Call of Duty: Modern Warfare II (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

Oisit ampunu eka tuon, joka tuli takaa. Sitte tuon toisen tuolta ja sitte tuon yhden kans niin et ois kuollu. No okei, en ehkä tajua itsekään. Siksi en tuota modea pelaa, yksinkertaista. Pelaajia noissakin silti riittää, joten meitä on aika moneen junaan.
Ongelma vain on siinä että pelissä ei voi valita mitä karttoja sieltä tulee. Kiertäisin kyllä tuon Shipmentin syöpäkasan kaukaa jos voisi ruksia että mitä karttoja haluaa pelata.
 
Miten joku voi pitää tästä?

Kovasti erilaista on tuon videon touhu kuin omat Shipment-matsit. Toki noita spawnikuolemiakin sattuu joskus kohdalle, mutta aika harvoin kuitenkin. Siinä on koko ajan tärkeää tietää missä on kohde ja missä vihollisen spawnien painopiste. Pelin paras mappi grindaukseen ja joskus muutenkin. Shoot House on yleisesti ykkönen, kun ei Nuketownia ole mukana.
 
Miten joku voi pitää tästä?

Joo olet ihan oikeassa että spawnit on tässä päin persettä, mutta tuon videon perusteella antaisin pari vinkkiä. Kun synnyt uudestaan, älä heitä heti naattia. Katso tilanne, ammu hipfirella, mene makuulle/ pompi turvaan, tyhjennä kyseinen kulma missä olet jne jne. Sitten alat vasta heittämään sitä tavaraa tarvittaessa, varsinkin objective pelimuodoissa. n.2/10 kertaa itselläni synnyn siten, että olen suoraan tulilinjalla ja mitään ei kerkeä tekemään, mutta muutoin 99% on melkein tuplat - tripla kd shipmentissä. Ja ihan vaikka snipullakin.
 
Kovasti erilaista on tuon videon touhu kuin omat Shipment-matsit. Toki noita spawnikuolemiakin sattuu joskus kohdalle, mutta aika harvoin kuitenkin. Siinä on koko ajan tärkeää tietää missä on kohde ja missä vihollisen spawnien painopiste. Pelin paras mappi grindaukseen ja joskus muutenkin. Shoot House on yleisesti ykkönen, kun ei Nuketownia ole mukana.
Aika helkutin usein se spawnipiste on 2 metriä oman spawnin takana. Tuossa videollakin näkyy kuinka spawnasin samaan aikaan vihollisen kanssa vierekkäin.
 
Voi kuule... Ei todellakaan pyri. Se automatiikka on Engagement Optimized MatchMaking systeemi, sillä ei ole mitään tekemistä sun taitojen tai vihujen taitojen kanssa. Se pyrkii laittamaan sinut matseihin, joissa sinusta puristetaan mahdollisimman paljon peliaikaa irti. Elikkä ensin sut laitetaan "helppoon" matsiin, jonka todennäköisesti voitat. Tämän jälkeen riippuen miten hyvin pelaat sinut laitetaan vaikeampaan matsiin, vaikeampaan ja lopulta mahdottomaan, jossa turpaan tulee niin, että itku pääsee. Sen jälkeen taas ylihelppoon matsiin, jossa sinä olet kuningas ja kaikki menee hyvin. Jälleen sitten siitä vaikeampaan ja vaikeampaan, ellei mahdottomaan.

Näin sinut pidetään pelaamassa mahdollisimman pitkään ja etsimässä sitä matsia, missä sinä olet kuningas ja tuhoat kaikki.

Codissa ei perinteistä Skill based matchmakingia ole ollut sitten MW2019, vaan EOMM. EOMM järjestää matsit sinulle. Välillä yksinkertaisesti et voi voittaa ja välillä voitat vaikka imet peukaloa koko matsin. Pyrkimys on pitää sinut pelaamassa mahdollisimman pitkään per sessio.
Siltähän se toki tuntuu välilä, mutta oliko tähän jotain faktaa?

Does Modern Warfare 2 have SBMM?

Yes, Modern Warfare 2 does feature SBMM in all of its multiplayer modes. The developers themselves have never officially confirmed its presence in MW2, but a former CoD dev did confirm in an interview back in 2021 that every game in the series used the feature to some degree.

Given that it’s such a controversial part of multiplayer gaming, it’s hard to imagine it being removed from Modern Warfare 2 without an announcement. It also applies to Warzone 2, which was developed alongside Modern Warfare 2.
 
Miä oon noita quickplayta pelaillut aika paljon. Kerran olen muistaakseni kuollut spawniin, silloinkin se oli joku snipu joka painoi kentän toisesta päästä.
 
Wtf 8vs4 kun pitäisi olla 6vs6 :confused:
asdasdasd.jpg
 
Voi kuule... Ei todellakaan pyri. Se automatiikka on Engagement Optimized MatchMaking systeemi, sillä ei ole mitään tekemistä sun taitojen tai vihujen taitojen kanssa. Se pyrkii laittamaan sinut matseihin, joissa sinusta puristetaan mahdollisimman paljon peliaikaa irti. Elikkä ensin sut laitetaan "helppoon" matsiin, jonka todennäköisesti voitat. Tämän jälkeen riippuen miten hyvin pelaat sinut laitetaan vaikeampaan matsiin, vaikeampaan ja lopulta mahdottomaan, jossa turpaan tulee niin, että itku pääsee. Sen jälkeen taas ylihelppoon matsiin, jossa sinä olet kuningas ja kaikki menee hyvin. Jälleen sitten siitä vaikeampaan ja vaikeampaan, ellei mahdottomaan.

Näin sinut pidetään pelaamassa mahdollisimman pitkään ja etsimässä sitä matsia, missä sinä olet kuningas ja tuhoat kaikki.

Codissa ei perinteistä Skill based matchmakingia ole ollut sitten MW2019, vaan EOMM. EOMM järjestää matsit sinulle. Välillä yksinkertaisesti et voi voittaa ja välillä voitat vaikka imet peukaloa koko matsin. Pyrkimys on pitää sinut pelaamassa mahdollisimman pitkään per sessio.
J*****en metkuja :))
 
Olen tainnut ennenkin kysellä aiempien codien ketjussa, mutta toistellaan täälläkin, jos joku osaisi auttaa:

Taloudessa pelataan samaan aikaan pleikarilla ja PC:llä, eikä codissa pääse toisen hostaamaan partyyn. Mitä tässä voisi tehdä? Kaverin hostaamaan partyyn pystytään liittymään ja pelaamaan normaalisti, joten hostaaminen varaa ilmeisesti jonkin kriittisen portin tms. Mutta saisiko tämän toimimaan myös jos toinen on hostina? Yhteytenä on valokuitu

Edit. Nyt viimein taisi löytyä ratkaisu
 
Viimeksi muokattu:
Olen tainnut ennenkin kysellä aiempien codien ketjussa, mutta toistellaan täälläkin, jos joku osaisi auttaa:

Taloudessa pelataan samaan aikaan pleikarilla ja PC:llä, eikä codissa pääse toisen hostaamaan partyyn. Mitä tässä voisi tehdä? Kaverin hostaamaan partyyn pystytään liittymään ja pelaamaan normaalisti, joten hostaaminen varaa ilmeisesti jonkin kriittisen portin tms. Mutta saisiko tämän toimimaan myös jos toinen on hostina? Yhteytenä on valokuitu

Edit. Nyt viimein taisi löytyä ratkaisu
Molemmat saman NATin takana niin ulkoapäin ei pysty erottamaan teitä? Yrittää saada hostaavalle oman julkisen IPn niin luulis toimivan
 
Molemmat saman NATin takana niin ulkoapäin ei pysty erottamaan teitä? Yrittää saada hostaavalle oman julkisen IPn niin luulis toimivan
Joo. Siinä se ongelma jotenkin on. Aiemmin pc laitettiin mokkulan taa ja ratkaistiin ongelma sillä, mutta pitää lähteä kokeilemaan tuota löytämääni porttikikkaa. Oma kuituoperaattori tarjoaa vain 1 ip:n, niin sieltä ei apua saa. Harmi ettei activision osaa itse ottaa toista porttia käyttöön, jos siellä on jo liikennettä jollain laitteella heidän palvelimelleen
 
Tuliko oikeaan ketjuun?
Uskoisin että tuli, koska täällä moni käyttää DLSS:ää, eivätkä he välttämättä tiedä mainitsemani version olemassaolosta. Aiheesta on keskusteltu täällä aiemminkin. Ylläpito voi toki poistaa viestini jos kokee sen rikkovan foorumin sääntöjä.

Testasin äsken muutaman tunnin verran ja ihan hyvin v2.5.1 näyttäisi toimivan. Ainakin Steam-version kanssa. Eroja DLSS:lla ja ilman on todella vaikeaa huomata ellei just lähde zoomailemaan maisemien reunoja, mutta siinäkin saa kyllä etsimällä etsiä virheitä.
 
Ylläpito voi toki poistaa viestini jos kokee sen rikkovan foorumin sääntöjä.
Joo, saa siis ehdottomasti olla. Meinasin vain, että jos tuli vain väärään ketjuun kun en itse ole ko. ominaisuutta käyttänyt tai siitä käytävää keskustelua seuraillut. Toki sikälikin tuo ominaisuus kiinnostaa, kunhan se alkaa tarjoamaan lisäsuorituskykyä ilman havaittavaa kuvanlaadun huononemista
 
Ei ole itsellä käytössä DLSS nyt vaan terävöitys, mutta onko edelleen sellainen homma että Battlenetin versiossa ei päivity / anna päivittää tuota uudempaa tilalle?
 
Syö kyllä elämänhalua nämä dailyjen yrittämiset.
1679423593249.png

EDIT: Ja ihan turhaan näköjään tänäänkin yritin kun ei taaskaan nuo bonus tehtävät rekisteröi mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Syö kyllä elämänhalua nämä dailyjen yrittämiset.
1679423593249.png

EDIT: Ja ihan turhaan näköjään tänäänkin yritin kun ei taaskaan nuo bonus tehtävät rekisteröi mitään.
Bonus challenget ei ole toiminu pariin päivään täälläkään ja noissa perusdailyissakin on nyt näkynyt vähän erikoisempia haasteita, esim. eilen piti saada 1 first blood. Toissapäivänä kaverin piti saada ilmeisesti toisen operaattorin aseella tapettua se sama operaattori uudestaan, jos ymmärsin selostuksen oikein, kun kuulemma sai jonkun muun tapettua kyllä :confused:

tai sitten vain ei laskuri toiminut :tdown:
 
Bonus challenget ei ole toiminu pariin päivään täälläkään ja noissa perusdailyissakin on nyt näkynyt vähän erikoisempia haasteita, esim. eilen piti saada 1 first blood. Toissapäivänä kaverin piti saada ilmeisesti toisen operaattorin aseella tapettua se sama operaattori uudestaan, jos ymmärsin selostuksen oikein, kun kuulemma sai jonkun muun tapettua kyllä :confused:

tai sitten vain ei laskuri toiminut :tdown:
Joo mulla oli kanssa eilen että piti saada tappo lippaan viimeisellä luodilla. Semtexillä piti myös tappaa pari tyyppiä niin että sai sen stickattua. Kumpaakin näistä sai grindata hyvän tovin.
 
Joo mulla oli kanssa eilen että piti saada tappo lippaan viimeisellä luodilla. Semtexillä piti myös tappaa pari tyyppiä niin että sai sen stickattua. Kumpaakin näistä sai grindata hyvän tovin.
Tuo oli iisi tuo viimeinen luoti. Itse otin sniperin rautatähtäimellä, ammuin heti lippaan yhtä vajaa tyhjäksi ilmaan ja lähdin metsästää. Parin kuoleman jälkeen onnistui.
 
Tuo oli iisi tuo viimeinen luoti. Itse otin sniperin rautatähtäimellä, ammuin heti lippaan yhtä vajaa tyhjäksi ilmaan ja lähdin metsästää. Parin kuoleman jälkeen onnistui.
Samalla taktiikalla vedin itsekin mutta silti kesti tuskasen pitkään saada. Varmaan puoli erää juoksin tuota yrittämässä. Joko se yksi pati meni ohi tai vastaan tullut sotajumala päräytti sarjan päähän ennenkuin sniperin hidas ADS ehti nostamaan jyvälle.
 
Samalla taktiikalla vedin itsekin mutta silti kesti tuskasen pitkään saada. Varmaan puoli erää juoksin tuota yrittämässä. Joko se yksi pati meni ohi tai vastaan tullut sotajumala päräytti sarjan päähän ennenkuin sniperin hidas ADS ehti nostamaan jyvälle.
Sniperin hidas ADS? Mahdoitkohan nyt pelata marksman riflellä jossa rautatähtäimet? Nuohan saa oikeilla palikoilla tähtäämään hyvinkin nopeasti.
 
Niin tai sitten esim siinä isommassa moodissa makaa jossain puskassa 5min niin saa varmaan jonkun tiputettua.
 
Ostin tämän juuri ja kyllä maistuu moninpeli. Edellistä CoD: MW:tä tuli hakattua paljon ja vihdoin saa jäädä ansaitulle eläkkeelle. Tässä on tehty loistavasta pelistä vielä parempi. Uudet kentät maistuvat ja yksinpelimoodikin on täyttä rautaa kuten edellisessäkin. Paljon pieniä parannuksia siellä täällä. Esim. Hardpointissa nyt näytetään seuraava paikka. Toki tässä on se huono, että ei saa enää etua kun osasi kierron ulkoa. Toisaalta tasoittaa tilannetta.

Ehkä vähän yllätti kohtuullisen huono pelaajien taso. Aika helposti nakuttaa itsensä pisteissä ensimmäiseksi ainakin noissa pienemmissä kartoissa. Ja harvassa on muut pelaajat jotka osaavat pelata objectiveä. Objectiven pelaamisesta saisi antaa yhä enemmän hyötyä pelaajalle (voiton lisäksi). Onneksi kavern kanssa homma sujuu.

UI on karmeaa kuraa ja vielä huonompi kuin aiemmin. Ja kaikenlainen pelin sisäinen markkinointi tökkii. En aio miljoonasta muistutuksesta huolimatta ostaa Battle Passiä. Tästä huolimatta CoD on kyllä tämäntyyppisten pelien ehdoton suosikki.
 
En aio miljoonasta muistutuksesta huolimatta ostaa Battle Passiä.
Eikös se kannata niillä CP:lla lunastaa (0€), kun niitä pelatessa kuitenkin kertyy? Vai oliko tässä jotakin mitä en tajunnut -itsekään en pelin ostamisen jälkeen mikromaksuja maksele, mutta jotkut tykkää niihin lyödä isojakin summia
 
Sniperin hidas ADS? Mahdoitkohan nyt pelata marksman riflellä jossa rautatähtäimet? Nuohan saa oikeilla palikoilla tähtäämään hyvinkin nopeasti.
En seuraa mitään Twitch-striimereiden "meta-buildeja" joten sen mukaan laitan palikkaa mitä peli niistä kertoo ja mitä on auki.
 
Eikös se kannata niillä CP:lla lunastaa (0€), kun niitä pelatessa kuitenkin kertyy? Vai oliko tässä jotakin mitä en tajunnut -itsekään en pelin ostamisen jälkeen mikromaksuja maksele, mutta jotkut tykkää niihin lyödä isojakin summia

No enpä ole tutustunut tuohon. Jos ilmaiseksi saa, niin toki.
 
En seuraa mitään Twitch-striimereiden "meta-buildeja" joten sen mukaan laitan palikkaa mitä peli niistä kertoo ja mitä on auki.
Nuo tiedot lukevat suoraan lisärin omissa tiedoissa pelissä. Käytännössä lähes kaikki pidentävät ADS-aikaa, niin ärsyttävää kuin se onkin.
 
En seuraa mitään Twitch-striimereiden "meta-buildeja" joten sen mukaan laitan palikkaa mitä peli niistä kertoo ja mitä on auki.
Samoin minä teen, sillä tässä voi jopa luottaa noihin palikoiden tietoihin toisin kuin edellisessä MW:ssä. Rautatähtäimet, 5-patruunan lipas ja ads-aikaa vähentävä laser niin tulee nopeasti tähtäävä snipu eikä tule mitään muita miinuksia kuin 5 patruunaa vähemmän.
 
No enpä ole tutustunut tuohon. Jos ilmaiseksi saa, niin toki.
Kunhan ensin kerran kerää passin ostamiseen tarvittavan määrän ilmaisia COD Pointseja, passista saa aina sen jälkeen ilmaiseksi pointsit seuraavan passin ostamiseen, kunhan vain suorittaa sitä tarpeeksi pitkälle.
 
Kunhan ensin kerran kerää passin ostamiseen tarvittavan määrän ilmaisia COD Pointseja, passista saa aina sen jälkeen ilmaiseksi pointsit seuraavan passin ostamiseen, kunhan vain suorittaa sitä tarpeeksi pitkälle.
Yhden kerran jaksoin sen grindausrumban pyöräyttää, mutta tällä kierroksella jää suorittamatta, kun se vaatii nykyisellään niin helvetisti pelaamista. DMZ:ssa ilmeisesti saisi vähän helpommin tokeneita, mutta se ei ole minua varten.
 
Tänään oli kaikki illan matsit täysin epätasapainoisia. Miten niin moni muu peli aiemmin on onnistunut siinä että tehdään tasaiset tiimit jottei matsista tule täysin toispuoleista?
1679512000032.png
 
Ja niiden mukaan valitsen palikat.
En kyllä itsekkään seuraa mutta silti palikat mitkä tuntunut hyvältä ja valitsen snipuissa, smgssä tms muissa aseissa on melkein aina samat, tai tuo samoja etuja tms. Ja snipuissa on melkein nopeammat ads kuin jokaisessa smgssä tässä pelissä, suurissa osissa niistä ainakin. Toki jos laitat vaan aiming stability palikkaa kiinni niin kai ne vähän raskaalta tuntuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Saako tästä pelistä mitn irti,kun en välitä yhtään aikaisemmista pelien ADHD hyppelystä.Onko tässä mitn taktista lähestymistapaa.Viimeksi pelasin ,mikähän se oli ,vuonna 2010 jotain versiota CoD
 
Saako tästä pelistä mitn irti,kun en välitä yhtään aikaisemmista pelien ADHD hyppelystä.Onko tässä mitn taktista lähestymistapaa.Viimeksi pelasin ,mikähän se oli ,vuonna 2010 jotain versiota CoD
Warzone puolella on ja toki tuo lipunvalloitus on "strategista", mutta ei sitä toisen puolesta voi sanoa. Kannattaa kokeilla, ottaa vaikka steamista ja refundia jos ei nappaakaan
 
Warzone puolella on ja toki tuo lipunvalloitus on "strategista", mutta ei sitä toisen puolesta voi sanoa. Kannattaa kokeilla, ottaa vaikka steamista ja refundia jos ei nappaakaan
Mikähän se oli pelinä,joku Cod siellä Moskovan lentokentällä terroristina.Kerran täällä mainitsin ADHD hyppely,ja viesti poistettiin..Mulla on Cold war black ops 2 pc.llä.>Täytyisikö koittaa
 
Mikähän se oli pelinä,joku Cod siellä Moskovan lentokentällä terroristina.Kerran täällä mainitsin ADHD hyppely,ja viesti poistettiin..Mulla on Cold war black ops 2 pc.llä.>Täytyisikö koittaa
Nopeatempoista fps tää on. ADHD hyppely varmaan kuvaa ihan hyvin. TTK on varmaan sama kuin muinaisen BF2 HC-modessa. Mutta hyvin toimii ainakin itsellä.
 
Saako tästä pelistä mitn irti,kun en välitä yhtään aikaisemmista pelien ADHD hyppelystä.Onko tässä mitn taktista lähestymistapaa.Viimeksi pelasin ,mikähän se oli ,vuonna 2010 jotain versiota CoD
Tuskin tuut nauttimaan. ADHD:ta on meno ja pelissä tuntuu olevan todella alhainen tick rate niin osumien tunnistus on ihan mitä sattuu. Omalla ruudulla ammut 10 luotia viholliseen ilman vaikutusta ja killcamissa näkyy ettet olisi muka ampunut kuin ehkä yhden padin ennen kuolemaa.
 
Tuskin tuut nauttimaan. ADHD:ta on meno ja pelissä tuntuu olevan todella alhainen tick rate niin osumien tunnistus on ihan mitä sattuu. Omalla ruudulla ammut 10 luotia viholliseen ilman vaikutusta ja killcamissa näkyy ettet olisi muka ampunut kuin ehkä yhden padin ennen kuolemaa.
Voisiko johtua verkkolatenssista, millainen ping sinulla on? Itsellä on ping n.60-70ms ja samaa vikaa olen kyllä itsekin huomannut, mutta en sarjatulesta kyllä koe menettäneeni "kuin" 2-3 laukausta. Riippuu tietty fireratestakin
 
Tässä on muuten itselläni jatkuvasti paremmat pingit kuin CoD: MW:ssä. Sen kanssa olin jossain 60-70 maastossa ja nyt 40-60 välillä. Ei mikään massiivinen ero, mutta konsistentti kuitenkin. Serverit piirun verran paremmassa paikassa.
 
Voisiko johtua verkkolatenssista, millainen ping sinulla on? Itsellä on ping n.60-70ms ja samaa vikaa olen kyllä itsekin huomannut, mutta en sarjatulesta kyllä koe menettäneeni "kuin" 2-3 laukausta. Riippuu tietty fireratestakin
Ihan hyvät on gigan kuidulla. En nyt ulkoa muista kovin tarkkoja lukuja mutta varmaan jossain 20-30 maastossa mennään.
 
Puhutteko nyt pelin sisäisestä latenssista? Pelaan toki porukassa jossa on mokkuloita yms. surkeita yhteyksiä mukana, mutta itselläni on valokuitu, jonka latenssi suomessa on hyvinkin pieni (luokkaa 8ms wlanilla ja pelikone on piuhalla, jolloin ping on vielä pienempi)
 
Puhutteko nyt pelin sisäisestä latenssista? Pelaan toki porukassa jossa on mokkuloita yms. surkeita yhteyksiä mukana, mutta itselläni on valokuitu, jonka latenssi suomessa on hyvinkin pieni (luokkaa 8ms wlanilla ja pelikone on piuhalla, jolloin ping on vielä pienempi)
Juu pelin näyttämästä tietenkin.
 
Puhutteko nyt pelin sisäisestä latenssista? Pelaan toki porukassa jossa on mokkuloita yms. surkeita yhteyksiä mukana, mutta itselläni on valokuitu, jonka latenssi suomessa on hyvinkin pieni (luokkaa 8ms wlanilla ja pelikone on piuhalla, jolloin ping on vielä pienempi)
Juu niin on miukin pelikone piuhalla ja kuitua on. Servut taitaa vaan olla tuolla Saksassa-Hollannissa tjs. Oishan se kiva kun ois Suomessa niin salettiin olisi alle 10ms pingit.
 
Juu niin on miukin pelikone piuhalla ja kuitua on. Servut taitaa vaan olla tuolla Saksassa-Hollannissa tjs. Oishan se kiva kun ois Suomessa niin salettiin olisi alle 10ms pingit.

Tämä!

Ei ne ole paljon alle 35-50ms käynyt tässä pelissä itselläni, kun kerran tuota välimatkaa on. Usein pyörii tuossa lähempänä 50ms. Pelaan toki pleikalla että en osaa niiden servuista sanoa, mutta kuullostaahan tuo tasainen 20-30 Ladexilla jo ihan ok:lta. Kai asut sitten jossain puolivälissä matkaa Hollantiin tai Pc:llä latenssi vaan alhaisempi?
 
Kuitu sekä PC täällä ja alle 30ms ei ole kyllä tainnut ikinä käydä.
Pyörii siellä 30-50 välissä.
Ulkomuistista useimmiten ehkä siinä 35-40ms paikkeilla. Varmaan löytyisi videota mistä näkee, mutta juuri nyt ei pääse käsiksi.

Muista maista näkee välillä jengiä alle 10ms viiveillä, mutta ei taida kyllä tänne pohjoiseen tulla omia servuja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 341
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom