Civilization VI

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Nopeampi kone?.Kai kaikki animaatiot on pois päältä ja fast movet yms päällä?.Intelillä vaihtuu kai nopeiten mutta ryzeni ei pahemmin häviä ja kellotaajus vaikuttaa enemmän kuin corejen määrä.Itse rajoittanut hugella sen cityjen määrän 12.Dx12 vs Dx11 ei tunnu olevan eroa mutta pelaan dx12:lla kuitenkin koska amd:n kortti,steamissä pitää valita erikseen että se käynnistää dx12:llä eli oikea näppäin pelin kohdalla niin tulee valittaviin toi.
No ei pitäisi koneesta olla kiinni itsellä. Testasin myös i5:lla. Pitää laittaa fast movet vielä. Omasta mielestä kuitenkin mennyt huonompaa suuntaan kuin edellinen versio.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
No ei pitäisi koneesta olla kiinni itsellä. Testasin myös i5:lla. Pitää laittaa fast movet vielä. Omasta mielestä kuitenkin mennyt huonompaa suuntaan kuin edellinen versio.
Kyllä se on koneesta kiinni eli >4Ghz i5/i7.Viidennen coren jälkeen ilmeisesti ihan sama onko prossussa 6 vai 8 corea.Benchmarkkien mukaan dx12 on nopeampi jos näytönohjain on dx12 kortti eli >rx480/Gtx 1060.

AMD Ryzen 7 1700X: Civilization VI AI & Graphics Test, Deus Ex: Mankind Divided, GTA V
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Kyllä se on koneesta kiinni eli >4Ghz i5/i7.Viidennen coren jälkeen ilmeisesti ihan sama onko prossussa 6 vai 8 corea.Benchmarkkien mukaan dx12 on nopeampi jos näytönohjain on dx12 kortti eli >rx480/Gtx 1060.

AMD Ryzen 7 1700X: Civilization VI AI & Graphics Test, Deus Ex: Mankind Divided, GTA V
No yleislausuntona varmasti. Kommenttini olikin tehty nykyisen 3.8Ghz Ryzenin ja 4.5Ghz i5 testien perusteella että huonompaan suuntaan ollaan menty pelisarjan edellisesti versiosta jossa latausajat olivat pienemmät.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
jeps,siinä pelin enginessä on jotain pahasti vialla kun ekat vuorotkin voi kestää ns ikuisuuden.Jossain vaiheessa windowsin defender esti ton toimintaa mutta se on korjattu.Ovat ilmeisesti olettaneet 2k:lla että porukka ostelee nopeampia koneita joten mitään optimointia ei tarvitse tehdä ja hitaus korjaantuu sitä mukaan kun intel/amd pukkaa nopeampaa prossua pihalle.:kahvi:

/edit
Kyllä se vanilla civ5 lagasi myös silloin kun se ilmesty.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Itsekään en ole pelaillut useammalla kuin muistaakseni seitsemällä vastustajalla, koska vuorot menee niin tuhottoman pitkiksi. Pelilogiikan vuoksi vuorot käydään järjestyksessä vuoron perään, ettei tulisi sekaannuksia, joten eipä tehokkaampi prosessori pakosti auta paljoakaan, kuten ylempänä näkyykin.

Enpä haluaisi kuitenkaan tuolla FX:llä pelailla.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
240
Voisivat panostaa ai:n kaupankäyntiin. Todella herkästi antavat kaupunkeja rauhaa vastaan.(jos kysyy) Vaikeivat olisikaan heikossa tilanteessa. Japani johti reilusti; maata pitkin en pärjännyt, mutta tyhmyyttään tunkivat kokoajan tykkiveneen ruuaksi sakkia. Lopulta päätti luopua rauhaa vastaan suurista kaupungeistaan. Tiede ja tuotanto romahti ja samalla otti muutenkin edennyt tiedevoitto takapakkia.

Onkohan tuo ylempänä oleva ai-testi miten vanha, kun tuntuu ihan Intel i5 4670k saavan tuon 19sec testistä.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Voisivat panostaa ai:n kaupankäyntiin. Todella herkästi antavat kaupunkeja rauhaa vastaan.(jos kysyy) Vaikeivat olisikaan heikossa tilanteessa. Japani johti reilusti; maata pitkin en pärjännyt, mutta tyhmyyttään tunkivat kokoajan tykkiveneen ruuaksi sakkia. Lopulta päätti luopua rauhaa vastaan suurista kaupungeistaan. Tiede ja tuotanto romahti ja samalla otti muutenkin edennyt tiedevoitto takapakkia.

Onkohan tuo ylempänä oleva ai-testi miten vanha, kun tuntuu ihan Intel i5 4670k saavan tuon 19sec testistä.
Minua rasittaa AI:n jatkuvat kaupankäyntitarjoukset joihin he eivät itse edes ole valmiita suostumaan.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Minua taasen rasittaa eniten graafinen ongelma, että puut ja sen sellaiset objektit pompsahtelevat hitaasti esiin kun aluetta paljastaa, kun niiden pitäisi olla valmiiksi piirrettyinä ja tulla sulavasti esiin. Onko muilla tällaista grafiikkaongelmaa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Aihetta sivuten (en edes tiedä, onko nämä enää Sidin pelejä): Onko Alpha Centaurista joku modernisoitu versio tai modaus, jolla sen saisi ajan tasalle resoluution ja muun puolesta?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Onko nyt oikeasti niin että jos ei ole oikeanlaista Art Slottia löydy niin taiteilijat/muut vast. suurhenkilöt on täysin turhia? Itselläni oli lopussa 3-4 erinäköistä taiteilijaa istumassa ympäri valtakuntaa kun ei ollut paikkoja mihin taidetta tunkea.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onko nyt oikeasti niin että jos ei ole oikeanlaista Art Slottia löydy niin taiteilijat/muut vast. suurhenkilöt on täysin turhia? Itselläni oli lopussa 3-4 erinäköistä taiteilijaa istumassa ympäri valtakuntaa kun ei ollut paikkoja mihin taidetta tunkea.
Kyllä maar. Itse käytän aika usein arkeologisia museoita, kun ei ole sitä riskiä että menisi hukkaan mitään.

EDIT. Sellainen kysymys täältä että miten näkee onko jo perustettu kaupunki millaisessa tilanteessa veden suhteen? En ymmärrä mistä voi tarkastaa onko kaupunki perustettu hyvään vaiko huonoon paikkaan ja sitä myöten kuinka paljon akvedukti auttaa asutuksen suhteen?

EDIT 2. Ratkesi melkein heti. Eli täppää kaupunkia ja alakulman namikoista "City details". Alhaalta löytyy asutustiedoista "housing from water".

+2 = kaupunki perustettu harmaaseen alueeseen
+3 = vihertävään alueeseen
+5 = täysin vihreään alueeseen
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onkohan kesäpäivitys parantanut tietokonetta kovinkin paljon? Emperor tasolla olen pelaillut suuremman osan peleistä ja olen huomannut tällä samalla tasolla tietokoneiden lähestyvän tavoitteitaan huomattavasti rivakammin mitä ennen. Nyt kun yritän Gorgolla pelata uskonnon ja sodan välistä synergiaa, on heti alkutaipaleella hankaluuksia voittaa yhtäkään tietokoneen kylää omaksi. Tietokoneet liikuttelevat joukkojaan suhteellisen hyvin ja niillä on niitä paljon. Kokeilin kurillani kerran Immortal tasoa ja sain takkiin lähes välittömästi, sillä alussa meni monta vuoroa uskonnon kehittämiseen ja tietokoneet aloittivat hyvin läheltä julistaen sodan lähes välittömästi. Ainoa entinen typeryys on se että tietokoneet eivät joka vuorolla käytä kaupunkien omaa puollustusta ollenkaan.

Hienoa silti että peli on näinkin paljon vaikeutunut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3
Onkohan kesäpäivitys parantanut tietokonetta kovinkin paljon? Emperor tasolla olen pelaillut suuremman osan peleistä ja olen huomannut tällä samalla tasolla tietokoneiden lähestyvän tavoitteitaan huomattavasti rivakammin mitä ennen. Nyt kun yritän Gorgolla pelata uskonnon ja sodan välistä synergiaa, on heti alkutaipaleella hankaluuksia voittaa yhtäkään tietokoneen kylää omaksi. Tietokoneet liikuttelevat joukkojaan suhteellisen hyvin ja niillä on niitä paljon. Kokeilin kurillani kerran Immortal tasoa ja sain takkiin lähes välittömästi, sillä alussa meni monta vuoroa uskonnon kehittämiseen ja tietokoneet aloittivat hyvin läheltä julistaen sodan lähes välittömästi. Ainoa entinen typeryys on se että tietokoneet eivät joka vuorolla käytä kaupunkien omaa puollustusta ollenkaan.

Hienoa silti että peli on näinkin paljon vaikeutunut.
Ainakin sen olen huomannut, että AI osaa käyttää lentokoneita ainakin jossain määrin. Liikuttelin nimittäin Jalkaväkiyksikköä ja Destroyeria vihollisen kaupungin lähettyvillä ja AI pommitti sitä Bomberilla, ja myöhemmin pelissä Jet Bomberilla. Mutta sitten kun pääsee asemiin pommittamaan kaupunkia Battleshipeillä niin kummasti vastustus katoaa. Ei edes Submarineilla hyökkää tämän laivaston kimppuun vaikka muualla näitä näkyy.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@Olavi Onhan sitä edistytä sitten tullut, mutta tuo sama passiivisuus kaivertaa kyllä. Olisi huomattavasti mielenkiintoisempaa ja haastavampaa, jos tietokone käyttäisi oikeasti omia avujaan puollustamisessa. Tuntuu hölmöltä että tällainen ongelma on edes koko pelissä.

...

Olen laittamassa parista ongelmasta viestiä 2K-foorumille, mutta ensin pitää odotella vahvistussähköpostia heiltä. Osaako kukaan sanoa miten saada pelitoimimaan ALT+TAB kanssa normaalisti? Ennen meni työpöydälle sulavasti, kunnes vaihdoin pelin asennuspaikkaa toiseen ja sitten alkuperäiseen takaisin, niin ei pelitä enää ollenkaan. Menee vaan takaisin heti peliin paineli miten tahansa. Oli kätevä katsoa netistä Civ-wikiä ja vilkaista muita ohjelmia pelin ohessa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Rupesi ihan yllättäen civittämään ja huomasin, että mullahan on Steamissa vitonen ostettuna ja kokonaista 2h peliaikaa takana :D

Onko kutonen merkittävästi parempi eli kannattaisiko skipata maksettu vitonen suoraan ja maksaa kutosesta? Haussa enemmän klassinen civ-kokemus jos nyt kumpikaan noista sitä tarjoaa.

Sivuten, jos hommaa macgamestoresta Steam-koodin, toimiiko se Windowsille Steamissa? Tarjoushinnoissa melkoinen ero: IsThereAnyDeal.com
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onko kutonen merkittävästi parempi eli kannattaisiko skipata maksettu vitonen suoraan ja maksaa kutosesta? Haussa enemmän klassinen civ-kokemus jos nyt kumpikaan noista sitä tarjoaa.
En usko että kumpikaan tarjoaa sen klassisempaa, mutta kutosta suosittelen kaupunginosien takia. Ne tuovat peliin niin paljon lisäsyvyyttä ja suunnittelua kaupungin rakentamiseen jo perustamisvaiheessa, etten voi ymmärtää miten kukaan haluaisi ilman tätä ominaisuutta enää Civiä pelata.

Jos haluaa strategiaa niin kutonen, jos haluaa jotain modi fiilistelyä sun muuta, niin sitten tuskin on väliä minkä ostaa. Tällä tarkoitan sitä että moni suosittelee vanhempia osia joidenkin aivan muiden syiden kuin itse pelimekaniikan takia.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
70
Onkohan tuo ylempänä oleva ai-testi miten vanha, kun tuntuu ihan Intel i5 4670k saavan tuon 19sec testistä.
Kuten Melbac sanoi, kellotaajuudesta enemmän kiinni. Omalla 3570K:lla maltillisilla 4.2GHz kelloilla benchmarkista tulee uusimmalla patchillä 18.3s.

Rupesi ihan yllättäen civittämään ja huomasin, että mullahan on Steamissa vitonen ostettuna ja kokonaista 2h peliaikaa takana :D

Onko kutonen merkittävästi parempi eli kannattaisiko skipata maksettu vitonen suoraan ja maksaa kutosesta? Haussa enemmän klassinen civ-kokemus jos nyt kumpikaan noista sitä tarjoaa.

Sivuten, jos hommaa macgamestoresta Steam-koodin, toimiiko se Windowsille Steamissa? Tarjoushinnoissa melkoinen ero: IsThereAnyDeal.com
Itselläni Steamin mukaan vitosessa n. 1500 tuntia ja kutosessa n. 500. Kyllä V on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, jos sinulla on myös lisäosat (Gods & Kings sekä Brave New World). Modeja löytyy myös paljon, esim. civfanaticsin jäsenten kehittämä Vox Populi on aika hyvä. Community Patch Project

Omasta mielestäni VI on vaikeimmalla tasolla selvästi helpompi kuin V. Ehkä suurin yksittäinen syy on, että varastetut settlerit pysyvät settlereinä kun ne vitosessa muuttuivat workereiksi. Parhaimmillaan olen saanut varastamalla neljä kaupunkia pystyyn vuorolla 20, mutta jo yhden settlerin vieminen AI:lta on massiivinen etu. V:n suurin heikkous IMO on sen happiness-systeemi, joka rajoittaa kaupunkien määrää rajusti - tämän modaaminen ei tosin vaadi kuin parin numeron muuttamista. Lisäksi ilman modeja V:n AI ei osaa samalla vuorolla liikkua ja ampua, mitä voi eksploitata mielin määrin. VI:ssa on periaatteessa aina hyödyllistä perustaa/vallata uusi kaupunki (vitosessa ei), mutta AI ei osaa hyödyntää tätä vaan laajenee turhan hitaasti.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Omasta mielestäni VI on vaikeimmalla tasolla selvästi helpompi kuin V. Ehkä suurin yksittäinen syy on, että varastetut settlerit pysyvät settlereinä kun ne vitosessa muuttuivat workereiksi. Parhaimmillaan olen saanut varastamalla neljä kaupunkia pystyyn vuorolla 20, mutta jo yhden settlerin vieminen AI:lta on massiivinen etu. V:n suurin heikkous IMO on sen happiness-systeemi, joka rajoittaa kaupunkien määrää rajusti - tämän modaaminen ei tosin vaadi kuin parin numeron muuttamista. Lisäksi ilman modeja V:n AI ei osaa samalla vuorolla liikkua ja ampua, mitä voi eksploitata mielin määrin. VI:ssa on periaatteessa aina hyödyllistä perustaa/vallata uusi kaupunki (vitosessa ei), mutta AI ei osaa hyödyntää tätä vaan laajenee turhan hitaasti.
Muistelisin, että vanhemmat Civit huijasivat juuri sillä, että vaikeustaso antoi AI:lle lisää settlereitä ja aloitusjoukkoja mutta jos edun voi kaapata niin sehän on hupaisaa :D

Aiemmissa osissa jurppi myös uskonnot pahasti. Ne olivat käytännössä mekanismi sille, että AI vihaa pelaajaa ilman todellista pelillistä merkitystä. Toisin sanoen, pelaajalle oli ihan sama, mikä uskonto muilla oli sillä sillä ei ollut vaikutusta mihikään mutta AI veti siitä herneet nenään kun ohjelmakoodi pakotti. Olisi nyt edes ollut niitä taolaisia terroristeja pommittamassa kaupunkeja ja kveekarit hyökkäämässä terveysasemalle aborttilääkäreitä lahtaamaan. Oli ilmeisesti liian arka aihe, jotta mitään oikea vaikutusta siihen olisi voitu lisätä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 560
Olisi nyt edes ollut niitä taolaisia terroristeja pommittamassa kaupunkeja ja kveekarit hyökkäämässä terveysasemalle aborttilääkäreitä lahtaamaan. Oli ilmeisesti liian arka aihe, jotta mitään oikea vaikutusta siihen olisi voitu lisätä.
Aika vähän noilla taitaa olla merkitystä valtakunnan tasolla, joten liekö ihmekään, jos tuollaista ei pelissäkään ollut. Toki ei välttämättä olisi huono lisä, jos pystyisi olemaan uskonnollista tyytymättömyyttä, joka voisi pahimmillaan johtaa uskonnollisten kapinayksiköiden ilmaantumiseen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Aika vähän noilla taitaa olla merkitystä valtakunnan tasolla, joten liekö ihmekään, jos tuollaista ei pelissäkään ollut. Toki ei välttämättä olisi huono lisä, jos pystyisi olemaan uskonnollista tyytymättömyyttä, joka voisi pahimmillaan johtaa uskonnollisten kapinayksiköiden ilmaantumiseen.
Vaikutus oli siis keinotekoisesti tehty. Naapurivaltiot riitautuivat kanssasi jos et suostunut vaihtamaan samaan valtionuskontoon vaikka sillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
70
Uskonnot vaikuttavat diplomaattisiin suhteisiin myös V:ssä ja VI:ssa. VI:ssa on lisänä johtajien agenda-systeemi, eli jokaisella johtajalla on yksi vakio-agenda ja yksi random-agenda. Jos toimit agendan mukaisesti, saat diplomaattisiin suhteisiin plussaa, jos vastaan, miinusta. Jotkut saattavat olla uskonnollisia fanaatikkoja, jolloin vihaavat vääräuskoisia. Moni mukana oleva agenda tarkoittaa käytännössä sitä, että jos pelaat peliä hyvin, sinua vihataan. Esim. pelissä on rajoitettu Great People -pooli. Jos vaikka rakennat paljon tiedealueita ja -rakennuksia, saat paljon Great Scientistejä. Brasilian Pedron agenda taas on kahmia itselleen eniten suurmiehiä, joten "hän" vihaa sinua jos yrität pelata optimaalisesti.

Sekä V:ssä että VI:ssa uskontoihin voi valita haluamansa bonukset rajatusta poolista, ja kun yksi pelaaja on ottanut tietyn bonuksen itselleen, kukaan muu ei voi enää valita samaa. Jokaisessa uskonnossa on yksi bonus, jonka saa vain uskonnon löytäjä, muut koskevat myös pelaajia joiden maille uskonto leviää. Siinä mielessä niillä on enemmän merkitystä kuin Civ IV:ssä. Bonuksina voi olla esim. +1 kulttuuria tietyistä resursseista, 15% nopeampi kaupunkien kasvuvauhti tai +1 rahaa jokaisesta uskontoa seuraavasta kaupungista. Lisäksi lähinnä uskonnollisista rakennuksista kertyvillä faith-pisteillä voi ostaa tavaraa, riippuen osin uskontoon valituista bonuksista. VI:ssa on mukana myös uskontovoitto, joka vaatii että jokaisen pelaajan kaupungeista +50% on kääntynyt uskoosi. Koska suuria kaupunkeja on vaikeampi käännyttää kuin pieniä, voittoa voi nopeuttaa perustamalla pikkukaupunkeja jonnekin tundralle, käännyttämällä ne ja tämän jälkeen lahjoittamalla ne halutulle AI-pelaajalle.

Ja tosiaan jos olet viimeksi IV:tä pelannut, niin uusissa versioissa on kartalla käytössä heksat neliöiden sijasta ja jokaiseen ruutuun mahtuu pääasiassa vain yksi unitti. Voi olla esim. saman pelaajan settler ja warrior samassa ruudussa, muttei kahta warrioria. VI:ssa uskonnollisia unitteja eivät koske avoimet/suljetut rajat, mikä johtaa monesti ärsyttäviin tilanteisiin kun et voi esim. rakentaa farmia haluamaasi ruutuun kun joku urpo AI on päättänyt tuoda tyyppinsä siihen seisomaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
114
Vaikutus oli siis keinotekoisesti tehty. Naapurivaltiot riitautuivat kanssasi jos et suostunut vaihtamaan samaan valtionuskontoon vaikka sillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Muistaakseni tällaista riitaantumista on tapahtunut myös oikeassa maailmassa, jos oikein tarkkaan muistelee.
 
  • Tykkää
Reactions: JPA
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onpas kyllä hämmentävä ensi alkuun. Pelailin roomalaisilla helpointa vaikeustasoa johonkin 1000 AD saakka ja kehityksessä pääsin ehkä musketteihin asepuolella mitaten. Tuntui siltä, että kaikki vie hitosti aikaa ja sellainen vanhojen civien tyyppinen settler rush ja kaikki ihmeet omiin taskuihin ei onnistu ollenkaan. Kartta oli medium ja 8 civiä ja niitä kaupunkivaltioita oli niin maan hemmetisti, varmaan joku 6 ympärilläni ja sitten kaikenmaailman joukkoja, kaupparatsuja ja lähetyssaarnaajia niin pirusti, että ei oikein pysynyt kärryillä kuka meni ja missä.

Pitäisiköhän aloittaa vähän pienempi kartta ja saaristona vaikka niin saisi vähän omaa rauhaa eikä olisi pakottavaa tarvetta laajentua? Onko tässä ylipäätään enää niin väliä, miten kaupunkien paikat optimoi vai kannattaako tyhjään koloon neljän oman välissä iskeä vaan viides vaikka overlappia tulee olemaan paljon?
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Pitäisiköhän aloittaa vähän pienempi kartta ja saaristona vaikka niin saisi vähän omaa rauhaa eikä olisi pakottavaa tarvetta laajentua? Onko tässä ylipäätään enää niin väliä, miten kaupunkien paikat optimoi vai kannattaako tyhjään koloon neljän oman välissä iskeä vaan viides vaikka overlappia tulee olemaan paljon?
Asuttajan rakentaminen vie sen verta aikaa, että niiden tykittäminen alussa voi mahdollisesti hidastaa muuta kehitystä merkittävästi. Myöhemminhän niitä pystyy sylkemään hyvässä lykyssä ulos helposti, mutta kaikista kaupungeista ei kerkeä tulemaan suurta hyötyä pelin kulkiessa. Jos uusi kaupunkisi on teollisuusalueen bonusten sisällä (tuotantobonus mikä leviää kuuden heksan etäisyydelle jokaisesta tehtaasta ja ydinvoimalasta), niin silloin uusi kaupunki kannatta melkein läntätä huonommallekin alueelle.

Valitettavaa on pisteitä tavoitellessa, että peli jakaa pisteitä erittäin avokätisesti mahdollisimman suuresta maamassasta, eli käytännössä kaupunkien määrästä, kun taas uskonnolla saat hädin tuskin mitään pisteitä. Parhaat pisteet saat kun suoriudut kaikilla osa-alueilla tasaisesti, mutta tietääkseni oman uskonnollisen toiminnan rooli pisteitä tavoitellessa, on lähinnä estää tietokoneita saavuttamasta kyseistä voittoa ennen aikojaan.

Sillä minne rakennat kaupunkin VI:ssä on paljon merkitystä kaupunginosien vierekkäisyysbonusten vuoksi. Kun perustat ensimmäisiä kaupunkejasi, tulet hyötymään merkittävästi näistä bonuksista. Vierekkäisyysbonusten oikeaoppinen käyttäminen ja varsinkin oikean laisten heksojen etsiminen rakennuspaikaksi vauhdittaa tuotantoa merkittävästi. Jos olet rakentanut kyläsi huonoihin paikkoihin ja sinulla ei ole välttämättä edes rakennusmiehiä parantamaan heksojasi, niin pelin kulku tuntuu todella hitaalta. Näin tapahtuu melkein jokaiselle VI:tä aloittelevalle. Muista myös että rakentamista voi nopeuttaa olemalla väleissä ruskeiden kaupunkivaltioiden kanssa ja pitämällä kansa tyytyväisenä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Miten nuo kertaluonteiset bonukset heksoissa toimii, vehnä, kivi jne? Kannattaako ne aina ensin korjata pois ja sitten rakentaa vasta siihen heksaan vai saako siitä jotain bonuksia jos ne jättää paikalleen? Metsä nyt varmaan kannattaa aina hakata kun se pitääkin poistaa että saa farmin tai kaivoksen tehtyä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Miten nuo kertaluonteiset bonukset heksoissa toimii, vehnä, kivi jne? Kannattaako ne aina ensin korjata pois ja sitten rakentaa vasta siihen heksaan vai saako siitä jotain bonuksia jos ne jättää paikalleen? Metsä nyt varmaan kannattaa aina hakata kun se pitääkin poistaa että saa farmin tai kaivoksen tehtyä.
Jätä paikalleen, antaa bonusta. Metsiä ei kannata hakata vain hakkaamisen ilosta, niihin saa myöhemmin lumber millejä
Sademetsä on taas vuorten tapaan campuksen kaveri, eli sitäkään ei kannata ehdoin tahdoin tuhota.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
70
Onpas kyllä hämmentävä ensi alkuun. Pelailin roomalaisilla helpointa vaikeustasoa johonkin 1000 AD saakka ja kehityksessä pääsin ehkä musketteihin asepuolella mitaten. Tuntui siltä, että kaikki vie hitosti aikaa ja sellainen vanhojen civien tyyppinen settler rush ja kaikki ihmeet omiin taskuihin ei onnistu ollenkaan. Kartta oli medium ja 8 civiä ja niitä kaupunkivaltioita oli niin maan hemmetisti, varmaan joku 6 ympärilläni ja sitten kaikenmaailman joukkoja, kaupparatsuja ja lähetyssaarnaajia niin pirusti, että ei oikein pysynyt kärryillä kuka meni ja missä.

Pitäisiköhän aloittaa vähän pienempi kartta ja saaristona vaikka niin saisi vähän omaa rauhaa eikä olisi pakottavaa tarvetta laajentua? Onko tässä ylipäätään enää niin väliä, miten kaupunkien paikat optimoi vai kannattaako tyhjään koloon neljän oman välissä iskeä vaan viides vaikka overlappia tulee olemaan paljon?
Voiton kannalta turhat city statet voi surutta vallata omaan käyttöön, tähän riittää joku pari archeria ja warrior jos aloittaa valloituksen ennen kuin kaupungeissa on muurit. Aikainen sodankäynti tuntuu muutenkin hyvältä tekniikalta ja itse valtaan yleensä ainakin yhden naapurin kaupungit. Tekee esim. muutaman slingerin ja päivittää ne sitten rahalla archereiksi kun teknologia on keksitty. Toinen hyvä early rush -unitti on horseman, mutta vaatii luonnollisesti hevosia.

Omana nyrkkisääntönä on standardikokoisella kartalla (yleensä continents) 8-10 kaupunkia vuoroon 100 mennessä. Vaikeimmalla tasolla tämä on helpommin saavutettavissa aiemmin mainitsemani settlerien varastamisen takia. Sen settlereiden tuotantoa avittavan policy cardin käyttö on lähes pakollista. Koska aikaisemmin perustettu kaupunki kerkeää tuottaa pelin kuluessa enemmän, kannattaa valita ensimmäisille kaupungeille paikkoja, joissa on metsiä ympärillä ja sitten kaataa ne tuotannon nopeuttamiseksi (hakkuusta saatu tuotanto skaalautuu kehityksen mukaan - ihan ensimmäisillä vuoroilla ei vielä kannata hakata). Ainoa skenaario, jossa metsät voi olla kannattavaa säästää, on kulttuurivoitto (kansallispuistot). Lisäksi jokien varsilla olevista metsistä saa +2 tuotantoa lumbermillien kanssa.

Jos tavoittelen tiedevoittoa, rakennan jokaiseen kaupunkiin campus districtit ja niiden rakennukset. Tällöin on olennaista olla vähintään yhden samantyyppisen city staten kaveri (+2 tai +4 tiedettä per district). Tiedevoittoa varten tarvitsee max. 3 isoa kaupunkia, loppujen populan voi pitää vaikka 4:ssä (koska tällöin voi rakentaa kaksi districtiä (toinen yleensä commercial/harbor) ja district tuottaa yhtä paljon esim. tiedettä riippumatta kaupungin koosta) - tässä mielessä overlapillä ei ole juuri väliä kun kaupunki ei tarvitse kuin sen neljä ruutua + districtit käyttöönsä (pari hakattavaa metsää per kaupunki districtien nopeuttamiseksi on suositeltavaa). Jokaisella kaupungilla kannattaa olla ainakin pari hyvää tuotantoruutua, noilla isoilla kaupungeilla selvästi enemmän.

Miten nuo kertaluonteiset bonukset heksoissa toimii, vehnä, kivi jne? Kannattaako ne aina ensin korjata pois ja sitten rakentaa vasta siihen heksaan vai saako siitä jotain bonuksia jos ne jättää paikalleen? Metsä nyt varmaan kannattaa aina hakata kun se pitääkin poistaa että saa farmin tai kaivoksen tehtyä.
Esim. tässä tiedevoiton tapauksessa pikkukaupunki ei välttämättä tee vehnällä mitään, mutta se voi myös mahdollistaa esim. kolmen plains hill -ruudun käytön. Tuossa joutuu jo vähän laskemaan tapauskohtaisesti. Yleensä mitä myöhemmin kaupunki perustetaan, sitä kannattavampaa on pyyhkiä bonukset pois, mutta tarkka laskelma edellyttää että tiedät suunnilleen millä vuorolla olet voittamassa. Jos esim. bonus antaa +1 ruokaa, saat pyyhkimisestä välittömästi 50 ruokaa ja vuoroja on jäljellä 40, kannattaa korjata pois. Asia ei ole aivan näin yksioikoinen, koska saat samalla välittömästi lisää populaa ja siten esim. tuotantoa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tulee kyllä lievästi yltäkylläinen olo kun pelailee vanhaan civ-tyyliin kaikkea rakennellen. Sitä rakennettavaahan on ihan hemmetisti, museoitakin vaikka kuinka montaa sorttia ja aika harvaan kaupunkiin saa kaikki nuo districtit kunnolla mahdutettua, puhumattakaan siitä, että sitten tarttisi niitä lähiöitäkin vielä rakentaa.

Pitäisikö tätä pelata niin, että tähtää johonkin tiettyyn voittoon ja unohtaa muut jutut kokonaan?

Tartteeko niitä districtejä edes laittaa jokaiseen kaupunkiin? Se hansakortteli (mikä mahtaa olla muilla kuin saksalaisilla), johon saa niitä tehtaita yms. esimerkiksi jos toimii kuuden heksan päähän niin onko lähikaupungeille mitään syytä rakentaa omia? Vai pinoutuuko ne vaikutukset?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
361
Itse districtin ja workshopin vaikutuksen saa aina. Tehtaan ja sen kolmannen bonusrakennuksen vain kerran, tulee sitten mistä tulee, eli näitä kahta ei tarvitse läheskään joka kaupunkiin rakentaa, jos on suunnitellut pätkääkään kaupunkien/districtien sijainteja.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tulee kyllä lievästi yltäkylläinen olo kun pelailee vanhaan civ-tyyliin kaikkea rakennellen

...

Tartteeko niitä districtejä edes laittaa jokaiseen kaupunkiin??
Ei kannata kaikkea rakentaa. Pitää suunnitella mitä tahtoo rakentamallaan saavuttaa.

Itse nautin eniten Kongolla pelaamisella, koska tykkään nopeasti kasvavista kaupungeista ja massista. Sen enemmän populaa sen enemmän työvoimaa. Jos sattuu tietokoneen uskonto kiihdyttämään alussa ruoan saantia tavalla tai toisella niin on aina rennompaa. Kulttuurivoitto sopii selkeästi parhaiten Kongon kanssa yhteen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Peli ei mitenkään tunnu mainitsevan, että vaikutus on jo. Pitää varmaan vaan seurata advisoria (tuskin se suosittaa toista rakentamasta) ettei tee turhia tehtaita. Ei jaksa mikromanageroida.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Fall Update 2017
https://www.civilization.com/news/e...eboot-in-the-civilization-vi-fall-2017-update
Uusi sivilisaatio Khmer, johtaja King Jayavarman VII
https://www.civilization.com/news/entries#civilization-vi-jayavarman-vii-leads-khmer
Leader Ability: Monasteries of the King
Holy sites provide +2 food and +1 housing if placed on a river. Holy sites trigger a culture bomb.

Civ Ability: Grand Barays
+3 Faith and +1 Amenity from entertainment to each city with an Aqueduct. Farms provide +2 Food if adjacent to an Aqueduct.

Unique Unit: Domray
An elephant-mounted ballista unlocked at military engineering. In addition to how awesome it is, this siege unit is stronger than the catapult it replaces, can move and shoot on the same turn, and exerts zone of control.

Unique Building: Prasat
Replaces the temple building. Missionaries built here gain the martyr ability, and the building has an additional Relic slot on top of the one temples normally have.
Uusi sivilisaatio Indonesia, johtaja Dyah Gitarja
https://civilization.com/news/entries/civilization-vi-gitarja-leads-indonesia
Leader Ability: Exalted Goddess of the Three Worlds
Naval units can be purchased with Faith. Religious units pay no movement embark or disembark. +1 Faith to City Centers that are adjacent to Coast or Lake tiles.

Civ Ability: Great Nusantara
Coast and Lake tiles provide a minor adjacency bonus for Holy Site, Campus, Industrial Zone and Theater Square districts. +1 Amenity from entertainment to each Entertainment Complex adjacent to a Coast or Lake tile.

Unique Unit: Jong
Frigate replacement with 6 movement rather than Frigate's 4. It gives its movement speed to any units that are in its formation. It gains +5 combat power when in formation.

Unique Building: Kampung
Unique improvement that is built in coastal tiles adjacent to water resources (does not have to be adjacent to land!). Provides +1 Housing, +1 Production and +1 Food for each adjacent fishing boat. Will be improved later in the game with additional techs.​

First look

Ja toinen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Tulkoot tuplapostaus. Fall 2017 päivitys nyt julkaistu ja samoiten Khmer ja Indonesia Civ&Scenario DLC saatavilla. Ja oletettavasti tämä on nyt se viimeinen DLC minkä Digital Deluxe ostajat saavat.

https://civilization.com/news/entries/civilization-vi-fall-2017-update-available-now

The Fall 2017 update for Civilization VI is available now for PC players and coming soon for Mac and Linux. Just one of the big changes here: Religion has been overhauled. Religion gets fleshed out with new beliefs, new religious units, two new Pantheons, along with new Founder, Follower, Enhancer, and Worship Beliefs. These beliefs unlock the ability to build two new buildings as well as a new combat unit, the Warrior Monk. Finally, the Religion Lens has been overhauled to improve overall usability and readability. Beyond religion, there’s a number of other changes in store. For more details, see the complete list below:
[NEW]

  • Khmer
    • Civ Unique Ability: Grand Barays - Farms provide +2 Food if adjacent to an Aqueduct. +3 Faith and +1 Amenity to each city with an Aqueduct.
    • Jayavarman VII Unique Ability: Monasteries of the King - Holy Sites provide +2 Food and +1 Housing if placed on a river. Holy Sites provide a culture bomb.
    • Domrey: Unlocks with Military Engineering technology. Unique Medieval era siege unit. Can move and shoot in the same turn and exerts zone of control.
    • Prasat: Same yield as Temple. Missionaries purchased in this city receive the Martyr promotion. +1 Relic slot.
  • Indonesia
    • Civ Unique Ability: Great Nusantara - Minor Adjacency for Coastal tiles to Holy Site, Campus, Industrial Zone, and Theater Square. +1 Amenity to each Entertainment Complex adjacent to a coastal tile.
    • Gitarja Unique Ability: Exalted Goddess of the Three Worlds - Naval units can be purchased with Faith. Religious units pay no movement to embark or disembark. +2 Faith to City Centers that are adjacent to Coast.
    • Jong: Replaces Frigate. Unlocks with Mercenaries civic. +1 Movement. All units in formation inherit movement speed. +5 to combat when in a formation.
    • Kampung: Unique improvement placed on Coastal tiles that are adjacent to a sea resource. +1 Housing. +1 Production. +1 Food for each adjacent Fishing Boat. More Housing, Production, and Tourism as you advance through the game.
  • Angkor Wat Wonder
    • +1 Population in all Current Cities when built. +1 Housing in all cities. Must be built adjacent to an Aqueduct district.
  • Ha Long Bay Natural Wonder
    • Two tile natural wonder that can be found on coastal terrain and provides +3 Food, +1 Production, and +1 Culture. +15 Combat Strength when defending in this tile.
  • ‘Path to Nirvana’ Scenario
    • The lands around the Indian Ocean flourish with many religions and many people. Heaven has chosen you to bring the light to all these lands. Is your faith up to the challenge? Can you convince the people of Southeast Asia to follow your religion? In this 50 turn scenario, compete to have the most followers of your religion, the most faith per turn, and the most foreign cities following your religion.


[RELIGION UPDATE]

  • Overhauled “Religion Lens”
  • All religious units move on their own layer (similar to Trade Units and Spies)
  • Switched to unique unit flag backing for religious units
  • Display religion (if applicable) for a unit to be purchased with Faith
  • Added the ‘Condemn Heretic’ unit action to allow military units to eliminate religious units in their tile, similar to pillaging a trade route
  • Added Religion indicators to unit flags
  • Religious units now exert Zone of Control and receive Flank and Support bonuses in religious combat
  • Added two new Pantheons, two new Founder Beliefs, two new Follower Beliefs, two new Enhancer Beliefs, and two new Worship Beliefs (with new buildings)
    • Follower Belief “Warrior Monks” unlocks the new Warrior Monk unit, a medieval land combat unit with its own promotion tree that is purchased with Faith
  • Added the Guru religious support unit, which can heal nearby religious units
  • Improved long-term usefulness of Missionaries by giving their spread religion ability 10% eviction of all other religions
  • Gave nine existing leaders the LOW_RELIGIOUS_PREFERENCE trait so they are unlikely to push hard for a religion, making it easier for players to get one on high difficulties
  • Added Unit Action tooltip to show you how many followers you’ll have in a city after you spread religion there
  • Adding religious pressure to both ends of a trade route:
    • Destination city gets 1 pressure per turn of the origin city's majority religion (if it has one). This is the same amount as if that city was close by.
    • Origin city gets 0.5 pressure per turn of the destination city's majority religion (if it has one)
  • Added 8 new Relics


[UI ENHANCEMENTS]

  • Updated Diplomacy screens to improve readability and usability
  • Trade Overview: Available Routes tab will now show all possible routes between two cities regardless if the origin city has a trader located at it
  • New medallion style art for Great People
  • Capital icons now appear on city banners in espionage chooser menu
  • Rest & Repair actions inform you if you can’t heal due to a missing Strategic Resource
  • Changed sort order for gossip so most recent messages are shown first
  • Ensure plot tooltips show up after mousing over 2D icons in same plot
  • Trade route chooser now sorts routes when filtered by a yield
  • Lots of changes to make assorted UI screens more moddable/extensible


[AI TUNING]

  • Improved AI’s naval gameplay, including protection and healing of naval units, building a proper navy, and assaulting coastal cities
  • AI will attempt to re-convert its holy cities
  • AI will no longer commit to battles they cannot win
  • Improve AI city and district placement
  • Improved AI’s valuation of great works
  • Improved Scout’s drive to explore Tribal Villages
  • Improved siege attacks
  • Adjusted religious strategies, preventing large hordes of units going to the same, distant city
  • New AI support for Religious Heal and Condemn Heretic actions
  • Improve AI use of Inquisitors
  • Money Grubber agenda is no longer as sensitive to fluctuations in income


[MULTIPLAYER]

  • Ongoing stability improvements


[BALANCE CHANGES]

  • Removed some of the least useful Gossip messages to improve signal to noise:
    • Buildings constructed if from 2 eras earlier than the constructing player's current era
    • Civic cultivated if from 1 era earlier than developing player's current era
    • Influenced city-state if not tied or higher than all other players
    • Land unit promoted if only to Level 2
    • Naval unit promoted if only to Level 2
    • Policy slotted if unlocked from a Civic that is 2 eras earlier than slotting player's current era
    • Tech researched if from 1 era earlier than researching player's current era
  • Move +1 embark speed from Cartography to Square Rigging
  • Allow friendly or allied spies to escape just before a nuke is detonated on a city they are in. All other spies are still killed.
  • Add Guilds as a prereq for Humanism so you have Theater Square before Museums
  • Change the Civic prereqs between Industrial and Modern so Zoo is required before Stadiums
  • Religious Idols Pantheon belief is now +2 Faith per mine instead of +1
  • Persian Immortal unit now behaves primarily as a melee unit with a ranged attack ability


[BUG FIXES]

  • AI will now recruit Great People when they take control of a human's game in MP
  • Fixed an issue where AI would trade invalid items
  • Fixed issues where AI appears to refuse their own deal proposals
  • Corrected an error that made the AI very unlikely to agree to alliances
  • Added missing description text for Broadway (+20% Culture for the city)
  • Fixed Colonial Taxes to be the listed 25% boost
  • Fix player being able to make peace with city states while at war with the suzerain
  • Pillaged districts no longer provide adjacency yields and they drop adjacent Appeal
  • Fixed the Hanging Gardens not granting Appeal
  • Archery tech boost earned by a Slinger on defense
  • Unique districts don’t count twice for Mathematics tech boost
  • Fix Housing from Monarchy to properly be +1 for each level of Wall
  • Culture Bombs can no longer steal National Park tiles
  • Conquering a city with a spaceport under sabotage no longer redirects that mission at yourself
  • Captured spies are immediately returned when a player is defeated
  • Gold costs of delegations is correct at all game speeds
  • Properly compute foreign followers of a religion for beliefs that use this stat. Followers from cities that didn’t have this religion as a majority were not counted previously
  • Embarked combat units can no longer capture enemy embarked civilians
  • Additional bug fixes


[MISC]

  • Changed Jakarta City-State to Bandar Brunei
  • Added Motion Blur to leaders
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Uskontojen merkityksen kasvatus tekee terää. Ne ovat etenkin moninpelissä ihan yksi ja hailee muutaman yksittäisen kansan omia bonareita lukuunottamatta.

Yksinpelit lopetin kun tekoälyttömyyttä vastaan pelaaminen ei vaan enää nappaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Jokos tämä kannattaa ostaa? Onko pahimmat AI:n perseilyt jo korjattu?
Sain näköjään Steamissa 50% alekupongin tälle, niin vähän himottelis jo ostaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Jokos tämä kannattaa ostaa? Onko pahimmat AI:n perseilyt jo korjattu?
Sain näköjään Steamissa 50% alekupongin tälle, niin vähän himottelis jo ostaa.
Kuponki tosiaan digital deluxelle jonka perushinta tosiaan 80e.

Jos Xcom2 omistaa nii kannattaa katella autumn salejen aikaa et mihin tuo goty strategy bundlen hinta asettuu. Muistaakseni ihan jees hinta Civ6 tuolla tavalla.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 479
Onko kellään tuota 50% alekuponkia, vai onko se enää edes voimassa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Luultavasti poistettu Steamin syysalen alta pois, Civ 6 näyttää olevan -50% alennuksella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 560
Luultavasti poistettu Steamin syysalen alta pois, Civ 6 näyttää olevan -50% alennuksella.
Nyt ymmärrän itsekin, mitä ihmiset kitisevät Steamin alennusten toimivuudesta. Pari tuntia sitten ei vielä näkynyt mitään alennusta mutta nyt näkyy tosiaan tuo -50%. :D En yleensä viitsi maksaa nettijakelun kautta ostettavista peleistä noin paljoa, mutta Civistä voisin maksaakin jos olisi aikaa pelata.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Kuponki tosiaan digital deluxelle jonka perushinta tosiaan 80e.

Jos Xcom2 omistaa nii kannattaa katella autumn salejen aikaa et mihin tuo goty strategy bundlen hinta asettuu. Muistaakseni ihan jees hinta Civ6 tuolla tavalla.
Jaa, ei se ollutkaan ku parin euron pudotus siitä. -54% jos omistaa xcom2.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Minkäs takia toi näyttö vaihtelee resoa uusimmilla radeon ajureilla eli kun alt-tabbaat civin niin hdmi välkkyy vaan ruudun yläkulmassa eli mitä noi on muuttaneet?.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Uutta lisäriä pukkaa, 8.2.2018



Reddit käyttäjä ihavecorrectopinions sanoi:
GREAT AGES: As your civilization ebbs and flows, and you reach milestone Historic Moments, you will experience Dark Ages or Golden Ages, each providing specific challenges or bonuses based on your actions in-game. Rise triumphantly from a Dark Age, and your next Golden Age will be even stronger – a Heroic Age.

LOYALTY: Cities now have individual Loyalty to your leadership – let it fall too low, and face the consequences of low yields, revolts, and the potential to lose your city to another civilization, or its own independence. But one civilization’s loss can be your gain as you inspire Loyalty among cities throughout the map and further expand your borders.

GOVERNORS: Recruit, appoint, and upgrade powerful characters with unique specialization bonuses and promotion trees to customize your cities, and reinforce Loyalty.

ENHANCED ALLIANCES: An enhanced alliances system allows players to form different types of alliances and build bonuses over time.

EMERGENCIES: When a civilization grows too powerful, other civilizations can join a pact against the threatening civilization and earn rewards, or penalties, when the Emergency ends.

TIMELINE: Review your civilization’s history at any time with the new Timeline feature, a visual journey through the Historic Moments that you encountered on your path to victory.

NEW LEADERS AND CIVS: Nine leaders and eight new civilizations are introduced. Each brings unique bonuses and gameplay, as well as a total of eight unique units, two unique buildings, four unique improvements, and two unique districts.

NEW GLOBAL CONTENT: Eight new world wonders, seven natural wonders, four new units, two new tile improvements, two new districts, fourteen new buildings, and three new resources have been added.

IMPROVED GAMEPLAY SYSTEMS: The Government system has been enhanced with new Policies and additional improvements have been made to existing systems.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Mennyt (minulta) näköjään täysin ohi Korea esittely video. Suurinosa varmaan nähnyt ja kuullut/lukenut mutta jatketaan nyt näiden raportoimista tänne kun tähänkin asti olen.


https://civilization.com/news/entries/civilization-vi-rise-and-fall-queen-seondeok-leads-korea
Sivuhuomiona, Seondeok näyttää yhtäkkiä enemmän Indonesia/Filippiini suunnalta kuin Korealaiselta.
Reddit - What if Seondeok of Korea looked a little more.. Korean?
Veikkaisin että hienosäätävät vähän tuota ulkonäköä ennen julkaisua, muistaako kaikki miltä Teddy näytti ennen julkaisua :D

Elikkäs
  • Korea
    • Civ Unique Ability: Three Kingdoms - Seowons grant adjacent Mines and Farms +1 Science and +1 Food, respectively.
    • Civ Unique Unit: Hwacha (korvaa??) - A unique Renaissance-era Ranged unit for Korea. 50 Ranged Strength. Cannot attaack and move in the same turn.
    • Civ Unique Infrastructure: Seowan (Campus) - Must be built on a Hill tile. +6 Science per turn. Does not receive adjacency bonuses. -1 Science per adjacent district.
    • Seondeok Unique Ability: Hwarang - +5% Science and Culture in cities with a Governor.

Lisäksi uusi wonder movie julkaistu, yksi Rise and Fallin wondereista.


"grants bonus envoys and boosts yields from City States of which you are the Suzerain."
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133


https://civilization.com/news/entri...d-fall-queen-wilhelmina-leads-the-netherlands

  • Netherlands
    • Civ Unique Ability: Grote Rivieren - Rivers grant major adjacency bonuses to Campuses, Theatre Squares and Industrial zones. Also, building Harbor districts trigger a culture bomb.
    • Civ Unique Unit: De Zeven Provinciën (Frigate tai Privateer?) - Increased Combat Strength and Ranged Strength. Receives an additional attack when attacking defensible districts.
    • Civ Unique Infrastructure: Polder (improvement) - Must be placed on a water tile with sufficient (??) adjacent coastline tiles. Provides +2 Food, +1 Production, +0.5 Housing. Gains increased yields with later techs and civics.
    • Queen Wilhelmina Unique Ability: Radio Oranje - Domestic trade routes yield +1 Identity (?), Foreign trade routes yield +1 Culture
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Hollanti vaikuttaa hauskalta pelata. Tykkään varsinkin kun voi käyttää sisäistä vaihtokauppaa paremmin hyödykseen. Lisäosa on kyllä kiinnostava.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Rise & Fall tulossa vasta 8.2.2018 niin hyvin ehtii hinnat tippua avainkaupoissa. Nyt jo oli -30% luokkaa edullisimmat hinnat tuolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Civ VI tuli tarjolle uusille ipadille. Downloadi on ilmainen app-storesta, mutta ilman in-app purchasea saa pelata vain ensimmäiset 60 vuoroa.

Hintaa on vissiin täyden pc-pelin verran ja nyt joulualessa pääsee maksamaan ilmeisesti täyden 30eur...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 321
Viestejä
4 157 211
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom