Call of Duty: Modern Warfare II (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Oispa rankedia pelkästään SnD:llä valittavissa. Noi respawn-pelimuodot ollut itselle aina pelkästään aseiden kehittämistä varten. Sit SnD.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 375
Kannattaa kyllä.
Siellähän taisi tosiaan mm. just se ISO Hemlock mennä banniin.

Se on ainakin omasta mielestä ollut yllättävän erilainen vs unranked ja ihan vaan hyvällä tavalla.
En etukäteen ajatellut että se olisi mitenkään kovin erilaista.

4v4 sekä rajoitukset aseissa, attachmenteissa, killstreakeissä ja field upgradeissa muuttaakin pelin luonnetta melkoisesti.
Omasta mielestä melkein pelkästään parempaan suuntaan.

S&D fani en erityisesti ole, mutta control ja hardpoint maistuu ihan kivasti.
On siis S&D parhaimmillaan mahtavaa viihdettä, mutta en vaan pelaa codia tuollaisten "kuole heti alkuun ja tuijota istumista lopun erää" -pelimuotojen takia. Mielummin on jatkuvasti pelissä mukana.
Toisaalta pitää sanoa, että rankedissä S&D on ollut mieluisampi kokemus kuin unranked puolella.
Siellä unrankedissa S&D tuntuu olevan pelimuoto missä on heittämällä toksisimmat pelaajat. Juu kyllä voicen voi ottaa pois, mutta katoaa siinä vähän pointti kun pelataan multin yksiä ainoita pelimuotoja missä voicella on jotain virkaa.
En sitten tiedä mistä kumpuaa tuo S&D ranked vs unranked ero tässä suhteessa, mutta voihan se vaan olla sattumaa kun ei tuota niin paljon ole vielä tykitelty.

Noh, joka tapauksessa ranked on kyllä mukava lisä. Paljon enemmän kuin mitä etukäteen kuvittelin.
ISO Hemlock tuli jo takaisin, en tiedä tekivätkö sille jotain.

Itse tykännyt Controlista eniten ja vähiten maistuu itsellekin S&D, mutta ihan ok sekin.
 
Viimeksi muokattu:

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 013
Melkoisen ärsyttävää jos tuota Hemlockin isomman lippaan bugia ei korjata suht nopeesti. Ei siis ainakaan DMZ:n puolella ota mukaan isompaa lipasta vaikka sen gunsmithissä laittaa päälle...aina silti erän alussa 30 kutia lippaassa. Jotenkin tottunut räkyttämään aina isommalla lippaalla niin nyt on tullut jo parit ns. jännät paikat kun kudit loppuukin yhtäkkiä kesken.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
164
Mistäköhän johtuu, että saan multiplayerin daily challengeista joka päivä 5000xp ja 20000xp, kun muija saa vaan 2500xp ja 10000xp?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Molemmilla battlepassi? Sehän ilmeisesti antaa jotain xpbonaria.
No ei anna kyllä itselle. 2500 ja 10000 noi mulla on ja on battle pass ostettuna.

Kehtaavatkin pyytää rahaa näin rikkinäisestä pelistä. Hit detection on ihan mitä sattuu, viholliset spawnaa selkään, itse spawnaa vihollisen tähtäimiin ja peli on täynnä huijareita. Pistää vihaksi.

Long shotejakaan ei taas mukamas tule millään. Ei sitten saada päivittäisiä tehtäviä tehtyä. Millä tää battle pass pitäis saada läpäistyä?
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
165
No ei anna kyllä itselle. 2500 ja 10000 noi mulla on ja on battle pass ostettuna.

Kehtaavatkin pyytää rahaa näin rikkinäisestä pelistä. Hit detection on ihan mitä sattuu, viholliset spawnaa selkään, itse spawnaa vihollisen tähtäimiin ja peli on täynnä huijareita. Pistää vihaksi.

Long shotejakaan ei taas mukamas tule millään. Ei sitten saada päivittäisiä tehtäviä tehtyä. Millä tää battle pass pitäis saada läpäistyä?
Koodareita en ite oo nähny, ainakaan selkeitä. Aika paskaahan tää muuten on. Mappeihinkin alkaa mennä hermo, vaikka penan krossinkia en oo kertaakaan vielä ”päässyt” pelaamaan.

Just tuli onneks paras playlisti takaisin, eli shoot the ship. Jaksaa taas ehkä levuttaa haulikot loppuun
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Oispa rankedia pelkästään SnD:llä valittavissa. Noi respawn-pelimuodot ollut itselle aina pelkästään aseiden kehittämistä varten. Sit SnD.
Mä taas toivoisin et snd:n sais pois. Tuntuu niin köyhältä cs:n apinoimiselta koka ei edes toimi läheskään hyvin codissa kuin cs:ssä
 

jomatuom

Tukijäsen
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
339
Ei kai tossa Battle Passissa mikään erikoinen työ ole? En ole mielestäni kovin paljon pelannut ja 54% auki. Reilu 40pv aikaa avata loput
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Mä taas toivoisin et snd:n sais pois. Tuntuu niin köyhältä cs:n apinoimiselta koka ei edes toimi läheskään hyvin codissa kuin cs:ssä.

Codi pitäis pysyä vahvasti arcade pelimuodoissa mihin peli toimii ja tuoda esim free for all pelimuoto rankediin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Ei kai tossa Battle Passissa mikään erikoinen työ ole? En ole mielestäni kovin paljon pelannut ja 54% auki. Reilu 40pv aikaa avata loput
Mulla 36% ja ostin sen kalliimman version battle passista jossa saa ensimmäiset 20% heti auki. Pelannut joka päivä sen mitä nyt töissä käyvänä ja muitakin pelejä pelaavana kerkiää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Ei kai tossa Battle Passissa mikään erikoinen työ ole? En ole mielestäni kovin paljon pelannut ja 54% auki. Reilu 40pv aikaa avata loput
Joka päivä tullut pelattua useita matseja ja tällä hetkellä taitaa olla 11-12% auki. Aika tiukkaa tekee että saako edes nuo uudet aseet talteen. Aikaisempiin peleihin verrattuna noiden eteen saa pelata todella reilusti enemmän että ne saa auki.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
417
Mistäköhän johtuu, että saan multiplayerin daily challengeista joka päivä 5000xp ja 20000xp, kun muija saa vaan 2500xp ja 10000xp?
No ei anna kyllä itselle. 2500 ja 10000 noi mulla on ja on battle pass ostettuna.

Kehtaavatkin pyytää rahaa näin rikkinäisestä pelistä. Hit detection on ihan mitä sattuu, viholliset spawnaa selkään, itse spawnaa vihollisen tähtäimiin ja peli on täynnä huijareita. Pistää vihaksi.

Long shotejakaan ei taas mukamas tule millään. Ei sitten saada päivittäisiä tehtäviä tehtyä. Millä tää battle pass pitäis saada läpäistyä?
Olkaa onnellisia että saatte siitä bonus haasteista expat. Mulla on ollut viimeset pari viikkoa varmasti yli puolet kerroista, kun bonus haasteen 10 000 xp:tä ei ole rekisteröitynyt. Periaatteessa se eteneminen ei edes hirveästi kiinnosta, mutta ärsyttää ihan periaatteesta.

Toinen hyvä esimerkki ärsyttävyyksistä tapahtui, kun grindasin osaa TAQ-56:een. Vaatimuksena haluamalleni osalle oli "hanki x ase tasolle 15". Ihmettelin, että miksi osa ei avautunut, kun onnistuin tässä. Googlettamalla selvisi, että muilla on samaa ongelmaa ja ase x pitääkin kehittää tasolle 20.

Sitten on tuo VTOL jetin ajoittainen bugittaminen. Olen aika keskivertopelaaja enkä läheskään joka pelissä onnistu saamaan kyseistä palkintoa. Sitten, kun sen joskus onnistuu saamaan, mutta bugin vuoksi ei pysty kutsumaan, on ihan hiukkasen ärsyttävää. Googlettelin tuotakin ongelmaa ja kävi ilmi, että sama bugi on ollut jo jostain aikaisemmasta pelistä asti :zoom:

Ihmettelen oikeasti, että miten tällaiset bugit voi olla tämän kokoluokan pelisarjalle edes mahdollista? Varmaan fokus tekijöillä on 90 prosenttisesti battle passeissa yms. Tämän lisäksi niin pitkään, kun pelaajat (minä mukaanlukien) antavat tällaisen välinpitämättömyyden tapahtua eivätkä äänestä kunnolla lompakoillaan, niin mikään ei tule muuttumaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Olkaa onnellisia että saatte siitä bonus haasteista expat. Mulla on ollut viimeset pari viikkoa varmasti yli puolet kerroista, kun bonus haasteen 10 000 xp:tä ei ole rekisteröitynyt. Periaatteessa se eteneminen ei edes hirveästi kiinnosta, mutta ärsyttää ihan periaatteesta.
No en tiedä rekisteröityykö ne xp:t oikeasti battle passin etenemiseen vai ei kun tätäkään asiaa ei peli selkeästi ilmaise. Ei edes näytetä paljonko xp:tä yksi battle passin taso oikeasti vaatii.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
16
....Millä tää battle pass pitäis saada läpäistyä?
DMZ on hyvä tuon battle passin kehittämiseen ja varsinkin tuolla uudella kartalla kun vähän tekee tehtäviä ja hoitelee botteja/pelaajia niin passi on täynnä ennen kuin huomaatkaan. Itellä meni alle viikko tuon kanssa, normaalisti olisin mw2 shipment/shoothouse kentissä tahtonut, mutta kun eivät ole olleet nyt kierrossa niin dmz tullut kokeiltua ja hyväksi todetuksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
DMZ on hyvä tuon battle passin kehittämiseen ja varsinkin tuolla uudella kartalla kun vähän tekee tehtäviä ja hoitelee botteja/pelaajia niin passi on täynnä ennen kuin huomaatkaan. Itellä meni alle viikko tuon kanssa, normaalisti olisin mw2 shipment/shoothouse kentissä tahtonut, mutta kun eivät ole olleet nyt kierrossa niin dmz tullut kokeiltua ja hyväksi todetuksi.
En pelaa Warzonea vaan Modern Warfare 2:ta.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
DMZ on hyvä tuon battle passin kehittämiseen ja varsinkin tuolla uudella kartalla kun vähän tekee tehtäviä ja hoitelee botteja/pelaajia niin passi on täynnä ennen kuin huomaatkaan. Itellä meni alle viikko tuon kanssa, normaalisti olisin mw2 shipment/shoothouse kentissä tahtonut, mutta kun eivät ole olleet nyt kierrossa niin dmz tullut kokeiltua ja hyväksi todetuksi.
DMZ:ssä on usein se ongelma ettei yksin oikein meinaa pärjätä jos haluaa kerätä suuren määrän rahaa ja jopa saada tehtävän tai parin aikaiseksi. Nevareiden kanssa pelaaminen on hyvin usein sekoilua, eikä kommunikaatioon jakseta keskittyä lainkaan.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
16
DMZ:ssä on usein se ongelma ettei yksin oikein meinaa pärjätä jos haluaa kerätä suuren määrän rahaa ja jopa saada tehtävän tai parin aikaiseksi. Nevareiden kanssa pelaaminen on hyvin usein sekoilua, eikä kommunikaatioon jakseta keskittyä lainkaan.
Näinhän se on ja tästä syystä itse pelannut randomien kanssa dmz kun oma peliporukka jauhaa vain wz2:sta. Mw2 palailen kun on nuo pienet kartat valittavissa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Silloin kun tämä peli tuli ja pelasin kampanjaa niin ruutu scrollaili upeasti allekirjoituksen kokoonpanolla 4K resoilla DLSS Qualitylla reippaasti yli 200fps kentästä riippuen, eikä ruutu repeillyt yhtään vaikka ylitti näytön hertsit kevyesti (120Hz). Oli muutenkin sulavaa ja liiketerävyys huippua.

Nyt jos antaa fps huidella rajoittamattomana niin tulee selkeesti "micro stutteria" tai millä tuota pientä vapinaa / röpelöä nyt voi kutsua. Ainakin moninpelissä. Vaikka Nvidian paneelista olisikin Vsync -nopea päällä. Ilman sitä repeileekin vielä.

Ei tuolla nyt sinänsä mitään väliä ole kun toimii fps rajoitteilla ja fps:ää piisaa riittävästi, mutta tuntuu että välillä tuon liiketerävyyden saa ihan täydelliseksi kun hiukan asetuksia muuttelee. Nyt vaikuttais siltä että fps pakko rajoittaa hiukan alta näytön hertsien joko pelistä tai Nvidian paneelista tai muuten alkaa mennä pöperöisemmäksi.

Onko mulla psykoosit päällä vai onko jokin muuttunut, ehkä näytön eli LG C2 OLED:in VRR / Gsync kun katkeaa 120Hz jälkeen niin suttaa. Mutta tuskin tuohonkaan nyt heikentäviä muutoksia ole tullut TV:n päivityksillä. Tai sitten jokin asetus tekee tuota vaihtelua ja vaihtoehtoja + kombinaatioita riittää (exclusive fullscreen pelistä + Vsync Nvidialta jne jne).

Meinaan viimeksi kun tuli uudet Nvidian ajurit ja latasi shaderit kokonaan uudelleen niin tuntui pelin alussa se helikopterilla laskeutuminen olevinaan liiketoistolta hitusen terävämpää kuin mihin on tottunut, jos se jostain syystä muuttuu välillä rapsun huonommaksi niin ei välttämättä heti huomaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Ei kai tossa Battle Passissa mikään erikoinen työ ole? En ole mielestäni kovin paljon pelannut ja 54% auki. Reilu 40pv aikaa avata loput
Varmaan riippuu osittain myös pelimuodosta, kuten tuossa jo aiemmin sanottiin. Edelliselläkin kierroksella oli täysi työ kerätä kaikki tokenit ja nyt niitä kertyy niin paljon hitaammin, ettei kiinnosta alkaa edes yrittämään. Warzonea/DMZ:aa en pelaa.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
165
Toi uus haulikko tekee tästä pelistä ihan paskaa. Riot shield selkään ja liekkejä ampuva pommikone käteen, siinähän on huippua meisinkiä taas sit
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Toi uus haulikko tekee tästä pelistä ihan paskaa. Riot shield selkään ja liekkejä ampuva pommikone käteen, siinähän on huippua meisinkiä taas sit
Kaikin puolin aseet tässä pelissä totaalisen epätasapainossa ja muutenkin ihan satunnaista miten toimii. Muutaman sekunnin sisällä samalla etäisyydellä ampuessa voi vihollinen tippua yhdestä padista tai sitten ei.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
102
Kaikin puolin aseet tässä pelissä totaalisen epätasapainossa ja muutenkin ihan satunnaista miten toimii. Muutaman sekunnin sisällä samalla etäisyydellä ampuessa voi vihollinen tippua yhdestä padista tai sitten ei.
Tää tullu kyllä huomattua hardcorea painaessa liiankin usein! Välillä vihu tippuu yhestä osumasta (kuten pitäis aika monessa tapauksessa) ja sit taas seuraavassa vihu ottaa kolme hitmarkkia jollain battle rifflellä tai AR:lla, vihu kääntyy, moikkaa ja tappaaki sut... siinä vaiheessa jää kyl leuka lattiassa ihmettelemään miks pelaan tätä peliä edelleen :lol:
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
281
Saako pc:llä ääniä säädettyä niin että kuuluisivat oikeasta suunnasta? Menee melkein aina pieleen kun kuulen vihun askeleet mutta selkäänhän se aina tulee jos jään odottelemaan ja kyttään äänien suuntaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Ihankun tässä olisi tota äänien suuntien erottumista heikennetty reippaasti season 2:een tullessa. Season 1:tä pelatessa kuuli todella hyvin mistäpäin mikäkin ääni tuli ja nyt on ihan yhtä mössöä.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
472
Tuota äänimaailmaa on moni tunnetumpi striimaajakin haukkunut. Betassa oli liian kovat askeleet ---> nerfattiin ---> ja nyt ilmeisesti vielä entistä huonompaan suuntaan season 2 myötä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Ärsyttävää kun tässä ei mitenkään ehdi reagoimaan jos joku alkaa ampumaan muualta kuin mihin oman aseen piippu osoittaa ja mielellää pitää olla myös valmiiksi tähtäin esillä. Tuollainen askelien käytännössä poistaminen tekee tästä entistä enemmän täysin tuuripeliä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Season 2 piti tulla ihan merkittävät parannukset ääniin.
Tässähän oli joku hassun hauska bugi, että esim. joku pahvilaatikko lattialla saattoi vahingossa vaimentaa kaikki äänet siinä ympärillä.

Tässä vielä teksti noista audio ongelmista, joka tuli ennen season 2:

Audio (Global)

Data suggests that some PC Players may be experiencing audio issues due to discrepancies in the number of channels they are outputting. We've added an option to force PC to stereo output; please be sure to check Windows and in-game audio settings are set correctly in accordance with your listening environment.

Investigation into player reports regarding audio led us to identifying a previously unknown issue impacting occlusion across the game. Audio occlusion is a filter that is applied based on the type of material that an object or structure is composed of, primarily based on its thickness and how it blocks the full frequency of the sound. Only large structural objects should apply the filter, but we found some small items like a stapler or a pile of rags on the ground that were causing the filter to turn on when it shouldn't have. For example, a wastebasket that was tagged with the incorrect material may have occluded the sound like it was behind a wall making the sound more difficult for a player to hear. This issue will be addressed in the Season 02 update and we continue to work on fixes and new audio features to better our players' experience.

The Path to Season 02
En sattunut muuten katsomaan, että onko pelissä nyt joku tuollainen forced stereo output?
Jos on, voisihan sitä kai kokeilla.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Silloin kun tämä peli tuli ja pelasin kampanjaa niin ruutu scrollaili upeasti allekirjoituksen kokoonpanolla 4K resoilla DLSS Qualitylla reippaasti yli 200fps kentästä riippuen, eikä ruutu repeillyt yhtään vaikka ylitti näytön hertsit kevyesti (120Hz). Oli muutenkin sulavaa ja liiketerävyys huippua.

Nyt jos antaa fps huidella rajoittamattomana niin tulee selkeesti "micro stutteria" tai millä tuota pientä vapinaa / röpelöä nyt voi kutsua. Ainakin moninpelissä. Vaikka Nvidian paneelista olisikin Vsync -nopea päällä. Ilman sitä repeileekin vielä.

Ei tuolla nyt sinänsä mitään väliä ole kun toimii fps rajoitteilla ja fps:ää piisaa riittävästi, mutta tuntuu että välillä tuon liiketerävyyden saa ihan täydelliseksi kun hiukan asetuksia muuttelee. Nyt vaikuttais siltä että fps pakko rajoittaa hiukan alta näytön hertsien joko pelistä tai Nvidian paneelista tai muuten alkaa mennä pöperöisemmäksi.

Onko mulla psykoosit päällä vai onko jokin muuttunut, ehkä näytön eli LG C2 OLED:in VRR / Gsync kun katkeaa 120Hz jälkeen niin suttaa. Mutta tuskin tuohonkaan nyt heikentäviä muutoksia ole tullut TV:n päivityksillä. Tai sitten jokin asetus tekee tuota vaihtelua ja vaihtoehtoja + kombinaatioita riittää (exclusive fullscreen pelistä + Vsync Nvidialta jne jne).

Meinaan viimeksi kun tuli uudet Nvidian ajurit ja latasi shaderit kokonaan uudelleen niin tuntui pelin alussa se helikopterilla laskeutuminen olevinaan liiketoistolta hitusen terävämpää kuin mihin on tottunut, jos se jostain syystä muuttuu välillä rapsun huonommaksi niin ei välttämättä heti huomaa.
Onko nämä uudet (huonommat) kokemukset ihan uusimmilla ajureilla, eli 531.18 jotka tuli about viikko sitten?
Koska nyt on tämä keissi menossa:


Uutisoinnissa puhutaan siitä, että ongelma ilmenee kun jonkun pelin sulkee. Eli sen jälkeen kone ruksuttaa tavallista enemmän.
Satuin vaan just lukemaan jonkun viestin siitä, että MWII kohdalla ongelma ilmenee myös peliä pelatessa.

Tänään pitäisi kuulemma tulla hotfix ajurit ongelmaan.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
En sattunut muuten katsomaan, että onko pelissä nyt joku tuollainen forced stereo output?
Jos on, voisihan sitä kai kokeilla.
Pitänee kanssa tarkistaa tuo, kun välillä on että helikopteri laskeutuu päälle takaa, eikä mitään ääntä kuulu... Käytössä on vain stereoäänikortti ja stereokuulokkeet, mutta eihän sitä tiedä jos jokin tuollainen bugi on pelin sisällä, että siellä olisi monikanava tms. Selittäisi ongelman ainakin omalla kohdallani



Pelin suorituskyvystä eri prosessoreilla:
Youtubessa valitetaan surkeasta suorituskyvystä season 2:ssa. Suorituskyvyn kanssa itsekin olen paininut, en varsinaisesti season 2:ssa, vaan yleensä ja siksi päivittelin kaiken raudan :D (lähinnä tuo matala 1% low oli toiveina saada nostettua)
Nyt viimeiseksi päivitin suoritinta, 5600x->5800x->5800x3d. Muut osat pysyivät samoina, ollen: Fera 5 jäähy, 1440p(uw)&grafiikka-asetukset samat, 32gb 3600mhzcl16 dualrank ja 4070ti. Fps muuttui seuraavasti (verkkopeli ja "epämääräinen mittaustapa", joten suuretkin heitot sallitakoon)

Sariff Bay oli tekemistäni "vakioitu" mittaus. Eli otettu kartan korkeimman rakennuksen katolta, katse samaan kohteeseen ja paikallaan ollessa. (Korostan. Nämä on silmämääräisiä lukemia ja noukittu fps counterista):

5600x ==fps 128/144 (silmämääräisesti matalin fps ja silmämääräinen avg)
5800x ==fps 138/150 (silmämääräisesti matalin fps ja silmämääräinen avg)
5800x3d fps 164/170 (silmämääräisesti matalin fps ja silmämääräinen avg)

Sitten tuloksia itse pelatessa ympäri mappia tai toisen pelaajan peliä seuraten (tämä ei ole milläänmuotoa replay, joten paikat vaihtuu ja siten luvut hyvin suuntaa-antavia)

5600x ==fps 133/143 (silmämääräisesti matalin fps ja avg rivatunerin overlaysta)
5800x ==fps 143/160 (silmämääräisesti matalin fps ja avg rivatunerin overlaysta)
5800x3d fps 161/190 (silmämääräisesti matalin fps ja avg rivatunerin overlaysta)

-Prosessorien lämpötilat:

Lämmöt olivat pelatessa 54c(5600x@59,7w), 76c(5800x@99,2w), 77c(5800x3d@86,7w). Tuuletinkäyrät ei ikävä kyllä pysyneet samoina, sillä bios halusi nollata itsensä prosessorinvaihdossa ja vanhoja arvoja en pidä tallessa, mutta arvioisin että 5800x3d ja 5800x lämpenevät erilaisesta tehokäytöstään huolimatta aika samalla tavalla, eli huomattavasti enemmän kuin 5600x.

-Prosessorioptimoinnit:
5600x&5800x PBO2 päällä, custom tehoarvot sekä curve-optimizer -15 (5600x) ja -20 (5800x)
5800x3d:llä PBO2 päällä ja emolevyn jännitekäyrä säädetty minimille (tavoitteena mahdollisimman matala jännite rasituksessa) -CO tai voltage offset asetusta ei ole biossissa, enkä ole PBO2 tunerilla ehtinyt/halunnut leikkiä.

Yhteenveto:
1% low tuloksia seurailin myös, mutta niistä ei ole niin hyviä koosteita, mutta se nousi suunnilleen 103fps->119fps (nämä yksittäiset arvot oli ylhäällä 5600x ja x3d:stä).
Voin suositella AMD x3d päivitystä sellaista harkitsevalle, ainakin mikäli GPU on riittävän kykenevä ja nyt käyttöäaste ei ole korkealla (ja toki eduksi jos löytyy jo soveltuva alusta).

Näytönohjaimen ajuri päivittyi 5800x:llä testatessa uusimpaan (531.18), mutta tuo ei tehnyt havaittavaa muutosta fps lukuihin

Edit. ÄÄH. Tämä piti mennä warzone ketjuun.. ja korjattu lukuja, kun oli mennyt 1% low:t tuonne mittauksien joukkoon, vaikka ei pitänyt
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: |le

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Onko nämä uudet (huonommat) kokemukset ihan uusimmilla ajureilla, eli 531.18 jotka tuli about viikko sitten?
Koska nyt on tämä keissi menossa:


Uutisoinnissa puhutaan siitä, että ongelma ilmenee kun jonkun pelin sulkee. Eli sen jälkeen kone ruksuttaa tavallista enemmän.
Satuin vaan just lukemaan jonkun viestin siitä, että MWII kohdalla ongelma ilmenee myös peliä pelatessa.

Tänään pitäisi kuulemma tulla hotfix ajurit ongelmaan.
Eilen oli liiketoisto ihan normaali, en huomannu että olis alkanut erikseen uusista ajureista. Enempi vaan ihmettelin että käyttäytyi aiemmin paremmin kampanjaa pelatessa, ellei sitten ole jostain asetuksista kiinni.

Ei tuossa ongelmaa ole mutta JOS tuollaista micro stutterointia on eriasteista tms ja sattuu välillä esiintymään eikä itse heti huomaa jos vaikka taukoa pelaamisessa niin olis hyvä kun tietäis syyn. Shadereita voi ladata alusta uusiksi, ja katsoa muuttuuko mikään. Saattaa olla sen tyyppinen homma että huomaa helpommin OLED paneelin kanssa.



Tällaista pientä HiFistelyä vain :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Season 2 piti tulla ihan merkittävät parannukset ääniin.
Tässähän oli joku hassun hauska bugi, että esim. joku pahvilaatikko lattialla saattoi vahingossa vaimentaa kaikki äänet siinä ympärillä.

Tässä vielä teksti noista audio ongelmista, joka tuli ennen season 2:



En sattunut muuten katsomaan, että onko pelissä nyt joku tuollainen forced stereo output?
Jos on, voisihan sitä kai kokeilla.
Siellä ei enää mitään muuta olekaan. Pelkkä stereo valittavissa. Ei enää ollenkaan surround ääniä. Voi helvattu nyt tätä Activisionin sähellystä...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Siellä ei enää mitään muuta olekaan. Pelkkä stereo valittavissa. Ei enää ollenkaan surround ääniä. Voi helvattu nyt tätä Activisionin sähellystä...
Mulla on windows audio ja stereo. Stereolla pääsi taas helikopteri 20m seläntakaakse salaa...
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 011
Kyllä se on vain ennen pelaamista käytävä biosissa kytkemässä E-ytimet pois. Legacy Game Compability Mode ei auttanutkaan. Kun E-ytimet päällä, nykii peli niin pirusti ja on paikoin pelikelvoton. Ilman E-ytimiä prosessorin käyttöasteet ovat paikon todella korkeat, mutta peli on täysin sulavaa ja FPS korkeampi. Ihme kyllä muilla ei tunnu olevan Alder Laken tai Raptor Laken kanssa samaa ongelmaa. Nyt ei sentään ole kaatunut pitkään aikaan :think:

DMZ on vain niin hauskaa ja yllättävää. Kesken Strongholdin loottaamisen tuli kolmen hengen Squad niskaan ja onnistui tappamaan kaverin. Itse ehdin juuri laskuvarjolla karkuun, mutta laskeuduin suoraan toisen kolmen hengen Squadin sekaan. Jotenkin onnistuin puikkelehtimaan talojen välissä niin, että sain kaikki kolme tapettua. Juuri kun ehdin aloittamaan ruumiiden loottaamisen, pisti kaverin tappanut Squad Hunt Contractin ja Advanced UAV:n tulille ja tuli päälle. Itse menin semmoisen korkean talon katolle, jossa oli UAV-torni ja sieltä sain senkin kolmen hengen Squadin tiputettua yksi kerrallaan. Aika voittajafiilis, kun kahdesti tuhosin viholliset 1 vs 3 -tilanteessa ja sain vielä kaverin pelastettua. Tuon intensiivisempää ja parempaa DMZ-matsia tuskin heti tulee :D

Special Ops -tehtäviä saisi tulla lisää, kun ovat mukavaa tekemistä. Raidia ei ole ikinä muistettu tehdä silloin, kun on kolmas pelaaja mukana squadissa, mutta ehkä joku päivä vielä.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Kyllä se on vain ennen pelaamista käytävä biosissa kytkemässä E-ytimet pois. Legacy Game Compability Mode ei auttanutkaan. Kun E-ytimet päällä, nykii peli niin pirusti ja on paikoin pelikelvoton. Ilman E-ytimiä prosessorin käyttöasteet ovat paikon todella korkeat, mutta peli on täysin sulavaa ja FPS korkeampi. Ihme kyllä muilla ei tunnu olevan Alder Laken tai Raptor Laken kanssa samaa ongelmaa. Nyt ei sentään ole kaatunut pitkään aikaan :think:
Koitappa Documents (tiedostot) -> Call of Duty -> players -> options3 notepadilla auki, sieltä rendererworkercount aseta vaikkapa 4, 5 tai 6 E-ytimien ollessa aktiivisina. Saattaa korjata ongelman.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
102
Hemmettiäkö peli omin päin muuttelee mitä pelimuotoja haluan pelata quick playssä... Oli taas se ihmeen HVT muoto pompannut valituksi.
Joo tätä tapahtuu aina kun tulee noita playlist-päivityksiä. Mikä siinäkin on että pitää tollanen perusjuttu rikkoa joka kerta, mut sopii tän pelin luonteeseen et vähän repsottaa siellä täällä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Joo tätä tapahtuu aina kun tulee noita playlist-päivityksiä. Mikä siinäkin on että pitää tollanen perusjuttu rikkoa joka kerta, mut sopii tän pelin luonteeseen et vähän repsottaa siellä täällä :D
Ehkä eniten itseä ärsyttää se sata kertaa napin hakkaaminen aina kun avaa pelin. Eikö se voisi vaan päivittää ja sitten lopuksi ilmoittaa et nyt tehtiin näin, tai skipata sen ilmoituksenkin kokonaan. Tollaset turhat press to continue hommat on kuopattu muista peleistä jo vuosia sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Pelin aloittamisessa pientä ärsytystä tuottaa se että pelin nimeltä Modern Warfare 2 avatessa pitää vielä pelin sisältä valikosta rullailla alemmas paskasti animoitua ja tahmeaa valikkoa ja klikata uudestaan Modern Warfare 2 ennenkuin pääsee valitsemaan pelimuotoa.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Season 2.5 tulee näemmä se stereo/surround valinta, plus muita audio juttuja.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Season 2.5 tulee näemmä se stereo/surround valinta, plus muita audio juttuja.

Uskomatonta että takaäänet on vuonna 2023 uutisoitava asia. Tällä hetkellä ihan sama kuunnella musiikkia pelatessa kun ei kuule mitään suuntia muutenkaan.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 013
Täytyy kyllä nostaa hattua, että jaksat edelleen pelata peliä vaikka tuntuu joka viestisi perusteella, että se otsasta kasvava jytky ei todellakaan oo ihan pieni :)

Jännä tuo ääniasia. Itsellä ei todellakaan oo mitkään hyvät audiovermeet vaan ihan emolevyn äänikortti ja perus headset, mutta en ole kokenut ongelmaksi tulkita mistä suuntaa kutia tulee ja missä vihut juoksee. DMZ:tä tulee pelattua aikalailla ainoastaan. (Prestige 7 menossa, joten hetki on tuota tullut mätkittyäkin).

Toki ainahan tuo on hyvä homma, että fiksailevat ja päivittävät softaansa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Täytyy kyllä nostaa hattua, että jaksat edelleen pelata peliä vaikka tuntuu joka viestisi perusteella, että se otsasta kasvava jytky ei todellakaan oo ihan pieni :)

Jännä tuo ääniasia. Itsellä ei todellakaan oo mitkään hyvät audiovermeet vaan ihan emolevyn äänikortti ja perus headset, mutta en ole kokenut ongelmaksi tulkita mistä suuntaa kutia tulee ja missä vihut juoksee. DMZ:tä tulee pelattua aikalailla ainoastaan. (Prestige 7 menossa, joten hetki on tuota tullut mätkittyäkin).

Toki ainahan tuo on hyvä homma, että fiksailevat ja päivittävät softaansa.
Riippuu varmaan pelityylistä? Jos makoilee pelissä keskimäärin 20minuuttia paikallaan ja sniputtelee porukkaa, niin on "hieman" ärsyttävää, kun joku tulee selkään ja eikä kuulu mitään ääniä, oli tulija sitten laskuvarjolla tai helikopterilla liikkeellä. Perinteisemmällä Cod pelityylillä juosten ja ampuen ei takakanavien puutetta välttämättä edes huomaa -tai sitten joillakin kuuluu takaäänet stereojärjestelmässäkin. En tiedä kummasta on kyse
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 292
Viestejä
4 196 844
Jäsenet
70 886
Uusin jäsen
aulaabe

Hinta.fi

Ylös Bottom