunut siitä ainoasta Commandosta, joka sulle on tehtävää ajatellen annettu.
Menee ehdottomasti tälläisenään, mutta olisin kaivannut jotain pientä kivaa esim. C&C:n puolelle. Vaikkapa 2kpl sub-factioneja kummallekin osapuolelle, joilla sitten uusia yksiköitä ja vempaimia käytettävissään.
Täytyy myöhemmin kirjoitella Red Alertista lisää ajatuksia.