Eihän se täydellinen ole ja pinnan simulointi on vaikeaa. Olen istunut Hyundai i20 N Rally2 ja R5 versioiden kartturin paikalla ja sen verran voin sanoa, että ei se auto liukastele niin kuten rbr rallyesimfansissa. Toki moni asia vaikuttaa, mutta totuus löytynee jostain rbr ngp fysiikoiden ja codemastersin ajomallin väliltä ehkäpä.Toisaalta taas pari ammattikuskia on sanonut että pitoa on liikaa, ja siltähän tuo kyllä näyttää. Melkoista paiskomista ja auto menee kuin pulkka. Massaa saisi olla enemmän ja onhan tuo naurettavan näköistä miten paljon tässäkin pystyy oikomaan.
Nykyinen RBR näyttää edelleen enemmän rallin ajamiselta.
Ratapuolella on aika paljon helpompi tehdä realistinen simulaattori. Rallissa toki jos se ajomalli on edes lähelle mitä pitäisi olla, niin mielestäni erikoiskokeille on annettava painoarvoa. Tässä ne on mielestäni hienoja. En tosin ole kovin montaa maata ajanut, mutta ne mitä olen niin hyvin tehty ja tarpeeksi kapeita.
Nuotit on sitten se kolmas asia. Osuu paremmin tässä, kuin rbr:n modipätkissä. Niissä vituttaa eniten, kun tulee mutkaan täysin väärä nuotti aika useinki ja pusikko soi sen takia. Toki rbr plussaa on suomenkielinen kartturi ja ehkä tarkempi. Kaipaisin lisää infoa tuohon wrc:n kartturiin.
RBR:ää olen ajanut tuolta 2000 luvun alusta ja sittemmin eri plugineilla. Hieno simu, mutta alkaahan se aika vähän jättämään ja fysiikat toisaalla hyvät, toisaalla huonot. Vähän epätasainen kuten modeilla monesti on tapana.