Call of Duty: Modern Warfare II (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

Ööh, Ftac on oletuksena puoliautomaattinen, mutta sen voi vaihtaa sarjatulimoodiin. Siinä on vaan niin hillitön rekyyli ja pieni lipas, ettei se kannata.

Nyt rohkenen olla hieman eri mieltä. FTAC Recon on lippaaltaan hyvin pieni (10 patia / lipas) mutta se damage mitä se tekee nii ei jääny yhteen tai kahteen kertaan kun pistin kyseisellä aseella sarjatulella porukkaa nippuu että helinä kävi :D. Jos siis toki osaa rekyylin siinä ja on varautunut pelaamaan niin että kudit loppuu lippaasta hyvin nopeasti. Eli sillä ei pysty ihan kauheasti ampuu seinille mutta se sarjatuli on ihan toimiva ainakin lyhyellä matkalla. Pidemmälle sillä ei sit kovin hyvin osunutkaan kun rekyyli oli tosiaan mitä oli.
 
Piti vaihtaa vaimentimet pois noista sarjatuliaseista WZ2-puolella, kun tunkevat niin paljon savua tähtäimen kohdalle että vaikea nähdä vihollista kaukaa.
Onneksi ei vaimentamattomatkaan aseet näy minimapilla enää (pl. UAV ilmassa).

Nyt rohkenen olla hieman eri mieltä. FTAC Recon on lippaaltaan hyvin pieni (10 patia / lipas) mutta se damage mitä se tekee nii ei jääny yhteen tai kahteen kertaan kun pistin kyseisellä aseella sarjatulella porukkaa nippuu että helinä kävi :D

Nuo BR:t tekevät muuten vaihdin kertatulella enemmän damagea kuin full autolla. Esimerkiksi tuo FTAC tekee läheltä päähän 100dmg (one shot) singlellä ja 75dmg (two shot) full autolla. Yläruumiiseen ero on taas 2 shot singlellä ja 3 shot full autolla.
 
Viimeksi muokattu:
pl. UAV ilmassa

Ja näkyyhän se äänenvaimentimellakin ampuminen minimapissa UAV:n ollessa ilmassa.

Muutenkin koko pelissä on toi näkyvyys yksi isoimpia ongelmia. Aseet tunkee savua eteen, ampuessa on aivan uskomattoman suuri visuaalinen rekyyli ja vihut ei erityisen hyvin näy, varsinkaan kun ne punaiset merkit vihujen päällä ei kauaa olleet käytössä.
 
Toimiiko toi Heartbeat laite? Tuntuu etten meinaa koskaan saada sitä näyttään ketää vihollista
 
Toimii se. Ja ihan paras laite esim. warzonessa bounty contractin kanssa.
 
Pari matsia näppäimistöllä ja hiirellä näin viikon ohjaimeen totuttelun jälkeen, niin tulipahan turpaan. Vittumainen kun pitää nähdä ja tähdätä itse. Levuttanut pistooleja tier 1:ssä tämän viikonlopun, niin luulisi että aika helppoja lobbyja olisi antanut.
 
Hienosti toimii taas nuo dailyt, 3 headshotia battle riflella niin ei rekisteröi osumia.
 
Tyhmä kysymys.... mistä saa aseessa vaihdettua sarjatulen ja yksittäislaukauksen välillä. PC -peli kyseessä.
 
Tyhmä kysymys.... mistä saa aseessa vaihdettua sarjatulen ja yksittäislaukauksen välillä. PC -peli kyseessä.
B oletuksena. Asetuksista voi katsoa keybindeja tuollaisessa kätevässä näkymässä.

1669654513137.png
 

Liitteet

  • 1669654513208.png
    1669654513208.png
    469,8 KB · Luettu: 44
Kyllähän tässä alkaa into laantumaan. Luulet alussa että nyt menee hyvin ja sen jälkeen synnyt neljä kertaa peräkkäin vihollisen eteen. Neljännellä kerralla oli vielä kopteri yläpuolella että varmasti kuolee.
Tänään vissiin yhteydessäkin jotain kun oli yksi erä melkein diashowta.
 
Itsellä alkaa tulla epätoivo kaatuilun kanssa. Nyt vanhemmatkin ajurit alkoivat oikuttelemaan ja kokeiltu myös vakiokelloilla. Alkuun pystyin pelaamaan 2 tuntia putkeen, jonka jälkeen peli oli hyvä käynnistää uudelleen. Jos pelin grafiikat menivät sekaisin, oli se merkki siitä, että kohta kaatuu. Vedin jopa yhdet Blue Screenit, jotka viittasivat näytönohjaimen ajureihin. Tapahtumienvalvonta täynnä ajureiden kaatumista. Kaikista kaatumisista ei kuitenkaan jää lokia.

Mikään muu peli ei ole kaatunut tällä näyttiksellä ekojen päivien kellotteluiden jälkeen. Pystyn pelaamaan tunteja putkeen säteenseuranta päällä raskaita pelejä kovilla ylikelloilla. MW2 taas kaatuu vakiokelloillakin ja pahimmillaan latausruutuun. DDU:ta käytetty, peli on skannattu ja korjattu ja Windowsin ja kaikkien mahdollisten muiden ajureiden päivitykset asennettu. Ajoin Karhu RAM-testiä ja scf scannow -komennon myös.

Onko muilla ollut vastaavaa? Netissä sanottiin DLSS:n aiheuttavan kaatuilua ja sen poistaminen varmaan seuraava askel.
 
Itsellä ei kyllä ole kaatunut kertaakaan ja melkein alusta vääntänyt. Alkuun julkaisussa vedin neljä sukupolvea vanhoilla ajureilla ja sitten kun rupes täällä näyttää että uusimmat toimii niin vaihdoin.

Ei ongelmia siis kertaakaan nvidia.

edit. Itse pelaan kaikki paitsi näkyvyyteen aiheuttavat low/off. Eli niin minimaalisilla kuin mahdollista. Dlss nyt ekana vittuun, miksi edes valitat täällä jos se koko ajan ollut päällä?
 
Ei ole onneksi kaatunut kesken matsin kuin ehkä 1-2 kertaa, mutta monesti käynnistäessä. Tuo vielä sotkee jotakin, niin tulee semmoista "värinää" kuin olisi virkistystaajuus väärin.
 
Tuossa minulle selvisi yhdestä videosta, että 1 prossan lowit PC:llä pitäis parantua merkittävästi ku laskee video memory scalea omalla näytönohjaimella. Mulla on ollut nykyinen asetus 80 ja välillä 90, mutta minun RTX3070:llä (8GB) paras asetus olisi 65. Saapa nähä, paraneeko suorituskyky.
 
Eipä mullakaan ole ollut ainuttakaan kaatumista alkusekoilujen jälkeen, johtuen NVIDIAn ajureista ja julkaisuversion keskeneräisyydestä. Kannattaa ehdottomasti testata vakiokelloilla jos prossu, muistit ja tai näyttis ovat ylikellotettuja.

Oma prossu on ylikellotettu (PBO2), samoin näyttiksen core. Peli voi siis toimia ylikellotetuillakin raudalla, kunhan vakaus on oikeasti vakaa. :)
 
Täällä on vielä tullut noin yksi kaatuminen päivässä (Warzonessa kylläkin). Pari kertaa myös tullut "Disconnected from Steam". Harmittaahan tuo Warzonessa loppumetreillä. Shoothousen rähinöissä ei ole kaatunut.
 
Toivottavasti uusin päivitys korjaa omatkin ongelmat. Eilen kaatui kolmesti koodin ollessa aina 0x887A0005. Viimeinen kaatuminen kaatoi näytönohjaimen ajurit samalla.
 
Nyt on useammassa matsissa tullut vastaan kilpimies mikä käyttää heittoveistä. Käytännössä mahdoton tappaa edestäpäin koska drill charge tai termiitti ei tunnu tappavan ja ampua et ehdi koska veitsen heitto tapahtuu niin nopeasti.
 
itellä ei juurikaan ole kaatunut pelit koko pelin olemassaolon aikana. partyssa ehkä kerran kaks
 
Nyt on useammassa matsissa tullut vastaan kilpimies mikä käyttää heittoveistä. Käytännössä mahdoton tappaa edestäpäin koska drill charge tai termiitti ei tunnu tappavan ja ampua et ehdi koska veitsen heitto tapahtuu niin nopeasti.

Drill charge, termiitti tai molotov tappaa yhdestä kilpisankarin jos osut.
 
Drill charge, termiitti tai molotov tappaa yhdestä kilpisankarin jos osut.
Juu pitäisi ja drill charge tuli joku korjauskin aiheeseen liittyen, mutta tullut vastaan tuoreita videoita missä edelleen selvinnyt. Liekö siis joku bugi vielä.

Itse todennut että helpompi vaan ampua varpaisiin. Onnistuu siis edestäkin useimmiten.
 
Semtex kilpeen nii kuolee myös. Tätä käyttäny useasti ku porukka tullu kilven kanssa vastaan ja aina toiminut.
 
VPN:n kanssa tulee päivitykset todella hitaasti (Battle.net)

Käytössä Freedome - muuten nopeudet OK tuolla VPN:llä, mutta päivityksiä lataessa tulee vain ~10% siitä mitä voisi tulla. Kun kytkee VPN:n pois päältä, tulee normaali vauhdilla.

onko vinkkejä, miksi Battle.net ei tykkää Freedomesta?
 
Ja peli kaatui taas DMZ:ssä. Kaverilla ja itsellä 3-platen armorit, hyvät aseet ja jäätävästi rahaa. Ei ollut päivityksestä apua...
 
Kilpiheppujen yli pääsee myös hyppäämään ja takaa / ylhäältä patia niskaan. Jos meinaa tulla iholle.

Kaatui ekaa kertaa tässä edellispäivänä, DMZ just alkamassa. En muista että olis muutoin kaatunut kuin ehkä kerran ihan alkujaan.

Jos pelaa neljästään DMZ:taa niin onko mahiksia päästä samaan peliin eli samalle kartalle jos kaksi x kahden hengen partya laittaa pelin hakuseen samaan aikaan? oisko jopa 60 ihmispelaajaa ollut per kartta. Toki noita pelejä starttaa jatkuvasti hemmetisti, mutta ping haku ja sekunnillleen starttaus niin millä todennäköisyydellä osuu kohdilleen...
 
Jos pelaa neljästään DMZ:taa niin onko mahiksia päästä samaan peliin eli samalle kartalle jos kaksi x kahden hengen partya laittaa pelin hakuseen samaan aikaan? oisko jopa 60 ihmispelaajaa ollut per kartta. Toki noita pelejä starttaa jatkuvasti hemmetisti, mutta ping haku ja sekunnillleen starttaus niin millä todennäköisyydellä osuu kohdilleen...
Luultavasti kyllä, kun onnistui ainakin WZ1 melko hyvällä prosentilla.

Meillä oli siis oma kaveriporukan WZ turnaus niin että pelattiin pareissa ja siinä katsottiin sitten tappoja + sijoitusta.
Toi oman mausteensa kun oltiin samassa pelissä.
 
Kaatuisikin DMZ:n alussa :D Onneksi peli itselläni on kaatunut vain pari kertaa, mutta miksi se täytyy tapahtua aina DMZ-rundin lopussa kun on kerännyt hyvät lootit, tehnyt tehtäviä ja onnistunut lahtaamaan muita tiimejä...
 
Tuli ostettua ja refundattua puolessa tunnissa. Jos tykkäät pelistä niin älä lue pitemmälle.

Pelissä ei ole mitään optimointia PC:lle. 3080, 32GB, 5800X ja vaikka miten säätää niin peliä ei saa smoothiksi. DLSS ei voi käyttää kun siitä tulee huomattava viive (paskin dlss toteutus ikinä pelissä). Graffa asetuksia ei saa niin alas että peli pyörisi hyvin. Nyt jäi 70fps ja vaikka vsync yms. herkut on päällä (48" Oled 120Hz 4K) niin kuva stutteroi. Ja pelimoodit on päällä näytöstä/telkusta yms. hienoudet. Peli ei vaan tue variable screen refresh rate, eikä sitä mistään voi saada päälle/varmistaa. Monessa muussa pelissä riittää että saa 60+ fps ja pelikokemus on smoothi ilman lagia. Aika raakileen betan löivät markkinoille. Ei jatkoon.

No sitä ilmaista bättle royalea voi kokeilla sillon tällöin jos saisivat pelit korjattua.
 
Tuli ostettua ja refundattua puolessa tunnissa. Jos tykkäät pelistä niin älä lue pitemmälle.

Pelissä ei ole mitään optimointia PC:lle. 3080, 32GB, 5800X ja vaikka miten säätää niin peliä ei saa smoothiksi. DLSS ei voi käyttää kun siitä tulee huomattava viive (paskin dlss toteutus ikinä pelissä). Graffa asetuksia ei saa niin alas että peli pyörisi hyvin. Nyt jäi 70fps ja vaikka vsync yms. herkut on päällä (48" Oled 120Hz 4K) niin kuva stutteroi. Ja pelimoodit on päällä näytöstä/telkusta yms. hienoudet. Peli ei vaan tue variable screen refresh rate, eikä sitä mistään voi saada päälle/varmistaa. Monessa muussa pelissä riittää että saa 60+ fps ja pelikokemus on smoothi ilman lagia. Aika raakileen betan löivät markkinoille. Ei jatkoon.

No sitä ilmaista bättle royalea voi kokeilla sillon tällöin jos saisivat pelit korjattua.
Vsync pois ja gsync päälle? Suurin ongelma tässä on säästöserverit pienellä tickratella jotka usein tahmaa silti ja pahasti. Jotain on vialla, jos haukuttu BF tuntuu sulavalta.
 
Tuli ostettua ja refundattua puolessa tunnissa. Jos tykkäät pelistä niin älä lue pitemmälle.

Pelissä ei ole mitään optimointia PC:lle. 3080, 32GB, 5800X ja vaikka miten säätää niin peliä ei saa smoothiksi. DLSS ei voi käyttää kun siitä tulee huomattava viive (paskin dlss toteutus ikinä pelissä). Graffa asetuksia ei saa niin alas että peli pyörisi hyvin. Nyt jäi 70fps ja vaikka vsync yms. herkut on päällä (48" Oled 120Hz 4K) niin kuva stutteroi. Ja pelimoodit on päällä näytöstä/telkusta yms. hienoudet. Peli ei vaan tue variable screen refresh rate, eikä sitä mistään voi saada päälle/varmistaa. Monessa muussa pelissä riittää että saa 60+ fps ja pelikokemus on smoothi ilman lagia. Aika raakileen betan löivät markkinoille. Ei jatkoon.

No sitä ilmaista bättle royalea voi kokeilla sillon tällöin jos saisivat pelit korjattua.

On muuten sulavin peli koskaan, jokin ei nyt ole kunnossa. Lisäksi on näyttävä ja siihen nähden pyörii hyvin.

Laita Nvidian paneelista Vsync ”nopea”. Postasin aiemmin jotain asetuksia mitkä ainakin itellä LG C2 kanssa tekee pelistä sulavan.
 
Ei se BF ole sulava. Ja kaikki muut pelit toimii ok VRR ja Gsync on päällä, luonnollisesti. Peli ei ilmeisesti tue näitä vielä?

E: Vertiacl sync Fast on ollut käytössä jo yli 8 vuotta. Ja aina muistan tarkistaa jokaisen näyttisajurin päivityksen jälkeen, kuten muutkin asetukset.
 
Hetkonen, eli tukee. Laitoin pelin fullscreenille. Olisko pitänyt valita borderless (kuten Halo Infinityssä)?
 
No en, koita sinä ja reporttaa toimiiko gsync. Just sain refundin. No se BR, jos sen sais toimiin niin sit. Mutta aika suolanen olo kun ei laakista toimi. Muutenkin UI on niin kauhee. Jo 8 vuotta sitten lupasin ittele etten eri-alustoille julkaistaviin peleihin koske. Mutta kun kaverit pelaa millalie konsolilla yms. Periksi en anna. PC Gaming Master Race ja niin edespäin. (no okei Rocket League crossplay on ihan jees, helppo voittaa ja hiiri ja näppis käytössä).
 
No en, koita sinä ja reporttaa toimiiko gsync. Just sain refundin. No se BR, jos sen sais toimiin niin sit. Mutta aika suolanen olo kun ei laakista toimi. Muutenkin UI on niin kauhee. Jo 8 vuotta sitten lupasin ittele etten eri-alustoille julkaistaviin peleihin koske. Mutta kun kaverit pelaa millalie konsolilla yms. Periksi en anna. PC Gaming Master Race ja niin edespäin. (no okei Rocket League crossplay on ihan jees, helppo voittaa ja hiiri ja näppis käytössä).

ÖÖÖÖÖH??

Tuossa ylempänä sehän jo todetaan että toimii.
 
Nyt pelikello näyttää 4+ päivää ja lvl 210. Ohjain pelaajat pilaa vieläkin fiilistä, muuten tosi hyvä codi. Hyvä esimerkki kuinka aa on ylivoimainen, että aseiden kilkkeet täytyy valita aivan eri perustein ohjainpelaajan kuin kbm. Monet tube ohjain pelaajat mitä katsellut eivät edes tarvitse ruutua katsoa kun painaa vain tähtää ja hyppii samalla niin aa hoitaa loput. Miten siitä voi saada mitään onnistumisen tunnetta jossa kone hoitaa suurimman osan työstä.

Mites käytättekö fps kattoa vai 300/unlimited päällä ? Itsellä 119 kattona (lg c2) on tosi sulava mutta input lag tuntuu suurelta vs 300/unlimited.
 
Nyt pelikello näyttää 4+ päivää ja lvl 210. Ohjain pelaajat pilaa vieläkin fiilistä, muuten tosi hyvä codi. Hyvä esimerkki kuinka aa on ylivoimainen, että aseiden kilkkeet täytyy valita aivan eri perustein ohjainpelaajan kuin kbm. Monet tube ohjain pelaajat mitä katsellut eivät edes tarvitse ruutua katsoa kun painaa vain tähtää ja hyppii samalla niin aa hoitaa loput. Miten siitä voi saada mitään onnistumisen tunnetta jossa kone hoitaa suurimman osan työstä.

Mites käytättekö fps kattoa vai 300/unlimited päällä ? Itsellä 119 kattona (lg c2) on tosi sulava mutta input lag tuntuu suurelta vs 300/unlimited.
Lvl 197 täällä ja multiplayerin peliaika näyttää 2d 8h. Warzonea tullut pelattua nyt aika paljon, päivän verran ainakin, mutta tuota on aika hankala arvioida eikä Warzonesta taida löytyä statistiikkaa. Aim assist isoin negatiivinen asia omasta mielestäkin ja noita hyppijöitä tulee tosiaan jonkun verran vastaan. K/D kuitenkin 1.36 multiplayerissä, joten sillä puolella on pärjännyt ihan kohtalaisesti. Warzonessa ei tunnu pärjäävän niin hyvin, vaikka muutaman voiton siellä on onnistunutkin saamaan.

Itsellä on fps-katto 165 Hz monitorin mukaan. Eipä tuollaisia freimejä tosin 1440p:llä saa omalla kokoonpanolla. En ole testannut itse ilman rajoitusta, että tuntuisiko jotenkin erilaiselta pelata.
 
En tiedä teenkö jotain näin PS5-pelaajaana väärin, kun crossplay päällä tulee enemmän tukkapöllyä kuin pelkkiä pleikkapelaajia vastaan? Pitääkö valikoista valita joku tietty moodi sitä AA:ta varten, että on "ylivoimainen"? Ihan standardi-asetuksilla vedetty kaikki CoDit aina, enkä huomaa tämän AA:ssa mitään eroa edellisiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 790
Viestejä
4 565 805
Jäsenet
75 023
Uusin jäsen
nattaström

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom