Brucke RM500/RM501/RM800 robottiruohonleikkurin infopaketti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä myös RMA1202 hyrrää ensimmäistä päivää ja hyvät fiilikset on, taisi onnistua kerralla myös rajalangan veto onnistuneesti!

Ultraäänen otin ainakin alkuun pois kun säikähteli satunnaisia pidempiä korsia, joita varsin epätasaisessa puutarhassa riittää 😄 Blokkasin kaikki pahimmat kivet ja kannot "koristeilla" eli joutavilla puulaatikoilla ylösalaisin.

Viitsiskö joku kiltti RMA1202 omistaja mitata rajalangan Ohmit. Itellä meni aavistuksen yli 300m tuo rajalangan pituus koska pihallani on rinne joka 21 astetta eikä prkl leikkuri siitä suostunut ajamaan. Jouduin sitten tekemään "rinteestä" aika ison saarekkeen johon meni lankaa suht paljon. Telakka näyttää langalle kyllä vihreää että sinällään voisi kuvitella sen olevan ok. Onko muut saaneet tehtyä "edge" ajon, itellä menee leikkuri 10m ja sen jälkeen lopettaa reuna-ajon ja käy leikkailemaan ristiin rastiin. Normaali ajon kun laittaa niin ajelee hetken mutta hyvin nopeasti rajalangalle mentyään käy sekoilemaan edes takaisin ilman että terät leikkaa. Mitään vikakoodeja ei tule ikinä.
'
Yhyyy, taisin saada maantai mallin. ps. Alkuun tosiaan kaapeli oli vähän yli 200m mutta reuna ajo ei onnistunut siltikään.

edit. Niin ja rajalangan jatkona käytin Gardenan 150m kelalta olevaa mustaa lankaa. On muuten paksumaa kuin Bruken oma mutta johtimet katkeaa todella helposti, eli olkaa varovaisia kun kuoritte ettei katsea säikeitä. Huoltoonkin soitin ja sanoi että on kuullut tapauksista että Brucke ei toimi kaikkien valmistajien langoilla, en kuitenkaan Gardenasta löytänyt mainintaa että Brucke ei toimisi

Mulla jotain random lankaa jatkona huonoilla amisliitoksilla ja hyvin toimiii. Ei tullu olevan tarkka.

Mulla jotain random lankaa jatkona huonoilla amisliitoksilla ja hyvin toimiii. Ei tullu olevan tarkka.
Okei, oletteko ajaneet reuna ajon ekana vai laittanut ns. suoraan töihin? Mietin että onko tuo reuna-ajo miten tärkeä? Kait siitä ainakin robotti saisi neliöt ja langan pituuden laskettua. Minulla tuota reuna ajoa tuo ei meinaa ajaa loppuun ei sitten millään.

Okei, oletteko ajaneet reuna ajon ekana vai laittanut ns. suoraan töihin? Mietin että onko tuo reuna-ajo miten tärkeä? Kait siitä ainakin robotti saisi neliöt ja langan pituuden laskettua. Minulla tuota reuna ajoa tuo ei meinaa ajaa loppuun ei sitten millään.
Ei se sitä reunan ajoa tarvii, yhtälailla se siellä kaikki paikat leikkaa, aika harvoin omakaan pääsee maaliin asti😀

Ainakin joskus muistelen nähneeni sunseekerin sivuilla jotain leikkuriversioita joissa oli vähemmän kun 4 alotuspistettä, mut saatan toki muistaa väärinkin. Alkaisko näissäkin tulemaan näin ajan kanssa jo noita firmispohjasia rajotuksia?
Juu jännä vaan ku manuaalissakin on noi neljä paikkaa :/ Pitäskö se pyytää heitä poistamaan laite tunnukselta ja laittaa uusiksi jos on jotenkin jojossa ?

On nyt kaksi kertaa RM501 jäänyt pysähdyksiin rajalangan kohdalle tehtyään pitkään hommia. Akku on tuolloin ollut melko loppu. Mistähän lähtisi etsimään syytä tähän ongelmaan ?

On nyt kaksi kertaa RM501 jäänyt pysähdyksiin rajalangan kohdalle tehtyään pitkään hommia. Akku on tuolloin ollut melko loppu. Mistähän lähtisi etsimään syytä tähän ongelmaan ?
Sovelluksen logeista kannattaa ainaki tarkistaa mitä virhettä on antanut..

Eihän se jää luuppiin sinne pyörimään, ettei jostain syystä osaa mennä telakkaan? Minulla oli lähtö ja paluu johdot telakan lähellä virekkäin niin se lähti siitä uudelle kierrokselle kunnes akku loppu.

Näin 4 vuoden jälkeen meidän RM500 akku alkaa näyttää hiipumisen merkkejä.
Onko joku katsonut, mistä löytyisi halvimmalla varaosa-akut näihin vehkeisiin?

Itsellä brucken mukana tullut lanka joka katkennut parista kohtaa. Pikakorjauksena nypin hiukan löysää siihen lankaan ja kuorin ja surrasin vaan johdot kiinni toisiinsa. Toimii ainakin vielä. Ei siis kauhean tarkka kyllä. Ans kattoo miten toimii kun "ammattimaiset liitokset" hiukan hapettuu tms.

• Tykkää
Reactions: Vee
Näin 4 vuoden jälkeen meidän RM500 akku alkaa näyttää hiipumisen merkkejä.
Onko joku katsonut, mistä löytyisi halvimmalla varaosa-akut näihin vehkeisiin?
Tämä tuli itse hommattua Tokmannin klubi-illan aikaan niin sai -20% tuosta 79,90€ hinnasta pois Akku 4 Ah Brücke RM800 -robottiruohonleikkuriin . Stokkerin akulla ei näytä yhäkään olevan toimitusaikaa, niin jäi se ostamatta.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 536
Jäsenet
77 951
Uusin jäsen
moto3rola4

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom