Call of Duty: WWII [Sledgehammer Games]

Jaa, ohjauksesta sellanen oma arvio että jos ei ole kummallakaan koskaan pelannut niin veikkaan että helpoimmiten omaksuttava tapa on tähtäykseen hiiri ja liikutteluun / ohjaukseen padin puolikas jossa liipasimet jne. ”Best of both worlds”. Käytän itte tätä, ei vaan tuo näppiksen käyttö oikein maita kun on puolipadi olemassa (frag shark esim). Hiirihän on lyömätön mutta näppis ei ole pelejä varten ihan optimaalinen omasta mielestä.

Toki siis se on paras mihin tottunut ylipäätään. Siltin veikkaan että helpompi siirtyä padista hiireen kuin toisinpäin.

Pelistä sen verran että nopeella testauksella profiilin koneella rullaa 1440p resolla yllättävän hyvin. 150 - 220 fps kun nopeesti frapsia vilkaisee, karsin hiukan jotain blurria ja muuta suttaavaa. Reunapehmennykset pois, tällä resolla ei niin kamala, mutta jos tuo fps jää noihin lukemiin eli yli näytön hertsien niin sitte voi surutta testailla paljonko syövät tehoa.

Vois sanoa että näissä on kyllä pelimoottori kohdillaan, terävät graffat ja rullaa kevyesti. Ei paljoa lämmitä jos on hienot valoefektit tms mutta fps jää puolitiehen.
 
Itse olen tähän mennessä jättänyt codit kokeilematta kun kaikki aina haukkuneet 12v lasten räiskintäpeleiksi mutta nyt lankesin hankkimaan ja tämähän on oikeasti ihan hauskaa.

Eihän tämä varsinaisesti mikään taitopeli ole, mutta mukava vaihtoehto vaikka kynärille kun voi kerrankin vain painaa W+M1 pohjaan ja jättää turhan miettimisen muihin peleihin.
 
Itse olen tähän mennessä jättänyt codit kokeilematta kun kaikki aina haukkuneet 12v lasten räiskintäpeleiksi mutta nyt lankesin hankkimaan ja tämähän on oikeasti ihan hauskaa.

Eihän tämä varsinaisesti mikään taitopeli ole, mutta mukava vaihtoehto vaikka kynärille kun voi kerrankin vain painaa W+M1 pohjaan ja jättää turhan miettimisen muihin peleihin.
Sehän se on codien suola ollut ja joskus jos ovat viitsineet panostaa karttoihin ja muuhun toiminnallisuuteen, niin ovat olleet parhaimmillaan hyvinkin hauskoja pelejä. Tämä ei kuitenkaan taida yltää kovin korkealle edes omiensa joukossa ainakaan noiden viimeisimpien arvostelujen perusteella.

Itse en ole raaskinut tähän rahoja laittaa, joten ei ole omia kokemuksia vielä.
 
Itse olen tähän mennessä jättänyt codit kokeilematta kun kaikki aina haukkuneet 12v lasten räiskintäpeleiksi mutta nyt lankesin hankkimaan ja tämähän on oikeasti ihan hauskaa.

Eihän tämä varsinaisesti mikään taitopeli ole, mutta mukava vaihtoehto vaikka kynärille kun voi kerrankin vain painaa W+M1 pohjaan ja jättää turhan miettimisen muihin peleihin.

Eihän CoDit ole tosiaan ikinä ollut taitopeli kuten kynärit mutta nykyään kaikki muu onkin niissä paskaa:

Mapit:Aivan liika sokkeloisia, "Kaikkialta kaikkialle" tyylisiä, missä ei ole mitään mahdollisuuttakaan että olisit hieman pitempääkin kuolematta ellet ole aivan 100% hereillä koko ajan aivan järkyttävän hyvillä reflekseillä. Otetaan tähän (parhaimmasta CoDista (imo) yksi mappi ja verrataan sitä uusimman CoDin mappiin.

Call Of Duty Modern Warfare
hPWYzcW.png
Call Of Duty WW2
XFdJO1i.png

Niin onhan nuo aivan järkyttäviä mappei, en väitä etteikö vanhemmissakin CoDeissa ole ollut noita Kaikkialta kaikkialle mappei mutta kun nykyään on jokainen mappi sellanen. Missään vaiheessa ei kannata edes ottaa sniperia kun se on yks huti ja sä olet kuollut kun jollakin on joku hullun rate of firen omaava smg kädes.

Aseet: En sen kummemmin ole tutustunut noihin uusimman CoDin aseisiin tai pari edellisenkään aseisiin mutta ne on ilmeisesti aika "nappi pohjaan ja sinnepäin" että ei ole rekyyliä juurikaan ja saa vähän sinnepäin suunnata niin vihu kuolee.

Skinit: Noh, niitähän nyt oli jo CoD4 aikaan mutta vain yksinkertaisia "kultainen ase" skinei aseisiin kun tappoi määrän x vihuja sillä aseella. Joten se nyt ei niinkään haittaa.

Asia jolla peli paranisi mielestäni: Rank-järjestelmä. Tapot, kuolemat, hit pointsit, assistit, objekteista pisteitä (dominationis lipun cappi) jne. Peliin saisi silloin jonkun tason missä pelaat, nyt kun kaikki lyödään samaan purkkiin niin ne adhd pelejä koko elämänsä pelannut tappaa kaikki ja on "paras" pelaaja. Kun olisi rank-järjestelmä niin pelaisit aina siinä porukassa mistä löytyy samantasoista porukkaa joka vähän tasaisi kaikkia muita osa-alueita kuten mappien sokkeloisuutta kun kaikki on hukassa hieman.

Kaikilla on toki mielipiteensä mutta ei kenenkään kannata tästä viestistä vetää herneitä nenään. CoD4 julkaistu lähes päivälleen 10v sitten (5.marraskuuta 2007) ja niiden CoDien perusteella mitä olen pelannut niin CoD4 on parhain mitä Activision ja Infity Ward ovat saaneet aikaan. Uusimmat CoDit uusin mukaanlukien tuntuu vähän kehnolta (kun saa 15-20e niin voin ostaa uusimman) mutta jos tulisi CoD4 oikeana Remasterina (ei sellaisena kuin se tehtiin) mappien pienoisella päivittämisellä ja bugien korjaamisella niin olisin valmis maksaa kyseisestä teoksesta +60e helposti.

Voin sanoa että tälläkin foorumilla on monen monta ihmistä joka voi ainakin jokseenkin samaistua tähän viestiin, merkatkaahan vaikka likellä jos ei huvita paasata pitkää viestiä.

Tulipahan raamattu. Noh, ainakin tuli avauduttua tästäkin asiasta. :)
 
Kyllä jo cod nelosessa pysty pistää napin pohjaan Ak, m4, mp5 ja 74u jne. Ei tässä uudessa pysty kauas ampumaan nappipohjassa.
 
Täysin samaa mieltä noista mapeista, ollut pitkään näitä tuuriin perustuvia labyrinttejä eikä enää niin selkeitä kuin aiemmin.

Nyt kun päästy noista liitelyistä ja roboteista eroon niin nuo kartat sais vielä fixata samanhenkisiksi kuin ennen vanhaan.

Pelattavuus onneks ollut aina kohdillaan ja peliroottori rullaa kevyesti.

Meni kyllä oitis ostoon, mutta saas nähä kuinka pitkäikäinen on jos pelaaminen on pelkkää hippaa.
 
Joo itsellä ei ole kokemusta aikaisemmista codeista niin en osaa verrata. Pakko kyllä allekirjoittaa tuo väite ahtaista mapeista, ihan tuntuu että tuurista kiinni että kun tulee kulman takaa niin katsooko vihu sinuun päin vai muualle, eli tuleeko ilmainen tappo vai ei.

Eikö tässä tosiaan ole mitään ranking-järjestelmää joka edes auttavasti laittaisi uusia pelaajia uusien kanssa yms? Se on kyllä aika iso miinus.

Katsotaan nyt kauanko tälläinen adhd hippa jaksaa pitää otteessaan, vielä on hauskaa mutta palataan asiaan viikon päästä..
 
Eikö tässä tosiaan ole mitään ranking-järjestelmää joka edes auttavasti laittaisi uusia pelaajia uusien kanssa yms? Se on kyllä aika iso miinus.
Kyllä siinä sellainen on jos kehittäjiltä kysytään, mutta koskaan se ei ole codeissa toiminut. Ongelmaa pahentaa osaltaanse, että jos luo partyn kavereista, laitetaan koko porukka aina samaan tiimiin ja vastapuolen random-pelaajien lahtaus voi alkaa.
 
Kyllä jo cod nelosessa pysty pistää napin pohjaan Ak, m4, mp5 ja 74u jne. Ei tässä uudessa pysty kauas ampumaan nappipohjassa.

Ehkä pystyi joo mutta jos nyt oikein muistan niin se damage ei ollut CoD4 aseissa niin järkyttävä. Kun AK:llakin sai muistaakseni tähdätä oikeasti siihen suuntaan. Ja single shotteinahan kyllä pystyy ampua ak:llakin kauas, nykyään taitaa pystyä vähintään bursteina ampumaan kauaksikin.

Itsellä taitaa olla jotain 500-700h lukemas CoD4 tunnit.
 
Kyllähän COD4:ssa oli aika raju dmg aseilla. Esimerkiksi M16 ja AK47 tekivät 30-40 damagea ja tuohon stopping power päälle (40% lisää) jolloin nämä tappoivat kahdella osumalla läheltä. M4 taas oli käytännössä rekyylitön ase, jossa oli korkea ROF ja tuokin tekee sen 20-30dmg (stoppingilla 28-42 eli 3-4 osumaa). Myös SMG:t olivat melkoisen tehokkaita, MP5 teki 20-40 dmg ja esimerkiksi skorppari jopa 20-50. LMG:t kuten RPD tekivät 40 damagea ja tappoivat siis kahdesta millä vain etäisyydellä.


En nyt löytänyt vastaavaa tästä uudesta pelistä mutta eivät nuo aseet ainakaan tuon tehokkaampia olleet. Päinvastoin ainakin Betassa tuntui olevan varsin heittelevää, koska jantteri kaatui silmänräpäyksessä ja koska taas tuli hitmarkeria toisensa perään. Kyllä CODeissa on mielestäni aina pystynyt menemään liipasin pohjassa ja tämä pääasiassa siksi, että luodit eivät BF-tyyliin lentele minne sattuu vaan osuvat sinne minne tähtäät. COD4:ssä oli muistaakseni aikapaljon visuaalista recoilia, esim. deaglehän oli törkeän tarkka vaikka rämpytti menemään ja tähtäin ei ampumahetkellä edes osunut sinnepäin. AK:ssa taisi olla sama, ase pomppi mutta ampui kyllä melkolailla tarkasti.

Jo COD2:sessa oli muuten aika tylyt damaget ainakin lähietäisyydeltä. Käytännössä kaikki pelin aseet, jopa heikoimmat pistoolit, tappoivat pääosumasta läheltä kiitos 3.0x (pistoolit 2.5x) headshot kertoimen. Suurin osa aseista teki 35+ damagea läheltä ja esimerkiksi BAR/BREN/MP44 tekivät 40 kaikilta etäisyyksiltä. Pidemmällä kantamalla tosin SMG:t olivat käytännössä hyödyttömiä.
Cod2_weapon2.jpg

Ei nuo CODit siis mielestäni aseiden puolesta ole suuremmin muuttuneet. Karttasuunnittelu ja muu mennyt tosin huonompaan suuntaan sillä edelleen pelaisin mieluummin COD2:sta kuin tätä WW2:sta jos haluaisin WW2-CODia. COD4 oli kyllä aikanaan (imo) oman genrensä huippua toisin kuin nämä nykycodit jotka häviävät selkeästi kilpailijoilleen.
 
Tahkosin viikonloppuna levelille 40 ja tarinan läpi xbox one äxällä. Vaikka pian mittarissa 30 niin rakastan tätä arcade/ adhd mättöä, vaikka hoen itselle että futurepaskaa en pelaa niin samalla olen nauttinut bo3 ja iw:stä :bored:

Mapit on kyllä muuttunut pieneksi kun vertaa cod4/ rm, ghostissa taisi olla isompia mappeja.

Eniten wituttaa että ground waria ei enää ole! Sitä war pelimuotoa koitin sen 6-10 peliä niin ei yhtään tasaista, toinen tiimi dominoi jatkuvasti. Dominationissa oli hienoja pelejä vaikka häviö tuli pisteiden 190-200 :D

sitä samaa aivot narikkaan mättöä mitä ollaan viimiset viis vuotta nähty, ei kannata odottaa battlefield tai arman kaltaista kokemusta.
 
@Jezme Noh, en tiedä mistä lienee mutta jotenkin oli sellanen kutina ainakin tämän pelin betassa että joku ase tappoi aivan helvetin nopeaa kun ite sait päästää jollain toisella aseella lähes koko lippaan vihuun ja siltikään kuollut. Sniputhan tappoi muistaakseni yhdestä jos vihu oli ottanut juuri damagea ennen omaa laukausta, jos ei ollut ottanut niin ei ikinä kuollut ykkösellä ellei osunut päähän. (meinaan cod4)

Joku asia näissä myöhemmissä CoDeis on muuttunut vertaa CoD4 aikoihin. MW2 oli vielä ihan hyvä peli mutta MW3 lähtien ollut pelkkää alamäkeä.

Kaipaan noita CoD4 aikoja kun oli nii helvetin monta servua missä oli vitusti pelaajia ihan softcore tyypillä:itku:, nykyään mitä oon käynyt välillä katselee servuja niin aina joku modi tai sit ollut hc..:beye:
 
Viimeksi muokattu:
Mikä siinä cod4 remake(vai remastered) meni vikaan? Ilmeisesti jotain lootboxeja oli ainakin lisätty.
 
Mikä siinä cod4 remake(vai remastered) meni vikaan? Ilmeisesti jotain lootboxeja oli ainakin lisätty.

Muistaakseni (joku korjatkoon jos olen väärässä) oli ainakin lisätty uusia aseita, damagea(?) oli muutettu jollain tapaa ja yleisestikin pyöri vissii paskasti raudalla ku raudalla.
 
Karttasuunnittelu ja muu mennyt tosin huonompaan suuntaan sillä edelleen pelaisin mieluummin COD2:sta kuin tätä WW2:sta jos haluaisin WW2-CODia. COD4 oli kyllä aikanaan (imo) oman genrensä huippua toisin kuin nämä nykycodit jotka häviävät selkeästi kilpailijoilleen.
Juuri näin. Karttasuunnitteluhan näissä uusissa codeissa eniten kusee. Porukkaa spawnaa pitkin kenttää, eikä koskaan ole tavallaan rauhallista hetkeä, kun vihuja voi tulla sieltäkin mistä olet ne juuri hetkeä aiemmin putsannut. Sellaista tunteetonta pew-pew-juoksentelua tämä on verrattuna jopa niihin sarjan parempiin edustajiin.

Jotain tällaista helposti omaksuttavaa fps-mättöä pitäisi löytää, mutta ei millään viitsisi maksaa tästä 45 euroa ja tukea heikkoa kehitystä.

Konekin odottelee tässä vielä päivitystä. :D
 
Mikä siinä cod4 remake(vai remastered) meni vikaan? Ilmeisesti jotain lootboxeja oli ainakin lisätty.
PC puolella ainakin se että fov säätö olematon, fps rajattu 90fps, serverit toimi todella huonosti, kaiken kruunas se kun lootista sai(jos tuuri kävi) täysin uusia aseita joita peliin myöhemmin lisättiin, vaikka luvattiin cosmetic only.
 
Kaiken kruunas se kun lootista sai(jos tuuri kävi) täysin uusia aseita joita peliin myöhemmin lisättiin, vaikka luvattiin cosmetic only.

Nyt alkaa vaikuttaa farssilta, ja hinta mitä olen valmis maksamaan tästä niin arvostuksen myötä juuri laski hieman.
 
Olkoot kuka mitä mieltä hyvänsä ni minun mielestä Sledgehammer on pilannut COD-sarjan viimeisetkin rippeet. Infinity Ward ei mennyt aivan liiallisuuksiin ennen MW2. MW3 oli jo vähän huti ja Infinite Warware veti maton COD-sarjan alta lopullisesti. :beye::darra: WWII lyö viimeisiä nauloja arkkuun että sen pituinen se. :dead:
 
Olkoot kuka mitä mieltä hyvänsä ni minun mielestä Sledgehammer on pilannut COD-sarjan viimeisetkin rippeet. Infinity Ward ei mennyt aivan liiallisuuksiin ennen MW2. MW3 oli jo vähän huti ja Infinite Warware veti maton COD-sarjan alta lopullisesti. :beye::darra: WWII lyö viimeisiä nauloja arkkuun että sen pituinen se. :dead:
Eiköhän COD myy jo pelkällä nimellään niin paljon, että saamme nauttia adhd-hipasta vielä pitkälle tulevaisuuteen.
 
No olipa arvostelu.... oliko tuo tarkoitus ottaa tosissaan vai oliko jopa ironiaa?

Tämä peli jää itseltä vankasti hyllyyn kyllä, en halua edes rankasti alennettuna ostaa. Moninpeli näyttää tosi vammaiselta ja ahtaalta (Six Siege) ja yksinpeli mahtavat 6 tuntia ja risat? Ei kiitos.
 
Xboxille hommasin, ja ihan leppoisaa mättöähän tämä. Ei tarvitse miettiä niin paljon strategiaa, ja matsiin pääsee nopeasti sisään ja ulos.

BF1 viimeksi oli testissä, ja siinä ärsytti kuoleman jälkeen siirtymä takaisin rintamalle. Aina uudestaan ja uudestaan. CoDissa on koko ajan toiminnan ytimessä.
 
Xboxille hommasin, ja ihan leppoisaa mättöähän tämä. Ei tarvitse miettiä niin paljon strategiaa, ja matsiin pääsee nopeasti sisään ja ulos.

BF1 viimeksi oli testissä, ja siinä ärsytti kuoleman jälkeen siirtymä takaisin rintamalle. Aina uudestaan ja uudestaan. CoDissa on koko ajan toiminnan ytimessä.

Eipä BF1 tarvi paljoo odottaa toimintaa jos pelaa esim team deathmatch tai war pigeon pelimuotoa.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä BF1 tarvi paljoo odottaa toimintaa jos pelaa esim team deathmatch war pigeon pelimuotoa.

Siinä olet oikeassa. Battlefieldeissä yleisesti tuntuu, että kartat on tehty laajaa conquestia varten, ja muut modet ovat päälleliimattuja niiden karttojen päälle.
 
niinhän ne onkin tehty, mutta kyllä nuo toimii aika hyvin toisissa pelimuodoissa kun rajattu huomattavasti kokoa.
 
War mode testattu: Raikasta vaihtelua perus-deathmatchille. Hauskaa, että muodostuu rintamalinjat. Ja kuoleman jälkeen pääsee parissa sekunnissa takaisin toiminnan pariin.

Zombie mode testattu myös: Oikein viihteellistä yksinpelimättöä! Tästä voi tulla hauskaa splitscreeninä co-oppina.

Valikot ovat vaan jotenkin kankeita, ja HQ moodi epäilyttää.

Epäselvää myös, mikä tuo basic training homma on.
 
Näytti olevan Gaming Dragonsissa taas jotain vanhoja "timantteja" jäljellä, joten niiden avulla tämän sai sieltä reilulla 30 eurolla. Vaan enpä tiedä kannattiko, sillä onhan tämä vaan aikamoista kakkelia kaikessa mahdollisessa mielessä. Joku 2-3h nyt takana, enkä tiedä kuinka paljon enää jaksaa, jos lainkaan.

Mappeja on olemattoman vähän ja ne ovat kaikki mielikuvituksettoman huonoja. Grafiikat ovat ikivanhaa kamaa, kuten pelin tekninen sisältö muutenkin ja nettikoodi on taas kerran yhtä raastinraudan nussimista, kun killcamissa tilanne menee joka kerta täysin eri tavalla kuin miten sen itse näki. Noscope-peeloja ja kaiken maailman lapiolla viuhtovia jonneja juoksentelee edestakaisin ja sokerina pohjalla ovat taas kerran unohtaneet pienenkin yrityksen balansoida tiimejä, joten siellä on näitä kolmannen prestige-tason nolife-tyyppejä partyineen peppupanemassa rank 1-15 aloitteljoita joka ikisessä pelissä. Kenen mielestä sellainen on hauskaa, kysynpähän vaan?

Ei tämä ehkä ihan yhtä syvältä ole kuin edelliset, mutta kun ei sen tason ylittäminen mitään vaadi, niin ei sillä todellakaan kuuhun mennä.

Edit.
Niin, ja se HQ. Ei saatana. Tosi hyvä idea laittaa porukka lataamaan erikseen puolipakolla sellainen staattinen mappi toistuvin väliajoin, jossa voi kävellä ja käydä kuittaamassa tehtävien muodossa sitä haistapaska-pelivaluuttaa jne. Jos haluaisin pelata jotain Simsiä, olisin ostanut sellaisen.
 
Miten niin pakottaa lataamaan? En ole mielestäni kertaakaan ollut sielä pelin pakottamana ja ainakin itselläni meni aikamoinen tovi kun eka kertaa sinne menin. Allekirjoitan kyllä ton turhuuden pl. 1v1, joka ainakin streameistä katsottuna vaikuttaa helvetin hauskalta. Itse en ole tosin kokeillut
 
Miten niin pakottaa lataamaan? En ole mielestäni kertaakaan ollut sielä pelin pakottamana ja ainakin itselläni meni aikamoinen tovi kun eka kertaa sinne menin. Allekirjoitan kyllä ton turhuuden pl. 1v1, joka ainakin streameistä katsottuna vaikuttaa helvetin hauskalta. Itse en ole tosin kokeillut
Sanoin puolipakolla ja tarkoitin sillä sitä, että se on ainoa tapa saada hoidettavaksi tehtäviä, joista saa XP:tä ja sen keräys taas on pakollista jos aikoo edetä pelissä ja avata mitään kamoja. Toki edetä voi ilman niitäkin, mutta se on hitaampaa.

Itse tulee pelattua sen verran harvoin ja kasuaalisti, että on pakko myöntää olevani parhaimmillaankin korkeintaan keskitason pelaaja, joten kaikki avut ovat plussaa.

Se HQ:n 1v1 on minullakin kokeilematta, mutta eipä moinen videoiden perusteella paljon vähempää voisi kiinnostaa.
 
Tuli kaverin luona testattua pari tuntia tätä. Oikeestaan tuo zombie homma on ihan hauskaa. Multiplayerissä tuli turpaan niin pahasti että ei oikein motivoinut kauheesti. Sanoisin että bo3 veroinen peli, joka on itsellä viimeisin(viimeinen) ostettu cod.
 
Multiplayerissä tuli turpaan niin pahasti että ei oikein motivoinut kauheesti.
Totta ja tämä johtuu siitä, ettei pelissä ole kirjaimellisesti minkäänlaista balansointia, pikemminkin juuri päinvastoin kun samaan partyyn kuuluvat pääsevät järjestään alistamaan yksinäisiä aloittelijoita. Balansoinnin kanssa tämä voisi olla ihan hauskaa, vaikka mapit ja muu toiminnallisuus kehnoa onkin.
 
Totta ja tämä johtuu siitä, ettei pelissä ole kirjaimellisesti minkäänlaista balansointia, pikemminkin juuri päinvastoin kun samaan partyyn kuuluvat pääsevät järjestään alistamaan yksinäisiä aloittelijoita. Balansoinnin kanssa tämä voisi olla ihan hauskaa, vaikka mapit ja muu toiminnallisuus kehnoa onkin.

Jep, muutenkin tässä iässä ei pysy oikein adhd menossa mukana. Kaveri porukalla vois olla ihan jees
 
adhd pelit aina kivoja. Ite ei jaksa munat maassa makoilua. Kaverin kanssa tätä tullu pelattua.Ihan mukavaa mättöä ja vaihtelua bäfään. Ja ihan kohtuudella peleissä pärjänny vaikka ikääkin on jo lähemmäs 50 v. Et ei ne jonnet aina vanhoja vie:)
 
Kaverin kanssa tätä tullu pelattua.Ihan mukavaa mättöä ja vaihtelua bäfään. Ja ihan kohtuudella peleissä pärjänny vaikka ikääkin on jo lähemmäs 50 v. Et ei ne jonnet aina vanhoja vie:)
Ei kukaan ole sellaista väittänytkään. Tässä pelissä se menee pikemminkin niin, että enemmän pelanneet saavat merkittävää etua ja jos on kavereita samassa partyssä, etu vain kertautuu. Ja sama jatkuu jos on nopeampi kone ja yhteys.

Käsittämättömän typerä toteutus tekijöiden puolelta.
 
Jotkut miettii että laittaako tähän sen 45€ vai ei, itse ”jouduin” hommaamaan sekä konsolille että PC:lle.

Koska aikuiset ihmiset eivät enää halua panostaa pelaamiseen rakentamalla pelikoneensa niin vanhan jengin kanssa pelataan sitten Xboxilla (itseXIMin avulla), ja kun tekee mieli HiFistellä niin speksien PC pyörittää tätä yllättävän hyvin melkein kaikki maxilla ja korkeat fps, pojot siitä pelimoottorille.

Mutta kylläpä tuntuu että padilla pelaavat osuvat melkein yhtä hyvin, ja toisaalta epäilyttää rullaako Xboxilla ihan 60fps tuo moninpeli kun vertaa zombietilaan. Se tuntui sulavammalta.

Spawnaus, tasoerot ja kartat tässä kurlaa porsaanjätöksiä, muuten ihan ok tekele. Satakertaa parempi kuin viimevuotinen. Tosin eipä ole paljoa kerennyt vielä pelata.

Oispa crossplay.
 
Mainion War-moden jälkeen muut moodit tuntuvat älyttömiltä: spawnaus satunnaiseen paikkaan, ja vihut voi spawnaa minne vaan.

Xboxilla pelin aloittaminen vaatii varmaan kymmenen eri latausruudun tai valikon läpikäyntiä, ennen kuin peli alkaa. Turhauttavaa.

Seuraavaksi pitää testata, onko zombimoodista iloa public co-oppina.
 
Konsolimaailmassa aika vahvaa suorittamista:

Thanks everyone for your continued support. It’s been a whirlwind since launch. We’re seeing millions of fans play every day. However, we also know we’ve had issues, there’s frustration. We recognize that and we hear you.

Our highest priority is to deliver the best online experience possible. We’re not there yet, and we won’t rest until we are.

Our entire team is working around the clock, and we would like to share our current status update:

Online Connectivity – While our previous Game Update which released early Friday solved several critical needs, unfortunately it also had an adverse effect on server performance. As a result, we moved to P2P (listen) servers. Overall, the game is stable, however we know that P2P brings things like Host Migrations and other issues that make for inconsistent gameplay experiences. Our objective to return to dedicated servers is our highest priority.

Dedicated Servers – This weekend we rolled out various test solutions in limited markets in order to fully analyze real-world conditions without risking disruption. This level of data and diagnostics is helping us work toward a permanent solution as quickly as possible. We’ve begun to test dedicated servers today in the US. We’ll watch this test closely, and once we analyze the results we’ll look to expand.

Game Disconnects From Server - After much testing, our engineering teams identified the root cause of this issue, which can also result in lost stats and post match lobby freezes. Later tonight, we plan to deploy a patch across both consoles worldwide. We’ll monitor the results, and keep everyone updated.

Headquarters – As we focus on the return to dedicated servers as our highest priority, we will continue to utilize a solo-HQ experience. Players can still invite friends, which we encourage everyone to try. But we get it, HQ is best enjoyed with a thriving, fully populated social community interacting together. So hang in there while we address the most pressing concerns first.

We also want to reinforce our commitment to PC fans. We have the next PC Title Update ready to go, but we believe we need to work through the issues noted above first – many of which also affect PC players. For this reason, we’ll wait a bit longer before deploying the patch to the PC in order to ensure everything is the way it needs to be first.

As always, we want to keep the dialogue flowing with the Call of Duty community. We have our eyes and ears open for all of your feedback – please continue sharing it with us at @SHGames on Twitter, Facebook and on the official Call of Duty: WWII Reddit as well as with Activision Support on Twitter and the support website.

This is only the beginning, so thank you for playing. We won’t rest until we resolve everything we can for the community.
Redditissä konsensus on, että nämäkin ovat kaikki vain lupauksia hiljaisuutta pitäviltä ahneilta kehittäjiltä.
 
Ei jumankauta, on kyllä niin monella tavalla turhauttava peli balansoinnin puuttumisen ja lagin vuoksi, että nimi voisi ihan hyvin olla vaikka "Call of Duty - Origin of Frustration".

Jotain neljännen tason prestige-heppuja ja muita nolife-tyyppejä 10.5 kd:lla juoksentelee tavisten seassa joka ikisessä pelissä (ja mausteena soppaan muutama haxori aina väliin). Lisäksi "prestige-tokeneilla" voi ostaa jonkin hyväksi havaitun aseen pysyvästi (tällä hetkelle kovin taitaa olla 55-tasolla aukeava Bar), jolloin sitä ei menetä edes aloittaessa uuden prestige-tason. Loistoidea sekin.

Ei tällainen ole oikeasti hauskaa kenellekään, kaikkein vähiten niille jotka ovat koko ajan ottavana osapuolena.
 
Eipä se noobstomppikaan hauskaa ole. Kivempaa on kun on haastetta. Jos joku stomppaa sun tiimiä niin ota asiaksesi tuhota kyseinen herra käyttämällä erilaisia kivoja taktiikoita.

Toki sitten kun sattuu vastustajan tiimiin joku 3 sellasta ja omassa tiimissä ekaa kertaa FPS-pelejä pelaavia niin silloin vituttaa.
 
Toki sitten kun sattuu vastustajan tiimiin joku 3 sellasta ja omassa tiimissä ekaa kertaa FPS-pelejä pelaavia niin silloin vituttaa.
Tätähän se juuri on ollut alusta lähtien ja pahenee vaan koko ajan. Joku kourallinen neutraaleja pelejä sattunut kohdalle, muuten on 100% vitutusta ja turhautumista.

Jos olisi edes jotain löyhää balansointia vaikka nyt sitten sen k/d:n perusteella, niin varmaan olisi kaikilla hauskempaa, mutta ei ole selvästikään ollut sellainen tekijöiden tavoitteena tässä(kään) codissa. Harmittaa, kun ei ole muita järkeviä räiskintäpelejä, niin pitää ahdistua tällaisen kakkelin kanssa.
 
Itse teen useasti niin, että jos sattuu kohdalle joku yksi tai kaksi pelaajaa vastustajan tiimissä, jotka dominoivat omia flänkkäämällä niin otan omaksi tehtäväkseni hoitaa nämä pois päiviltä. Koska osaan ampua (25 vuotta fps-pelejä kummasti auttaa) niin yleensä näillä raukoilla ei ole mitään sanomista minulle, jotenka varmistan oman tiimin selustan ja yleensäkkin sitten koitan olla siellä mistä nämä herrat yrittävät tulla. Sama juttu jos joku vastustajan tiimissä oleva tarkka-ampuja lahtaa mun tiimiä niin vaihdan itse tarkka-ampujan rooliin ja hoitelen pois päiviltä nämä.

Tämä on useasti auttanut paljon.
 
Hiukan pelannut kampanjaa, sitä samaa eli hyvää höttöistä ja helppoa viihdettä, ihan kivaa jollei liikoja odota. Mutta grafiikat oikastaan yllätti, kaikki karkit päällä (AA hiukan laimennettuna ja motion blur pois) ja nätti kuin mikäkin, ja rullaa hyvin. Oikeastaan parempaa ole vastaan tullutkaan. Näkö + kulku + sulavuus huomioiden. Vielä kun ympäristöt saisi tuhoutuviksi. Muutamaksi tunniksi puuhaa.

Mutta nuo moninpeli riesat ja kunnolliset mapit kun sais niin alkais olla kohdillaan.

Jännä juttu muuten kuten Kaotium sanoi niin ei oikein muutakaan räiskintää nyt ole. Jos haluat sadan tonnin auton tai miljoonan kämpän ai veneen niin jopas on mistä valita. Mutta ruokakorin hintaisesta videopelistä ei ole juurikaan kilpailua vaikka markkinat on älyttömän isot. Pari isoa julkaisua vuodessa joista pitää valita vähiten vituttava.
 
Itse olen pitänyt pelistä. Ainoa veetutuksen aihe on, että hyvin moni pelaa Team Deathmatchia pelimuodosta riippumatta. Eli ei mennä ottamaan lippuja vaan keskitytään vaan toisten ammuskeluun. Pelin varsinainen tehtävä ei kiinnosta pätkääkään kunhan vaan saa enemmän tappoja.
 
Itse teen useasti niin, että jos sattuu kohdalle joku yksi tai kaksi pelaajaa vastustajan tiimissä, jotka dominoivat omia flänkkäämällä niin otan omaksi tehtäväkseni hoitaa nämä pois päiviltä. Koska osaan ampua (25 vuotta fps-pelejä kummasti auttaa) niin yleensä näillä raukoilla ei ole mitään sanomista minulle, jotenka varmistan oman tiimin selustan ja yleensäkkin sitten koitan olla siellä mistä nämä herrat yrittävät tulla. Sama juttu jos joku vastustajan tiimissä oleva tarkka-ampuja lahtaa mun tiimiä niin vaihdan itse tarkka-ampujan rooliin ja hoitelen pois päiviltä nämä.

Tämä on useasti auttanut paljon.
Niin, tämä auttaa jos kaikki seuraavista ehdoista täyttyvät:

a.) sattuu olemaan sillä kärsivällä vastapuolella (sillä puoltahan ei tietenkään voi vaihtaa)
b.) osaa oikeasti pelata ja ampua, eikä vain puhu lämpimikseen
c.) omistaa selkärangan ja moraalin ja toimii tuolla tavalla niiden nojalla, eikä keskity pelkästään omaan tulokseen

Sen verran harvassa ovat tuollaiset kombot, että ei niillä tätä peliä pelasteta.
 
Itse olen pitänyt pelistä. Ainoa veetutuksen aihe on, että hyvin moni pelaa Team Deathmatchia pelimuodosta riippumatta. Eli ei mennä ottamaan lippuja vaan keskitytään vaan toisten ammuskeluun. Pelin varsinainen tehtävä ei kiinnosta pätkääkään kunhan vaan saa enemmän tappoja.

Ja tässä kuvatodiste. Tätä juuri tarkoitin. Ei paljon tiimikavereita kiinnostele pelin lippuja vallata. Ettei vaan K/D ratio vahingossakaan pääsisi putoamaan.

Capture.png

Tuo korostettu olen siis minä.
 
Toi on kyllä niin totta, oli pelimuoto mikä tahansa niin jengi pelaa TDM:ää.
Tuossa kuvassa näkyy myös tuo TDM:ään kannustava pisteidenlaskukin, vaikka Captures/Defeats on joukkueen paras, niin sijoitus on vasta kolmas. Eikös tuo pitäis oikeuttaa ykköspaikkaan?!
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 044
Viestejä
4 560 174
Jäsenet
75 102
Uusin jäsen
jwso

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom