Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Moni noissa videoissa maininnut, että asfaltilla ajon palaute ratille on parantunut paljon.
Se oli mielestäni isoin miinus aikaisemmissa osissa.
Nyt on paljon uutta pätkää ajettavana ja jos ajettavuus on pysynyt edes samana soralla ja asfaltti parantunut niin kyllähän tämä hankkia pitää.
VR toteutus kun tulisi tämän vuoden puolella olisi plussaa.
 
Katselin tuota Broadbentin streamia ja nuo pätkät näytti aivan paskoilta, leveää ja tasaista baanaa.
Suomea ei meinannut edes tunnistaa. Muutama puu tienvarressa, ei kallistuksia tai nyppyjen ylityksiä jne. Tylsän näköistä kaiken kaikkiaan.
Time trialissa baanat ovat tasaisia, rallissa on tien kuluma ja silloin tulee urat yms.
 
En ole peliä pelannut, ainoastaan videoita katsellut. Oonko ainut ketä häirihtee tuo jatkuva perkeleen usva joka on läsnä päivällä ja kirkkaassa säässäkin, kuten Dirt Rally 2.0:ssa?
 
En ole peliä pelannut, ainoastaan videoita katsellut. Oonko ainut ketä häirihtee tuo jatkuva perkeleen usva joka on läsnä päivällä ja kirkkaassa säässäkin, kuten Dirt Rally 2.0:ssa?
Onhan se nyt paljon parempi tässä (vähemmän sumua tai ainakin se on kauempana)? Itse ainakin huomasin tuon ekana että näkyvyyttä on paljon pidemmälle kuin DR2.0:ssa, ja dr2.0:sta joku Suomi vertailukohtana.

esim. tämä



vastaan tämä (tuosta ajasta 9:16 alkaen on avoimempaa maastoa Chilessä, kun en nyt löytänyt nopeasti mitään suomi-pätkää)





Samoin vaikka broadbentin Japani ajo niin näkee kaus metsään ilman sumuja.



Ja yhdessä Official gameplay videolla näytettiin kyllä ajoa Viron ek:lla ja sumussa mutta se on talvella mikä on realistista kun se on oikeaa aamupäivän sumua/usvaa ja lumisade tmv ja näkyvyys on tosi lyhyt. Tässä heti videon alussa näkyy se
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa suomi pätkässä pystyy tulla ns. ovenkahva edellä mutkiin jota missään muussa rallipelissä ei ole niin hyvin pystynyt tulla poikittain lähtemättä hanskasta..

 
En mä tiedä. Oon kasvanu C64:sen Soccerin ja Summer Gamesien aikaan. Nyt mul on mahdollisuus päästä aika hemmetin todentuntusen ralliauton kyytiin omasta nojatuolista virtuaalitodellisuudessa ratin ja polkimien kanssa.

Peli näyttää ainakin mun silmiin ihan käsittämättömän hyvältä ja suurelta petraukselta jo todella hyvään DR 2.0:aan.

Sitä vaan, että en nyt jaksa ihan pikku jutuista valittaa, kun elämme aivan käsittämättömän teknologian aikaa. Nykymaailmassa kun on ihan oikeitakin asioita joilla päivänsä pilata.
 
Tuossa suomi pätkässä pystyy tulla ns. ovenkahva edellä mutkiin jota missään muussa rallipelissä ei ole niin hyvin pystynyt tulla poikittain lähtemättä hanskasta..



Tää on tähän mennessä yksi parhaista videoista. Näkee paremmin fysiikat, kun kaveri osaa viedä autoa, eikä oo liikaa hypetystä.
 
Mitä nyt katellut Jimmyn "live" ajoa niin aikalailla DR2 meininki, simcade.
Yhessä kohtaa ku meni kahelle renkaalle ja sano et "se oli siinä"...ei ollu vaan "magneetti" veti pystyyn tielle takas ja all good.
 
Tämä aika hienoa jos näin on(RSC:n kokemuksia prevukasta)

"Tarmac Handling in EA Sports WRC
One major talking point surrounding the upcoming rally game is the tarmac physics. In its predecessor Dirt Rally 2.0, players were left wanting more from the vague, soft and floaty feeling on tarmac stages.

Upon the announcement of the new game, EA Sports was keen to point out that, whilst this new WRC game will use physics from DiRT Rally 2.0, they will be reworked, particularly the feeling on tarmac. Obviously, the entire community has spent the past month or so on the edge of its seat wondering just how big of a step this will be.

It seems the difference is night and day. Driving several different cars on a number of tarmac stages, one realises that the cars appear to be much more responsive. DiRT Rally 2.0 featured handling in which cars appeared to never dig into the road, leaving the front pushing on and the rear coming round. But in EA Sports WRC, there is a greater feeling of grip in the wheel. As a result, one truly feels when the front axle begins to lose said grip in a satisfying way.

Indeed, the front-rear balance is far more neutral allowing one to drive more naturally."
 
Löytyykö mistään pelikuvaa takavedolla asvaltilla, sehän asvaltti fysiikan mahdolliset puutteet näyttäisi selkeimmin?
 
Ihan ok säädöt jo asfaltille, vielä hienosäätöö loppua kohden, niin alettas olla kutittelemassa RBR:ää..




..Ja sitten kun vertaa default setuppiin asfaltilla




Autojen äänet on kyllä hyvät

 
Viimeksi muokattu:
Ihan ok säädöt jo asfaltille, vielä hienosäätöö loppua kohden, niin alettas olla kutittelemassa RBR:ää..



..Ja sitten kun vertaa default setuppiin asfaltilla




Autojen äänet on kyllä hyvät



Ei tää noiden näkemisen perusteella kutittele juurikaan RBR NGP7 fysiikoita, mutta varmasti silti viihdyttävä pläjäys.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyykö mistään pelikuvaa takavedolla asvaltilla, sehän asvaltti fysiikan mahdolliset puutteet näyttäisi selkeimmin?
Itseäkin kiinnostaa enemmän kaikkien muiden kuin uusien wrc-autojen käyttäyminen. Nykyäänhän ralli näyttää telkustakin enemmän joltain rata-autoilulta, kun autojen ominaisuudet ja käyttäytyminen on kehittynyt niin valtavasti esim 80-luvun hulluista vuosista. Takatuuppareita ja B-ryhmäläisiä kehiin!
 
Gr B rwd Porsche tässä, Monaco asvaltti. Pari kertaa taisi perä irrota enemmän ei oikein osaa sen perusteella sanoa miten pito vähenee.



Tuossa heti alun luisussa kyllä ikävästi pito näyttää tulevan takaisin kuin DR2.0 eli aivan liian nopeasti ja tulee sellainen samankaltainen "nytkähdys". Jos sulla on isot asteet kuten itsellä olisi 1080 tuossa Porschessa ja on luisussa paljon vastakääntöä niin jos pito tulee liian nopeasti takaisin et sä ehdi keskittämään ohjausta siihen.

Omasta mielestä DR2.0 ongelma asvaltilla oli että luisun hallinta vaikeaa ellei ole joku 360astetta kun kaikki pito katoaa liian nopeasti ja tulee takaisin myös liian nopeasti, dirtfish pihan asvaltilla kun yritti driftailla Bmw e30 m3 ja 900 astetta niin ei mitään toivoa saada edes yhtä isoa rinkiä tehtyä kun joko spinnasi tai luisu vain loppuu kuin seinään.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on paljon nähty materiaalia useamman päivän ajan. Vaikka siellä on jotain teitä mitkä näyttää turhan tasaisilta, vähän kallistuksia sekä yksityiskohtia niin yleisesti kuitenkin paljon hyvää pätkissä. Pitkät pätkät ja eri vuodenajat saattavat hankaloittaa, että ei pysty vaan niin paljon panostamaan yksityiskohtiin tienpinnassa ja kallistuksissa.

Ja erittäin hyvänä puolena niin tien kuluminen vaikuttaisi olevan hyvin tehty. Joku oikein testasi videolla tien kulumista niin sillä oli todella iso vaikutus visuaalisesti, auton käytökseen ja force feedbackiin. Vähän tylsältä näyttänyt ek, muuttui urien myötä aika mahtavaksi. Selvä parannus DR2.0 verrattuna.

Lisäksi onhan tuolla pätkiä/ralleja, joissa on niitä yksityiskohtia ihan riittävästi jopa time trialissa.

DR2.0 pelaaminen oli kuitenkin aika paljon lopulta sitä "time trial tykitystä" (sekä käytännössä sprinttiä) jopa klubeissa tai urassa, pätkiä oli hauska ajaa ja niiden yksityiskohdista nautti. Saman toistoa kuitenkin ja lyhyitä. Nyt luulisi EA WRC:n tarjoavan vielä parempaa rallikokemusta, kun pätkät ovat pidempiä, vaihtelua löytyy ralleista enemmän sekä myös selvästi ympäristöissä löytyy skaalan tuntua. Lisäksi ympärille on rakennettu vähän parempi uratila.

Nyt vaan jännätään mikä on pelin suorituskyky konsoleilla ja saanko oman käden siihen kuntoon, että pääsee ajamaan ratilla rallia. Olisi kuitenkin niin eri tason puuhastelua lähteä padilla ajamaan.
 
Ajattelin odottaa VR-tukeen asti ennekun pelin hommaan, mutta eihän tässä taida malttaa. Näytöltä en vaan ole ajanut mitään pitkään, pitkään aikaan.

Suorituskyky mietityttää täälläkin, varsinkin vr:ssä. Oma kone kun on jo pikkusen vanha.

Mutta hyvältä näyttää. Tosi hyvältä.
 


Flying Finn on myöskin se juttu...

Sitten vielä kun ei ole pro kuski ratin takana, niin tuo vielä lisämausteen, ettei autot menekään kuin junaradalla
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tää nyt rupee vähän kuumotteleen, kun sain eilen Fanatecin CSL DD:n penkkiin kiinni ja siinä vieressä DIY sequ keppi ja käppäri. Onko tuosta hyötyä ostaa ennakkoon? Saako jotain extraa tai onko halvempi jos ostaa ennakkoon?

Edit: Scrollasin kauppasivua vähän alaspäin ja siellä lukee isolla: Pre order now and get extra content! :lol:

Edit2: liipaisin sen sitten kirjastoon ottelemaan. Oli joku 10% ale vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Innolla odottelen VR-tukea kun omassa rigissä ei ole mahdollista pelata näytöltä. Vähän vaan huolettaa miten saavat optimoitua tuon vai onko samanlaista kuraa kuin esim ACC.
 
Kyllä tää nyt rupee vähän kuumotteleen, kun sain eilen Fanatecin CSL DD:n penkkiin kiinni ja siinä vieressä DIY sequ keppi ja käppäri. Onko tuosta hyötyä ostaa ennakkoon? Saako jotain extraa tai onko halvempi jos ostaa ennakkoon?

Edit: Scrollasin kauppasivua vähän alaspäin ja siellä lukee isolla: Pre order now and get extra content! :lol:

Edit2: liipaisin sen sitten kirjastoon ottelemaan. Oli joku 10% ale vielä.
Dirt Rally 2.0 omistajille tulee tuo -10% ale eli -5€
 
Odottanut tätä kuin kuuta nousevaa.. mutta muutaman vuoden tauon jälkeen asentelin RBR:n ja on kyllä melko tehokasta lääkettä eikä tällä nyt enää ihan niin kiire ole.
 
Tällä videolla selitetään mikä Dr2.0;n asvaltti(muut alustat) fysiikoissa vialla ja kritisoidaan että voi olla sama homma tässä pelissä erona vain lisääntynyt pito mikä ei korjaa perusongelmaa.



Tää avas hyvin hommaa ja selittää miks ajomalli on hyvin anteeksiantava, kuhan vaan yrittää lujaa.
 
Tää avas hyvin hommaa ja selittää miks ajomalli on hyvin anteeksiantava, kuhan vaan yrittää lujaa.
Ja kannustaa epärealistiseen ajoon eli mahdollisimman paljon poikittain sladissa joka hyvin alhaisilla ratinasteilla on myös parhaiten hallittavissa.

Ei välttämättä kovin anteeksiantava ajomalli vaan jopa vaikeampi kuin oikeassa elämässä kuten esim. Monacossa auto kivimuuria vasten esimerkissä, jos peräpäällä ei ole tilaa luistaa sivulle niin autoa ei saa niinkö irti muurista.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kannustaa epärealistiseen ajoon eli mahdollisimman paljon poikittain sladissa joka hyvin alhaisilla ratinasteilla on myös parhaiten hallittavissa.

Ei välttämättä kovin anteeksiantava ajomalli vaan jopa vaikeampi kuin oikeassa elämässä kuten esim. Monacossa auto kivimuuria vasten esimerkissä, jos peräpäällä ei ole tilaa luistaa sivulle niin autoa ei saa niinkö irti muurista.


Meinasin, pystyy pelastaa luisut myöhemmin mitä pitäis, kuhan eka kääntää riittävästi ja sit suoristaa ohjausta jolloin luisu stoppaa nopeemmin mitä pitäis. Tuon kun saa selkärankaan niin pystyykin vetää ylikovaa ja tosiaan ratin asteet hyvä pitää todella matalina, koska vaikka tuntuu levottomalta, luisut on helpompi kopata nopeilla liikkeillä.
 
Viimeksi muokattu:
Aiempiin dirt rallyihin 540 astetta oli paras, saa nähdä onko tähänkin.
 
Aiempiin dirt rallyihin 540 astetta oli paras, saa nähdä onko tähänkin.
Jos en ihan väärin ole käsittänyt niin noissa nykyisissä WRC autoissa on oikeastikin 540° ratin kääntösäde. Joten miksi kukaan haluaisi tuota pelata vaikka sillä 1080° säteellä, mihin nuo nykyratit toki pystyvät?
 
Jos en ihan väärin ole käsittänyt niin noissa nykyisissä WRC autoissa on oikeastikin 540° ratin kääntösäde. Joten miksi kukaan haluaisi tuota pelata vaikka sillä 1080° säteellä, mihin nuo nykyratit toki pystyvät?

Jos haluaa vaikka muiden luokkien autoilla ajaa? Onhan pelissä muitakin kuin WRC autoja. Ja Ihan hyvin se soft lock toimii 1080 säteelläkin, autot sitten käyttää oikeita asteita auton mukaan. Eikö WRC kilpalijat kustomoi yleensä ratin kääntöasteen? Ainakin itse siinä uskossa ollut, mutta en kyllä tiedä pitääkö se paikkaansa.
 
Jos haluaa vaikka muiden luokkien autoilla ajaa? Onhan pelissä muitakin kuin WRC autoja. Ja Ihan hyvin se soft lock toimii 1080 säteelläkin, autot sitten käyttää oikeita asteita auton mukaan. Eikö WRC kilpalijat kustomoi yleensä ratin kääntöasteen? Ainakin itse siinä uskossa ollut, mutta en kyllä tiedä pitääkö se paikkaansa.

520-720 väliin kääntyviä hammastankoja niihin vissiin laitellaan rallin ja kuskin mieltymysten mukaan.

Yksi mitä toivoisi tähän tulevaan ja kaikkiin rallipeleihin ylipäänsä, että nuotit saisi helposti nauhoitettua uusiksi. Ei välttämättä tarvitsisi olla edes sen enempää nuotteja, mutta pelissä voisi ihan hyvin olla "äänitys studio" missä nuotit saisi itse tehdä haluamallaan kielellä ja tyylillä. (jotkut käyttää numeronuotteja, jotkut kuvailevia). Voisi vaikka pyytää vaimon lukemaan ne nuotit, niin olisi kotoisa olo! :lol: Tottakai olisi hyvä että workshopeista tms voisi ladata valmiita settejäkin.

Toinen, mikä olisi hyvä, niin itse peliin nuotitus. Monella pätkällä pystyy hyvin ajaan default nuotista suurimman osan, mutta useita paikkoja tulee vastaan, missä nuotti ei vastaa pätkää ja mettään menee. Kumpikaan noista ei olisi kamalan vaikea toteuttaa.
 
Toki tärkeintä olisi aina ratilla(myös) ajettavaksi tarkoitetuissa ajopeleissä että toimisi se automaattinen ratin asteiden säätyminen autojen mukaan (esim Fanatecilla niin että basessa "aut" tai 900/1080/2520 asetuksena jonka jälkeen peli auto-säätäisi). Sen lisäksi sitten voi aina itse säädellä jos haluaa.
 
Jos en ihan väärin ole käsittänyt niin noissa nykyisissä WRC autoissa on oikeastikin 540° ratin kääntösäde. Joten miksi kukaan haluaisi tuota pelata vaikka sillä 1080° säteellä, mihin nuo nykyratit toki pystyvät?
Vanhoissa autoissa ei ollut ohjaustehostimia niin siksi käytössä oli 810, 900, 990, 1080 asti tai jopa yli, silloiset ohjaustehostimet oli päluotettavia ja kuskit eivät niitä halunneet koska jos hajoaa on mahdotonta ajaa kilpavauhtia.

Jostain 80 luvun lopulta ja 90-luvun alusta alkaen on autoissa yleensä ollut tehostin ja riittävän luotetttavia jolloin on ajettu 720asteilla ja joskus -94 Kankkusella oli jo 540 (kuitenkin Colin McRae ajoi 720asteella vielä -01).

Nykypäivänä Neuvillella kuuleman mukaan taitaa olla vain 380 tmv, hyvin vähän kuitenkin. SIllä on se auton säätö aina melko aliohjaava myös ja näyttää käyttävän käsijarrua enemmän kuin muut (=useammin vain yksi käsi ratissa niin kai sitten tuollainen alle 400aste toimii hyvin hänelle). Pitäisi katsoa niitä onboardeja enemmän että näkisi sen.

Varmaan jos tilaat ralliauton ilman aste spesifiointia niin se tulee 540asteen osilla.
 
Viimeksi muokattu:
Nykypäivänä Neuvillella kuuleman mukaan taitaa olla vain 380 tmv, hyvin vähän kuitenkin. SIllä on se auton säätö aina melko aliohjaava myös ja näyttää käyttävän käsijarrua enemmän kuin muut (=useammin vain yksi käsi ratissa niin kai sitten tuollainen alle 400aste toimii hyvin hänelle). Pitäisi katsoa niitä onboardeja enemmän että näkisi sen.

HYUNDAI i20 WRC taitaa muutoinkin aliohjautuvan enemmän mitä Toyota tai M-sport Ford ettei pelkästään Neuvillella aliohjaa.
 
Tässä saatiin nyt sitä mitä todella moni tilasi, eli DR 2.0 fysiikat päivitettynä ja WRC sarjan tasoiset erikoiskokeet.

Erikoiskokeet tekevät rallipelin siinä missä fysiikatkin, ja kun tämmöistä on luvassa niin mikä siinä on ajellessa.

 
Pelin voi nyt ennakkoladata koneella ja boxilla.
1ii3gu6hsxvb1.png
 
MIlloinkas PS5:lle? Ja mitens se "4pv" ennakko, laskeskelin että se olisi La, mikä olisi outoa, aukeaako peli kuitenkin jo Pe?
 
Niin joo tuo taisikin mennä noin. No ensi viikolla sitten. Konsolipuolella kuitenkin mielummin PS5 kuin XsX-version tässä vaiheessa hankin kun enemmän kaapista löytyviä rattiioptioita siellä valittavana omaan CSL DD Prohon, Xboxin puolella toimivia rajallisempi määrä.

Plus toki kun padillakin ajaa niin todennäköisesti dualsensen kanssa maukkaampaa.
 
Ite kans miettiny kummasta ostais, Steamista vai EA:lta.

Eipä tuossa kai kauheata eroa, jostain taisi saada avaimen EA:n -kauppaan ~35€...

Nettipelit menee varmaan samojen servereiden kautta?

• VIP Rally Pass for 5 in-game seasons <- Mitäköhän tämä käytännössä tarkoittaa tuossa Pre-orderissa?
 
Viimeksi muokattu:
Ei niis oo mitään ostamisen arvosta. Jotain maalauksia autoihin yms. Sillä kalliimmalla EA Play passilla tais saada muutaman Moments-haasteen lisää.
 
Ei kyllä kypärän värit kiinnosta pätkääkään mutta tuo kun Dirt 2:ssa menee tuo Iotech-sarja olisi mukava lisä myös tähän.
 
Tuo on kyllä hyvä jos pystyy katsomaan parempien pelaajien ajolinjoja ja nopeuksia. Nopeudesta tuli mieleen, että sais olla tuo viiva väritetty nopeuden mukaan.
 
Joo telemetria on kyllä jepa, tai ainakin oletan että antaa konkretiaa esm jousituksen säätöön jos näkee pohjaamiset etc...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 040
Jäsenet
75 065
Uusin jäsen
Winter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom