Sinähän koko roskan aloitit ja "noobituubi" & "älä käytä" kommenttiesi perusteella väitän kyllä ärsyyntyjän löytyvän sieltä.
Oof.
Joo, sanoin tosiaan että haulikko on tämän pelin nuubituubi. Sittemmin sanoin myös, että käytän niitä ajoittain itsekin, kun ovat ahtaissa pikkumapeissa niin käteviä. En nyt oikein tiedä millaista ärsyyntymistä tuolla ilmaisin, muuten kuin että mainitsin myös, että peli olisi aika kakkaa, jos kaikki pelaisivat vain niillä.
Varsinaista nuubituubia (kiväärikranaattia) tässä pelissä ei taida olla, tai jos jossakin valikoiden syövereissä sellainen onkin, niin sitä ei kukaan käytä ja sopivalla tavalla muokattu haulikko on tässä muutenkin fiilikseltään lähempänä sitä millaiseksi nuubituubi on perinteisesti mielletty. Nerffattuhan niitä on useampaankin otteeseen, koska yhdessä vaiheessa suunnilleen kaikki käyttivät haulikoita, kun ne olivat niin rikki ja varmaan myös siitä syystä juontaa myös mielikuva siitä nuubituubista. Pahoittelut, jos tästä nyt meni jollakin kuppi nurin.
Niinhän juuri sanoin slugeista. Että niitä käytettiin.
Heppu sanoo videossa, että siinä nimenomaisesti on käytössä tavalliset panokset, kun halusi testata ilman slugeja ja että ase on hyvä myös sellaisenaan. Sanoi kuitenkin heti perään, että slugeilla kantomatka pitenee damage radiuksen kustannuksella. Slugien kanssa haulikoilla pitää tosiaan osata myös tähdätä ihan eri tavalla.
Lyhyillä matkoilla haulikoissa juuri tuo damage radius on se juttu, kun lonkalta voi ampua vihuja helposti ja tehokkaasti, eikä tarvitse tähtäillä niin tarkkaan. Kauemmaksi ne ovat nykyään ilman slugeja huonoja, kuten pitääkin, mutta ei kai nyt kukaan haulikkoa yhtään pidempien välimatkojen kartoilla käytäkään muuten kuin korkeintaan kakkosaseena?
Ensimmäisen haulikon (Origin) lonkka oneshot range loppuu jo varmaan 2-4m päähän. Ja tähätäämällä tulee ehkä metri lisää. Modeilla jotain kanssa toki. Käyttö on ihan uskomattoman vaikeaa. Tästä on ihan saakelin vaikea päästä väitteeseen ”Haulikko on tämän pelin nuubituubi”. Joku hyvä silti sopivassa tilanteessa tyhjentää hardpointin origin isolla lipas modifikaatiolla yksinään. Mutta se ei tee siitä mitään ”nuubituubia”. Ja ei minä en ole se hyvä. Origin on aivan paska haulikko.
Mm. Shipmentissä etäisyydet ovat koko ajan luokkaa 1-6m. Isommat mapit ovat sitten eri asia. Hyvä pelaaja on hyvä melkein millä tahansa aseella. Minä olen hyvin keskinkertainen pelaajaa, mutta haulikoilla on noissa pikkumapeissa mielestäni kaikkein helpointa räiskiä vaikka olisi vähän huonompikin sihti. Tykkään henkilökohtaisesti silti enemmän kivääreistä ja konepistooleista ja ne ovat myös monipuolisempia, joten niitä tulee myös käytettyä eniten.
Onhan tässäkin jo crossplay olemassa?
Joo, näin on. Minulle ei ole PC:llä tullut kovinkaan usein lobbyyn muita kuin toisia PC-pelaajia. Vastaavasti sitten jos konsolilla pelaava poika on partyssä, niin sitten tulee enemmän konsoliporukkaa.