Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

mikä lie bugi, torstaina viimeeksi ajelin. tänään sitte tuota rallytv koodia lunastamaan. herjaa jotain että savegamet ei ole enää olemassa poista tai tee uus profiili tjsp.
eli kaikki nollautu, kirjautuminen ea tilille sentään jäi ja momentsien eteminen sitä kautta.
sammutuksessa ei ollut mitään erikoista torstaina eikä steamin synkka herjaa mitä dr2 tekee nykyisin aina.
 
mikä lie bugi, torstaina viimeeksi ajelin. tänään sitte tuota rallytv koodia lunastamaan. herjaa jotain että savegamet ei ole enää olemassa poista tai tee uus profiili tjsp.
eli kaikki nollautu, kirjautuminen ea tilille sentään jäi ja momentsien eteminen sitä kautta.
sammutuksessa ei ollut mitään erikoista torstaina eikä steamin synkka herjaa mitä dr2 tekee nykyisin aina.
Sama homma kävi itsellä eilen. Torstaina ajelin ja perjantaina tuo sama herja.
Ajattelin että liittyy jotenkin perjantaiseen viralliseen julkaisuun...
 
Onko fanatecin ratin kääntöasteelle joku järkevä set it and forget tyylinen asetus joka toimisi kaikilla autoilla?

Tähän mennessä menty pelkällä kalibraatiolla ja automaattiasetuksella, mutta nyt tuossa moments 037 rallissa tuli vastaan ongelma. Ratti ei käännykään lancialla oikeassa suhteessa ja tuota on täysin mahdoton ajaa.
Ite itelleni vastaten (jos joku muukin kamppailee saman ongelman kanssa).
Steering linearity -10 ja laivan sai kuljetettua maaliin.
Näköjään muissakin autoissa täytyy hakea erikseen sopiva asetus.
Palasin kreikan jälkeen takaisin 309 rattiin ja -4 teki tuostakin luontevamman ajettavan.
Alkaa kyllä laiskalle olemaan turhan paljon säädettävää.
 
DR2.0 ajelin aina 540, tässä on nyt softlock päällä eli auton mukaan tulee asteet. On tuossa opettelua vanhoilla vehkeillä.
 
Ite itelleni vastaten (jos joku muukin kamppailee saman ongelman kanssa).
Steering linearity -10 ja laivan sai kuljetettua maaliin.
Näköjään muissakin autoissa täytyy hakea erikseen sopiva asetus.
Palasin kreikan jälkeen takaisin 309 rattiin ja -4 teki tuostakin luontevamman ajettavan.
Alkaa kyllä laiskalle olemaan turhan paljon säädettävää.
Jos on kädet animaatiossa se ei käänny 1:1. Käsianimaatio menee edelleen vain 540 asti mutta Lancia 037 soft-lock 810 niin se animaatio pyörii suhteessa vähän hitaammin sitten.

options -> game preferences valikossa jossain siellä saa kädet pois (wheel only-asetus käyttöön) niin on 1:1 oma ja pelin ratti soft-lockin kanssa (tai voi ottaa ratinkin pois jos sitä ei tarvi nähdä).

edit: taisi olla jotain muuta ongelmaa oikeasti kuin tämä. Mutta animaatio kädet pois jos ajaa isoilla asteilla ja haluaa 1:1 ratin liikkeet

jos rwd ei pysy käsissä niin isoilla astemäärillä (yli 540 tai jos asteet allekin) vaikka se Lancia 037 (voi kopioda muihinkin rwd -autoihin näitä alkuun, tieten etumotti rwd ehkä aliohjaavampia luonnostaa)
- diffi aluksi muotoon: driving lock 20% (tai 0-10%), braking lock 10% (tai 0-20%), preload 20.00 (tai 30.00)
- front toe in 0.60, rear toe in 1.00 (tai jopa 2.00 taakse jos auto nyt vain vaatii sen) ja camberit alkuun esim. F -0.70 ja R -1.00 vaikka Lancia 037:aan
- anti-roll barit alkuun 20 ja 10 ja laskee taka arb 9>8>7>6 kunnes hyvä (tai taka arb laskun sijasta voi nostaa etu arb 21>22>23>24 niin sama vaikutus (=aliohjaavampi), paitsi että kallistelu vähenee entisestään -> voi olla vakaampi jos balance ongelmia auton kanssa

tässä vaikka perussäätö soralle+lumelle vaikka Lancia 037 (josta hieman säätää eri maihin paremmaksi jos tarvetta):
- Alignment: Front Toe 0.60, Camber -0.70 / Rear: Toe 1.00, Camber -1.00
- Brakes: Force vakio, bias 66% (bias säädä jos lukitsee perän tai keulan renkaat liian useasti aiheuttaen ali/yli ohjaamis ongelmia)
- Diff: driving 20%, braking 10%, preload 20.00
- Gears: vakiot kun ei mitään hajua miten säädetty pelissä (jos et ole 5:lla rajoitimella nini laske 5-vaihdetta ja säädä muita 2-4 vaihteita myös lyhyemmäksi paitsi ei 1:stä, tai käyttää sitä final drivea säätöön)
- Damping: Front Slow 1, Rebound 0 / Rear: Slow 1, Rebound 0
- Springs: Front RH: keskellä, Spring keskellä, Arb 20 / Rear: RH keskellä, spring n.10-20% pehmeempi(esim. jos keula 100 niin takajousi 80-90), Arb 10
 
Viimeksi muokattu:
Jos on kädet animaatiossa se ei käänny 1:1. Käsianimaatio menee edelleen vain 540 asti mutta Lancia 037 soft-lock 810 niin se animaatio pyörii suhteessa vähän hitaammin sitten.

options -> game preferences valikossa jossain siellä saa kädet pois(wheel only-asetu käyttöön niin on 1:1 oam ja pelin ratti soft-lock kanssa (tai voi ottaa ratinkin pois jos sitä ei tarvi nähdä).
No nyt aukesi, kiitos.
Ei millään riittäneet kädet tuon pyörittelyyn default softlock asetuksella ilman linearityn säätöä.
Tuntui jotenkin täysin luonnottamalta pyörittää sitä ruoria maksimit, että sai auton kääntymään edes vähän.
Melkoisia velhoja olleet nuo Toivoset ja muut jotka näitä vehkeitä kuljettaneet.
 
No nyt aukesi, kiitos.
Ei millään riittäneet kädet tuon pyörittelyyn default softlock asetuksella ilman linearityn säätöä.
Tuntui jotenkin täysin luonnottamalta pyörittää sitä ruoria maksimit, että sai auton kääntymään edes vähän.
Melkoisia velhoja olleet nuo Toivoset ja muut jotka näitä vehkeitä kuljettaneet.
Isot asteet oli tarpeen kun ei ollut luotettavia ohjaustehostimia mitkä kestäisi rallit. Siksi kuskit ajeli näillä isoilla asteilla.
Autonsäätö muutoksilla saa sitä kääntyvyyttä tarvittaessa lisää, auto yleensä heitetään nopealla ratin flickillä n. 90-130 astetta vain sladiin ja sitten vastakääntöä.
Itse en ymmärrä miten ihmeessä keskimoottori rwd voi olla joillekin aliohjaava esim. vaikka 810asteella soft-lockilla kun omat säädöt yleensä vähentää sitä yliohjaamista kun se on monesti liikaa poikittain.
 
Isot asteet oli tarpeen kun ei ollut luotettavia ohjaustehostimia mitkä kestäisi rallit. Siksi kuskit ajeli näillä isoilla asteilla.
Autonsäätö muutoksilla saa sitä kääntyvyyttä tarvittaessa lisää, auto yleensä heitettään nopealla ratin flickillä vain sladiin ja sitten vastakääntöä.
Itse en ymmärrä miten ihmeessä keskimoottori rwd voi olla joillekin aliohjaava esim. vaikka 810asteella soft-lockilla kun omat säädöt yleensä vähentää sitä yliohjaamista kun se on monesti helposti liikaa poikittain.
Ei vaan löytynyt omille käsille sopivaa ajotyyliä tuolle ilman säätöä. Joko oltiin poikittain tai sitten ei käännytty tarpeeksi. Paljon helpompi ja suoraan sanottuna hauskempaa oli pitää tuo slip anglessa modernimmalla kääntösäteellä.
 
Tallentelin yhden replayn Sardiniasta kun tuli uramoodissa pätkä ihan ok. Vähän on pumppaamista kun tulee 100% nuotista niin joutuu välillä arpomaan

 
Nytten kun olette päässeet pelin makuun ja jos tosta noita pahimpia suorituskyky ongelmia korjataan kuntoon niin tuntuuko että peli toimisi VR tilaasa tuollaisena??? Aikas nopea tempoinen peli tuntuu olevan niin onkohan helpompi vai vaikeampi vrnä jos sellainen joskus tulee?
 
Nytten kun olette päässeet pelin makuun ja jos tosta noita pahimpia suorituskyky ongelmia korjataan kuntoon niin tuntuuko että peli toimisi VR tilaasa tuollaisena??? Aikas nopea tempoinen peli tuntuu olevan niin onkohan helpompi vai vaikeampi vrnä jos sellainen joskus tulee?
Helpompi
 
Joo, kyllä on VR:ssä helpompi ajaa. Pomput ja etäisyydet mutkiin näkee paljon, paljon paremmin.
 
Parit ekat pätkät otettu ohjaimella ja kyllähän tää maistuu! Päivityksillä varmasti korjataan nuo ongelmat ps5 suorituskyvyssä.

Toivon kyllä suuresti että saavat pelin pyörimään myös psvr2 kun joskus vr tuki saapuu, gt7 jälkeen takas flättii ei kauheasti houkuttele.
 
Ei toimi vakaasti omalla 3070. Pudottelin graffoja nyt niin paljon että pääsi sentään ek:lle ja ajoinkin sitä vähän viidet restartit ja vain pari kertaa maaliin.
Sitten kun auto oli aliohjaava niin halusin muuttaa setuppia joten otin service area niin peli kaatui video memory hommaan taas.

vram käyttö 6.5gb (max 8gb)
gpu lämmöt 50-55

Aivan karseaa kyllä ajaa kun kaikki graffat ultra low:ta ja silti nykii, jos osuu johonkin niin menee ihan dia-showksi.
 
Ei toimi vakaasti omalla 3070. Pudottelin graffoja nyt niin paljon että pääsi sentään ek:lle ja ajoinkin sitä vähän viidet restartit ja vain pari kertaa maaliin.
Sitten kun auto oli aliohjaava niin halusin muuttaa setuppia joten otin service area niin peli kaatui video memory hommaan taas.

vram käyttö 6.5gb (max 8gb)
gpu lämmöt 50-55
Mikä maa? Monte Carlossa sisäkamera kaataa pelin.

Itsellä ei ole muualla ongelmia ollut. 3440x1440 ja kaikki grafiikat täysillä, DLSS quality. Fps 70-80 normaalisti.

3090, 5600x ja 32gb
 
Mikä maa? Monte Carlossa sisäkamera kaataa pelin.

Itsellä ei ole muualla ongelmia ollut. 3440x1440 ja kaikki grafiikat täysillä, DLSS quality. Fps 70-80 normaalisti.

3090, 5600x ja 32gb
Suomi, Saakoskea vain ajanut.
Sisäkuvasta kyllä ajan.

Mutta tuo että palaan ek:lta serviceen mikä ehkä vähentää vram käyttöastetta kaataa pelin.

Ei ole kyllä ollut lähiaikoina mitään ongelmia työpöytäkäytössä, kone tai gpu ei ole kaatuillut muuten vain.

Latasinkin tuon pelin uudelleen ja laitoin nyt ssd:lle (aikaisemmin oli hdd:llä, kone muuten 6700k, 16gb ddr4, win10). Halusin vain kokeilla tällä vanhalla koneella tuota.
Pitää ottaa varmaan tuo uusi kone käyttöön huomenna jossa 7800X3D, 64gb ddr5 ram, win 11 jos kaatuilu loppuisi. Sama GPU tulee kyllä olemaan uudessakin pc:ssä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, kyllä on VR:ssä helpompi ajaa. Pomput ja etäisyydet mutkiin näkee paljon, paljon paremmin.
Normaalisti joo, mutta ei sitä nyt vielä kannata sanoa suuntaan tai toiseen, kun sen toteutus on pelikohtaista, eikä tässä ole vielä minkäänlaista VR-toteutusta olemassa tai edes erityisen vakuuttavasti luvattu tulevaksikaan muille alustoille kuin myöhemmin PC:lle.

Per EA Sports WRC’s Steam page description, VR is mentioned as a feature, along with the statement that it’ll arrive post-launch.

Unfortunately, it is listed as a PC exclusive, which means it won’t be available for PSVR 2 players. Even though this is a bummer for PlayStation, it is hardly surprising since Codemasters DiRT Rally 2.0 is also without a PSVR port. Gran Turismo remains a solitary major racing game available on PSVR.
 
Laitetaas oma näyte Saakoskelta.
Yrityksiä: MONTA
Maaliin päätyneitä vetoja: ei niin monta.

Vedetty defaultti-säädöillä, kun en oo oikeen koskaan oppinut autoja peleissä säätämään, muutaman kympin pystyis ehkä puristamaan vielä pois jos jaksais itseä kiusata. Nyt mennään ihan omien taitojen rajoilla ja vähän ylikin, ns. pilvenreunaa. Mut niinku näkee, kärki vetää vielä pari sekkaa kovempaa. Kovempia kuskeja, ja varmasti autoja myös säädetty.

 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas oma näyte Saakoskelta.
Yrityksiä: MONTA
Maaliin päätyneitä vetoja: ei niin monta.

Vedetty defaultti-säädöillä, kun en oo oikeen koskaan oppinut autoja peleissä säätämään, muutaman kympin pystyis ehkä puristamaan vielä pois jos jaksais itseä kiusata. Nyt mennään ihan omien taitojen rajoilla ja vähän ylikin, ns. pilvenreunaa. Mut niinku näkee, kärki vetää vielä pari sekkaa kovempaa. Kovempia kuskeja, ja varmasti autoja myös säädetty.


Miksi noissa tallenteissa ei välillä (kuten juuri tuossa) kuulu kartturien nuotteja lainkaan? Oletan, ettei pätkiä ole kuitenkaan ajettu ilman nuotteja? Onko se joku optio siinä tallennusvaiheessa, vai kuinka?
 
Viimeksi muokattu:
Otin tosiaan noi edelliset Dirt sekä WRC pelit haltuun ja pelasin Dirt 4 eilen niin siellä oli 10 nimeä päivän päätteeksi päivittäisessä yhteisöhaasteessa (xbox)
:D
 
Miksi noissa tallenteissa ei välillä (kuten juuri tuossa) kuulu kartturien nuotteja lainkaan? Oletan, ettei pätkiä ole kuitenkaan ajettu ilman nuotteja? Onko se joku optio siinä tallennusvaiheessa, vai kuinka?
Jos on napattu tallenne replay tilassa, niin silloin ei kuulu muuta kuin auton äänet.
 
Nyt on alkanut tulla enemmän ja enemmän kriittisiä arvioita ajofysiikoista nettistriimaajilta. Itse ole huono ottamaan tuollaisiin kantaa, koska a) en tiedä miten ralliauton pitäisi käyttäytyä ja b) en tiedä kuinka ralliautoa ajetaan, edes pelissä.

Sen verran kuitenkin DR 2.0 ajoin, että voin sanoa, että vielä ei olla ihan samanlaiseen lentoon päästy, mutta se saattaa johtua hyvinkin monesta seikasta. Ratin asetuksiakin säädin vasta puoli tuntia sitten paremmaksi ja heti meni todella monta kertaa yritetty Mediterrania-rallin Moments-haaste läpi. Ajofysiikoiden uilkopuolella tämä kyllä pieksee DR 2.0 helposti.
 
Ei turhan, muttei oo pakko käyttää laseja mitä aidompi setup kyseessä.
Miten se rigi siihen liittyy? VR:llä näkee paremmin etäisyydet, korkeuserot ja pystyy helpommin katsomaan sinne mihin haluaa. Esim. Neulansilmään ajo näytöllä, vaikka olisi kolme, on yhtä helvettiä. Lisäksi VR:llä saa paremmin ja luonnollisemmin pidettyä katseen apeksissa
 
Nyt on alkanut tulla enemmän ja enemmän kriittisiä arvioita ajofysiikoista nettistriimaajilta. Itse ole huono ottamaan tuollaisiin kantaa, koska a) en tiedä miten ralliauton pitäisi käyttäytyä ja b) en tiedä kuinka ralliautoa ajetaan, edes pelissä.

Sen verran kuitenkin DR 2.0 ajoin, että voin sanoa, että vielä ei olla ihan samanlaiseen lentoon päästy, mutta se saattaa johtua hyvinkin monesta seikasta. Ratin asetuksiakin säädin vasta puoli tuntia sitten paremmaksi ja heti meni todella monta kertaa yritetty Mediterrania-rallin Moments-haaste läpi. Ajofysiikoiden uilkopuolella tämä kyllä pieksee DR 2.0 helposti.
Omasta mielestä tässä ajotuntuma on näin satunnaisesti rallipelejä pelaavana rahtusen parempi ensivaikutelmaltaan kuin mitä dirt rally 1:ssä. Viimeks mainitussa auto tuppas pomppimaan niin helvetisti ja jokaisen isomman loikan jälkee sai aina pelätä menikö rengas. Dirt rally 2:sta ei hirveästi kiinnostanut pelata koska force feedback oli niin sysipaska. Ykkösessä tunteja tais kertyä jotain satkun verran ja kakkosessa 20-30h.

Pitoa täs ea wrc:ssä tuntuu olevan äkkiseltää aika reilusti, rally1:n voi heittää mutkaan välillä ihan uskomattomista vauhdeista ja välillä tuntuu ettei saa oikein luonnolliseen luistoon ja pidettyä siinä. FF on myös vähä häilyvä, esim yli/aliohjaus ei oikein välity rattiin kunnolla, ennen ku se sitten menee kriittisen pisteen yli.

Mitä muualta on kommentteja lueskellu ni ei tällä richard burns rallyn tasolle oo mitään asiaa, MUTTA jos haluat säästyä sen nysväykseltä ja ajella suht hyvillä fysiikoilla on tää aivan varteenotettava vaihtoehto. Mainittakoon et en ole itse rbr:ää tainnut pelata kuin joskus vuosia sitten kerran. Ja nysväyksellä tarkoitan lähinnä modailua

Mutta esimerkkinä Sohlbergin Kristian on tätä ea wrc:tä kehunut positiivisena yllärinä ja kehityskelpoisena omalla discord-kanavallaan
 
Sohlberg lähettää just nyt peliä ja sanoo kyllä olevan hyvä. Tosin tuskin tietää ralliautolla ajamisesta mitään, paremmin joku randon youtubettaja tietänee :smoke:

 
Ilman että asiasta mitään tiedän, niin veikkaukseni on että sillä tavalla myös pädillä ajavat voivat osallistua pienemmällä kynnyksellä :)
Juurikin näin, itseni mukaan lukien :D

edit: Ekan pätkän puoli välis joutu jo renkaan vaihto puuhiin :P
 
Viimeksi muokattu:
Toi uramoodi tuntuu alun perusteella aika sekavalta kokonaisuudelta. Hauskemmaksi muodostui generoida quick playn kautta random championship jota ajella, DR 2 tyylin.
 
Sohlberg lähettää just nyt peliä ja sanoo kyllä olevan hyvä. Tosin tuskin tietää ralliautolla ajamisesta mitään, paremmin joku randon youtubettaja tietänee :smoke:

Ja sanonut myös että pitoa liikaa, auto ei elä aidon oloisesti ja jarrutusmatkat naurettavan lyhyitä.

Pelissä on kyllä helvetin hyvät äänet ohjaamosta ajettuna, mutta itse ajaminen taas näyttää siltä että ei houkuta yhtään edes kokeilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ja sanonut myös että pitoa liikaa, auto ei elä aidon oloisesti ja jarrutusmatkat naurettavan lyhyitä.

Pelissä on kyllä helvetin hyvät äänet ohjaamosta ajettuna, mutta itse ajaminen taas näyttää siltä että ei houkuta yhtään edes kokeilemaan.
niiku sanoin, jos haluut realistisen simun, pelaa rbr. Jos haluut rennonpaa menoa ni ea wrc ajaa asiansa aivan mainiost. Arcadeks tätä on mun mielest kuitenkaa kenenkään turha haukkua
 
Tuli ajettua tuo virallinen WRC klubi läpi Japaniassa ja pikkasen reilut kolme tuntia siihen meni.
Tällä hetkellä puoli tuntia kärjestä, mutta tyytyväinen että pääsi pädillä maaliin.
Jos ei olisi tuota bugia että käymällä pätkän jälkeen päävalikossa niin on auto taas täydessä terässä, ni ehkä olisi jäänyt matka kesken.

Soralla pädiohjaaminen menee jo ihan ok, mutta asfaltilla on niin pirun herkkää että tahtoo välillä ajautua pois tieltä.
 
niiku sanoin, jos haluut realistisen simun, pelaa rbr. Jos haluut rennonpaa menoa ni ea wrc ajaa asiansa aivan mainiost. Arcadeks tätä on mun mielest kuitenkaa kenenkään turha haukkua
Kovasti haluaisin tietää, että miten nuo rallyesimfansin ngp fysiikat on kehitetty ja testattu? Niissä on hyvää, mutta on huonoakin. Vaikka fysiikat olisi hiukan paremmat rsrbr, niin realistisemman mielestäni tästä tekee realistisemmat erikoiskokeet ja äänimaailma. Uusimmat rsrbr erikoiskokeet on ihan hienoja, mutta niitä on aika vähän ja aika näkyy grafiikassa. Iso ongelma on juuri puskien ym puute.

Rsrbr taas parempi/armottomampi vauriomallinnus ja tietyin varauksin fysiikat. Fysiikoiden ongelma vaan on jotenkin niiden epätasaisuus.

Tässä oma veto jostain vuoden takaa Ouninpohjasta R5 skodalla. Auto on ensinnäkin liian nopea/tehokas. Toisena itseäni häiritsee tuo heikko pito jotenkin erityisesti pienessä nopeudessa ja isoilla kulmilla, esim. Risteykset.

 
Toi uramoodi tuntuu alun perusteella aika sekavalta kokonaisuudelta. Hauskemmaksi muodostui generoida quick playn kautta random championship jota ajella, DR 2 tyylin.

Quick Playssä ärsytti se, että joakinen ek pitää valita sinne erikseen. Haluaisin vaihtoehdon, jossa voisi valita vaan rallien ja erikoiskokeiden määrän ja peli arpoisi kalenterin täyteen. Peli oli vielä pari päivää sitten myös rikki siinä mielessä, että AI oli todella hidas varikkokäynnin jälkeen. Alkupätkillä jos oli tasaista, niin varikkotauon jälkeen voittoa tuli minuuttikaupalla.

Mut kunhan lapsentaudeista päästään, niin onhan tätä oikein kiva ajaa, kun on paljon tehtävää.
 
Kun kattoo noit ralliralli INCAR videoita; ja sitten onborard EA WRC, DiRT 2.0, WRC gen ja RBR, niin kaikista realistisimmilla näyttää codemastersin ja ea kyhäämä wrc.
 
Kertokaapa te viisaammat, joita täällä varmasti on. Miten ihmeessä pelistä voi tehdä noin raskaan koneelle?
Eihän tuolla liiku, ku yks auto. Asetto corsat ja formulat ymmärrän, ku siellä sentään liikkuu AI tai toinen nettipelaaja.

No sen verran itse pelistä, että kyllä physiikat on todellakin ok tasolla. Ainakin tälläiselle satunnaispelurille.
 
Onko muilla tuota ongelmaa, että uratilassa ai menee rikki kesken kisan? Ajoin äskettäin suomea rally2 autolla, ai vaikeustaso 100. Kolmen pätkän jälkeen olin muutaman sekunnin perässä ja hyvä taistelu, huollon jälkeen ajoin neljännelle melkein kahden minuutin pohjat.

Sama kävi muistaakseni jossain toisessakin kisassa..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 829
Viestejä
4 567 246
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom