Call of Duty: Modern Warfare II (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

RPK nerffi oli aika pieni joten edelleen erittäin kova ase. Samoin Fennec sai vain pääosumista nerffiä muuten sama kun ennen. Joten molemmat edelleen loistavia aseita.
Kyllähän nuo ihan tuntuvat nerffit sai, mutta toki silti edelleen hyviä. Fennecistä sanotaan myös "Decreased damage overall". Eikä tosiaan ole juurikaan näkynyt Fennecejä rankedin puolella, lähinnä Vazneveja.
  • Fennec 45
    • Decreased damage overall
    • Decreased headshot damage
    • Added minimum damage against armor
  • RPK
    • Small reduction to ADS movement speed
    • Reduced mid and long-range damage
    • Reduced damage ranges
    • Small increase to ADS time
 
Rankedissa tuli ensimmäiset 6-7 peliä turpaan oikein kunnolla, vaikka pidän itseäni keskivertoa parempana hiiripelaajana. Ohjainpelaajia tuntui olevan paljon. Harmi kun ei ole edes rankedia erikseen ohjaimille/MKB:lle.
Meillä täysin eri kokemus, tuntui että eilen ranked peleissä oli poikkeuksellisen paljon PC pelaajia.
Tottunut että multissa melkein aina heittämällä enemmistö konsolilla.

Toi erillinen ohjain/mkb rankedissa olisi kyllä erinomainen, mutta lienee täysin turha haaveilla moisesta.
 
Meillä täysin eri kokemus, tuntui että eilen ranked peleissä oli poikkeuksellisen paljon PC pelaajia.
Tottunut että multissa melkein aina heittämällä enemmistö konsolilla.

Toi erillinen ohjain/mkb rankedissa olisi kyllä erinomainen, mutta lienee täysin turha haaveilla moisesta.
Lähinnä tuossa alussa kun ei meinannut pärjätä tuntui, että kaikki pelasi ohjaimilla. Siitä tasoittunut ja taitaa tosiaan mkb-pelaajia olla kuitenkin ihan mukavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän nuo ihan tuntuvat nerffit sai, mutta toki silti edelleen hyviä. Fennecistä sanotaan myös "Decreased damage overall". Eikä tosiaan ole juurikaan näkynyt Fennecejä rankedin puolella, lähinnä Vazneveja.
  • Fennec 45
    • Decreased damage overall
    • Decreased headshot damage
    • Added minimum damage against armor
  • RPK
    • Small reduction to ADS movement speed
    • Reduced mid and long-range damage
    • Reduced damage ranges
    • Small increase to ADS time

Käys kattoo Exclusiveacen video youtubesta missä käy noi läpi ei todellakaan oo kauheet nerffit!

 
Multiplayerin puolelta muutamia mietteitä tästä seasonista:

Rankedissa tuli ensimmäiset 6-7 peliä turpaan oikein kunnolla, vaikka pidän itseäni keskivertoa parempana hiiripelaajana. Ohjainpelaajia tuntui olevan paljon. Harmi kun ei ole edes rankedia erikseen ohjaimille/MKB:lle.
Noh pelaajataso tasoittui näiden turpajaisten jälkeen ja sitten alkoikin tulemaan voittoja aika nopeasti. Kulta-, hopea- ja pronssitason pelaajia sekaisin. Tuntuisi SBM olevan selvästi läsnä siis rankedissakin, eikä mene pelkän rankin mukaan.
Uusi control-pelimoodi vaikuttaa ihan hyvältä lisältä tuohon rankediin.

Battle pass kehittyy todella hitaasti, varsinkin kun seasoni on nyt aika lyhyt. Useat pelaajat valitelleet samaa. Ahneus iskenyt taas kehittäjillä / Activision Blizzardilla. Toivottavasti nopeuttavat kehitystä, ovat näin tehneet ainakin kerran aikaisemmin, kun saivat tarpeeksi palautetta.

"Uudet" mapit eivät tuoneet peliin paljoa, sillä kuten tiedettiin, Dome on vanha mappi ja Valderas Museum oli jo betassa eikä omasta mielestäni ole kovin hyvä kartta rakenteeltaan.
Maaliskuussa on kai tulossa yksi täysin uusi 6v6 kartta, hyvä näin.
modern-warfare-2-season-2-reloaded-map-1024x576.jpg

Aseet vaativat edelleen balanssimuutoksia (koskapa ei). Ainakin rankedin puolella vastaan tulee lähes pelkkiä TAQ-56 ja Vaznev -pelaajia. Muutama Kastov 762, Lachmann SUB, Fennec ja ISO Hemlock siellä täällä.
Saapahan TAQ-56 eli SCAR-L nyt käyttöä, kun edellisessä pelissä se on aina ollut huono. Tässä ollut RPK:n rinnalla meta-ase alusta asti ja nyt taisi mennä RPK:n nerffin vuoksi kärkipaikalle.

En ymmärrä miks rankedikin pitää pilata sbmm:llä. Etenkin jos siinä on vielä monta eri tasoluokkaa. Pronssipelajaat pktäis pelata pronssipelaajien kanssa ja kulta pelaajat kultapelaajien kanssa ja kaikki sbmm kikkailut pois.
 
Käys kattoo Exclusiveacen video youtubesta missä käy noi läpi ei todellakaan oo kauheet nerffit!


Okei eli Fennecin osalta olikin pieni nerffi. RPK edelleen hyvä Warzonessa. Vaznev olisi selvästi tarvinnut isomman nerffin. Voisi nyt rankedin tultua kuvitella aseiden tasoituksia tulevan hieman useammin kuin aikaisemmin.

En ymmärrä miks rankedikin pitää pilata sbmm:llä. Etenkin jos siinä on vielä monta eri tasoluokkaa. Pronssipelajaat pktäis pelata pronssipelaajien kanssa ja kulta pelaajat kultapelaajien kanssa ja kaikki sbmm kikkailut pois.
Juu en tiedä ottaako tuo sitten pelaajia ylemmiltä tasoilta täyttääkseen lobbyn vai onko vain puhtaasti SBMM tungettu tähänkin. Nyt silveriin noustua on tullut platinaa vastaan, eli kaksi tasoa ylempää.
 
Viimeksi muokattu:
Jaha nyt ovat ottaneet killcamin pois pelistä. Ettei vaan voi nähdä huijareita ja ilmiantaa niitä.
 
DMZ kaatuilee edelleen. Tällä kertaa DirectX erroriin, eikä epämääräisiin virhekoodeihin. Kaverin kanssa lanit ja itsellä kaikki kellotettuna ja kaverilla kaikki vakiona. Molemmilla sama juttu ja vuorotellen kippaa. Onneksi nykyään saa etenkin uudessa kartassa nopeasti hyvät kamat takaisin.
 
Jaha nyt ovat ottaneet killcamin pois pelistä. Ettei vaan voi nähdä huijareita ja ilmiantaa niitä.
Hetkonen, onko siis killcam poistettu peruspelimuodoistakin? Ei kai sentään ja vaikka olisikin, niin en ole nähnyt vielä ainuttakaan selvää haxoria tässä, joten ei ole siinä mielessä suuri ongelma. Kämppiminenkään ei ole tässä hirveän merkittävää ainakaan noissa nopeatempoisissa pikkumapeissa.

Shoot the ship -playlistin poistaminen sen sijaan aiheutti omalla kohdalla sellaisen "ei tätä taida jaksaa" -fiiliksen ainakin vähäksi aikaa, eikä tässä auta yhtään että battle pass -tokeneita kertyy selvästi nihkeämmin kuin aiemmin.
 
Hetkonen, onko siis killcam poistettu peruspelimuodoistakin? Ei kai sentään ja vaikka olisikin, niin en ole nähnyt vielä ainuttakaan selvää haxoria tässä, joten ei ole siinä mielessä suuri ongelma. Kämppiminenkään ei ole tässä hirveän merkittävää ainakaan noissa nopeatempoisissa pikkumapeissa.

Shoot the ship -playlistin poistaminen sen sijaan aiheutti omalla kohdalla sellaisen "ei tätä taida jaksaa" -fiiliksen ainakin vähäksi aikaa, eikä tässä auta yhtään että battle pass -tokeneita kertyy selvästi nihkeämmin kuin aiemmin.
Näköjään jokin bugi. Välillä on killcam, välillä ei. Redditissä tuosta kanssa avautumista. Itse oon kyllä ilmiselviä huijareita nähnyt ihan tarpeeksi.
 
Korjaisivat myös sen että aina ei noi päivittäisten haasteiden vaatimat tapot rekisteröidy.... Eilen jäi se 10k xp:n haaste saamatta kun ei semtex tapot rekisteröityny.
 
Korjaisivat myös sen että aina ei noi päivittäisten haasteiden vaatimat tapot rekisteröidy.... Eilen jäi se 10k xp:n haaste saamatta kun ei semtex tapot rekisteröityny.
Tuo on näitä useita codeja aiemminkin vaivanneita copy/paste-alustan bugeja. Tuskin korjaantuu koskaan. Lisäksi kehittäjien työpanos on varmaan jo suunnattu ihan muihin projekteihin.
 
DMZ:n kaatuiluun taitaa auttaa joko koneen boottaaminen välillä tai Rivatuner OSD:n ottaminen pois päältä. Jälkimmäinen ei ainakaan aiemmin auttanut kaatuiluun, mutta eilen ei kaatunut kertaakaan. Sen sijaan lauantaina alkoi kaatumaan joka ikisessä DMZ-matsissa, kunnes boottasin koneen ja loppuilta meni ongelmitta. Tosin kaverilla ei ole mitään OSD-sovelluksia ja tälläkin kippaili välillä.

FPS-dropit ovat kiusallinen ongelma edelleen. Pahimmassa tapauksessa en osunut oikeaan pelaajaan millään, kun kuva jäätyi puoleksi sekunniksi ja kuolin. Etenkin tietyt alueet kartalla aiheuttavat ongelmia. Esimerkiksi yhdestä huoltoasemasta piti pysyä kaukana, kun FPS droppaili niin pahasti, että pelkäsin pelin kaatuvan. Muissa peleissä ei mitään ongelmia ja i5-13600KF ja RTX 3070 Ti pitäisi riittää tälle pelille helposti. Windows 11 asennettu vielä puhtaasti ihan hiljattain.
 
DMZ:n kaatuiluun taitaa auttaa joko koneen boottaaminen välillä tai Rivatuner OSD:n ottaminen pois päältä. Jälkimmäinen ei ainakaan aiemmin auttanut kaatuiluun, mutta eilen ei kaatunut kertaakaan. Sen sijaan lauantaina alkoi kaatumaan joka ikisessä DMZ-matsissa, kunnes boottasin koneen ja loppuilta meni ongelmitta. Tosin kaverilla ei ole mitään OSD-sovelluksia ja tälläkin kippaili välillä.

FPS-dropit ovat kiusallinen ongelma edelleen. Pahimmassa tapauksessa en osunut oikeaan pelaajaan millään, kun kuva jäätyi puoleksi sekunniksi ja kuolin. Etenkin tietyt alueet kartalla aiheuttavat ongelmia. Esimerkiksi yhdestä huoltoasemasta piti pysyä kaukana, kun FPS droppaili niin pahasti, että pelkäsin pelin kaatuvan. Muissa peleissä ei mitään ongelmia ja i5-13600KF ja RTX 3070 Ti pitäisi riittää tälle pelille helposti. Windows 11 asennettu vielä puhtaasti ihan hiljattain.
Kokeilitko jo sitä mistä aiemmin mainitsin että tiputtaa graffoja?

Meillä kaikki pelaa käsin säädetyillä graffoilla, eli ei todellakaan tapit, ja kellään ei kyllä peli ole kaatunut pitkään aikaan.
Sisälsi myös viime viikolla täyden päivän pelkkää DMZ.
 
Kokeilitko jo sitä mistä aiemmin mainitsin että tiputtaa graffoja?

Meillä kaikki pelaa käsin säädetyillä graffoilla, eli ei todellakaan tapit, ja kellään ei kyllä peli ole kaatunut pitkään aikaan.
Sisälsi myös viime viikolla täyden päivän pelkkää DMZ.
Kokeilin pudotella grafiikoita ja ei vaikutusta. Myöskään DLSS on vs off ei ole vaikutusta. Jotain tuossa pelissä tuntuu olevan solmussa omalla kohdalla.
 
Kokeilin pudotella grafiikoita ja ei vaikutusta. Myöskään DLSS on vs off ei ole vaikutusta. Jotain tuossa pelissä tuntuu olevan solmussa omalla kohdalla.
Juu taitaa olla nyt huonoa tuuria matkassa sitten.
 
Johan on jännä. Otin prosessorin E-ytimet pois käytöstä ja oli muuten sulavimmat DMZ-matsit varmaan ikinä. Yhtään nykimisiä ja FPS-droppeja ei ollut. Googlailun perusteella on myös muitakin pelejä, joissa E-ytimet aiheuttavat nykimistä. Kieltämättä harmi, jos pelin saa pyörimään sulavasti vain ottamalla pois käytöstä prosessorin ominaisuuksia, joista on maksanut :think:
 
Viimeksi muokattu:
Johan on jännä. Otin prosessorin E-ytimet pois käytöstä ja oli muuten sulavimmat DMZ-matsit varmaan ikinä. Yhtään nykimisiä ja FPS-droppeja ei ollut. Googlailun perusteella on myös muitakin pelejä, joissa E-ytimet aiheuttavat nykimistä. Kieltämättä harmi, jos pelin saa pyörimään sulavasti vain ottamalla pois käytöstä prosessorin ominaisuuksia, joista on maksanut :think:
Eikös Intel tota varten tehnyt jonkun ajurikikkareen että voi näppäimistöltä jotain pikanäppäintä painamalla kytkeä E-ytimet pois käytöstä. Ei tarvitse BIOS:n puolelta käydä aina kytkemässä. Purkkaviritys se tämäkin kun huomataan että softa ei toimi tommoisella big.LITTLE systeemillä.
 
Peli on muuten nyt -35% sekä Steam että Battle.net, eli hintaa jää 45,49€.
 
Jaahas taasko server disconnected -ongelmat alkaa. Ja juuri kun sai tripla-tapon puukolla rankedissa, sattumaako? :cigarbeye: Penaltyt vielä päälle, kuten reiluun peliin kuuluu. Hyvin toiminut tähän asti tämän seasonin aikana.

Niin ja sen olen todennut nyt rankedissa platinaan noustua, että hyvin harvoin on enää muita hiiripelaajia pelissä. Alkaa ohjainpelaajien hyppiminen ja pre-fire hieman kyrsimään.

1677253418421.png

1677253630394.png


Edit: heti seuraavassa rankedissa taas "profile signed out..."
 
Viimeksi muokattu:
Ei hyvää päivää miten joku voi pitää Shipmentistä? Pelkkää vastustajan tähtäimiin spawnaamista. Ei tuossa ole mitään järkeä.
 
Ei hyvää päivää miten joku voi pitää Shipmentistä? Pelkkää vastustajan tähtäimiin spawnaamista. Ei tuossa ole mitään järkeä.
Jos on aseita avattavana, niin Shipmentissä se leveleiden tahti aseisiin on vaan niin kova.
Siinäpä se.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Ei hyvää päivää miten joku voi pitää Shipmentistä? Pelkkää vastustajan tähtäimiin spawnaamista. Ei tuossa ole mitään järkeä.
Se on grindaamista varten ja kun oppii eri pelimuotojen rytmin, niin se on ihan hauskaakin. Harvemmin siinä suoraan vihun tähtäimiin nykyään spawnaa, vaikka sitäkin tapahtuu. Huvittavasti siinä on mahdollista myös kuolla niin, että ammut JOKRilla kohteeseen, kuolet vihollisen luotiin ja spawnaat oman singon ammuksen eteen ennen kuin se on kohteessa. :D

Tuotakin oppii välttämään, kun on riittävän paljon pelannut.
 
Se on grindaamista varten ja kun oppii eri pelimuotojen rytmin, niin se on ihan hauskaakin. Harvemmin siinä suoraan vihun tähtäimiin nykyään spawnaa, vaikka sitäkin tapahtuu. Huvittavasti siinä on mahdollista myös kuolla niin, että ammut JOKRilla kohteeseen, kuolet vihollisen luotiin ja spawnaat oman singon ammuksen eteen ennen kuin se on kohteessa. :D

Tuotakin oppii välttämään, kun on riittävän paljon pelannut.
Paskapuhetta. Vähintään puolet kuolemista on sellaisia ettei ehdi edes liikkua.
 
Paskapuhetta. Vähintään puolet kuolemista on sellaisia ettei ehdi edes liikkua.
En tarkoittanut, että spawn-kuolemia oppii välttämään, vaan niitä omiin ammuksiin kuolemisia. Mutta se on tosiaan paskapuhetta, että puolet kuolemista koostuisi suoraan spawniin kuolemisista. Ei varmasti koostu, jos ei jää haukottelemaan paikoilleen siihen spawniin. Shipment on nopeatempoinen mappi ja siinä pitää myös reagoida nopeasti heti spawnin jälkeen. 5s paikallaan spawnissa on liikaa ja kuolema korjaa. Se on sen mapin henki ja hyvä niin.

Ekassa Shipment-versiossa elinaika laskettiin tuurista riippuen sekunnin kymmenyksissä. Tässä voi sentään yrittää ihan oikeasti tehdä jotain. :D

Btw. Jokos sinne on tullut se Shoot the Ship -playlist takaisin, niin voisi itsekin taas pelata?

Edit.
Näköjään siellä on tilalla Dome 24/7. Kaipa se on alettava tutustumaan siihen tarkemmin.
 
En tarkoittanut, että spawn-kuolemia oppii välttämään, vaan niitä omiin ammuksiin kuolemisia. Mutta se on tosiaan paskapuhetta, että puolet kuolemista koostuisi suoraan spawniin kuolemisista. Ei varmasti koostu, jos ei jää haukottelemaan paikoilleen siihen spawniin. Shipment on nopeatempoinen mappi ja siinä pitää myös reagoida nopeasti heti spawnin jälkeen. 5s paikallaan spawnissa on liikaa ja kuolema korjaa. Se on sen mapin henki ja hyvä niin.

Ekassa Shipment-versiossa elinaika laskettiin tuurista riippuen sekunnin kymmenyksissä. Tässä voi sentään yrittää ihan oikeasti tehdä jotain. :D

Btw. Jokos sinne on tullut se Shoot the Ship -playlist takaisin, niin voisi itsekin taas pelata?

Edit.
Näköjään siellä on tilalla Dome 24/7. Kaipa se on alettava tutustumaan siihen tarkemmin.
Kyllä se edelleenkin lasketaan sekunnin kymmenyksissä. Puolet spawneista tapahtuu suoraan vihollisen eteen joten kuula tulee kalloon ennenkuin ehtii edes tähtäintä kääntää.
 
mw2-0x887a0005-crash.png


Ideoita?

On kokeiltu asentaa peli uudestaan, tarkistettu tiedostot, eri ajureita,eri kellotuksilla (myös vakioilla).
Kaikki kikat mitä netistä löysin on kokeiltu, mutta silti herjaa tuota. Kerran pääsin servulle asti muutamaksi minuutiksi. Yleensä kaatuu jo menussa.
 
Onko tämä peli oikeesti optimoitu vaan koneelle näin huonosti vai mikä mättää.. AMD Ryzen 7 5800, 3070ti ja 16gb ramia. Warzonen puolella en ikinä oikeestaan pääse edes sinne 120fps. 1440p resolla, yrittäny ronkkia asetuksia jokasuuntaan mutta kun sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta mihinkään.. eilen vedin grafiikka asetukset suoraan alas niin niin pyöri sielä 90fps teitämillä, lykkäsin ultralle asetukset niin about sama tai jopa enemmänkin.. Multiplayerin puolella pääsee helposti 120-160fps kartasta riippuen..
 
Onko tämä peli oikeesti optimoitu vaan koneelle näin huonosti vai mikä mättää.. AMD Ryzen 7 5800, 3070ti ja 16gb ramia. Warzonen puolella en ikinä oikeestaan pääse edes sinne 120fps. 1440p resolla, yrittäny ronkkia asetuksia jokasuuntaan mutta kun sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta mihinkään.. eilen vedin grafiikka asetukset suoraan alas niin niin pyöri sielä 90fps teitämillä, lykkäsin ultralle asetukset niin about sama tai jopa enemmänkin.. Multiplayerin puolella pääsee helposti 120-160fps kartasta riippuen..

Itellä alko pelaamaan ton edellisen ison patchin jälkeen paremmin kuin kertaakaan. Warzonen puoleltakin hävisin koneesta hypyn jälkeinen fps:n droppaaminen diashowksi. Pahimillaan fps oli jotain kympin luokkaa ja tokeni vasta kun varjon aukaisi ekan kerran.

Asetuksia en muista mut myllystä löytyy I9-10900KF, 3080 ja 32gb ram, näyttönä 4k. Tällä hetkellä ulkomuistista sellasta 120-150fps warzonessa ja multiplayerin puolella pyörii capattyyn 180 ja 140 välillä. Ja siis toki DLSS käytössä
 
En tiiä voiko näyttiksen muisti olla sitten pullonkaula. Kuitenkin vain 8gb malli mulla. 90% pyörii näyttiksen muistin käyttö pelin aikana. RAM pyörii reilussa 70%:ssa, joku väitti redditissä että sillä parani ongelma kun vaihtoi 32gb ram muistiin.. Ihmetyttää vain tuo kun tuntuu että grafiikka asetuksilla ei ole juuri väliä pelin pyörimisen kannalta.
 
Onko tämä peli oikeesti optimoitu vaan koneelle näin huonosti vai mikä mättää.. AMD Ryzen 7 5800, 3070ti ja 16gb ramia. Warzonen puolella en ikinä oikeestaan pääse edes sinne 120fps. 1440p resolla, yrittäny ronkkia asetuksia jokasuuntaan mutta kun sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta mihinkään.. eilen vedin grafiikka asetukset suoraan alas niin niin pyöri sielä 90fps teitämillä, lykkäsin ultralle asetukset niin about sama tai jopa enemmänkin.. Multiplayerin puolella pääsee helposti 120-160fps kartasta riippuen..
Itsellä pyöri aiemmin i5-13600KF, 32GB DDR5 6400Mhz CL32 ja RTX 3070 Ti -yhdistelmällä Warzone 2 140-165 FPS. Viime päivityksen jälkeen pyörii ehkä vähän huonommin, eli välillä dippaa jonnekin 110 FPS tuntumaan etenkin veden äärellä. Silti keskimääräinen FPS on edelleen aika korkea. Asetuksissa on kaikki tapissa 1440p resoluutiolla ja DLSS Quality päällä, eli ihan hyvin jaksaa 3070 Ti. En ainakaan muista, että RAM-käyttöasteet olisivat tässä kovin korkeat, eli 16GB riittänee.

Nykimisongelmat ja FPS-dropit loppuivat itsellä, kun kytkin biosista Legacy Game Compatibility Moden päälle. Nyt kun pelin käynnistyksessä painaa Scroll Lockia, niin kuormaa ei enää mene E-ytimille. Näppärää.
 
Kassu ei tainnut mainita onko käytössä DLSS?
Jos ei, niin sitten ainakin kuulostaa ihan normaalilta noi FPS lukemat.

Tarkistin juuri pitkältä Al Mazrah DMZ videolta, eli oletettavasti melko samat FPS lukemat kuin Al Mazrah Warzone, niin alla olevilla asetuksilla pyörii mulla 110-150 fps. Useimmiten 120-130 haarukassa.
DLSS *ei* ole käytössä kuten selviää myös siitä että päällä CAS. Resona 1440p ja koneena 5900X + 3080 + 32GB 3600 MHz CAS 16.

Upscaling/Sharpening: FidelityFX CAS
FidelityFX CAS Strength: 50%
Anti-Aliasing: Filmic SMAA T2X
Anti-Aliasing Quality: Normal
Video Memory Scale: 85%
Texture Resolution: Low
Texture Filter Anisotropic: High
Nearby Level Of Detail: High
Distant Level Of Detail: High
Clutter Draw Distance: Long
Particle Quality: Low
Particle Quality Level: Low
Bullet Impacts & Sprays: Enabled
Persistent Damage Layers: Enabled
Shader Quality: Low
Tesselation: Off
Terrain Memory: Max
On-Demand Texture Streaming: Off
Streaming Quality: Low
Volumetric Quality: Low
Deferred Physics Quality: Off
Water Caustics: Off
Shadow Map Resolution: High
Screen Space Shadows: Off
Spot Shadow Quality: High
Spot Cache: High
Particle Lighting: Low
Ambient Occlusion: Static Objects (GTAO)
GTAO Quality: Normal
Screen Space Reflections: Off
Static Reflection Quality: High
Weather Grid Volumes: Off
NVIDIA Reflex Low Latency: On + Boost
Depth Of Field: Off
World Motion Blur: Off
Weapon Motion Blur: Off
Film Grain: 0
 
Jaa, sigun koneella 1080p pyörii moitteettomasti. 150-220 AL mazrah, 150-220 Ashika Island. Samaan aikaan kun striimaan twitchiin. Suurin osa graffoista low/med. Muistit tuunattu ja prossu kellotettu.

Joko te pelaatte high graffoilla tai sitten teidän koneissa on jotain vialla.
 
Muistutan muuten kaikkia, joilla on nykimistä/warppimista tuossa pelissä. Itelläki (setup allekirjoituksessa) tuli nykimistä eka kuukausi. Kaikki nykiminen loppui kuin seinään laittamalla video memory scale asetus 90 (vai oliko 80) asetuksesta tasolle 60 tai 50.

Kokeilin tätä ennen kirjaimellisesti kaikennäköistä ja luulin myös, että ramia pitää lisätä 16GB -> 32GB ja teinkin sen. Ei sil ollut mitää vaikutusta, mut tol yhel asetuksella oli.
 
Viimeksi muokattu:
Muistutan muuten kaikkia, joilla on nykimistä/warppimista tuossa pelissä. Itelläki (setup allekirjoituksessa) tuli nykimistä eka kuukausi. Kaikki nykiminen loppui kuin seinään laittamalla video memory scale asetus 90 (vai oliko 80) asetuksesta tasolle 60 tai 50.

Kokeilin tätä ennen kirjaimellisesti kaikennäköistä ja luulin nyös, että ramia pitää lisätä 16GB -> 32GB ja teinkin sen. Ei sil ollut mitää vaikutusta, mut tol yhel asetuksella oli.
Mielenkiintoista.

85 näyttää olevan vakio.

Tiputin nyt 70, niin katsellaan ensi peleillä millainen vaikutus tällä. Kokeillaan sitten vielä 60 jossain kohtaa.
Tästä löytyi kyllä Redditistä paljonkin juttua.
 
Laskin myös tuon 70:een joku aika sitten, kun tuosta lueskelin. Olisikohan ainakin Warzonessa 1% low freimit hieman nousseet, en nyt oikein muista mihin johtopäätökseen silloin tulin.
 
Oli hieno huomata kun ostin tämän PC:lle parempien graffojen ja M&K kombon takia, että Pleikkarilla disabloitu crossplay disabloi sen myös tietokoneella. Meni melkein 5 min aina matsia etsiessä ja pingi >200. Onneks oli vielä kuitenkin pleikkari jolla sen sai takaisin päälle, sillä PC puolella sitä ei voi säätää
 
Oli hieno huomata kun ostin tämän PC:lle parempien graffojen ja M&K kombon takia, että Pleikkarilla disabloitu crossplay disabloi sen myös tietokoneella. Meni melkein 5 min aina matsia etsiessä ja pingi >200. Onneks oli vielä kuitenkin pleikkari jolla sen sai takaisin päälle, sillä PC puolella sitä ei voi säätää
Onhan PC:lla NAT "Open"-statuksella?
 
Oli hieno huomata kun ostin tämän PC:lle parempien graffojen ja M&K kombon takia, että Pleikkarilla disabloitu crossplay disabloi sen myös tietokoneella. Meni melkein 5 min aina matsia etsiessä ja pingi >200. Onneks oli vielä kuitenkin pleikkari jolla sen sai takaisin päälle, sillä PC puolella sitä ei voi säätää
Joo tämä oli kans paska ongelma. Ainoa tapa oli käydä enabloimassa pleikkarilla crossplay, että voi PC:llä löytää pelejä.
 
Onhan PC:lla NAT "Open"-statuksella?
On ja aivan selvästi johtui tuosta, koska heti kun älysin mennä laittamaan täpän päälle, niin alkoi matsia löytymään samaan tahtiin kuin pleikkarilla. Ilmeisesti toi on joku globaali asetus, eli jos crossplay on disabloitu, niin se on sitten disabloitu laitteistosta riippumatta. Typerää vain, että tietokoneella ei voi crossplay-asetuksia muuttaa.
 
On ja aivan selvästi johtui tuosta, koska heti kun älysin mennä laittamaan täpän päälle, niin alkoi matsia löytymään samaan tahtiin kuin pleikkarilla. Ilmeisesti toi on joku globaali asetus, eli jos crossplay on disabloitu, niin se on sitten disabloitu laitteistosta riippumatta. Typerää vain, että tietokoneella ei voi crossplay-asetuksia muuttaa.
Joo, tuo on ärsyttävä puute. Lienee tarkoituksella ettei PC-pelaajat voi tai saa filteröidä konsolipelaajat pois. Pelin suosiokin on ollut vaihtelevaa ja tällä tahdilla pelaajat luultavasti vähenevät sen mukaan, saavatko tekijät uutta puhtia peliin vai ei. Noissa numeroissa on myös Warzone-pelaajat, joten normimonipelin määrät ovat tuotakin pienempiä.
 
Mua ärsyttää että grafiikka-asetuksissa se netistä tarkemman tekstuuridatan lataus on synkkaava asetus. Eli täytyy pitää sitä pois käytöstä tehokkaammalla ja enemmän levytilaa omaavalla PC:lläkin ettei se mene päälle kakkoskoneessakin.
 
Joo, tuo on ärsyttävä puute. Lienee tarkoituksella ettei PC-pelaajat voi tai saa filteröidä konsolipelaajat pois. Pelin suosiokin on ollut vaihtelevaa ja tällä tahdilla pelaajat luultavasti vähenevät sen mukaan, saavatko tekijät uutta puhtia peliin vai ei. Noissa numeroissa on myös Warzone-pelaajat, joten normimonipelin määrät ovat tuotakin pienempiä.
Juu, eiköhän se pienen PC-pelaajapoolin takia ole poistettu. Ja jos en ihan väärin muista, niin tätä täppää ei xbox versiostakaan löydy, vaan crossplay pitää ottaa pois päältä konsolin asetuksista(?). Liittynee pleikkarin soppareihin ja etuihin. (Enemmän loadoutteja, enempi xp:tä, jne.)

Ärsyttää muutenkin kuinka keskinkertainen tekele tämä on. Mapit ovat suurilta osin aika heikkoja, osa jopa todella ärsyttävän huonoja. Warzonessa ja Ground Warissa teasataan näitä hyviä OG MW2 mappeja, mutta eiköhän ne tungeta sitten syksyllä seuraavan codin kylkiäisiksi, päästään oikein kunnolla sitten rahastamaan. Kaikki muutenkin tuntuu pyörivän rahan ympärillä. Prestiget poistettiin, että saadaan 'pakotettua' pelaajat pelaamaan vuoden ympäri. Tämän uuden seasonin parhaimmat tykit ovat yllättäen battle passista 'grindattavat' haulikko ja AR, vähän heitetään taas täkyä, että jengi ostaisi tokeneita aseiden unlockkaamiseen. Eiköhän noitakin balansoida sitten mid-season päivityksessä, silloin suurin osa on jo tavalla tai toisella unlockannut aseet niin voidaan hyvillä mielin vähän nerffata ja sanoa, että kyllä me kuunnellaan! :) Tiukka matchmaking ja nopea TTK taas varmistavat, että kukaan ei pääse liiaksi kiusimaan niitä eniten rahaa kuluttavia skinejä ostavia pelaajia. En yhtään ihmettelisi, että kun menet jonkun skinin ostamaan, niin seuraavat pari matsia pääset pelaamaan vähän heikompia vihuja vastaan, tarttuu hyvä mieli mukaan ja sen yhdistää alitajuisesti skinin ostamiseen.

Toki myös nykyajan pelaamiseen kuuluu paljon sisällöntuottajat, jotka tekevät kaikille ns. 'meta'-loadoutteja joita sitten joka toinen pelaaja seuraa silmät ummessa. Huomaa aina parin voiton jälkeen kuinka kanssapelaajilla alkaa olemaan riot shieldiä selässä ja meta asetta kädessä. Ehkä täytyisi antaa rankedille tsäänssi jossain kohtaa, siellä kuitenkin ne ihan pahimmat meta-aseet on bannittu.

Isoimpana toiveena toki olisi, että tulisi season jossa tarjoiltaisiin remasteroitua laatumappeja oikein olan takaa, niiden avulla voisi antaa vaikka kuinka paljon anteeksi näitä muita vikoja. Mutta toisaalta, miksi näin tehtäisiin? Paljon helpompi tiputtaa pari keskinkertaista karttaa seasonia kohden, säästää ne isot dropit sitten rahavallin taakse.

Muutenkin kaikki tuntuu pyörivän enemmän tai vähän vielä enemmän Warzonen ympärillä, vaikka siitäkin ovat saaneet tehtyä todella surkean. Kovasti koittivat balanssoida siten, että kaikilla olisi tsäänssi pärjätä, mutta lopputuloksena on vain huono pelikokemus kaikille. Toivottavasti kuolee pian pois ja saadaan ehkä vielä joskus laadukasta 6v6 Arcade-mättöä. Tosin eiköhän sekin juna ala olemaan jo kaukana horisontissa. Nykyään kaikki tehdään psykologia edellä, kaikki enemmän tai vähemmän ohjaa käyttäjää ostamaan lisää ja lisää.

Kaikista eniten kuitenkin vituttaa se, että ei ole mitään toista peliä/pelisarjaa joka täyttäisi codin jättämän aukon. Se pohjalla oleva gameplay on kuitenkin niin sulavaa ja hauskaa, että sen takia tätä shaissea pelaa päivästä toiseen vaikka moni asia pistääkin ketuttamaan. Kuitenkin niin paljon jää kakan maku suuhun tästä, että seuraavaa codia en ainakaan ennen ekoja alennuksia osta, toivottavasti ei moni muukaan.
 
Kaikista eniten kuitenkin vituttaa se, että ei ole mitään toista peliä/pelisarjaa joka täyttäisi codin jättämän aukon. Se pohjalla oleva gameplay on kuitenkin niin sulavaa ja hauskaa, että sen takia tätä shaissea pelaa päivästä toiseen vaikka moni asia pistääkin ketuttamaan. Kuitenkin niin paljon jää kakan maku suuhun tästä, että seuraavaa codia en ainakaan ennen ekoja alennuksia osta, toivottavasti ei moni muukaan.
Vanhemmissakin codeissa on vielä jonkin verran pelaajia :)
 
Ehkä täytyisi antaa rankedille tsäänssi jossain kohtaa, siellä kuitenkin ne ihan pahimmat meta-aseet on bannittu.
Kannattaa kyllä.
Siellähän taisi tosiaan mm. just se ISO Hemlock mennä banniin.

Se on ainakin omasta mielestä ollut yllättävän erilainen vs unranked ja ihan vaan hyvällä tavalla.
En etukäteen ajatellut että se olisi mitenkään kovin erilaista.

4v4 sekä rajoitukset aseissa, attachmenteissa, killstreakeissä ja field upgradeissa muuttaakin pelin luonnetta melkoisesti.
Omasta mielestä melkein pelkästään parempaan suuntaan.

S&D fani en erityisesti ole, mutta control ja hardpoint maistuu ihan kivasti.
On siis S&D parhaimmillaan mahtavaa viihdettä, mutta en vaan pelaa codia tuollaisten "kuole heti alkuun ja tuijota istumista lopun erää" -pelimuotojen takia. Mielummin on jatkuvasti pelissä mukana.
Toisaalta pitää sanoa, että rankedissä S&D on ollut mieluisampi kokemus kuin unranked puolella.
Siellä unrankedissa S&D tuntuu olevan pelimuoto missä on heittämällä toksisimmat pelaajat. Juu kyllä voicen voi ottaa pois, mutta katoaa siinä vähän pointti kun pelataan multin yksiä ainoita pelimuotoja missä voicella on jotain virkaa.
En sitten tiedä mistä kumpuaa tuo S&D ranked vs unranked ero tässä suhteessa, mutta voihan se vaan olla sattumaa kun ei tuota niin paljon ole vielä tykitelty.

Noh, joka tapauksessa ranked on kyllä mukava lisä. Paljon enemmän kuin mitä etukäteen kuvittelin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 741
Viestejä
4 556 069
Jäsenet
75 050
Uusin jäsen
Lartonki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom